REKLAMA

Porsche Taycan oraz Jaguar I-Pace

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-09 19:40
Czas trwania:
13:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Olszewski Jacek Balkan dzisiaj środa, czyli opowiadamy o przyszłości motoryzacji, a w tę przyszłość motoryzacji bardzo często zamieniamy elektryczną motoryzację co wynika nie tyle z naszych przekonań co raczej trendów które, jakby nam tutaj wszędzie dokoła to również co poradzić fakt wzięcia, ale proszę zastanawiam, bo dzisiaj mamy dużo ciekawych informacji mamy też drugie Rozwiń » podejście druga sesja jazd Porsche taj panem tym razem nie turbo jest tylko turbo i 4 SI też nie na drogach tylko, ale również na to, że płytach pościgowych takie różne rzeczy zawsze wraz pamiętam naszych dyskusjach zawsze wracało wraca wraca pytanie i Porsche robi samochód elektryczny raz po co to nawet nie, bo każda firma robi stara się jednak jakiś model przestać tylko dlaczego taka, a nie, dlaczego słów albo nie, dlaczego 900 jedenastka oni stworzyli po prostu nowy model jest 10cm krótszy od pana emerytom na 495 długości ma nazwy tak jak w silnikach benzynowych, czyli turbo turbo oraz 4 jest, ale to są różnice różnice mocy właściwie tu o to chodzi, bo i tak zawsze masz 2 silniki elektryczne skrzynie z tyłu dwustopniową z przodu jedno stopniową tutaj technologia jest taka sama moc od 500 kilkudziesięciu do 700 kilkudziesięciu w trybie ofert bus no i tyle dlatego te nazwy tak są takie ani inne kij kwestia jeszcze wyglądu tak znowu tutaj ktoś powie 1 się podoba drugiemu nie piszę ten samochód teraz bardziej podoba niż na początku, ale mam problem też z dostosowaniem się jakoś swojego gustu do dużych Porsche Panamera Panamera polubiłem dopiero drugiej generacji taj Kana polubiłem chyba tych drugich jest bardziej niż po pierwszych jazdach no to zdaje się nie wyjaśni nie chcę tutaj przypominać o tym mówiła, bo nie wymienia, jakie są twoje opinie na temat wyglądu taj pana lubić lubić w ogóle są sam wygląd to co co to jest wiesz co nie przypadnie ten samochód do gustu pod żadnym względem teraz być może w nim trochę nie no to człowiek z samym wyglądzie, bo ty miałaś pamiętam, że miał zastrzeżenia, że co dolega, bo to złe 900 jedenastka z prze sprzed 20 lat podoba mi się bardziej niż ten taka jest dla mnie to wyglądać taka trochę zrobiona nie prowadzono Jasną i tyle co na drogę trochę konkurs nawet nie trochę też po prostu konkurencyjny protest jest nie ma wątpliwości też stara się konkurować osiągami zasięgiem nie wiem czym jeszcze potrzebną pojemność akumulatora to wiadomo z tego wynika wynika zasięg to dobra, ale dorzeczy jak to jest tym jak to jest z tym parkanem tymi słabszymi wersjami tutaj w przypadku tej Kana zasięg teoretyczny w zależności od tego jaki jest akumulator akurat jeździłem akumulatorem, który miał pojemność 290 kilowatogodziny ten zasięg podają, że on jest na autostradzie w praktyce osiągnie 250 poza miastem 320 tylko jak my jesteśmy tym taj panem 4 wyjechali poza miasto by był naładowany do pełna zasięg był prawie 400 km pętla nasza miała trwać godzinę to w ogóle nie było problemu miało zabraknąć prądu, ale były takie momenty jak jechaliśmy za tirami przyjechaliśmy drogami poza miastem, że to co zużycie paliwa to było 15 kilowatogodzin na 100 km chwilowe pamiętać, że to takie to miewają małe samochody samochody miejskie jak chociażby ostatnio Peugeot 208 czy opel corsa oczywiście jazda autostradowa tutaj wtedy zużycie prądu było zdecydowanie wyższa, ale uważam, że wiadomo, że Tesla ma lepszy zasięg to nikt nie kwestionuje tak nawet w danych technicznych, ale jednak to to jest niezły wynik, ale jest jeszcze lepszym wynikiem mieliśmy możliwość ładowania tego samochodu taką stacją szybkiego ładowania wyż wieszaka tam była moc samochód przyjmuje prąd pomocy 275kW dzięki temu w tej stacji na naszych oczach pojazdach na torze, bo też jeździliśmy na torze samochód ważący 23 tony wg bardzo dobrze się sprawdzał w slalomie na płycie poślizgowej został doładowany 25 minut taką mobilną stacją, która była też na torze Porsche Levi Finlandii i wiesz taka ta stacja ma pojemność 21 megawatogodziny taki powerbank ogromny to wystarczało na doładowanie 20 kilku taj kanu do pełna no w taki pomysł, żeby jeździć po Europie być uniezależnione jest to dobry pomysł nie wiem ile kosztuje błagam się Sławek jak uniezależnione od czego od cysterna za rolę tłumaczy Jerzy uważa zeznanie zależeć tam tzw. Wencie taka 1 stacja wystarczyła no ileż iluś tam dziennikarzy na nas na zapewnienie prądu dla wszystkich w tej planów oraz spróbuj to zrobić jak byłem na prezentacji mercedesa kuce, gdzie było 6 stacji ładowania w podziemiach hotelu wieszak to był problem, bo okazało się, że 50kW, owszem, ale to nie jest to poczekają do Caritas prowadzi do branży motoryzacyjnej po co po hotelu 6 stacji i musieli szukać po całym mieście innych stacji ładowania, bo cała impreza padła, bo nie nie można było naładować samochodów rozumiesz, o co chodzi nie ma 50kW w każdym wniosku, ponieważ to się rozdziela niemal jak sygnał wi-fi to 5 dobra jak na normalne życie przykłada mu fakt, że Porsche udostępniło anormalne stację dowódca 7 również pokaz możliwości technologicznych, ale to się przekaz pokazywała na sprawne zorganizowanie imprezy są też istotne, bo zapraszają ile osób są w stanie zapewnić prąd, a nie każdemu się udało, bo chyba też ważne przepraszam nie nie jak tutaj się do stołu nie zgadzał się stanie myślę, że będziesz miał dużo więcej obrażenia to jest dzisiaj Kane, bo to wtedy będą zupełnie inne wrażenia niż taka tylko obserwacja z zewnątrz jeśli chodzi o stylizacji jestem w stanie uwierzyć, że nie każdemu ten samochód się podoba się tobie nie, bo słyszałem wiele opinii krytycznych, że co co to może być, dlaczego między 911, a ja raczej wrażenia zjazdy po raz kolejny uważam, że to jest samochód bardzo łatwy wprowadzeniu nie jestem żadnym mistrzem kierownicy, ale też nie jestem nowicjuszem po kilkunastu latach i powiem ci, że czy Tomasz przyspieszenie 4 do setki czy 28 w trybie owe bus czy startuje Śląsk Control czy nie to ten samochód nie jest bardzo wymagający ja ja też generalnie był w ogóle nie opierał na żadnym turbo oraz jak ktoś mi powiedział masz na miesiąc Porsche czy koniecznie chcesz być turbo jest Porsche targa 4 jak najbardziej wystarczy 500 kilkadziesiąt koni 4 do setki i tyle i to jest uważam w zupełności wystarczy ile kosztuje Jacku ponad pół 1 000 000 prawda czy wolałbyś tak nie nie będziemy pytać czy wolą być pojeździć to porozmawiamy najpierw będzie no zna swoje zdanie, ale myślę, że zdania jest ważne czy pojeździć też prawno, owszem, tak jak najbardziej kategorycznie wypowiada się tutaj jak ja się tym samochodem jeździ rozumiem, ale wkrótce będziemy obaj kosztowali dla Ts 8460 koni już w połowie września, a ty masz zdaje się notę prasowym czy ciekawostkę jaguara to to elektryczną jest taki samochód nazywa się I-pace, czyli i Pace i to jest samochód oczywiście silnikiem elektrycznym 90 kilowatogodziny 90 kilowatogodzina akumulator moc silnika 400 koni napęd na 4 koła skrzynia biegów oczywiście automatyczna ten samochód w wyposażeniu US kosztuje 360 SEE 3400 i HS 426 000zł, a ile widziałeś w Polsce, a jaguarów, a państwo, które nie byłyby prasowe testowe jaguara tylko takie kupiona przez przez sąd ma jakiś wywiesili tego przyjąć, że przegrali 2 Niemcy sprzedali kilkadziesiąt sztuk, ale ile dokładnie nie wiem natomiast nie widzi nie widuje ich dużo bardzo boleję nad tym, bo to jest przepiękny samochód i ja też chyba widziałem 1 ostatnio zresztą jak trochę to zdziwiło nawet i zje jak skłoniło 2 i refleksji, że to był chyba 1 jedyny, którego widziałem tak normalnie na drodze jeżdżącego to nie jest popularne auto i trochę dziwi, dlatego że jak popatrz już, a ile samochodów sprzedaje Tesla no to Jaguar, który przecież jakiś czas temu zadeklarował się trasy od miesiąca nowego prezesa szefa wszystkich szefów, który będzie stawiał tutaj na tzw. elektromobilności ma zamiar przyspieszyć działania, żeby Jaguar był marką taką jak Tesla, bo pole starcia i wyłącznie elektryczną moim zdaniem doprowadzi do absolutnego zakończenia tej marki zdecydowanie w przyszłości no, więc by, jakby tutaj nie sprzedawało się jakoś rewelacyjnie, jeżeli chodzi o to jaguary Tesla się przecież sprzedają rewelacyjnie pole stary jeszcze Niewiem NATO jest to niewątpliwie coś i tras na przeszkodzie tutaj pełnego sukcesu, bo też niby ma tutaj elektryczny samochód segment premium i powinno się sprzedawać jak wściekły się nie sprzedaje jak wściekłe, a i w Niemczech nie ma co się pojawi w Polsce sprawdzano nie zgłaszają też żadnych informacji pewnie się nie pojawi, ale w Niemczech pojawiła się wersja FV 320 SLD, czyli już tak dobrze wyposażeni wyposażona i ona ma wszystko tak jak trzeba tylko ma silnik o mocy ograniczonej do 316 koni normalnie nasz konik 400 natomiast 480 sekundy tutaj samochód jest trochę wolniejszy ma 64 sekundy do setki to wszystko to samo ten sam akumulator ten sam zasięg 470 km prędkość maksymalna trochę mniejsza o 180 na godzinę no właśnie ograniczona moc silnika ich też tak na dobrą sprawę dokładnie to samo, tyle że tani w Niemcach ten samochód kosztuje 65 000EUR z bogatszym wyposażeniem niż droższa wersja TV 400 IS, która kosztuje 75 000EUR auto prawie 50 000zł tańsza, a ma lepsze wyposażenie no i ten sam akumulator to trochę słabszy 80 koni słabszy silnik nieco słabsze osiągi ten samochód ma być dostępna do końca roku i coś się wydaje rząd pozwoli Jagła owi na wysondowanie rynku na przekonanie się na własnej skórze jak to z tymi klientami na elektryki jest o co tutaj chodzi do diabła, że Tesla się sprzedaje Bolesta prawdopodobnie zaraz zacznie Mitsubishi Outlander PHEV sprzedaje się świetnie, a tych jaguarów jakoś ludzie nie chcą kupować czy ja tutaj mogę udzielić rady rady za darmo całkowicie, że samochody mówi Jagła są po prostu wyjątkowo nie jakościowe i jeśli no nie chcę tutaj użyć słowa bardziej na środku, ale takie no trochę niepoważne i odstające od segmentu premium, a i też sprawiające wrażenie bardzo często się zaraz miały rozliczyć myślę, że tutaj na tym polega problem jest, a na ja ani nie odczuwam tego to, że nie mam takiego problemu z jakością jak ułoży myślę, że konkurencja, która produkuje strona i mercedesa co ma ten sam problem w Polsce, dlatego że ta sprzedaż cele wyrusza z miejsca na początku teraz no dobra, ale wiesz kuce masz od ilu lat ma sprzedaży przy stanie była realizowana jest za 3 lata na rynku tron też, ale wieś mimo wszystko żaden z tych modeli nie sprzedaje się świetnie to jest jednak chyba pierwsza jest tutaj jest kwestia w tym segmencie premium taka, że za te kwoty 300 000, bo one tyle kosztują oprócz i strój jak pamiętasz BMW, który nie wiem jak będzie sprzedawał one wszystkie koszty minimum 300 kilkadziesiąt tysięcy to możesz sobie kupić SUV-a z silnikiem diesla czy benzynowym niewiele droższego albo trochę tańszego i nie ryzykuje wtedy problemów z ładowaniem po prostu uważam, że nadal zbyt wielu klientów albo wielu klientów kupując SUV-a premium w ogóle nie myślę elektryków za tą samą cenę ma świetny silnik benzynowy albo diesla i że tutaj to jest taka blokada, która powoduje, że to rozpędzanie się sprzedaży elektryków premium SUV-ów to zbyt dużo w Polsce nie wiem tak zobaczymy zobaczyć świetnie sprzedają nam, że premier wciąż mówiliśmy o tym 2 tygodnie temu nie są elektryki niemieckie SUV-y teren no na tym skończmy tak na tym skończmy z offu dzisiaj bardzo się państwo dziękujemy to codzienny magazyn motoryzacyjny zapraszamy już jutro jutro wyglądać opowiemy państwu 2 samochodach będzie po skryptu do banku x 3 wersji hybrydowej będzie trochę winiaku elektrycznym koniom się piękny Sławek warszawska Balkan dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA