REKLAMA

Test: Volkswagen Arteon

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-08-04 19:40
Czas trwania:
14:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór witamy w codziennym magazynie motoryzacyjnym dzisiaj wtorek, więc tak jak zwykle w każdy wtorek omawiamy samochód, który był w naszych rękach albo zupełną nowość albo coś, czego dawno nie mieliśmy, ale mamy z innym silnikiem albo z podobnym silnikiem albo innym wyposażeniem dzisiaj samochód albo mamy drugi raz to samo, a szczególnie, że czasami to po 3 latach jednak producent ma zamiar coś nam przekazać jeszcze zrobić np. nowe Rozwiń » złote listewki na zewnątrz już jest ważna informacja, ale tutaj myślę, że nie jest tak źle, dlatego że, o ile ja pamiętam to samochód, który nazywa się volkswagen Arteon z silnikiem diesla to pamiętam, że mieliśmy w redakcji 2,5 roku temu na jesieni, a potem rok temu chyba niż związane to tak i 2 późna jesień, kto był nie takie mieliśmy jeszcze wcześniej pamiętam, że równolegle z poziomu 5, a nie różni od była to było później to była benzyna pierwszy był diesel 2017 roku, ale Jacku, zanim pojawiła się nazwa Arteon to Niewiem czy pamięta, że lat temu 12 volkswagen Pasat wprowadził nową odmianę zwaną passatem CCC po 4 latach po prostu to był volkswagen c czy ty się zgadza, że bodźce to domyślam się, że to skrót od coupé chyba miało być kupa jest nie nie nie nie sprowokuje mnie tutaj do do tych deklaracji był taki był to taki trochę inaczej narysowane trochę niższy trochę taki bardziej trochę mniej praktyczna taki bardziej dla oka Pasat to się zgadza cecha charakterystyczna pozostała zresztą do dziś drzwi bez ramek to podobno nadaje autu rasowo ości, chociaż akurat czy ja akurat w tej wedle tego nigdy nie byłem w stanie jakoś tak dostrzec docenić w pełni dla mnie drzwi bez ramek oznaczają tylko więcej hałasu w kabinie się zgadza, ale wiesz to w bezbramkowo z widoczną raczej tylko drzwi otworzyć no ale Okaj zacznijmy przepraszam też o mała przebudowa studia zaczniemy tak jak ten samochód wygląda, bo moim zdaniem jest auto niezwykle ładne nowe, chociaż możliwe jeszcze w tym coupé już przechodzimy do roku 2000 nie uważam, że ma właśnie nową ważne jest to, że w 2016 roku volkswagen chce zmienił nazwę no i powstał nowy model nowa nazwa przynajmniej model się nazwa Arteon Genewa 2017 rok i trzeba oddać jest to samochód narysowane tak pięknie i tak dobrze i tak doskonale rząd naprawdę skręca szyje, czyli przyciąga uwagę i ja pamiętam wiele osób jak ten samochód tylko trafi do sprzedaży zaczęło nim skrycie marzy ci zaczęli na niego odkładać pieniądze to jest taki samochód Stanach mówi coś takiego lokalu, czyli samochód przyciągającą uwagę i ściągając ludzi do do salonów oni mają jakieś Mustangi Chevrolet Corvette itd. tak dalej, a mamy volkswagena Arteona niestety albo State, czyli auto, które wygląda nie tylko nie nie tylko z volkswagenem nie tylko jest passatem od strony technicznej, ale też w końcu jakoś wyglądać to jest projekt skończony i dokonał różni się raz u ciebie wyglądem od passata rozróżnia szkół no różni się bardzo Asad jest zwykłe Arteon jest Arteon jest czymś więcej to się zauważyć, że ten samochód po prostu może trudno powiedzieć, że dopracowane los jest naprawdę inaczej na żywo to jest kwestia ma być bieg to jest liftback, bo ona to jest auto wręcz odcienie sedan to jest liftback jak mówiliśmy 23 tygodnie temu pojawia się wkrótce po wakacjach wersja kombi Arteona zresztą uważam, że nie żyć trzeba być może nawet ładniejsza może nią szóstym tak sią, że po prostu nie tyle ładniejsza bardziej oryginalna, bo do tej pory nie było to przyciąga jeszcze bardziej wzrok no słucham czy coś chciało tam słuchaj tak mogę sobie pytanie czy jesteś w stanie wskazać bezpośredniego konkurenta volkswagena Arteona mnie, a ty wie, ale jestem taką pierdoły, że do mnie dopiero nie jestem w stanie, ale wiem, że np. Koreańczycy mają podobny samochód, który nie, ale poczekajmy ja mam odpowiedzieć nie nie nie wstawią bezpośredniego konkurenta być może dla siebie to jest peugeotowi 508 i myślę o Kissinger nie to jest samochód z innego segmentu Sławku, a ja Sing Sing to przecież segment, ale Zobacz ten Mara jedno roku 50 długości to jest ogromny samochód, iż rozmiar ja wiem, ale ruch, ale poczekajmy aż trudno Singer jest krótszy ma ono mniejszy, ale nie ma znaczenia ja uważam formalna lekarzem przepisuje ktoś do segmentu myślenie musimy z tym zgadzać rozmiary mają podobne ale, ale do już Time to w zasadzie patrzą tylko wyłącznie na długość pasów tylko łącznie długość karoserii, na którą bardzo duży wpływ mają zdarza no dobra znaczyli coś co można było spojrzeć w porównaniu z Chin na Platformę podłogową przede wszystkim Kia Stinger ma napęd na tył samochodu są nieporównywalne z tego powodu Kia Stinger jest obszerniejsza wsie w kabinie większa jest to odpowiednik audi A6 również w cenniku BMW 5 i mercedesa klasy, a koniec kropkę to nie jest samochód segmentu dach Kia Optima była za moralną stronę słuchano postaw sobie kii Optima postaw sobie jest Niger jedynym konkurentem volkswagena Arteona w tym momencie na rynku jest po 508, który nie jest Danem może być odbierane raz, ale który jest tak miałeś rację, ale wierzę to do mnie, że dopiero, a tak się zdarzyło 1,5 roku temu, że mieliśmy w tym samym momencie niemal peugeota 508 na jakąś mocną bez niej mocnego diesla przepraszam tego 180 koni mieliśmy w tym samym czasie mocno mocno warte ona, czyli chyba jeszcze one stanęły obok siebie pod salonem obok zresztą też, jakbyśmy wymieniali wieś przesiadłem się z tego wysoko prężnego peugeota do benzynowego Arteona kartony jeździło się gorzej więcej palił był głośniejszy w środku i ten może jakoś tak bardziej chyba w mój wóz trafił teraz mamy identyczną sytuację, dlatego że przesiadłem się z przeszedłem się z w Ford 2 z peugeota 508 tym razem tej hybrydy ładowane z gniazdka 225 koni przesiadłem się do odwagi Artioma, czyli znowu 11 i tym razem szanse są trochę bardziej równa się podziela z tą z państwem swoimi refleksjami dobrze na temat tych 2 samochodów, bo 12 zrobiłem 1000 km sieci okazję torze, na którym odkryliśmy 11 rzecz, że 508 no to wtedy była wtedy była zupełna nowość prawda zaczął się pojawił 2 lata temu i właściwie to był samochód to trend przyciąga wzrok Arteon przy nim wydawał mi się takim trochę wilkiem wciąż w owczej dobra i patrzymy dobra porządku i patrzymy teraz na to z perspektywy 2 lat 2 lat, które minęły odparł, że premiery peugeota 508, który projekt wydaje ci się pełniejsze bardziej skończone, który lepiej broni w ciągu 5 lat, które delikatnie patrzą bowiem się nie ujmując, ale nie wiesz co ważniejsze jest artyzm się opatrzył no bo po prostu ma już 4 lata wcześniej był co wcale nie znaczy, ale niespójny bardziej w środę ujmuje wewnątrz natomiast mosty Peugeot 508 jest przepiękna, ale trochę niespokojnej wsiada do niego i tak mówi z wyglądu i tak przeskakuje trochę winną rzeczywistość słuchaj Kaziu 508 dla mnie projektem piątka, ale z przykrością żalem stwierdza zmartwiony dla mnie projektem na szóstkę, jeżeli chodzi o to jak wygląda na zewnątrz wydaje się bardziej skończony bardziej spójne bardziej, a dopracowany, jeżeli chodzi o sam projekt, a i w związku z tym, iż obydwa samochody są naprawdę bardzo bardzo ładne, ale bardzo wydaje mi się bardzo duża konstrukcją są to rzeczywiście, jeżeli chodzi o wnętrza jeszcze a, ale widzisz, ale jeżeli chodzi o wnętrza to ja chyba tutaj zaczyna się powoli lepiej czuć w peugeocie niż w volkswagenie powiem, dlaczego przyjechał jednymi drugim zresztą podobno za sobą bardzo tam pojechaliśmy sobie na Podkarpacie, a parę dni temu byłem zawodowo też na Podkarpaciu za Rzeszowem, a wtedy pojechał Mar tonem rodziną pojechaliśmy sobie peugeotem powód jest trochę wygodniejszy ma lepsze fotele ma przyjemniejsza opcję masażu jest czytelniejsze i mniej pali natomiast, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o Arte na tutaj co 5 minut trzeba włączać trzeba włączać masowanie fotela jakiegoś powodu nie może pasować komuś się co chwilę wyłączać fotel jest trochę mniej wygodne po porzuceniu bolał mnie tyłek po kartonie, owszem, wyświetlacz head-up Display na szybki taki otwierane z przy takim natłoku tych wyświetlaczy tego wszystkiego nie wydają się z dobrym pomysłem więc, by tutaj też na nawet za ten wyszedł z takimi małymi zarządzić 1 rzecz no dobrze to są takie rzeczy, które rzeczywiście ono ważne są, ale ja jechałem np. peugeotem do Gdańska z powrotem i o ile np. rozdarte na autostradzie na trasie bardziej mnie uspokaja jest taka bardziej relaksująca, mimo że bardzo mocny silnik benzyna 280 izo to Peugeot, mijając jadąc do Gdańska po Wybrzeżu potem jeżdżąc, zwracając cały czas dawał większą frajdę zjazdy nie wiem czy po miesiącu, by tak było cały czas się nim bawił, ale się z tobą zgadzam ja się tobą zgadzam, ale jesteście jest jeszcze 1 rzecz, na którą minęło 9 pół minuty programu porzuca mieliśmy 225 koni hybryda ja tę hybrydę na ostatnio trochę narzekałem, ale teraz mają okazję naprawdę dużo tym samochodem pojeździć i trochę przestały mi przeszkadzać to delikatne mankamenty, o których wspomina programy wcześniej to znaczy ten wyczuwalny moment może to jest pierwsza wersja poprawiona może trochę zmienili sław może inny egzemplarz, ale tutaj jakoś to nie dokuczało zużycie paliwa bardzo docenił on potrafi być naprawdę niskie żyli spokojnie jeździmy samochodem jeszcze się między 5757l benzyny na 100 km znowu ten wysoko rozdarta, którym teraz jechałem on potrafi być bardzo oszczędny, ale nie ma to znaczy autostradzie spala sporo 18 na trasie, ale nie spalał, ale na razie tak jak dokładnie taki jechałem z Lublina do Rzeszowa tam nie ma autostrady, chociaż kopią żyją na to tutaj miał się do żucia 5,5 wystąpi dziś, ale na pewno taki dwulitrowy dwulitrowy 180 konar, po którym jeździliśmy w zeszłym roku Otóż mistrz oszczędności nie jest tutaj jest w ogóle, a może potraw nowo cenowo właściwie czy warto kupić czy np. jest skupić diesla benzynę, bo jednak ten diesel już ma świetne osiągi, którym jeździliśmy ma poniżej 7 sekund setki bardzo wysoki moment obrotowy ma już przesłuchać zanim, zanim za słuchaj to zanim jeszcze do tego dojdziemy chcę jeszcze o jeszcze 1 bardzo ważny zakaz noszenia mamy decyzję o tej skrzynia jest oczywiście siedmiostopniowa natomiast Ham Mar Arte one próbują wykorzystywać nowoczesne technologie i nie da się z nich korzystać słuchaj w tym samochodzie jest aktywne aktywny radar to jest kolejny c kolejny, a czy jak wcześniej wydarzyła się 1 przykra rzecz w związku z tym aktywnym tempomatem, a i pamiętam doskonale, kiedy to było to był Asad c jeszcze czy to było 78 lat temu, kiedy auto na zakręcie przyhamowało zobaczyło na tempo macie zobaczyło, że daremne jak w balustradę z lewej strony auta pomyślało, że to jest pomyślało, że to jest jakaś przeszkoda w związku z tym na zakręcie zaczął hamować samo tutaj takiej sytuacji nie było na własny samochód robi idiotyzm ten samochód nie potrafi jechać autostradą i skręcać to znaczy, kiedy jednostką zależną aktywny tempomat patrzy się nie, ale aktywny tempomat patrzy tak jak patrzył przed siebie np. potrafi cały czas zwalnia, dlatego że zauważa samochody na sąsiednim pasie te 11 samochód, którym coś takiego się dzieje, a i to jest bardzo zła rzecz bardzo fajna ku zapłaciły za co nie za coś nie może z tego korzystać ciekawe to jest przypadek tylko tego zamawiającego kartonów, ale zgłaszać zarząd tutaj z kolei też bardzo dobrą cechę tego samochodu, bo już i benzyna i ten mocny diesel miał napęd na obie osie to bardzo bardzo sprawnie poruszał, ale jest jeszcze 1 rzecz praktyczną, której dziś nie mówiliśmy samochód wygląda bardzo ładnie narysowane pięknie, a nie widać, że ma tak duży bagażnik swoją 560l to jest to jest naprawdę otwieram ten bagażniki zastanawiam się tam ile jeszcze rzeczy się zmieści to jest niesamowite skrzynia DSG działająca bardzo sprawnie i patrzy, że jeszcze z bazy na 20190 koni ja nie wiem czy to nie byłby czy w cenniku nie wiem czy to nie byłby dobry wybór, bo my go znamy poszła, ale tradycja moim zdaniem słuch jeśli tak się krótko, jeżeli pozwoli wykończą po 508 tę zaletę, że jest dostępny jako hybryda 225225 koni wcale nie jest taka droga to kosztuje 170 000zł obracania to też nie jest, ale w ogóle sobie, że prezes jest dostępna jako hybryda odwagę nie, a teraz popatrzmy jeszcze na ceny diesli 22l 150 koni z automatem 7 stopniowym we Arte nie 146 000zł po 5082l diesel 163 konie automatyczne stopniowe 145 200, czyli toczka Toczek krótka krok, ale wierzono szczęście to pół to są na szczęście tak różne samochody, że jest wybór, bo ono bardzo różnią oba są udane, a trochę się, ale trochę się uzupełniają Sławek warszawski bank bardzo nie mówilibyśmy dzisiaj volkswagen Arteon tym razem z silnikiem diesla 20240 koni w 2 przy łóżku, a w tle przewijają nam się bardzo podobny poziom 508 kłaniam się pięknie jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA