REKLAMA

Test: Renault Koleos

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-07-16 19:40
Czas trwania:
12:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan mikrofonu witamy pięknem witamy dzisiaj o samochodzie, który jest drugą generacją SUV-a właściwie kompaktowego jest większy niż pierwsza generacja to kilkanaście centymetrów nazywa się Reno kolei i właściwie chyba w Reno postanowili, że następcą pierwszej generacji kolosa ma być Kac albo kadjar ma prawie 450 tonowy kolos urósł prawie 20cm ja Rozwiń » pamiętam poprzedniego kolosa jeszcze z patrzy, kiedy on był w Polsce 2007 roku prezentację światową no to pewnie u nas się pojawił rok później był z nim duży problem dla mnie przede wszystkim podstawowych nie podoba mi się po prostu tak tak to jest jak już nie widzę, że się nie podoba samochód jest jakiś problem, a drugi był taki rząd drogi i drogi był to mniejszy problem dla mnie, bo jak nie chciałem kupić natomiast po prostu były mocne silniki czy pamiętasz dwulitrowe diesle tam chyba 150170 koni albo dwu i pół litra benzyny tak moi dwu płytowa benzyna wiadomo nos powodowała, że cena tego samochodu wtedy kilkadziesiąt tysięcy na pewno to już było to już prawie w kosmos i dlatego jakoś ten jest co kosmos to trochę sprzedawało w Polsce nazwie oficjalna cena faktycznie była dopasowana do konkurencji natomiast wierzę to samochód zgodnie ze stażu to jest autokaru, który koreański to jest Samsung SN 5 bodajże to jest auto, które było wyposażone albo ukraińskie silniki benzynowe 2,5 albo w ich areną bardzo dobrego zresztą dwulitrowego ja teraz oglądając dobrze samochody używane od czasu do czasu trafia dlatego kolosa takiego dziesięciolatka 8 latka to są dobre wozy Sławek jest to dobrze zostawało okazało się, że samochód wysokiej jakości może nie jest piękniejszy, chociaż ta wersja policji jest fajna, ale ma bardzo ciekawy sposób otwierany bagażnik z tyłu tam się otwiera w bramce w piątce, czyli na 5 Góra potem był wygodny fotel fotele są wygodne jeździ się tym jeździ się tam przyjemnie jest pro jest to samochód, który nie sprawia problemów to znaczy jest w miarę prosta konstrukcja sprawdzona ten silnik dwulitrowy diesel jest rewelacyjny to była dobra wieś tak to było dobre auto, chociaż one one faktycznie w Polsce się specjalnie nie mogło, więc to przede wszystkim w porównaniu z konkurencją, a to przecież tam IRA czwórka była i co tam drzwi były niższe już chyba każdego było dużo no tak to tam samochodu najbardziej pozbawiona ruchu to był najkrótszy słów się słabo sprzedawały napęd na obie osie przyzwoity prześwit 20cm, więc ja pamiętam, by druga generacja pozwoli, że płynnie przejdzie jeździłem nią 2016 premiera jeździmy po ósmy 2017 roku i co ciekawe, bo teraz trochę inne wrażenia ten samochód mi się po prostu spodobał od razu, ale chyba duży wpływ miał na to wygląd, bo ja nie nie do tej pory nie kupuje tej pierwszej generacji z wyglądu wtedy też się wciąż nie podobała po prostu oni nie nie w moim stylu natomiast druga generacja to jest zupełnie inny samochód tak jak wspomniałem urósł prawie 20 cm bagażnik o prawie 100l większy to wszystko widać na zewnątrz to już raczej konkurent hondy CR-V Tamki Sorento volkswagena Tiguana np. peugeota 5008 większy i na tej samej Platformie co Nissan x-trail qashqai tylko x-trail prześwit 21cm taki napęd na obie osie to się w Reno nazywa Pol-mot pamięta wtedy musiałem też jeździć z silnikiem diesla i co ciekawe w 1 są możliwe, a wyobraź sobie, że do tej pory nie możesz kupić nie wiem czy tylko w Polsce czy nie, ale w Polsce na pewno nie ma silników benzynowych w kolorze to taka ciekawostka jest tak tylko diesel 17150 albo 20190 koni i ten samochód jest dostępna tylko włącznie ze skrzynią automatyczną tak naprawdę styczniu po ich stronie taką samą jak w X-Trailu, czyli skrzynią bezstopniową, do której zaraz przejdziemy, ponieważ trzeba sam powiedz powiedz mi jak oceniasz ten tego no bo wygląd zacznijmy od tego jest inny niedobrze na pierwszy Koleos był brzydki ten kolos ładny jemu trochę brakuje do pełni do pełni szczęścia brakuje mi tutaj jak dziś mamy delikatny zgrzyt jak na ten samochód patrzę, ale jest ciekawie zaprojektowane i tutaj, jeżeli chodzi o to jak samochód wygląda na zewnątrz większych uwag nie mam uważam, że wojny on to się zgadzamy rzeczywiście to to wyszło to jest ciekawy projekt nic nie jest przesadzone nie nic tutaj nikt nie razi, bo tak to wskakujemy do średnio no wskakuje mamy tutaj zorientowane pionowo, czyli krótsze boki są na górze na dole ekran to jest stara generacja systemu komunikacji z kierowcą z pasażerem to w ogóle jakaś Super wyposażona wersja nazywa się inicjały pary natomiast ma ten ma ten system multimedialny już nieraz przez nas krytykowany, które mieliśmy w bankach droższa, ale i tak, ale na co powiem 1 rzecz to jest system jednak zmodernizowano szybciej działa niż te poprzednie ma 1 zaletę też jeśli chodzi o wygląd jego żonie wystają one zbudowane w konsolę środkową dla mnie jest jednak powróci do dużą zaletą, bo nie lubię tego pomysłu, który w clio czy w kapturze ten sam system wystaje ci na ekranie prawda nie będzie to teraz tak sam projekt tego wnętrza ja bym ocenił jako dostateczne co znaczy tutaj do bardzo przeszkadza mi to zabudowa ekranów nam bardzo dużą czarną ramkę ogromne miejsce niemal jak Tesli właśnie na ten ekran, ale tak naprawdę ten kraj zajmuje tylko połowę tego może nie połowa, ale 23 tylko tej wielkiej czarnej ramki na tej czarnej ramce są też przyciski zrobienia głośniej ciszej na przycisk dom, czyli Homo do powrotu do Unii, a teraz ja będę teraz pod tym są na szczęście 2 pokrętła regulacji temperatury, ale przycisku klimy już niema przycisk klimy jest na ekranie musi go sobie wywołać musi go sobie wywołać zmieni, ale dobrze po kontroli temperatury, choć 1 uwaga rocznie regulacji nawiewu też możliwy uwaga, bo my tak mówimy o tym, samochodzie ale dlaczego go też wzięliśmy do testów teraz, dlatego że przeszedł facelifting dlatego to ten facelifting jest skromny, bo to zderzak z przodu atrapa, ale właśnie zmodyfikowano poprzez poprawiono ten system multimedialny no i tak jak mówię z nawigacji z nawigacji odmawia korzystania w tym samochodzie natomiast widzisz to nie jest ideał to nie jest ideał, jeżeli chodzi o ten system multimedialny, dlatego że słucham sobie muzyki, a z telefon zresztą włączam sobie słucham i potem mi się ludzi chce sobie przełączyć na sobie przełączyć na radio on to, żeby zmienić źródło oraz, że muszą klikać twarzy jest wszystko tak pochowanym tam taki przycisk je czasem służy do czegoś czy jestem przeciw oczywiście na ekranie czasem służy do czegoś lekarz innym podmienić to służy do czegoś innego tak naprawdę raz 0203. udało mi się to po jakimś tam którymś tam kliknięciu czyli, żeby zmienić źródło dźwięku np. musi wykonać 6 operacji na ekranie rozumieć zapis jest na pewno jest to intuicyjnej na pewno trzeba to pomnik jest sobie to wszystko to zgadzam się szybciej działa przede wszystkim lepiej wygląda, ale 1 rzecz ważna Niemcy wspomnieliśmy potem faceliftingu dodano 2 silniki 17150 wizę i 20190 diesel mocniejszy jest właśnie takim jeździliśmy ze skrzynią bezstopniową tak ruszamy tak różną ruszamy i pierwsze moje wrażenie nie było zbyt dobra co znaczy ten silnik przede wszystkim jakość dość głośno pracuje z tą skrzynią nie wiem czy miała takie wrażenie on jakoś tak miałem już mają również on dziś ma jakiś przed możliwością trzeba sobie mój pies przyszedł pojawią, bo słyszałem, by ktoś wbijał w ruch to jest mój pies, który się czasy i to ogon wiesz co i ja od razu zwraca uwagę na kilka rzeczy, ale 2 są dla mnie ważny układ kierowniczy i tutaj układ kierowniczy nie jest precyzyjne niestety tracą co było po pierwszych, a zawieszenie jest zawieszenie jest rozmach i miał taki miałem oczywiście to jest takie zawieszenie w stylu takiej kanapy jak np. jeszcze parę lat temu Hyundai Grand Santa afera osłabi dokładnie tak przed 15 lat taki Groński kilku nawet to nie jest akurat mój ulubiony ani ulubione zawieszenia układ kierowniczy po prostu nieprecyzyjny to chyba nikt go nie lubi, bo nawet jak jechałem właśnie z naszym współpracownikiem pokazywałem mu będą teraz delikatnie skręca mówi skręca delikatnie będę miał chorobę morską, ale skręca kierownicą samochód nadal jedzie prosto, więc trzeba troszkę tą kierownicą, choć jest to coś jest to coś powiem ci dzisiejszy sukces, bo ja tu demoluje mi stąd jest jest w tym samochodzie coś jest w samochodzie coś dziwnego ta praca silnika, o których wspomniałeś ona jest dziwnego w tym pracy taki był jakiś przedmiot tam tam coś jest jakiś taki dziwny dźwięk coś co się tam kraju może ten egzemplarz, bo wiesz rozmawiam jeszcze możliwe lekarzem, który mówi, jakim jest zimno ten kolor takie uwagi mówi strasznie głośny no tak dumna mój też, by ten sądu tutaj też coś jest tym samochodem nie taki zgadzam się z tym, że to może być taka cecha tego konkretnego egzemplarza natomiast gdyby 2 rzeczy jeszcze ten silnik mamy 2l 190 koni kurcze myślę, że to jest 1130 to nie jest najmocniejszy w ofercie mocniejsza niż to nie to to w Reno posłów złą drogę z tymi dieslami natomiast jeszcze 1 uwaga jest skrzynia bezstopniowa ona akurat działa wyjątkowo dobrze oznaczona działa jak skrzynia automatyczna jest bezstopniowa skrzynia działa jak skrzynia automatyczna działa bardzo dobrze i 5 wynika z nowym porządku to właśnie tam to także, aby stopniowo zacząć należy faktycznie trochę ociężały nawet z danych to wynikać ponad 10 do setki ważnych nie tak znowu dużo waży, ale nie trochę waży 1800 tak niestety hala o, czyli to nie jest oszczędny samochód bardzo bardzo spokojną pracę zrobiłem 400 km jedno druga strona nie przekraczają 110 godzinach jechał ekspresówką 1020 Max absolutnie zgodnie z przepisami i średnie zużycie paliwa na poziomie 9l na 100 km zaś absurdalne Okaj często z klimatyzacją i często deszcz i pewnie podjąłby się z powodu jest i ma napęd na obie osie no trochę to tłumaczy, ale jak, mówi że aż tyle pali to nie tłumaczy wszystkiego za dużo w mieście jest jeszcze 1 problem, który sprawia, że nie chce tego samochodu widzieć na oczy przez najbliższych 10 lat to są fotela fotele są co prawda wyposażone masaż natomiast to jest auto, które po 15 minutach rozbolała mnie plecy i nie przestało boleć Hutnik gorzej i gorzej gorzej też rzecz przeciwna, dlatego że jak i jeżeli chorego kręgosłupa ja oka jak czasem pan 1012 godzin samochodzie trochę plecy mnie bolą, ale to nie jest zresztą to nie jest takiej zasadzie, że tam dziś co się dzieje niedobrego tylko po prostu zwykłe zwykłe zmęczenie natomiast ten samochód wymęczył mnie potwornie tym w jaki sposób zaprojektowane są autora Niewiem co z nimi chodzi ale, zwłaszcza ten odcinek lędźwiowy po prostu ćwiczą, a potem czterogodzinnej podróży, a jęczał ćwiczę po prostu leżą na na łopatkach i oddałem ten samochód wyrzucono z no akurat fotele to tak dużo jeździłem pewnie nie odczuwałem bólu, ale na pewno jest układ kierowniczy do poprawki to jest podstawowa sprawach i pewnym, że takiego, żeby tutaj tak Renu w cenie odmówić to się, że pracują nad modelami to np. kadjar wolałby kadjara po prostu, które jest to 20 jak i wzrostu jest bardziej zwarty przyjemniejsze nim jeździ jest wystarczająco duży i też szybko działa teraz ten system multimedialny i jakoś ładniej wygląda wnętrze to jest naprawdę coś takiego nie za bardzo lubię, kiedy się do Grand Santa Fed czy Kia Sorento to Wola mniejsze to tutaj chyba też tak jest, że raczej bym skierował tutaj fanów Janowski na coś mniejszego koniecznie chcą mieć SUV-a crossovera, ale być może są tacy, którym odpowiada to miękkie zawieszenie ja do nich nie należy i tyle na ten temat na samochód ładny zmodernizowany, ale wnętrze na zewnątrz, ale nadal to nie jest coś zaczyna jakoś głosował tak tak to to ta nie jest to samochód dla Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA