REKLAMA

Test: Mercedesy - Sprinter i Vito

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-08-06 19:40
Czas trwania:
12:25 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy dzień dobry ja będę trochę udawał laika i nie ukrywam, że jeśli chodzi o duże samochody dostawcze albo samochody osobowe bazujące na samochodach dostawczych to jeszcze takim ekspertem nie jestem, ale co nie znaczy, że nic nie wiem na ten temat, dlaczego z nim, że stać nie chcę nim się stać to prawda, ale wiesz co zaskoczyło ja, owszem nie Rozwiń » chciałem jeździć jednym z tych samochodów, ale też zdziwiło mnie, że nie chciał się dziś w czerwcu volkswagenem golfem, który był przez tydzień w naszych rękach do tej pory nie wiem, dlaczego więc może ja mówię co znaczy po pierwsze, dlatego, że miał mercedesa vito opodatkowanego już jakoś nie jestem Stanisław tego wszystkiego przerobić czasem mylą to odpowiedź jest moja taka, że w tym czasie miał zupełnie inne samochody, więc tak priorytety były, gdzie indziej moje, ale dobrze jak i uporządkują jazdy mamy 2 mercedesy vito sprinter tak to zacznie podstawowe pytanie, które zada no udaje, że nie wiem czym się różni Mercedes vito mercedesa sprintera od mercedesa FAU klasa fałsz to samochód wyłącznie osobowe po prostu inaczej wykonany inaczej wykończone dostępne z różnymi bajerami w postaci świetnego wyposażenia audio skórzanej tapicerki wentylowane pewnie foteli tak dalej tak dalej natomiast vito no to jest samochód do roboty i teraz pytanie, jaka robota jest, że to jest auto trzyosobowe z dużą przestrzenią bagażową dwuosobowe z dużą przestrzenią bagażową pięcio osobowe nadal dużą przestrzenią bagażową 9 osobowa tak jak było w tym wypadku 8 osobowa, ale już nieco mniejszą przestrzenią, czyli do roboty, czyli jest to samochód dostawczy teraz mamy trzecią generację produkowano 20 paru lat tak tą nazwą no ten samochód, którym teraz mają okazję pojeździć zaczną w takim razie tego sprintera od tego sprintera furgon na to jest auto, które funkcjonuje na rynku już od 30 lat chyba mercedesy sprintery pojawiło się w latach dziewięćdziesiątych, a i to są samochody to są samochody nieco większe dlatego, że to jest vito jest vito jest mniejsze auto, które auto, które dostaliśmy było w takiej konfiguracji z przodu były był 1 fotel dla kierowcy i ławka dwuosobowa dla dla pasażerów i był i stołu była po prostu stało była po prostu zabudowa, czyli czyli, czyli no tak tak, na której można było sobie długa na 4m, na którą można śmiało tak, ale nawet trochę większa, ale widzę, że te sprinterek w różnych wersjach może być monstrualny samochód to bardzo duży tak słuchaj to jest samochód, który wykorzysta wszystko co daje sobą prawo jazdy kategorii chyba czy też auto do to może być to do 3,5 tony, chociaż są też takie kategorie ca ciężarową, ale do 3,5 tony możesz mieć samochód w dowolnym rozmiarze, jeżeli chodzi o długość długości dobrze pamiętam są 3, ale 123 i też zazwyczaj w tych samochodach dostawczych są 3 wysokości, czyli cha 12 cha 3 to był akurat samochód wysoki, ale średni, jeżeli chodzi o długość pojedyncze koła z tyłu, bo dowożenia cięższych ładunków zdarzają się też sprintera tak mieliśmy wywrotce ostatnio bliźniaki tzw. czyli podwójne koła to jest to jest auto, które to jest auto, które po prostu wielozadaniowe natomiast to jest typowy samochód do typowy samochód do do roboty, czyli wszystkie mają silniki diesla pod maską tak tak wyłącznie to już tutaj silników silników benzynowych jeszcze w klasie tak, ale ale, jeżeli chodzi tutaj o, jeżeli chodzi tutaj o takie samochody typowo typowo dostawczych to na rynku europejskim silników benzynowych się nie spotyka są wyłącznie diesla w różnych wariantach mocy oczywiście to są silniki 22 i wtedy masz jakąś 114 koni Tomasz oznaczenia np. 211311, czyli też dłuższa wersja natomiast to one w zależności od tego ile tych, o ile tych koni masz to zmieniają się to oznaczenia czasu 1 rzecz też zauważyłem oprócz tego, że tu są diesle i vito sprinter, że w wielu wersjach tam są już 9 stopniu automaty tak przyzna w naszym przypadku też tak było nie ja mam ten samochód z manualną sześciostopniową skrzynią i obraz bierze też, dlatego że trochę nie miałem czym innym też, dlatego że chciałem się trochę tym samochodem przejechać ani pojechał na wycieczkę do Poznania może niekoniecznie, bo to wycieczka, bo to wniosek najbardziej służbowe natomiast natomiast trasa autostradą 3 godziny no i jest jakoś musisz się tam wyrabia z tą autostradą będą albo jedziesz za tirami, bo albo jedziesz tak jak osobówką, a teraz pytanie czy da się jechać tak jak osobówką mimo, że to była to podwyższona udało się tak jak osobówką, chociaż utrzymanie tej prędkości 140 km na godzinę nie było wcale łatwe dlatego, że to jest jednak dość wysoki ono jak trochę wiało wyjeżdżało się dziś z tych ekranów dźwiękochłonnych to jednak podatny na podmuchy wiatrów podmuchy wiatru natomiast na temat jechało nim wygodniej chaosie fajnie ani mnie nie zmęczył Hałasa nimi nie zmęczyły fotela szefa 1 dnia ponad 700 km tam napiła jechałem więc, więc kawałek był i wszystko było w porządku niesamowity zbiornik paliwa 100l, który w warunkach takich dookoła miejskich, ale nie autostradowych pozwalać na przejechanie nawet 1200km na 1, a na 1 zbiorniku oczywiście jazda autostradą tutaj troszeczkę ten ten wynik ma pogroziła, że patrzy pojemność 22 tak tak wizę, ale wiercono tak jechałem autostradą to 1 rzecz zauważyłaś i to wielu wielu samochodach tej tych rozmiarów podatność ogromna powie bocznego wiatru ogromnie to nie jest także ogromna ważne jest w tym to jest w tym 130140 jeżeli, jeżeli wiatr wieje no to wiadomo, że trochę, że trochę się bardziej uważać część samochód kontrować, ale też już bez przesady w między żeli chodzi o sprintera ceny zaczynają od 100 000zł konfigurację praktycznie dowolna może być krótkie długie wysokie automat siedmiostopniowej albo manualna szóstka diesel 110 koni albo 190 koni, więc tutaj wybór jest ogromny tak samo zresztą w mercedesie vito, do którego teraz przechodzę, który akurat to co do nas trafiło to było vito Tourer, czyli taka wersja kombi, ale bardziej osobowa niż bardziej osobowa niż dostawcza oznaczenie na tylnej klapie 116114 czekam aż się to ktoś łaskawie wyświetli, a moim gracie, którego nazywam komputerem czasem i to jest samochód, który jest już trochę bardziej uniwersalne, bo jeżeli chodzi o sprintera to samochód wybierane niemal wyłącznie przez firmy już nikt sobie rodzinę no no no i słabsze silniki czy mniejszą moc widzę pojemność 17 albo 20 to pozycja oraz 17 tak to jest taka wersja 110 albo 114 natomiast my mieliśmy wersję 116 już teraz Polska otworzyło to szesnastka to jest dwulitrowe dwulitrowy diesel o mocy 163 koni i do tego automat 9 stopniową albo manualna szóstka mieliśmy my mieliśmy automat ten samochód można sobie też zamówić automaty np. z 9 z automatem i z napędem 4 koła tras możliwości konfiguracji takiego mercedesa vito również są no może nie nie to, że nieograniczona, ale naprawdę jak są niezwykle niezwykle bogaty, dlatego że pomijając silniki różnych mocach od 100 koni wiza do do 240 naj naj mocniejsza wersja 124 ma to mama ma ponad zdrowo ponad 200 koni to jest ten samochód może skonfigurować w środku może nie tak luksusową klasę fałsz, bo to jednak jest bardziej dostawcze, ale właśnie może sobie ten samochód zrobić tak by był wielkim rodzinnym vanem, w którym nadal masz spory bagażnik może tam wygodnie zabrać 2 osoby z przodu 3 z tyłu i 3 pośrodku to jest łącznie 8, a nadal można jeszcze duży bagażnik może się np. przywozili jakieś małe drzewka ziemią ogrodową tym samochodem i jest taki samochód słuchaj, w którym jest dużo światła dużo przestrzeni to jest coś co naprawdę strasznie lubią mnie się po prostu bardzo dobrze jeździ na co dzień dlatego, że to nie pali dużo więcej niż słów, czyli mieści się tutaj w między 70l oleju napędowego nasadka siedzisz wysoko jedzie się wygodnie teraz najważniejsze jest dla mnie to, że może do tego samochodu zmieścić wszystko co chce aż, a nadal będzie w nim jeszcze miejsca przeprowadzka bardzo proszę, chociaż tego nie planuje, ale właśnie jakiś tam zakupy do domowej czy dookoła domowe, zwłaszcza jak urządzać ogród potrzebuje to worki z ziemią to tam to w tym samochodzie po prostu wszystko mieści, ale ładowność jest spora to jest naprawdę z najbardziej uniwersalnych samochodów tutaj większość nie ma przypadku dostawczym to po prostu nie mówimy o okresie premium tylko samochody dostawcze, ale konkurencja nie śpi, bo jak widziane w jeśli chodzi o zostawcie to przecież mamy co tam mamy świata dukat chociażby te święta tak wzorem nagle Ochota działamy trochę dla mamy fala mowa Ano mamy Reno ma zafira ma stać jest większa masa jest to ja mówiąc dziennikarzy no właśnie mówiąc to wiesz co to odpowiednik mercedesa vito to są te zarzuty Traveler np. Toyota pro SI jest samochodów na rynku sporo i cieszą się moim zdaniem zasłużoną popularnością to takie auto jak dla Amerykanów pick-up, czyli po prostu uniwersalne tak jakby naprawdę wielozadaniowe może nie takie szpanerskie ich dla nas przynajmniej szpanerskie Amerykanie, którzy przyzwyczaili do tych swoich pikapów, a wielkie i w jakim muskularne tutaj stylizowane nikt tych samochodów jakoś przesadnie nie będzie, ale naprawdę daje to raz jeszcze mamy volkswageny transportery, bo to od czasu niesamowicie no to trochę trochę się dzieje zresztą sprzedaż samochodów dostawczych w Polsce ostatnio bardzo szybko rosła będziemy podawać wkrótce dane dotyczące w ogóle sprzedaży samochodów w pierwszym półroczu bardzo ciekawe różne ruchy w pierwszej dziesiątce dość nieoczekiwane nastąpił kłaniamy się w takim razie zapraszamy na dzisiaj mówiliśmy o 2 marca SACH bardzo się sprinterzy mercedesie vito, a jutro jeszcze nie wie, o czym rozmawia, ale na pewno już porozumienia np. Kia Rio po faceliftingu mówimy Tesli Tesla ceny w Polsce w samorządowym trochę się dzieje tak mamy dużo informacji, mimo że nie ma salonów targów samochodowych tych, które znamy, które znaliśmy to jednak producenci muszą coś pokazywać pokazują inny sposób nie na rolkach na salonach do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA