REKLAMA

Hyundai Kona, Volkswagen Buggy, Cupra Ateca oraz Borgward

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-07 19:40
Czas trwania:
13:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski jest w Szadku profesor dobrze ja ja jestem wszelka złapać na rynkach słuchaj nieźle kawę na noc, chociaż Kato noc przed ósmą wszystko jedno jak Soja nie ja ostatnio wróciłem kawa oczami niestety szkodzi trochę, a i teraz po kilku miesiącach takiej totalnej kawowej abstynencji od czasu do czasu sobie coś przesąd, gdy żona zostawił w kubku, więc jak resztki tutaj Rozwiń » przy tak takie małe byczki to nawet w środku nocy mogę zrobić dla smaku drogowym, a teraz trochę spokoju atmosfera, bo w piątek same mocne samochody same drogie samochody nie wiem czy to była tak interesujące mnie wciąż to pasjonuje natomiast dzisiaj trochę tak trochę taniej, ale to nie znaczy, że będzie brzydko, bo kona 3 lata temu pojawił się taki kresowe mały Hyundai kona on wzbudzał kontrowersje wiem, że wzbudzał kontrowersje u mnie nie mniejsze od razu zaczął podobać pamiętasz one sprzed 3 lat no w sumie niedawno dziś po raz kolejny przecież Kono elektryczną uważam, że tak ona jest całkiem ładnie się wpasowała się w ten w tym całą ofertę hyundaie ja patrzę jak w Polsce się sprzedaje co siódmy Hyundai to jest ona no może od początku nie ruszyło nie ruszyła sprzedaż bardzo szybko, ale Hyundai postanowił zmienić trochę ikona będzie to facelifting będzie to facelifting nie mam tutaj żadnych informacji na temat nowych silników chyba zresztą Hyundai w tych małych samochodach to żadnych rewolucji nie robi nie planuje nie zrobił ostatnio również coś zmieni trochę się zmieni przedni pas głównie światła dzienne grill inne wzory kół lakier nowocześniejsze rozwiązania multimedialne jak odpowiadają rozwiązania multimedialne konie no właśnie są w porządku myślę, że dlatego troszeczkę wyższa słyszę, że coś co nowocześni czy zmienić oby nie poszli śladami koncernu volkswagen, który miał świetny układ ten Info te elementy jak mówią Anglicy natomiast teraz skomplikował ale, ale pamiętasz ostatnie czy ty miałeś okazję czy nie dotykały tych dają się daje 30 po faceliftingu jeszcze nie nie jest to na pewno będzie jeszcze po raz kolejny w testach powiem, że unowocześni Vigo jest większy wystające krok bardziej na konsolę środkową też wspominam przy teście, ale oby konie poszli tylko tak daleko jak w tym Hyundai i 30 po faceliftingu, czyli niewiele zmienili czy może powiększą ekran może on będzie ładniejszy no drobne zmiany chyba po to, żeby przypomnieć wykona istnieje będzie też ostrzejsza wersja en light to pewnie będą jakieś smaczki stylistyczne i tyle, bo jak pamiętasz kona jest mocnym silnikiem dostępna 16170 koni 7 koni benzyna no to jest bardzo sprawny samochód to z rokiem tym najmocniejszym może śmiało konkurować zresztą jeśli chodzi o urodę to uważam, że t-roc też z ładnym samochodem z ostrymi liniami nadwozia to tyle jeśli chodzi o tego crossovera z Korei ja będę miał za chwilę te gorsze RO ty co ciebie tam jeszcze ja mam ja mam teraz ciekawostkę dotyczącą, gdzie to było wraca do mnie, a ma volkswagena Badi nie ma czy państwo kojarzą to jest pewnie większość taka wyjaśnia w latach sześćdziesiątych w stanach Zjednoczonych prywatna ba prywata inicjatywa wpadła na pomysł, żeby trochę pokroić garbusa to znaczy skrócić mu rozstaw rozstaw osi i na jego ramię jak garbus miał konstrukcję ramową zbudować leczyli, jakby zdjąć garbusa założyć na coś innego z kompozytu, czyli 2 szklanek zostało zrobione takie nadwozie, które kojarzone jako samochód plażowe, czyli 2 wielkie koła z tyłu pod wielkimi takimi bankami błotnikami tylko 2 miejsca siedzące z przodu pałąk przeciw wywrotce szyba bez drzwi bez bez szyb w drzwiach, których oczywiście nie ma i ewentualnie jakiś lekki daszek na niepogodę taki samochód typowo rekreacyjny typowo plażowe z silnikiem z tym oczywiście samym układem napędowym garbusa, ale tylko założoną inną karoserią się w latach sześćdziesiątych w stanach Zjednoczonych bardzo przyjęły jako koncepcja auta plażowego takiego samochodu rekreacyjnego w Europie też to trochę się pojawiła pamiętam, że mój kolega w latach dziewięćdziesiątych sobie coś takiego skonstruował zbudował i no to było coś naprawdę niezwykłego teraz jest to tak trochę zarzucone też już mam tak zupełnie przekazują czasem wrażenie, że pokolenie ludzi, grzebiąc przy samochodach to są ostatnie pokolenie ludzi grzebiących przy przy samochodach są w tym momencie najmłodsi mają 30 lat dwudziestolatków dwudziestolatków przez ten nadmiar bodźców emocji związanych z Unii nie uwzględniał wolni nie mają własnych samochodów tylko w nie, bo nie mają co biorąc mało przyznaje specjalnie z nią korzystać z car-sharingu wieś też nie jestem nie ma jestem tak młody, żeby się wymądrzać, ale wydaje mi się, że młodzi trochę jednak są i inni młodsi niż my byliśmy ja tak jak ja myślę, że to jasno i ile silnik samo salony władzy rząd zresztą można liczyć 60 Ania nie teraz ode mnie Sławku nie dzieje w natomiast na to by była taka fajna koncepcja samochodu mówi rekreacyjna plażowego, jeżeli chodzi o produkcję seryjną to ten jakże ciekawy pomysł nigdy nie doczekał się realizacji, która byłaby, które byłoby seryjna i okazuje się, że volkswagen, który naprawdę bagnie wymyślił ale jakby zostały jego samochody do stworzenia tego projektu wykorzystywane i jakoś tak przyjęło, że był to volkswagen wagi myśli o tym od dłuższego czasu w 2019 roku nawet pojawił się taki koncept na jeszcze kiedyś były targi motoryzacyjne Niemcy Sławku pamiętasz kiedyś były targi motoryzacyjne organizowane tam się spór spotykali ludzie chodzili dokonują bardzo często i polskie targi toruńskie lata dziewięćdziesiąte zagraniczne targi pierwszy raz 20 kilkanaście lat temu ostatnio ta również sarkazmu naprawdę SA i Roni Ano nic absolutnie nie, bo wychwytuje no dobrze to, jakiego do końca pojawił się taki koncept ad astra pojawiła się informacja, że elektryczny volkswagen wagi albo szkoda, bo być może będzie dostępna też albo wyłącznie pod marką Skoda pojawi się w 2025 roku i będzie to pojazd oczywiście z napędem elektrycznym napęd na przód napęd Mateusz, czyli 2 silniki elektryczne zasięg oczywiście nieznane cena nieznana natomiast największą ciekawostką jest chyba to, że będzie to pierwsza próba volkswagena, czyli marki absolutnie niszowej tylko tłumne i jak najbardziej popularnej no chyba po raz pierwszy volkswagen będzie niższa, bo było co prawda kilka takich pomysłów bardzo niszowych jak lub pod el, ale to to były wyjątki własną tutaj będziemy mieli chyba do czynienia z samochodem być może budowanym przez jakąś korzyść, ale samochodem Nisko nad nową bazowym jest moralna wyższość, chociaż wydają się ostatnio 1 nowy garbus Beetle to już był niszowym samochodem w odróżnieniu od pierwowzoru, ale pozostaniemy przy koncernie volkswagena zastanowię się, kiedy zacznie albo kiedy marudzić na temat tego systemu multimedialnego nowego, bo znamy od pół roku od golfa przez skodę octavię poprze i zakończyliśmy ostatnią przygodę z tym systemem w seacie Leonie i jakoś nadal nie możemy się chyba obaj do niego przyzwyczaić i tak patrzę na nową praktykę niestety obawiam się, że patrząc na te zdjęcia, że w tej nowej ku przy etc to właśnie będzie to samo co broń, ale momencik za nim do poprawek 2 słowa jeszcze o niszowym zupełnie układzie napędowym go Ford volkswagen golf Artem najnowszy najnowszej generacji będzie miał silnik dwulitrowy czterocylindrowy żadna niespodzianka natomiast koni aż 330 będzie miała Arka no i co ciekawe to premiera na jesieni co ciekawe będzie też wersja kombi natomiast nie wiemy kiedy, ale przejdźmy do etyki, bo myślę, że jeżeli ta ku pro teka ma nazwane zostało to co w tej chwili robią facelifting to, że tam się nic nie zmienia oprócz 5 koni więcej tutaj okazuje się, że sporo zmieniło to sporo to znaczy rząd będzie 10 mm dłuższy duża różnica prawda o centymetry dłuższy, a nie jest są trochę inne światła z przodu inne kierunki kierunkowskazy inny dyfuzor, czyli tak prawdę mówiąc zresztą miało być żartobliwe będzie to sejsmicznym i to wyjątkowo wyjątkowo skromny tak normalnie normalny dla volkswagena co pod maską nawet 5 koni więcej nie będziemy mieli 300 koni troszkę poniżej 5 sekund do setki cena 202 000 zdaje się, że tych chyba miałaś albo krótko do czynienia z etyką kupiła taką w zeszłym roku albo po prostu krytykowały się także taki samochód nie ma sensu jak państwo opinia nie powiem dokładnie jak to było gdy, porównując chyba Leona kupa kupa seata Leona Cupra i Leona Cupra okazało się, że za markę, a tak za markę Kupracz dopłacać jakieś 5060 000, że tutaj nagle masz dokładnie ten sam produkt, ale zmienia się logo kości mówi, że ten sprawił, że te sportowe i ból za to 5 albo 6 dych więcej i to wału ją poprzeć przypomnijmy, że kiedyś był seat Leon Cupra, a teraz mamy markę upraw i będzie jest właśnie ku pro TK Coopera Leon będzie ku pro forma tor, czyli masz nową markę właśnie za tą nową markę każą sobie słono płacić, ale okazuje się tu też kiedyś mówiliśmy liczb dokładnie nie pamiętam, że zadziwiająco dobrze czuła się tak upraw sprzedawać może może po prostu początki były bardzo bardzo marne w tej chwili wydaje mi się, że to nie idzie tak źle ten samochód ja uważam, że ma sens taki samochód tej wielkości mocny ma sens natomiast czy Marka uprawa często firma musi sama odpowiedzieć czy zarobi czy nie no widuje się troszeczkę na drogach widuje się, bo to jak zauważyły oni mają taki charakterystyczny kolor miedziany tych felg i te to logo jest też inne też jest taki kolor miedziany jest jest to coś innego, ale to jest też pytanie np. jak to DSM z tą nową marką, jaką zarabiają jak będą sprzedawać, ale dajmy już spokój tym kup przejdę i idee się co jeszcze Jacku co chciał powiedzieć czy w końcu takie mamy taką ciekawostkę dotyczącą marki Borgward to jest niemiecka Marka wskrzeszona, która po wojnie splajtowała zrzeszona w 2015 roku za pomocą oczywiście chińskich pieniędzy w chińskich operacji mają taki model, który nazywa się one dostępne w 1 kraju czy to jest BUX 7 jest taki duży SUV 2015 roku firma miała zamiar podbić rynek Europejski i sprzedawać w Europie 800 000 samochodów rocznie czy 800 000 samochodów rocznie nie do 2020 roku miała sprzedać 800 000 samochodów od 2015, czyli 5 lat sprzedaż 800 000 samochodów w Europie sprzedali 5000 samochodów w Europie było na tyle, jeżeli chodzi o chińską motoryzację mają 1 punkt sprzedaży w Luksemburgu i wydawać by się mogło, że 5000 samochodów na tę na te 5 lat jest bardzo dużo, ale tak naprawdę samo ten salon sprzedaje około 100 samochodów rocznie, a reszta 4 pół 1000 aut to są samochody, które są do w dyspozycji wypożyczalni, która działa we Francji też w Luksemburgu krajach ościennych ta wypożyczalnia na waszą Car i i ma w ofercie właśnie m.in. EIN, jakby właścicielem tej wypożyczalni jest sama firma, której nosicielem tej marki Borgward raz jeszcze przy tej marce Borgward jeszcze 1 rzecz chcę powiedzieć na Uznamie, jakby niezwykle istotna, że to wracanie do takich symboli trochę trzeciej rzeszy, dlatego że czołg pułapka, które wybuch na Starym mieście w trakcie powstania Warszawskiego, a czterdziestym czwartym roku był właśnie marki Borgward i a był to ma był to symbol śmierci ponad 300 osób wielu rannych jedna z bardzo tragicznych dni powstania Warszawskiego i przyklejenie np. Kotwicy Polski walczącej na tym samochodzie byłoby jeszcze bardziej śmieszna niż przyklejanie na aut w marcu doszło po aktywniej tak by modele przyklejać nie będą to się do polskiej chińskie samochody tak chińskie samochody w Europie nie mają jeszcze długo nie będą miały sensu to jest taka opinia projekt mamy się od wielu lat jak na razie jak na razie okazuje całkiem celne kłaniam się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny kolejne wydanie już jutro Sławek warszawskie walkę dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA