REKLAMA

Volkswagen Beetle na prąd, Ford Mustang Mach-E oraz straty na ładowaniu aut elektrycznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-08-05 19:40
Czas trwania:
13:00 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski witają edycji środowej dobry wieczór, który trochę mówimy o napędach elektrycznych, dlatego że wiele osób uważa, że to jest przyszłość motoryzacji w środę mówimy o przyszłości motoryzacji dziś mamy fordzie Mustangów mam też o tym ile płacimy za to co ładujemy to na stacjach ładowania ja mam wezwanie nogi FOT w volkswagenie garbusie i o rozroście, ale bardzo Rozwiń » proszę, żeby zaczęło w tej informacji o tych rozbieżnościach, bo nowa to niesamowicie interesuje i to na pewno to jest bardzo bardzo taka wiadomość praktyczna, bo okazuje się niemiecki niemiecki niemiecka instytucja zwana ad race postanowiła właśnie zbadać, jakie są straty na ładowaniu różnych samochodów elektrycznych w stosunku do tego co one same wyświetlają tak co pokazuje ten komputer pokładowy ja ile energii trafia do baterii w świat baterii i cały czas wyświetlany przez komputer samochód okazuje się, że różnica między tym za co zapłacisz ile pobrała się o tym co pokazuje komputer jest całkiem spora na czym polega ta procedura badawcza rozładowane baterie do 50% na co następnie naładowaną jej dopadają do pełna to powtarzano ten cykl kilkukrotnie tutaj akurat sześciokrotnie prąd przemienny 22kW kabel typu 2, czyli ten Europejski nie badano jak i jaka to jest rozbieżność przy ładowaniu domowego gniazdka są też jest istotne, bo wtedy też płacić rachunki przez swoje domowe, dobrze więc teraz popatrzmy jak to wygląda niechlubnym liderem, czyli różnica między tym za co zapłacił świata co może na pokładzie Energi samochodu wyniosła 25% w Tesli model 325% najlepiej w tym w tym podsumowaniu wyszła Kia Niro z tym jest akumulatorem o pojemności 64 kilowatogodziny tam różnica wyniosła tylko 9% całkiem nieźle to wyglądało w hyundaiu uników BMW 3 audi tronie chociażby wpisanie liście to jest 20%, a jeszcze słabo jest chociażby Renzo tam różnica między tym między tym co zapłacić między tym co dotarło do twojego akumulatora wynosi aż aż 19% słuchaj powiem, że jestem w szoku dlatego, że to jest bardzo duża różnica i to nie jest znowu to nie jest takie mało istotne jak to jak podają dane techniczne dotyczące zużycia paliwa czy zużycia prądu może w to wierzyć albo nie, ale to na razie nic nie kosztuje, bo to jest tylko na papierze czy w internecie no, a tu jednak, a tu jednak energia dostarczona przez stacje ładowania, za którą jesteśmy rozliczani przez ich energia trafiająca do baterii, czyli to co widzisz wyświetlane przez komputer pokładowy jest różnica jest zdecydowanie duża zafałszowanie wyników przez elektronikę auta to się tak tak ładnie nazywa, a są one są jakoś mnie nie bulwersuje szczególnie, dlatego że, a ja jestem przyzwyczajony do tego, że niemal zupełnie nie ufam temu co pokazuje mi elektronika auta, jeżeli chodzi o średnie zużycie paliwa chwilowe zużycie paliwa jest to to jest wszystko bardzo orientacyjne aż dziw bierze, że jesteśmy w stanie wyprodukować wtryskiwacze, które i, które ileś tam set razy na minutę ileś tam tysięcy razy na minutę są w stanie podać odpowiednio obniżoną o kroplę paliwa rozpylono w mgiełkę, a nie jesteśmy tak naprawdę w stanie dokładnie policzyć ile tych kropli ile kropli do tego silnika do silnika spada, więc jest były też takie samochody to Peugeot pamiętam 15 lat temu, które bardzo miały 2 miały 2 połowy, a które przypomnę nigdy nie są równe oprócz matematyki to zostało przez radę języka polskiego wiele razy raz kategorycznie stwierdzone, więc w parze tak zbiornik był podzielony na 2 połowy 1 mniejszą drugą większą większa była oczywiście ta tuż po zatankowaniu, a potem się na pierwszej połowie mogli przyjechać np. 400 km na drugi 200 i jakoś niespecjalnie nigdy nie to także bardziej widoczni, ale co mówiliśmy albo co powiemy też w przyszłym tygodniu wsiada do elektrycznego peugeota elektronika pokazuje, że może przejechać 250270 km na tym ładowania pełny akumulator siadasz do identycznego napędów oplu pokazuje 200 i tak Przyjdź dziś 1 albo drugim 300400 będzie sprawnie jeździły tutaj kolejny przykład na własnej skórze odczuliśmy co pokazuje elektronika co możesz osiągnąć sam prawda prawda no to ty miałeś teraz zapowiada, o czym mówić, więc słucham siebie urzędu pamiętam moment tak rozwagę volkswagen Beetle czy wiesz, w którym po czy pamiętasz w tym roku zaprzestano produkcji volkswagena garbusa tego pierwszego w całkiem niedawno chyba w 2003 roku nowa, czyli po 65 latach od rozpoczęcia produkcji zakończyła się produkcja Fox volkswagena garbusa wtedy już w 2003 roku trwała najlepsza produkcja Billa, czyli takiego duchowego następcy, który chyba nie do końca wypalił natomiast w 2003 roku słuchaj wyprodukowano 30 000 tego klasycznego Garbo magazyn czy naprawdę bardzo bardzo dużo jest na pewno nie wypalił, dlatego że chyba już dużo przy zaprzestano dla produkcji no zawsze stanowi dla produkcji, ale pierwsza generacja była produkowana w 2010 roku i dlatego nowego i pojawiła się druga 2011 ją mam pożegnaliśmy w 2019 to był też samochód rysi kiepsko sprzedawał, jakim jeździłem tydzień temu 2 tygodnie temu i i to naprawdę fajne auto świata zawieszenie świetny układ kierowniczy wszystko, czego w 0506. zbudowana, czyli wnętrza maszyny golfa szóstego, ale jak go oszustem zawieszenie układ kierowniczy masz w zgodzie piątego, czyli to jest naprawdę najlepsze co może być do tego mocny benzynowy silnik albo albo jakiś fajny wizyta na ratowanie jeździ, ale do nie spotkało się to z jakimś ciepłym przyjęciem ani w Europie ani w stanach, choć to samochód chyba głównie na stany zadeklarowany tam rekordowa sprzedaż była w 2013 roku 40 000 egzemplarzy potem czternastym roku około 20 000 egzemplarzy, a 15, a 15161718 dziewiętnasty rok był już sprzedaż ta między 1520 000 egzemplarzy rocznie, czyli z wojażu czy nie, bo pan 1 rzecz Zobacz to taka byłaby wiadomość szokująca np. po paru latach produkcji zaprzestano wytwarzania nowych mienie albo zaprzestano wytwarzania fiatów 500, jakbym był w szkole jest to inaczej właśnie to inaczej się inaczej się to fiaty 500 min, jaki na rynku rozgościła, a z volkswagenem, a z volkswagenem Beetle, a dziś o rozwagę popełnił jakiś błąd, ale szczerze mówiąc nad nim syn może złotym błędem słuchaj, a może za mało w ofercie za było no bo ministrów ma wiele nie już część część nadwozia nie jest dużo kabriolet i były wersje zwykłe to jest taki tak dużo to tak samo jak mini pierwszej generacji też był tylko kabriolet zwykła wersja, niemniej chcę powiedzieć, że 2019 roku PIT dla garbusa nowego nie ma, ale być może będzie, dlatego że Urzędzie Patentowym, a tak naprawdę za swoim dokładnie co się nazywa najpierw chcieć, ale elektryczne tak, bo do tej albo siak znowu urzędzie Unii Europejskiej do spraw własności tak intelektualny pojawił się wniosek o zarejestrowanie nazwy i Beetle, czyli do sugeruje to, że miałby to być elektryczne elektryczny garbus elektryczny Beetle, a i to jest informacja o tyle ważna, że miałaby ona sensu, dlatego że Marka jest trzeba z nią zrobić trzeba ją wykorzystać nie można takiej marki tak 65 lat bycia ikoną motoryzacji nie można tego tak po prostu sobie już wrzucić do do wora wór do jeziora, a druga jest taka, że volkswagen stawia na elektryki i będzie audi 1 zamiast skody tam Citigo czy volkswagena APA będzie audi 3 audi A4 tak dalej tak dalej tylko to wszystko wygląda na jedno Kopyto i jest raczej takie nudne, a więc ludzie nie lubią nudne ludzie lubią od czasu do czasu odróżnić raczył się odróżnić jak wszystko będzie może w innych kolorach, ale wiesz to wszystko będzie na jedno Kopyto, więc nie jest wykluczone, że ten elektryczny garbus wiedzy jako zbawca marki brandu na białym koniu nie wiem wieś ma tak dużo będzie modeli volkswagena, że ja nie wiem czy to nie przestrzelony z tym czy popyt podaż tutaj no dobrze trzeba próbować zobaczymy za 5 lat natomiast kolejna ikona, której chyba każdy słyszał fan motoryzacji Ford Mustang to już lat 600304. coś takiego po ponad, czyli lat ponad 50 już produkowane ostatnia generacja bardzo udana facelifting 2 lata temu przynajmniej ja bardzo dobrze ocenia sprawnie jeździć ciekawy silnik ośmiocylindrowy czterocylindrowy i do tego jeszcze ostatnie dostępne 10 stopniowy automat tak prawda którą, którym też mieliśmy okazję jeździć akurat fordzie wręcz, że w czerwcu, ale mustangiem 2 lata temu już był jeszcze w fordzie 150, ale do rzeczy czyli dlaczego dzisiaj, dlaczego mu tak, dlatego że pierwszy elektryczny crossover klasy średniej samochód osobowy będzie produkowane w stanach Zjednoczonych pod marką Ford, a pod nazwą Ford Mustang, ale to nie koniec będzie Ford Mustang Mach no to elektryczny premiera była premiera była bardzo dawno bardzo dawno, bo listopad 2019 to już sporo czasu sporo czasu minęło co to w ogóle jest jakby ktoś nie pamięta, bo to pokazywano wtedy 4m 70 cm długości 5 osób tam się zmieści 500l bagażu, czyli dość praktyczne, jeżeli patrzymy na zdjęcia tego samochodu są tutaj jakiś jakiś stylizacyjne zapożyczenia ze zwykłego mustanga z przodu tyłu na pewno musi to w jaki sposób nawiązywać ale dlaczego o tym, mówić dzisiaj, dlatego że wiemy już, gdzie będzie produkowana produkcja rusza meksykańskich zakładach forda natomiast niestety poczekamy poczekamy na pierwsze egzemplarze w Europie, bo to dopiero będzie opóźniło się przełom roku 20202021, czyli do końca roku na marne poczekamy sporo tam pod maską jest różnych wersji nadwozia i napędów domyślnie tylne, ale są też wersje 44 najsłabszy moc 255 najmocniejsza 450 zasięg tu każdy jest niezły teoretyczny od 370 do 480 nie ma czego wstydzić, dlaczego tak o tym o tym w fordzie Mustang Ford postanowił przypomnieć, że ten samochód miał premierę przypomnieć, że już będzie go można wkrótce kupić zaprezentował wersję wyścigową z napędem elektrycznym 1400 nasze nazywa, dlaczego 1400 ma 1400 koni właśnie albo więcej 1420 jeśli chodzi o osiągi to ma być tajemnica RO dystrybucja mocy na przód tył po 50% albo nawet do 100% 1 oś i patrzeć coś tu jeszcze napędowy 7 silników 3 zamontowane przy przednim mechanizmie różnicowym 4 z tyłu no to jest jakieś szaleństwo musiał obejrzeć jakiś jakieś rysunki dotyczące tego, bo to nie bardzo sobie nawet obrażane szaleństwo to jest bardzo bardzo dobre bardzo dobre słowo na Sławku będziemy powoli tak jest już nam się do jutra tak jutro po opowiemy państwu 2 samochodach którymi ja bardzo lubi jeździć Sławek chyba trochę rzadziej o tym, też pewnie jutro porozmawiamy będą 2 dostawcze mercedesy Mercedes vito i Mercedes sprinter zamrożony do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA