Maciej Rakowski dobre zapraszam na popołudnie Radia TOK FM w pierwszej części popołudnia wracamy do decyzji czy rozporządzenia ministra edukacji narodowej Dariusza Piontkowskiego w sprawie zasad funkcjonowania od września szkół w warunkach epidemii gościem popołudnia, skąd Marcin Jaroszewski dyrektor jest tego liceum Ogólnokształcącego imienia Jana Śniadeckiego w Warszawie dzień dobry dzień dobry witam państwa sporo już zdążyliśmy powiedzieć od momentu, kiedy pan minister
Rozwiń »
ogłosił te nowe zasady, ale myślę, że chociażby informacji, które spływają do nas każdego dnia stanie figami no każą również zapytać jak jak pan jak pana środowisko reaguje chociażby na to, że można aż się dowiedzieć, że w tym tygodniu jedno województwo jest czerwone, ale w drugim może być żółte albo zielone lub odwrotnie innymi słowy czy można w warunkach takiej niepewności cokolwiek planować powiem tak no chyba nie ma wyjścia, dlatego że no tego się wszyscy spodziewaliśmy oczywiście usłyszeliśmy, że już mamy do pan premier, mówi że już mamy wygraną walkę z Koroną minusem, że już nic nie zagraża i że wszystko wysoka, ale wiadomo że, że staraliśmy się przygotować na taką sytuację myślę, że sytuacja, w której nie mamy całkowitego lub dawno tylko lokalnie będą wprowadzone ograniczenia jak sądzę ma sens ja nie jestem geologiem trudno powiedzieć jak się to epidemia będzie rozwijać, ale rozumiem, że rozumiem, że te lokalne ograniczenia wynikają wynikają z jakiś przesłanek racjonalnych i merytorycznych, choć mam ograniczone zaufanie do do tego co co słyszę, ale nie mam wyjścia musimy się na czymś opierać i i do tego spodziewamy, że będziemy takie decyzje podejmować z dnia na dzień, kiedy okaże się, że sytuacja hydrologiczna na danym terenie czy na danej gminie danej szkole się zmieni muszą być przygotowani na na przejście bądź na znane nauczanie bądź nauczanie hybrydowe więc, więc staram się tego przygotować, choć pan minister nie dał nam zbyt dużo czasu, bo właśnie, ale to znaczy, że warto się najlepiej jak rozumiem na logiczne takim przynajmniej wydaje byłoby się przygotować od razu na modelce, a więc tego zdalnego nauczania no bo zawsze łatwiej jest chodzić tak powiem, bo średni się nagle wprowadzać czy źle byli to do końca jest także, że ten model co jest najtrudniejsze w związku z tym każdy inny będzie łatwiejszy wbrew pozorom ten model hybrydowy jest logistycznie dużo trudniejszy do organizacji i nie tak łatwo zapanowania, dlatego że tych scenariuszy model UB, czyli nauczaniu hybrydowym może być bardzo wiele zależeć od tego czy będziemy wyłączać daną grupę daną klasę dane zajęcia także modelce wbrew pozorom jest dużo łatwiejsze, bo to jest kwestia w całości przejścia na nauczanie zdalne to co żeśmy ćwiczyli już na wiosnę i będą różne oczywiście wychodziło tak i ze względów technicznych ze względów możliwości finansowe bowiem tak to by prawda jest taka, że nauczanie zdalne, jakkolwiek nawet w niektórych szkołach wypadło doskonale to proszę pamiętać, że bardzo niszczy relacje relacje ludzkie jest bardzo trudne dla psychiki młodych młodych ludzi jest to jest izolacja i oczywiście nic nie zastąpi tych relacji w szkole, choć zdajemy sobie sprawę że, kładąc na szalę zdrowie psychiczne i zdrowie do takie fizyczne związane z chorobą Kotowicz trudno powiedzieć co co wybierane wiadomo, że musimy musimy stosować się do tych do tych wytycznych chyba dobrze, że to jest loga lokalnie natomiast nie jestem pewny czy mam czy mam zaufanie do tych do tych informacji epidemiologiczne, które są podawane o liczby zakażeń, choć z danych powiatach gminach od modelu może nie pomyślałem, że jest najtrudniejszy, bo w sumie jak czytać te w te zalecenia to właśnie model BOC cały czas powinien być mówiąc potocznym językiem w szkole pod parą, bo jeżeli kształcenie na odległość będzie organizowane dla uczniów z chorobami przed przewlekłymi to ja zakładam, że w szkole, która ma kilkuset uczniów niestety się zawsze znajdzie chyba taka osoba szczególnie jeśli mówimy o szkole średniej, więc na dobrą sprawę do tego modelu chyba trzeba być przygotowanym niezależnie od sytuacji Epidemiologicznej to prawda, ale proszę też pamiętać ten model bez wprowadzenia tego modelu wymaga pewnych czynności czy zgody organu prowadzącego oraz pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego, czyli jest pewna procedura we wprowadzaniu tego modelu bez są sytuacje, że takie sytuacje indywidualne, o których pan aktor mówi ona mogła być rozwiązywane dużo dużo prościej poprzez po prostu decyzję decyzję dyrektora opartą o wskazania medyczne to samo zresztą mogłoby dotyczyć nauczycieli proszę też pamiętać, że to nie jest kwestia uczniów i zagrożenia zdrowia uczniów, ale również mamy nauczycieli zarówno na grupy ryzyka jak też z chorobami przewlekłymi i oni również, bo obawiają powrotu powrotu do szkoły, a tu już nie mamy mechanizmów czy narzędzi, które pozwalały skierować nauczyciela do pracy zdalnej np. nad nim nie przechodzą wstęp ten tryb hybrydowy co wymaga to, że każda placówka będzie musiała mieć dedykowaną izolatkę to jest duży problem myślę, że myślę, że zawsze jakieś pomieszczenie pomieszczenie w szkole się znajdzie na taką izolatki to na, toteż wiadomo, że w dużej placówce, gdzie dużo uczniów może się okazać, że jedno pomieszczenie może wystarczyć, ale tak usłyszeliśmy wczoraj na konferencji, że zakładam, że to będą sytuacje wyjątkowe i takich za zakażenie będzie dużo takich państw uczniów, którzy wykazują objawy, a także rzeczywistość może być zupełnie inna jeszcze zapytam w końcowej części o pieniądze, dlatego że dzisiaj w pewnym sensie szokującą informację podawaliśmy na naszej antenie informacja jest z Włoch, że wraz, że tam w związku z rozpoczęciem roku szkolnego we wrześniu potrzebują szkoły 2,51 000 000 nowych ławek 2 000 000 testu dla nauczycieli i personelu oraz uwaga 11 000 000 masę Czech i 50 000l żelu do rąk dziennie sprawdzają dwukrotnie trzykrotnie czynsz czy nie my czytając tych danych nie mylę się dodaje oczywiście skala kraju, ale dla szkoły takie jak pan jak też koszt dodatków to na pewno spory to znaczy do MEN dyrektorzy już patrzymy swoje plany finansowe na na ten rok wiadomo, że musimy poczynić duże oszczędności właśnie względu NATO, żeby zapewnić środki bądź ochrony indywidualnej dla dla pracowników na dysku te środki środki czystości środki dezynfekujące no tak przede wszystkim płyn, który będzie no rzeczywiście litrami schodził szkolenia w tej chwili trudno jest ocenić, dlatego że nie mieć takiej sytuacji prawda zamknęliśmy szkoły przeciwko całości na zdalne nauczanie w związku z tym, aby pokazaliśmy tylko tylko puste ławki puste przestrzenie teraz też też robiliśmy trudno powiedzieć jak jak i jakie będą koszty znaczy jak często trzeba będzie uzupełniać zapasy zapasy płynu zapasy maseczek zapasy innych środków ochrony natomiast aby wiadomo, że musimy musimy te środki w swoich budżetach zabezpieczyć wiadomo też organy organy prowadzące szkoły muszą przyjrzeć swoim budżetom i mieć mieć w zanadrzu te środki, żeby wesprzeć wesprzeć swoje szkoły tego nie przeskoczymy no i ponieważ ciasno minął to tylko bardzo krótko, ale nie obawia się pan, bo to są znowu dodatkowe obciążenia finansowe 2 i właśnie nie wiadomo czy czy są pieniądze tak oczywiście się obawia, ale ale, ale w tym momencie, by miał ogranicza wydatki, aby pomoc ogranicza wydatki 10 od nas wiadomo, że musi zabezpieczyć środki ochrony i zapewni bezpieczeństwo to jest oczywiście priorytet i nie ma co chwilę rozważać co sprawia, że nie ma wyborcą nie ma nie ma wyboru dla bardzo dziękuję dzisiaj za rozmowę pan Marcin Maruszewski dyrektor jest liceum Ogólnokształcącego imienia Jana Śniadeckiego w Warszawie po naszym gościem dziękuję za rozmowę przed nam informacji
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM
-
22:17 W studio: prof. Radosław Marzęcki
-
-
13:11 W studio: gen. broni Mirosław Różański
-
10:55 W studio: Wojciech Jakóbik
-
12:21 W studio: dr Izabela Kamińska-Jatczak
REKLAMA
POPULARNE
-
13.02.2018 14:20 Popołudnie Radia TOK FM11:59 W studio: Michał Kokot
-
23.01.2018 15:40 Popołudnie Radia TOK FM14:11 W studio: sędzia Waldemar Żurek
-
13.02.2018 16:20 Popołudnie Radia TOK FM11:22
-
26.01.2018 13:30 Popołudnie Radia TOK FM07:45 W studio: Dominik Szczepański
-
13.02.2018 12:00 Popołudnie Radia TOK FM22:09 W studio: prof. Artur Nowak-Far
-
01.09.2020 18:20 Popołudnie Radia TOK FM31:46 W studio: Małgorzata Szutowicz
-
17.12.2020 15:25 Popołudnie Radia TOK FM09:53 W studio: Łukasz Durajski
-
-
27.11.2020 18:00 Popołudnie Radia TOK FM11:10 W studio: prof. Małgorzata Fuszara
-
16.12.2020 16:00 Popołudnie Radia TOK FM21:42 W studio: Jakub Majmurek
-
15.09.2022 12:40 Popołudnie Radia TOK FM14:07 W studio: dr Paweł Mościcki.
-
13.03.2018 16:00 Popołudnie Radia TOK FM10:38 W studio: Dominik Wilczewski
-
06.11.2020 16:20 Popołudnie Radia TOK FM13:32 W studio: prof. Stanisław Obirek
-
06.11.2020 15:40 Popołudnie Radia TOK FM11:54 W studio: prof. Anna Gambin
-
27.12.2021 13:20 Popołudnie Radia TOK FM15:57 W studio: Piotr Żakowiecki
-
-
-
23.10.2020 13:20 Popołudnie Radia TOK FM12:52 W studio: mec. Mirosław Wróblewski
-
17.12.2020 16:20 Popołudnie Radia TOK FM12:27 W studio: prof. Tadeusz Bartoś
-
18.12.2020 15:00 Popołudnie Radia TOK FM22:23 W studio: Katarzyna Tubylewicz
-
16.10.2020 13:20 Popołudnie Radia TOK FM14:24 W studio: dr Jowanka Jakubek-Lalik
-
05.04.2021 17:40 Popołudnie Radia TOK FM20:25 W studio: Anna Plucik-Mrożek
-
10.11.2020 13:20 Popołudnie Radia TOK FM14:28 W studio: Rafał Jankowski
-
29.07.2020 18:00 Popołudnie Radia TOK FM25:06 W studio: prof. Andrzej Leder
-
18.10.2022 16:00 Popołudnie Radia TOK FM10:01 W studio: Maria Libura
-
-
26.06.2020 14:20 Popołudnie Radia TOK FM12:04 W studio: prof. Radosław Marzęcki
-
23.09.2022 12:20 Popołudnie Radia TOK FM12:34 W studio: Adam Balcer
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL