REKLAMA

"Moje życie jest moje". Rozmowa z autorem książki (powtórka)

SexAudycja
Data emisji:
2020-08-02 23:00
Audycja:
Czas trwania:
52:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór witamy w kolejnym kolejnej seks audycji przed mikrofonem dr Aleksandra Krasowska psychiatra seksuolog oraz dr Robert Kowalczyk psycholog seksuolog dzisiaj mamy specjalnego gościa, ale o tym za chwilę realizuje Maciej Gorczyński wyda wydaje Katarzyna Murawska proszę na do nas pisać na adres seks małpa TOK kropkę FM lub dzwonić do nas na nr 224444044, a teraz szczególny gość prof. Remigiusz Ryziński pisarz filozof reportażysta pan w oko, a spotkaliśmy się wokół Rozwiń » nowej książki książka moje życie jest moje opowieść o miłości pożądaniu najnowsza książka wydana przez wydawnictwo czarne właśnie pytanie do naszego gościa co to znaczy, że moje życie moje to wieczór państwu słychać tak słychać myślę, że państwo również wita wszystkich serdecznie jestem bardzo bardzo zadowolony szczęśliwy, że państwo nie zaprosiliście możemy porozmawiać tak późną porą o seksie masie dziękuję bardzo, że przyjął nasze zaproszenie rzeczywiście dla nas wielki zaszczyt i też Robert pomylił Rydzyński to już naprawdę realne zdrowych kobiet specjalne dary zestawiany tak, ale właśnie myślę, że fajnie, żebyśmy rozpoczęli od takiej bardzo dobrej informacji, bo słyszałam, że książka jest w tej chwili absolutnym hitem i potrzebny jest już dodruk tak naprawdę dopiero niedawno miał premiera tak też się zgadza także regulacje dzięki serdeczne tak była taka informacja w ubiegłym tygodniu, że jest dodruk i to szybko i empikach nie ma itd. tak dalej, więc jestem bardzo bardzo oczywiście szczęśliwy z tego powodu i dziękuje wszystkim serdecznie za za chęć czytania tej książki tej opowieści tych opowieści nie ma takiego poczucia żona trafiła gdzieś jakąś potrzebę, że jakoś niższe, że też mam wrażenie, że tak szybko została wyprzedana, dlatego że ludzie potrzebowali tego co tam w niej zostało zawarte ja bym na pewno się bardzo cieszył, gdyby tak było, gdyby ona miała jakąś wartość edukacyjną, gdyby była czytana nie tylko z powodu wieś zainteresowanie tym w jaki sposób ludzie uprawiają seks w jaki sposób manifestują swoje fantazje, ale także właśnie wpasowuje się książka wpasowuje się właśnie taką lukę powiedział właśnie edukacyjną, ale też właśnie wypełniającą takie potrzeby właśnie zaczerpnięcia informacji, ale też chyba to co powiedzieć poza tym informacjami jak zrozumienie przyjrzenie się takiej sytuacji, w której nagle zdajemy sobie sprawę z tego, że to wszystko naprawdę dzieje, że nie jest niczym szczególnie udziwnione, że nie nie jest nie wiem schowane albo nie jest jakoś w mikro skali tylko po prostu jest i jest takie też kilka dopuszcza Robert głosu tylko taka 1 myśmy się pokajać gry trafili krąży po głowie, że myślę, że też w bardzo ciekawą rzeczą jest tryb c w tej książce pisze wprost, że to nie jest takie bułkę przez bibułkę, że to nie jest dookoła tylko używasz słów, które dotyczą bezpośrednio zachowań seksualnych dotyczą bezpośrednio ludzkiego ciała dotyczą przyjemności dotyczą potrzeb nie jest wulgarne, ale też nie jest to dookoła także dzięki czemu każdy z nas może pomysł może nazwać sobie to co np. do tej pory było dla niego trudno zbywalne taki cieszę się, że to zauważyłaś rzeczywiście tak jest taki 1 z elementów, które powodowały, pisząc tę książkę było właśnie to, żeby zachować autentyczny język, ale też język ani medyczny ani groteskowe ani nie wulgarne ataki, które da się czytać, który jest literacki, ale nie jest znowu specjalnie właśnie przez bibułkę uduchowione, jaki zasłonięte tylko po prostu taki, który adekwatne adekwatne język rzeczywiście są te momenty jestem mięso są momenty dzieją się rzeczy też rzeczywiście wydarzenie opowiada z zewnątrz nie nie wyjaśnienie nie wykorzystuje żadnych schematów albo albo jakiś kalekami ani nie wiem nic za pożyczam literackich tekstów tylko po prostu opowiadam o tym co widzę co jest dostępne ceny co jest przedstawiane co co jest opowiadane jest częścią społeczności staną wartością prawda do historii co jest takim wyznacznikiem jednak reportażu i książkę mam jednak, mimo że nazywa się opowieści to jest reportaż i to szczególne i rzeczywiście szczególnie w sensie takim, że mówimy o reportażu uczestniczącym, czyli takim, w którym ja nie tylko opisuje te wydarzenia, ale również jestem świadkiem bezpośrednio je widzę to się wydarzyło to jest prawda tak było i tak tak jest to jest adekwatne i to jest właśnie reportaż ciekawe jest to, że tych wykorzystuje język to znaczy wykorzystuje szkody, które stosowane są przez dane grupy jak opisujesz to jest niebywała wartość tego, czyli między nim sportowa imprezy księgarskie kluby go-go kluby gejowskie spotkania będę sejmowe i każda z tych grup właśnie posługuje się językiem to jest pytanie takie edukacyjne takie pytanie o wiedzę czy masz poczucie, że te osoby którą, które rozmawiały z tobą mają większą wiedzę na temat seksualności większą praktykę pewnie wiedzę wiedzę wiesz w jakim stopniu pewnie tak z własnych przejrzeć kontaktu z relacji z osobami, które mają swoje przeżycia też to co jest takim wyznacznikiem moich bohaterów bohaterek jest to, że oni i one wszystko się gromadzą to znaczy dążą do tego, żeby stworzyć jakąś mikro społeczne, które będą nie tylko identyfikować się rozpoznawać się nawzajem, ale czuć się dobrze i właśnie uczyć uczyć języka uczyć zachowań uczyć bezpiecznego seksu granic no właśnie tych wszystkich elementów, które tę granicę również mogą trochę naginać no właśnie wraca do mego pytania z początku rozwikła nam proszę o tytuł moje życie jest moje moje życie jest moje to jest tekst to sławny tekst który, którego użyła główna bohaterka książki ma to jest tekst, który pojawia się w różnych odsłonach przy mówione wypowiadane przez różnych bohaterów tej książki tej opowieści to jest też taki tekst manifest to znaczy coś, o czym wiemy lub wyraźnie się domyślam, że jest wartością, którą wiele osób chciało wprowadzić własne życie chciałbym móc powiedzieć to jest moje życie taką wygląda ja jestem właśnie taki i wysoka i wdaje się, że to jest, że to jest właśnie to manifest, ale też nie agresja czy nie tak forma wieś tupnięcie nogą, jakby zaznaczenia swoich swoich terenów czy postawienia granic innym też przeciwnie otwarcie na innych, ale jednocześnie w tym przed tym polu zaznaczenie swojej pozycji i zaświadczenie z sobą swoim życiem swoim modelem swojego życia swoją tożsamością identyfikację zachowaniami seksualnymi emocjonalności tak dalej, że to jest ten iPad szukaj moje życie moje testem ja o odrzuceniu opowieść o miłości pożądaniu mamy, czyli takie pytanie, ponieważ budujesz tych bohaterów czy opisuje tych bohaterów wokół określonych wątków nie zainteresował szczególnie ten wątek wiek chciałbym użyć takie określenia płatnych usług seksualnych to jest takie połączenie czy takie pojęcie wspólny mianownik chodzi o dokładnie tancerki w klubie go-go tam pojawia się taki bardzo ciekawy wątek, bo 1 z bohaterek uderza coś co jest takim ważnym społecznym przekonaniem czy stereotypem ona mówi o sobie swojej koleżance mówi o powodzeniu ona spełnia kryteria w swoim poczuciu jej koleżanka ona dosłownie, mówi że z naturalna normalna typowa ona mówi tam z takim takim pewnego rodzaju przekąsem, że ona jest bardziej popularna winieta można powiedzieć ta idealna czyta czyta w swoim poczuciu o wiele bardziej atrakcyjna tylko typowość jest szalenie szalenie atrakcyjna zdecydowanie wierzono nawet używać takiego sformułowania, które być może wydaje się kontrowersyjny, ale uważam, że ono słusznie jest w książce i słusznie właśnie pokazuje pewien schemat stereotyp myślenia o atrakcyjności również seksualne duszone mówi ta, która wygląda jak żona jest popularna ta, która wygląda jak żona ma wielu chętnych na taniec tutaj mówimy o tańcu o w kupie kogo natomiast masz poczucie, że mężczyzna chciałby, żeby jego żona zatańczyła dla niego właśnie taki sposób ja mam wrażenie, że chodzi bardziej o to, że ta, która jest wieży kreowana przez pewien przepływ przez pewien stereotyp społeczny, która jest odpowiada wzorcom które, która jest pewną perspektywą, do której zdążają inne tak, czyli powiedzmy, używając takich kalek bardzo prostych nie wiem szczupła blondynka zabawna lekka wieś tak bardzo uwodzą za tak dalej no, więc taka kobieta budzi wśród mężczyzn bywalców tego klubu, ale myślę, że to można szerzej na to spojrzeć może budzić lęk to znaczy ona jest zbyt piękna zbyt daleko zbyt odważna przebojowa, żebym ja tak jak w książce pisze do niej doskoczył natomiast natomiast, która jest jak żona trochę wypełnia wydaje mi się taki mit też bezpieczeństwa w tej relacji, czyli jak takiego poczucia, że ona ona mnie taka nie odrzuci tak mienie rzucali na wyraźnie rozróżniono z drugiej strony piszesz o czymś takim, że jest taki terror doskonałości właśnie taki ustawiczne cenzor w środku, że mój seks ma być doskonały i dopiero wtedy jest dobry tak można powiedzieć tak, tyle że seks jest sprawą bardzo indywidualną i też poziom powiedziałbym tego co on jest dobry czy nie dobry czy czy średni czy słabe też jest bardzo indywidualne, bo w książce też występują tacy bohaterowie, ale też zupełnie zwyczajna nie wiem świadomość tego co dzieje się w świecie na zewnątrz jak pokazuje nam też, że to co jest w 2 milionowym seksem czy delikatne emocjonalnym albo takim ślą, czyli takim, który nie ma żadnych żadnej też za co, który jest trwa i które przeciągnięty w czasie może odpowiadać niektórym osobom być genialny dla innych będzie nocny będzie właśnie zbyteczne, więc to jest też rzeczywiście indywidualna postawa wobec wobec intensywności wartości seksu zdecydowanie natomiast też bohaterowi bohaterki tej książki opowiadają, że dobry seks zaczyna się wtedy, kiedy przekroczy własne granice, kiedy pozwolę sobie na to, żeby moje fantazje moje też moje pragnienia znalazły odzwierciedlenie w świecie rzeczywistym nie były tylko kwestią np. nie wiem snów pragnień i masturbacji, a no wcieliły się urzeczywistnił się były naprawdę czy ksiądz tak doskonałe wskazanie, bo jestem taka podpowiedź jest rozmowa 1 z bohaterek mówi o swoich klientach i ona, mówi że pytania klientów są dość schematyczne, ale jej sposób odpowiedzi jest takim sposobem zahaczające o potrzebie tego klienta to znaczy czym bym mogła być dla siebie, ale może konkretnie, bo myślę, że jest ktoś nie czytał książki może nie warto wiedzieć, o co chodzi to znaczy np. pytanie czy na co ma dzisiaj ochotę nagle się od jedno pytanie do do np. 1 bohaterka takie pytanie stawia i odpowiedź właśnie na co ma się ochotę to pytanie o potrzebę, że to nie jest takie pytanie, które nas coś nakazuje to jest pytanie o rozpoznanie własnej potrzeby i to się wydaje takim ważnym kluczem do tego co ty mówisz, że z 1 strony są te potrzeby nazwijmy to takie wymyślone takie typowe stereotypowe ona właśnie pokazuje ona indywidualnie pyta o to na co ty masz ochotę na obszarze nie ma takiego poczucia, że to jest taki taki Motor, który odbywa się za każdym razem pojawiały się irytować tak wygląda, że jest to powód stereotypowe pytanie na zasadzie co tutaj robi szansa jestem tutaj dla ciebie tak szczerze, że gdzieś odbywa się jakaś taka forma wymiany która, którego za każdym razem jest może innymi słowami, ale podobna i że ma przecież taka forma teatru gdzieś dla mnie zdawania znaczy, że mówimy tutaj o sytuacji w klubie to te tancerki te kobiety potrafią wyczuć mężczyznę, który mają do czynienia to jest trochę teatralizacji trochę czerpanie z ze scenariuszy już bardzo wytarte starte znany bardzo dobrze i też zazwyczaj sprawca to znaczy one wydają się też że, że to jest też cechę Pawła innego bohatera gdy, kiedy pytam go o sukces u kobiet z czego to się bierze on mówi, bo jaj, bo ja słucham kobiet i te tancerki też słuchają czy one mają, owszem, ten scenariusz on już tam wiedzą co będzie, ale jednak dają taką szansę taką przestrzeń do tego, żeby też nazwał swoje pragnienia albo potraktował siebie na poważnie i one też wtedy będą traktowały przynajmniej tak się może wydawać poważnie znaczy nie będą się z tego śmiać nie będą tego żaden sposób wyprzedzać czy np. reagować na wieś stanowczą odmową zapraszamy państwa również do dyskusji można do nas dzwonić na nr 224444044 lub pisać do nas na adres seks małpa TOK grupka FM myślę, że to to jest zdecydowanie bardzo ważna czy tras powiedziałeś o takich potrzebach i tak trochę generalizując masz takie poczucie, że nie słuchamy się za bardzo seksie nie pytamy się od czego byś chciał, czego byś chciała co więcej mam wrażenie, że takie pytanie może być odebrane jako coś niestosownego coś co narusza pewną Pp pewną umowę z umowy między między dwojgiem osób, które współżyją ze sobą przyznają się już jakiś czas budują jakąś wspólną i intymność o naruszenie takiej sfery bezpieczeństwa i wkroczenie np. to co jest na ile RM prawda dla seksu, czyli groteskę, jeżeli ktoś zapyta czego, czego właśnie potrzebuje, jakie są swe uprawnienia albo po z drugiej strony powie chciałbym tego albo chciałabym tamtego cieczy miałabym widziałem czytałem o tym, może byśmy spróbowali nagle może powstać taka reakcja, która to jest właśnie bardzo groźne w seksie, czyli śmianie odebranie ważności to znaczy tak jakby na zdjęcie tego co jest zdjęcie tej wagi czy powagi nawet tego tego wyznania, bo przed przerobienie czegoś na śmieszne śmieszne element ratuje mnie też z opresji zajęcia jakiegoś stanowiska jakiegoś miejsca w tej sytuacji, która jest np. nowa tak to pytanie ile może być zagrażające no bo to jest pytanie o potrzebę i nagle okazuje, że mam coś więcej niż np. to, że mam prostą odpowiedź na to potrzeba albo chciał coś, czego nie jestem w stanie powiedzieć gdzieś w używam tej sztampy, żeby dostać tak naprawdę do końca tego chcemy to też może tak być tak to zdecydowanie jest także niekiedy niekiedy wikła się też start protesty narusza też tam, o których mówisz jakoś przeżywamy to życie jest to akceptowalne nie jest złe jest akceptowalne wszystko dzieje się zgodnie z wymogami wartości danego życia natomiast elementy, które się pojawiają jak nasza np. fetysz albo jakoś jakieś takie wibracje, które doprowadzają ludzi to do ekstazy np. w jakimś odosobnieniu czy w sferze marzeń one są spychane w jakąś świadomość tę w ten sfery ciemno taką utajniono np. bohaterkę książki, które ma relacje ze swoim partnerem bardzo intensywną bogatą ma 11 w teście jedno jedno pragnienie, którego bardzo bardzo chce i chcę chcę to zrealizować, ale no właśnie boi się to wypowiedzieć, jakby nie znajduje wprost nie znajduje słów na opisanie tej sytuacji, która najbardziej ją pociąga, kiedy on wreszcie doprowadza do tej do tego żona mu to wyznaje, czego tutaj na co chciałbym też zwrócić uwagę, że de cały czas operujemy językiem jerzyki takiej wiedzy władzy tak wyznanie Nowiński to one to wreszcie wyznaje okazuje się, że to jest nic wielkiego, kiedy oni realizują bierze poważnie wyśmiewanie nie nie oskarżanie szanuje jako absolutnie absolutnie mówi, ale słuchaj przecież to jest spokojnie możemy możemy wprowadzić w życie jest to jest fajne i będziemy robić, kiedy wreszcie teraz ją po raz pierwszy ona po prostu płacze ze szczęścia znaczy coś wydarzyło nawet nie sam akt doprowadzają do tego, bo też zapewne, ale ta wolność, której doświadcza, że wreszcie to się wydarzyło żona wreszcie tego doświadczyła, czyli takie ciekawe w tej książce, ponieważ ona pokazuje to realne życia seksualnego jest taki przykład 1 osoba, mówi że wzrosła ilość klientów po euro i to dlaczego o tym, mówię to jest tak związane z czymś właśnie taką trochę hipokryzją z 1 strony z dnia było euro wokół euro była ogromna dyskusja była też dyskusja specjalistów z zakresu zdrowia seksualnego powszechna jest taka wiedza, że przy sytuacjach w krajach, w których pojawiają się tego typu imprezy jest bardzo duży popyt na usługi seksualne, ale w tej dyskusji pojawiło się takie zdanie, że w Polsce to jest niemożliwe w Polsce to nie zdarzy się, że w Polsce na pewno nie będzie zwiększenia potrzeby na usługi seksualne w związku z tym nie musimy włączać krew profilaktyki infekcji przenoszonych drogą płciową np. wnieść coś nie zdarzy, a to co się okazało oczywiście to się zdarzyło oczywiście wzrost zakażeń, ale przekaz poszedł Żenia, że to jest niemożliwe, czyli taki podwójny standard z 1 strony pojawia się pojawia się taka interpretacja, że no właśnie ten seks ma być idealny, jakiej konwencji eksponuje mitologii Giovanni wartościowanie i taki ma być, a rzeczywistość i moim zdaniem ważnym głosem tej książki ta rzeczywistość to jak naprawdę ten seks jest ani jak jest w deklaracji zdecydowanie to jest 1 z elementów, które do tej książki w ogóle doprowadził to jest jakby tak tak bierz tak taka Niewiem takie zdziwienie nie wiem konstatacja, że rzecz, że badania np. socjologiczne seksuologiczne prowadzone w Polsce przykład książce przez Izdebskiego seksualność Polaków na początku Westa pierwszego biegu wydarzeń na każdej książce, która no właśnie powinno być trochę takim kompendium nie tyle wiedzy co właśnie efektów badań takich społecznych z życia ulicy nawet powiedziałbym no one mnie zadziwia, ponieważ tak widzę jakiś schemat no jakoś jak, jakbyśmy byli to nie jest nic to do profesorskiej to jest po prostu prac prawdopodobnie do tego że, że ciągle wikła się w jaki właśnie tak jak mówi takich no może nawet nie hipokryzja, ale jak taką pozory takie pozory, bo Ozzy taką maski maski to, że należy nie należy ta sytuacja, której mówisz euro 2012 no pewnie też nie znaczy jak słyszę, że w Polsce to się nie wydarzy to cóż to jest przyszłość jest też bzdura no też wydarzy tam, gdzie jest taka możliwości w Polsce to z jakiego powodu nie miało być to wydarzy osobą Wisłą płynie mleko jakaś jakaś, aby to absurd zupełne no, jeżeli ludzie gromadzą się ludzie uprawiają ze sobą seks to istnieje zagrożenie również chorób czy infekcji przenoszonych drogą płciową i ona bohaterka również zdaje sobie z tego sprawę i no właśnie tak opowiada z takim przymrużeniem oka trochę takim żartem mówi o tym, że to był najlepszy czas to były żniwa no troszkę zmienię temat, ponieważ wydają się warto, żeby to to na to zwrócić uwagę, że te ja czytając tę książkę miałam bardzo taką intensywną refleksję, że ona gdzieś z całym przeglądem tego w jaki sposób wchodzimy w relację taki sposób my tworzymy relacje albo czy mamy dzisiaj współcześnie problem, jeżeli chodzi o tworzenie relacji mamy tutaj osoby, które deklarują, że nie chcą tej relacji, ale gdzieś jednocześnie podkreślają w innym miejscu, że np. by chciały są osoby, które np. preferują związki otwarte są osoby, które gdzieś nie mają takiej potrzeby nawiązywania relacji, ale z drugiej strony gdzieś identyfikują się jakoś jako element grupy jako element pewnej społeczności nie ma takiego poczucia, że rozmawiały z tymi wszystkimi osobami że, gdzie dziś pokazywało się to w jaki sposób my dzisiaj funkcjonujemy z innymi ludźmi w takim bliskim kontakcie z bliskości intymności myślę, że tak to znaczy bliskość może być problematyczna bliskość nie jest wyznacznikiem wartości każdego życia ona indywidualnie traktowana może mieć też różne etapy poziomy ktoś potrzebuje być bardzo blisko mieszka z kimś nie, więc 5 w tym celu muszą myśleć to samo wnętrze na 24 godziny nie ma, że ktoś inny będzie budował wielką bliskość intymność będąc w odległości w oddaleniu natomiast rzeczywiście są bohaterowie bohaterki akurat tym przypadku, które tę bliskości bardzo szybko intensyfikują zbliżają się do siebie i tworzą budują świat klocków, które są posklejane jakimś spoiwem nie do zdarcia nie do zburzenia i tworzą właśnie taką taką wyobraźnią wie, że bliskości intymności są bohaterowie z kolei, którzy czy też bohaterki również kobiety które, które właśnie deklarujący przeciwnego oznaczone mówią moja seks moja seksualność moja wolność w seksie jest odwrotnością tego trzeba co jest postrzegane jako jako pewne pewne możliwości realizacji tej energii seksualnej, czyli ja jestem w seksie wolna wtedy, kiedy wiem, że to jest 1 jedyny raz, kiedy nie muszę myśleć o tym jak wygląda kim jestem co mówię, czego pragnę jak to manifestuje czy jego przeciwieństwo budowania takiej intymności polegającym polegającej no właśnie w założeniu przynajmniej, że na tym, że z czasem budujemy jakiś coraz bardziej intensywne większe pola i kręgi tej intymności natomiast no właśnie mówię miała myśleć raz uciekł, że ta intensywność, a i tak przepraszam już wiem, że one bochenka czy wydają się mówić oni to jest taka osoba, która np. ale Anna to samo Anna przyp wspaniała absolutnie wspaniała bohaterka, która przeżywa swoją wolność seksualność w wielu relacjach z mężczyznami wprost deklaruje nie chce stałego związku nie chce być kimś, kto nie będzie ograniczał, kto nie będzie wprowadzał jakieś pudełka interpretował nad interpretował tak dalej jestem, jaka jestem to jest dobra chcę być wolna ile napotyka Namur niezrozumienia swoich partnerów, którzy od razu przychodzą właśnie tą miarką i chcieliby z niej uczynić kogoś na jakiś obraz, który przynoszą na tej relacji z kolei Hanka rzeczywiście kończy swoją opowieść takim taką nutą, która może wydawać melancholijna powiedziałbym, ale wydaje się, że w jej przypadku ta przyjemność bycia tym kim jest łączy się trochę z tęsknotą za byciem docenianą kochaną przez osoby, które zawiezie, które z, którą będzie budować stałą dobrą relację natomiast z własnego doświadczenia widzisz, że to jest twierdzi, że to jest niemożliwe, więc buduje się dla mnie to jest to wróciło właśnie moją uwagę, bo też często z Robertem tutaj audycji poruszamy wątek właśnie bliskości wątek lęku przed tą bliskością lęku przed zbliżeniem przed tym, żeby zaufać gdzieś tej relacji drugiej osobie, bo jeżeli czytam właśnie to to tutaj piszesz i słucham to one taką refleksję, że okay, jeżeli ja nie chcę wchodzić w bliższą relację, ale co z kolei mają zrobić osoby, które nie potrafią nie mogą chciałyby, ale nie są w stanie wejść tę bliższą relację, bo myślę, że to Robert też masz w gabinecie takiej osoby na pewno, któremu podejmują zachowania seksualne z różnymi osobami na poziomie takiej deklaracji gdzieś mówią o tym, że im to podoba, że wcale nie chcą tego zmieniać, ale z drugiej strony do nas przychodzą, że gdzieś czegoś szukają i nie mogą znaleźć czy mam takie poczucie, że to jest taka święta to jest też, jakby problem ze świadomością jak chciał to tak określić to znaczy, że oczywiście o tym, że deklaracja tylko pytanie o rozpoznanie potrzeb tutaj akurat przy innych bohaterów tej książki mamy tam całą grupę co mamy osoby które, które grupują się wokół takiego zjawiska, które określamy Chem seks, czyli to ta intencja analny używanie substancji psychoaktywnych przed lub w trakcie aktywności seksualnej i teraz tak ta substancja to i tak ogromna tęsknota za tą bliskością, ale można powiedzieć, że warunkiem tej bliskości z przyjęcia substancji i wtedy mogę się poczuć tu i teraz być bardzo blisko, ale mam tutaj z drugiej strony chemie ma tam narkotyki tak tak tak akceptację aktywne tak tak mówią, że tak jak najszerzej można o tym, powiedzieć narkotyki to jest warunek tej bliskości, bo na 4 konie się kończą nagle pojawia problem problem to co może być problem to znaczy tak jak tłumaczą samo zjawisko tam kluczem jest stres mniejszościowym paku ratusz może jak zbawienia to znaczy na stres mniejszościowych, bo to myślę bardzo ważne dlatego dla tej dyskusji Węgrzy opisuje wciąż te grupy MSM, czyli mecz mający seks z mężczyznami i stres mniejszościowy to jest taki rodzaj napięcia, który towarzyszy grupom mniejszościowym to taki ustawicznych gotowość do do nie wiem tłumaczenia się z własnej orientacji przed sobą przez otoczeniem test odczuwanie niepokoju cały czas wokół własnej orientacji np. tego czy czy np. nie stanowi sposób odebrany zinterpretowany skutki tego napięcia ponosi Remigiusz tam opisuje bohaterów którzy, którzy właśnie mają zaburzenia depresyjne zaburzenia lękowe myśli myśli samobójcze, czyli coś co coś trochę efektem takiej długotrwałego napięcia stresu, a substancja może być takim czynnikiem trochę na chwilę wyłączającym świadomość takim znieczulać ciem, że wreszcie nie muszą o tym, się wreszcie jestem w grupie, której czuje się akceptowany, która też ma swoje normy np. normy dotyczące własnej atrakcyjności czy odbierania atrakcyjności ich wymogi ska w sensie zachowania seksualne zaczyna zlotym mniej myśleć zaczął mnie to nimi zaczyna to to zjadacz i dlatego w ogóle są w stanie podjąć zachowanie seksualne, czyli można powiedzieć to taka generalna trochę tęsknota za ten co ty mówisz za byciem blisko to co ja też w tej książce, jakby czytając miałem takie poczucie, że to jest to naprawdę ciężko bliskości o tym jakie budować, jakie są różne wprost albo nie wprost strategie do tego, żeby być blisko być blisko był albo daleko tak czy właśnie regulowanie tego, ale w takim wymiarze to jest właśnie dziś od intymności o tym, wymiarze, który my mówimy jak odnosimy się do cyklu reakcji seksualnej cyklu wchodzenia w relacji budowania relacji, które byśmy chcieli intymności emocji, które towarzyszą relacji to ta ta bliskość która, która jest związana z tą przyjaciel z kością emocjami, że to jest pod ten seks doraźne to jest sektor trochę to wyłącza i cały ten background nadal jest dziś zawieszone zawieszony na boku też czyste czyste doświadczenie, ale w relacji dochodzą te składniki i one mogą być właśnie bardzo kłopotliwe czy zagrażające wręcz mi już niestety nie ma takiego poczucia, że dużo przestrzeni swojej książce poświęciłeś osobom hetero normatywnym gejom lesbijkom nie ja mam poczucie na pewno jest jakiś jakieś miejsce ta książka z pewnością mówi o różnych odsłonach seksualności człowieka w tym nie hetero normatywnych ja prędzej bym powiedział, że ona pokazuje pewną surowość zachowań seksualnych wyjaśnijmy to pojęcie nieruchomość czy nie normatywną taką nawet w ramach heteroseksualny zmusza heteroseksualnej w czasie orientacji w występ występowanie takich zachowań seksualnych, które nie są traktowane też nie są przyjmowane jako te, które powinny być praktykowane czy są praktykowane w tzw. normalnych relacjach, więc czy SM na myśli to, że np. chama można tutaj myślę, że można to osoba heteroseksualna podejmuje kontakty homoseksualne osoba homoseksualna może podejmować kontakty heteroseksualne PŚ, ale raczej kurować w zakresie hetero normy to będzie wszystko to co ty hetero normy klasycznie pojętej odbiega, więc właściwie większość moich bohaterów bohaterek my musimy pamiętać, że również w zakresie orientacji homoseksualnej biseksualnej istnieje normatywna ość i od tych normatywnych zachowań również są odstępstwa np. właśnie ten wspomniany Chem sexy luz, który chemia daje, ale też skutek bardzo poważny skutek uboczny tego co się dzieje po takich szansach pod jakimś sensie z użyciem chemii, czyli spadek nastroju depresyjnym nastroju tak dalej, więc ta nienormatywność czy Kurowo ość dziś tam nie prowadziła rzeczywiście w tej opowieści co nie znaczy, że klasyczny zachowań tam nie ma, bo są bardzo ciekawy jest wątek Karoliny tam mówić o odkrywaniu jej własnej tożsamości tożsamości seksualnej ona tak zaczyna się ten fragment takim zdaniem, które wydają się dość symptomatyczne jeśli geje wyszli z szafy to lesbijki dopiero uchyliły szufladę, czyli to pokazuje też taką nie widoczność grupy przynajmniej w dyskusji społecznej poznał rozmach rozmawia homoseksualiści tam dalej ten wątek tak po pokazane to się ktoś mówi o mężczyznach o mężczyznach o gejach to jest jakby całą, jakby wypełnia trochę ten ten dyskurs o homoseksualności tutaj pokazujesz, że oczywiście on się toczy tylko, że to właśnie ich reprezentatywność jest mniejsza, dlaczego tak jest wydaje się, że to wynika z tego samego powodu z, z którego wynika w ogóle opresja wobec kobiet to to, że kobiety są hetero czy hetero normatywne to zawsze ciągle stawia je w jakim sensie w cieniu mężczyzn, którzy przyznają sobie lub kultura przyznaje nadrzędną rolę albo taką, która jest dominująca nawet opresyjne, czyli np. w zakresie osób postaw homoseksualnych osób homoseksualnych Homo normatywnych kobiety nadal będą postrzegane jako mniejszość albo jako ten element, które jest mniej istotne, kiedy mówił w dyskursie kulturowym czy np. Homo Homo seksualnym Homo erotycznym nienormatywny w sensie hetero to będziemy na pierw pierwszej linii myśleli o mężczyznach no nie dlatego, że to jest oczywista, że to jest jedyna słuszna droga interpretacji albo barze to jest właśnie normalne tylko, dlatego że ta kultura nas nauczyła, że postrzegamy świat przez pryzmat męskości, czyli kobiety uchyliły czy lesbijki kobiety nie hetero normatywne uchyliły szufladki mężczyźni weszli rozwalili te drzwi wyszli na zewnątrz zaczęli funkcjonować robić tak dalej natomiast kobiety wciąż pozostają z różnych względów pozostają często, bo nie zawsze często możliwe nie w ukryciu, ale w takiej krypta tożsamości, którą przy przy przyjmuje ją no właśnie niekoniecznie z własnej woli tylko, dlatego że tak się po prostu utarło poza tym kobiety homoseksualne lesbijki takie, które utrzymują relacje homoseksualne, więc całą one również stanowią fetysz dla mężczyzn heteroseksualnych, czyli również obejmuje się im wartość własnej intymności orientacji seksualnej na rzecz wyobrażeń męskich o tej seksualność coś co świadczy dalej oczywiście będzie działo w drugą stronę nie tylko nie będzie uprawniona będzie wręcz odpycha, czyli wyobrażenie o bliskości męskiej jest impulsywny w przypadku mężczyzn heteroseksualnych bardzo rzadkie w przypadku kobiet heteroseksualnych właśnie książka też same kości, bo jak pisanie tej męskości mówienie o tej męskości, jakby takim w takim nurcie tożsamościowym jest taka zasada, że jestem mężczyzną, bo nie jestem dzieckiem jestem mężczyzną, bo nie jestem gejem prawda, gdy ta negacja jest tutaj kluczem całkowitej negacji nie ma może tylko, że tak, jakby wracał tego wcześnie powiedział pornografii ten skrypt pornograficzne ten seks lesbijski to jest, który też za tym idzie akceptacja to znaczy to jest tak jak powiedział też fantazja heteroseksualnych mężczyzn, którzy w swojej świadomości dołączają się do tego sekcję używającego seksu prawda to wcale nie przekłada na największą na większą, jakby przełożenie, jeżeli chodzi o akceptację tych tutaj nawet, mówi że heretycy trakt heretycy traktują lesbijki przedmiotowo porno Ostrowski byto to sformułowanie porno w Słupsku myślę, że te bardzo pasuje taki nie oznacza wcale akceptacji to znaczy to jest cały czas pozorna jasne pozorna jest cały czas wciskanie kobiet jakieś wyobrażenia i właśnie szufladki męskiej wyobraźni zmieniają jeszcze jedno Robert chciał wrócić do tego co mówiłeś o 8 seksu i tych relacjach między mężczyznami, bo tutaj wydaje mi się ciągle, jakby myślę o tym, bo jakoś jest dla mnie istotne, ale też chciałbym, że państwo słuchacze mieli mylne wyobrażenia seks nie jest takim trybikiem, który umożliwiałby tzw. przeczy zakładaną jak na nadmierną aktywność seksualną gejów komuś wydaje, że wszystko to wynika z takiego elementu może nie wszystko, ale na pewno wiele wiele z tego bierze się znad rynny seksualizacja gejów, czyli że mężczyzna gej to jest taki, który ma dużo seksu, zapominając o tym, że homoseksualizm męski to nie jest tylko uprawienie seksu homoseksualizm męski również tożsamość tworzenie całej relacji intymności bliskości całego świata, bo w przypadku kobiet wracają z kolei do dziewczyn do lesbijek ta bliskość intymność tak taki dom, które one dziś ten może mają jest nie tylko akceptowalna ona jest właściwie zakładana to znaczy kobiety, że mieszkają razem to pewnie, dlatego że nie wiem jakoś raźniej we 2 itd. one mają tam pewnie pełno kwiatów i koty i pewnie oglądają telewizję wspólnie seriale 2 mężczyźni mężczyźni nie są razem mężczyźni uprawiają seks i ta seksualizacja mężczyzn również jest takim elementem przyciągającym mężczyzn homoseksualnych nie jest takim elementem, który wprowadza zresztą 1 z moich bohaterów tematem mówi wprost wprowadza właśnie te te środki czy też chemie również dlatego podaje się nie nie chcę tutaj można interpretować, ale wydaje mi się, że to jest coś w rodzaju pokazania, że tajne skoro macie dla nas tak miarkę to niech tak będzie to samo z klubami, które są w piwnicach ukryta itd. skoro zepchnięci jesteśmy na margines na tym marginesie będziemy sobie poczynać tak powiem trochę to spełnia taką 1919 przeszłam wieczną historię z prostytutkami, które były dopuszczalne, które funkcjonowały społeczeństwa co więcej były przez społeczeństwo do pewnego stopnia akceptowane, ale wejście w pewnej normy prostytucji, czyli np. wyjście za mąż posiadanie dzieci założenie domu było dla nich zabronione oczywiście ciekawi ten wątek Hyper aktualizacji, jakby homoseksualnego seksu w tym sensie, że tym, że takim pytaniu trzeba dookreślić prawda w takim sensie, że ten seks musi myśleć o tym, ustawicznie niekiedy wręcz taki nakaz myślenia o tym, ustawicznie i wyłączanie tak jak mówi wymazać ani trochę seksu lesbijskiego prawdę mówiąc nawet relacji to nie myśli się w kontekście tak, ale to też tam jest seks z relacji prawda, że to jest też nowy ten podział prawda, że kobiety sobie tutaj radzą relacyjnych faceci prawda z drugiej strony tylko łączą się poprzez zachowanie seksualne też krzywdzący dla kobiet prawdę tak jakby co jest ciekawe, że wyobrażenie seksu męskiego jest właśnie niepotrzebne odpoczywające w tej wyobraźni społecznej czy męskiej wyobraźni społecznej jest wyobrażenie seksu lesbijskiego związkowej atrakcyjne, więc nie ma nic wspólnego albo niewiele wspólnego z rzeczywistością, o czym mówiliśmy właśnie jest jednak 1 audycji o tych stereotypach wokół męskości i też tam to potwierdzenie poprzez seksualność jest bardzo wysoko stawiane to znaczy ustawicznie trzeba mówić o seksie mieć ten seks, bo to po, jeżeli tego nie ma to męskości koroduje ona, zanim tra jakieś problemy tak też w tym sektorze, że jest problem czy podnieceniem czy erekcją czy orgazmem czy np. z częstością też podejmowania, bo też takie, które mówi, że jest takie poczucie, że mężczyzna to może w każdej chwili i i z każdym z każdą musi w każdej chwili czy raczej, rozwijając się nie dzieje to czy coś jest nie tak to rozmawialiśmy o tym, prawda, że jeżeli np. w związku mężczyzna odmawia relacji to gdzieś od razu pojawia się podejrzenie może gej owi się właśnie ten przeciekał wątek oczywiście pojawia się wątek osób aseksualnych też, ale pytanie właśnie wokół wokół homoseksualności prawda, że od do tych relacji damsko-męskich, że też tam trochę mniej przestrzeni natomiast seksualność niż w relacjach kobiecych prawda znowu kulturowy tak inaczej, że facet musi określić przez seks jak i jakby w tej seksualności to jest ciekawe dla mnie wątek, że wręcz musi określić poprzez transakcji nawet to to Get to co mówić tt tt piwnice prawda to bardzo określone konwencja jest czynnikiem, który wymusza też taki rodzaj tożsamości tylko może jednak mamy chłopaka, który nie określa poprzez np. nie do końca są bliskie tak jak rozmawiamy z każdej seksualnej która, która jest wręcz takim nakazem to w takim razie co to jestem niedobry mężczyzną to Niejestem dobrym gejem czy po nie jest to wiadomo jest też podejrzany tak mężczyźnie, który np. nie chce lub nie może lub z jakich względów nie podejmuje relacji seksualnych jest coś pod właśnie, że jeżeli nie ma seksu znaczy, że prawdopodobnie gej, a jeżeli jest gejem niema seksu to w ogóle jakiś drink i nie wiadomo co z nim zrobić tak znaczy, nawet jeżeli mamy opowieść o sobie seksualnej to rzeczywiście ona się identyfikuję jest fluid, ale genderowe ale, ale identyfikuje się głównie jako kobieta to, że lubi wędrować ma namyśli osoby, która dziś nie identyfikuje się z żadną z tych tego typowego dualnego podziału na płeć męską żeńską to znaczy nie jest nie jest stale przy przyczepione do finalnego podziału oraz jest tak raz jest taka jest w ogóle to zależy i to zależy od niej od jej indywidualnej postawy danego nawet dnia natomiast rzeczywiście tak jest, że mężczyźni, którzy mieliby np. skłonność do aromatyzowania relacji odchodzenia od seksu no takie zachowanie mogło być podejrzane co z kolei prowadzi nas też to wydaje mi się takiej nie do końca jednak usprawiedliwionej widzimy męskości jako jako takiego rycerza rycerza, który ciągle na podbój zdobywa dziś gdzieś jedzie jest też emocjonalnie oddalony nie potrafi komunikować Pogoń nie ma tak męska rzecz być daleko te są są kalki, które naprawdę są bywają krzywdząca, bo jako twórca wiernie czeka je teraz też ten drugi wątek tego medalu, gdyż kobiety są sprowadzane jednak takiej roli osoby oczekującej na tego męża jedno, ale niemających szans seksualnych, ale bardzo patrząc dalej czekającą wiernie aż przyjedzie ten rycerz prawda i wydaje się, że będzie tak mówi o tym, też z tego względu, że w książce pojawia się mężczyzna, który właściwie opowiadaczy para, która mężczyzna kobieta, która opowiada swoją historię właśnie, którą nazywamy akordem, czyli odwróceniem takiej relacji nadrzędności cudzysłowie oczywiście powiedziałbym nadrzędności dominacji mężczyzny w seksie mężczyzny nad kobietą tutaj mężczyzna jest uległe i nie tylko jest uległy daje czy jakby umożliwia, ale też no sam organizuje też właśnie przestrzeni realizacji potrzeb seksualnych swojej żony i ten mężczyzna jest również podejrzane o coś tutaj musi być nie tak, ale 1 z bohaterek mówi jej klucz do męskości łagodny spokojny w tym spokoju męskim prawda, czyli pokazuje to jest coś takiego wydaje jakiś rozmawiamy ze studentką studentkami pedagogiki i ja zadałem takie pytanie czy często robię, ale pamiętam taki taki wykład, gdy rozmawialiśmy czym jest męska tutaj właśnie męskość no właśnie taki obraz męskości nam się zarysował, że to jest taki trochę Wiking taki trochę dziki mężczyzna Drwal, ale jednocześnie partner przyjaciel ktoś, kto wysłucha, ale i też poprowadzi, więc Kretę czy taki mężczyzna niemożliwe mężczyzna, ale na pewno mężczyznę takich wież jak jego hegemonii, czyli taki, który przyjdzie i po prostu walnie pięścią w 100 będzie Berman nie tonie, ale taki np. taki mężczyzna np. funkcjonuje w literaturze jego często dziewczyny młode kobiety też mu chłopcy czytając różnego rodzaju powieści literatury taką np. bardziej romantyczną widzą chociażby np. w cieniu Austin prawdami do tej wersji jest po prostu takim klasycznym przykładem takiej osoby właśnie chłodnej wycofane, ale tak naprawdę przy bliższym Poznaniu niezwykle wrażliwej to jest to też jest 1 z tych obrazów właśnie literacki w życie z kolei jest różnie tak jak na tych imprezach księgarskich to, że odbywa się tam seks zależny jest właściwie od kobiet nie dominacji 3 czy uczyć tej męskości, która miała być braniem sobie swoje tak to zupełnie tak nie wygląda to jest zdecydowanie przestrzeń, w której prym wiodą kobiety, które wiedzą, czego chcą nie było tego wziąć problem polega właśnie czymś innym na tym, że nie ma od kogo nie mają kogo wziąć się nie ma mężczyzn są mężczyźni są, które są, jaką się tylko praca tak, ale też znaczka wspomina tam o książce 50 twarzy Greya, że to jest tak naprawdę sprzedawanie właśnie marzeń sprzedawanie fantazji, które niestety bardzo na tym w jaki sposób infekuje daty fantazję jest poszukiwanie właśnie tego, który których, który jak ma bardzo wiele różnych kryteriów spełnia tak jak powiedziałem kilka tak to niemożliwe wręcz kryteriów czyli, czyli było sprzeczne nawet cechy w ramach własnej osobowości, które w sensie psychologicznym nie istnieją rozmawiamy dzisiaj o książce moje życie jest moje opowieść o wolności pożądaniu wydanej nakładem wydawnictwa czarne książka już do kupienia, chociaż czy do gmin, ale do dostania naszych bo dlaczego mówię do dostania mamy 3 egzemplarze dla państwa proszę do nas pisać na adres seks małpa TOK grupka FM pierwsze 3 osoby, które do nas do nas napiszą otrzymają od nas książkę można do nas pisać maile maile z komentarzem do audycji czy też z komentarzem rozpoczynającym wątki, które chcieliby państwo, żebyśmy poszerzyli w kolejnych audycjach możemy też jak posługiwać się tymi przykładami, które dzisiaj były dzisiaj wypowiedzenia albo te, które państwo też w książce znajdą i można pytania wokół tych przykładów wokół tych historii zadawać to jest ważna książka myślę na na naszym rynku i fajnie, że nasze pokazała wspomniały troszkę tych Singer SACH myślę, że mamy jeszcze parę minut to warto już mamy minut na dużym minusie możemy na skrzyżowanie może SA właśnie siły tak fast taki szybki wszak taki przepis przepis przekrój rzeczywiście to co rozpoczyna książkę i od razu z takim uderzeniem na taki zderzenie tego świata księgowania, gdzie są ludzie, którzy są eleganccy, którzy są atrakcyjni, którzy są pewni siebie dobrze sytuowani, którzy robią takie rzeczy nie wiem czy to są wyłącznie na pewno nie wyłącznie ludzie dobrze sytuowani cięcie zupełnie bezbrzeżna atrakcyjni piękni wspaniali to są ludzie, którzy też powtarza, ale myślę, że to jest to jest ważne informacje także dla państwa to są ludzie, którzy są piękni, ponieważ akceptują siebie takimi, jakimi są to piękno to wolta wolność ta akceptacja pragnienie bycia sobą bycia z innymi otwartości sympatii też no właśnie Lubienia siebie nam po prostu wybija przebija przez te przez te relacje, które nawet, jeżeli są szybkie albo jedno jednokrotne dziś ma szansę się pojawić jeszcze bardzo, żeby na podsumowanie naszej audycji, że tak naprawdę akceptowanie siebie i dbanie o siebie słuchanie siebie jest piękne słuchanie siebie dziękujemy państwu za wysłuchanie audycji bardzo dziękujemy gościowi bardzo państwu dziękuję dziękuję Remigiusz Ryziński był z nami jest państwem, a przed mikrofonem dr Aleksandra Krasowska dr Robert Kowalczyk dziękujemy państwo dziękujemy bardzo dziękuję państwu zachęcamy do słuchania podcastów na stronie Radia TOK FM również spotkać w interesach dziękuję jeszcze raz dobrej nocy seks audycja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SEXAUDYCJA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA