REKLAMA

Nowe kryteria dla oscarowych filmów promują różnorodność. "O co to halo? Oburzenie na tę decyzję jest niesmaczne"

Połączenie
Data emisji:
2020-09-10 13:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie trzynasta 7 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest znana państwu anteny Radia TOK FM Joanna Malicka uczęszczana, gdyż dobre poza tym wykładowczyni szkoły filmowej w Katowicach szkoły Wajdy będziemy rozmawiali mamy na to 10 minut sprawa jest bardzo złożona o nowych standardach dotyczących przyznawania Oscarów ogłoszonych przez amerykańską Akademię sztuki i wiedzy filmowej od 2024 roku w regulaminie Oscarów w będą nowe wymogi dotyczące produkcji filmowej Rozwiń » właściwy dotyczące całego siedziałbym przemysłu jeśli aspiruje do do tej nagrody i do tej najwyższej rangi mianowicie 4 standardy będą musiały spełniać produkcje filmowe standard, a różnorodna reprezentacja ludzi wątków narracji na ekranie standard bez różnorodności wśród twórców kreatywnych zespołu standard dostępności otwartość na młodych twórców pochodzących z mniejszości i standardy różnorodność departamentach marketingu PR-u i dystrybucji IT mniejszości są oczywiście mniejszości etniczne Azjaci Latynosi czarnoskórzy Indianie, ale też mniejszości seksualne, czyli LGBT szeroko rozumiany i teraz warto chyba się zastanowić nad tym jak w ogóle wygląda produkcja filmowa pod Oscary, bo to się wreszcie cykl życia produktu zwanego filmem, który ma aspirować do tego do tej nagrody właśnie zaczyna już na etapie scenariusza prawda, więc warto zastanowić nad tym czy my tutaj mamy do czynienia z jakąś potworną pozornym ograniczeniem wolności twórczej czy też właśnie to jest moim zdaniem twoim okiem nie ja w ogóle w kiedy, kiedy zastanawiają się w oczy będziemy rozmawiać chciałem wykrzyknąć co halą, bo po pierwsze to jest oczywiste, że firmy, że przemysł amerykański, bo zgadzam się z tą może tu nie chodzi tylko marsze filmy oscarowe chyba najmniej chodzi o filmy tutaj chodzi o to, że przemysł amerykański, którego reprezentacja taką zewnętrzną też biznesową jakimś sensie są właśnie Oscary to jest przemysł, który od dawna jest mieszaniną wielu kultur jest odbiciem tak naprawdę tego czy społeczeństwo amerykańskie, o czym lekarz powodu zdajemy się zapominać nam się wydaje, że w stanach Zjednoczonych już w Hollywood to w ogóle Polacy pracują tylko wyłącznie biali pożegnalny rejs, ale Zobacz, które zgłasza gminie, ale do budżetu się zatrzymać, bo może właśnie dlatego tak myślimy, że za mało jest tych etnicznych po jednej z tych aktorów po prostu żadnej reformy naszego ma sens to te tereny haśle ja myślę, że tutaj chodzi o to, że od lat to są ludzie, którzy nie są dopuszczani do pewnego momentu, na którą podejmuje decyzje są wielkie pieniądze to są ludzie, którzy pracują w tych zawodach filmowych artystycznych produkcji od lat tylko po prostu nigdy nie od zawsze uderzali ten szklany sufit jak oglądam kilka miesięcy temu taki doskonały dokument, które poza nią wojny, że trzeba nazwać to druga strona ekranu to są wywiady z kobietami, które pracują w przemyśle amerykańskim reżyserka scenarzystka ami operator kami, które mówią, że nigdy nie był nie są w stanie stworzyć sobie takiego port folio, żeby wskoczyć na ten właśnie najwyższy oscarowy stopień, a ten skoro wystąpień ich wiele ma wciąż niestety wspólnego ze stroną artystyczną tylko z pewnym systemem zarządzania modelem zarządzania, więc ja uważam, że to jest po prostu niezbędny krok, który naprawdę wpłynie na la w jakość tych filmów, ale nie spodziewajmy się rewolucji, bo z drugiej strony mamy seriale, które bardzo często opowiadają chociażby Netflix jest tutaj przykładem, który wykorzystuje bardzo wiele wątków i kobiecych i LGBT to są tematy i twórcy i oczywiście kwestie rasowe są bardzo często przez nas lig z poruszane i Meksyk zrobi na tym wielkie pieniądze ja uważam, że Oscary to po prostu ostateczna konsekwencja tego akcja zmienia rynek Amerykanie tego co jednak, że akt właściwie chyba już się stało tylko ciągle ta decyzyjność tak jak mówię pieniądze, czyli kluczowy czynnik wciąż jest wciąż nie należy do do tych grup, które i tak już pracują w biznesie jak można tutaj chciała powiedzieć, jaka jest regulacja ma za mało autoreklamy w tych naszych rozmowach z czarnych dzisiaj o dwudziestej drugiej zapraszamy państwa po sezonie razem z Bartkiem starcia z synem w tych naszych rozmowach bardzo często ten wątek wychodzi prawda zmienia produkcja filmowa jak zaczynają być doceniani aktorze niż niejako dostają główne role jak ta produkcja się z serialową telewizyjna w pewnym sensie uruchomiła to zmiany tam to bardzo wyraźnie lider oczywiście co więcej powiedziałem, że to się też przełożyło na pracę różnych pionów pamiętajmy na to nie są tylko włącznie aktorzy tutaj te zasady dotyczą w ogóle zawodów filmowych twórcze chodzi o to, żeby ludzie, którzy na i tak już są niemożliwość po prostu opracowania na najwyższych stanowiskach decyzyjnych apel to ujęła i chciałam jeszcze dodać, że to nie jest jakaś szczególnie dziwna sprawa, bo w chociażby społeczeństwo brytyjskie, które też jest zróżnicowane pod względem etnicznym podobne regulacje banki już wprowadziły kilka lat temu, czyli to nie jest coś co jest nowe zatem myślę, że też zauważono, że te produkcje, które są w jaki sposób oryginalne poprzez właśnie zatrudnianie etnicznych aktorów poprzez opowiadania o mniejszościach może tutaj na świat seriali post przynoszą dochód, a to jest wyznacznik amerykańskiego przemysłu, więc w ogóle nie mogę zrozumieć, skąd nagle wszyscy stanęli Boże teraz będziemy wszyscy oglądać filmy LGBT droga taka opcja, która jest dla czarnych Guya jest to w ogóle to oburzenia dla mnie jakimś sensie nawet awansowanie smaczne, bo żyjemy w 2001. wieku i wydawało mi się, że rozmowy już są za nami na pewno za społeczeństwo borykać oczywiście więzienia, ale chciałabym, żeby tak było, w czym się wydaje też to trochę śmieszne jak patrzę na NATO co światowi niektóre portale polskie w tej chwili, które wyliczają, które firmy by nie załapały na Oscara te, które już zapałek City, które już zostały, bo nie spełniały tych kryteriów z takim to wydaje trochę komiczne rynek jest bardzo istotne, żeby uświadomić sobie jak powstają filmy pomyślane właśnie pod największą nagrodę jakiś czas temu był tutaj Jan Tomaszewski, który tłumaczył i na czym polegały polskie sukcesy prawda w klasach, a Polska nominacja do Oscara niedawno i odnosi wyjaśnia, że to jest od samego początku tryb momentu już wtedy zaczynamy myśleć tak, żeby to się spodobało w zasadzie co w tym złego, żeby wprowadzić do tego myślenia świadomość, że świat jest różnorodne miano w ogóle ja uważam że, że w, że w stanach Zjednoczonych ten proces jak zresztą doskonale jeszcze tam teraz książkę o harleyu istnieje o tym jak doszło do jego oskarżenia to jest książka Ronan Farrow, która pokazuje nie tylko ta afera konkretną tylko mogę mechanizm działania i kadet ta decyzyjność o tym ty będziesz grał w moim filmie ty będziesz scenografem zapada naprawdę w gronie bardzo ma małe maleńkim grania kilku osób i choć myślę o to, żeby Ramallah grono nareszcie szlakach tak żeby, żeby nagle, że nagle dostrzeżono pomyśl, że jeśli chodzi o 1 rzecz o prestiż zawsze chodzi o pieniądze i prestiż prestiż stoi przecież po stronie festiwalu Sanda festiwalu w Toronto festiwalu w Wenecji to są festiwale, które w tej chwili, gdy zaczęły wyznaczać rytm oscarowych oscarowych nominacji co powoduje z kolei, że jakby dostrzeżono, że tamte tam tam to jest standard tam od lat podejmą zapewne wyróżnia się filmy, które podejmują takie tematy albo w formie zresztą, że rozsadzają taki stary porządek i myślę, że to jest tyleż decyzja związana z wartościami wolnością owymi czy równościowej i co czysta kalkulacja biznesowa, że widz też chce takiego kina na lata myślę polega cały problem albo raczej cały cały klub zażalenie na takich programów oraz na koniec powiedział jedno takie 1 rzecz, która przyszła mi do głowy, kiedy usłyszałem tych regulacjach, że zawsze będzie ten krzyk, że przecież może powstać wielkie arcydzieło, które będzie zrobione np. będzie atakowało temat rasowy, a będzie nagrany jak w obsadzie będą sami biali to może tak być to były wyobraźnię odbiorców i talent jest nieograniczony, ale taki, że dalej może powstać art House dalej będzie istniał czy ten tata ta druga wielka, jakby rzeka jak ten Strumień, którym płynął produkcje filmowe, które właśnie ma w nosie wszystkie wielkie nagrody stawia właśnie na indywidualność twórczą, ale czy ktoś nie do końca przypomnimy sobie sukces z czarnej Pantery film, który naprawdę wszystko wszystko można o nim powiedzieć, ale nie to, że to jest kino artystyczne to było właśnie kina, która jest kinem rasowym i dlaczego takim dobrym znaczeniu tego słowa i myślę że, że po prostu to jest też odbicie społeczeństwa amerykańskiego, która w, które naprawdę jest coraz bardziej jest jednak zróżnicowane etnicznie to nie jest tak, że to jest pierwsze pokolenia Latynosów czy pierwsze pokolenie nie wiem Azjatów o tym ciągle zapominamy nie ci ludzie są częścią tego społeczeństwa i niedopuszczanie ich do pełnej decyzyjności co jest niestety też pewną hollywoodzką z nich chlubną tradycją niedopuszczanie ich to do takiej pracy powoduje, że to nie jest kino, które jest dostępne bliskie każdemu dotyczy to nie tylko art House, ale również kina komercyjnego myślę dziękuję bardzo, Anna Malicka ze szkoły filmowej w Katowicach szkoły Wajdy była z nami 1317 za chwilę informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA