REKLAMA

Mleko - pić czy nie?

Światopodgląd
Data emisji:
2020-09-16 16:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
08:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
świat podgląda Agnieszka Lichnerowicz te rozmowy pomyślałem zacznę od wierszyka, który Bartek Sabela cytuje w swoim tekście w magazynie pismo w tekście, którym o, którym mieliśmy kilka minutę przed informacjami o tym jak produkt jest mleko i ten wiersz, który on znalazł na stronie promującej picie mleka fach, bo przecież to są akcje, których wszyscy pewnie doświadczyliśmy i tych różnych akcji jest wiele wierszy jest taki Mruczek krowa na polanie wydruk wydaje mnie mój Rozwiń » panie ząb się kruszy kości mamie Wypij mleko na śniadanie moja babcia kopie i dlatego długo żyje mleko w życiu to podstawa, a zarazem ciut zabawa, więc chciałabym byśmy kontynuowali temat mleka, ale ten w tym wątku, czyli kontynuowali ten wątek dietetyczne bardzo rzeczywiście mleko jest nam potrzebne do czego nam potrzebne czy jest potrzeba możliwe tych tyle pytań dr Hanna Stolińska stron się teraz przez Karpa połączyliśmy dzień dobry pani doktor dzień dobry witam serdecznie państwa pytania dr Hanna Stolińska jest dietetyczką kliniczną dietetyk niż autorką książek o zdrowym odżywianiu musimy pić Black dzieci droższe tak powiem tak wszystko stąd znam nic nie jest trucizną tylko dawka czyni truciznę to jest moje ulubione powiedzenia i faktycznie w mleko i jego przetwory piramidzie żywienia zajmują one dosyć ważną pozycję natomiast ja jestem tak nie do końca za za tym mlekiem i oczywiście nie jest to produkt, który nas zabije, ale nie jest to również produkt, którego się nie da zastąpić generalnie spożycie i w ogóle produkcja mleka krowiego zwiększyła się w ostatnich 30 meczach o ponad połowę rośnie tam ten rynek ogromnie ważna zmiana ma prostu na świecie, bo rozłożył pani była takim ujęciu globalnym o ujęciu globalnym tak jak najbardziej mleko jego produkty są dobrym źródłem białka wapnia potasu fosforu witaminy, a niektórych witamin z grupy Beata fermentowane produkty mleczne również witamina z grupy to również probiotyki no i ta piramida nasza mówi nawet 23 porcjach mleka i jego przetworów każdego dnia moim zdaniem to trochę za dużo, bo jeszcze mamy jeść mięso jaja ryby to jest robi się dosyć dużo tego białka pochodzenia zwierzęcego w naszej diecie, które też w nadmiarze w drugim etapie jeśli ktoś ma bardziej niż problemy zdrowotne może obciążać nasze układy pokarmowe dodatkowo jak u cały nasz organizm dodatkowo jak związki toksyczne, które gdzieś tam mogą też przenikać do tego mleka, które są spożywane przez krowę, jeżeli zdecydujemy się też na to mleko to możemy ewentualnie zjadać ekologiczne, które ma też lepszy stosunek kwasów omega 6 do 14 ekologiczne ekolog z upraw ekologicznych także momentalnie żony albo tzw. wolny wybieg tak co tak wiemy co ta krowa jest zdecydowanie, ale wiadomo, że mało osób szuka nauka okolic ekologicznego i ją ona zdecydowanie droższe ja jestem z ja sama nie piję mleka jest na diecie roślinnej i PiS bardziej napoje roślinne, które są wymiennikiem, które faktycznie są też certyfikowane wzbogacane natomiast moich pacjentów na siłę wnioskami do produkcji znacznych raczej bardziej sugeruje, żeby może lekko gdzieś tam umiarkowanych ilościach, bo są ludzie, którzy piją mleko jak wodę i to nie przerażać, ale raczej Raja bo, bo mleko mimo wszystko zawiera dosyć dużo nasyconych kwasów tłuszczowych, które badania pokazują mnie od dzisiaj to mamy pewność w tym, że są negatywnie wpływają np. jeżeli chodzi o stan zapalny w organizmie i rozwój chorób układu krążenia natomiast bardziej jestem za tymi fermentowanych produktami mlecznymi, które zawierają bakterie probiotyczne dobre dla naszych, jeżeli jogurt kefir Maślanka co do samych badań dotyczących mleka to one są bardzo sprzeczne np. mówią, że jako produkty mleczne poprawiają stan naszych zębów chronią przed erozją własna dzielą się kruszy kościołami wypił mleko na śniadanie tak natomiast, jeżeli chodzi stricte o kości to badania są sprzeczne jest wiele badań dotyczących tego, że mleko gdzieś tam pomaga w budowaniu kości, ale też dużo badań takich nawet metaanaliza mówiących odwrotnie ja również się w swoim doktoracie, badając panie na dietach wegetariańskich wegańskich i typowej takiej tradycyjnej diecie porównywała co do gęstości kości i okazywało, że najgorsze te kości może istotnie statystycznie to nie wyszło, ale właśnie miały panie, które za dużo, jakby tego na biało nie może kitem lekka, ale również też sera żółtego, który może zawiera dużo wapnia, ale też zawiera dużo fosforu, które wybija ten wapń z kości także tutaj jakby nawet na diecie roślinnej, jeżeli dobrze znajdziemy produkty zawierające VAT nie, a jest ich bardzo dużo na diecie roślinnej to spokojnie kości są w porządku i bez mleka wsi zrozumiemy w ostatnich latach czy miesiącach wiele osób deklaruje, że przestał pić mleko się okazało, że to jest taki prosty przekaz są uczuleni tak mamy albo uczulenie nakazał inaczej białko mleka krowiego albo na laktozę, czyli na cukier mleczny to jest trochę naciągane, bo wcale dużo osób nie ma problemów z laktozą i dotyczą one przede wszystkim dzieci, jeżeli chodzi o dorosłych to jest pół procent pół procenta w sumie także malutko, ale jest ewidentnie, jeżeli ktoś się czuję, że po mleku ma, a ataki takie typowe objawy żołądkowo-jelitowe NoToCo nie powinien tego mleka pić, ale też nie naciągać tego tak tylko, że jeszcze chciałbym przyłożyć, jakby co mówią nam badania tak, bo na tym się głównie opieram się jednak w mojej książce ostatnie zakłamane jedzenie też duża w tym leku pisała, że mleko np. jego przetwory istotnie zmniejszają ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, ale już pełnotłuste mleko może zwiększać ryzyko nowotworów spożywanie wysokich dawkach mleka powyżej 200 g na dobę może skutkować zwiększonym ryzykiem zachorowania na chorobę Parkinsona co jeszcze fermentowane produkty mleczne obniżają ryzyko rozwoju cukrzycy typu drugiego w te Nisko tłuszczowe jak bez produkty są jak najbardziej wskazane nawet przy cukrzycy typu drogi drugiego przy redukcji masy ciała natomiast samo mleko też może nasilać np. trądzik także badania są takie po, gdy brzmią głosy, mimo że gdyby miały podsumować to po pierwsze, wszystko zrównoważenia pani mówiła, że ta oficjalna rekomendacja jest może pani przypomnieć 23 porcje nabiału żonie, że warto otrzymujemy uważam, że to jest dosyć duża, jeżeli chodzi o ogólne później bilans całodniowy wartości odżywczych, bo za 1 porcję przyjmujemy albo szklankę mleka albo 34 szklanki guru jogurtu kefiru maślanki albo 100 g twarogu albo tych tłuszczów typu feta mozzarella to około 30 g, a potrafimy tego nabiał naprawdę my Polacy dziś dużo szczególnie przy modnych diet wysokobiałkowych może jest lekka można oczywiście można nie pić mleka mleko tak jak powiedziałam na początku nie produktem tego nie da się zastąpić są napoje roślinne, ale są też białko jest wielu różnych produktach spożywczych, a za nie np. w zielonych warzywach liściastych w pomarańczach morelach księgach w produktach sojowych Sezam MAK amarantu orzechy laskowe można wymieniać wymieniać także ja oczywiście jak najbardziej mleka nie musimy pić, ale też nie jest to produkt, który w umiarkowanych ilościach nam zaszkodzi jeżeli, toteż jest na mleko z taką niską niższą zawartością tłuszczu, żeby nie było cholesterolu nasyconych kwasów tłuszczowych w Balinie mleko pełną 32 na pewno nie bardzo dziękuję za złote wskazówki państwa gościem była dr Hanna Stolińska dietetyk kliniczna autorka książek zdrowym odżywianiu, gdzie państwo możecie pewnie znaczy możecie państwo czytać więcej tras bardzo dziękuję informacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA