REKLAMA

W jakiej kondycji jest branża fitness? "

Przy Niedzieli o Sporcie
Data emisji:
2020-07-12 17:40
Prowadzący:
Czas trwania:
28:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy niedzieli o sporcie przy niedzieli w sporcie Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo zapraszamy na kolejną rozmowę z kolejnymi gośćmi są nimi Agata Dąbrowska Bartosz paluch dzień dobry witamy serdecznie, że dobre jesteście trenerami personalnymi jesteście też organizatorami obozów dla AK amatorów, ale też ludzi zaawansowane jeśli chodzi aktywność fizyczną to takie kilkudniowe wyprawy podczas, których można poprawić przede wszystkim swoją formę być może Rozwiń » złapać kilka dobrych nawyków, które pozostaną w nas przez długi czas ja chciałbym, żebyśmy porozmawiali tak jak przed tygodniem moimi gośćmi byli organizatorzy biegów masowych imprez, bo to także triathlon czy też Runmageddon chcę zapytać was wasza branża już wróciła do życia po okresie dawno określi pandemii czy czy już można powiedzieć, że Polacy znów wrócili do takich miejscach fitness kluby patrzące na naszych podopiecznych możemy powiedzieć, że z radością stwierdzam, że nasza branża już powoli wraca ludzie zwyczajni są stęsknieni za aktywnością fizyczną za sportem myślę, że przez czas, kiedy wszyscy siedzieli w domach i poziom aktywności fizycznej był znacznie niższe co teraz jeszcze bardziej wszyscy możemy docenić jak wiele plusów przynosi nam regularna aktywność fizyczna bardzo jak jest twoje spojrzenie na ten temat no na szczęście powiem, że zdarzają się już 2 godziny popołudniowe wieczorne, gdy na siłowni naprawdę jest na tyle gęsto, że trzeba sprytnie szukać miejsca do doprowadzenia treningu bądź do zrobienia treningu dla samego siebie także tak właśnie około 445 może tydzień temu zaobserwowała pierwsze tego typu znaki, więc bardzo bardzo mnie to cieszy, bo po prostu wracamy do aktywności fizycznej i ten strach przed nieznanym przeciwnikiem jest trochę mniejszy, aczkolwiek oczywiście każdy zwraca uwagę na to, żeby minimalizować ryzyko i po prostu w bezpieczny sposób funkcjonować na siłowni trzymać się zasad bezpieczeństwa i dzięki temu móc korzystać w pełni treningów bezpieczny sposób rozmawiałem z ludźmi, którzy reprezentują branżę fitness, bo są oni gdzieś zrzeszeni w stowarzyszeniu powtarzali, że ich na to jeszcze kilka tygodni temu, że największą obawą jest to czy ludzie przełamią w sobie ten społeczny opór obcowania z innymi dość bliskiej odległości, bo choćby chcieć stosować do tego reżimu sanitarnego to jest pewien problem, bo jednak w takich miejscach siłownia no nie da się obchodzić siebie kilka metrów znalazła gwiazd ja powiem szczerze, że ja też tego obawiałam jak jeszcze ten świat się zatrzymał a, ale tak po kilku tygodniach mogę spokojnie stwierdzić że, że widzę, że po prostu ludzie się przełamali i też na początku podchodzili oczywiście z większą jeszcze ostrożnością niż teraz każdy chciał zobaczyć na własne oczy, że rzeczywiście może być tam bezpiecznie i i odważyli się 6 i poćwiczyć również na na tej siłowni, ale tak jak wspominał wcześniej Bartek to co zmieniło się na na plus i to co jest wymagane zawsze i pilnowane to każdy z szykuje sobie sprzęt i te zasady bezpieczeństwa są w miarę możliwości na tych siłowniach zachowanej my też możemy powiedzieć to okiem trenera rzeczywiście tak to wygląda jak z formą tych, którzy byli pod waszymi skrzydłami, a teraz na nowo usiłują wrócić do takiej aktywności nigdzie się zatracili czy wręcz przeciwnie ten okres lub dane przełożyły się też na mniej obowiązków w pracy bądź też zdalną pracę co z kolei powodowało, że może ludzie, którzy sport lubią kochają mieli więcej czasu dla siebie mojej perspektywy powiem najpierw od tych lepszych przypadków mamy kilka kilka osób, które wróciły z powiedzmy pokorą na wirusy znacznie lepszej formie, ponieważ miały właśnie więcej czasu na aktywności starały się trzymać tego treningowego trybu i warunkach domowych i systematycznie ćwiczyły na na macie w domu i udało się nawet zgubić kilka kilogramów są też osoby, które ćwiczyły, ale nie było od tak regularne jak przy standardowym trybie, kiedy przychodzili na siłownie i powiedzmy, że tutaj forma została na podobnym poziomie może morze jest troszeczkę gorzej, ale też jest kilka osób, które po prostu totalnie sobie popłynęły i przez przez ten okres kilku miesięcy praktycznie w ogóle nie ruszały oprócz tego gorzej nie robiły treningów to, gdy oczywiście liczba kroków też była mniejsza, bo chodziliśmy znacznie mniej zjedzeniem bywało różnie no i to po prostu poskutkowało tym, że teraz tych kilogramów do zarzucenia jest więcej, ale przez to motywacja do odrzucenia tych nadprogramowych kilogramów teraz jest tylko jest większa bardzo perspektywa to dokładnie tak podobnie jak uwaga czy mogę powiedzieć, że część podopiecznych z niektórymi podopiecznymi tak naprawdę przez cały ten okres pracowaliśmy bardzo podobnie dotychczas, tyle że po prostu nie widzieliśmy się z normalnie na sali treningowej tylko używaliśmy telefonów i połączeń wideo do doprowadzenia treningu także ćwiczyliśmy normalnie zgodnie z planem tylko troszeczkę inny sposób część osób po właśnie weszła w taki tryb bardziej sportowy, bo miała więcej czasu, ale też było bardzo dużo osób jest nadal bardzo dużo osób takich, które mówią mi, że w związku z zamknięciem w związku z tą pracą zdalną tej pracy wydaje im się, że mają 2 bądź 3× więcej niż normalnie po prostu nie mają zwyczajnie niemalże czasu energii ani chwili w ogóle na to, żeby zrobić cokolwiek innego, bo po prostu będąc w pracy robili to znacznie szybciej sprawniej i wydawałoby się, że teraz nie potrzebują transferu do pracy, więc czas powinien zyskiwać, ale pewnie ze względu na różne procedury w różnych firmach często też wychodzi także, że słyszę, że do tego czasu nie mają w ogóle dużo siedzenia w domu dużo siedzenia w 1 pozycji bardzo mało ruchu bardzo mało prawidłowego gdzieś tam funkcjonowania dla naszego ciała to ciało ciągle 1 pozycji, więc dużo pracy przy komputerze przy biurku, więc z niektórymi podopiecznymi, z którymi się łączy właśnie poprzez telefon na samym starcie zaczynaliśmy od rozwiązywania problemów bólu pleców odcinku lędźwiowym często bolą biodra problemy w okolicach łokcia nadgarstków związane z nie do końca prawidłowym ustawieniem swojego miejsca pracy w domu np. bądź też znacznie wydłużoną liczbą godzin, które te osoby spędza przed komputerem sąd takie przypadłości chociażby jak łokieć tenisisty, mimo że z grą w tenisa, a nie stosu żaden sposób powiązane po prostu ze nie prawidłowym funkcjonowaniem przy komputerze przy biurku w domu i po prostu spędzanie tam ogromnej liczby godzin w 1 pozycji to właśnie chcę zapytać was zmieniły się powody, dla których ludzie zaczynają korzystać z tego dobrodziejstwa, jakim jest wysiłek aktywność fizyczna nowo opiera się na tu na intuicji i dziś takich obserwacjach własnych większości robiła to po to, by mieć ładną sylwetkę mam wrażenie, że po okresie pandemii spora część z nas zrozumiałe jak istotnym elementem takiej prewencji przeciw chorobowej jest jest ruch po prostu wysiłek fizyczny wcale nie chodzi o to, żeby mieć sylwetkę Adonisa chodzi o to, żeby być odpornym, żeby być takim pobudzone do życia mówiąc wprost przecież wiadomo, że ktoś też, kto funkcjonuje w lepszym nastroju ruch fizyczny taki taki daje bardziej odporny i łatwiej mu je zwalczyć organizmowi chodzi skoro wirusem tak oczywisty tu 100% możemy się z tobą zgodzić, bo tak jak mówił na trening nie przychodzimy tylko poza, żeby mieć piękną sylwetkę, ale przede wszystkim my, żeby być zdrowym, ale też żeby, więc dużo dobrej energii w sobie takiej energii pozytywnej do funkcjonowania każdego dnia myślę, że wszyscy ludzie zamknięci w domach na te długi okres mogli odczuć po prostu, jakie są skutki tego, że nie nie za bardzo mamy jak się ruszać tak, bo oczywiście pomijam osoby, które gdzieś tam sumienie starały się ćwiczyć w domu, bo takie osoby też były, ale umówmy się nie każdy ma w sobie tyle samozaparcia silnej woli, żeby to zrobić, a dlatego tak jak słyszymy ludzi, którzy wrócili na siłownię i zaczęli systematycznie ćwiczyć to jest bardziej doceniają te plusy płynące z aktywności fizycznej dla naszej głowy dla naszego samopoczucia lepszej odporności, a nie tylko dla tych efektów wizualnych, bo to wszystko jest bardzo ważna zresztą nawet my sami jak ćwiczyliśmy w domu podczas pandemii to też wielokrotnie stwierdzali że, że to tak głowa dobre nastawienie i oczywiście to, że jesteśmy zdrowi mamy nadzieję, że dzięki temu te ryzyko jakiekolwiek choroby będzie mniejsze to jest ten największy chyba plusy wynikające z regularnego uprawiania sportu bardzo łatwo podopieczni jak oni siedzieli na tych, którzy przede wszystkim myślą o sylwetce przede wszystkim myślą o zdrowiu jest to wydaje mi się, że w dużej mierze główną motywacją jest chęć właśnie z posiadania tajnej fit sportowej sylwetki ale, żeby też do tego często, żeby do tego dojść czasem trzeba rozwiązać parę problemów po drodze, które bardzo skuteczny sposób potrafią uniemożliwić dojście do tej sylwetki, a najgorszym rozwiązaniem w sumie jest pomijanie pomijanie tego typu rzeczy za wszelką cenę chęć dojścia do maksimum swoich możliwości tylko po to, żeby wyglądać jak najlepiej, a jeżeli nie poświęcimy na samym początku trochę czasu, bo to jak najbardziej można połączyć nie jest to jest żadnym problemem, żeby móc rozwiązywać problemy ciała w trakcie treningu tylko ten teren musi być odpowiedni sposób po zaplanowane ukierunkowany wcześnie musimy taką osobę poznać się wykonać jej kilka testów zobaczyć, jakie wykonuje pewne ćwiczenia po prostu zrobić taki przegląd dokładnie jak czasem robimy przegląd dokładne auta auta co dokładnie w podobny sposób można postąpić organizmem ciałem człowieka, sprawdzając w, jaki sposób funkcjonuje to, żeby znaleźć te najsłabsze punkty, żeby się nimi zająć, żeby nie doprowadziły do momentu, w którym po prostu trening musi być zaprzestano ze względu na jakąś poważniejszą kontuzję bądź spór, który uniemożliwia funkcjonowanie nie tylko na siłowni nie tylko stan na treningu w własnym mieszkaniu, ale po prostu może się okazać także pomijanie pewnych rzeczy może doprowadzić do do tego, że funkcjonowanie takiego codzienne zwykłe czynności codziennego dnia mogą stać się coraz trudniejsze no to jeszcze zapytam tak pod koniec tej części naszej rozmowę jeśli chodzi o ten reżim dietetyczny mam wrażenie, że wiele osób przeszło na taki zdrowy styl choćby, dlatego że wyprawy do sklepów nie nie były tak regularne częstsze z powodu no tych obostrzeń, które panowały na skraju na pewno można było zobaczyć, że takich podstawowych nie wyrafinowanych produktów, które na co dzień mamy w domu można zrobić naprawdę pyszne smaczne i zdrowe rzeczy, które nie nie zajmują przygotowanie tych dań zajmuje nam dużo czasu i nie musimy tak często wychodzić do knajp, ale też zdarzały się przypadki, że ktoś po prostu totalnie nie trzymały się tej diety gdzieś tam może ten czas niezbyt dobrze wpływa ona na jego samopoczucie i niestety ludzie mają do siebie ze, kiedy mają jakiś stresy smutki zmartwienia co też niektórzy potrafią zajadać stresy w takiej sytuacji, więc myślę, że to spokojnie możemy podzielić się na 2 albo nawet na jeszcze więcej tych dróg, bo rzeczywiście niektórzy przy pilnowali tej diety i wykorzystali dobrze rzeczy, które mają w domach nie chodzili po knajpach i dzięki temu też mogli zrzucić kilka kilogramów, a są osoby, które totalnie sobie w tym czasie odpuściły i efekty są takie ze na wadze jest kilka dodatkowych kg za chwilkę wracamy do naszej rozmowy Agata Dąbrowska Bartosz paluch z moimi państwa 8 tys audycja przy niedzieli o sporcie zostańcie z nami zawsze rozpoczynamy drugą godzinę i tam też będziemy mówić o tym czy warto korzystać z takich propozycji jako obozy sportowe wyjazdowe, które przecież narzucają pewien taki reżim dobry zdrowy reżim, który gdzieś na wpycha te objęcia sportu amatorskiego, ale też takiego sami wyczynowego pozostanie państwo z nami przy niedzieli o sporcie czy niedzieli o sporcie Przemysław Iwańczyk rozpoczynamy drugą godzinę naszego programu Agata Dąbrowska z nami dzień dobry witam serdecznie Bartosz paluch dzień dobry witam witam jesteście trenerami personalnymi opowiadaliście w pierwszej części naszej rozmowy o tym jak zmienił się świat klubów fitness po po nokdaunie po pandemii, która przecież wciąż daje znać o sobie, a mamy tego dowody w postaci liczby, które docierają do nas każdego ranka no zapytam was o tym, pierwsza, bo w mediach społecznościowych natknąłem się na relacje z takiego obozu, który organizowaliśmy przyznam, że było to jedno z pierwszych takich spotkań sportowych amatorów po po tym okresie LOK dawno jesteście pionierami rzeczywiście jako pierwsi wystartowaliśmy z taką propozycją dla ludzi lubiących sport myślę że, że w tym temacie już kilka naszych znajomych osób również wystartowało z podobnymi propozycjami treningowymi i gdzie nawet bardzo podobnie w czasie to się wszystko ułożyło, ale rzeczywiście to jest taka data mniej więcej, od której wystartowały takie projekty po po tym, nokdaunie tak no bo po 5 odcinku wystartowaliśmy niemalże wtedy, kiedy tylko to było możliwe niestety kilka naszych elit kampusu musieliśmy przełożyć w związku z rok dane, które my właśnie rozmawiamy także jakiś tylko stało się to możliwe to ruszyliśmy z działania osoby, które po prostu czekały na ten obóz mogły wreszcie jest z nami spotkać mogliśmy pojechać taki naprawdę sportowy Kamp mogę śmiało powiedzieć, że zgrupowanie, na którym trenowali prawdziwi sportowcy niemalże, bo te grafik był na tyle napięty i tych aktywności sportowych, bo na tyle dużo treningu swoje plusy cała, a strefa związana z regeneracją jest odpowiedni drzewa odżywianiem dietetyką także mogę śmiało powiedzieć, że Witka na poziomie zgrupowania reprezentacyjnego, więc wiele osób posłom mocno do przodu w wielu aspektach swoich, jeżeli chodzi o trening i dbania o własne zdrowie o własną sprawność wiele osób ma obiekcje co do wyprawy bądź też w ogóle zainteresowanie tego typu form aktywności, bo obawia się, że pozostali uczestnicy to są to są ludzie tak zaawansowani sportowo po prostu będzie wstyd przełamuje taką taką obawę w tych, którzy mają wątpliwości oczywiście, że tak na każdym naszym fit kapie są osoby na różnych poziomach zaawansowania i staramy się robić wyjazdy takie naprawdę kameralne, gdzie my z Bartkiem jesteśmy w stanie podejść do każdego indywidualnie zarówno osoba, która jest na wysokim poziomie zaawansowania też osoba, która dopiero zaczęła swoją przygodę ze sportem aktywnością fizyczną spokojnie sobie radę, ponieważ właśnie od tego jesteśmy z Bartkiem aby, aby jej pomóc pokazać najlepsze i najbardziej efektywne rozwiązania dla dla danej osoby, więc nie ma się naprawdę, czego obawiać zresztą osoby początkujące same stwierdzają po takim Witka pierze, że bieg to to była bardzo dobra decyzja, bo poprawiły swoją kondycję zrzuciła kilka kilogramów mają znacznie większy zapał do ćwiczeń i później na swoich kolejnych treningach po takim obozie są w stanie wykonać znacznie więcej niższe niż przed, więc myślę, że osoby początkujące mogą naprawdę sporo zyskać na takim wyjeździe i naprawdę nie ma czego bać Bartek więcej oporów mają mężczyźni kobiety jest to niestety muszę powiedzieć, że więcej poruszają mężczyźni, ponieważ obawiają się tego wśród kobiet wśród kobiet trening z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała jest znacznie bardziej popularne mężczyźni często gdzieś tam widzą nie wiem czy kojarzą trening poprawiający swoją sprawność jedynie albo głównie ze z podnoszeniem tak ciężarów różnych ciężkich przedmiotów na siłowni i taki trening jest dla nich też bardzo trudny i wymagający aczkolwiek, jeżeli chcielibyśmy spojrzeć na tego typu treningi pod względem poziomu sprawności, które takiej ogólnej sprawności, które która, które one dają to często z ten wynik daje nam nawet jeszcze więcej po prostu możemy w 1 momencie szczególnie, jeżeli mówimy tu osobach, które trenują rekreacyjnie z systematycznie bądź bądź nawet bardzo mają ten swój rygor treningowy ściśle zaplanowany każda każda z tych osób może w 1 momencie po prawić kilka rzeczy naraz, ponieważ mówię tu konkretnie o sile wytrzymałości poprawie zakresu ruchu gibkości swojego ciała także to daje nam to naprawdę bardzo wiele 1, ponieważ były bardzo pamiętam gościem audycji ruszy na zdrowie w naszym niedzielnym magazynie części to pytam teraz zapytam was oboje nie jest wasza recepta na to żeby, żeby się właśnie ruszył wykonać ten pierwszy krok być może teraz wakacje po okresie dlatego zamknięcia na domach będą dobrym przyczynkiem do tego, żeby po prostu ruszyć dobrym Biesy każda motywacja jest dobra motywacja jest tym co pomagać zacząć tak naprawdę, czyli bez względu na to czy twoim głównym celem, czyli tą swoją motywację, która powoduje, że naprawdę mówi Okaj od dziś naprawdę daje siebie stówę zaczynamy jechać tematem za chwilę osiągną swoje cele bez względu na to ile czasu, aby nie nie potrzebowały to motywacja pozwala zacząć czy chcesz Super wyglądać czy po prostu to motywacją może być w pewnym momencie na tyle duży ból ciała bądź problemy z ciałem, że musi zacząć coś robić, bo po prostu nie może funkcjonować na co dzień to jest coś co pomaga, a ci zacząć my pomagamy właśnie takim jest nitka zacząć, czyli z zdaję sobie sprawę, że rzeczy niemożliwe nie istnieją często słyszymy nasi podopieczni nie w ogóle nie ma sensu co zrobił zrobiła nie przetrwa tego nie zrobi tego ćwiczenia słuchaj na jak powiedziały co niektórzy mówią po 3 dniach po prostu nie mogliśmy tego puścić na antenie, bo czują jak jak byli braki niedozwolonych środkach wspomagających, których oczywiście oczywiste u nas nie otrzymują tylko po prostu ten trening fajna atmosfera zdrowe jedzenie po prostu aktywność, która pozwalać wyzwolić dodatkową siłę energię ciała ciała ducha łagodnie Aga to, kontynuując tutaj w myśl, którą zaczął zaczął Bartek wszyscy jakby musimy sobie uświadomić, że taki kilkudniowe fit kampanii sprawi nagle, że zrzucimy 20 kg będziemy sportowymi trikami tylko po prostu za siejemy takie sportowe ziarno które, które wykiełkuje jeśli odpowiednio to wszystko wykorzystamy, ponieważ na na tym wyjeździe możemy możemy poznać sposób co mamy robić żeby, żeby być dobrej formie, żeby akceptować siebie swoje ciało mieć dobrą kondycje do dobrą energię i cieszyć się życia po prostu każdego dnia mamy minutę teściowa zapytam ile czasu potrzeba by utrwalić sobie ten nawyk właśnie ruchu codziennego ruchu takiej dawki, która będzie nas trzymać przy życiu chodzi o taki tygodniowy powiedzmy Billa nie ile czasu potrzeba by przyzwyczaić do tego nie miesiąc po 2 miesiącach regularnych ćwiczeń tego nie nie odpuścimy nigdy jest tak taki czas, po którym można powiedzieć ten ktoś wpadł w szpony tego niezdrowego nałogu nad jakimś miesiącu bardzo łatwo jest wytrwać, ale oczywiście musimy cały czas gdzieś tam o tym, pamiętać, bo tableau Super sylwetka poziom wytrenowania nie zostaje nam do końca życia musimy po prostu kontynuować, więc po takim miesiącu na pewno jak widzisz pierwsze bardzo fajne efekty czuje się lepiej wygląda lepiej czuję, że fizycznie może zrobić znacznie więcej, że lepiej sypiać to też niektórych mobilizuje do aktywności fizycznej, bo po prostu męczą się na treningu endorfiny działają i ich sen jest znacznie lepszy i zaczynają się wkręcać i jeśli po prostu wytrwają nie stanie nic na ich drodze co po prostu przeszkodzi im w osiągnięciu tych tych efektów to co jak najbardziej zostają, ale musimy pamiętać że, że po prostu trzeba to kontynuować cały czas jak Agata wspomniała o tym, że forma raz zrobiona nie zostaje na całe życie to podobnie działa w drugą stronę, nawet jeżeli ktoś nas jest na samym starcie jest naprawdę bardzo słabej formie, którego ciało jest mocno zaniedbane to też nie zostaje na całe życie, bo to też zależy właśnie od tej osoby to co z tym zrobi chodząc właśnie taki rytm treningowy, widząc ile plusów daje ta aktywność zostaje posłów daje sport to naprawdę te momenty, kiedy czasem ciężko jest stać tego wózka bądź nie do końca chce się zacząć trening to jest naprawdę tak malutki mi nosi w całym procesie, że po pewnym czasie w ogóle się go nie dostrzega wręcz czuje się człowiek nie do końca okresu nie do końca czuje się sobą, jeżeli nie wykona tego treningu, więc po takim miesiącu naprawdę, kontynuując systematyczne działanie nawet czasem, jeżeli to jest trochę krótszy trening troszeczkę słabszy niż zwykle, ale jest wykonany jest ciągłość zachowana ten nawyk jest utrwalony coraz lepiej czy coraz lepiej wyglądamy nasze ciało jest coraz sprawniejsze, a my po prostu na co dzień mamy coraz więcej dobrej energii, którą możemy zarażać innych i która po prostu Doda zwraca, bo jak komuś tę dobrą energię daje to po prostu nie przekazuje dalej i to jest to jest po prostu wspaniały dziękuję bardzo, Agata Dąbrowska Bartosz parą byli moimi państwa gośćmi dobrego dobrze wiedzieli, że czekanie się dziękujemy dziękujemy również życzymy dobrej wizji państwa zaproszą oraz informacji Radia TOK FM za chwilę wracamy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZY NIEDZIELI O SPORCIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA