REKLAMA

Praca zdalna zrewolucjonizuje rynek samochodów służbowych. We flocie będą już nie tylko auta

Auto w firmie w czasie pandemii
Data emisji:
2020-07-08 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
32:40 min.
Udostępnij:

Kształt floty pojazdów użytkowych, najem aut, leasing w czasach pandemii zmieniają się, próbując nadążyć za zdalnym trybem pracy. Rozwija się też sprzedaż samochodów przez internet. Rozwiń »
Czy flota aut dostawczych będzie się rozszerzać? Czy przez pandemię rozwinie się carsharing i carpooling? I co właściwie będzie flotą pojazdów, bo wiadomo już, że nie tylko samochody? Michał Baranowski, dziennikarz magazyny magazynu "Menadżer Floty", mówił o tym w rozmowie z Krzysztofem Woźniakiem.
Partnerem podcastu jest marka Volkswagen. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest Marka volkswagen oferująca rozwiązania finansowe dla przedsiębiorców dzień dobry Krzysztof Woźniak zapraszam do słuchania podcastów w ramach cyklu auto w firmie w czasie pandemii, w którym rozmawiamy o wpływie pandemii KOV 19 na rynek motoryzacyjny w jaki sposób radził sobie ten rynek w czasie ograniczeń związanych z mobilnością oraz czego możemy się spodziewać w przyszłości rozmawiamy też o takim ogólnym bezpieczeństwie na drogach w tym odcinku Rozwiń » porozmawiamy o rynku Floty aut rynku aut dostawczych najmu od samochodów służbowych państwa moim gościem jest Michał Baranowski z magazynu menadżer złote dzień dobry dzień dobry dzień dobry państwu w czasie ograniczeń w przemieszczaniu się związanych oczywiście z pandemią lotu wiemy, że ruchy ogólny na drogach bardzo spadły nawet o 50%, ale pojazdów użytkowych dostawczych trochę mniej czy można powiedzieć, że czas pandemii tych ograniczeń z mniejszym stopniu wpłyną na rynkach aut użytkowych dostawczych i w ogóle firm, które zajmowało się dostawami tak dokładnie tak rynek takich firm jak firmy kurierskie czy film firmy, które zajmują się dostawą towarów nazwany ostatniej mili można płacić rozkwitu i te firmy kurierskie nie nadążają z realizacją zleceń zresztą jako potencjalni jako klienci np. portali aukcyjnych widzimy, że jeśli paczki dostarczane są do punktów odbioru to często brakuje miejsca, żeby te paczki składować, a więc kurierzy jak najbardziej mieli więcej pracy przez to i też popyt na samochody dostawcze nie osłabł w Polsce czy w ogóle w Europie, więc tutaj możemy powiedzieć, że tak, że te firmy i ten transport rozwijał się bardzo mocno w czasie epidemii nie można tego powiedzieć niestety rynku aut samochody o rynku aut osobowych, który znacznie stopniał, czyli leasing stopniały, bo trochę chodziły też słuchy, gdzie w kilku miejscach przeczytałem, że wręcz niektóre firmy niektóre podmioty chciały oddawać samochody, które wcześniej wyleasingować tak, żeby zmniejszyć swoje opłaty zań tak dotyczyło to, zwłaszcza mniejszych firm, które z troską patrzył na swoje budżety na swoje przychody bardzo odczuły skutki pandemii liczba klientów zmniejszyła oczywiście przychody zmalały, więc te firmy zwracały się swoich leasingodawców czy firm, które zajmował pojazdy spot z prośbą o to, żeby albo te ligi rozwiązać wcześniej albo wydłużyć albo skorzystać jakich o jakiś obcy pomocy tutaj faktycznie firmy leasingowe firmy, które zajmują się długoterminowym wynajmem wynajmem podał rękę takim przedsiębiorcą, starając się wydłużyć leasing obniżającej opłaty po to, żeby ten transport to, żeby samochody zostały firmie, a z drugiej strony mówimy o tym, że taki transport samochodem był znacznie bardziej bezpieczne niż transport publiczny jest w trosce trochę o o dobro swoich klientów tak może powiedzieć troszkę w trosce o to, żeby ten biznes przyszłości nie zaczął topnieć punkt z powodu tego, że tych samochodów zabraknie te firmy bardzo przechyliły się pomogły swoim klientom tak możemy powiedzieć do tego żeby, żeby auto we Flocie zostały w dużych korporacji nam tych ten problem nie dotkną, aczkolwiek pojawił się inny inny problem czy inny pomysł na transport jak coraz bardziej popularny car-sharing biznesowe czy karp lin po to, żeby pracownicy, którzy musieli pełni swoje obowiązki poruszali się za pomocą samochodów polowych to oczywiście między czasie było to nie skażone albo to zamknięta grupa użytkowników tylko tak sobie myślę, że z 1 strony to co pan mówił, że firmy kurierskiej oczywiście miał swój rozkwit te samochody użytkowe trochę większe były potrzebne te firmy zajmujące to oczywiście zgłaszały się żeby, żeby jednak jakiś sposób zawiesić bądź zaniechać wpłacania na pieniądze, ale z drugiej strony ta jeszcze myślę sobie, że komitety trochę przemienił strukturę pracy do tej pory przecież samochodami osobowymi leasingu firmowymi jeździli głównie handlowcy jak to będzie wszystko wyglądać w momencie już teraz odmrażania tych ograniczeń, ale na przyszłość czy nie uważa pan, że ta zmiana w strukturze rynku jednak będzie osłabiać na formę długookresowego najmu leasingowania pojazdów, a może to jest dobry czas właśnie inwestować takie formy pan też bardzo dobre pytanie, dlatego że bardzo często obserwujemy na rynku pewną tendencję do tego, że firmy, zwłaszcza usługowe, zwłaszcza sektora powiedzmy nowoczesnych technologii zaczęły wypowiadać powierzchnie biurowe, bo nagle okazało że, że jakość pracy realizowana jest w tzw. musi się dalej utrzymana jest jakąś pracę, więc tutaj nie ma potrzeby dojazdu do biura co ciekawe oczywiście siły handlowe na pewno zostaną, ale i tak ciężar rozmów negocjacji spotkań został przerzucony na tzw. wirtualne telekonferencje i to na pewno odbije się być może na początku jeszcze nie na spadku zainteresowania wynajmem samochodów 3 czy leasingiem samochodów, ale w przyszłości myślę, że należy tego spodziewać będzie to raczej takim będzie to raczej skutek pewnych przemyśleń finansowych, że jak zoptymalizować koszty w ogóle prowadzenia działalności skoro nie potrzebujemy już biura czy biuro może ograniczyć to do sekretariatu kilku sal konferencyjnych jest potrzebne są spotkania, a może lepiej rozbudować infrastrukturę teleinformatyczną, która pozwoli dostarczać usługi telekonferencji taki pewnie zostaną zweryfikowane potrzebne samochody służbowe dla niektórych dla niektórych sektorów czy dla niektórych działów firm, które nie będą musiały przemieszczać się tak bardzo intensywnie jak to było przed przed pandemią więc, którą stronę będzie ten rynek loty się właśnie tylko samochodów użytkowych takich większych pojazdów dostawczych bądź ciężarówek czy jednak jest jakiś sposób firmy sobie znajdą, żeby zachęcać nadal leasingowania samochodów osobą na pewno tak rynek samochodów osobowych na pewno zostanie tutaj nie będzie także, że firmy będą tylko włącznie leasingować najmować samochody Street użytkowe są takie stanowiska pracy, które wymagają samochodów osobowych i one na pewno zostaną czy to jest ze względu obowiązki czy to ze względu na prestiż to na pewno zostanie na pewno zostanie przemalowana pewna struktura wykorzystania samochodów firmie myślę że, że ten karp lin, który mówił wcześniej będzie coraz bardziej popularne, zwłaszcza że w tych miejskich kilometrach pojawiają się rozwiązania flotowe, które są na powiedziałbym bardziej optymalne niż dostępne wcześniej mówi to samochody elektryczne, które doskonale radzą sobie jeszcze i choćby ze względów ekonomicznych i choćby ze względu na to przemiany w motoryzacji i właśnie przez Łowicz takie zmiany na pewno w najbliższych kilku latach czekają, czyli pan powiedzieć, że mobilność chodzi nie tylko elektromobilność samochodów prywatnych, ale właśnie samochodów na abonament na pewno tak zresztą dzisiaj już widzimy po ofertach, które pojawiają się od strony firm leasingowych leasingowych od firm, które zajmują samochody czy nawet od importerów biorąc pod uwagę taki Fabryczny wynajem bądź fabryczne leasing często mówi o tym, że wynajmie samochód bez zobowiązań, czyli Wynajmij go na miesiąc na jego nadwagę 1 000 000, jakby przedłuża wynajem z każdym z po co każdy miesiąc po to, żeby poprawić sobie tę wizję bezpieczeństwa finansowego firmy, a z drugiej strony być wolnym od takich stałych zobowiązań Nowocień wiemy jak rynkowi jeszcze dalej rozwinie liczy czy nie czekają nas nowe rysy restrykcje są tacy eksperci, którzy mówią, że druga fala wróci do masy na jesieni wtedy znowu jest strach przed przed takimi długo terminowymi zobowiązaniami, zwłaszcza małych firm nowa to bardzo ciekawe co pan powiedział w tym momencie, bo możliwe, że druga fala wróci tutaj zarazem przez wielu tak nazywanej jak firmy leasingowe motoryzacyjne przygotowują się i myślą o ewentualnym właśnie nadejściu tej drugiej fali, jakie narzędzia czy też propozycje możemy uzyskać, jeżeli będziemy chcieli wynająć pojazdy na pewno z 1 strony są to są oferty które, które są ofertami krótkoterminowymi, czyli miesięczne trzymiesięczne półroczne roczne to oferta staje się coraz bardziej popularne oczywiście z 1 strony one są bardzo korzystne dla klientów z drugiej strony są trzeba tak powiedzieć są ryzykowne dla dla właściciela pojazdu, bo nie wiadomo, kiedy najem się skończy tutaj należy rozważyć ryzyko co na pewno przykuje się na cenę takiego pojazdu, ale tak oczywista z 1 strony oczekujemy żeby, żeby nie było zobowiązań finansowych z nami pojazd, ale z drugiej strony jakoś jakoś ten jakoś ten samochód jakoś radę trzeba sensownie obliczyć, że wynik nie był stratny, bo to przecież ani o to chodzi w biznesie z drugiej strony na pewno myślą o tym, żeby dostarczyć troszkę więcej pełen serwis takich samochodów, a być może nawet rozwiązania które, które będą pozwalały zutylizować samochód w firmie poprzez właśnie mechanizmy automatycznego rozliczania go w najmie co najmniej wewnątrz 1 organizacji myślę, że to będzie przecież motoryzacji w ogóle jak patrzymy dzisiaj na car-sharing się bardzo szybko rozwinął wśród klientów indywidualnych tak biznes pomału, ale też zaczną sięgać do tego typu rozwiązań balansując, jakby flot Floty już samochodów dedykowanych przypisanych do pojedynczych pracowników na samochody puchowe, które mogą być w razie potrzeby przerzucane między poszczególnymi nawet nie tyle działami oddziałami firmy czy nawet można sobie wyobrazić między krajami tam, że taka takie zapotrzebowanie potrzebne bardzo ciekawe rzuca się pojawiła to nie czytałem, że coraz częściej kupujemy samochody przez internet to też chodzi o dział Floty coraz częściej przeglądamy oferty najmu leasingu przez internet i taki sposób po prostu wybieramy nie udajemy się do do salonu, żeby obejrzeć samochód porozmawiać ze sprzedawcą dowiedzieć się różnych rzeczy tylko po prostu na tyle już tą wiedzą mamy w internecie, że nie musimy tego robić tak to jest kolejny trend, ale to jest trend taki wóz lektury, które istnieje przy zakupach przy zakupach flotowych można powiedzieć nie dotyczą tylko motoryzacji, bo ciężko sobie dzisiaj wyobrazić, żeby osoba odpowiedzialna np. zakup komputerów dla firm jeździła do sklepu oglądała każdy komputer raczej to robić na podstawie parametrów, które w, które można pozyskać albo oferta albo też w ramach internetu z drugiej strony samochodami dokładnie tak samo traktujemy coraz bardziej użytkowo użytkowo, a więc praktycznie praktycznie ci z drugiej strony z głowy mamy funkcjonalność przypisano do konkretnej ceny, więc to też jest tu też strefy słusznie pan zauważył trans ciekawy, bo Polacy my Polacy traktują samochody bardzo osobiście dla nas to był pewien wyznacznik pewnego statusu, ale coraz bardziej firmy patrzą na co pragmatycznie taki sposób, żeby wybrać najlepsze rozwiązane rozwiązanie w najlepszej cenie niekoniecznie tutaj sugerujemy się, a sugerujemy się marką kolorem, a raczej funkcjonalnością, czyli i funkcjonalnością i dodatkowymi parametrami oferty, czyli serwisem ubezpieczeniem w jakimś tylko dodatkowymi usługami związanymi właśnie z obsługą Floty, a i co, jaka jest różnica pomiędzy zakupem pojazdów w salonie właśnie przez internet poza tym oczywiście, że wygodnie z własnego fotela czy to w biurze czy domów z domu możemy sobie taki samochód zamówić kupić czy to co jakiś różnica w swej postaci kosztów w ogóle na rynku flotowym są to duże kontrakty są najczęściej indywidualnie negocjowane, więc tutaj w zasadzie i tak nie ma mowy o zakupie w salonie zwykle to jest rozmowa na poziomie jest też duża lata importera, a albo wskazanego dilera danej marki, więc tutaj bardziej negocjacje czy doposażenie samochodu jeśli jest możliwy do konfiguracji fabryce to dane zamówienie raczej odbywają się już jak to się mówi twarzą twarz na rzeczy za pomocą wideokonferencji czy za pomocą zamówienia majowego czy czegoś kuratora gdzieś tam takiego niedostępnego dla potencjalnego Kowalskiego i oczywiście ceny dla takich dla takich zamówień są ceny takich zamówień są zupełnie inne nieco nieco niższe i nieco inne pakiety są dostępne właśnie dla klientów biznesowych no tak, ale z drugiej strony myślę, że jednak utrzymanie salonu kosztuje, a tutaj jak koszty związane z przejściem do salonu dostanie kawy także utrzymanie samego miejsca no tutaj rzeczywiście odpadają i tak klienci mogą sobie myśleć, dlaczego skoro ja nie musiał składać się właśnie utrzymanie samego salonu no muszę też tak to ceny nie spadają tak na utrzymanie samą jednostkę strony musimy jeszcze utrzymać serwis ten serwis i ten serwis będzie odwiedzany przez klientów czy będzie też odwiedzane za pomocą za pomocą tego czy internat nie zrobi tak tego przez internet nie zrobimy, więc tutaj o utrzymanie tego salonu oczyszczą salony powstały najczęściej tras mało się buduje nowych nowych salonów, więc mamy trochę dobrodziejstwo inwentarza ius, a już z racji tego, że musimy utrzymać serwis więc, więc no więc, więc on już są, więc dalej podejrzewam, że importerzy będą starali się ściągnąć klientów klientów indywidualnych do salonu to, żeby taki sam zobaczyć to, żeby go przekonać do własnej marki faktycznie w przypadku klientów flotowych za zakupy rządzą się trochę innym trochę innym trochę innym prawa brat trochę innymi prawami często też i tutaj internetową, ale rzeczywiście dostarczane są takie samochody testowe dla klientów biznesowych to, żeby mógł sprawdzić funkcjonalność no a potem jak wiadomo wszystko rozgrywa się się na kartach arkuszy kalkulacyjnych i wyceny poszczególnego modeluje i opłacalności użytkowania dla menedżera Floty, ale one tak jeszcze wracając do tych cen do negocjacji, bo tak rozmawiano o tym, że ono jednak firmy motoryzacyjne są w trudnym położeniu ogólnie niekoniecznie mówimy o rynku flotowym, ale tak mogło niemożliwe, że zaraz nastąpi druga fala pandemia, więc znowu obostrzenia znowu na pewne rzeczy będą chodzić, które będą nam przeszkadzać wręcz zabraniać przemieszczania się, więc tak sobie myślę, że to jest dobry okres, żeby negocjować jeszcze mocniej jednak gdzieś tam ceny dla siebie obniżać, jeżeli oczywiście się zdecydujemy na wynajem pojazdu czy też sfinalizowanie na pewno tak słyszałem tak w przypadku w Polsce 1 z klientów zablokował zamówienie czy zrezygnował z zamówienia kilkudziesięciu samochodów dostawczych w tym przypadku elektrycznych i skorzystał skorzystał na tym inna firma, której udało się to zamówienie przejąć po ze znacznie niższych kosztach, więc okazało się, że to pojazdy faktycznie był już w cenie zbliżonej czy niewiele większej od pojazdów spalinowych oczywiście nie dotyczy to tylko tylko Aleksiej motoryzacji czy, ale motoryzacji o ogółem zresztą wczoraj można było na łamach portali newsowych motoryzacyjnych przeczytać że, że zamówienie dla wojska nie zostanie zrealizowane na podstawie wybranego pojazdu, gdyż fabryka tego producenta została zamknięta w ramach tego firma, która wygrała przetarg będzie musiało dostarczyć inne pojazdy całe szczęście zgodne z specyfikacją tak się wydarzyło się tu też mamy taki skutek pandemii zupełnie innej strony, gdzie została zamknięta fabryka, gdzie zostało podpisane wcześniej zamówienia okazało się, że to, że kontrahent nie jest w stanie tych pojazdów dostarczyć musiał szukać wyjścia z tej sytuacji całe szczęście udało się znaleźć pojazd, które odpowiadał odpowiada wymaganiom i ten kontrakt do skutku, ale tu też musi mieć głowę, że jest takie ryzyko że, że pewnych pojazdów na skutek blokad fabryk blokad fabryk podzespołów nie będziemy w stanie się filmem importerzy nie będą w stanie zrealizować no i tutaj się też ludzi taki taki taki dosyć istotny problem jak przetrwać jak gdzieś tam utrzymać płynność finansową, bo wiadomo to jest zamknięte kółko, bo jeśli dostarczamy pojazd to każdy flotowych wieża stół jeszcze, gdzie wynajem albo leasing gdzieś na ubezpieczenia i faktycznie ta mała marża od Jarka jakaś zbiera, gdy brakuje tego podstawowego ogniwa, który samochód no to zaczyna się robić duży kłopot jeszcze 1 ciekawa rzecz, która jest coraz bardziej popularna, bo tutaj mówimy oczywiście co najmniej dla firm leasingowania dla przez firmy, ale coraz częściej przecież prywatni użytkownicy także idą dostaną oni nie chcą kupować samochodu tylko właśnie wziąć taki abonament jak tutaj sytuacja pandemii wpływa tu w zasadzie sytuacja równoważna z zakupem tutaj nie ma specjalnie nie ma specjalnie różnić natomiast to jest w ogóle traw, które się pojawia na rynku chcemy chcemy jeździć coraz nowszymi samochodami doceniamy to one są na gwarancji doceniamy to, że ktoś nie troszczy w serwisie doceniam to, że nie musimy zakładać wykłada dodatkowych środków na niespodziewane i niespodziewane awarie, więc tutaj, jakby pandemia de facto nie ma znaczenia to raczej jest zmiana stylu podejścia do motoryzacji mamy taki rynek dziś, gdzie staramy się pewne rzeczy wynajmować płacić właśnie w ramach abonamentu nie dotyczy to tylko motoryzacja, ale szeregu innych szeregu innych usług zaczęło się oczywiście od od korporacji, gdzie możemy sobie nawet kupić ekspres kawy prawda w wynajmie w abonamencie przeszło to ona na na sprzęt IT na na na różne technologie na różne inne technologie produkcyjne także także klienci tych, których stać coraz coraz chętniej patrzą na taki model, bo po pierwsze, mówią tak ja mogę co roku jest nowym samochodem mówi moi rodzice jeździli 1 samochodem przez 30 lat w zasadzie nie poznali nowe motoryzacja samochody były tak, a ja się mogę sobie samochód mieć co roku w zasadzie nie kosztują niewiele nie ma jeszcze ubezpieczenie opony zimowe i ją i przeglądy i mam cały czas powieść powiesił świeżości odpowie oczywiście trzeba mieć odpowiednio gruby portfel, bo nie ukrywajmy te samochody też wynajmie trochę kosztują i pewnie nie da się tego porównać do samochodu, który niektóre, który jest, który jest dwudziestoletni, bo kupił go znacznie taniej, ale coś co prawda z drugiej strony trzeba powiedzieć, że taka forma zakupu samochodów od zakupu przez importera czy przez firmę, która dalej wypożycza jest wpływa stymuluje rynek wpływa, która po bardzo pozytywnie, bo samochody będą doskonałym stanie wracają po roku na rynek po 2 latach i dalej zyskuje nowe życie, czyli odmładzamy to w ogóle polską flotę na coraz nowsze samochody, gdyż też przeczytałem bardzo ciekawy artykuł na temat tych wszystkich zmian i ktoś stwierdził może mądrze może nie, że ratunkiem dla motoryzacji jest właśnie są właśnie abonamenty najem roczne jak tam długo okresowy i właśnie przez internat pan się z tym zgadza, że to jest właśnie ta droga, którą będziemy im jako klienci i oczywiście osoby związane ze sprzedażą motoryzacji dążyć na pewno tak na pewno tak to jest na pewno to jest taka droga jak rozmawiamy właśnie przez nie mówiliśmy o tym, że mamy dobrodziejstwo inwentarza salon serwis z drugiej strony spojrzymy w przyszłość motoryzacji choćby samochody elektryczne to okaże się, że ten serwis takiego auta leśnego jest dużo mniej skomplikowany, więc te można przypuszczać, że też, że te serwisy też będą pomalutku starać się zostawać coraz mniejsze, bo auto elektryczne nie ma wielu części, więc na przyszłość motoryzacji wymusić pewną reorganizację pracy, więc skoro tam już też to się ta skala działalności będzie dużo mniejsza przywrócimy całość całość pewnie nie ale, ale większej sprzedaży do internetu no to tak to tak to jest to możliwe ja nie jestem w stanie sobie tego jeszcze wyobrazić, bo chciałby każdy samochód dotknąć zanim, zanim go kupiec wynajmu nad duszą na dłuższą metę, ale z drugiej strony jak patrzę na młode pokolenie to oni już nie przywiązują takiej wagi dla nich ważniejsze to właśnie ta funkcjonalność na zasadzie na zasadzie koloru na zasadzie wglądu na zasadzie możliwości niż na zasadzie marki czy czy przywiązanie do tej marki także takie marże najbardziej możliwe tak się zastanawiam, bo kupuje przez internet jakąkolwiek rzeczy lodówkę telewizor czy nawet ubranie to mamy odpowiedni okres na zwrócenie tego produktu wynikający właśnie z tego, że kupuje przez internet, więc nie mogłem się z nim zapoznać zobaczyć jest dobrej jakości czy wszystko powinno tak jak to powinno być takie też w przypadku samochodów kupowanych przez internet tutaj jednak już regulator inaczej podszedł na kupiliśmy samochód jest na tyle drogi no tyle musieliśmy wiedzieć o nim dużo, że niestety, ale po to, niemal 3 tygodniach nie zwrócimy tak samo w przypadku samochodu jest znacznie dużo dużo bardziej skomplikowana z tych względów choćby samochód rejestrujemy i ile taki samochód wynajmujemy na czas dłuższy lub krótszy to pewnie sprawy prostsze, bo taki zarejestrowany na właściciela tego samochodu jeśli mamy jako jak Kowalscy kupili też taki samochód zostanie dostaniemy dowód rejestracyjny znam takie przypadki że, że udało się zwrócić taki samochód z racji choćby jakieś wady Fabrycznej i mimo że był już zarejestrowany, ale na pewno jest to wyzwanie wyzwanie wyzwanie rynkowe jak jak właśnie jak właśnie zorganizować sobie taki zakup samochodu, żeby port nie był narażony na możliwość zwrotu takiego auta z drugiej strony mamy tak w przypadku utworów bodajże muzycznych literackich z, że zrzekam się prawa do zwrotu, bo jak zwrócić e-booka nie środki, więc podejrzewam, że tutaj regulator pewnie pójdziemy za pieniądze za zakup tego, aby dokładnie, tak więc powiedzieć no i słuchamy, a tam się okazuje, że nic 1 tam sekundzie albo kilku minut taki jest inny utwór prezentowany właśnie, więc podejrzewam, że tutaj pójdziemy tą drogą tutaj jednak klient kupujący będzie się zrzekał prawa do zwrotu i będzie podpisywał gdzieś tam przy przewodnikiem będzie to widoczne przy warunkach zamówienia z drugiej strony znające nasze znając naszą pomysłowość mówią naszych rodakach to skłonność do do sprawcy takiego auta potem go zwrócenia mogłaby być takim parametrem, który zniechęcał polskich importerów to do sprzedaży aut przez przez internet ma to zobaczymy, bo jednak myślę, że można było też inaczej rozgraniczyć na użytkownika prywatnego oczywiście na firmy, które to na pewno gra na pewno tak na pewno tak zresztą zakup samochodu to jest już bardzo poważna sprawa to jest też decyzja, która powinna być bardzo przemyślana, bo najczęściej skutkuje potem towarzystwem tego samochodu przez najbliższe kilka lat w przypadku samochodów służbowych nigdy się nikomu nie dogodzi jak trzeba wybrać dobro Floty i tutaj tutaj problem ogólniejszy, aczkolwiek z drugiej strony pan nie wyobrażam sobie, że kupił samochód przez internet, którego do, których do, którego nie byłbym przekonany choćby po wcześniejszych doświadczeniach z marką no no tak tak czasami mamy przeznaczenie do marki i kupujemy już trochę ciemno bowiem sprawdzona Marka jakość jesteśmy przekonani, więc musimy do tego salonu iść starczy w ten sposób prawda wracając jeszcze do tego rynków loty, bo pan wspominał w naszej rozmowie już no ale chciałem troszeczkę szerzej o tym, porozmawiać na temat właśnie pojazdów elektrycznych elektromobilności na czele swej ofercie dla portowców dla firm dla podmiotów, które biorą leasing również są samochody elektryczne liczone są chętnie brane, bo jednak jeszcze zasięg pojazdów ma dużo nas do znaczenia, jeżeli chodzi oczywiście pojazdy elektryczne, a jak wiemy właśnie firmy jeżdżą na dość duże odległości i oczywiście nie wszystkie, ale część sporu ATA tak samochody pojawiają się w ofertach firm leasingowych firm które, które wynajmują wynajmują samochody flot jest to choćby pokłosie ustawy o elektromobilności paliwach alternatywnych, która wymusza, żeby urzędy czy jednostki samorządu terytorialnego czy urzędy administracji publicznej wymieniały pewien proces samochodów na samochody elektryczne zresztą są takie gałęzie transportu są takie gałęzie, gdzie samochody są potrzebne, gdzie automatyczne naprawdę sprawdzają się bardzo dobrze mówię tu, zwłaszcza takich takich takim stylu użytkowania samochodu, gdzie ten samochód uruchamiany jest bardzo dużo razy w ciągu dnia natomiast przyjść stosunkowo mało kilometrów np. taki radiowóz w małym powiecie, który często startuje 2030× no i co przez cały dzień przejeżdża raptem 3040 km dla silnika spalinowego jest to znaczne obciążenie eksploatacja robi się dość droga natomiast samochody licznego jest to kompletnie kompletnie przezroczyste tutaj nieważnej oraz samochód uruchomimy, bo nie mamy rozrusznika samotnie musi nabrać temperatury nie ma oleju niema niema turbiny nie ma sprzęgła wielu innych takich ruchomych elementów nie ma, więc jest dużo prostych konstrukcji nadal, jeżeli zapewnimy też stacje dokujące i odpowiednią infrastrukturę do tego co będzie dla nas zdecydowanie tańszy w utrzymaniu dokładnie tak, jeżeli ładujemy się faktycznie dzisiaj mogę powiedzieć w domu z drugiej taryfie to przejechanie kilometra będzie nas kosztowało powiedzmy 6zł co już mu bardzo pani rząd wielkości taniej można powiedzieć, ale z drugiej strony patrzymy na polskie firmy, która to coraz częściej inwestują w odnawialne źródła energii np. fotowoltaika to ładowanie służbowy samochód waleczny też może być bardzo tanie i właśnie takie samochody wytyczne mają mają sens na początek w rozwiązaniach kar tych samochodów polowych karty głos, bo tutaj faktycznie przemieszczamy się po mieście tych kilometrów jest niewiele zawsze ten sam wraca na noc na parking i tam może ta może zostać wyładowane po to, żeby następnego dnia być gotowym do jazdy z drugiej strony sporym wyzwaniem jest to, żeby dostarczyć również taki punkt ładowania do do do pracownika, który dostał służbowy samochód elektryczny oczywiście wymaga to sprawdzenia sieci energetycznej w jego miejscu zamieszkania jeśli to jest segment jeśli to jest garaż podziemny dziś na wspólnocie to jeszcze nie ma problemu, bo był coraz części wspólnoty pozwalają na instalację stacji ładowania jeśli coś własnego to w ogóle nie ma problemu oczywiście jeśli moc jest dostarczona, ale jeśli pracownik mieszka w bloku i parkuje są pod chmurką to to zadanie wydaje się być na dzisiaj praktycznie nie realnej i trzeba szukać jakiegoś innego rozwiązania ładowania takich samochodów zresztą bardzo często moi koledzy dziennikarze, którzy mieszkają gdzieś na blokach testują samochody, lecz po prostu wyrzucają kabel budowlany przez przez balkon, ale nie wyobrażam sobie, żeby na co dzień takie praktyki skutecznie, bo są dosyć uciążliwe nie do końca bezpieczne, ale podchodzimy temat pewnego pełnej dostępności tych samochodów służbowych przez podmiot, który kupuje, czyli przez właściciela firmy swoim pracownikom nową nie zawsze przecież firma może udostępniać pracownikowi, żeby jechał pod dom i od razu z domu rusza samochodem służbowym tylko najpierw musi przyjechać do firmy i dopiero wtedy odebrać, więc to też zależy jak tutaj struktura pomiędzy pracodawcą pracownikiem wygląda tak, jeżeli samo faktycznie zostaje na firmie pracownik przejeżdża powiedzmy jakieś 200250 km dziennie maksimum no to faktycznie auto elektryczne zaczyna mieć po ma sens ma już są takie samochody również klasy średniej, które przejeżdżają spokojnie pomieści km 300 więcej na trasie na trasie przyjeżdżają znacznie mniej, bo samochody, lecz odwrotnie niż spalinowy tej energii zużywa więcej na trasie choćby dlatego Zienia nie odzyskuje podczas hamowania z tego dysku można można zebrać 1015% energii więcej, więc to jest to jest to jest nam się fakt, że tych samochodów spalinowych do końca jeszcze jesteśmy w stanie wyeliminować, zwłaszcza dla pracowników, którzy pokonują trasę, ale śledztwa złożył sam dla tych firm tuningowych czy takiego najmu aktor rzeczywiście ringowych, że sobie przez aplikacja znajdujemy samochód podchodzimy do danego miejsca albo nawet nie znam dostarczany niekiedy i po prostu się tam jeździmy to jest przyszłość m.in. tych samochodów elektrycznych myśli pan taki będzie coraz więcej w polskich miastach myślę tak myślę, że takich będzie coraz więcej rzeczy nawet mniejszych miastach, że ludzie pomalutku będą się skłaniać do tego, żeby przesiadać się na te samochody wynajmie nawet jeśli nie w abonamencie to wynajmie takim na minuty na kilometry, bo dostrzegł dostrzegał, jakby to te wartości wynikające czy to korzyści wynikające z tego, że nie trzeba tego samochodu utrzymywać, a jeśli potrzebujemy faktycznie przejechać się raz na jakiś czas 2× w miesiącu to faktycznie warto skorzystać z takiej oferty, bo to nas po prostu mniej kosztuje, bo jednak utrzymanie samochodu co miesiąc kosztuje kosztuje dosyć dużo trzeba pamiętać o ubezpieczeniu jest i serwisie o eksploatacji samochodu z drugiej strony czas pandemii też na 3 pokazał, że ograniczyliśmy wyjazdy, więc może się okazać, że czasem nawet w dużej rodzinie 1 samochód wystarczy skoro skoro skoro pracujemy w domu im rzadko przemieszczamy się do stałego miejsca pracy no to co utrzymywać drugi samochód po co po co generować dodatkowe koszty można to zamienić na choćby lepszą bardziej komfortowo infrastrukturę telekomunikacyjną do oczy czy inne narzędzia mówię to jakoś tak ze strony pracodawcy tego, żeby tego programu pracownikowi pracowało się lepiej, a z drugiej strony pamiętajmy, że nawet duży ruch na drogach to to też jest zniszczenie powietrza i też jakieś ryzyko związane z wypadkiem drogowym czy kolizją to są rzeczy określenie mówi ale, ale musimy o tym, pamiętać, że mówimy o rynku loty głównie samochodów osobowych czy też samochodów dostawczych samochodów pojazdów samochodowych, ale przecież lata to też już coraz częściej spotykana mikro mobilność z niecierpliwością czekamy na regulacje związane z elektrycznymi hulajnoga ami narrator przecież jest Flota tak też tutaj też firm, które korzystają z tego typu flot w Polsce jest już co najmniej kilka tych lot i Floty potrafią być bardzo duże, bo to może być nawet 500 skuterów to może być 300 rowerów może być jeszcze hulajnóg hulajnogi to przede wszystkim wynajem na minutę, ale firmy, które dostarczają choćby choćby obiady choćby katering jest coraz więcej one właśnie korzystają z takich jest takich takich rozwiązań też w oparciu o wynajem dla firm czyli jakby nie są sami właścicielami tych środków transportu, ale podnajmują je od tzw. operatorów skutecznie ligowych trzecie, by ligowych po to, żeby mieć stałą opłatę miesięczną nie dbać o to nie płaczą serwisy nie zapomnieć o tym, może nie bać, bo dba o to dba o to operator tych pojazdów, ale jak minister problem kompletnie zło w Chinach, podsumowując to nadchodzą całkiem dobre czasy dla flot owców tak nadchodzą całkiem dobre czasy dla Lotosu na pewno flot owcy muszą trochę inaczej spojrzeć na motoryzację czy w ogóle Polski rynek się zmieniło już mówiliśmy, że trochę patrzymy na samochody bardziej pod kątem użytkowym coraz częściej, zaglądając do portfela po to, żeby wybrać może nawet nie oszczędzają tak na wprost nie kupujemy najtańszych, ale staramy się wybrać środki transportu najbardziej optymalny do potrzeb w taki sposób jeszcze, żeby zabezpieczyć przed skutkami właśnie pandemii to jest dla nas doświadczenie, którego wcześniej nikt z tej nowożytnej motoryzacji nie pamięta, gdy nie było także nagle cały świat został zamknięty, ale nie było także stanęło większość fabryk na nie było także musieliśmy być też od siebie odizolowani, że spotykaliśmy się tylko wirtualnie to jest zupełnie nowe doświadczenie, które również tak jak mówimy dzisiaj przekłada się na motoryzację taki sposób, że musimy się nauczyć jak na nowo trochę korzystać z samochodów, ale nie w sensie fizycznym tylko w sensie stylu wykorzystywania do pracy no nie tylko samochodów, ale właśnie tej mikro tanie Wilno mikro moralności tak dokładnie tak dokładnie taki uraz czy rowerów w trasie użytkowych, które też coraz częściej do Floty np. firm kurierskich, które gdzieś tam z wmieście dostarczają mniejsze przesyłki to też jest coraz częściej znane zresztą z krajów europejskich na zachodnich, ale już coraz częściej także z polskich miastach się pojawia zresztą jak spojrzymy na ostatnią zimę jeszcze pod takim kątem, że być może się mylę, ale słyszałem taką informację kiedyś, że tej zimy ubiegłej zimy od pługi wyjechały na ulice Warszawy 2× no to faktycznie też klimat sprzyja tego typu transportowi no tak to się śmialiśmy, że tym razem zima zaskoczyła drogowców, ale z tą drugą stronę musieli pracować też jest dość, że bez czekania w bardzo serdecznie dziękujemy Michał Baranowski dziennikarz magazynu menadżer Floty, ale też osoba, która jak widać interesuje się zajmujesz się mobilnością w ogóle mobilnością my w Polsce serdecznie dziękuję za rozmowę bardzo dziękuję ja również dziękuję Krzysztof Woźniak kłaniam Nisko do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUTO W FIRMIE W CZASIE PANDEMII

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA