REKLAMA

Test: Mini Cooper SE oraz BMW X3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-10 19:40
Czas trwania:
14:28 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski zgodnie z wczorajszą zapowiedzią dzisiaj 2 samochody koncernu BMW do 1 dobę WI z 3 rodowe doładowanego wniosku post scriptum będzie w drugiej połowie audycji, a pierwsza dłuższa połowa albo krótsza połowa w cudzysłowie będzie poświęcona zupełnie elektr danemu całkowicie elektrycznemu Mińskowi mini Cooper jest produkowany w tej wersji elektrycznej od Rozwiń » ubiegłego roku, ale nie wiem czy wiesz, na których targach chyba to był jeszcze Frankfurt ostatni Frankfurt, którym był mini Elektry Concept ktoś był wcześniej 2017 roku czekaliśmy 2 lata, żeby pojawił się samochód produkcyjny no i już stanął pod naszymi domami po kolei najpierw chyba mnie, a potem uciekł, ale nieważne zauważyliśmy od razu różnica w wyglądzie prawda jeśli chodzi o to, bo to jest wersja hatchback od od wersji spalinowej widziałem jakąś różnicę niewielką szczerze mówiąc to trochę inne wloty powietrza trochę inna inna atrapa chłodnicy taka bardziej w bardziej zamknięta znaczy mniej taki specjalne alufelgi no i takie kolorystyczne elementy żółtozielone chyba praw zielone akcenty bardziej ta z przodu na lusterka tak obudowa lusterek bocznych tak patrzy na te zdjęcia w środku jak siadaliśmy na to też niewielka różnica w porównaniu ze zwykłym mini hatchbackiem pod maską z kolei różnica ogromna, bo to silnik elektryczny o mocy 184 koni pojemność 33 kilowatogodziny zasięg miał być 230270 prędkość ograniczona do 150km/h ładny samochód był jak tak go zobaczyłem po raz pierwszy są na pierwszy rzut oka na winę na pierwszy rzut oka już trochę za bardzo wystroju oto w tym, że tak jak stylizację, gdy jakiś taki był za bardzo u takich, jakby to było tak silni grywane w angażu przez kogoś tak jak do mini żaków, a przecież i mam jednak żona jeździ drugim teściowa jest trzecim, więc jak tutaj jak jakiś tam sentyment to może przesada, ale doceniamy to czym były samochody przyszłości i ich jakość stylizacji właściwości jezdne zawsze jakoś do mnie trafiały tak, jeżeli chodzi o tę wersję elektryczną jak delikatne zmiany względem zwykłej moim zdaniem są na niekorzystną, jakby robią tego auta robią tego auta trochę takie LOK, czyli coś co co po prostu zwraca na siebie przesadną uwagę to moim zdaniem nie powinno tak być, dlatego że samochód tą całą masą roku generalnie projektem, którym jest i tak zwraca na siebie uwagę, więc po co to jeszcze dodatkowo podbija jakimiś tutaj wzorkami neonami tego typu rzeczami to jest ta nowa wg mnie akurat tutaj większe zastrzeżenia mam do tego jak jak ruszy akurat ten wygląd byłem w stanie zaakceptować, że to jest kolejna wersja stylizacyjne nawet nie zastanawiając się co jest pod maską ja z kolei trochę jak ci się tym to dobra wiadomość to nawet podobało takie troszkę żywszy, bo ja np. wie co ja nie jestem fanem jednak ja jestem może inaczej największym fanem właśnie tych klasycznych mienić drzwiowych i to to było to i dzięki temu jakoś nie miałem jakiegoś takiego specjalnego niesmaku z powodu tych zielonych elementów oka akceptowała to nawet zielony kolor pasował ja nie bardzo akceptuje niektóre wersje kolorystyczne Countryman Clubman, a więc tutaj zastrzeżeń nie było środek był tak znane, że dla mnie, że praktycznie jeżeli, jeżeli akceptuje od lat 5 Noto trudno, żebym nagle zaczął z dnia na dzień się dostać, ale wiesz co dla nowo jak ja ruszyłem zaczął się największy problem z tym samochodem to jest kwestia naprawdę dość poważna też związana z zasięgiem związana w ogóle z prowadzeniem tego auta, bo właśnie, bo powiedzmy tutaj kilku, zanim przejdę do tego sław ku, bo widzę, że będziemy chyba bardzo podobne refleksje trochę danych technicznych masa własna 1365 kg auto ma 3m 80cm długości kiedyś taki samochód waży 800 kg dobre auto segmentu bez was w 10001100 kg ten jest 1000 prawie 400kg waży bagażnik 211 Drowy i teraz tak zasięg wg WL TP 200230 km akumulator malutki 28 i dziewięćdziesiąte kilowatogodziny, czyli tak trochę postoi w sprzeczności z tymi 200230 km co tutaj mamy jeszcze 180 koni ma osiągi, a szykują się budzącym tak patrzę to osiągi też trochę powyżej 7 sekund do setki osiągi wydają się, że powinny być wystarczające dobre jak dziś w tym jeździło masz tak zastrzeżenia do tego mam zawsze będziemy przede wszystkim, bo ja wiem, że bardzo ważne odzyskiwania energii i czasami narzekamy, że ta energia jakiś tam Hybrydach Pesa jest zbyt zbyt wolno z odzyskiwane toyoty to robią lepiej tak no natomiast tutaj ma takie 2 trybu uzyskiwania energii ten samochód w tym trybie domyślnym tu taki wysoki poziom odzyskiwania energii praktycznie nie jeżdżą co chwilę ci hamuje buja to nie do wytrzymania w pewnej chwili zastanawiałem przecież nie może być tak zawsze zmieniła znalazłem dość szybko ten przełącznik na niski tryb odzyskiwania energii nie akceptowalny, ale wciąż ten samochód wg mnie za bardzo hamuje co, odzyskując oczywiście ten prąd co wpływa bardzo źle na komfort jazdy oka jest akceptowalne, ale uważam, że właśnie powinien być tryb bez odzyskiwania energii wtedy bym był w pełni zadowolony nie wiem czy ty czy to w ogóle misji jak wykorzystały, którego Trybunał nie sądzę, żeby tego domyślnego sobie na korze korzystałem z każdego i z tego z tego natomiast moje pierwsze wrażenie, jeżeli chodzi o ten samochód jest takie, że nie dziwię się fajnie, gdy tak już siadasz ja albo się polubimy ogłoszenie polubimy zwiększą samochodów jednak jakoś się lubimy ze złymi ze zwykłymi lekami to oczywiście jakoś się lubimy też mieliśmy do redakcji dziesiątki razy nas tutaj pierwsze wrażenie takie oka chyba się nie polubimy, czyli masz wrażenie, że ten samochód i jakoś dziwnie rząd się porusza jakimiś takimi żadnymi skokami, że naciska gaz to jego reakcja jest trochę inna niż ta, której się spodziewasz dobre jest też przyzwyczajony jak puszczać ten gaz jest dokładnie tak jak mówisz, czyli też wszystkie, jakie takie szarpane i tylko Głowala gór do przodu do tego doszedł do tyłu jak skręcać w lewo wprawo lewo prawo, bo mamy tu do czynienia z samochodem naprawdę związkowym i tutaj to rozłożenie masy też też to coś mi chyba jakoś tak specjalnie nie nie o udziale pożycz mi w takim razie KE osiągi tak faktycznie przyspieszenie sprawdzam tak jak mówiłem trochę powyżej 7 do setki to akurat pewnie było natomiast jeszcze jest problem co ja nie mogłem nie wybroni nie były w stanie nawet teoretycznie osiągnąć tego zasięgu powyżej 200km, bo jakoś wyjątkowo wyjątkowo szybko tracił prąd się tak wyrażeniem tego ładować kilkukrotnie, a co jakoś słuchaj no no nasz współpracownik tutaj dba o to natomiast powiem, że nie ma o co chodzi z tym samochodem, dlatego że jak żeśmy go odebrali ożywia dopiero tutaj przeczytałem w instrukcji na stronie internetowej, że to samochód ma 200 km 8116270 to nie do osiągnięcia to jakim cudem naszym się dało przejechać 130150 przecież my przypomnimy sobie studio rozwala przecież my potrafimy jeździć samochodami elektrycznymi i ten pogląd na pewno także 200 no trudno było osiągnąć coś więcej to było ogromne dla mnie negatywne zaskoczenie, bo tam sprowadzenie z przyspieszeniem osiągami może nie nie była jakoś niemile zaskoczony, ale może tym samochodem tam chyba 140 000 przynajmniej tej naszej konfiguracji możesz przejechać niecałe 200 km raczej bliżej 150 to był szok powiem ci gotową smart udawało nam się 120 przyjechać z trudem z trudem, ale jednak no w sumie to rzadko, który samochód ma taki mały zasięg Zobacz, że z tych co wejdą jak będzie mazda MX 30 Honda i one teoretycznie mają 200, więc nimi pewnie przejedziemy trochę ponad 150, ale teoretycznie ma 20 Tomasz 270 i nie da, ale wiesz co Vuelta bez nich Zasław bardzo często także masz mało, a potem się okazuje w trakcie jazdy możesz mieć dużo więcej i tutaj na odwrót złej skończmy z tymi, jakie nie przypadł mi ten samochód do gustu nie polubiliśmy się z tego co słyszał to również przejdźmy proszę do na chwilę, chociaż do drugiego samochodu, czyli do BMW x 3 oznaczenie na klapie 30 UE tak, czyli hybryda ja opowiadałem o nich dużo za 2 ze 3 tygodnie temu, bo przyjechałem samochodem Polskę wzdłuż wszerz mniejsze bardzo podobało pytanie jak się podobało to podczas tańca jeżdżących jeździł no, więc tutaj nic oczywiście co do wyglądu nie ma żadnych nie zmieniła swojego zdania tak troszeczkę większy trochę bardziej masywny porządne auto rzeczywiście zresztą bardzo stabilne na drodze tutaj nie ma wątpliwości boja pewne mam uwagi dotyczące prowadzenia tego samochodu i i wyglądu zapomniałem słuchaj już rok temu polemizowała jeżdżący pierwszymi pierwsze jazdy miał nową BMW trójką w Niemczech w ubiegłym roku i też wielu dziennikarzy pytało, kiedy wróci ten tradycyjny sposób wyświetlania zegarów ciekłokrystaliczny takie okrągłe zegary, które były i analogowej ciekłokrystaliczne w niektórych wersjach przed kierowcą pamiętasz no BMW przez wiele lat przecież pomarańczowe takie podświetlenie okrągłe zegary to zostało w głowie wielu fanów BMW i tutaj usiłowałem to usiłowałem to jakoś znaleźć w ustawieniach i nie ma tam jest taki dość dziwny trochę jak w Sadkach obywatelce czy w innym taki czy Tarraco tak takie półkole listy i obrotomierz prędkościomierz takie dość ostre krawędzie nie podoba mi się zupełnie nie mogę się z tym oswoić Niewiem czy ty szukała tego czy w ogóle jeździły tak jak było z posłem nie podniesie to takie wiem ale, ale pamiętać by ZUS dla wielu 2030, że były normalne okrągłe możliwości ustawienia powstać ma możliwość złożenia ustawienia okrągły i powiem czyni może to jest drobiazg ale, ale naprawdę byłem nią od 2 dni jakoś nie mogę się z tym pogodzić wiem, że to śmieszne po prostu nie tylko ja boją się pyta w Niemczech wtedy oni powiedzą to będzie pewnie pracujemy nad tym Niemcy trzeba pracować po prostu zrobić jakiś kolejny program i tyle dobra teraz mnóstwo plusów oczywiście to co mówiliśmy wcześniej bardzo stabilny samochód ze świetnymi osiągami niewiele ponad 6 sekund do setki z niewielkim zużyciem paliwa jednak, chociaż byłem dość zaskoczony, bo jak odebrałem go 23 pamiętasz Jarek przekazał mi od siebie tak patrzy 23 tylko 280 zasięgu, ale jeździe jeździe i zszedłem niewiele ponad 250, więc też wyświetlać chyba albo zależy to bardzo stylu jazdy albo faktycznie mało pali, bo to jest hybryda powodowana wnioskach nasze dość poważną skutecznie rozładowuje weź, bo wiem tak, ale odzyskuje faktycznie doskonale mnie ten samochód urzędu to trudno się zgadza i dopracowaniem, bo wiesz mnie ten samochód pachnie Lexusa, jeżeli chodzi o ten układ napędowy i ja już nie pamiętam tę liczbę Voo brak tutaj oficjalnie jakoś przyznaje, że to jest układ napędowy Lexusa czy 3 stanowczo zaprzecza jak zwał tak zwał mnie to wygląda na to, że Toyota bardzo pomogła w konstruowaniu tych układów elektrycznych hybrydowych w bankach bardzo to cieszy dlatego to w końcu działa tak jak działać powinno w lexusie masz skrzynię bezstopniową Tomasz 8 biegowe 8 biegów automat działa płynnie działa to fajnie działa jakościowo działa to zależy od branży wzrosła żaden sposób obie osie 33 do setki moc jest patrzyli prawie 300 koni 290 koni napęd hybrydowy tak jak mówił 30, ale jednak prześwit spory 20 cm dobrze, ale mam jednak 1 uwagę, bo to też nie wiem nie wiem z czego to wynikać w nowym już uznana czy jeździłem leży poza miastem drogi szybkiego ruchu, ale to nie na autostradzie swoje szum nie wiem czy to są cienkie szyby uszczelki nieco głośniejszy przyszedłem za Sfinksa oponę słuchaj ASX z kolei zadziwiającą, jeżeli pasy się codziennie swoje odbywa się w Łodzi chodzi mi, abym w no właśnie mówię jak mąż płaci się dla ciebie za głośno, bo to nie jest prowadzisz samochód osiągnie ona między oddziałem opon nie znosi lokalnie mogą dźwięk układu napędowego natomiast no albo uszczelki albo szyby i i wiem oczywiście, że to są drobiazgi wyświetlacze i trochę za głośne samochód, ale mimo wszystko to są te uwagi dodatkowe, które mam do tych twoich cenę pamiętne rzecz mówi o tym by w trójce 230 000 to chyba widzę hybryda doładowana jednostka tak tak tak dobra na tym kończymy w takim razie opowiadaliśmy państwu dzisiaj elektrycznym mini, które nam się za bardzo nie zbudował opowiadaliśmy państw również dzisiaj o hybrydowej doładowana jednostka BMW i strzeli ten samochód już spotkał się w naszym większym uznaniem Krzysztofowi nie podobają ich żon, ale szabli elektrycznego i że kostnego czy, który jest w ofercie tak kłaniamy się piękne słowa warszawskie tę walkę zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA