REKLAMA

Renault Zandar, Nissan Ariya oraz standardy ładowania aut

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-07-22 19:40
Czas trwania:
13:02 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji witamy pięknie dobry wieczór ten codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach dobry witamy środowa przyszłość motoryzacji w naszym wydaniu pijacką dziś sporo elektryka sporo Hybrydach ta wiosna jest niesamowita i chyba prawdopodobnie reszta roku też będzie taka, bo prawie każda firma, ale Sławek mamy odnieść, ale od wiosny się zaczęło, że mnóstwo samochodów mamy w testach hybrydowych Rozwiń » elektrycznych i myślę, że to będzie trwać patrząc w kalendarz, bo trochę jeszcze się takich pojawia jeździliśmy słucha wieloma samochodami elektrycznymi wyliczyłem kilkanaście modeli większy niż było 1418, ale przez te ostatnie lata liczba modeli z wzrastała bardzo, ale dziś powiem o małych samochodach pamiętasz małe samochody elektryczne SUV-y crossovery, które mieliśmy to wydaje mi się, że to BMW 3 to chyba nie ma to może być crossover, jaki między miejskim, a czym fan nie raczej crossu gwarantowała ona np. jest crossover jest Konrad Superson to był samochód chyba pierwszy z tego segmentu, który testowaliśmy, ale w tym roku się pojawiła elektryczna wersja peugeota 2008 czy myśli jeździliśmy jeszcze nie chyba nie, ale mamy w kalendarzu właśnie patrzy no jest Kia elektryczna Kia soul to takich maluchów czy przychodzić co do głowy jeszcze z podobnych samochodów tego rozmiaru mówię tego rozmiaru, bo za chwilę powiem o kolejnym, który się pojawi de SA właśnie bardzo nie może być na wieś między 4425 lat tak lub jak ja wyczuwam w twoim głosie uchwalona, ale po prostu ten samochód też właśnie na wiosnę był w naszych rękach koniec zimy początek wiosny no dobrze, ale dobra do brzegu jest brzeg jest taki, że nazywa się Reno Zander będzie rozmiarem rozmiarem przypomina pierwszy, choć ja też dzisiaj przy przypomina kaptura nie będzie kaptura elektrycznego będzie areną za dar będzie miał 2222 pojemność akumulatorów zasięg teoretyczny 300 do 500km teoretyczny oczywiście mówię zastanawiam się teraz jeśli chodzi o mocy 136 koni ta słabsza to mieliśmy Reno Zolę tak taką moc pamiętasz jeździliśmy kolejny, którym jeździliśmy na wiosnę, a większa moc wariant większej mocy 150kW, czyli to będzie prawie po około 200 około 200 koni to jest chyba najmocniej największy crossover SUV z tego koncernu Mitsubishi Reno jeszcze co tam jest w tym koncernie nic nowości w przyszłym roku z jakich słów jak będzie sam będzie ale jaki będzie największą największy zasięg 500 km teoretyczny z tą w tym większym akumulatorem mocniejszym, ale po trzecie, które wyszły informacje są takie ubiera, że nie słyszałeś okazuje się, że są ubiegłotygodniowe 3 przyszły rok w przyszły rok premiera, a za rok no, czyli 2022 rok kolejna terenówka też nie będzie elektryczny kadjar tylko będzie odpowiedni kadr oraz silnikiem elektrycznym czy już segment większy SUV c i jeszcze renówka myśli o tym, ale na razie myśli nie wiem kiedy, żeby był elektryczny SUV siedmio miejscowy, czyli jeszcze jeszcze segment wyżej no to w oka to tyle jeśli chodzi o tego nowego od nowa renówka, która pojawi się w przyszłym roku na wizualizacjach wygląda bardzo ładnie ładniej niż Captur, który się coraz bardziej podoba zasięgi mówiłem mówiłem dobrze mocy mówiłem zasięg cena poniżej 40 000EUR są oceniane na razie oni powinni coś zrobić ze sobą, jeżeli chodzi o areną naprawdę mam ogromne to 1 z moich takich w mojej świadomości jednak najmocniej osadzonych Marek Niemki karną jak zawsze było z nimi bardzo bardzo dobrze mój tata jeszcze do niedawna jeździ laguną trójką przez 810 lat własne samochody absolutnie wszystko w porządku natomiast na media, jakby ze bardzo dużym żalem stwierdzam, że w tym momencie jedynym samochodem z pole terenu, które chętnie bym kupił też KIO natomiast cała reszta jest do mnie akurat nie dostosowana jest to z tego co widać po wynikach sprzedaży niektórych modeli, zwłaszcza ta zmiana kadjara czy ma przepraszam czy Jesenika czy pasa no to nie tylko nowe, ale te samochody zrywają się przebić na koniec może z biciem serca, by nie przesadzał, ale bardzo udany w segmencie elektryków jest rano, za którym też mieliśmy okazję jeździć to jest dużo dużo lepsze niż w poprzednim no ale wiem, że coś w środkowej i coś nowego z tego mam coś, a propos mamy coś, a propos tego koncernu Otóż wspominałem o tym, samochodzie chyba trochę, więc pojąć wspomina szef zamieści to już była premier niż sam aria ne to jest samochód, który ma być batem na Tesla i Greg, czyli na tego najmniejszego budżetowego SUV-a zbudowanego przez Amerykanów na powiedzmy Platformie podłogowej Tesli trójki i to ma być samochód no powiedzmy, że celujący w segment de, o czym jak już straciliśmy dyskusję rozmiar nie zawsze nam wszystko mówi natomiast w tym wypadku do wzięcia na celownik ma to-li Greg i cena zasięg i moc sporo mówią Otóż nic aria 4m 60 cm długości około 2m 60 rozstaw rozstaw osi auto będzie dostępna, a czekać, bo ja mam tutaj w swoją swoje dobre źródło ale zanim przejdę do tych technik, ale chcę państwu powiedzieć 1 rzecz to jest taki samochód, który na, który niż sam planuje sprzedawać niezbyt wielkich i ilościach to znaczy oni mają np. taki tutaj założenie, że będą go sprzedawać 3040 000 rocznie na całym świecie coś cóż to jest 3040 000 rocznie samej Tesli na trójki powstaje 300 chyba 1000 sztuk rocznie to tutaj to wolumeny są są naprawdę niewielkie to jest 1 rzecz, że tak można odnieść wrażenie, że sami sami wierzą tutaj bardzo jakoś jakieś wielkie powodzenie tego na tego projektu to przecież nic sam zbudował Leafa, czyli pierwszy taki porządny kompaktowy samochód elektryczny, który zresztą na dziesiątą no dobrze co może powstrzymywać cena wysoka po zapowiedzi nie już mówię pierwsza rzecz, która rzuca się czy takie auta samochód patrzę to one, owszem, podobny do tego Concept Car, które były pokazane jakiś czas temu, do którego odnosiły, ale to nie jest fajny samochód czy on słaby wierzę byśmy zobaczyli na ulicach byśmy posłuchali, ale to nie jest coś takiego, czego człowiek oczekuje to nie jest coś się wyróżnia to równie dobrze mógł być nowy qashqai każdy, by przeszedł obok tego samochodu poszedł dalej, więc jak pierwszą rzeczą, którą braku jedno brakuje mu czegoś w wyglądzie przynajmniej zewnętrzne natomiast to jest cena w okolicach 50 000EUR czy jakieś 200220 000zł ona również jakoś specjalnie nie szokuje, jeżeli mówimy o dużym mocnym samochodzie elektrycznym, bo to nie jest 136 koni czy nawet 200 koni tylko tutaj mamy do wyboru mamy tutaj do wyboru 5 napędów 218242279306 albo 394 konie jest wersja z napędem na 4 koła to jest taka nowa technologia ma silnik elektryczny na każdej osi moment obrotowy trafia ma wszystkie 4 koła i 2 warianty akumulatorów, czyli 63 albo 87kW ten zasięg to jest do 500km 460 km, jeżeli masz na pewno Strykowa to też jak pokazuje jak zmieniać może wykorzystanie energii i właśnie napęd na 4 koła jak tutaj jest 10% prawie 10% mniejszy zasięg przy tych samych akumulatorach nim pierwsze egzemplarze trafią do klientów na wiosnę 2021 roku tutaj 6 ciekawostką jest autonomiczne bardzo zaawansowany system prowadzenia samochodu, na który jest w Lipie w Qashqaiu Mall będzie też będzie też tej arii, w której sukces jakiś spektakularny nie wierzą szczerze mówiąc papież wyraża brak sukces będzie coraz mniejszy każdego modelu coś się wydaje, bo liczba modeli, które są zapowiadane oferowane rośnie lawinowo natomiast sprzedaż samochodów elektrycznych nie za bardzo, czyli klienci mają coraz większy wybór natomiast nie biegną do salonów będę, więc tak, ale ludzie, którzy mieszkają ludzie, którzy mieszkają w bloku albo kamienic w Warszawie nagle nie zyskują słupka do lądowania, ale nie mówię tylko to jest mój świecie, że ta sprzedaż samochodów elektrycznych, owszem, rośnie procentowo rzeczywiście nawet imponująco czasami, bo to są wzrostu kilkadziesiąt procent, ale ważne liczby bezwzględne no to jest kropla w tym całym może tak dlatego, że to jest złe to samochód też, by powtarzamy to bez przerwy co nie są samochód dla każdego to jest samochód dla mnie, dlatego że mam go gdzie naładować się pod domem, ale nie dla mnie, dlatego że bardzo na jeździe to jest samochód dlaczego, bo nie jest dziś dużo, ale nie dla siebie, bo niema ładowarki być może właśnie o to, żeby chciałem doładować, żeby po prostu mieć doładowane go smarta męczył to opowiadam na antenie ładowarka najbliższa co prawda 1,5km może to nie jest blisko, ale też nie jest dramat nie jest to inna miejscowość no i od kilku dni nieczynna z powodu burzy no i tak się skończyła moja przygoda, a poza tym trzeba było okazuje się mieć od tego roku czytam tego kwartału kartę bezpłatną niby ale zanim ją wyrobić nie może za zapis zatankować więcej prądu, więc tak to wygląda nawiązuje Darii słoń Maria będzie sprzedawana na całym świecie nie może to 30 000 może się wydawać mało, bo to stany Zjednoczone i Europa i Japonia no i Chiny to tam w Chinach może odniesie sukces, bo tam rzeczywiście samochody elektryczne to wszystko się sprzedają teraz coraz lepiej, ale co jest taką rewolucyjną informację uważam pewnie ładować wielokrotnie samochód ja przy odbiorze przy oddawaniu każdego samochodu staram się przy tym zapoznać z tym jak to się ładuje oglądam te wszystkie wtyczki i jest podstawowa sprawa jest taka, że Japończycy wiele lat temu wprowadzili swój standard 7 Kia hyundaia Mitsubishi w nissanie do standardu śladem potrzebne jest oddzielna wtyczka to jest prądem stałym ładuje się i minus w porównaniu okazuje się z tą uniwersalną wtyczką lub Europejską, a nasze nazywa CEZ typ drugi jest to, że jednak moc dochodzi do kilkudziesięciu kilowatów, a w przypadku już tych Europejczyków to może być nawet mówią 150 już takie są, ale będzie 350kW stacje, ale w związku z tym no trochę poszli po rozum do głowy bo owszem, fajnie, że mają samochody dobre elektryczne, ale szkoda, że nie wszyscy mogą naładować bo owszem, są w Polsce też wtyczki śladem zresztą być może nawet tam, gdzie miał tankować trzecia też taka była, ale ich jest mało ich jest mało no i okazuje się, że w modelach arii sprzedawanych w stanach Zjednoczonych i Europie będą wtyczki z tym standardem takim najbardziej uniwersalnym, czyli kombajn czarnym system ten drugi dla pozostałego, bo jeszcze też jak pewnie zauważyłeś w wielu samochodach mamy mamy też po prostu wtyczkę do prądu zmiennego, ale tam powyżej 40kW niedowładu jest, ale są przy okazji tego ładowania dobrze, że Japończycy się dostosowali, bo np. na wieś Teslę SI mogą korzystać z tej stacji demona, ale musisz mieć przejściówkę inne samochody niestety nie mogą natomiast jeszcze jest jeszcze istot musimy zamykać musimy zamykać 1 rzecz, bo też często ja pamiętam, że parę miesięcy temu też na to złapałem, że stacje ładowania szybka, owszem, ale po stronie samochodu ładowarka też musi umożliwiać szybkie ładowanie, a to czasami o to kilkakrotnie kilka razy mniejsza moc prawda dostępne na tym kończymy dzisiejszy program bardzo silne państwo dziękujemy Sławek Olszewski cel walkę zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA