REKLAMA

Motoryzacja idzie w ekoinnowacje. "Nie będzie ważne, jak dużym autem jedziemy, a jak bardzo jest ono zielone"

Auto w firmie w czasie pandemii
Data emisji:
2020-07-17 22:30
Czas trwania:
15:02 min.
Udostępnij:

Temat ekologiczności jest silnie obecny w branży motoryzacyjnej już co najmniej od dekady - pandemia tylko ten trend przyspieszyła. Teraz jednak posiadanie samochodu elektrycznego będzie się opłacało również marketingowo - właśnie dlatego ekologiczne innowacje będą podkreślały w swej komunikacji marki samochodowe i na to również będą zwracały uwagę firmy, kompletując swoje floty. Rozwiń »
Mówił o tym w rozmowie z Dorotą Zakrzewską Filip Szperl, dyrektor kreatywny agencji K2. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest Marka volkswagen oferująca rozwiązania finansowe dla przedsiębiorców dzień dobry Dorota Zakrzewska dzisiaj będziemy rozmawiać o samochodach, ale skupimy się na tym w jaki sposób pandemia jako na wirusa wpłynie na marketing tych samochodów na komunikowanie światu tak naprawdę sprawdzimy czy będzie się liczyło dla klientów w przyszłości i co wybór samochodu będzie oznaczać dla poszczególnych grup społecznych czy zawodów naszym gościem jest pan Rozwiń » Filip pan dyrektor kreatywny agencji K2 dzień dzień dobry wg raportu firmy Łanda mentor sem, który badał wpływ pandę na zachowania konsumentów osoby dokonujące zakupów online coraz większą uwagę przykładają do ochrony środowiska tam były wydane szczegółowe dane 73% badanych chciałoby, aby sprzedawcy producenci właśnie kierowali się lepszymi praktykami, które dotyczą środowiska ponad połowa 55% przyznaje, że taka firma odgrywa ważną rolę ich decyzjach dotyczących zakupu i prawie połowa 48% świadomie już w ogóle wybiera marki, które działają w sposób odpowiedzialny ekologicznie i o ile na razie jeszcze przynajmniej na razie kupna samochodu raczej ona nie będziemy dokonywać no jak ten zwrot konsumentów strony właśnie ekologii ochrony środowiska przełoży się na marketing sam jak do ulepszenia już 1 z racji to pani pani poruszyła właśnie chcemy kupować samochodu przez internet, jakby grona wielu pokazów pokazał 1 rzecz faktycznie bardzo motoryzacyjne jak 1 z nielicznych i jest najsłabiej przygotowana do dostrzegać w ogóle, gdyby opustoszały salony faktycznie branża motoryzacyjna klasycznie rozumiana zatrzyma, ale są przykłady Marek, które powozu łącznie sprzedaż online w modelu, które dostarczają samochodu bezpośrednio pod drzwi konsumenta to o dotyczy znanej amerykańskiej marki samochodów elektrycznych ale, nawiązując do, bo w podstawowej części pani pytania wydaje mi się za temat ekologii i wpływu branży motoryzacyjnej na zmiany klimatyczne zaczął się już dawno temu i tak naprawdę sytuacja po głosowała jedynie przyspieszyć ten teren czynników bardziej powszechne jest sam temat ekonomiczności branży Automoto niż jest to co najmniej dekady bardzo bardzo sił i po co pani mówi bez problemu bardzo ciekawy marketingu motoryzacyjnym, że klienci faktycznie dzisiaj chętniej wydają się kierują swoje zainteresowanie marką, które są budowane wokół wizji ani konkretnych produktów i wspomniana przeze mnie Marka słynna Marka amerykańskich samochodów elektrycznych w tym właśnie jest produkt przyszedł dopiero pewnym momencie istnienia już nowej marki klubu był wynikiem działania nie, a nie startach i startem działania była wizja faktycznie chęć zmienienia świata, a na lepsze i dziś za tym idą konsumenci zapach postrzeganym, więc Amerykanie zwą Brand Heroes, czyli pewnemu każda firma pewien sposób chce uzasadnić swoje racje bytu co istnieje w tym się, jaką misję, jaką ma wizję jak zmiany chce zrealizować i faktycznie dziś jest o podstawowy argument, który przeważa w wyborze danej ani inny ma nawet w tak wydawałoby się produkty od antycznej branże jak i motoryzacji w, więc Nowak, a więc faktycznie świeże marki którymi są zbudowane w tym nowoczesnym w nowoczesnej strukturze opartej wokół pan RPS, wygrywając z markami, które są w pewnym sensie na budowane na produkcie ale, których jest głównym komunikatem produkt tak, ale jak będzie właśnie nową mamy też specyficzne marki, które na podstawie rzeczywiście ten temat ekologii jest obecna od dłuższego czasu, ale też i tutaj zwraca uwagę, że teraz po tej epidemii no na przedsiębiorstwa społeczne jeszcze większa presja, żeby one działały odpowiedzialnie i że one tak naprawdę chciałem udowadniać, że troszczą się właśnie takie samo, jeżeli się dowiedzieć nie tylko o swój zysk, ale właśnie środowisko społeczeństwo itd. więc jak będzie wyglądał ten marketing jak będzie nam się komunikował, że samolot to jak i jazdy jako laik oczywiście na te dane są takie 3 podstawowe trendy albo jest pokazywane samochód jako samochód rodzinne albo jako wyznacznik prestiżu to jest elegancka limuzyna luksusowy przyciemniane szyby itd. skórzane skórzana tapicerka na albo stoki samochód, który w, którym będę mogła dostać nie tylko po mieście gdy, dokąd chce, ale też pojechać na Nafcie King ekstremalną wyprawę itd. więc emocje tutaj, a jak po pandemii i w ogóle to jest ten zwrot w stronę ochrony środowiska to co nam będzie komunikowane właśnie w promocji marketingu mówimy właśnie wydaje się, że to pójście w publikacji samochodów elektrycznych hybrydowych lek. Marka wprowadza swoje oferty to będzie to będzie ten wyznacznik wydaje się, że by nie rozumiem bardzo raport Wojnar dyrektor na wywóz wpłyną na zachowania promowany proekologiczny, ale wydaje się po prostu, że ZNP jest dużo starszy tak, aby branża motoryzacyjna w aspekcie ekologii jest dziś dużo lepiej przygotowane już kilka lat temu, gdy właśnie posługuje się komunikacją przez innowacje wprowadzane są kolejne coraz mniejsze silniki spalinowe samochody są coraz lżejsze wprowadzane są samochody hybrydowe wprowadzane są samochody zupełnie elektrycznych i to przez nie będą się komunikować marki motoryzacyjne dane będą stawiać swoje publikacje to co pani powiedziane projekt różne typy samochodów i np. jestem słynni przykład znienawidzonego psuła, które jest pierwszy w swoim wydaniu był bardzo pani popularnym pojazdem, który de facto nie powinien być używany jest, ale z drugiej strony dziś w sumie topowych Marek tych z najwyższej półki luksusowej przechodzą właśnie model hybrydowy, bo w pełni elektryczne, ponieważ tylko tak są w stanie dotrzeć do czego najbardziej wymagającego klienta, który jest już świadomy takie zgodnie z raportu wolny naród tego po potrzebne ekologicznych w tym co jest ciekawe nie demonizować szkół, ponieważ SUV-y mają miały też bardzo ciekawy wpływ na nas to właśnie aktywizowanie społeczeństwa, czyli właśnie na to budowanie wizerunku aktywnego Lifestyle, więc miałyby się Trybunał pewną dobrą grą o umorzenie w temacie mówi ale, ale wpływ ma z tym żyć a, czyli teraz prezes firmy, jeżeli będzie chciał pokazać, a pewnie będzie chciał, że jego firma idzie właśnie do przodu jest progresywna zgodne z najnowszymi trendami dba o to bym środowisko jest odpowiedzialna to w jakim samochodzie zobaczymy zobaczymy go właśnie w tym klubie hybrydowym może nastąpić do w tym roku sporo samochodów hybrydowych albo w samochodzie uzupełnionej uzupełnia elektrycznym służby, kiedy pozbywamy się silnika spalinowego, w którym połączenie rozmiarów samochodu jego wpływu czy śladu węglowego jest wprost proporcjonalny to teraz tylko nie ma znaczenia jak wielkim samochodem będziemy się poruszać ważne, że był zielony i żeby pani spełnia jak najwyższe barwne standardy ekologii, kiedy mówimy o samochodach spalinowych to tutaj na pewno ten jest produkcja coraz lżejszych aut coraz mniejszymi silnikami, ale absolutnie największym błędem tak najbardziej drażni w tej dyskusji proekologicznych są samochody elektryczne wszystkie marki dziś motoryzacyjne czy swoim rozwoju stawiają głównie takie modele, ale co jest istotne istotne jest to, że właśnie marki zaczęły komunikować zmiany przez produkt, a nie po prostu czy komunikacji i było wiele Marek, które nimi reklamowały kiedyś dziwne ekologiczność mówi wtedy też zostało zostały nazywane markami stosujący słynnych płyt Włosi, czyli budowanie postawy proekologicznej wyłącznie przez komunikację i nastawienie nie na poprawę własnego produktu na poprawę swojego wizerunku i zazwyczaj w związku z tym odpowiedzialność proekologiczne łatwo zrzucana z marki producenta na konsumenta, ponieważ to on miał dokonywać koniecznych wyborów czy ma jak mówiła no my potrafimy stylu naszej produkcji nie uczynimy go z równowagi naszej produkcji zrównoważoną, ale ty możesz postumencie dopomóc światu, wybierając nasz ekologiczny to na szczęście chyba to właśnie się skończyło, że może właśnie to sytuacja konfliktowa zmieniła, że wyprzedziła konsumentów na marketingową ściemę dziś będą faktycznie żądać od jasnych powodów w produkcie nie sposób ich sposobach produkcji natury firma uprawia i uprawia swoją gospoda ekonomię w sposób zrównoważony kończy, a czy to będzie myśli pan miał też zastosowanie do flot używanych w firmach, bo oczywiście firmy dostawcy mają pewną swoją specyfikę a, ale np. wyobrażam sobie, jakim przyszło do głowy, że może firmy, w których jest wielu sprzedawców i używają swoich samochodów na co dzień też do celów prywatnych służbowych w UE, że może powstanie tu jakiś car-sharing może właśnie firmy w ten sposób będą chciały komunikować także poetę swoją wizję właśnie odpowiedzialność tylko by zawsze zastanawiałem się czym kierują się faktycznie szefowie flot w ramach organizacji wydaje się, że pierwszym czynnikiem najważniejsze jest cena cena zakupu cena eksploatacji i zastanawiam się 30 już bardzo motoryzacyjna jest niedojrzała i produkcji samochodów elektrycznych ZN koszty eksploatacyjne koszt zakupu, czyli przerzucanie się na flotę w pełni ekologiczną zasadnych ekonomicznie to jest jedyny moim zdaniem ewentualnie problem, który może stać na drodze był w pełni uległ chwycić uelastycznić plotkę firmy i słynny przykład 1 z firm amerykańskich kurierskiej, która uznała, że będzie skazać tylko prawo, ponieważ to sprawia, że pali mniej paliwa skręty lewo zabierają więcej czasu i skręcają samochody tylko wprawo oszczędza gigantyczne pieniądze na paliwie, ale tutaj motywacji nie była ekologia tylko właśnie ten, a jeszcze wracając do tych prezesów tak się zastanawiam właśnie będzie nowy wyznacznik prestiżu absolutnie spotkamy się z tym od już jest wydaje się, więc myślę, że to już się dzieje, że faktycznie posiadanie samochodu elektrycznego jest swoistego rodzaju biletem do pełnej świadomości owej elity, więc absolutnie myślę, że samochód elektryczny jest już bardzo wyraźnym czynnikiem statusu i podkreśla to ekonomiczna świadomość konsumentów, a tak to będzie ostatnie pytanie, kto będzie jeszcze używać w takim razie, jeżeli samochodów benzynowych, kto będzie zwracać uwagę na te, kiedy tak naprawdę stałe atrybuty na aborcję rozpędzał jak najszybciej ale bo akurat chyba jest akurat argument kontra argument, ponieważ samochody elektryczne w istocie mają lepsze przyspieszenie silnik elektryczny jest bardziej dynamiczny od silnika benzynowego myślnika dziś zna natomiast wydaje się, że cały czas kluczową rolę odgrywa cena, czyli biegły silnik spalinowy będzie wykorzystywane wszędzie tam wydaje mi cały czas idzie koszty zakupu samochodu koszt eksploatacji są podstawowym kryterium, bo ma, więc właśnie o firmach prezesach myśli pan, że z gwiazdami celebrytami będzie tak samo, że one też przerzucą się w stronę tych elektrycznych samochodów tutaj jednak pozostaniemy Szydło ostatnio policyjnych ostatnio bank bardziej gorących komunikacyjnych zakupem samochodu na świecie była o własną rację Bill Gates zakupi elektryczny samochód i pewnej niemieckiej firmy bądź austriackiej został właśnie czy Love maska bardzo długami za niepobieranie amerykańskiej myśli elektrycznych i wydaje mi, że faktycznie jeśli ktoś ma się chwalić za pół zakupem samochodu dzisiaj w ogóle to będzie palił leków bądź samochodu elektrycznego, a więc muzyków zakup dużego Bogu innym spalinowym myślę, że jest bardzo pasa rozumiem, czyli w zasadzie zmiany widzimy już, a i tak gorzej będzie moją stawiam tezę, że zmiany ewentualnie przez dzięki UE albo przez pandemię przyspieszymy, ale absolutnie pandemia nie była początki zmiany już są odprowadzane od co najmniej dekady, a rozumiem bardzo dziękuję za rozmowę naszym gościem, bo Filip Perek dyrektor kreatywny agencji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUTO W FIRMIE W CZASIE PANDEMII

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA