REKLAMA

Volvo S60, duże SUV-y z koncernu VW oraz Renault Megane po faceliftingu

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-07-31 19:40
Czas trwania:
13:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski i Jacek Balkan witamy pięknie ciepło serdecznie dzień dobry dzisiaj mamy dla państwa sporo motoryzacyjnych informacji od nich właśnie zaczyna ja zauważyłem ostatnio w swoim życiu uczuciowym taką delikatne delikatne z skrzywienie znowu tak wraca w stronę volvo, ale już niekoniecznie tych najstarszych 241 z moich ulubionych samochodów RR, ale tak po prostu i z jak Rozwiń » dziś pojawiają się jakieś informacje dotyczące volvo tak tak uważnie strzygę uszami i trasą taką ciekawostkę dotyczącą 60 to pokazuje jak bardzo czasem nasz głos no to trochę się na tych samochodach znamy nie, ale inni np. model 60 ja uważam za niezwykle udany ten aktualnie panującej trzeciej generacji, bo podziela moje zdanie niż ostatnio w redakcji ta czwórka 190 koni z napędem na 4 koła była genialnym samochodem mieliśmy ostatnio pole stara, czyli te ósemkę z 2 silnikami jedno elektrycznym drugim spalinowym 405 koni cudowne sama no na pewno nie ma się, czego wstydzić tutaj ten samochód konkurentów ma nie byle jakich przez niemieckich, więc stan silnik dwulitrowy powiem już po latach nauczyłam się trochę nim jeździć, bo na początku za dużo palił na 14 cylindry wiele koni, ale chyba da się go swoim oswoić tak czy on jest szczególnie paliwożernych SUV-ach to znaczy XC 90 pamiętam, że to ich 90 przecież potrafiło tam 1518l ciągać natomiast zmieniono w tej z 60 nie wiem chcę powiedzieć czym innym to jest samochód, który nam się bardzo podoba jeśli nam się tym fajnie natomiast okazuje się, że to jest wyłącznie niema nasze zdanie, dlatego że nie ma takiego wielkiego wpływu nie nie nie ma wielkiego wpływu pandemia i jakby to wszystko co się przez ostatnie miesiące wydarzyła się tak ogólnie trend jest taki, że niektóre dane sprzedają się słabo wolno też zauważa Ks 60 produkowana jest w Południowej Karolinie koło takiego miasta, które nazywa się Charleston no i to jest fabryka, która oczywiście pod koniec marca została zamknięta, bo wiadomo pandemia i trzeba było się zamknąć się zamknęli produkcję produkcja ruszyła 11maja, ale potem znowu na początku czerwca fabryka została zamknięta tym razem z powodu przerw w łańcuchu dostaw, które są produkowane części do tych samochodów są produkowane m.in. w Meksyku i właśnie z tymi częściami był on był największy problem ta fabryka ona chyba już ruszyła to dosłownie parę parę dni temu albo albo za parę dni ma ruszyć, bo to cały czas jeszcze sprawa sprawa otwarta, ale co jest tutaj najważniejsze w tej całej informacji Otóż to, że volvo 60 w tym roku w pierwszej połowie tego roku znalazło w stanach 6700, a zainteresowanych tym samochodem tym modelem osób to jest naprawdę bardzo bardzo mało natomiast sprzedaż tych samochodów na świecie jest coś niewielka do tego, że pierwsza połowa tego roku jest zaledwie 17 000 nawet niecałe 16 389 egzemplarzy no wiesz to jest auto, które kiedyś po prostu było minimalne już wiesz co gigantycznych liczbach, a teraz 16 000 egzemplarzy uroku to jest krzyż przecież to jest tak tak dalej, bo wiesz co ten typ nadwozia nowo coraz mniejsze sprzedaje w Europie na pewno w Polsce również, więc nie wiem co będzie produkowane pewnie na razie nic nie mówimy cześć Jaguar też prowadził facelifting x dobrze słuchaj w takim razie mam coś takiego co się nazywa Skoda kodiaq no i nazywa się jeszcze do tego skaut mieliśmy go po raz pierwszy w testach 2 lata temu jak się pojawił, bo przypomnę cóż to jest kodiaq największy SUV skody pojawił się w sprzedaży zwykły kot jak 4 lata temu pierwsze jazdy też był jakoś cztery-pięć lat temu, ale czekaliśmy potem układy KRS najmocniejsze czekaliśmy czy coś jeszcze Skoda wymyśli wymyśliła coś takiego co wymyśla wprawie każdym modelu, czyli wersje Scout jest pytanie po co i czy to ktoś kupi my jeździliśmy tym samochodem parę dni prawda i czym się różni czymś różni Scout od Kodiaqa i czy warto do niego dołożyć cokolwiek różni się, że żadna ważka kodiaq z auto zwykłego Kodiaqa no tak to powinno też różnie zawsze ma napęd na obie osie w są najmocniejsze tutaj tylko wersje silnikowe benzynowe i ze 190 konne, ale tak, jakbym patrzył jeszcze informacji co tutaj kilka detali proszę państwa zmienione zderzaki inne stawki oznaczenia na błotnikach inne alufelgi przyciemniane szyby z tyłu charakterystyczne zawsze trochę inna standardowa tapicerka z Alkantary nakładki na pedał no dobra i teraz tak jak to jeść, bo to jest diesel to to jest 44 czy masz tryb off-road przede wszystkim jest to samochód bardzo oszczędny chyba tym razem to ja im więcej dzielni szary, a potem przyjąłeś, a ja byłem gdzieś tam prawie pod Toruniem mimo wszystko jeszcze miał zdaje się ponad pół Baku, kiedy go ode mnie odebrała, więc to na pewno nie można odmówić oszczędności temu zdrowi i i sprawności, czyli siedmiostopniowa dwusprzęgłowa sprawnie zmienia biegi jak oceniasz w ogóle takie wrażenia zjazdy 8,5 setki dość żwawy samochód mając tak dosłownie tydzień przed tym jak ten kod jak trafił moje ręce zresztą byłem bodaj w Mławie tam rozmawiam z gościem, który właśnie sprzedawał mercedesa przyjechał nowiutkim koniakiem tylko w tej wersji no bo ten samochód jednak swoje kosztuje, ale za to możesz go sobie kupić w różnych wersjach, czyli sport moim one są wszystkie trochę inaczej trochę inaczej wystylizowane i on miał akurat nie elka, czyli tą Laurin Clement tylko miał wersję RS, czyli 20 diesel 240 koni taki samochód kosztuje 205 000 cennika też kiedyśmy nowiutki piękny lakier szary ostatnio szare metaliczne ostatnio są modne auta w tym w tym w tym kolorze i tak patrzę na to autorowi Nówka sztuka, tak więc miał 5000 przebiegu no mówię o kurczę chyba 2 stówy pan za to zapłaciłem 240 i ale to jest tzw. wersja wszystko mająca i jasno, by szansę, że on przekaże ją dokończyć jej dokończyć i tak już 240 000zł za skodę i tak sobie myślę zadaję nagłe pytanie to 240 000 aut, a czemu nie jakaś bramka od marca do zmian Otóż jest to się worek pieniędzy mówi pan co byłem bałem byłem w audi bardzo się samochód tak skonfigurowany jak Skoda za każdym razem wychodził 340 000 odpowiednik czyli, czyli strój albo audi kupi się tutaj mam 240 koni porządną skrzynię biegów porządnego diesla fajne auto nowiutkie gwarancji wyposażone we wszystko to co prawie wszystko co można mieć w bardzo się BMW audi jednak kosztuje stówę taniej zamiast więc, ale jest tak, ale też kwestia czy kupić skauta czy kupić zwykłego takim samym silnikiem, bo patrzeć 190 koni diesel i 190 koni diesel Card 10 000 różnica, ale to jest na poziomie 165175 000 albo red lider może się tak nie została zresztą wypowiedź jest, ale znów z naprawdę myśli, że to jest tak jak taka różnica jest nie rośnie myślę, że nie narzeka również podobać, ale skaut albo uważa, że np. będzie tym samochodem przejeżdżał od czasu do czasu przez jakiś las a, a czy czeska ma podniesiono zamieszania no właśnie no jak patrzę, że tutaj nie ma co podnosić modernizacyjny sław no i są ciekawsze Społem Siwka roku skacze zawieszenie pół centymetra niższe niż zwykłe, bo tam z kolei płytę taką specjalną plastikową, która chroni, ale jeszcze 2 słowa o innym konkurenci tego samochodu bo dlaczego kodiaq odniósł ogromny sukces ten, bo jest miano przede wszystkim jest prawie, że klonem Tiguana, który bardzo udanym samochodem, a teraz przechodzę do kolejnego modelu, dlaczego nie odniósł jeszcze specjalnego sukcesu, mimo że się pojawił no już dość dawno 2 lata temu pamiętasz SATA szeroką ruchu mieliśmy go kiedyś w tej wersji najtańszej i nie byliśmy w ogóle zadowoleni po pierwsze, dlatego, że wcześniej dziś koniakiem Tiguana ani ja ze względu na skrzynie biegów tylko oczywiście drogą działalność do tego samochodu nie pasował je i trochę za słaby silnik wg 15150, chociaż DSG może i minął rok i poprosiłem stara, z którego prawdopodobnie będziemy zadowoleni no i powiem ci jeździłem tym tak dieslem 20190, czyli napęd tak samo jak w skodzie i pamięci są zupełnie inne wrażenia po prostu ten DSG z mocniejszym silnikiem to jest idealny wybór dotarł jako, dlaczego nie Tarraco po prostu jest trochę inny, ale jak zważyć dotarł jako zaczniesz go obsługiwać to jest równie proste jak volkswagen Skoda jest trochę inny, jeżeli lubisz szaty to niema nic przewinienie nie znajdzie powodu, dlaczego właśnie kupić tara z takim samym napędem jak Skoda volkswagen może sobie konfigurować patrzeć w cenę cennik itd. itd. natomiast wrażenia są zupełnie inne po roku nowe czy nie zdziwiłem powiem ci że, bo wtedy to rzeczywiście narzekaliśmy jeszcze tam były ręcznej skrzyni biegów różne tryby jazdy po co to było zupełnie niepotrzebne najtańszy tara 125 000 nie polecane manualna 6 stopniu ska Tarraco, którym jeździliśmy z DSG Zobacz tutaj jest nawet w tej wersji excellence for Drive, ale Fort raj 185 000, czyli nawet jeszcze jeszcze troszeczkę drożej niż niż ta nasza Skoda Scout, czyli Boga to jest kwestia no Słuchajcie co sądzisz o taką ocenę co je do tego samochody akurat jest mi najdalej, jeżeli chodzi o to duży SUV volkswagena nie wiem, dlaczego tak nie kupuje go, ale to, jakby krytykować nie będę chce zmienić temat Boga jeszcze na koniec, proszę bardzo, a Kia Sorento miał okazję ostatnio pojechać obejrzeć pierwszą generację to jeszcze taką silnikiem benzynowym 2440 koni ponad 15 sekund ostatki 15 sekund ostatni raz zdrówka i pojechał obejrzeć samochód taką trzecią generacją, ale też pamiętam doskonale drugą turą od czasu do czasu jeździ niesamowicie się samochody zmieniły znaczy to pierwsza jest po prostu kimś takim mega ostrym hard korowy samochodem terenowym w porównaniu z tym z tą trzecią, która jeździ lekko zwinnie szybko płynnie dynamicznie nawet dwójka jest także dwójka ta jest 2 asyst to się tak, choć oczywiście troszeczkę mniej teraz nadchodzi czwarta generacja i pojawił się w niej tryb terenowy, czyli takie specjalne ustawienie pokrętło nas za 3kg jak land roverze niemal, czyli błoto śnieg piasek to są takie przedefiniowanie ustawienia kontroli trakcji przede wszystkim, które pozwalają nam lepiej wykorzystać potencjał samochodu tego, że ma napęd na 4 koła no właśnie takim ciężkim książkowym, a terenie tak się zastanawiam po co to komu, ale zastanawiam się czy to przypadkiem nie wynika z tego, że pojawił się Ford Bronka, który naprawdę jest na ustach wszystkich od pewnego czasu i które i, które zresztą w stanach Zjednoczonych będzie się sprzedawał świetnie zresztą tak jak mówiłem tydzień temu Ranger przecież nadal sprzedaje się rewelacyjnie wstała z podpaleń wzrosła w zbrodni to po prostu ani hyundaie są to fani KIO nie ma szans nie jest tym, że odpoczął samochodach owo terenu, ale dochodzi coś innego Sławku mamy modę na SUV-y kilku pytanie czy przypadkiem moda na SUV-y powoli może to, że przechodzi, ale powoli zmienia się w modę na auto bardziej wielozadaniowe, czyli nie tylko wyglądające jak auto terenowe auto faktycznie mogące coś tam działać w jakimś terenie, więc czy byli czy pytać o brązowy dzisiejszego nie trochę zapoczątkowało skorzystają Sochę, ale swojego dużego SUV-a wyposaża w nią układy umożliwiające przejechanie przez pustynie no tak oczywiście zawsze fajnie jest dodać jakąś możliwość klientom tak samo jak mamy od Kodiaqa auto no to tutaj będziemy mieli Sorento z napędem na stopniu umożliwiającym jazdę przez pustynie jak jest większy wybór zawsze zawsze bije brawo co prawda jak będą chętni to oczywiście może tak być na pewno nie powiem, że to niema sensu po prostu niczego to nie zastępuje tylko dodaje to im bardzo dobrze kłaniał źli, a będziemy jeszcze tak oceniamy jako 1 rzecz już w październiku będziemy jeździć nową generacją zupełnie kii Sorento też czekam na to z utęsknieniem kłaniamy się piękne słowa warszawski Jacek Balkan do poniedziałku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA