REKLAMA

Jeszcze nie istnieje, a już jest muzealny

Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2020-08-04 08:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
09:37 min.
Udostępnij:

Dlaczego polski samochód elektryczny to przerost formy nad treścią wyjaśnia publicysta Dziennika Gazety Prawnej i prezenter TVN Turbo

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM pierwszym radiem informacyjnym Łukasz Bąk publicysta Dziennika gazety prawnej prezenter TVN turbo dzień dobry panu dzień dobry panu dzień dobry państwu z rozczarowaniem i oburzeniem przeczytałem atak na nieistniejące jeszcze co prawda Polski samochód elektryczny, że już on nie jest jeszcze on istnieje już jest muzealny poeta miał namyśli no poeta miał namyśli to, że ten samochód w momencie, kiedy wyjedzie na drogi już będzie nadawał się tylko Rozwiń » włącznie do tego, żeby nie, bo z rynku wycofać tak naprawdę już będzie po prostu samochodem Starym leciwym i będzie przerostem formy nad treścią przede wszystkim w to znaczy z zacznijmy od początku duże koncerny motoryzacyjne, kiedy wypuszcza na rynek samochód to projektuje zaczyna projekt jego jeszcze w momencie, kiedy stara generacja jest na rynku trwa około 7 lat te prace są na tyle skomplikowane, że kosztują zazwyczaj miliard euro od miliarda do 1,5 miliarda to jest tylko i wyłącznie koszt projektu samochodu liczymy tutaj kosztów budowania całej sieci serwisowej sieci salonów zbudowania fabryki, a nawet zapłacenia wykonawcy za wykonanie tego czy jak i zewnętrznej tablice takie fabryki oczywiście istnieją jest choćby mgr Austrii, która produkuje samochody na zlecenie innych koncernów, ale jej też trzeba zapłacić trzeba uruchomić nową linię produkcyjną itd. itd. na letnie i 5 miliardów złotych może 5,5 miliarda złotych duża suma, ale w końcu w porównaniu z przekopem zalewu Wiślanego wdraża Lena nie oczywiście, że wyobraża na pytanie na ile jest opłacalny biznes ja wiem, że niektórzy się wzorują np. na kwestii, która dziś tak świetnie jej coś z tym elektrykiem dzisiaj trzeba jego na całym świecie tylko zwrócić uwagę na jedno ja nie jestem przeciwnikiem tego typu projektów, żeby było jasne i taki projekt też miałby szansę powodzenia, gdybyśmy zrobili krok do przodu Tesla dlatego odniosła sukces, że zaproponowała światu globalny samochód elektryczny nie amerykański samochód elektryczny w momencie, kiedy jeszcze innym okiem nie myślą było po prostu pierwsza Toyota 30 lat temu zaczęła tak naprawdę swoją przygodę z hybrydami pierwszych prototypowych modeli to, żeby pod koniec lat dziewięćdziesiątych zaprezentować światu pierwszy seryjny taki samochód dzisiaj jest liderem światowej jest na pierwszym miejscu sprzedaży nawet ominął ją kryzys można powiedzieć, bo wdrapała się na pierwsze miejsce globalnie w sprzedaży to są dlatego uważam że, owszem nie wykluczam, że to byłby dobry pomysł ale, gdybyśmy zrobili krok naprzód co to oznacza, gdybyśmy np. próbowali zbudować nie są stricte elektrycznych, ale są pod drogę, owszem na początku pewnie pierwsze 510 lat mielibyśmy problem ze zbytem trwały długo projekt trzeba byłoby zatrudnić ludzi na odpowiednim wykształceniem odpowiednią wiedzą do tego, ale mogłoby to przynieść na pewno duże dużo lepsze rezultaty bylibyśmy wciąż pionierem moglibyśmy powiedzieć, że tak jak Tesla otworzyła nowe drzwi motoryzacji Polska może odtworzyła wygląd drzwi motoryzacji za 10 nawet 15 lat, bo świat kiedyś prędzej czy później przychodzi na samochody, bo rok po prostu na tak dał panu popis woluntaryzmu władzy, tyle że władze publicystycznej, którzy z góry zakłada pan Żenia elektryka leczy wodór i że to co nie opłaca przy samochodzie elektrycznym mianowicie wieloletnie starania o to, żeby on był sprzedawany globalnie to będzie się byłoby się opłacało przy woda rowy tak Doda, ale przywołałem też przykład choćby właśnie Tesli, która tak jak wspomniałem była pierwszym autem po pierwsze, była zbudowana za prywatne pieniądze jesteś zupełnie innego tutaj mamy są tutaj mamy tak naprawdę pan premier ludzie grupka ludzi realizuje, jakby własne hobby, dlaczego w takim razie nie stwierdziliśmy, że zbudujemy Polski telefon komórkowy na nazwali byśmy już po polsku np. na wymianę o takiej Polski pani owoc i mogłyby nazwalibyśmy opolskiej telefon komórkowy ja Goś byłby dizajnem podobny do wszystkich innych telefonów miałby dokładnie sankcyjny, ale on tylko wystarczyłoby do LG Samsung apel i dostarczają jedynie o tym, czym różnią byłby po prostu Polski i kosztowałby dokładnie tyle samo co zagraniczne no kto kupił to jest pytanie, bo i jest 1 problem w całym tym projekcie oprócz tego, że nie tworzymy absolutnie niczego nowatorskiego wcale to drugi problem jest taki, że wcale nie tworzymy dla Polaków, bo Polacy nie będą chciały chcieli kupować nikt nie będzie chciał kupować, bo nie będzie się świeci serwisowej nie będzie sieci salonów Marka będzie nią najmem jedynym rynkiem na całym świecie, gdzie tzw. marki własne zdały egzamin się sprzedają są Chiny tylko przypominam, że Chiny mają bardzo dużą aut w tym momencie jeśli chodzi o produkcji baterii silników są z wykonawcą wielu części dla koncernu, ale istotniejsze jest to, że w Chinach mieszka 1,5 miliarda ludzi, a samochodów sprzedaje się od 2,51 000 000 tylko, że miesięcznie rocznie tak jak np. w Niemczech, ale to co mamy robić z tego dołożyć swoje 5 miliardów do jakiegoś globalnego niemieckiego prawdopodobnie projektu tak, żeby powiedzmy błotniki w tych samochodach elektrycznych w przyszłości były Made in Poland zawierał jakąś jakoś tam jak ten Polski akcent i machnąć ręką na marzenia, ale samochody, ale samochody wszystkie samochody produkowane obecnie w dużej części wykonywane są w Polsce Polska jest 1 z największych producentów podzespołów do aut produkuje mało tego my jesteśmy zapleczem armii dla wielu koncernów w Częstochowie projektuje się poduszki powietrzne we Wrocławiu produkuje się najnowocześniejsze napędy hybrydowe dla to jak dla lexusów to kompletne oni po prostu wiążą tu do Japonii do innej fabryki tam wsadzają gotowy samochód, więc polską czy naprawdę ogromny wkład motoryzacji to nie Europejską globalną nawet fotele do najdroższych samochodów typu Betlejem Rosy można różnie, bo przepraszam to akurat jest Manufaktura senatorowie, ale będę leje na jedno 1 i droższe mercedesy fotele do tych samochodów w powstaniu w Polsce są projektowane otrzymane lub po prostu jesteśmy w tym dąży i naprawdę nie musimy budować samochodu elektrycznego własną marką i musimy starać o to, żeby być współtwórcą jakimś samochodu globalnego czy Europejskiego tylko po prostu róbmy to co robimy dobrze, a nie realizujemy swoje jakiś prywatny wizji marzeń, które nie mają szansy na NATO, żeby zakończył się sukcesem, jeżeli Mateusz Morawiecki chwili cła, czyli tak, żeby zobaczyć co mówią o mnie akurat słucha pana wypowiedzi to przypuszczam, że już kubeczek z herbatą paranoi zmiażdżony na strzępy przecież o to właśnie nam chodzi nam Polsce, żeby wyskoczyć z tej tej pułapki, że my wg wykonujemy prostsze roboty na potrzebę tych, którzy znają się na prawdziwie zaawansowanej technologii właśnie dlatego chcemy zrobić na na pół nowoczesny samochód elektryczny, żeby u nas stanęła taka nowoczesna fabryka nowoczesną branżą z nowoczesnymi inżynierami nowoczesnymi robotnikami, a pan mówi fotele wstawiamy do przyszłych elektrycznych wodorowych bentleyów rejs rajców nie my po prostu myśleć biznesowo na fotelach zarabiamy na zderzakach zarabia na silnikach zarabiane na wszystkim tym zarabiamy na samochodzie elektrycznym będziemy mieli tylko Włosi gigantyczne straty i jest mało tego jak przypomnę, że ten samochód elektryczny i chcemy produkować w kraju, gdzie 8885% prądu produkowane jest z węgla tak już w ślad węglowy, jakie pozostały poza PiS po sobie pozostaną, włączając w to i kosztowną energetycznie produkcję akumulatorów to już o litość jonowych i potem tankowanie ładowanie prądem układ, a cha widzicie państwo i tym się kończy, a tak na Polski samochód elektryczny elektryczne odłącza krytyków ana ma taki prawdopodobnie budowany systemowy blok krytyków taki Kononowicz elektryczny i proszę bardzo, Łukasz Bąk próbował państwa zniechęcić do światłych idei podniesienia cywilizacyjnego całego kraju poprzez budowę fabryczki samochodzików elektrycznych i Jurga nie usłyszymy głosy usłyszymy za to informacje Radia TOK FM, czyli można powiedzieć, że nie pozostaną państwo bez dawki interesujących przemyśleń, bo Radia TOK FM to zawsze dba przypomnę, że rozmowy na temat samochodu elektrycznego Jan Wróbel oraz był po drugiej stronie po pierwszej Łukasz Bąk publicysta Dziennika gazety prawnej prezenter TVN torba Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK - JAN WRÓBEL

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA