REKLAMA

Jedzmy ziemniaki... a może bataty?

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2020-08-24 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
01:37 min.
Udostępnij:

Ziemniaki, kartofle, pyry, grule - jakkolwiek je nazwiemy - wszyscy znamy od dziecka. Rozwiń »

Wbrew temu co wielu sądzi nie jest to warzywo bezwartościowe. Oprócz skrobi i błonnika, ziemniaki mają duże ilości witaminy C oraz witamin z grupy B. Również potas, magnez, żelazo, fosfor i miedź.

By nie stracić cennej witaminy C, najlepiej gotować je w mundurkach i zalewać do gotowania wrzącą wodą.

Jest też inny powód dla którego nie warto ich obierać. Skórka zawiera blisko 10 razy więcej przeciw utleniaczy niż miąższ. Przypomnijmy: przeciwutleniacze, które w przyrodzie najobficiej występują w warzywach i owocach, chronią przez chorobami układu sercowo-naczyniowego, cukrzycą oraz zaburzeniami neurologicznymi.

Ziemniaki mają wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, że szybko po ich spożyciu podnosi się stężenie glukozy we krwi, stąd unikają ich osoby chore na cukrzyce. Tutaj może być wyjściem jedzenie słodkich ziemniaków, czyli batatów.

To bataty są głównym źródłem skrobi w diecie osób na Okinawie; miejscu gdzie ludzie żyją najdłużej. Poza tym bataty ze względu na bogactwo beta- karotenu zmniejszają ryzyko zachorowania na raka piersi, żołądka, pęcherza moczowego oraz jelita grubego .

Korzystałam z książki "Zakłamane jedzenie" autorstwa Hanny Stolińskiej Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wodnik TOK FM na zdrowie rządowych Ewa Podolska ziemniaki kartofle 4 Gruzja, jakkolwiek nazwiemy wszyscy znamy od dziecka wbrew temu co wielu sądzi nie jest warzywo bezwartościowe oprócz skrobi błonnika ziemniaki mają duże ilości witaminy c oraz witamin z grupy BU również potas magnez żelazo pozwoli mieć, by nie stracić cennej witaminy c najlepiej gotować w mundurkach zalewać do gotowania wrzącą wodą jest też inny powód, dla którego nie wartych opierać skórka zawiera Rozwiń » blisko 10× więcej przeciwutleniaczy niż miał już przypomnimy przeciwutleniacze, które w przyrodzie najobficiej występują warzywa i owocach chronią przed chorobami układu sercowo-naczyniowego cukrzycą oraz zaburzeniami neurologicznymi ziemniaki mają wysoki indeks glikemiczny co oznacza, że szybko po spożyciu podnosi stężenie glukozy we krwi stąd unikają osoby chore na cukrzycę tutaj może być wyjście jedzenie słodkich ziemniaków, czyli batatów to bataty są głównym źródłem skrobi w diecie osób na Okinawie miejscu, gdzie ludzie żyją najdłużej poza tym bataty ze względu na bogactwo beta-karotenu zmniejszają ryzyko zachorowania na raka piersi żołądka pęcherza moczowego oraz jelita grubego przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 14 przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA