REKLAMA

Dacia Sandero LPG, Renault Zoe Societe oraz elektryczny Opel Corsa

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-07-29 19:40
Czas trwania:
13:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny witamy pięknie dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan przy mikrofonach dobry liczone w dzień dobry Jacku jak no nie wiem czy pamięta, ale całkiem niedawno BOŚ w czerwcu chyba zapowiadaliśmy ofensywę Reno można można fabrycznie w Polsce kupić nie nie dokładać instalacji LPG i renówka clio kaptur i Dacia Sandero ominęło tydzień 2 od naszej audycji dostaliśmy do testów Sandero drugiej Rozwiń » generacji właśnie z tym z tym LPG no i oprócz tych danych technicznych chciałbym dodać może jakieś, jakie wrażenia zjazdy w ogóle Sandero i Dacia Duster to są 2 modele Dacii, która akceptuje po prostu mówię akceptuje nie jestem fanem może natomiast zacznie Lodzi i ten slogan no to powiem szczerze, że to są tak dziś to ja najbardziej lubię tego pickupa już były, bo nie ma nie wiem czy jest lekarz może był tak to ja nie akceptuje ludzi, a Sandero faktycznie tak Sandero stan 11, który 1, który ma sensów osoba samochód w ogóle najpierw był produkowany tylko w Ameryce Południowej tylko z sprzedawany głównie w Brazylii 2007 roku aż tak rano Sandero tam tak dacie sprzedawana, ale dopiero chyba u nas zwrócił uwagę przede wszystkim zaczął jakoś wyglądać w środku na zewnątrz jak na dacię całkiem nieźle 2012 rok facelifting 2016 to się pojawił ekran dotykowy trochę inne inne wykończenie wnętrza, ale wiesz co ta jakość wykończenia no no nie będziemy tutaj oszczędzać tej jakości, bo po prostu plastiki są zbyt twarde i to więzienie stukać w czasie jazdy te plastiki, ale to widać, że to nie jest nowoczesne, ale ona stukają noszą je zdobyć także szukają siebie będą skrzypieć być może to też czekam na kolejną nową generację Sandero jeśli chodzi o wykończenie natomiast słuchaj mieliśmy wersję Stepway, która ma 21 cm prześwitu, czyli tak jak tak jak do szerokiej ktoś powie po co mu to dobra jak nie chce o nich nie kupuje sobie wstępuje może kupić zwykłą zwykłą zwykłą Sandero, ale najważniejsze było to, że ten samochód miał RPG w standardzie suchych z dostaw mówi stara jak ja wiem pachnie mi tutaj jakimś takim formom wymienia najważniejsze, bo aż miło no bo tutaj właściwie po prostu jest dostępna wersja, ale ja się z tobą zgadzam to jest coś co nadaje temu autu naprawdę mogą je po faceliftingu ma albo benzyny wolnossąca 73 konie albo 10 turbo 100 koni no tutaj właśnie Basztą wersje LPG swoim właściwie nie wiem no to czy czy czujesz gaz jak jeździsz samochodem na gaz to znaczy wiesz co ja mam mniej cham żadną wadą taksówkę, ale generalnie dobrze zrobiona instalacja gazowa to mówię tu nie było czuć wysoka i zbiornik dodatkowy gaz ma 32l do tego aż 50 litrowy bak na benzynę podczas jazdy na gazie Noto patrzę ile 300400 km więcej zasięgu i się zastanowią czy co mi pokazywał to było możliwe, że to byłoby 900 no nie wiem być może tak no być może nie przejechałem nim jeszcze kilkadziesiąt 300km i końca nie było widać ale, ale w pewnie trzeba by dalej docisnąć docisnąć do końca ten samochód nie jest wołowa ten samochód ma wystarczająco silny odór, obarczając osiągi myślę, że to jest dobry pomysł generalnie patrzy ile kosztuje najtańszy w ogóle Sandero w tej chwili to jest Zobacz 33 000 ile masz samochodu za 33 000, owszem, tak wykończonych no nie za dużo no benzyna turbo kosztuje słuchaj 47 000 bez gaz najtańszy znaczy najtańszy diesel 60 000 natomiast stepu no to jest to następuje to się kilkanaście tysięcy więcej natomiast to instalację gazową to naprawdę jak patrzy najtańsza odmiana następnie 50 800 no to już wyjaśnienie 30 parę, ale jednak chyba wciąż nie jest nie jest dużo, ponieważ Why dobrze mi się tym jeździła przez weekend ja też często nie jest gazowymi samochodami gaz, bo też nieczęsto mamy teraz w ofercie, ale no nie widzę jak żadnych wad tego samochodu w porównaniu ze zwykłym wstępujemy raczej zalety, czyli większy zasięg tańsza jazda prawda ile ile w tej marce osiągała ja to nawet tak dawno nie tankować, że on na złote mniej więcej mamy 1 samochód mając na jeździe w jakimś regionem na gaz bardzo dużo jeździ, a i jesteśmy z tego rozwiązania bardzo bardzo zadowoleni, bo to w wieży był wydatek miesięczny na paliwo widok samochodu na poziomie 1000zł na trasy to 500zł to jest różnica kolosa to tyle jeśli chodzi o ten gaz, czyli nie tyle dopłacać może dużo większy zasięg i pewnie mniej pieniędzy wydaje się jak już jak już na ten jak już na tę wersję gazową dorzucić trochę kasy no, a tak, ale mało działaczy słuchaj nadać nowe generacje, żeby to wnętrze po prostu troszeczkę poprawić albo nawet sporo poprawić już wiem, że cena wzrośnie, ale najwyższy czas, bo to staje się trochę niedzisiejsze no bo to prawda i też jest taka rażący wręcz atak na poczucie estetyki czy te sław ku kojarzy coś takiego co się nazywa Societe są Societe to z finansowych z Societe to jest nie są niestety firma po francusku, więc samochody, które były dostępne w wersjach Societe to tzw. filmówki Niemcy pamiętają państwo pewnie pamiętają państwo to zamieszanie wieloletnia, a w Polsce dotyczące samochodów z kratką potem bez kratki zmiany przepisów ten lament ten hałas, który był wart 127, który pojawił się wtedy, kiedy uniemożliwiono uniemożliwiono odliczanie pełnego VAT-u od samochodów osobowych bez kratki lobby motoryzacyjne tutaj w Polsce było po prostu, że to jest za parę lat nie będzie w ogóle w Polsce przemysłu motoryzacyjnego itd. tak dalej oni zawsze wyją jak ja jak jest cokolwiek nie po ich myśli, ale zawsze jakoś się potem zawsze jakoś potem jednak działa i wcale wbrew pozorom tak nie jest tragicznie jak przypuszczali w każdym razie w Polsce zmian w przepisach mieliśmy od przez ostatnie 2 dekady tych zmian w przepisach mieliśmy mnóstwo natomiast we Francji od wielu wielu lat wszystko jest postawiona na nogach to znaczy, jeżeli chcesz mieć samochód i odpisać sobie od niego pełen VAT do firmy do rozwożenia pizzy przewożenie mąki tak dalej tak dalej kup sobie coś się nazywa Societe to są najczęściej małe popularne samochody miejskie segment AB czasem również segment c bardzo rzadko segment dań są głównie samochody francuskie, chociaż zdarzały się np. toyotę Yaris i na czym polega wersja Societe najczęściej na tym, że zeznania ma jest tania w związku z tym jest dwu osobowo, nawet jeżeli jest pięciodrzwiowa jest dwuosobowa, czyli ma w sposób trwały od oddzielono przestrzeń bagażową od przestrzeni pasażerskiej może być klimatyzacja sporadycznie zdarzają się w tym momencie jakiś egzemplarze bez klimatyzacji Anna są dwuosobowe Polacy zresztą bardzo często przywozili jakieś lekką bądź mocni uszkodzone takie są setki, czyli clio ganki Peugeot 208 citroeny C3 przerabiali na wersję dokładali pasy kanapy przerobiona wersja osobowa, więc a, więc tutaj, więc tutaj też jest taka też była taka możliwość już teraz przeróbka z ciężarówki osobówka wcale taka prosta nie jest, jeżeli chodzi o kwestię byłyby prawdę no i chcę powiedzieć, że ta cała rodzina samochodów są syte mów różnych francuskich Marek różnych modeli domagamy się tak naprawdę włącznie czy to powrót do peugeotów 308 ona jest niezwykle popularna teraz dołącza do nich jeszcze 1 samochód Zoe z Societe będzie, czyli wersja elektryczna, czyli na uniwersytety są po prostu elektryczny samochód wersji wersji dwudrzwiowe mamy tutaj taką zagospodarowano przegrodę bagażnika auto jest w dalszym ciągu oczywiście pięciodrzwiowe nawet nie pamiętam czy to na listę otwierają czy nie, ale chyba otwierającego miałby się nie otwierać zaspawane zaspał, a nie nawet klamki nie ma to, a może nie jest klamka, więc pewnie otwierają, bo to taka ze swojej taka ciekawostka do tego, że u nich sobie z tym poradzono, że to jest w ogóle trochę inna mentalność my bierzemy samochód firma to się po prostu zastanawiamy i próbujemy sobie tutaj u, jakby na wszystkie możliwe sposoby racjonalizować pewne rzeczy i mówić sami sobie, że jest potrzebna nie wiadomo, jaka wielka Fura, jaka Super wygodna, jaki ma być 1 samochód po prostu absolutnie wszystkiego zbierzemy wielkiego SUV-a A2 z Francji podchodzą do tego niesamowicie racjonalnie, jeżeli potrzebny samochód do urwania się po mieście dla pracownika albo dla nas do rozważenia jakich rzeczy to się bierze małego diesla teraz będzie brało małego elektryka przerobionego na sesję dzięki czemu mamy odpis VAT-u i tyle nie ma żadnego kombinowania kratek nie kratek wieś skrytek bankomatowych samochodach jak kiedyś się robiło, żeby nie płacić akcyzę czy nie płacić VAT-u jest natomiast wszyscy jednak Franca wie co pamiętam z tych wyjazdów nie wiem, jakie są statystyki sprzedaży samochodów dostawczych, ale rzeczywiście ich w miastach nie tylko wszędzie jest ich tak dużo, że prawdopodobnie klientów nie zabraknie właśnie takich małych firm tam są kupowane masowo nie ma żadnego wstydu no dobra teraz nadszedł czas na kolejny samochód na prąd będziemy mieli pewnie w dłuższym teście jakoś pod koniec wakacji we wrześniu lata miał okazję chwilę pojeździć samochodem, który na, który już widziałem po raz pierwszy elektryczny rok temu na prezentacji statycznej stały obok siebie piąta generacja spalinowa piąta generacja elektryczna zmiany znajdź 3 zmiany rzeczy nie przez różnica 3 różnice i to celowo jest, bo to mówię o oplu opel corsa opel corsa elektryczny podobnie jak Peugeot elektryczne od wersji spalinowej różni się tam literką pewnie UE w środku nawet nie ma dodatkowego słuchaj takiego klawisza jak w peugeocie tylko jest po prostu 1 z opcji na wyświetlaczu to jest to, że możesz mieć chwilowe ciągłe wystarczy chwilowe zużycie paliwa dzienne czytamy z recytuje zużycie paliwa takie od prądu przepraszam od początku użytkowania dobra teraz znowu czy jest ładniejszy czy życia corsa od peugeota to pozostawiam słuchaczom każdy ma inny gust mnie tak corsa się wydaje samochody mniej oryginalnym, ale na pewno ładniejsze od czwartej generacji to niema wątpliwości jeździliśmy corsą Jacku obaj prawda w tym roku nowa no, więc znowu zaskoczenia nie mogły mieć wsiadając ani, widząc go po raz pierwszy zastanawiam się czy czymś zaskoczy mnie corsa elektryczną no bo jeździliśmy do 3 rozbieg jeździliśmy długo peugeotem siadłem do tej kursy w środku niewiele niewiele różni tak jak wspomniałem oprócz tych, gdyż oprócz tego 1 trybu wyświetlacza zaskoczyło niejedną rzecz czy wiemy, że ten samochód jest cięższy od 300 kilkadziesiąt kilogramów tyle ważą akumulatory to zdaje się już daje masę 1450 kg ma mały bagażnik i nawet sprawdzałem, że ten bagażnik jest mniejsza od wersji spalinowej o 40l trochę mnie to zaskoczyło, że tutaj w ten sposób musiało niestety zostać ograniczone, więc to być może dla kogo się różnica, ale zaskoczyło mnie pozytywnie przede wszystkim taką osobą wiadomo to co 336 koniach, czyli aż 8 do setki w trybie sport prawda cisza i moment obrotowy dostępny od razu zużycie energii złe ani w peugeocie nie da się nie udało się osiągnąć tak niskiego wg wskazania komputera pokładowego zużycia prądu czy dobrać się że, jeżdżąc po mieście pojechałem też na południe od Warszawy jeździ naprawdę dużo pomieszczą jeźdźca autostradę, ale zresetować go specjalnie do jazdy po mieście tryb normalny tryb Eco to on pokazywał 2 między 1213 kilowatogodzina 100 to by dawało tak jak no mówiłeś w peugeocie to by wydawał się do 400km zasięgu po mieście tylko nowości jeżeliby się sprawdził tutaj była dziwna dziwne było spożycie tego nie było, że wsiadłem do pełni naładowane go samochodu i porzuci miała zasięg tam 250280 potem dałoby się pewnie 3 osiągnąć trybu zasięg 6170 czy po kimś, kto jest przede mną nie wiem, ale ten zasięg 173 utrzymywał przez cały dzień nie spadł, więc tutaj to pewnie bardzo zależy tak jak spalinowym wskazania pokładowego komputera stylu jazdy prawda i na tę okoliczność, że byliśmy my się marzenia elektrycznym więcej o nim jak będziemy mieli do dłuższego testu, ale no to wiadomo tak jak w przypadku peugeota jest praktycznie napęd ten sam, więc wielkich różnic wjeździe nie ma kłaniamy się piękny Sławek Paruszewski Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA