REKLAMA

Test: Opel Astra

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-08-11 19:40
Czas trwania:
13:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski witają zgodnie z biur za wieczór ostatnio dotrzymujemy obietnic opel astra nowej generacji no tak nowa generacja już od kilku lat zresztą 3 lata temu to był nasz samochód roku, czyli nasz, czyli codziennego magazynu motoryzacyjnego był drobny facelifting w zeszłym roku nowe silniki doszły ten samochód mieliśmy już w zimie w testach, ale mieliśmy też ostatnio w Rozwiń » czerwcu lipcu 2 nowe wersje silnikowe dla nas 1 to był była wersja benzynowa 12 Jacku, bo ty jeździłeś turbo 3 cylindrów, a ile koni z tą o 110110, a ja z kolei jeździłam też długo dieslem trzycylindrowym nie mylić z dieslami innymi koncernu Pesa 15 my mieliśmy wersje 122 koni konie, ale 105 koni Jacek przypomniał przed audycją, że to 3 cylindrów, bo tydzień temu żeśmy gadali o prawdę mówiąc zupełnie tego nie odczuwałem ale, ale dorzeczy to astra to już, która generacja szósta generacja tak czy Piątak, ale to zacznijmy może piątego co najważniejsze na wszystkim że silnik 12 benzynowy ba łudząco podobną pojemność silnika 12 z koncernu Pesa, które jest przecież pod maską citroenów peugeotów i innych opli, ale chyba nie astry dlatego, że to jest własna konstrukcja opla, która to została opracowana czy prace nad jej oprawę początek prac to jest jeszcze zanim się opel połączył z koncernem Pesa to samo dotyczy diesla można pomyśleć, że skoro jest za 15 no to jest ten sam diesel, który jest pod maską peugeotów citroenów innych opli, ale nie dlatego, że to jest diesel 15, który też zostały opracowane jeszcze przez opla, gdy był częścią koncernu General Motors mało tego sam opel astra został opracowany na długo przed tym jak żyją sprzedało opla koncernowi USA, jeżeli dobrze pamiętam nie chcę tutaj nic nam łączyć, ale w razie czego w razie czego będziemy pracować ta część na pewno bardzo skomplikowanej umowy pomiędzy 2 koncernami, czyli dziejami persa dotyczącej opla ona chyba zakładała właśnie wykorzystanie w nowych modelach podzespołów silników skrzyń biegów z koncernu Pesa, ale starszych modelach tych opracowanych jeszcze przez żyjemy właśnie silników do końca chyba cyklu produkcyjnego silników i zapracowanych żaden koncern jeszcze 1 rzecz dzisiaj opowiem państwu tylko jeszcze ważniejsza jednak, że zarzuca, że czym różni też ten te układy napędowe od innych francuskich, że tak się wyrażę w tym słowie po citroenów są też po faceliftingu dodane 9 stopniowe klasyczne automaty np. dostępne w dieslu my mieliśmy ręczną są też skrzynie bezstopniowe to jest jak wiesz w sferze w tych peugeota citroena mamy 8 stopniowi automaty w tej chwili nie taka niż ja już automatem muszę o to poprosić jeździłem też w stopniu fundusz musiał poprosić, bo sam jestem ciekaw ze mną co mieliście zmian ręcznego diesla miały z kolei benzyna turbo tak jak wspomnieliśmy oba trzycylindrowe mamy i astra to jest pamiętasz jak i jaką jakie o ma oznaczenie literowe to chyba Straka ma to już piąta generacja, która jest od 5 lat w zeszłym roku był facelifting natomiast literek nie pamięta tak to jest Straka Straka weszli w tym wzeszłym roku może ja, proszę bardzo, tak jak się jeździło wersją benzynową nas współpracownik, czyli Jarek Kaczyński, a przeprowadził ten samochód przeprowadził go przyprowadził do Łodzi, bo akurat wtedy coś w Łodzi załatwiałem to mieć jakąś taką sytuację rząd zabiera samochód trzeba oddać VAT wzrosną już opla przeprowadzi teraz także spotkaliśmy się koło Strykowa koło autostrady i i by jego wrażenia, a przecież towarzyszy nam się dość dawno jego uwagi są też bardzo często odkrywcza ani nie malowana latami jazdy i mówi nawet coś było tutaj w tym samochodzie jakoś tak na początku nie pasowało, ale zauważył, że przejechał kilometrów autostradą jako taką normalną prędkością i wskaźnik paliwa nawet nie kocha bojami musieli to samo kaset i nie drgnął w tym dealu, ale to prawda no i przejechał samochodem stosu 200 km jeździło się nim fajnie za wyjątkiem takiego pierwszego wrażenia, które jednak ma też mówimy o tej benzynie benzyny 12 ja siadam do tego samochodu zrobiłem tego samego dnia bardzo długą trasę, dlatego że w Łodzi pojechałem do Płocka z Płocka pojechał do ławy i potem z Mławy wróciłem się do Warszawy potem do siebie do domu i tak 1 dnia zrobiłem 400500 km słuchaj wskaźnik paliwa drgnął, ale zaraz w tych zaraz do tego dojdę, jakim się tym samochodem jechało może tak bardzo ogólnie kurczy się tym samochodem dobrze jechało zupełnie ten silnik trzycylindrowy niczym nie przeszkadza on faktycznie wymaga na początku takiego małego drobnego przyzwyczajenia do tego, w którym momencie musi zmienić bieg jak mocno musi nacisnąć pedał gazu, żeby on przyspieszył, bo trzeba się po prostu z nim nieco zapoznać silniki trzycylindrowe mają swoją charakterystykę pracy ja po prostu potrzebują delikatnego przyzwyczajenia i reality jakaś wielka wada, bo się też odwdzięczają bardzo fajnym wkręcanie no bo to są turbo często dużo daje takim samochód jest dobrze wyciszone bardzo przyjemnie się prowadzi jest bardzo lekki takim bardzo intuicyjnym samochodem astra od to jest mówiliśmy zresztą już 5 lat temu po raz pierwszy trafiła do naszej redakcji, ale to jest po prostu bardzo udany model bardzo bardzo fajne, bo może, jeżeli chodzi o multimedia i obsługę multimediów może, gdyby postawić tę wielką trójkę, czyli forda Fokusa opla astry i volkswagena golfa, gdyby postawić 3 obok siebie to Niewiem, które multimedia chciałbym mamy wiesza sobie bowiem zarzucić podejrzewam, żeby tylko 1 rzecz tutaj, a może niekoniecznie ósmy w USA, jeżeli wspomniała multimedia to jednak, że właśnie co jest jednak w tej chwili dla mnie wadą, chyba że są inne wersje wyposażenia 4 lata temu 33 właśnie ponad nie ten ekran niewielki dla mnie w tej chwili nie był dla mnie jak i nie był niczym co by nie raziło w tej chwili wydaje się, że ten ekran jest mały tak jak Infiniti 30 te krany nagle po kilku latach wydawał się za małe i nie wiem jak u siebie było miasto najprostszą najbogatszą wersję wyposażenia ekran dotykowy, ale przyznać, że przekona była niewielka no nie wiem czy, ale dotychczas na tym co ktoś na tym nie, ale to jeszcze pytanie uniwersalne może w każdym samochodzie, ale pytanie uniwersalne jest taki, że to absolutnie wystarczająca absolutnie wiedzą, że dla mnie był za mało dla ciebie wystarczające ja wolę wielkość golfa ekranu jeśli już mam wybierać po prostu i pierwsze co jeszcze poczekać, bo dziś za chwilę rusza diesla, ale jeszcze 1 rzecz jest w tym samochodzie, którą na, którą zwrócił uwagę teraz sprawdzają prześwity rzeczywiście astra trzeciej generacji prześwit 12134 generacji 10cm, więc tu jest niewielki prześwit zauważyłeś toczenia jeździłeś pociągała mnie zrozumiał tego może niewielki prześwit jest, ale mówi, że w czwartej generacji mają więcej warte 10312 w tej szuka w tej chwili karną nie widzę tutaj ile, ale skłaniam się do tego, że nie jest to więcej niż 12 widziałaś ten no nic po prostu mały prześwit trza uważać, bo to są samochody kompaktowe, owszem, terenówki i tyle to taka uwaga wcześniej tego nawet bardzo tatę dziękujemy no i teraz ta zła to jest złoty i spalanie dokończona, jeżeli pozwoli to benzyna, jakim samochodem, jakim samochodem przejechał przez pół Polski w ciągu 1 dnia się zmian samochód odstawiono do Łodzi wróciła z połową zbiornika paliwa co chce mi się wydaje ta druga połowa znikała dużo szybciej w warunkach autostradową międzymiastowych ten samochód jest mega 81 wobec 1322 konie, a bez większego problemu 4l na setkę bardzo proszę 5l na setkę bardzo proszę, a średnie spalanie miałem po całym dniu 55149 koszt tutaj te okolice były oczywiście, jeżeli eksploatujemy samochód w mieście mamy ciężką nogę stoimy w korkach kim jest włączona to dojdziemy do 7, ale naprawdę fajny udane silniki on faktycznie tak jak mówią wymaga pewnego przyzwyczajenia tutaj ZS 3 cylindrów orientuje się od razu natomiast potem sprawia sporo frajdy ten samochodzik bardzo przyjemnie mi się nim jeździło tyle, jeżeli chodzi o wersję benzynową miała diesla, który zaskoczył tym, że nie zorientowała się mimo 3 wodach specjalny wałek wyrównania w wyrażające wyrównujące jego pracę, a który powoduje, że jest to konstrukcja bardzo nie wiem czy wycia żona, bo mniejsze wciąż nie wiem czy pamiętasz, ale my żeśmy czasowymi miesiąc temu przed wzięciem samochodu do testu rozmawiali o tym, ty mówisz rzecznicy dróżka, a potem zapomniałem o tym, zresztą ten samochód mieli mieć tam w marcu czy w kwietniu w wyniku pandemii coś wszystko przesunęło, ale bardzo oczekiwałem najazdy tym silnikiem też w oplu podkreślano nie mylić tego z innymi silnikami po sanie mylimy 3 cylindrów KE uwaga średnie zużycie paliwa, bo to jest ważne, dlatego że mieliśmy 22 odmiany, bo przez strony dzisiaj pół roku temu to po faceliftingu mieliśmy 2 odmiany bardzo oszczędne i u mnie z kolei przejechała 700800 km, jakbym jeździł tak jak jeździłam, czyli miasto trasa szybkiego ruchu poza miastem mało autostrada to podejrzewam, żeby to zużycie się utrzymywał cały czas na tym poziomie, który osiągnąłem, czyli 48487800 km zostało jeszcze 400l zasięgu byłem ciekawy i km 400 km byłem ciekaw ile WLTP pokazuje okazuje się, że wg LTP pewnie dałoby się to osiągnąć 4 pół średnie zużycie, czyli prawie mające służyć zupełnie nie starają w tym sensie dobra bije rekord, bo to pewnie będzie oszczędny ma zasięg 12001300 jeździłem zresztą dość spokojnie jest, że może tak z wiekiem spokojni coraz bardzo coraz bardziej, ale mimo wszystko też na mnie zrobiło ogromne wrażenie i silnik tak jak mówić bardzo kultura kulturalna praca nie ma wibracji nie ma hałasu, a strajk to strona nie bez powodu została naszym samochodem roku 3 lata temu no, ponieważ ma spory z bardzo takie odpowiadającymi zawieszenie nie za twarde nie za miękkie, czyli sprężyste ma dobry układ kierowniczy no i wygodne fotele na pewno dlatego, że to ja chyba byśmy nie mieli narzekali przyjechaliśmy obaj po 1000 km jeśli to nie więcej prawda jeszcze patrzeć się tutaj właśnie tych konkurentów no tak no jest na pewno jest na pewno golf jest na pewno octavia to trochę większa jeśli chodzi o liczbę sprzedawanych egzemplarzy, ale przede wszystkim corolla, która w tym roku garaż folk wagę, owszem, wszystko, owszem, tylko pamiętają jeszcze 1 rzeczy, a opel zawsze był doskonały na rynku samochodów służbowych pani nazwijmy firmowych i takie rabaty, jakie proponowali dilerzy opla to polityka cenowa to jest właśnie ten przepis na sukces, który powodował, że to samochody tak doskonale sprzedają dlatego, że jeżeli chodzi o osoby prywatne tutaj ten udział jest myśl mniejszy skromniejszy niż Marek volkswagena natomiast jeśli chodzi o firmy to po prostu potrafią zrobić taką cenę na samochody, że to, że wygrywają tak na tym kończymy nie zawiodły nas astry wręcz przeciwnie bardzo przyjemnie się nimi jeździło masz jakieś takie ceny początkowe od do mnie nie ma w tej chwili cennika, ale jeżeli są to możemy jutro zrobić post scriptum, ale nie no Słuchajcie ja tak na pewno nie jest to samochód ty nie aspirujący do klasy premium, więc nie są wysokie ceny to ja obym się nie mylił zresztą są jeszcze jest jest jest są jeszcze przecież właśnie te słabsze silniki diesla 105 koni będzie natomiast 10, ale są przecież też mocniejsza ponad 150 koni najtańszy najtańsze auto kosztuje około 70 000zł właśnie silniki 12110 najtańszy diesel kosztuje 86 000zł zmianą najbardziej wypasione o ich 130 to jest bardzo na to, bo z automatem nie z automatem mocniejszym dieslem no i w wersji Ultimate w konia się pięknie Sobek warszawskie walkę dzisiaj poddaliśmy państwu 2 Apple opla, a chcę powiedzieć opla astra, ale opla astra 1 silniki 12 benzyna 3 cylindry logicznych i 15 dni za 3 cylindry obydwa jak słychać bardzo nam się spodobały kłaniam się pięknie i do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA