REKLAMA

Tłuszcze - niezbędne... w niewielkich ilościach

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2020-08-31 13:50
Prowadzący:
Czas trwania:
01:31 min.
Udostępnij:

Dziś postanowiłam sobie i Państwu uporządkować wiedzę o tłuszczach. Dzielimy je na roślinne i zwierzęce, także na tłuszcze stałe, występujące na przykład w mięsie i tłuszcze płynne czyli oleje. Rozwiń »

Ale można też można je podzielić na widoczne i niewidoczne .
To że tłuszcz jest w maśle, margarynie i oleju jest dla nas oczywiste, ale już mniej albo wcale go nie spostrzegamy w tłustym nabiale - tłuszcz pochodzenia zwierzęcego, lub orzechach, nasionach, oliwkach, awocado....- tłuszcze pochodzenia roślinnego.
Te ostatnie zresztą są bardzo polecane przez dietetyków jako, że dostarczają także białko oraz wiele witamin i składników mineralnych.
W piramidzie zdrowego żywienia tłuszcze znajdują się na samym szczycie, co oznacza, że w porównaniu z innymi produktami należy ich jeść stosunkowo najmniej, ale nie w ogóle. Tłuszcze to najbardziej kaloryczny składnik pożywienia - 1 g. tłuszczu to 9 kilokalorii, 1 g białka i węglowodanów to 4 kcal. oprócz energii tłuszcze są źródłem witamin A, D , E i. Potrzebne są też do tego by organizm mógł wchłonąć potrzebną nam witaminę K. Rozpuszcza się ona w tłuszczach, ale nie w wodzie. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wodnik TOK FM na zdrowie Frida Ewa Podolska dziś postanowiłam sobie państwo uporządkować wiedzę od łóżka dzielimy je na roślinne zwierzęce także na dłuższe stałe, występując np. w mniejszych tłuszcze płynne, czyli olej, ale można też podzielić na widocznej widoczny to tłuszcz jest maśle margarynie oleju jest dla nas oczywiste, ale już mniej albo wcale nie postrzegamy go w tłustym nabiale tu pochodzenia zwierzęcego lub orzechach nasionach oliwkach albo Kato tłuszcze Rozwiń » pochodzenia roślinnego to ostatnie zresztą są bardzo polecany przez dietetyków, jako że dostarczają także białko oraz wiele witamin składników mineralnych w piramidzie zdrowego żywienia tłuszcze znajdują się na samym szczycie co oznacza, że w porównaniu z innymi produktami należy jej stosunkowo najmniej, ale nie w ogóle cóż to najbardziej kaloryczny składnik pożywienia 1 g tłuszczu to 9 kcal 1 g białka węglowodanów 4 kcal oprócz energii tłuszcze są źródłem witamin, a de i UE potrzebne są też do tego by organizm mógł wchłonąć potrzebną nam pewne taka rozpuszcza się ona w tłuszczach natomiast nie rozpuszcza się w wodzie przewodnik medyczny od poniedziałku do piątku przed 14 przewodnik TOK FM na zdrowie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA