REKLAMA

Jan Serce, Leszek, Stefan Karwowski. Genialni bohaterowie genialnych seriali

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2020-07-05 13:20
Prowadzący:
Czas trwania:
31:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cudowne lata tak nazywamy ten cykl, a to dlatego zwracamy nim do bohaterów sprzed lat albo też do bohaterów aktualne, którzy przypominają swoją cudowną przeszłość dziś rozmawiamy o bohaterze fikcyjnym chciałbym przywitać gości z korali z obcych instytucji kultury polskiej inwestor Warszawskiego dzień dobry kłaniał się dzień dobry jak przede wszystkim, więc powinien zwracać się do siebie po imieniu czy też nie bo, przygotowując się tutaj audycji odkryłem, że Rozwiń » pracowaliśmy w 1 redakcji była to reakcja sportowo myślę też, że już nie przypomnieć sobie, więc myślę że, choć też to było dawno temu i wtedy nie nie rozmawialiśmy za dużo teraz możemy po imieniu sobie mówi bardzo rycerze dobrze to, że przełamaliśmy te sprawy już, która dziś wprawia mnie poczucie dyskomfortu, a teraz już porozmawiajmy o bohaterach takich filmowych, bo myślę, że poprzez ich wizerunek warto wrócić do cudownych lat moim zdaniem 7080 początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy to telewizja film kultura serwowała nam takich bohaterów, którzy budzili raczej litość niż niż fascynacji takim bohaterem, któremu się bardzo blisko przegląda jest Jan serce tak z kryzysu Jan serce należy woli bohater serialu pod tym samym tytułem klient serce był pomyślany wymyślonym przez reżysera Radosława Sikorskiego jako taki programowe antybohater trochę w kontrze do propagandy sukcesu trochę w końcu jakimś takim interesującym dialogu moim zdaniem np. inż. Karwowski z czterdziestolatka to jest bohater, który jest wymyślony jako fondue jako nieudacznik czterdziestoletni stary kawaler, który pracuje w kanałach jest robotnikiem szuka prawdziwej miłości i nie bardzo się to udaje mieszka z matką mieszka gdzieś nie mieszka na nowoczesnym blokowisku tylko w jakiej takiej starej kamienicy no i jakby właśnie cały cały ten serial wie, że na warsztat jego jakąś taką poczciwą ustnej może tutaj nie będę się zaproponować opowiadaniu dalej, bo ta uczciwość to się okazuje czymś takim czymś więcej niż tylko taką zafunduje SA handlowe to co prawda się okazuje też swego rodzaju szlachetnością, ale bardzo ciekawy sam punkt wyjścia to znaczy, żeby bohater serialu bohaterem serialu uczynić kogoś nieudanego przynajmniej pozornie nieużyteczne takie słabego jakiegoś takiego peryferyjnego itd. ale bardzo szlachetnego co podkreśla, bo od razu do głowy przychodzą mi seriale, który tuż przed chwilą dowiedziała się czterdziestolatek postać Stefana Karwowskiego zresztą rozbierali ją z przyjaciółmi podczas krótkiego urlopu na części pierwsza oglądając każdy kolejny odcinek swoją drogą nie można w serwisie YouTube znaleźć odcinka nr 9, kiedy przyjeżdża do rodziny Karnowskich rodzina to także daleko od szosy postać Leszka Góreckiego który, który też troszeczkę to stawia takie nieporadne kroki w poszukiwaniu swojej miłości to jest jak ciekawe, że zestawiamy te 3 postaci tych 3 mężczyzn, ale też można byłoby to uzupełnić wielki portrety kobiece myślę, bo okazuje się nagle, że dekada lat siedemdziesiątych nawet druga połowa to właściwie jest taki moment, w którym w kinie, ale też w telewizji pojawiają się robotnicy znajdą się może wydawać zaskakujące prawda mamy połowę PRL-u mamy wysyp największych sukcesów mamy za sobą prawda, ale pięćdziesiątych, której ta apoteoza robotników była jakimś takim sztandarowym hasłem w ogóle kultury tu nagle okazuje, że tak naprawdę nie mamy nie mamy za bardzo jeszcze w tej połowie lat 70 takich opowieści o robotnikach, które by im się przyglądały, które byłyby przede wszystkim w konwencji jakoś tam realistycznej tak i przyglądały się ich życiu no właśnie jak telewizja kino, ale też film dokumentalny lat siedemdziesiątych taką lukę wypełnia i trochę to jest także każdy każdy z tych każdy z tych przedstawień robi to na swój sposób nie Syria daleko od szosy to jest trochę taki serial, który moim zdaniem bierze to narracja emancypacyjne PRL-u prawda, który był tym ustrojem, który umożliwiał, ale miał umożliwiać umożliwia też, ale miał umożliwić awans społeczny szerokim masom prawda i ich pełną partycypację uczestnictwo w życiu publicznym no to jest serek, który trochę mówi sprawdzam oka sprawdzam bierzemy prostego chłopaka, który chce się uczyć zobaczymy, jakie przygody muszę przytrafiają okazuje się, że wkład ten awans społeczny nie jest wcale taki prosty, a nawet, jeżeli jest możliwy jak są warunki po temu to ten awans kulturalnych w trudniejszy taki, jakby morze nie bardzo wprost, ale jednak wyraźnie pokazane jak styki rasizm kulturowy społeczeństw Polski w połowie lat siedemdziesiątych wcale wcale nie odszedł do lamusa wręcz ma się bardzo dobrze odwiedziny w zmaganiach Leszka z jego przyszłą teściową i z rodziną jego żony, ale też z przyjaciółmi ze 100 jego studentami przyjaciół jego jego wybranki, ale co jest jakby tutaj bardzo ważny to, że zarówno daleko od czasu, jaki Jan serce jak przygląda się takie użycie robotniczą z czułością to jest jakby życie robotników, które nie jest już, jakby opowieściom polityczną tylko powieścią obyczajową okazuje się, że jakby to są grupy społeczne, które mają jakieś swoje prawdę kulturowe przyzwyczajenia, które np. niekoniecznie są postępowe tak i tutaj mówiliśmy że, że mówimy o samych facetach, ale jest jeszcze przecież są takie obrazy robotnice to jest kino dokumentalne bierze na warsztat inny układ jest film bodajże siedemdziesiątego pierwszego roku 13 znajomy z Łodzi, który portretuje życie łódzkich robotnic, jakby właśnie te pół Łodzi chcą zaglądać do ich mieszkań filmuje twarze pozwala im się wygadać to jest film dokumentalny Krystyna im Kazimierza Karabasza no to w pewnym sensie też, jakby moglibyśmy tutaj ja wspomina w tym tekście, bo jakimś takim pokrewnym duchowo filmem jest są dziewczyny do wzięcia Kondratiuka taktu jest też, by właśnie takie czułe przyglądanie się tej peryferyjnej ości, ale też, jakby diagnozowanie tego, że na takim poziomie nie wiem klasową kulturowo obyczajowym coś tam coś tam zgrzyta prawdę coś tam właśnie się jakoś jakoś wymyka jednocześnie jest to taki ciekawy jak interesujące tak nieporadne jakoś lepiej nie zręcznej kłopotliwe itd. tak dalej te jak wrócę jeszcze do tych męskich kreacja to, dlatego że, o ile w przypadku czterdziestolatka czy też serialu Jan serce była to pisana przez scenarzystów była tak w przypadku daleko od szosy to było nic innego jak w 95% przeniesienie na ekran prawdziwej historii tego słowa Kaczyńskiego, którego zresztą miałem okazję przyjemność poznać, który nawet współuczestniczą w kręceniu tego serialu jako konsultant na planie zdradzając poszczególne szczegóły to jest chyba też fascynujące w tej historii żony były przynajmniej na podstawie tego 1 serialu życia wzięte po prostu nie wymyślono od początku do końca tak zgadza się to jest właśnie w ogóle ten znowu jak wracam do tego, że straty moment kiedy, kiedy w ogóle w tych w tej dekadzie lat siedemdziesiątych tego co się mówi o tym, też często są na to realnego socjalizmu albo socjalizmu z ludzką twarzą trochę myślimy o tym, jako takich etykietka, które są prawda jakimiś takimi kijkami Tychami, ale rzeczywiście, jakby można też spojrzeć na ten okres te, kiedy twórcy kultury, ale też publicyści to są jakieś role, które się przeplatają publicyści dziennikarze no, jakby rzeczywiście zastanawiają się i jaka jest realność tego socjalizm tak to znaczy tego ustroju, który ma zapewnić wszystkim równość za wszystkim zapewnić wszystkim równy dostęp do dóbr materialnych kulturalnych, ale w praktyce okazuje się, że napotyka to na różnego rodzaju przeszkody i to jest historia właśnie losował chińskiego etycznym wkład szereg reportaży prasowych czy jakiś taki artykułów interwencyjnych czy to czy fotoreportaży np. nie ze studenckiego miesięcznika tygodnika przepraszam itd, kiedy właśnie wynika, że jeśli teren, jakby zaglądają przyglądają się mój jak żyją ludzie, ale to, jakby nie do końca jest taki prawdę Byzdra brzmi, jakby właśnie studenci z wielkich miast przyjeżdżali pochylali nad tymi biednymi ludźmi oczywiście jestem coś takiego, ale z drugiej strony no właśnie to jest jakby taka próba zadania pytania o to czy ten nasz ustrój, który ustrój socjalistyczny który, jakby musi mieć ludzką twarz, bo jest takim ustrojem, który chce być jak najbardziej przyjazny ludziom i człowiekowi czy rzeczywiście, jakby jak rzeczywiście te to ludzka twarz wygląda no to jest bardzo też interesujące, że to się dzieje właściwie tak późno tak to znaczy jak już po 30 latach po 30 latach działania funkcjonowania Polski ludowej wreszcie jest taki moment kiedy, kiedy tym zresztą efekty, o czym mówią robotnicy trochę bezrefleksyjnie na potrzeby nie chodzi tylko rolników, ale chodzi o o rolników tzw. chłopów robotników o całą taką klasę klasę pracującą albo coś co się dzisiaj mówi co dzisiaj nazywamy klasą ludową prawdę to znaczy, jakby mówiąc najprościej o wszystkich, którzy nie są inteligenta ami chętni są jakąś inteligencję pracującą są inżynierami doktorami tak dalej tak dalej wielkomiejską klasę wielkomiejską zastanawiam się nad drogą tych seriali, których sobie mówimy czy chodziło o nie wykreowania tych bohaterów pokazanie ich właśnie na taką modłę bez zbędnego przerysowania czy sama meblościanka ten sam mały Fiat też chodziło o to by np. w przypadku tych perypetii miłosnych dawać nadzieję tym którzy, którzy stracili tutaj nawiązuję oczywiście na serce bądź też daleko losy tej determinacji Leszka w zastanawiam się czy jak czy temu towarzyszył taki miało to takie aspekty edukacyjne to może zmysłową, ale też dziś terapeutyczny o o terapeutycznym może tak, bo zdejmuje przede wszystkim te te obrazy miały być portretami oczywiście samym portrety też wszyscy terapeutycznego także można można się w tym przejrzeć ja bym tutaj szukała raczej tej funkcji terapeutycznej to jest oczywiście pytanie na Ilona była na ile one były programowane ile sami twórcy zdawali sobie sprawę, ale wiadomo dzieło każde dzieło to jest zawsze coś co przekracza intencje twórcy to jest oczywiste, że on żyje potem własnym życiem, ale wydaje się, że to tutaj jakoś wyróżnia to jest właśnie taka czułość spojrzenia te na te postaci na te środowiska, który portretuje i jakaś taka może nawet nie tyle emancypacja no bo znowu jesteśmy prawda emancypacja sugeruje, że jesteśmy jacyś jacy i że możemy powinniśmy być jakoś się wznieść na wyższy poziom czy prawda awansować tak dalej dalej tutaj mamy do czynienia z kimś takim rozciągającym portretem czegoś co, więc pozostaje trochę na na peryferiach na marginesach tej propagandy sukcesu, ale tworzy jakąś taką wspólnotę wspólnotę może trochę alternatywną takie też posługuje się tym określeniem biedermeier w swoim tekście ono jest dosyć skomplikowany one nam kojarzy prawda biedermeier kojarzy z takimi oczywiście trochę tandetnymi kiczowatymi komórkami i nadmiarem ozdób i w ogóle im taką prawdę drobno mieszczańskiej minister setkami kredyt sami kryształami, ale można spojrzeć inaczej no bo skończy zrobi firma ten, jaki taki nurt historii sztuki, ale też historii mentalną w sensie narodził w epoce napoleońskiej, kiedy bardzo upraszczając ludzie byli jakby zmęczeni przerażeni chaosem świata dookoła i tymi nieustannymi prawda wojnami przemarszami wojsk w tym, że wszystko zmienionej, chociaż wszystko jest niepewne i te ten rodzaj pietyzmu i czułości wobec przedmiotów materialnych był taką formą ucieczki stworzenia sobie jakiegoś takiego świata, który jest właśnie bezpieczny aktu, w którym są jakieś takie maleńkie Kotwicę Kotwicki pewności i który można jak by pielęgnować właśnie wzajemnym wzajemnym szacunkiem do siebie nawzajem wrażliwością tak w jakimś takim właśnie szacunkiem do do tego co materialne, ale nie dlatego, że jakby nie ze względów konsumpcyjnych właśnie, bo właściwie konsumpcja jest zaprzeczeniem szacunku do tego co materialne tylko styki względów emocjonalnych rozpoznaje się różnych przedmiotach, jaki nośniki nośniki i emocji i być może właśnie takim programem, który przyświecał przyświecał twórcom tych seriali, których mówimy było właśnie byłego właściciela przesunięcia obiektywu znaczy oczywiście to są, jakby też trzeba pamiętać o tym, że to są, by różne produkcje tak daleko od szosy jest jednak tak jak powiedziałeś serialem opartym na prawdziwej historii, ale też takie ma w bardzo realistyczną konwencję Jan serce to jest to są takie obrazy, które gdzieś tam z 1 strony też są bardzo takie obiekty turystyczne bardzo wierny w szczegółach, ale z drugiej strony osuwają się nieustannie jakąś taką właśnie nowość czy fantasmagorii czynność no jednak daleko co jest serialem o emancypacji tak jakby ten kontekst społeczny jestem bardzo ważny natomiast Jan serce jest serialem obycia o serialem obyczajowym tak on jakby jest jakoś też tak programowo troszeczkę apolityczny te to nie jest oczywiście opresji i represji, ale to jest presja kulturowa, która opresja obyczajów kulturowych norm obyczajowych, które np. właśnie nakazują nam się łączyć pary w takiej ani inny sposób albo zawsze kostek prawdę brutalnie ingerują rubaszny ingerują w taką międzyludzką intymności wrażliwość tak to to jakby polityka to jest dziś, by zupełnie, gdzie indziej to też oczywiście, bo mu bardzo bardzo ciekawy żona jest zostawiona trochę trochę za kamerą Kornelia pozwoli wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM dziś cudownych latach rozmawiamy o bohaterach serialowych bohaterach lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych Jan serce Leszek Górecki Stefan Karwowski, który dzisiaj powiedzieliśmy niewiele, ale nadrobimy to po informacjach cudownych latach naszym gościem jest dziś Kornelia Sobczak z Instytutu kultury polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz kłaniam się moja rozmówczyni nie rozmawiamy o bohaterach serialowych lat sześćdziesiątych siedemdziesiątych wyszliśmy od Jana serce to, dlatego że jesteś autorką tekstu, który właściwie rozbiera ten serial na czynniki pierwsze też bardzo mocno tekst ten swoim piórem wnika osobowość Jana serce jego miłosnych przypadku nie przychód, bo myślę tutaj to zastrzeżenie należy poczynić te pisze, że jest serial genialny, a nawet jeśli nie wprost o to wnioskuje potem co przelewa się przez strony tego tekstu natomiast nie wszyscy byli zachwyceni tą fabułą nie wszyscy też podzielali ten zachwyt nad nad serialem nad jego szczegółami raczej uznawanych za totalnie nieudany to prawda jest taka opowieść recepcji serialu, który tu, na które właśnie prawda mówi o nim jako ostry lub porażką owym podobno kiedy zakończyła się emisja serialu w osiemdziesiątym drugim roku Edyta Wojtczak powiedziała na antenie, że z ulgą żegnamy ten nieudany seriali zapraszamy na listę przebojów podobno Radosław Piwowarski dostawał listy i sam sobie wyszukiwał takie krytyczne recenzje, w których czytał ten serdecznym najgorsze dno jeszcze w życie słowa i podobno nawet recenzent głosów fryzjera z Koszalina powiedział może nie da się ze beznadziejny serial wreszcie wszyscy wszyscy bohaterowie są źle ostrzyżeni rzeczywiście, jakby nastąpiło jakieś takie nie miałby powierzchnię niezrozumienie nieporozumienie, ale z drugiej strony mamy taką opowieść, którą z kolei z mieszkań forma pozostawia, że jednak Janek serce był taką postacią której, jaką tam tkliwość bohaterów wzbudziła powstawały np. kluby samotnych serc imienia Jana przepraszam Jasser czy Kazimierz Kaczor wniosek był naszym gościem cudownych latach opowiada, o ile dostawał listów łącznie z tymi ofertami matrymonialnym, bo każdy chciał mu dopomóc w jego w jego miłosnej idol tak jest no i wydaje się, że tutaj nastąpiło takie przesunięcie w fazie i jakoś te oczekiwania rozminęły z tym co twórcy serialu mieli do powiedzenia no tak on zaczął być wymyślane powstawać jeszcze pod koniec lat 70, czyli prawda w tej epoce propagandy sukcesu trochę właśnie tak jak mówiłem na początku w kontrze do tej trochę publikowanej przesłodzony propagandy sukcesu ale kiedy został wyemitowany było już, jakby to już był stan wojenny, który zmierza ku końcowi to już prawda były z nami inne przeżycia zapotrzebowania na innych bohaterów jednocześnie Kazimierz Kaczor zrobił karierę jako kura z polskich dróg, więc tutaj nagle prawda potem karnawale Solidarności w tym stanie wojennym w takim wzmożeniu faworyt prawda praw patriotyczny opozycyjny tutaj chodzi o pierdołach RTI które, która nie może sobie znaleźć żony dziewczyny więcej, by widzowie mogliby na tym tle trochę rozczarowani natomiast co by chcę powiedzieć, a propos Realu Jan serce i propos seriale też czterdziestolatek Jerzego gruzy co naprawdę wybitne produkcje telewizyjne i to jest trochę tak rzeczywiście to są seriale, do których mamy wielki sentyment wspominamy rzucamy sobie teksty ale jakby być może dopiero powtórne obejrzenie ich w tzw. dorosłym życiu i w porównaniu z dzisiejszą ofertą telewizyjną pokazuje jak bardzo, jakby to były wybitne wybitne produkcje właśnie telewizyjne co podkreśla, dlatego że serial to jest taka taka forma, która może więcej prowadzi serwisy nie spieszy ma bardzo dużo czasu, żeby wygrywać te wszystkie, jakie takie międzyludzkiej niezręczności kłopotliwą Rosji, żeby nam, by bardziej grać na emocjach, żeby operować też przecież są też seriale, które są robione z dużym rozmachem tak to nie są seriale kręcone studia są seriale, które bardzo mocno wchodzą w plener i też pokazują na leki bardzo bardzo dotkliwe bardzo piękne obrazy no i też kreacje aktorskie, które tam są to to jest wydaje się bardzo ważny że, gdyby nie w serialu tylko czymś co ma scenariusz, czyli po prostu bardzo dobry tekst budzi się dobre dialogi to jest ważna rzecz ale jakby sposób zagrania nie zagrania tych dialogów to co się dzieje z ciałami aktorów, gdy chcą ich gestami, gdyby to jest wydaje mi się właśnie po co decyduje o takiej obyczajowej obyczajowej prawdy tych tych seriali no zresztą scenariusz tutaj nie zawsze nie zawsze nawet był Jan Himilsbach, który gra należy kieliszka Janie serce on celowo zignorował ten scenariusz czy to, że takiego będzie weto nie będzie grał i improwizował zresztą widać prawda że, bo improwizuje trochę też kwestia jednocześnie no, pozostając sobą czyli, czyli Jan Himilsbach i środków 40 lat Krystek samo natomiast, jakby współautorem scenariusza był Krzysztof Teodor Toeplitz, czyli dziennikarz felietonista publicysta jak widać tam takie publicystyczne zajęć zacięcie, że tutaj prawda będziemy się zajmować ważnymi problemami wieku średniego tutaj prawda uiszczenie tutaj niemocy erotyczna tutaj prawda urbanizacja i i problemy środowiskowe itd. itd. ale jednocześnie to w jaki sposób wygrywają to aktorzy obsadzeni w serialu sprawia, że to nie jest tylko jakby Gazeta do oglądania tylko właśnie to jest jakoś tak głęboko wybitnej głęboko życiowym jakoś Jan Such to są arcydzieła miasto Wrocław tak wrócę do czterdziestolatka miałem przyjemność oglądać w gronie przyjaciół ostatnio kilka dni temu kilka odcinków uniwersalizm tego tego przekazu nawet nie podlega żadnemu liftingowi zmienić się tylko być może plenery no bo Warszawa się jednak zmieniła mamy właściwie bardzo współczesny serial, pomijając oczywiście wątki robotniczą klasowe których, który nie zmienił, bo inaczej pokazuje rzeczywistość nie zmieniła się nawet na rok mimo przemiany gigantycznych przemian ustrojowych tak też można dostrzec w grupie pionierską z pewnych wątków np. jak ten wątek krytyki melancholii ekologicznej, który się pojawia obydwu serialach zresztą moim zdaniem bardzo ciekawy i w ogóle, jakby nie jest w tekście tylko obrazy tych obrazach prawdę, kiedy tam kierowcy są sobie kupić cały i nagle okazuje się, że cały ten podmiejski teren zielony zostanie oznaczony ogromny kompleks rekreacyjny wjeżdżają buldożery i podobnie jest Janie serce, kiedy 1 z jego kolegów z kanałów Tycjan taki właśnie typowy chłop robotnik, który ma taki podmiejski domek ze swoimi kurami jak minister zdrowia drobną zwierzyną nagle okazuje się ten domek jest przy przeznaczony do rozbiórki tam powstaje wielkie osiedle i on nie chce stąd wyprowadzić leży w łóżku w tym domu, który przysługuje rozebrany nas na części to jest przepiękna scena na statku łóżko komin no i widzimy i tam, gdy oni nie mówią o tym co się dzieje także o musi wprowadzić tutaj budują osiedla i w ogóle prawda postęp zabiera nam tutaj naturalność i dalej w ogóle nie ma takiego nie ma tego tekstu natomiast to jest obraz jak kamera unosi do góry i pokazuje łóżko, w którym leży ten zburzony dom i wielki buldożery które, jakby raju wydzielony teren teren, jaki takie blokowisko w tle i wydaje się, że jakby taka refleksja nad tym jak bardzo też ten to co nazwałem i co nazywano się, jakby nazywano wtedy nazwany też teraz prawda postępem industrializacji tym, że ciągle musimy budować nowe osiedla jak bardzo ingeruje w ogóle wie, iż takie współżycie człowieka z naturą prawda i tam melancholia ekologiczne nazwijmy to w ten sposób jak wielkim odkryciem dla mnie przypłynął na oglądaniu obydwu obydwu seriali no tak, ale zwróćmy uwagę jeszcze 1 z taką warsztatową mówię to pozycji totalnego ignoranta, bo na filmie się po prostu nie wyznaje zwróć uwagę każdy z odcinków każdego z tych seriali, o których mówimy można oglądać osobny film właściwie nie potrzebujemy Grant, który gdzieś się próbował nam wytłumaczyć wpływ WHO my wszystko wiemy po kilku ledwie scena tak zgadza się też warto może zwrócić uwagę, że to są no to są biegły nie są pełnowymiarowe filmy są długie odcinki tak one czasami trwają 60 minut czasem 70 czasami nawet 90 to jest trochę jakby, ale też tego stylu produkcji że, że prawdę nie trzeba było spieszyć nie trzeba było martwić się tutaj wchodzą reklamy tutaj coś nie mieści po prostu sekwencji rzeczywiście to są takie, jakby samodzielny z 1 strony nowele filmowe na z drugiej strony właśnie, dlatego że są ułożone jakąś opowieść serialową także pewne wątki powtarzają, że pewny figury powtarzają motywy to to jakby ta opowieść o tym, głębsza prawda, że to jest trochę hologram, że z 1 strony mamy te bardzo dopracowany całuski zresztą też widać w tytułach prawda tych, gdy same same tytuły odcinków one już są bardzo pomysłowej coś nam za zapowiadają Janie serce są takie jedno to są jedne słowa prawda pieszczoty zgryzoty chłopaki mgiełka itd. w przypadku czterdziestolatka Toma, o ile pamiętam taki właśnie tytuł felietonu, że prawda czterdziestolatek, czyli bliżej niż dalej itd. tak dalej coś tam, czyli coś tam, więc strony są takie, by całość, a z drugiej strony jednak jest to serial czyli jaka jest lekka opowieść, która też no no serial jest takim medium, które wchodzi twoje życie prawdę przyzwyczajać do siebie, jakby powoduje, że pewne rzeczy brzmiał lepiej, ponieważ jednak z nas z naszych bohaterów szczególnie po nich spodziewać jakoś żywa tak to jest jakby zupełnie inny rodzaj też obcowania z inaczej coś w telewizji niż z kinem w 2 i inaczej ogląda seriale niż dziś oglądać filmy to jest też wydaje mi się w latach siedemdziesiątych bardzo ważne, żeby wszystkie możliwości, które daje telewizja zostały uzyskane, bo do cna problemem wyciśnięte cytryny i jak naprawdę twórcy zresztą Jerzy Gruza, gdyż wielokrotnie podkreślał jak tu wiemy o nim, że telewizja była ulubionym medium tak chyba lepszy był seriale nawet niż w swoich produkcjach filmowych właśnie zastanawiam się przez kilka minut już zadać pytanie czy czy nie mniemam, że Jan serce ci bliski, ale zastanawia niektórych z tych bohaterów ze względu na świetnie napisany scenariusz, ale też świetnie zagraną rolę, który tych, o których powiedzieliśmy dzisiaj no jest najlepszy jest bez takiej mówiąc kolokwialnie o jej na to nie można tutaj dra, jakby pytać czy woli muzycy tatusia i oczywiste no ja mam ogromny sentyment Stefana Karwowskiego jako bohatera czy serial, który SLD, który genialne, ale też, jakby Stefana, który też wydaje mi się ma jakby w powszechnym odbiorze ma taką etykietkę takiego trochę karierowicza takiego trochę człowieka bez właściwości Fidesz to nie do końca takie strony na wielkim romantykiem wielkim marzycielem, który nie zgadzać nawet te wszystkie rzeczy, które musi przydarzają nam skład, by na upływ czasu nie to jest też 4 o tym, że ciągle jest skandalem, że starzejemy, że życie biegnie, że śmierć nas czeka ich jakby prezydent główny przyjaciel przyjaciel Stefan to jest właśnie taki sport parol kaplica jest takim artykule czekiem pogodzony z losem takim trochę trochę krytykiem historykiem, którą i tak musi być to są takie badania nad tutaj współczesna nauka mówi to i to jak Karwowski nikt nie chce tego nie zgadza się na to, więc to jest jakoś z tą bywa bardzo bardzo piękne w tym serialu, więc Stefan byłbym lisy osobiście, ale też no też to co robi z obrazami serial Jan serce i to cała parada postaci drugoplanowych, ale z drugiej strony mówimy pozycje drugoplanowych na to 40 latków nieco się po prostu nie niebywały festiwal wspaniałych postaci drugoplanowych drugoplanowych aktorów no, więc to jest absolutnie nie do rozstrzygnięcia dylemat to są też, jakby trochę to zupełnie inną opowieść nie będzie zupełnie to zostawiamy to w takim razie państwo proszę byście sobie wybrali, ponieważ są wakacje jest trochę wolnego czasu zapewniam, że jest to doskonała rzecz się wieczorami z najbliższymi obejrzeć każdy z tych seriali odcinek po odcinku w zależności od nastroju, bo serce jednak taką optymistyczną historię przez większą część nie jest no właśnie w Janie serce padła ta kwestia jest niedziela dzisiaj skoro ziela musi być rosół rosół mamusia musi być uśmiechnięta wszyscy musimy być uśmiechnięci tak dziękuję bardzo, jasne, że to również kultury polskiej Uniwersytetu Warszawskiego był moim państwa gościem to były cudowne lata prawdę fajne informację Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA