REKLAMA

Polskie samochody elektryczne

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-08-12 19:40
Czas trwania:
12:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny przyszłościowy dzisiaj większość po polsku witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski po polsku, dlatego że rozpędzają się polskie samochody elektryczne na razie bardziej tory niż w praktyce, ale wyjaśnimy jak to co się dzieje co nowego, dlaczego wg mnie np. w teorii, a nie w praktyce, a tych może Jacku masz jakieś swoje przemyślenia na temat tych premier główny najważniejsza to samochód Polski Rozwiń » samochód elektryczny zera będziemy go dokładnie oglądać być może nawet jeździć po parkingu już wkrótce, ale cóż to jest ja tylko 1 rzecz mi zera sprawdzamy co znaczy rzeka w Czechach na granicy w Polsce prawo dopuszcza, aby i tyle na ten temat no Słuchajcie co, jakie ma przemyślenia na temat tej premiery czy w ogóle to co widziałeś to ci się podobać zacznijmy od tego co nas w zeszłym tygodniu nie było programu przygotowane wcześniej byliśmy zaproszeni na taka prezentacja samochodu prezentacja samochodu odbyła się tak, że po prostu wstrzelił się w naszym przygotowane wcześniej nagrane programy rosną, ale będzie prowadzić za parę złe i wzięciu do przejdźmy do zera, ale może za chwilę np. tak szybko wykończyć to był w ogóle tydzień 2 będą 2 tygodnie temu był tydzień polskiej motoryzacji, dlatego że fabryka samochodów osobowych Syrena Haas Kutna zaprezentowała 2 modele z to się nazwa Besko chyba 106 to jest auto auto nawiązujące do syreny sprzed lat i też jakąś taką wizualizację koncepty poloneza to bardzo dziwna sprawa, bo są samochody budowane trochę tak jak się buduje kit Car jak się buduje repliki, czyli przestrzenna rama Stalowa i na to są założone panowała plastikowe tworzywa, które nadają temu autu jakiś kształt napęd oczywiście elektryczne auto w dzisiejszych czasach nie jest ani trudna skomplikowana jak się okazuje, a i tak naprawdę cena oczywiście nie nieznana nie mam zielonego pojęcia poco to robią jakoś tutaj temu projektowi nie nie wróży zbyt dużego powodzenia dlatego, że to wszystko jest po pierwsze, trochę przaśne, ale też po drugie to jest to to jest przykład samochód, który nie będzie miał przyjąć, że samochód to jest jego auto pojazd, które co prawda jakoś tam homologację dla pojazdów Nisko seryjnych uzyskał, ale nie ma np. poduszek powietrznych z nie wiem co to będzie dopuszczona ruchu jak co będzie sprzedawane, bo jedyne co tutaj przychodzą przychodzi do głowy są też Adamed, czyli takie małe francuskie autka Widełka naprawo jazdy benedyktyni wymagają prawa jazdy np. tam są sprzedawane dla młodzieży nawet tutaj chyba w tym wypadku nie znajdzie zastosowania to chyba też ma homologację znajdzie zastosowanie, ale umówmy się, na który chciał mieć w dzisiejszych czasach samochód bez poduszek powietrznych prawdopodobnie również bez układu kontroli trakcji no nie wiem, kto będzie, bo mam wrażenie, że tutaj mamy tylko rama silnik i jaką wskazuje powinność chatę jestem pewien, że nic nie będzie, ale prototypy zawsze można pokazywać okrycia nie do przesłuchań z tego coś będzie to znaczy z tego coś z tego będzie coś tylko nie będzie nawet 1000 egzemplarzy rocznie to będzie z tego coś w 50 egzemplarzy rocznie to to jest coś takiego z tego będą lekko komuś, że to opłaca no chyba każdy robi no nie wiem, że nie ma norm czasowych dla mnie jest to dla mnie jest to wielka zagadka po co jest to w ogóle zrobiona jaśnie pani to czemu jak głośna sprawa, którą oczywiście byłem zaangażowany tzw. polskim Super samochodem przypomnę, że proces został wytoczony proces ten wygrałem została już instancji uniewinniono potem druga strona się od tego odwołała, ale pisemne uzasadnienie wyroku, które w, które otrzymałem no my mamy w wydrukowanej na pamiątkę trzymam, bo było naprawdę absolutnie tutaj jednak odpowiedzialni bardziej poważna jest to co robi firma spółka nowo powstała electromobility Poland, bo tam są 2 modele 1 jest hatchback drugi jest SUV SUV choćby kompaktowe oglądałem tego hatchbacka, bo on jest już taki na tyle opracowany, że ja już wnętrza można do niego wejść obejrzeć widziałeś to wnętrze ono jest takie nawet się eleganckie białe trochę to jest stylu chyba volkswagenów taki bardziej tych nowych elektrycznych, ale tak prawdę mówiąc najważniejsze jest to, że ten samochód jeśli będzie produkowany trzymam kciuki za każdą za każdą taką inicjatywę a tym bardziej polską za 3 lata wiesz o tym, że to fajny rząd został pokazany teraz, ale za 3 lata w ogóle zapowiedzi były takie, że wóz na polskich drogach 2025 roku ma jeździć 1 000 000 samochodów elektrycznych teraz wiemy, że 100 000 osiągnięcie będzie trudne czytaj zaraz się dołoży w znacznym stopniu jeśli chodzi o liczbę sprzedanych samochodów to jest wielki znak zapytania, bo nie wiemy jak się będą tak, bo po powietrze dawać zachodnie samochody tutaj jeszcze przejdźmy do przeczą samego początku mieliśmy deklarację premiera Morawieckiego parę lat temu, że Polska stanie się krajem zupełnie innymi nowoczesnymi do 2025 wszyscy pamiętają 1 000 000 samochodów elektrycznych, jaką wiedzą, że za bardzo politykę w ogóle się nie pakujemy i nie komentujemy zachowujemy się tutaj przejrzyście podejrzewam, że większość państwa nawet mieliby bardzo duży kłopot zorientowanie się na kogo głosujemy i dobrze to jest coś co ja sobie jako dziennikarz bardzo cenieni uważam zresztą, że tak właśnie powinno być co oczywiście większość moich kolegów po fachu się nie zgadza, zwłaszcza ci zaangażowani po 1 stronie, a z drugiej politycznej barykady natomiast i zera to jest projekt spółki, którą można nazwać spółką rządową no tak dziś jest samochód państwowy oraz jest jest pewna kontrowersja dlatego sad wiesz, jaki kraj pod czyimi rządami wciągu ostatnich lat 102030 pokusił się o stworzenie swojego państwowego samochodu uciekł Chiny to chyba nie takie proste to jest bardziej skomplikowana Turcja no, a jaki, jakiego nie być razem z nie ma jeździła to jeszcze nie mogą siedzieć to jest wielkie marzenie tylko, żeby mieć własne własne auto to marzenie kiedyś oni to marzenie kiedyś spełnili w latach sześćdziesiątych, kiedy byli jeszcze dyktaturą teraz wg niektórych znowu blisko do dyktatury znowu mają wielki projekt Narodowego samochodu coś tu chyba jest trochę nas rzeczy także, jakby tutaj to porównanie porównanie chyba nie jest tak nie jest dobrze 1 i drugi mieli na ścianie jak wygląda teraz wieś właśnie te premiery mieli oglądam za 2 lata będzie produkowany własny samochód elektryczny zasięg 500 km to Turcja prawda to tak to jest to jest taki pierwszy to taki pierwszy pierwsza refleksja, ale druga jest taka, że kurcze przez tyle lat mówiło o tej spółce i o tym pierwszym polskim samochodzie elektrycznym tak to było wyśmiewane w mediach przez nas akurat tak to było wyszydzany były pokazywane jakiś Screen jakieś wieś tam z konkursów to wszystko takie przaśne takie debilne natomiast to co zostało pokazana jest zarobi istota ten samochód 1 drugi, czyli i zera ten projekt SUV-a to są samochody zaprojektowane od ADO Zet przemyślane to są konstrukcje które, gdyby zostały pokazane przez volvo przez volkswagena przez największe motoryzacyjne koncerny na całym świecie, a były wszyscy tylko gwizdali z uznaniem taka jest prawda to świetna robota to robili chyba najlepszy w tej branży, dlatego że tam wieś tam nie ma czego przyczepić w ogóle no jakoś ROW, a jeżeli połączą sobie ładny, jeżeli połączymy to sobie z jeszcze 1 z jeszcze 1, a na historią, a mianowicie taką, że zupełnie przypadkowo dosłownie dzień co parę dni później po tym, jak ta Marka została w Polsce za, a w Polsce i Polakom i nasz świat to poszło zademonstrowano to Elon Musk czyli jakby kierownik Tesli poinformował, że jego firma właśnie zaczyna sprzedawanie ich udostępnianie swojej technologii, czyli możesz w Tesli nie chcesz być producentem samochodów możesz też zamówić kompletny układ napędowy i licencje oprogramowanie, więc hasło Polska Tesla jeżeliby się Polacy zdecydowali NATO, żeby kupować do tego samochodu kompletny układ napędowy aż się, jakby autor projektu jest leczony tu zresztą nie wiadomo, skąd będą pieniądze nie znamy ceny samochodu natomiast prototypie przepięknej w środku na zewnątrz, ale powiem mam zastrzeżenie zastrzeżeń nie ma uwagę turecki prototyp, który właśnie TOK to jest bardzo ładnej w środku na zewnątrz no i zobaczymy ktoś, kto szybciej wystartuje teoretycznie Turcy, a w praktyce zobaczymy, ale wiesz jeszcze 1 rzecz tutaj propos tej, a propos tej mizerii tego całego projektu to co najbardziej mu nie wszystkim i co, a prawdopodobnie nie będą się tego trzymać spowoduje, że ten pomysł zostanie utopione możliwe, że zostanie utopiony przez kolejną władzę, żeby pokazać bardzo nieudolna była ta to też przecież możliwe już nie takie rzeczy, ale wiesz co dopiero za 3 lata, by było, ale brak rąk pierwsza roku ma 60 000 wg planów produkowane potem docelowa 100 000 rocznie to bardzo ambitne plany dobrze chcę tylko powiedzieć bardzo ambitne chcę tylko powiedzieć mówi Marta martwi mnie to, że ten samochód ten jego projekt jest przesiąknięty trochę nacjonalizmem i jej to było bardzo wyraźnie słychać czuć widać podczas tej prezentacji konferencji prasowej wieś w dzisiejszych czasach można być Erdogana, żeby sobie, aby za za ma zaprojektować samochód dla Turków, ale to jest mało poważne stąd m.in. jak jest w świat takiej informacji nie do tak jak tak jak przed chwileczką byliśmy tego przykład, że nie bardzo kojarzyły się, o co chodzi, bo to jasne to samo na Turków to znowu 0 ma być samochód dla Polaków to ma być auto dystrybuowane na całym świecie w całej Europie to być auto dystrybuowane w Polsce i ewentualnie w krajach ościennych jak jak to jest możliwa, a jest jednak przecież nie będzie przetrwał gminie takich takich jak i rodziny carskiej, gdzie kupisz to jeszcze zresztą też przecież dotąd miasto przykład Tesli to przykład Tesli pokazał że, że można wrócić do góry nogami struktury, które do, których jesteśmy przywiązani, więc pamiętać, że np. w kwestii mamy 1 wart, że Tesla też sami Polacy zaczęli jeździć dopiero w zeszłym roku pojawił się w Polsce pierwszy warsztat, w którym mogą ten samochód naprawić do tej pory musiały się do Berlina i dopiero niedawno Tesla możecie, jakby obsłużyć skoro jest taki jesteś my mamy wreszcie po natomiast w złotówkach, które już podawaliśmy no dobrze słuchaj fajnie, że coś nawali się, że takie słowa mnie co się dzieje to prawa tak to absolutnie nas bardzo mnie za niepokoiły słowa prezesa prezesa tej spółki, który mówił nam opowiadał o tym jak auto było testował jak, a projektanci wsłuchiwali się w życzenia Polaków niż kierowców rozumie jest nie rozumiem Żytko narodowość jest tu Solak na tak tak czy wiosną da ona jest istotna tylko, jeżeli jest tak mocno akcentowana to kładzie się to atak nie to się też specjalna do walki może, jakbyśmy szli tą drogą to może tego auta nie powinni ani w przypadku Turków ani w przypadku Polaków projektować Włosi, bo tutaj jednak dur wiesz, o co chodzi ale gdyby oni tego nie zaprojektowali to byłaby to kupują, więc właśnie tak mamy naprawdę piękny dobrze, ale w każdym razie ruszamy z miejsca będziemy obserwować to pilnie zboku zobaczymy to jeszcze dużo już 3 lata to jest mnóstwo czasu do momentu, kiedy ten samochód teoretycznie ma się pojawić na drogach, więc będą pewne zawirowania niewątpliwie będziemy podawać wszystkie nowe informacje mówiliśmy o nowych polskich samochodach elektrycznych głównie produktach electromobility Poland, czyli hatchbacku SUV-ie, choć bardziej zaawansowany projekt słów na razie to bardziej koncept kłaniam się pięknie Sławek Olszewski tak bardzo dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA