REKLAMA

Odpowiedzialna restauracja - odpowiedzialni goście

EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka
Data emisji:
2020-08-07 09:00
Prowadzący:
Czas trwania:
13:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
K2 ekonomia kapitał gospodarka Maciej Rekowski dzień dobry zapraszam na piątkowe wydanie magazynu EKG pierwszej części porozmawiamy o gastronomii, ale tak naprawdę porozmawiamy o pewnej relacji między ludźmi, którzy tam pracują między nami klientami trochę relacji takiej przypominające różnego rodzaju akcje kupuj polskie produkty i jedź na wakacje w Polsce, bo w ten sposób sobie pomagamy gastronomia to około 70 000 podmiotów, ale ten rynek w roku 2020 oceniany był wyceniany Rozwiń » na 32 miliardy złotych ponad 32 miliardy złotych, jaka jest jego kondycja i co rzeczywiście możemy zrobić, żeby pomóc restauratorom, ale też co oni mogą zrobić, żeby pomocną jest pani Agnieszka Małkiewicz prezes zarządu forsa się dzień dobry dzień dobre no właśnie, bo ja też bardzo cieszy akurat gastronomii wymieniano im właśnie na dalsze wymienia jako tę branżę, która w ogromnym stopniu ucierpiała w połowie marca, kiedy po prostu lokale zostały zamknięte część firm próbowała utrzymać przy życiu, proponując klientom dostawy posiłków do domów jak to wygląda dzisiaj gastronomia pewnie cała nasza gospodarka przechodzi w tym momencie pewnego rodzaju przeobrażenie i to co się sprawdzało jeszcze pół roku temu okazuje się, że teraz już znacznie mniej co widać w różnych miastach, gdzie zdecydowana zmiana konceptu są one bardziej dostosowane do lokalnych społeczności ale, toteż dokładnie wymaga od restauratorów przeformowania swoich biznesów, ale też sprawienia żony są o wiele bardziej nowocześnie zarządzane, więc tak naprawdę to co przyniosła pan zdania co wymusiła badania to nie tylko kwestie higieniczne w restauracjach takie jak maseczki dezynfekcja rąk czy przegrodę z lekcji, ale tak naprawdę również zmiana myślenia restauratorów swoim biznesie w tym celu zrobiliśmy robimy akcję, żeby zasygnalizować odpowiedzialna restauracji odpowiedzialni goście, żeby pokazać, że nie tylko restauratorzy są tutaj odpowiedzialni za utrzymanie tego w tej branży w miarę dobrej kondycji, ale również goście, którzy nie zawsze współpracują albo, którzy mają jeszcze takie stare sposoby specjalnym stare komunikowania się z restauracjami czy chodzenia do restauracji i chcemy zasygnalizować, że czas na zmianę i czasie dostosować do tego co dzisiaj się dzieje to co przed nami na jesieni no problem jest, bo wg danych BIK InfoMonitor zadłużenie tej branży już tylko w końcu marca przekroczyła 647 000 000zł, a więc rzeczywiście sytuacja jest poważna no, więc można zrozumieć, że jest jakaś taka potrzeba troski oraz tym co pani mówi no rodzi się oczywiście takie pytanie czy to będzie dobrze przez klientów odebrane, bo to troszkę tak brzmi jak w słynnym powiedzeniu o kliencie bez krawata no to teraz można mieć klient bez maseczki jest taki awanturujących się nie to nawet nie, o co chodzi, bo nie chodzi tylko o setkę tak jak wspomniałam meta jako firma, która stara się wyszukiwać najciekawsze rozwiązania podjęliśmy współpracę ze systemem stolik, który też ma uczyć pewnego rodzaju zachowań gości szacunku dla czasu mieszkańcy w Londynie teraz cała akcja, gdzie gastronomii bardzo zbuntowana i też media pomagają nagłośnić właśnie taki sposób szacunku dla mnie jest w restauracji, które teraz są zdecydowanie ograniczone przez obostrzenia chodzi o to, żeby rezerwować stoły chodzi o to, żeby utrzymywać rezerwacje, a jeżeli nie ma możliwości przejść by te stoliki po prostu odwoływać i to są takie jest kilka takich zachowań, które powinniśmy jako gość wchodzący do restauracji przyswoić, żeby ta branża miała łatwiej jest szereg innych rzeczy, które są niestety dzisiaj po naszej stronie jako gości do naprawienia po np. krytykowanie restauracji na coś się w mediach mówimy sobie tak ulewa czasami jakieś żale, a tutaj trzeba trochę spojrzeć na to inaczej i zrozumieć, że branża gastronomiczna jest naprawdę trudnej sytuacji i do kwestii takiego nazwijmy to Hej, tu trzeba podchodzić zupełnie inaczej bardzo fajny artykuł na psa jednak bloger blog Arek zrobił, że to nie jest czas na to, żeby w ten sposób podchodzi do restauracji tu każde słowo powinno być warzone i jako społeczeństwo powinniśmy naprawdę bardzo być odpowiedzialni, bo to jest branża wy naprawdę w tym momencie bardzo zagrożona, więc cała ta akcja do niego wrócę jednak do mojego pytania jeśli pani zdanie, bo jednak jednak trochę to brzmi na zasadzie takiej słuchać odczepcie się nas my jesteśmy my robimy co możemy walczymy o życie, aby się czepiać się, że coś tam było nie tak albo kotlet smażony albo lokalne miał skwaszoną minę, ale z drugiej strony, żeby nie przepraszam za język taki gość potoczny nie przegiąć w drugą stronę nie ma nie może tak być, że branża teraz, ponieważ jak wiele innych ma problemy w jakimś sensie ma zostać nietykalny tak oto chodzi chodzi o równowagę proszę zobaczyć jak dokładnie chodzi o równowagę to bardzo dobrze pan w ten sposób ujmuje, ale proszę zwrócić uwagę, jeżeli restauracje są takie sytuacje unijnej jak duża staranność ze strony restauratorów oczywiście pomijamy sporadyczne wyjątki, które są nie wiem z tym są smażalnie nad morzem, gdzie teraz jest tłum, ale generalnie restaurację dużych miastach oraz ubiegłego roku także ich też zdarza pewnie, ale coraz rzadziej na szczęście natomiast restaurację w dużych miastach naprawdę walczą o przetrwanie i jest zupełnie inna już w tym momencie filozofa przyjmowania gości proszę mi wierzyć to tu nie chodzi o nietykalność chodzi po prostu o zrozumienie i chodzi o to, żeby z naszych ulic zniknęły restauracje też mobilizacja biedni jednak do nich chodzić przy zachowaniu pewnych zasad, bo restauracje są miejsca, gdzie ta 1 jest naprawdę no wyparł najbardziej przestrzegana, ale my też miejsca, które tak nie jest chcemy przywołać do porządku, więc to jest musimy o tym mówić przede wszystkim i osobiście chodzę coraz więcej do restauracji w tym momencie nawet więcej niż przed pandemią postaram się wspierać tych restauratorów i staram się naprawdę dbać o tę branżę, bo uważam, że to jest element naszej kultury kultury kulinarnej więc wg mnie to jest moment, że powinniśmy się zmobilizować jak goście i stworzyć dużym szacunkiem na ludzi, którzy walczą o to, żebyśmy mieli, gdzie przy stole się łączyć spędza czas dobrze bawić wspomniała pani od doświadczeniach brytyjskich rzeczywiście na ten temat tam się dużo mówi i pisze wprowadzono również pewnego rodzaju działania o charakterze wsparcia takiego ciekawego wsparcia rządowego złożona chwilę na ten rynek brytyjski wrócimy wspomniała pani o o tych rezerwacja niektóre restauracje, chociaż ciekaw jestem na koniec egzekwują wprowadzają opłaty za rezerwację niezrealizowane nawet do 20 funtów za osobę między właśnie o to, żeby to stracone miejsce w sytuacji, kiedy ktoś nie odwoła rezerwacji nie nie było tylko wyłącznie pełni stratą, ale oprócz tego pojawiła się taka dosyć ciekawa kampania pod hasłem IT out ducha od aut co można tłumaczyć chyba jako jest na zewnątrz by pomóc w no i tu jest rządowa pomoc dla tych, którzy tak powiem wchodzą w tę akcję to te restauracje mogą nasz gość może uzyskać zniżkę i to nawet 50% na jedzenie drinki alkoholowe, a różnice właśnie będzie można pokrywać jako pomocy Państwowej tak czy tak to wygląda dokładnie tak to działa to nie tylko w Londynie Wiedniu też taka pomoc funkcjonuje jest to bardzo dobry sposób, żeby zmobilizować ich, bo turystycznej, który teraz jest taki słynny szkoda, że nie ma takiego bonu na restaurację no ale może rzeczywiście prowadzą z tą naszą kampanię chociażby dzięki tak audycji jak państwa o usuniemy taki pomysł, żeby te restauracje również w ten sposób zadbać tenorów zwiększyć też, ale do zmian proszę to wyjaśnimy restauracji nie mogą tak pan wejść do tego programu bon turystycznego szczególnie jeśli np. jest to hotel, który przyjmuje gości jednocześnie ma restaurację czy co innego ochotę co innego restauracje tutaj nie chciała się w tym momencie zagłębiać, bo to są sprawne kwestie natomiast restauracje w tym momencie są zdecydowanie pozostawione same w sobie jest tutaj oczywiście z po pomoc ta starć i tu restauratorzy nie narzekają wielu to pozwoliło rzeczywiście utrzymać pracowników, ale tu dotykamy też jeszcze innego aspektu chciałbym zdążyć o tym powiedzieć mianowicie, że war ta lojalność jest też budowanie przez restaurację pewnego grona osób wokół siebie są miejsca w Polsce restauracji restauracji, który procentuje to, że w czasie pandemii i wcześniej właśnie budował przez swoją bazę gości, a czy budowały dzięki socjal media komunikację z gośćmi, czyli dzisiaj w ogóle się zmienił profil restauracji, które święcą sukcesy to są miejsca, które komunikują się bardzo fajnie ze swoimi gośćmi, a gorzej mają restauracje biznesowe i turystyczne, które tak tej komunikacji nie utrzymały szczególnie dużych miastach to co no to właśnie kolejny ten aspekt który, dlaczego do współpracy z moim stolikiem podjęliśmy, bo to z kolei znowu jest też możliwość kontaktowania się z gości i co się dzieje też w innych krajach tutaj rozmawialiśmy z szefami kuchni i np. Skandynawii, gdzie tego rodzaju działania aplikacja czy kontakty są czymś zupełnie co, gdzie tam każdy z restauratorów dba oto bazę też trochę, utrzymując pewnego rodzaju klimat, gdzie można mieć wiedzę o tych gościach tak jak we włoskich kawiarenka, gdzie przychodzi się i kelner czy barista wie co, jaką kawę pijemy, jaką drożdżówkę jemy tu jest podobnie, więc to jest bardzo ważne, żeby dzisiejszych czasach bać się też oto jest restauratorów apel każdego gościa indywidualnie, bo ta relacja naprawdę musi się zmienić ona musi być bliższa bardziej empatyczna, ale myślę że, toteż może mieć bardzo fajny wpływ na to w jaki sposób restauracje będą funkcjonować i na klimat, który z nich panuje no pani wiedziała o włoskiej kafejce mieście, ale przypomniał sprzed wielu lat taka scenka z pewnym pubie Dorchester akurat byłem w tej miejscowości przez kilka dni codziennie wieczorem jak byłem wpadli widziałem takiego starszego pana, który przychodził w ogóle nie odzywał on po prostu siadał waży po zdejmowano z takiego wieszaka jego kufer i nalewane z tej całej palety piw akurat to, które wiadomo, że on lubi najbardziej właśnie wizyta odbywała się bez słowa no tak takie relacje trzeba trzeba budować na koniec szybkość tylko powiem co może ważnej dla pani projektu całej branży ministerstwo rozwoju planuje przedłużenie 3 miesiące przepisów dotyczących zwolnień ze składek ZUS i to może również dotyczyć tej branży w tym branży eventowej, która właśnie tej relacji, które pani mówi nie zdążyła zbudować, więc należeć będzie także, ale musimy zakończyć się dziecka chciałem zaprosić, jeżeli restauracje chciałyby dołączyć do tej naszej akcji to zapraszamy na stolik PL i tam można jest formularz, gdzie można się zgłaszać i wszystkie będą dostawały od nas piękne plakaty, które będą oznaczały te miejsca, które chcą się czuć odpowiedzialni chcą mieć odpowiedzialności zapraszamy zatem do stolika Agnieszka Górkiewicz prezes zarządu forsa już była gościem magazynu EKG Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA