REKLAMA

Test: Toyota Yaris

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-03 19:40
Czas trwania:
14:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski zapraszają na test nowej generacji samochodu Miejskiego, który w Polsce już jest mniej więcej tak samo popularny jeśli chodzi o sprzedaż nowych egzemplarzy Skoda fabia Toyota Yaris i toyotą to jest też taka sytuacja, że samochód był produkowany na samym początku wiedzieliśmy w Japonii króciutko apotem w tej chwili produkcja samych samochodów przyniósł Rozwiń » przeniosła się w roku 2000 do Francji pamiętasz zakład francuski pamiętam dzień dobry kontakt tak to ma być natomiast Toyota ma mnóstwo fabryk na całym świecie, które produkują podzespoły części patrzy co tu w Polsce mamy 2 Wałbrzych fabryka silników skrzyni biegów i mamy też drugą fabrykę, która jest Jelcz Jastkowice prawda no dobra umowa o tym w ogóle wszystkim mówić, bo moje maja, ale pan z kolei tam właśnie silniki przekładnie silniki diesla 1514 silniki benzynowe 151422 i dlaczego dlatego, że te testy nasienia Lisa, które trwały w sumie 3 dni zaczęły się od wizyty w fabryce w Wałbrzychu dawno nie byłem w fabryce samochodów dawno to pewnie 2 lata no owszem to było Porsche to był volkswagen może może nie powinienem się dziwić, że to jest taka automatyzacja może nie powinienem się dziwić, że cichą i pierwsze zaserwować ofiar na razie nie powinienem się dziwić, bo nie pierwszy raz robota widziałem w końcu byłem w fabryce elektrycznych BMW, gdzie to wszystko jeszcze inaczej jest jeszcze dzisiaj jest jeszcze mniej światła sztucznego, ale mimo wszystko kiedyś miał też praktyki przez różnych fabrykach to pamiętam po Politechnice to oznacza, że jeszcze mniej światła sztuczna, że jest po prostu bardzo przeszklona jest fabryka BMW to znaczy czy jest się 2 ściany boczne dzięki temu zmniejszy zużycie energii elektrycznej przyjemnie pracuje natomiast z reguły w zakładzie produkcyjnym cały czas pracuje przy świetle sztucznym prawda no, dobrze więc dlatego w tych fabrykach takie krótkie wprowadzenie widziałem tak, owszem, nowoczesna fabryka bardzo fajnie wszystko wszystko działa, ale najważniejsze dla mnie była jazda tym samochodem może Jacku dobrze na chwilę głos, bo widzę, że już strasznie się strasznie się śpieszy, żeby powiedzieć coś w ogóle pojawi się, bo to samochód, który ma ponad 20 lat pierwsza generacja rok jego pierwsza generacja pojawiła się w latach dziewięćdziesiątych ona stała się takim samochodem jest to zawsze miała dobrą prasę i Toyota zawsze też w Polsce była takim obiektem pożądania w latach osiemdziesiątych no bo diesla to z 1 strony z drugiej strony też tam mieliśmy sąsiada mieszkaliśmy w latach osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych bloku na Ursynowie i mieliśmy sąsiada, który miał Toyota corolla i po prostu kilka mianują 10 lat jak i 15 był widzieli co jakiś czas tylko przekazywał informacje jak mu przebieg rośnie nic nie psuje samochód dobrze, ale 460 km tak, ale dobrą minę, bo ja nie pamiętam, żeby Lis akurat wiary się cieszyły się w Polsce już dużym powodzeniem czy one w ogóle było nie, choć ten diesel 14, który był biali się w pierwszej generacji już notowania z silnikiem pierwsza generacja toyoty Yaris z początku do końca pierwsza generacja toyoty Yaris okazało się bardzo bezawaryjne samochody i ona cieszy się opinią do tej pory czy też samochód naprawdę nie ma takiej Super wodotrysków nie ma jakiś wieś 1 do doskonale zestrojone zawieszenie jest jeździłem, ale takim dobrym źródłem, które znał, lecz tylko powiem, bo mamy zarząd świata z kolei mnie w rodzinie bliskiej Toyota, którą też jeździłem była 910 lat pierwszej generacji 10 wiesz co się popsuło przez 10 lat przebieg co prawda 74 000 km nic oprócz alarmu, który był dołożone zewnętrzny w salonie niewiarygodna historia, ale tak było, więc jest ta historia Sławku ona jest to niewiarygodna z tego bardzo prostego powodu, że ludzie mają często taką skłonność do idealizowania racjonalizowania że, gdyby wieś jednak dobrze po pytał toby się okazało, że owym, ale wiesz czy to możliwe są każda ktoś albo zna sprawę sąsiada, więc akurat mówię, że moi rodzice, lecz popsuła to faktu nic dobrze tylko ja mówię, że to ludzie pokroju lubią potrafią racjonalizować sobie wszystko tak już tłumaczyć na najlepsze skoro pod jakąś decyzję wmawiać sobie, że są bardzo zadowoleni latają samoloty w roku 2 tysięcznego prawda produkowania 6 lat tak pamięta drugą generację toyoty Yaris, bo już tak ważni premiera była za naszych czasów pamiętam z bardzo podobne do pierwszego tak jakby napompowana bardzo zespół miał już prawie 4m długości, a zegary pośrodku tak jak pierwsza generacja, ale później spadł nam mogą tu mieliśmy taką wersję zautomatyzowaną skrzynią biegów firmy osiągnęły też silną już pamięta 1300 koni to całkiem sprawnie sprawnie ten samochód się wtedy poruszał, ale tak naprawdę to się bardzo zaczęła podobać, bo druga trochę rozczarowanie to trzecia generacja, która jak przypominamy patrząc patrzy teraz zdjęcia Noto już zdecydowanie dała się odróżnić od pierwszej drugiej tu pomyłki o pomoc nie mogą być mowy tak jak tę trzecią generacją, a jest silnikiem benzynowym silnikiem diesla więcej z dieslem to już 4m długości, więc już taki przedstawiciel segmentu BPO nogę, bo ja w tym roku jeździłem kilka razy taką toyotę Yaris sprawdza używane przed zakupem to diesle jeździło się przyjemnie to taki zwykły samochód po prostu ruchu, a natomiast masz nawet jakaś tam 150 000 przebiegu ma takie wrażenie, że samochód przejdzie jeszcze drugie tyle naprawdę dysk dobre jakościowe auto, ale też oczywiście jeździliśmy Germana czyli, a była to przygoda niesamowita to jest auto no wyczynowe w nadwoziu trzydrzwiowej toyotę Yaris przygoda absolutnie niezwykła to samochód faktycznie zostawił po sobie też może nie zostawiać takich wrażeń, a typu, a nie mogę się doczekać kolejnej przejażdżki, ale też, ale musi się może zabrać funkcjonować rozliczy niż druga generacja, która jednak tam w ogóle to w oczach zauważysz układ kierowniczy z tego co ważne przez naprawdę dopracowany corolla to już jest świetny układ kierowniczy nie zawsze tak było no dobra chcieliśmy tutaj czwartek, bo czas płynie, a na jesieni ubiegłego roku była premiera statyczna w Japonii w Amsterdamie w Europie i czwartej generacji nowej Platformie TNGA przepraszam jeszcze 1 ciekawostka Toyota Yaris sław ku jest jednym z tych naprawdę nielicznych małych samochodów tak naprawdę bardzo długi czas jedynym samochodem segmentu była dostępna w wersji hybrydowej i tras taka ciekawostka w 2017 roku w Europie sprzedano 210 000 lisów, a prawie połowa z ponad 100 000 to były auta z napędem hybrydowym w Polsce w 20002000 no od 2014 roku udział hybryd całkowitej sprzedaży Yarisa no trochę odbiega od średniej Europejskiej to znaczy jest i od 814% rekord bardzo chciałem dotrzeć na każdego modelu toyoty Lexusa udział Lexusa hybrydowego w sprzedaży wszystkich lexusów zresztą większy ponad 34 Polska trochę rzeczywiście nie nadąża za uciążliwe, ale i tak sprzedaż rośnie co czwarta generacja jest jak patrząc zewnątrz może tego nie widać minimalnie krótsza pół centymetra 4 cm niższa szersza o 5cm i tutaj też jest napęd hybrydowy, który nim jeździliśmy samochodem właśnie z tym napędem ten napęd hybrydowy został zmodyfikowany jest mocniejszy o 15 koni przyspieszenie poniżej 10 sekund setki, ale jak ten wygląd oceniać, bo zaczniemy tak jak zwykle od wyglądu czy widzi tutaj jakąś rewolucję czy czy rozróżnił odróżnił by w trzeciej generacji tak to jest samochód podobne, ale do odróżnienia podoba mi się, że nie ma tutaj żadnej rewolucji w odróżnieniu od francuskich, a to to jest taki skromny projekt nawet bardzo skromne a, ale chyba o to chodziło, żeby to było takie auto skierowane nie dla wielkich entuzjastów motoryzacji dla nich będzie ten gier, ale to już będzie co seriali mówi tylko to jest skierowane dla osób, które po prostu, którym po prostu potrzebny no po prostu solidny samochód trudno to co ważne są tutaj jest silnik trzycylindrowy 15 to jest duża zmiana, bo pozostał silnik benzynowy 10 trzycylindrowy silnik benzynowy 15 ten jest hybryda silnikiem benzynowym 15 jest skrzynia bezstopniowa CEV te jest też skrzynia manualna jeździłem tylko TVP, która z generacji generacje jest coraz lepsza tu jest też układ napędowy czwartej generacji kolejne generacje na pewno są lepsze to raczej nie ma wątpliwości dla mnie przede wszystkim są cisza to jest bardzo ważne nie pamiętasz często te hybrydy ze skrzynią bezstopniową były były, ale to nawet na prezentacji toyoty namówiono komu przeszkadza to życie w skrzyniach bez stopniowych przeszkadza to Europejczykom najbardziej w Japonii w stanach jakoś to nie jest problem miał nie podzieli mimo wszystko Europy zbyt ważnym rynkiem, żeby o tym zapomnieć modyfikujemy coraz bardziej samochody są ciszy zmieniono oprogramowanie da się to zauważyć chyba prawda da się tak, dobrze więc teraz wsiąść do środka, jeżeli mógłby zerknąć na zdjęcie tutaj to już na pewno nie nikt nie pomyli, bo jednak jest inne zdjęcie i inne wnętrze tej czwartej generacji sam sobie tutaj rzucę Zobacz masz takie 22 ekrany małe okrągłe między nimi jest między nim jest wyświetlacz ciekłokrystaliczny, ale wierzcie mi się to od razu tak bardzo spodobało no ale nie lubi takich wystających tabletów też tutaj ten tablet wystaje waha czy w ogóle nie chcą już objęci ten tablet wystaje, że Hej, to prawda jak już widziałem wiary siebie w zimie, ale ten tablet przede wszystkim łatwy w obsłudze, bo to jest nowa filozofia obsługi toyoty wracamy do przycisków robimy duży ekran trochę wystaje mamy gałęzie, ale jest to natomiast tak pierwsze mówi siadam patrzy przy tej fabryce jeszcze zanim zaczęliśmy jeździć no kurczę to jest tak jak kiedyś mieliśmy za daleko chyba są te widzisz to są takie busy, a między nimi jest duży duży ekran tak krystaliczną się nie palę nie nie jest to nie jest złe rozwiązanie inne bardzo szybko się do niego przyzwyczaiłem po prawej możesz głównie prędkościomierz widzisz po lewej bieg, który jest włączony, bo tam się do tyłu czy do przodu przepraszam czy tam parking czy nie, ale może modyfikować, ale wnętrze jest dobre jakościowo, ale od razu podkreślam jeździliśmy wersją hybrydową dobrze wyposażoną i na pewno to nie jest najtańsza wersja na Niejestem pewien jak wygląda wnętrze wersji 1 robi po prostu nie widziałem, więc trzeba pójść do salonu obejrzeć jak oceniasz wnętrz w ogóle w obie te ekrany rozumiem wychodząca w coraz wyżej to nie ma z tym problem zła ja nie mam z tym problemu, ale ile dobrze nie więcej oraz centymetrów no to czasem wystarcza, żeby patrzeć z góry natomiast natomiast uważam, że takie wnętrze, które było pokazane 10 lat temu też nikt nie zdziwił też trochę powrót do tego co było, ale jak ostatnio zauważyliśmy na przykładzie skody, a zwłaszcza seata Leona nowego po goni za nowoczesnością jest normy czystości trwałością, bo nie można tak bez przerwy zmienia dla zmian, ale jeszcze 2 rzeczy odróżnimy 1 to jest wygląd, a druga to jest łatwość obsługi skoro koncern volkswagena utrudniło obsługę Toyota ułatwia od obsługa Honda, chociaż jak zauważa, a co koncern volkswagena uniemożliwia raz natomiast ruszymy tą hybrydą poniżej 10 sekund do setki sprawnie działająca skrzynia bezstopniowa to są moje pierwsze wrażenie wygodne fotele wiesz co tutaj są takie określenia, które często używam w przypadku samochodu, którym się podoba, czyli sprężysty zawieszenie i taki bezpośredni układ kierowniczy to, jeżeli ktoś trochę w motoryzacji albo prowadzi to wierzę to znaczy, że w miejskim samochodzie to jest bardzo dużo, bo no różnie z tym miejskimi bywało bywa tutaj jest naprawdę bardzo przyjemna jazda i tak jeszcze się zastanawiam czy przyjemna Senat ma cennik tego samochodu przed sobą, bo ja w tej chwili nie widzę ile kosztuje hybryda, ale wydaje mi się, że to kiedyś hybrydy były po 80 pamiętasz te hybrydy, które były chyba one około 80 000 można było można było kupić prawda to była cena porównywalna do wyznaczenia tak to była cena porównywalna dobrze wyposażonego i zadać panu pamiętać też o tym, że w takiej toyocie Yaris czy mogę samochodzie hybrydowym dostajesz nie tylko hybrydę dostajesz też dostaje też skrzynię automatyczną, jakby tutaj jeszcze kolejny krok, więc taktyce, bo jak bardzo porównywalna ceny nie widzę zaraz postaram to nie ja w tej chwili raczej szuka patrzę na inne dane techniczne nawet ważniejsze już mam 60 000zł kosztuje podstawowa wersja z silnikiem 101564 000 z auta 68 000, a hybryda hybrydy nie widzę jest 76 Jana jak patrzy raczej już nie na nie na ceny pokazują, że wszystko jest podawane też kredyt kredyt raczej patrzę już na co ja patrzę raczej np. praktyczności bagażnik bagażnik swoje prawie 300l w samochodzie miejskim jest no musimy kończyć to były pierwsze jazdy niezbyt długie, ale jednak jazdy toyotą Yaris więcej o tym samochodzie być może będzie miejsc wojsku z benzyną pokazuje, że podobno benzyna się tak dobrze sprawdza nawet Toyota stwierdziła, że wrzucą do parku prasowego benzynę również nie tylko hybrydy, czyli nie tylko hybrydę skłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek warszawskiej w bankach dzisiaj testowaliśmy najnowszą toyotę Yaris, a za tydzień protestuje jakieś kolejne samochody, a kolejny program już jutro kładziemy się pięknie do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA