REKLAMA

Elektromobilność w Polsce oraz Lucid Air

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-08-19 19:40
Czas trwania:
14:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry witamy codzienne magazyn motoryzacyjny w radiu TOK FM edycja środowe Jacek Lonka Sławek Paruszewski witają nie wiem czy zapowiadaliśmy czy nie, ale ostatnio sporo prawie w każdym dniu, czyli od poniedziałku do piątku jesteśmy mówimy coś o samochodach zelektryfikowanych dzisiaj to wypadałoby, tym bardziej bo jednak nadal uznajemy, że przyszłość motoryzacji bliższa dalsza będzie się wiązała z prądem tylko gdzie ten prąd będzie czy Rozwiń » ten prąd będzie na samym końcu samych silnikach, a będziemy tankować wodór czy ten prąd będzie po prostu doła dostarczany z wniosku do akumulatora czy to będą hybrydy to jeszcze to jeszcze jest wg mnie nierozstrzygniętej cały czas cały czas w każdym kraju jest inaczej zresztą dzisiaj w Polsce więcej tydzień temu mówiliśmy o nowych projektach polskich, które jeśli wejdą jeśli zostaną zrealizowane to najszybciej za 3 lata głównie chodzi o to już słynną od 2 tygodni zerem, ale tam się zainwestować mnóstwo pieniędzy i 0 nie pojeździmy prędko natomiast jeździmy już coraz częściej w Polsce, choć nadal to są niewielkie wolumeny samochodami zelektryfikowanej ja mam dane za pełne 7 miesięcy z Instytutu badań rynku motoryzacyjnego Samar no, więc sytuacja nie wygląda źle w porównaniu z 7 miesiącami roku ubiegłego od stycznia do do lipca Polacy obywatele Polski kupili 32 000 sztuk takich samochodów takich samochodów, czyli typowych elektryków hybryd ładowanych z Miastka hybryd tradycyjnych i tzw. hybryd miękkich co, do których mam dużo wątpliwości, ale ten został zrzucanie tego wszystkiego do 1 Anna Waś ma ważne, więc hybryd nowi dlatego utworzono tu konkretów pozwolę się poza te dane dobrze bo, bo hybrydy miękkie ja bym w ogóle stąd wyjął i dlatego o nich nie będę dużo mówił to głównie volvo i audi natomiast 32 000 sztuk takich samochodów odejmujemy hybrydy miękkie to jest 13 000 sztuk mniej mamy wtedy 19 000 sztuk i popadł zwykłe hybrydy tradycyjne, które uważam są naprawdę dopracowane w tej chwili w wielu Markach no prawie do perfekcji rządzi to japońskie BMW no tak rządzi Toyota model Toyota corolla hybrydy ładowane z Miastka takich hybryd zwykłych tradycyjnych jest 16 000 kupionych wiesz, jaka część stanowią hybrydy ładowane z wniosku, o ile razy mi ile razy mniej 10× mniej 1600 sztuk noty doładowany wnioski i co ciekawe pojawił się nowy gracz na rynku, o ile BMW to już dość dość dawno zapowiadał wprowadzał Skoda słuchaj Skoda z tym Superba nowym zresztą, który mieliście okazję jeździć pamiętasz jeździłeś mam nadzieję Skoda Superb miast jest tutaj tuż za BWA jeśli chodzi o typowe elektryki to się wzrost 40% w porównaniu z 7 miesiącami Aga złego błagam no ale chodzę na spacer z psem mamy statystycznie potrzeb nogi dla euro jeśli jest no ile jest tych 8 no właśnie niestety tutaj trzeba się pochylić popłakać 1400 sztuk tylko samochodów typowo elektronicznych ZUS sam króluje nie ja nie płakał bym tutaj bym się nie pochylał jest, bo jak przyjmujemy racje branży ma lobby branży motoryzacyjnej po prostu powinniśmy wszyscy wymieniać samochody Soroki po prostu kupować nowej po prostu kupować to co nam za przeproszeniem sama mówi albo Gazeta wyborcza bez jaj to wszystko jest doskonała to te wyniki sprzedaży są doskonałym odzwierciedleniem na trendów motoryzacji naszych możliwości również finansowych możliwości to się nam rozwiązań związanych z tym jak samochody możemy naładować, jakie dostajemy ewentualne korzyści itd. tak dalej sławną już są rzeczy pasa dla związanych z Janem pewnie, ale poza tym to jest kwestia wyboru numer podajemy dane tak obserwujemy rynek, ale wcześniej nikogo nie zmusimy nie są wykluczone jako stwierdzi, że po co mu wydawać kilkadziesiąt tysięcy w tych czasach, jaką za to pieniądze może kupić 3 inne samochody albo 2 i wydać te pieniądze ducha winnego albo ta część tylko jak ci coś powiem ja miałem jeszcze do niedawna wielką ochotę na zakup samochodu elektronów nowe no i pojęcia, dlaczego tego nie zrobiłem, dlaczego prawdopodobnie tego nie zrobimy pierwszy bardzo ważnym argumentem był to było to, że autem elektrycznym można się poruszać po buspasach i to jest Super drugi jest taki, że nie płacić za parkowanie w Warszawie w niektórych dużych miastach jest to bardzo duże argumenty zostały trzeci jest taki, że masz sporą sieć zupełnie darmowych ładowarek w całej Warszawie to jest argument, który właśnie znikną dlatego graczy miało to miałem, dlatego że do tej pory samochód jak i liczby to sprawa, bo ja nie mam pretensji o to, że coś co zaczął normalnie płaci, a co wyjątkowo było darmowe trasy nie jest, ale protest taka żeby, że to darmowe obiady poznikały, a trasa ma jedno pytanie motyw mieszka w Warszawie, gdzie miała najbliższą na darmową ładowarkę, żeby gaży, a poza tym nie mam pojęcia no właśnie, bo bo, ale to moja żona pracuje na Uniwersytecie to były słupki ładowania, więc to, aby tym samochodem jeździła, jakby co de codziennie do pracy, a teraz jeszcze 1 jeszcze 1 bardzo ważna rzecz jeszcze 1 kolejny ważny argument ja byłem tym samochodem zainteresowane dopóki rząd chciał dopłacić do niego 372 tysiące złotych i mówię to są zabawki dla tych, którzy nie wiedzą za bardzo coby tutaj wolną kasy czy oszczędności wpakować tras słuchaj zostały tylko 2 pierwsze argumenty po pierwsze, buspasy po drugie nie musi parkować ma zielone tablice, czyli auto elektryczne nota Polski, kiedy zwolniło się tą decyzję raczej zrezygnować z decyzjami właśnie w ostatnim tygodniu kiedy, kiedy zakończy czy pół roku temu jak okazało się, że nie ma tych dopłat elektrody do samochodów elektrycznych ona stroną w zupełnie innej formie to już nie jest to samo już mnie to, że tak miało dziękuję tak i jeśli trzeba pamiętać o tym, że to nie jest, że to nie jest art. 1 potrzeby i mało tego to wcale nie jest tak tanie, bo samochody elektryczne były przedstawiane nam jako sposób na tanie podróżowanie płacić więcej samochód, ale potem płacić mniej za jego wodowanie, ale prawda jest taka, że jeżeli korzystasz z ogólnodostępnych w Warszawie ładowarek do samochodów elektrycznych, o czym za, które oczywiście musisz płacić już to płacisz więcej niż za benzynę koszt przejechania samochodem elektrycznym w Warszawie w tym momencie wynosi około 30zł my mamy mini AK przerobionego na gaz my 100 km robimy nie za 30zł między 1620 par 78l gazu, więc wiesz jak tutaj argument nawet jakby 1 z drugim odpada, więc to jest to są samochody w tym momencie naprawdę dla entuzjastów motoryzacji dla osób, które stać na to, żebyśmy trochę pobawić i tyle to jest moje zdanie oczywiście tak i słusznie dlatego ja coraz bardziej coraz częściej podkreślam, że ta przyszłość motoryzacji w tej chwili to jest wszystko rzeczywiście napędzana jest duży duży szum medialny nie ma firm, które rzeczywiście nie wprowadzają nie ogłaszają różnych nowych modeli, a co będzie za 5 lat coraz częściej mówi poczekamy zobaczymy i wcale nie nie będę tu do momentu coraz, ale także media przyszłość motoryzacji od mniej więcej 15 lat, odkąd pierwszy raz jeździliśmy toyotą prius określam dość bezbłędnie przyszłością motoryzacji hybryda odzyskiwanie energii, która jest marnowana na ścieranie klocków hamulcowych tarcz hamulcowych akta często ustali to coraz lepiej działa tak i na co raczej trudno tak trudno mi trudno nie mówić o tym co firmy proponują, ale co z tego będzie, kto kupi to widzimy albo zobaczymy za rok 2 i nie wiem, kiedy mówiła chyba pora roku o lasach o mężu mówiła, że mocne BMW będzie na pewno hybrydowe być może będzie to 1000 koni nawet prawda MK, że ja mówiłem, że może na zasięg to będzie konkurować z Teslą na osiągi moc staje Kany, ale to jest nowy gracz, który miał słyszałem niedawno, ale ten nowy gracz firma Lucy Motors istnieje kilka lat i to amerykańska firma z Kalifornii ma siedzibę już 3 lata temu za prezentowała koncepcyjny samochód, który się nazywał już wtedy Lucy TR 3 lata temu to miał być konkurent Tesli model IS no minęły 3 lata i we wrześniu już za miesiąc będziemy mieli samochód produkcyjny zaprezentowany miał być zaprezentowany w nowym Jorku w tym roku, ale salon został odwołany z powodu pandemii i w związku z tym poczekajmy jeszcze miesiąc, ale wiemy już co będzie tam pod maską wiemy już z kim się będzie chciał bić na pewno będzie się chciał bić na osiągi i staje Kane istotną jest takie plany natomiast czym dysponuje ten samochód ten samochód widziałem jego zdjęcia tak na samochód nie jest brzydki to mniejsze akurat na jeszcze w tym oczywiście w tych rozmiarach nową czy komu jest potrzebny taki ogromny to też dyskusja każdy ma każdy ma inne potrzeby akumulatory i zasięg tutaj teoretycznie ma być ponad 700 km w tej wersji akumulatorów, które mają mieć pojemność 120 nawet kilowat godziny ewentualnie 600 kilkadziesiąt teoretycznie już były badane te samochody okazuje się, że udało się osiągnąć 600700 przebiegu, ale nam się też daje osiągać 300 w peugeocie czy w oplu corsa 3400 kilkadziesiąt Hyundai kona, więc da się osiągnąć takie są pamiętaj teoretyczną sięga zaś zasięg, ale co mamy pod maską 2 silniki o mocy 600 koń każdy maksymalna moc około 1000 Kono dlaczego, bo moc maksymalna ograniczona przez ilość energii, jaką potrafi oddać bateria, więc to nie jest 1200 noc samochód nie będzie lekki, ponieważ ma drugie ma ciężki ma duże ciężkie akumulatory tutaj nie ma masy, ale sądzi, że jest szansa, że ten samochód powalczy z Teslą czy to jest zbyt cienki grać, żeby w ogóle mógł zagrać, którego głównym inwestorem jest fundusz inwestycyjny z Arabii Saudyjskiej, więc ja bym tutaj się nie lekceważy tak do końca nie lekceważę, chociaż myślę, że tego wszystkiego się powoli trochę za dużo jak ktoś kupuje samochód elektryczny albo traktuje tak Super sportową zabawkę być może tutaj jest jakaś szansa, bo Warta odniosła albo po prostu potrzebujesz tego czegoś co jest jakąś gwarancję tego znosi to nie rozpadnie, ale jako rzecz ważna jedno na koniec ważna jest oczywiście ta ta pojemność akumulatorów, ale też jest ważna jako ładowarką może współpracować samochód jako, jaką przyjąć mostu okazuje się teoretycznie nawet może podjechać do Super szybkiej ładowarki o mocy 300kW nie w Polsce jeśli gdzieś są 150kW to dobrze, ale od 300 to nie słyszałem no, więc tak jak przypomnę losy Air nowy samochód premiera za miesiąc teoretyczny zasięg ponad 700 km na godzinę przy tej wersji z akumulatorami 100 dwudziesto o pojemności 120 kilowatogodziny miała wysoką taką ciekawostkę tutaj odbiła się na to jaki ten samochód ma zasięg prawda 700 km co złe chcecie powiedzieć państwu również o takim teście, który został przeprowadzony w Niemczech 1 z torów zostało przeprowadzone przez hyundaia, ale nie w towarzystwie dziennikarzy auto Bilda i też DEKRA to wszystko nadzorowała 3 Hyundai kona, ale elektryczna tor zwykłe seryjne samochody zwykła seryjna oponę prędkość pomiędzy 30 około 30 km na na godzinę światła to, czego tutaj na tej trasie to wszystko starali się wzorować tak, żeby było nas było trochę nawet bardzo jak ja jak podczas ruchu Miejskiego, chociaż oczywiście przecież bez jakiegoś specjalnego naciągania oczywiście trochę naciągane musiało być natomiast chodziło o to, żeby przejechać jak najwięcej na 1 ładowaniu 35 godzin zdziwienie było chyba 30 kilka zmian kierowców no i była mocniejsza wersja Kony, która ma standardowy zasięg 450 km, ale na to mówiliśmy państwo bez bez bez żadnego projektu problemu tym samochodem udawało nam się przejeżdżać nawet ponad 500 km jeszcze nie były na rezerwie czy wiesz jaki, jaki wynik udało się osiągnąć 1 z aut 700 km 1026 o wzięciu, ale to 1024 trzecim 1016 no to powiem ci szacunek Hyundai kona, ale zła czym żeśmy się tego nie spodziewali się tego spodziewam się zmienia auto i ten zasięg akumulatorów to naprawdę, jeżeli my mieliśmy samochód tylko przez tydzień jak nie miałem okazję się z niego jest tak wgryźć tak, żeby go mieliśmy przez tydzień, ale on już na premierze 2 lata temu zrobił na mnie ogromne wrażenie premiera była w Norwegii, więc tam samochodów elektrycznych to po prostu tylko Głowacz kręci, bo one są wszędzie wtedy byłem zadziwiony, że ten samochód jadąc przyjeżdża normalnej trzymał zasięg przyjeżdża normalne to niebyła jazda o przysłowiowej kropelce prądu tak, że staraliśmy, więc tu już wtedy wiedziałem co 2 lata temu, że będzie dobrze jest bardzo dobrze to wszystko dziś skłaniamy się pięknie Sławek Olszewski w bankach zapraszamy już jutro jutro bowiem państwo fiacie 500 x i jeep Renegade Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA