REKLAMA

Ssangyong w Polsce, Fiat 500 i ceny Volkswagena ID.3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-02 19:40
Czas trwania:
13:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dzień dobry dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek BOR Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy pięknie się zarobić na normy proszę państwa jest środa przyszłość motoryzacji czy ona będzie ekologiczna ekonomiczna czy elektryczna czy może wszystkie te przymiotniki w 1, ale zdaje się chciały w środku coś o przyszłości pewnych Marek w Polsce powiedzieć faktury nie wiadomo, jaki no słucham tak no bo przecież no Rozwiń » bo przecież ta przyszłość motoryzacji to nie tylko jej Stali słuchacze pewnie jak zauważyli, że ja mam ostatnio jakąś taką gorycz, jeżeli chodzi o samochody, które elektryczna by ona pewnie po części wynika z tego, że ostatnio jeździliśmy kilkoma mieliśmy trochę bój, ale nie było, gdzie naładować długotrwałą musiał zmieniać swoje plany i to zawsze trochę trochę powoduje, że za jakoś tak się robi taki na służą ani nie było także jakoś tak wydawało mi się, że ty masz wrażenie, że ten elektryk to właściwie to tak jak benzynowy to już praktycznie niewielka różnica potem okazało się, że jednak jest sporo przeszkód, ale widzisz na dom zły nowe wraz z jakimiś tam różnymi czynnikami, które się w moim życiu pojawiają się co 3 czy są dookoła no to jak zmienia się też podejście do pewnych rzeczy, a ostatnio myśmy się jako na teścia zresztą pani będzie o nim opowiadać długo, ale mieliśmy dokona w tej wersji słabszej słabszy, jeżeli chodzi o silnik, ale też mniejsza akumulator już nie chodzi o akumulator, jeżeli chodzi o silnik to to tam kilkanaście koni zamiast czysto kilkadziesiąt zaraz 200 zupełnie nie przeszkadzało, a teraz, jeżeli chodzi o zasięg w pełni naładowanego akumulatora trochę to trochę przeszkadzało, że to był samochód, którym przed musiał pojechać do Radomia i imię jak wrócić, chyba że wrócę bardzo delikatnie bardzo tak wiesz, oszczędzając każdą kilowatogodzina dłuższą dłuższą, choć krótszą trasą tak właśnie zrobiła jakoś się udało dojechać nawet na rezerwie do domu entuzjastą są takie przygody, które łączy, kiedy jest piątek chciałby jak najszybciej wrócić do domu pobawić z dzieckiem i zajęcie kimś tam rzeczami pogłaskać psa to my to jest się nagle okazuje, że musi jechać 60 na godzinę, ale różnią się na godzinę samochód już nie wiem, że myśmy rozwiązania tak jest, ale w tej chwili uważam, że na razie najbliższa przyszłość dla mnie to samochody elektryczne jednak jest miasto okolice i ewentualnie zawody sportowe, bo jeśli chodzi o sport to samochody elektryczne tutaj bardzo się rozwijają i to jest to jest ta ta działka, którą uważam, że ma sens natomiast tak jak ty mówisz te wyjazdy tam do Radomia czy do nowego Targu no to już jest podróż życia niemal czasami tak elektrykiem siano, ale nie od nie chciałem tutaj się to tutaj się po prostu trochę tak w dal wciągnąć w dywagacje na temat przyszłości motoryzacji, ale to przyszłość motoryzacji na to może na naszym podwórku wyglądać nieco inaczej zupełnie innego powodu jest taka firma SsangYong my znamy nasze pojawiła Europie dawno temu chyba w latach dziewięćdziesiątych są samochody duże terenowe one były bardzo popularne np. Norwegii, bo były przystępne terenówki w Polsce w 2004 albo w 2005 roku pojawiła się prywatna firma prawo importerem tych samochodów no oni takim dość ostrym przytupem weszli zresztą, ustawiając się jako samochody na licencji mercedesa segment premium bardziej przystępnej cenie itd. tak dalej tym się okazało, że tak nie do końca z tym segmentem premium jest z tą licencją mercedesa też tak nie do końca jest generalnie te samochody zostały bardzo dobrze zweryfikowane przez rynek to znaczy Rexton, który wtedy kosztował tyle co Toyota land cruiser z 2005 roku możesz kupić za 612 000zł większość popsuł ta land cruiser, którego wtedy mogą kupić za podobne pieniądze jest z tego samego roku wart tras między 4070 000zł jak jest weryfikacja jakości puenta sankcją po kilku latach obecności na polskim rynku znikną, ale wrócił parę lat temu, a wrócił znowu jako inicjatywa prywatnego importera firmy, która dostarczała na Polski rynek pikapy Isuzu oni sobie jeszcze 1 markę pod skrzydła i a no i dystrybuować zarówno suzuki sanki, ale jakieś pół roku temu pod koniec może nawet ponad pół roku temu, bo pod koniec ubiegłego roku ta firma, która sprowadzała do Polski Isuzu sprzedała tę część odpowiedzialną za Ssangyonga firmie, która jest prywatnym importera jaguara land rovera do Polski, czyli BH, jeżeli dobrze pamiętam byty Automobil Holding BAH i to właśnie tylko, że auto firmowe tylko do marca przyszłego roku na jaguara land rovera, ale zaraz o tym powiem, ale na razie sanki mówi lekarz może ten sankcją miał być teraz rozwijanej jak to tam czytałem, że to Jaguar land Rover to są brylant sankcją to jest nieoszlifowany diament wad bardzo długo się śmiać jak to przeczytałem, bo to jest po prostu kamienia nie diament ale, ale jak się okazało jest to nie tylko taki Kamyk, ale jest również kampania ruszy, dlatego że sankcję, czyli Koreańczycy po pół roku wypowiedzieli polskiej firmie umowa o trybie natychmiastowym i tak, a i jest to jest śmieszna sprawa, bo wygląda na to, że wygląda na to, że ktoś tutaj ktoś tutaj niż do kopał te w tę polską spółkę BAH, dlatego że oni będą zobowiązani do tego, żeby przez 10 lat dostarczać klientom części no takie podjęli zobowiązanie i 1 stronę to też jakaś Mara, czyli części muszą tak muszą zapewnić serwis nie ma inaczej, jeżeli coś sprzedawać na europejskim roku musi tutaj to zapewnić no i tak naprawdę ani tych rankingów sprzedali kilkanaście kilkadziesiąt przysługa rządzimy się musimy nie może także zobaczmy od 2 lat, o czym sami zmieniłem trochę zdanie na temat przedstawiciela w Polsce tylko na temat modeli Zobacz ten rok z tą sprzed 2 lat kolejna generacja już naprawdę był diesel pamięta 180 parę koni i przyzwoicie wykończone samochód dobrze jeżdżący, owszem, już nie tak tanie są z Anglią jak kiedyś ale kto mówił, że wiecznie będą tanie są coraz lepszy przeszliśmy Korea zła rolnika Opowiedz nie trzeba było tak Noliko powtarzam to jest nadal ten i zacząłem od tego co jest tutaj najważniejsze te samochody weryfikuje doskonale co także ja wiem wiem co 4 formy, jaką może też w latach, a zobaczymy jak będzie weryfikował te obecne czy sprzed 2 lat dokładnie tak samo wyobraża sobie, że teraz do 200 klocków Arek Stone albo 200 krótko klocków zalane Cruz 0 no to samochody, ale na 10 latach wycenianej tężnie 1 będzie mógł dostać za garść jeśli euro tutaj druga dobra warte u nas drogę jasnym mówię, że są coraz lepsze i ten postęp jest duży jak zauważono Zobacz korando Rexton tak mówiłeś Tivoli Selfa Niemcy tam więcej jest na pewno, bo tak pomachał im pomagajmy im do widzenia, dlatego że nie wiem czy firma z bankiem będzie chciała sobie tworzyć jakieś inne przedstawicielstwa to samo lekkim plusie Mahindra Mahindra zobaczymy co się tam będzie nowo w Azji, ale ja mam coś myślę, że nie tyle ciekawszego bardziej optymistycznego, bo no jeżeli, jeżeli Ssangyonga Michał nas z rynku wcale się z tego nie cieszy w ogóle się niczym się jakakolwiek firma wycofuje klienci sami wybierają oferta powinna być jak największa dobra Fiat 500 pamiętasz maluszek lata 5928 bardzo lubię chyba w roku 2007 po Włosi postanowili odświeżyć w ogóle fiata 500, żeby ten model wrócił, żeby klienci mogli kupować samochód, który nazywa się tak samo jak legendarny samochód, który chyba zmotoryzowani Włoch tam w latach sześćdziesiątych w pierwszych Fiat 500 i one spadły drogę zawsze nas dla nas dla nas dla dla dla Polaków tak czy był jakiś był jakiś czas, żeby w miarę tanie chyba nawet nie zresztą ta cena za świat ma własną politykę cenową i ona bardzo często jest dla Polski bardzo korzystna tak, czyli ma my zawsze żeśmy byli trochę beneficjentem tego, że świat nie wszystko przelicza względem euro, bo inaczej byłoby samochodu nas dużo bardziej mimo wszystko nie stał samochód taki wyjątkowo tanie natomiast ja chciałem teraz chwilę o tym najnowszy, bo pojawia się trzecia generacja ona prawdopodobnie będzie tylko elektryczne nic nie wiadomo, żeby miało być jakoś inaczej, żeby te zapowiedzi zmieniły, ale to nie jest już jak na zdjęciach widzi, że to jest pięćsetka oczywiście to to nie jest rewolucja jakaś wyglądu zresztą po co miałaby być to musi nawiązywać do poprzednika natomiast nowa Platforma dla modeli elektrycznych, która będzie prawdopodobnie przez 10 lat stosowana i właśnie ważny jest to, że na razie ma być to tylko elektryk, ale ten ten elektryk jednak jest ma im trochę inne rozmiary to trzecia generacja szerszy o 6 cm 6cm dłuższy większe koła oglądałeś pewnie zdjęcia tego samochodu nas no ale walka oczywiście również 6cm może tego nie widać ważne co jest pod maską zasięg nawet 320 km co jak na taki mały samochód to byłby całkiem niezły wynik, bo wkrótce będziemy więcej mówić o mienie elektrycznym no to co też samochód powiedzmy podobnych rozmiarów, a ten zasięg trochę mniejszy, ale to wszystko zależy od akumulatora są baterie bateria linów litowo-jonowe pojemność 42 kilowatogodziny jeszcze ważne nawet nie te osiągi, ale zaraz ponoszą też będzie, więc do setki prędkość maksymalna 150 na godzinę ważne jest to rząd przed przyjmuje duży prąd, bo jak pewnie częściej rzadziej, ale próbujemy ładować na elektryki i czasami jest fajnie mówił o ten smart czy ten minima tak nieduże akumulator spory zasięg do ładuje go na stacji szybkiego ładowania pół godziny nieprawda samochód musi przyjmować prąd też określonej mocy na szczęście i często przyjmuje prąd o mocy 22kW, a tutaj będzie przyjmował prąd o mocy 85kW no, czyli sporo będzie można go naładować szybkiej ładowarki niewiele ponad pół godziny, jeżeli to wszystko będzie działać to było bardzo dobrze co jeszcze jak tak patrzy wnętrze wnętrze trochę ładniejszym sporo ładniejsze prawda po trosze bo, bo ta pięćsetka tę prawdę mówiąc mimo facelifting po drodze to wnętrze już trochę trąciło myszką delikatnie mówiąc poczekamy zobaczymy na jesieni wkrótce będziemy we wrześniu hybrydową 500 korzyść drugiej generacji ale, ale są miękkiej hybrydy natomiast elektryczna jazda elektryczna pięćsetka chwilę poczekamy natomiast warto warto pamiętać o tym, że wkrótce będzie dostępny to jest tak szybciutko państwu powiem, że o audi 3 jego podstawowej wersji mającej kosztować poniżej 125 000zł z 24900 rozmawiają z przedstawicielami volkswagena już rok temu chyba nawet po roku po pana po ponad rok temu, kiedy pojawiło się, że pojawiła się informacja o tym że, że ten samochód zaraz za moment wejdzie ona na rynek trafi na do sprzedaży tutaj jakby przeciągnęło się trochę volkswagen nowi okazało się, że ten samochód jest jeszcze niegotowe nie na tyle, żeby sprzedawać i ostatecznie trafi nikt chyba rok po tym, jak miał trafić do sprzedaży mamy oficjalne polskie ceny najtańszy samochód kosztuje 155 000zł najdroższy 214 to jest 58 kilowatogodziny zasięg 420 km jest też wersja z liderką US 77 kilowatogodziny 550 km zasięgu jedno biegowa przekładnia automatyczna silnik moc 200 koni natomiast pojawi się, ale nie w przyszłym prawa czy nie od razu prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku i też nie wiemy czy w styczniu w grudniu wersja biur, czyli taka z akumulatorem o pojemności 45 kilowatogodzino będzie zasięg jakieś 311360 km i ten samochód ma mieć cenę poniżej 130 000zł domyślam się, że cena będzie wynosiła 24 900zł, żeby się na tę marne, ale mimo wszystko dopłat, czyli to taka była zaopatrzona określa bowiem, że tak ma być niestety dopiero na końcu będzie ona najtańsza wersja, czyli na końcu, czyli za rok 2 tak dobro od słabo kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek warszawskiej w bankach zapraszam już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA