REKLAMA

Zintegrowana platforma edukacyjna będzie gotowa najwcześniej w czwartym kwartale

Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2020-07-31 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM witam praw Jacek Żakowski jest piątkowy poranek TOK FM 24 minuty po siódmy mamy połączenie ze Sławomirem Broniarzem prezesem związku Nauczycielstwa polskiego dzień dobry dzień dobry ile szkół w Polsce gotowych na 1września panie prezesie na pierwszą rzecz są dzisiaj żadna szkoła nie może w pełni odpowiedzialnie powiedzieć przygotowana do tego, aby rozpocząć zajęcia sytuacji trzeba będzie je realizować tanie hybrydową natomiast, jeżeli będziemy Rozwiń » mówili o tym, że wracam do edukacji tradycyjnej to pewnie większość szkół jest do tego gotowa ale, ale to jest przypadek czy to też okolicznych, której dzisiaj chyba nie powinniśmy brać pod uwagę no tak a czego brak brakuje do tej hybrydowej edukacji albo zdalne hybrydowa taka, że część dzieci z kolei rozumiem macie dzieci jest w domu przez komputer się łączą się przez przez internet, a zdalna taka, że wszyscy są są w domach u siebie z czego brakuje, lecz wydaje mi się chyba brakuje przede wszystkim wyobraźni tym, którzy odpowiadają organizacje pracy szkół, a przede wszystkim zdrowie bezpieczeństwo uczniów rodziców nauczycieli, dlatego że z 1 strony mamy do czynienia z sytuacją, której dyrektor zostaje zobowiązany do pełnej odpowiedzialności za organizację tego procesu, a z drugiej strony minister edukacji ubezwłasnowolnienia go, więc poczekaj na decyzję poczekać na wytyczne poczekać na zalecenia i wtedy do zaleceń, gdyż pojawi będzie działał i zostawiając dyrektorowi tydzień do 2 tygodnie czasu na organizację tego procesu właśnie ta organizacja miały polegać, czego brakuje jakiegoś miały wyglądać taka hybrydowa forma szkoły pana zdaniem, kiedy część dzieci jest w klasie, a część część domu to co transmisje z klasy miałyby się odbywać my nie jesteśmy do tego przygotowani technologicznie, dlatego że nie tak dawno w tym raporcie, który był publikowany aktora opowiadało o potencjale organizacji docentowi szkoły z tego wynika, że 36% uczniów, mówi że niema komputerów i ponad 30% nauczycieli sygnalizuje, że ma problemy z komputerami to po pierwsze po drugie, bo ta jednolita Platforma edukacyjna trybuny minister edukacji narodowej ona jest w fazie embrionalnej ona np. nie ma tego komponentu, który byłby najistotniejszy z punktu widzenia tej edukacji hybrydowe mianowicie pełnego dostępu przez wszystkich szkołach przez wszystkich tych nauczycieli, ale też nie ma kamery np. bo umożliwiała miałem wprowadzenie tych zajęć właśnie takim prawdzie prawie ne w układzie 1 do 1, bo rzecz jest nie tylko samym procesie dydaktycznym i nie tylko my o tym jak zorganizować pracę szkół, ale przede wszystkim jak zorganizować program pracy tej placówki edukacyjne pracy szkoły, żeby uniknąć zakażeń uniknąć rozprzestrzeniania się uniknąć dzienne musi opiekować się tego wirusa w sytuacji, gdy rzeczywiście do tej szkoły dotrze, a na to potrzeba i czasu i pieniędzy, a i 1 drugiego specjalnie nie mamy, dlatego że decydenci udają, że szkoła będzie jakość wyłączoną z tym problemu enklawą, a żeby tak było rzeczywiście nie ma żadnych przesłanek no tak dziś przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia mówi bardzo głośno o ryzykach związanych z eskalacją epidemii na jesieni, kiedy nałożą się być może 2 wirusy grypa i Sarsa i wiadomo co się będzie działo te auta opisy pandemonium różnego rodzaju wszyscy wszyscy znamy no i wtedy oczywiście szkoła będzie musiała być zdalnie, zwłaszcza w regionach bardziej dotkniętych, jaka część nauczycieli ma u siebie w domach internet i sprzęt potrzebny do prowadzenia zdalnej edukacji jak powiedziałem ponad 30% nauczycieli sygnalizuje, że ogromne problemy ze sprzętem to znaczy, że mniej więcej 200 parę tysięcy osób pracujących szkoła ekonomii wiele śmiało mogą powiedzieć, że nie są przygotowani do tego rodzaju zdalnej edukacji tylko łącznie przez pryzmat braku sprzętu no do tego dochodzi sieć dlatego dochodzi przepustowość łącza internetowego było wszyscy pamiętamy, że zaczynała się edukacją, więc o godzinie ósmej to my dostęp do sieci przepustowości gwałtownie spadały i wszyscy to boleśnie odczuwaliśmy to powoduje, że już, że nauczyciele mówią dobrzy jesteśmy czy będziemy do tego zobowiązania nie mamy spełnionego podstawowego warunku mianowicie sprzęt i tak jest jakaś inwentaryzacja prowadzona tak żeby, żeby się dowiedzieć, które ktoś, kto konkretnie należę do tych trefnych 30% jak mu można dostarczyć ewentualnie internet i udostępnić komputery itd. czy coś takiego się dzieje czerw edukacji przy udziale ministerstwa cyfryzacji próbował próbował powtarzamy tego rodzaju działania robić były na to, że pieniądze niewystarczające, bo to była kwota około 150 000 000zł na zakup sprzętu no, więc lepszy aż za za takie bardzo prosty chwyt, ale 2 miliardy na telewizję to byłoby około 2 000 000 komputerów dla szkół i to sytuacji, w których na, którym mieliśmy na to czas była możliwość były warunki do tego, żeby takim taki przetarg takie działanie zorganizować natomiast my mówimy wyraźnie, że rzeczywiście sprzęty kwestią podstawową przy tego rodzaju kontekście pamiętając, że wykluczenie młodzieży edukacji danych było znaczące nic co prawda nie pokusił się o to, żeby powiedzieć ile tysięcy ile dziesiątek tysięcy osób bierze udział w lokalu nie bierze udział w edukacji, ale nawet, jeżeli 1% dzieci był z tego wyłączony z edukacji danych to mamy do czynienia prawie 50 rzeszą młodych uczniów, więc sytuacji nie mamy do nich dostępu nie mamy konta internetowego nie ma sprzętu to widzimy jak wielka grupa dzieci jest pozbawione szans edukacyjnych no ale czy są jakieś rozmowy na ten temat w ogóle między nauczycielami, a władzami oświatowymi czy czyta w ogóle temat, którym w radiu rozmawiamy, a rząd nie ma czasu panie redaktorze w zasadzie rozmowy, ale nie samymi nauczycielami dyrektorami szkół, bo mówiąc, jaki taki wątek optymistyczny sprawuje o tyle obrazili, jeżeli cokolwiek możemy powiedzieć, że daje gwarancji czy też nie rozleci nie zawali to dzięki właśnie chwile i ogromnemu zaangażowaniu dyrektorów i nauczycieli w połączeniu z wieloma samorządami, które zdają sobie sprawę z faktu, że odpowiedzialność tak spadł na nich, bo ani na ministra zdrowia ani ministra edukacji liczy w tym zakresie nie mogą takich rozmów w sensie formalnym nie ma to po pierwsze po drugie nadal jesteśmy bardziej karmieni takimi wątkami propagandowymi, że damy radę, że to pamiętam, że Korona wirusa już miał nie być lądu naziemną taki, że wszyscy się mogliśmy go bezpiecznie tyle tylko, że niestety problem pozostaje to ogromny dyrektorzy zadają pytanie następujące dobrze, w jakich w oparciu o jakie kryteria ja będę mógł podjąć decyzję dotyczącą zamknięcia szkoły czy będę miał 1 czy chorego czy brak będzie 10 czy moja decyzja w sensie decyzji administracyjnej o zamknięciu szkoły będzie skutkowała tym, że rodzic automatycznie zostaniemy zasiłek na NATO dziecko czy też nie, o ile dobrze pamięta chyba zasiłku wygasły 27lipca Niemcy czy ponownie wprowadzono taką możliwość, więc pytanie po stronie dyrektorów jest dużo, a oczekiwanie, że zrobimy to w oparciu o jakich wytyczne po 15 sierpnia moim zdaniem dowodzi braku wyobraźni samych zainteresowanych w szkole naprawdę bardzo specyficznym miejscem tu nie powiemy dziecku, które nigdy nie widziało się z kolegą przez 6 miesięcy nie zbliża się do niego nie dotykaj, choć zachowuje dystans społeczny, bo to jest niewykonalne to nie jest taką, gdzie brewiarza będziemy spacerować po boku korytarza starają się zachować dystans społeczny nie wiemy czy będziemy mieli klasy 121530 osobowe nie będzie będziemy pracowali system jedno zmian nowym wielu zmian nowym czy będziemy mieli środki na zorganizowanie tych zajęć edukacyjnych sytuacji trzeba będzie ograniczyć liczebność uczniów w klasie tego rodzaju kwestii pozostaje bardzo dużo wydarzyć, ale czy związek Nauczycielstwa przekazał jakiś taki jest choćby czek liste katalog pytań rządowi, bo może rząd nie wie pan minister ile, więc na urlopie pan minister Piątkowski to staramy się wizytę któregokolwiek ministra od duszy z edukacji od dłuższego czasu i nam też powtarzają, że połowa sierpnia to jest taki termin, kiedy być może no dobrze, ale przekazaliście rządowi jest tych wątpliwości potrzeb sprawdź wyjaśnienia, bo można po prostu nie rozumieją pani o to żeby, zanim to pomóc to może szukajmy i postaramy się zaprosić tego, który już tego Korony gruz odwołał 25czerwca moe myśmy ID za pańskim zalecenie dziś wysyłamy zaproszenie dla pana premiera nasze kontakty z ministerstwem niestety nic musieli radykalnie ograniczyć niewinny związku pan minister zwrócił się zwolniony z obowiązku konsultowania jakiegokolwiek aktu prawnego z nauczycielami, dlatego że nie obowiązuje specustawa natomiast wielokrotnie pytaliśmy pana ministra o organizację edukacji w zasady choćby wynagrodzenie nauczycieli zasady organizacyjne temu towarzyszące ostatnią, które przesłaliśmy na ręce pana ministra Kopcia zestaw pytań dotyczących właśnie do tego kształcenia zdalnego i odbył i pan minister Kopacz na kilkunastu stronach, bo po odpowiedział, że generalnie dla innych szereg rzeczy jesteśmy przygotowani dopiero czwartym kwartale br. mogą tutaj też zintegrowanych platform Platformy edukacyjnej ona będzie gotowe najwcześniej w czwartym kwartale br. np. ciągle w październiku zaczną ile po 2 kwartał ach, ale my też nie jest możliwości mnie, że niektóre działania właśnie związane są to aplikacja mobilna będą gotowe dopiero w pierwszym kwartale 2021 roku pan minister Kopacz opisuje oczywiście nie wszystkie działania resortu edukacji my ich nie kwestionujemy cieszymy się żony się pojawiają, ale powtarzam zmarnowaliśmy 6 miesięcy od marca do do września bez mała na to, żeby się właśnie przygotować oddał zaraża dialogu społecznego pan prezydent Duda tam coś się dzieje w tej sprawie w radzie dialogu społecznego w tych kwestiach krotnie dzieje się nic poza 1 jedynym wydarzeniem, które miało miejsce 2 tygodnie temu mianowicie tzw. zespół do spraw usług rady dialogu społecznego odbywał się i dyskutowano właśnie na temat przygotowań do edukacji zdalnej wówczas m.in. zadałem zadałem panu ministrowi obciął kilka pytań dotyczących przyszłości wychodząc z informacji, jakie ministerstwo rozpowszechnia okazuje się, że jesteśmy naprawdę do tego nieprzygotowani ministerstwo planowało przeszkolenie 30 000 nauczycieli w zakresie edukacji zdalnej to jest jakieś 5% stanu osobowego i przygotowaniem do tej edukacji 6 dyrektorów przed 20 paru tysiącach placówek to rzeczywiście ułamek miało na ten cel 50 000 000zł w tym 8 000 000 na promocję i do dziś nie wiem w terenie się odbyły, kto w nich uczestniczył, w jakich zasadach na bardzo na tym zależy, dlatego że niestety tym ostatnim ogniwem w tym, które rzeczywiście będzie zbierało wszelkie gromy padają na edukację mniej minister edukacji nie jest rząd tym ostatnim ogniwem jest nauczyciel dyrektor chcielibyśmy, żeby rodzice mieli do nas propozycji tak jak to było w marcu tylko dawali sobie sprawę sytuacji, które jednak znajduje, ale jak się to wszystko zawali to będziemy pamiętali, że kiedy trzeba było prowadzić przygotowania to pan minister Kwiatkowski był na urlopie i były nieosiągalne dla wszystkich, o czym się, ale ale, ale mówi się, by odpocząć po pracy ani przed pracą to jest 1 z podstawowych zasad trzyma 37 bardzo dziękuję sama liczba jak przez rok ratownicy, aby naszym naszym gościem Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK - JACEK ŻAKOWSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA