Trudna sztuka mówienia "dziękuję" w pracy. Jak mogą w tym pomóc kudosy?

Dobry Pracodawca
Data emisji:
2020-08-19 18:50
Audycja:
Czas trwania:
30:18 min.
Udostępnij:

Karty Kudo, czy w wersji spolszczonej kudosy to sposób wyrażania wdzięczności wobec współpracowników. To system, który pozwala na budowanie dobrych relacji w pracy i poczucia własnej wartości. Rozwiń »
O tym, jak to działa i co to daje, mówi w rozmowie z Marzeną Mazur Renata Kałużna, Dyrektor ds. Szczęścia w Międzynarodowym Instytucie Szczęścia w Pracy.
Partnerem podcastu jest OLX, serwis z ogłoszeniami o pracę. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę audycja dobry pracodawca przy mikrofonie Marzena Mazur, a ze mną państwa i mój gość pani Renata Kałużna dyrektor do spraw szczęścia w międzynarodowym Instytucie szczęścia w pracy dzień dobry dzień dobry pani dzień dobry państwo dyrektor do spraw szczęścia to co dawne stanowiska uszczęśliwia pani ludzi tak to prawda nie kobieta z przyjemnością i myślę, że mi sprawia równie dużo szczęścia co i radości ca Rozwiń » osobom, z którymi współpracuje ma to idealne połączenie pasji i radości pracą to gratuluję, ale chciałam dzisiaj z panią porozmawiać, o czym co się nazywa kół do kart ja muszę przyznać, że kiedy usłyszałam po raz pierwszy to w trakcie jakiejś audycji ponad rok temu zupełnie nie wiedziałam, o co chodzi, ale natychmiast po potem jak już mogłam usiąść przy komputerze rzuciłam się do tego komputera zacząłem sprawdzać w przeglądarce co to są te karty kół do tak można przetłumaczyć na Polski, chociaż już słyszałam, że ludzie mówią NATO ku do osy firmach, gdzie zostały wprowadzone karty uda mu się ku dos tak spal, spuszczając bardzo, że spodobała ta tamten pomysł ma kartek to, gdyby mogła pani opowiedzieć co to są karty kół to rzeczywiście mamy już wersję spolszczoną, czyli możemy spokojnie mówić o Jakubasa i zresztą oryginalnie KUL czas, bo tak brzmi to słowa jest to słowo greckie nie oznacza ono wyrażenie doceniania, czyli właśnie o wyrażanie doceniania chodzi w momencie, kiedy mówimy, że dajemy sobie kute asy czy też karty kurs mogą to być karty w wersji analogowej, czyli drukowane i bardzo polecam szczególnie właśnie te analogowe za wszelka powiem, dlaczego mogą to być karty online i są już rzeczywiście takie systemy, toteż firmy swoje własne rynku kaset online tworzą czy też są już takie aplikacje, które pozwalają się po prostu załadować i każdy z nas może takie uda się firmie online mieć co zresztą szczególnie istotne wydaje się być w tych czasach jakich dzisiaj żyjemy w taki czas, kiedy część przynajmniej osób pracuje pracuje zdalnie, ale komu są dodawane tak kartki i przez kogo, jeżeli w wersji takiej tradycyjnej na razie o tym, porozmawiają i UE to są, jeżeli mówimy o ocenianiu to chodzi o to, aby osoba, która dla, której jakaś praca została wykonana czy też, która dla, której zespół też pracownicy wykonali jakieś zadanie my czy też nawet jakiś drobny element jakąś część zadania i aby taka osoba mogła swojemu koledze współpracownikowi pracownikowi czy też swojemu szefowi podziękować to w kontekście oczywiście im pracy i myślę, że w tym kontekście też spotykamy się składa sami najczęściej zna, ale ktoś mógł powiedzieć to nie wystarczy powiedzieć dziękuję po prostu to trzeba pisać na jakieś skarbca jeszcze tą kartkę wręczać czytam wysyłać ja myślę, że w kodeksach jest dużo więcej niż tylko powiedzenie koledze dobra robota, toteż jeszcze wersji męskiej poklepanie po plecach to jest zapewnić Tosia ma to dużo większą wartość i ponieważ się i osoba, która tego KUB osa Pisza przygotowuje musi chwileczkę zastanowić nad tym co napisać jak sformułować, a z kolei osoba, która odbiera tego kolosa do mojej ocenie na dużo dłużej w głowie czy też w sercu zostaje tego rodzaju pochwała właśnie m.in. dlatego że nie wiem jako pracownik, że mój szef trochę wielka nad tym się pochylił się, by mi taką kartkę napisać i myślę, że to jest też tak można takie proste mogą być z 1 strony podwaliną na świetne relacje z drugiej strony może to być coś co pracownik czy też Szewczyk kolega po prostu w pracy zapamięta na całe życie, a trze po trzecie ta wersja analogowa, dlaczego ja akurat tę analogową wersję wice to jest to, że to jest coś co zostanie na zawsze w moich rękach, a ja mogę sobie wokół nas wspierać ja mogę sobie kolekcjonować w momencie, kiedy mamy gorszy dzień jakiś obniżony nastrój może chandra, a może po prostu nie chce mi się z jakiegoś powodu do pracy im to mogę sobie takie kursy dając mogę sobie poczytać przypomnieć sobie za co jestem zawalona za co jestem doceniania doceniana i natychmiast myślę ten mój nastrój się poprawia także ja osobiście polecam ile tylko jest taka możliwość, że wydawać sobie te analogowe i tak jak wspomniałam często ja już słyszę, że to są rzeczy, które pamiętamy przez rok 2, a czasami nawet przez wiele lat właśnie to, że taki sposób ktoś nas docenią pochwalił, skąd w ogóle się wzięła idea ku do słów ME to jest tym m.in. idea czy też pomysły wykorzystywane przez organa apelom, który w ogóle stworzył tak jakby w kilka przekazania tak może powiedziała w jaki sposób te kursy warto wręczać, ponieważ 1 sprawą jest właśnie umiejętności wręczania drugą sprawą jest w momencie, kiedy mówimy o firmie, kiedy mówimy o relacjach służbowych i to w pewnym sensie warto mieć taki regulamin w jaki sposób te karty przyznawać w jaki sposób je innym przygotowywać i wracając do Jorga na pewno Tipo to przeciętnie po przytoczyła kilkaset punktów, które on uważa za najważniejsze i nim zdecydowanie zgadzam się z tym czyni kilka zasad teren, jeżeli chodzi o wręczanie czy też przygotowywanie kół czasów i jako pierwszą powiedziałabym, że te nagrody czy też hodowcę powinny być niespodziewane, czyli nie obieca nie biegnie nie to nie jest nic co jest obie obiecane nie mamy do tego harmonogramu nikt na to nie czeka raczej z założenia powinno to być zaskakujące i powinna stanowić niespodziankę i dzięki nim można zrobić ten raport trochę szybciej mam IQ dos tak tak obawia, czyli jak zrobić szybciej to ewentualnie wtedy mogę się znienacka tak dosiadać z podziękowaniem czymś takim od serca napisanym przed to było dla mnie ważne odnaleźć można tak na takiego tutaj wówczas, jakby tracimy całą górę gubimy to o co chodzi tak jeżeli, jeżeli to się staje w takim takim elementem zaplanowanym jako drugi jako drugi punkt, bo powiedziałabym, że jedne kute asy w nie powinny działać jako system bonusów ME raczej jako jako upominki albo tak jak raczej jako jako jakiś upominek jako pozytywny feedback tak jako sposób wyrażenia wdzięczności kolejny element warto, aby utrzymywać ciągłość, czyli w momencie, kiedy wprowadzamy kod osy i warto było właśnie albo przygotować jakiś regulamin to myślę, że najlepiej, by było ewentualnie co najmniej usiąść zespołem i powiedzieć opowiedzieć o tym, pomyśle i wtedy opowiedzieć dosyć dokładnie, czyli co to jest po co robimy, o co chodzi, jakie ma być efekt końcowy moment co my chcemy osiągnąć tak z reguły chcemy osiągnąć dobrą po poprawa atmosfery w pracy być może poprawy zaangażowania i poprawę podniesienie zaufania do firmy czy też pracowników względem siebie, bo z reguły też jest jakiś cel tak, dlaczego to wprowadzamy bardzo istotnym też elementem jest to, żeby po prostu był dobry nastrój to też dobra atmosfera w pracy także wracając do pkt 3 warto utrzymywać ciągłość, jakby dawania tych czasów tak, czyli powiedzmy, że umawiamy się na nie wiem na 3 miesiące tak tutaj jeszcze bym zrobiła nawet krok w tył tempo czasami niektórzy próbują też podchodzą do wprowadzenia takich kursów systemowo w całej firmie, a to co ja bym osobiście radziła to, żeby pomyśleć o wprowadzeniu takich kursów np. w 1 zespole, bo w momencie, kiedy on się sprawdzi w 1 z zespołów wówczas ćwiczebne proszę to inne zespoły też będą one jeszcze dokładnie wówczas 1 zespół będzie innym coraz bardziej ze sobą zintegrowane coraz bardziej zaangażowany w pracy, a z kolei pozostałe zespoły będą wiedziały, że coś tam fajnego się dzieje oni będą te pozostałe zespoły będące, jakby za nim zaciekawione to z 1 strony z kolei ten zespół, który już na tych głosach pracuje on będzie dostrzegał, jakie benefity z tego używania do słów płyną i staną się tak jak ambasadorami tego narzędzia firmie w związku z tym będą też mogli w przyszłości dzielić się swoimi spostrzeżeniami dobrymi praktykami być może użytkując, używając KUL losy DFB padłyby w 1 zespole będzie można wprowadzić inne jakieś uzupełniające wpisy do regulaminu, ponieważ każdy zespół nad morze każdy zespół każda firma jest inna i takie regulamin jak ja bym zasugerowała firmie informatycznej może się sprawdzić firmie chociażby produkującej energię elektryczną tak im ze względu na to, że są inni pracownicy w innym wieku inne zakresy pracy inna inna relacja pomiędzy pracodawca pracownik szef, czyli białym polecała rzeczywiście 1 zespole na jakiś czas określony, a później patrzeć, jakie są efekty i wdrażać to dalej, jeżeli mogłabym powiedzieć o kolejne w zasadzie to kolejna kolejka zasada z Czechem zasad organy apelu to nagradzać publicznie, iż to jest ten element tak naprawdę kluczowy ster tej całej idei, ponieważ w momencie, kiedy te miny my coś się mówimy czy też wręczamy 1 osobie, owszem to jest dla niej pochwała tak może się cieszyć ale kiedy robimy to publicznie mato zwielokrotniony wydźwięk to z 1 strony względem tej osoby, ale z drugiej strony może to być też motywujące dla pozostałej części zespołu i jeszcze nam zostały 2 punkty i kolejny punkt to nagradzanie zachowanie, a nie wyniki, czyli cele można osiągnąć można, działając na skróty natomiast zachowania świadczą o faktycznej pracy i faktycznym wysiłku i w ten sposób ludzie uczą się takich myślę pożądanych zachowań, a nie tylko do osiągnięcia celu za wszelką cenę tak był punkt na piąte nagradzać zachowania nie wyniki natomiast pkt 6 nagradzać wszystkich to też jest bardzo istotne na, aby nikt najzwyczajniej w świecie nie poczuł się wykluczony z systemu, czyli ta z 1 strony nie ma dotyczyć np. że będę chwaliła tylko swojego szefa tak albo będę chwaliła swojego ulubionego pracownika tylko warto, żebym się zastanowiła jak co w jaki sposób mogłabym pochwalić wszystkich współpracowników w swoim zespole i jeżeli mogę zasugerować pani czy też państwo takie ćwiczenia to wcale wbrew pozorom nie będzie im ułatwić uczenie to zaproponowała bym, żeby jakimś czasie w zależności od wielkości zespołu dajmy NATO przy kilku osobowym zespole wciągu 2 maksymalnie 3 dni usiąść napisać 5 punktów za co pochwaliła, abym daną osobę danego współpracownika i zapewniam państwa już przy drugim będzie zacznie się drugi jeszcze będzie łatwo przy trzecim będzie myślenie, a piąty już będzie całkiem trudne także polecam nawet tego typu ćwiczenia, zanim wdrożymy jeszcze karty EKUZ czasami oznacza, że nie ma za co chwalić się to znak po prostu nie mamy nawyku dokładnie tak jest i toteż chciałam o tym, też chcę wspomnieć inne, że w pewnym sensie przeprowadzenie takiego ćwiczenia przez po powiedzmy 3 miesiące to jest już mówimy tutaj owe ćwiczeniu nawyku doceniania pracowników czy też współpracowników to spróbujmy sobie prześledzić taki proces wdrażania do kart w firmie, bo jak państwo nie wiem słuchacze piszą sobie właśnie ku przez KE to się Pisza nie wszyscy kół do kart w internecie no to wyskakują gotowe karteczki jest też wersja Polska, gdzie są gotowe napisy np. dziękuje jestem ci wdzięczne doceniam co tam jest także ich tak przyznam, że my na potrzeby naszego Instytutu naszych szkoleń dla menadżerów szczęścia w pracy przygotowaliśmy też własne kursy i mogę tutaj zacytować to co my napisaliśmy na tych kartkach, bo myślę, że o tym jeszcze nie wspominaliśmy, że inne te głosy to są karteczki wersji analogowej powiedzmy to są karteczki, na których już coś jest napisane, czyli w pewnym sensie już jakaś część zadania jest dla nas wykonana i co tutaj może być napisane właśnie bardzo dziękuję i wówczas naszym zadaniem jest napisanie dziękuję za co brawo to jest w naszej naszych kartach, które my sobie tutaj z internetowych Wierzbicką od przygotowały metro się, czyli jak ktoś coś osiągną tak, jeżeli ktoś coś osiągnął tak brawo my mamy taką wersję lekką dzięki chyba może być po prostu dziękuję, ale mamy dzięki nim mamy gratuluję i mamy Super kolejna karta świetna robota kolejna karta wspaniale no i takie może mniej polskie słowo łamało oczywiście to wszystko wykrzykniki ami tutaj można sobie jeszcze na tych kartach, toteż każdy z nas może sobie swoje przygotować, czyli czytaj elektronicznie tak uczy w tej wersji analogowej można każda firma może sobie zdefiniować swoje my akurat mamy tych kart 8 dane może mogą być 4 rodzaje może być 6 rodzajów w zależności od tego kto co sobie, kto jak sobie zaplanuje może tutaj być logo firmy np. toteż jak integruje pracowników, żeby podnosić zaufanie do firmy przez to, że to logo się znajduje dostaje kartę z pochwałą logo mojej firmy może być jakiś Motyka ewentualnie jakiś jakiś jeszcze tutaj na przyjemny obrazek na tej karcie narysowane w znajdziemy taką kartę no właśnie i załóżmy, że jestem szefem chciałabym wprowadzić w udo do swojej organizacji to jest kwestia wydrukowania pewnie takich kart czytam ściągnięcia gotowego wzoru właśnie zaprojektowania wydrukowania i co mam po prostu położyć w recepcji każdy sobie pierza ile chce wypełnia i daje, kiedy chce czy powinniśmy to jednak jakoś bardziej sformalizować tutaj już w zależności od od od o tym, zasad, które w danej organizacji zostaną przygotowane tak stąd też wspominałam, że warto mieć na to jakiś spis zasad czy też regulamin, dlatego że możemy dać po zestawie takich kart Niewiem potrzeb po 6 każdemu pracownikowi możemy je tak jak pani wspomniała zostawić w recepcji Emil wówczas pracownicy mogą te Carte np. to jest często stosowane rozwiązanie zostawiać w recepcji w takim dużym jakimś kartonie kapeluszu kuli szklanej cokolwiek w zależności od CE od firmy tego co akurat firmie będzie też co osoba wprowadzająca karty myśli i np. raz na tydzień dany zespół Che grupa osób siada i karty czyta i wtedy wice, że jest napisane świetna robota Renata dziękuje ci za to, że przygotowała się tą prezentację, która pozwoliła mi inne wygłosić ją w radio np. albo na jakimś zebraniu i co przyspieszyło moją pracę i dało mi wkład merytoryczny do danej rozmowy dyskusji spotkań tak oczywiście to jest dużo słów na takiej karcie mieści się trochę mniej, ale warto, aby to podziękowanie czy też ta notatka nakłada się, żeby na tym miasto była konstruktywna, żeby było powiedziane, o co chodzi za co i co mi to co co co dla mnie ta praca wykonana np. za którą dziękuje, jakie to miało dla mnie znaczenie tak czy bardzo mnie ucieszyła albo pomogła mi to właśnie zrealizować jakiegoś jakieś przedsięwzięcie, czyli np. kartka z napisem tajność, by kolega albo do 6100 pracuje nie spełnia tych warunków no nie do końca nie do końca to się wydaje takie to troszkę porównała do tego poklepanie po plecach i powiedzenia sobie fajna robota to to mamy to to już mamy tak oczywiście, o ile, o ile w ogóle mamy tak, bo być może w danej organizacji w ogóle nie ma kultury nawet takiego podziękowania i wówczas to już naprawdę warto popracować warto sobie takie kursy wprowadzić, a potem coś robić z tymi kartkami, bo widziałam w różnych firmach gdzie, gdzie zostały tak od osób prowadzone były też takie tablice chwały, gdzie ludzie mogli sobie przyczepiać do swojego dosyć działam też taką opcję, że każdy przy biurku miał po prostu swoje co możemy zrobić potem już z tymi, jeżeli dostaniemy oczywiście w takiej formie tradycyjnej papierowej to co to co ja bym radziła tą tak jak wspomniałam przez tydzień zbieramy to to podła najlepiej zamkniętego, żeby później to była niespodzianka in po tygodniu otwieramy później może być czasy, kiedy osobie na tej tablicy chwały wisi po tygodniu mamy kolejną Pape kolejny moment na otwieranie i inne podła skuto sami i te, które wisiały ostatnio np. pracownicy mogą u siebie powiesić albo położyć u siebie na biurku czy też trzyma już jakby, żeby to było ich własnością i tak jak wcześniej wspomniałam, żeby w momencie np. jakiegoś słabszego nastroju, żeby można sobie było do tego wrócić ja zdecydowanie bym tego nie wyrzucała zbieram takie cudo zawsze mam już całkiem pokaźny komplet fotosów z przyjemnością je wziąć czasami po prostu otwieramy i czytam np. rozumiem jak jesienna chandra mnie dopadnie to jest świetne poprawę humorów dokładnie zamiast siedzieć w kupie jesiennych liści otwieram swoją szufladę skrót sami natychmiast nastrój się poprawia, aby chciałem zapytać, bo oczywiście powiedziała pani, żeby myśleć dla każdego natomiast z 1 strony wydaje mi się, że to może być sztuczne, jeżeli wszyscy będą co tydzień dostawali takie same kartki, a może nie takie same, ale w sensie, że wszyscy co tydzień wiadomo, że każdy coś dostanie, bo wydaje się, że zawsze trafia się takie osoby, które odstają, które nie będą tych kartek dostawać chociażby, dlatego że nie są lubiane np. przez zespół albo po prostu nie dowożą mocno słabszymi pracownikami co wtedy można zrobić żeby, żeby ona z kolei nie odczuwały tego jako kary, że nie dostają Kuba osób myślę pani redaktor w pewnym sensie to jest już materiał na in zupełnie inny wywiad w powszechnych natomiast tym w jaki sposób ja bym to rozwiązała najważniejsze jest to, żeby to było prawdziwe, a my nie możemy nikogo ja nie mogę zmusić nikogo z 1 strony, żeby napisał coś dla kogoś, bo ktoś jest biedny i nie dostał, tak więc jakby ani siebie nie chciałabym do tego zmuszać ani nikogo, ponieważ to powinno być prawdziwe i żeby to było prawdziwe to tak jak też wspomniał wcześniej warto, żeby w pewnym sensie, owszem, decyzja o wprowadzeniu podejmuje osoba wprowadzająca chcący zrobić jak przeprowadzić takie świadczenie i mające jakiś w tym cel natomiast w pewnym sensie dobrze, żeby współpracownicy mieli też takie poczucie, że oni też wspólnie tą decyzję o wprowadzeniu tych czasów podejmują i też rzepy czuli tak jakby im potrzebę wprowadzenia, czyli identyfikujemy, gdzie jest problem i mówimy, że ten problem chcielibyśmy znaleźć rozwiązanie też spróbować rozwiązać właśnie dzięki kartom Kuras tak także trudno mi się odnieść do osoby, która ich nie dostaje UE i nie dowozi nowo tak jak wspomniałam być może po prostu warto przestawić przesunąć na inne stanowisko być może inny zespół ma różne auta mogą być powodem akcji motywować to, że nie dostaje w przypadku nas pytanie tak czy to czy to będzie motywacja czy to będzie motywacja pozytywna czy motywacja negatywna zdarza się, że takie osoby w tym także osoby, które uciekło mi słowo takie współczujący c et taktyczne empatyczne dziękuję osoby empatyczne my widząc, że ktoś raz 0203. takiego dostanie dostał, owszem, dają takiego ku osoba to być może jest to jest to dobra osoba być może trochę słabszy Pijar być może wręcz odwrotnie być może dowozi, ale ma trochę słabszy PR, więc osoby empatyczne które, widząc sytuację reagują w sposób pozytywny, czyli takiego dostają należy tutaj reguły już osoba wprowadzająca nosy powinna mieć na uwadze i jakby obserwować, jakie może być ku temu powód, żeby też temu zaradzić na przyszłość, a ja też muszę przyznać rzadkie poznała moja idea ku basów i zaczęłam tak, aby bliżej się przyglądać się też w okazało się, że pani ma w moim towarzystwie są osoby, które już na co dzień korzystają z głosów czy to w pracy no właśnie m.in. okazało się, że 1 z moich znajomych ma zawsze w torebce kilka takich osób i rozdaje również w normalnym życiu, że potrafi dać swojej swojej fryzjerce jakiś pani w sklepie, która coś bardzo miłego dla zrobiła i po takiej krótkiej rozmowie okazało się, że ma niesamowicie sobie chwali to, ponieważ to jej bardzo zjednuje ludzi taki dowód wdzięczności niezwykłe powiedzenie dziękuję, ale właśnie taka karteczka, którą można dać, a ja oczywiście traktuję tego manipulacyjne w sensie oddam karteczkę i ktoś będzie bardziej przychylne, ale że jej relacji taki po prostu z otoczeniem do wzrostów po prostu poszły to wyższy poziom czy fakt też można używać od osób właśnie w zdecydowanie można, a ponieważ my tutaj jesteśmy w audycji o dobrym pracodawcy więcej odnosi się głównie do tej sfery służbowej jak w kontekście w kontekście pracy natomiast zdecydowanie na zdecydowanie tak Eminem mem w trakcie 1 z naszych wydarzenie dotyczące szczęścia w pracy we wrześniu ubiegłego roku miałyśmy pewne prelegentów miałyśmy osobę 1 z prelegentów z Niemiec, który nam właśnie tak artykuł czas, gdy przedstawiał i w trakcie konferencji później też rozdawał osobom goszczą w trakcie konferencji mówił o tym jak wprowadzał wszystkich wtedy, jakie są możliwości i i wtedy, kiedy po już po konferencji wieczorem wsiadłam do samochodu patrzeć coś jakaś kartka na moje szybie w samochodzie myślę sobie na tak znów jakaś reklama, a tam był w butach od koleżanki z Belgii i która napisała właśnie bardzo dziękuję musiała wcześniej na samolot wracać, więc zdążyła jeszcze w międzyczasie pod mają wypad mają wycieraczkę takiego leku osa wrzucić potem się okazało, że to koleżanki u koleżanki też tego Kotasa zostawiła potem okazało, że w recepcji też go zostawiła czyli jakby zostawiła w osobie takie bardzo miłe wspomnienie co najmniej 6 osób po i natychmiast, kiedy tylko, jakby dostała tylko da dostęp wzięła informacje o nich natychmiast wdrożyła to i zaczęła rozdawać i naprawdę bardzo bardzo dobry i dobre wspomnienie mamy też o niej wszyscy także zdecydowanie tak można to robić czasami zdarzają się osoby, które w, którym jest tak niezręcznie dziękować czasami jest ludziom trudno pochwały przyjmować takich ciekawostek mogę powiedzieć, że moja babcia kiedyś zabroniła mojej mamie chwalenia nas jako dzieci uznała wówczas uznała powiedziała mojej mamie niech twoje dzieci chwalą inni i np. ja akurat miał zawsze niedosyt takiej pochwały i z 1 strony i przez chwilkę miała też taką blokadę na tynkowanie i myślę że, toteż jest dla takich osób, które czasami może czują się niezręcznie wręczenie takiego Kurasa jest takim troszkę czy też ten tekst już jest napisane nakłada się jest takim troszkę wręczeniem taki, jakby pomocą ułatwieniem dla osoby wręczającej też takiego KUB osa promujemy, więc głosy, bo to jest sposób na to, żeby również nie tylko docenić, ale zachować po sobie miłe wspomnienia bardzo dziękuję za udział w audycji państwa moim gościem była pani Renata Kałużna dyrektor do spraw szczęścia międzynarodowy Instytut cześć część pracy dziękuję bardzo, dziękuję pani dziękuję państwu miłego dnia to była audycja dobry pracodawca nazywam się Marzena Mazur do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRY PRACODAWCA

Więcej podcastów tej audycji

praca

POPULARNE

praca
PARTNER SERWISU praca

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA