REKLAMA

Sukcesja, czyli świetny serial o wielce nieoczywistych korzeniach gatunkowych

Po sezonie
Data emisji:
2020-09-17 22:00
Audycja:
Czas trwania:
53:01 min.
Udostępnij:

Drugi sezon serialu wymyślonego przez Jesse Armstronga zebrał 18 Rozwiń »
nominacji do nagrody Emmy i mnóstwo entuzjastycznych recenzji. Może dlatego, że w swojej formie i stylistyce jest serialem-zagadką,
przypadkiem nieoczywistym, pełnym pozornych sprzeczności. Właściwie, gdyby iść w zgodzie z tym, czego uczą w szkołach filmowych – to się nie powinno było udać. Ale się udało, i to jak! Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski to jest audycja po sezonie Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn dzisiaj będziemy mówili o serialu, które zrobił wielką furorę już właściwie po pierwszym sezonie serialu, który wzbudza mnóstwo emocji mnóstwo zainteresowania w tym roku nominowany do mi zdaje się chwilą 18 kategoriach stanie się tak nie chcę przekreślać, ale 1819 także oczywiście można powiedzieć już na tym etapie po rozmawiamy, kiedy jeszcze nie znamy werdyktu i nie wiemy, kto będzie Rozwiń » laureatem mieli już na tym etapie można mówić wyjątkowym sukcesie, a mowa o serialu nazwanym sukcesja w serialu, który zaproponował bardzo, więc wprowadzenie tak jest seria EW właściwie, który sprawi, że ci z państwa, którzy mają dość czasami nadużywania przez nas wielkich słów i Super lat w będą bardzo źli, bo będziemy używali pewnie samym okresie tego jak ten jest znakomicie wybitnie świetnie zagrany i i wybitnie napisany, ale rzeczywiście jest seria zjawisko opowieść o rodzinie magnata medialnego rozszerzającego się mężczyzny, który w pierwszym odcinku naszego serialu doznaje wylewu udaru mózgu, z którego potem powoli powoli podnosi jego rodzina jego rodzina, czyli jego o piątkę dzieci czy czwórkę czwórkę dzieci czwórka dzieci sobie takie Chiny czekające na spadek na przejęcie pełni władzy w tym wielkim imperium finansowym i serial sukcesja jest, gdy miała najkrócej scharakteryzować jest to trochę Szekspirowski król lir, ale taki, w którym każda linijka dialogu jest pasywna agresywnym żartem i jest taki bardzo intensywne bardzo cenna psychodrama o ludziach z 1% 1% tych najbogatszych z wśród bogatych, którzy jednocześnie są ofiarami własnej pozycji społecznej są właśnie 11 są sympatyczni osobowościami są opłatami, które między sobą prowadzą wielką grę o władzę wpływy i dostęp do ucha ojca i to właściwie najkrótsza z możliwych opowieści, o czym jest seria, bo tak naprawdę to jest serial o wielu wiedziało o tym myślę, że powoli nazywać sobie to jest ciekawe, że powiedziałem o tym królu lirze, bo to jest rzecz, która oczywiście wszystkim przychodzi na myśli bardzo długo myślałem, kiedy oglądałem po raz drugi ten serial na ile nasze skojarzenia dramatom elżbietańskim Szekspirem w tym wypadku słuszne uzasadnione wydaje mi się, że jednak trzeba trochę ponosić, jakby mi aspektami formalnymi, zanim przejdziemy do sedna, bo właściwie bez tego nie wyjaśnimy sobie fenomenu tego zjawiska, jakim jest sukcesja Otóż dramat elżbietańskiej to był jak wiadomo dramat dworski, więc miał najważniejszego widza jako władca czy ten ta najważniejsza osoba na widowni, dla której pisano tekst to była osoba, o której losach tak na dobrą sprawę bądź zagrożeniach mówiono i ona miała wzbudzać sympatię i ona wzbudza empatię nawet wśród tego motłochu, który też na to patrzeć natomiast to jest zupełnie odwrotnie to nikt nie wzbudza empatię, mimo że oczywiście mamy teoretycznie władcę, który jest w kryzysie w dramacie elżbietańskim bardzo często ten Nobel MEN, który był główną postacią przeżywał rozmaite perypetie wskutek złego rozpoznania swojej sytuacji złych doradców czasem losu, a czasem wszystkiego naraz nawet bez ostatecznego zrozumienia co tu zadziałało, że ten sam swój upadek przyspieszy można tak powiedzieć to teoretycznie co się dzieje, ale znowu mnie współczujemy, bo te postaci są ohydne ci ludzie są tak wstręt dni jak się za zastanowimy głębiej to właściwie budzą nas wcale nie współczucie tylko pogardę, więc jak zbudować tragedię w sytuacji, kiedy naszym głównym od trzeciej jest sytuacja wstrętu jest trochę tak, jakbyśmy podchodzi do terrarium lokali szybkę zastanawiali się czy to co tam też tutaj to tam kurzu leży takie coś tam kotłuje to one zyskają te zwierzęta one się gryzą to jest taka emocja taki sposób oglądu tego świata, więc jeszcze bardziej towarzyszy nam pogarda niż empatia i równocześnie jeśli pogarda na to jaki ten gatunek to bardziej reali cisza prawda bardziej coś z tych para dokumentalnych form, a niekoniecznie, a niekoniecznie jakaś tragedia prawda, więc to ja mam wrażenie, że ten ta tragedia tutaj też pewien ob lot, a w tej żyły głównej leci właśnie to co jest takim typowym niskim gatunkiem telewizyjnym, czyli właśnie riali cisza dzieli Springer szał takie klimaty, gdzie ludzie tłuką, gdzie są wielkie emocje, gdy ktoś kogoś napuszcza na coś, gdzie właściwie widzimy o tej spadły gacie, a tamten ma już oko podbite, o jaką krwawi to wszystko właśnie sprzęt przynosi jakąś taką satysfakcję złośliwą, bo my się czujemy od nich lepsi to jest teoretycznie Dwór, ale ten Dwór jest tak pokazane, że my czujemy tylko wyłącznie swoją wyższość, więc myślę, że fenomen tego serialu polega właśnie na połączeniu tych 2 nut takim dziwacznym zestrojenie właściwie nie ma fałszu to jest pewnie tak jak mówisz, że bierne agresywne żart król jest napisane na bierne agresywnie, ale tak się nie do poprowadzić tragedii to nie jest tragedia ja bym gatunkowo ja bym tego w ogóle nie określiła słowem tragedia jeśli już chyba najbliżej to jest takiemu gatunkowi hybrydzie oczywiście to, że ta marca nie ja bym powiedział, że to jest Groteska to znaczy to jest, bo Groteska w rozumiana jako pewna figura czy może pewno pewne znaczenie estetyczne myślę tutaj takiej hybrydową ości tego połączeniu elementów komediowe, które bez wątpienia tam są nawet czegoś mocniejszego niż komedia Dell satyry, czyli takiego ostrza rzeczywiście wbitego głęboko w rozmaite uczucia emocje portrety tych postaci w nasze wyobrażenia o tym kim jest Bogacz i te z 1 strony, ale z drugiej strony Groteska karmiła się kontrastem trochę 2001. jakoś zapomniał, o czym tak w nie wiem w osiemnastym wieku była Groteska jako jako gatunek i w to połączenie takie kontrastowe elementów, które absolutnie nie mają niczego wspólnego z ze śmiechem komediową ością z tym, o czym mówi Kubas stąd dwoistość tego świata dramatami, które naprawdę są wielkie tam ocieramy się o śmierć nienawiść to jest to jest to jest serial, który opowiada, gdyby go spłacić takich najprostszych powiedziałabym wręcz zwierzęcych jakiś instynkt, które nas siedzą, ale jednocześnie o wielkich uczuciach o miłości nienawiści, więc jeśli tak o tym opowiadać to bardzo to jest prosty natomiast za miłość ta miłość prawie nie ma myślę, że między nimi absolutnie, ale tam jest jakaś zależność to nie jest miłość nie, ale myślę, że potrzeba miłości tam jest przecież oni w jakim sensie każdy z nich mniej lub bardziej tej miłości potrzebuje, ale do, czego zmierzam dlatego wydają się to wszystko groteskowe, bo to bo gdyby powiedzieć, że to jest postawienie przed tymi bohaterami Krzywego zwierciadła to byłoby proste ten węzeł jest tak skomplikowane, że dla nas jest absolutnie fascynujący i myślę, że wielu widzów ma przyjemność nie tylko z tego, o czym, o czym mówić, ale również z tego, że to jest bardzo nowoczesne gatunkowo i my nie jesteśmy w stanie włożyć tego serialu żadną absolutnie żadną szuflady nie pasuje tutaj mówienia o gatunku nie nie do końca jesteśmy fabularnie w stanie przewidzieć jak będą rozwijały rozwijała historia nie jesteśmy też w stanie rozbić bohaterów i to, że nie potrafi ich nie lubimy, a jednocześnie trochę są do nas podobni, ale mają te cechy, których nie chcemy u siebie widzieć współczuję, że są do siebie po, ale no to gdzieś to są to są takie cechy, których my nie chcemy pokazać, ale nie wierzę, że jest na świecie który, choć raz nie pomyślał sobie źle bliźnim nie życzyłbym mu takiego tak aż takim strasznych rzeczy, jakie stały rozgrywają, więc sądzę, że ta ta ta hybrydową ość tego jest tak naprawdę kluczem do i nieszablonowo to jest klucz do do do tego sukcesu tego serial hybryda właśnie na tym polega tutaj ona jest w tym sensie niezwykła, że do hybryd gatunkowych przyzwyczailiśmy to co Kuba powiedział jest bardzo mu za celne, czyli to właśnie tutaj naprawdę jest Szekspir i naprawdę jest Big brother w sensie tutaj mamy pewne takie połączenie poziomów są kompletnie ze sobą niekompatybilne nie zostawiany te głosy nie mają prawa są współ mieć tak jak mówiłeś w sukcesji oczywiście mamy do czynienia z bohaterami, których teoretycznie nie lubił jak właściciel się zaraz będę musiał poczuć bardzo złym człowiekiem UN kilkoro z nich klubie i ogólnie kleju współczuje cesarz mieniu ujmują swoją taką okolicznością, że oni są może są nieudacznik, ale jakoś nie wzruszają się jedna z tych postaci dla mnie wzruszająca oczywistym, który ma objąć władzę po co ten jest szykowany będę Kendall ma być przyszłym królem tego efekty tak naprawdę się najbardziej sprawdź czy najemnicy liczny tak naprawdę z nich wszystkich danymi prezent może to mnie, a zaraz, a zarazem jest to postać, która właściwie powiedziałbym anty królewska wzbudza niby to pozytywne uczucia, bo tak jest skonstruowana to nie jest chyba twoja cecha osobnicza tylko rzeczywiście skandal ma najbardziej nas porusza się też PIT w pierwszym sezonie z tą postacią główną najwięcej go, że tak powiem jest jako tego bohatera w jaki w, jakim kłopocie jest najbliżej tego właśnie, która ma wzbudzać nasza tego Hamleta, którym wzbudza nasze nasze nasza empatia równocześnie on jest pokazane jako tchórzliwy manipulacyjne człon ten bohater ma taką też posturę fizyczną właściwy takt choćby to próbują parkować tak wygląda nie my się to mówi takim nie względny istnieje te wąziutkie ramion kata długa szyja tak troszkę po Kraka ma być tym następcą tronu zostawia mnie najlepiej świadomy zabieg, bo oni wszyscy są w ogóle fizycznie bardzo ciekawie podbieranie mam wrażenie, że tutaj za casting to można by 1 Oscara zgarnąć, gdyby była taka kategoria, bo to jak jest tutaj stworzono postaci ludzkich typów ludzkich fizyczności by nie wspomnieć kilka kalki, na który wchodzi w jakimś po prostu on wydaje się narysowany wręcz stoi niski, a zawsze ich bardzo często są pewne formy też trochę porozmawiamy później, ale często są kadry ją stoi przy kimś i wręcz widać, że jest taki o połowę na nią głowę dosłownie o połowę niższe co powoduje, że natychmiast zupełnie inaczej patrzymy na tę postać przepraszam, zwłaszcza w połączeniu z jego taką błazeńską poza tą przyjmuje świadomie i którą gra sam przez cały stan Tristar to jest postać, która też naj śmieszniej rozwija zabawnie to znaczy tam się rzeczywiście dzieje w drugim sezonie, zwłaszcza na linii, a i główna prawniczka koncernu, czyli dzieli dziś heca niesłychane zupełnie, ponieważ dno nie będziemy tutaj wracać może tak dziś bardzo śmieszne to jest to jest postęp w lesie naprawdę komicznie tutaj rozwijać początkowo wygląda na takiego gościa, którego trudno znieść w ogóle mam jednak muszę powiedzieć, kiedy gmina po raz chyba już trzeci ten pierwszy sezon teraz, a nie przygnębia to znaczy miał takie poczucie, że nie są tak wstrętnych przez radę tak okropne rzeczy, kiedy już niema tego fanów, że odkryjemy co miało się wydarzy dalej kiedyś ta była przestaje zaskakiwać zostaje tylko to to, że tak okiem twarde jądro w postaci bardzo o przykrej diagnozy kondycji ludzkiej przynajmniej tej rodziny naprawdę robi się strasznie ciężko pierwsze widziałem serial pierwszy raz muszę powiedzieć, którym tą właśnie zasadą kompozycyjną i tą tym tym tym tom tom więź, którą widz nawiązuje bohaterem jest niechęć jest pogarda jest wyższości poczucie wyższości, a jednocześnie to jest zmierzające w tym serialu, że np. wyższości teoretycznie powinno dać się zbudować historię taty tak angażująca woda, ale kuchenne rewolucje są na tym zbudowane dlatego mówię reality szał mówi o tym, że można dziesiątki nagrać odcinków jak ktoś kogoś upokarza zawsze będziemy na to patrzyli też diagnoza ma ona Tysona też o tym, że patrzeć na ten Sejm przy sobie jak oglądam, bo się podoba co oni sobie robione zajął w gruncie rzeczy to sprawia jakąś lewą przyjemność stąd mam też wrażenie, że to jest taka sugestia, że jesteśmy w reality szał taka formalna sugestia czy zamiast tych to jak kamera pracuje tak ważnej zamiast zbliżeń mamy trans wakacje, czyli tylko zmienia się ogniskowa obiektywu ten element tak wyrasta powiększa się na ekranie, a nie nie nie ma fizycznego podejścia do obiektu ja nawet posunęła się dalej to znaczy dla mnie to nie nie tylko z reality show to jest wręcz tabloid ta forma jest taka, że to warto bardzo jak ja też widziałem to trzeci raz i oglądam z równą satysfakcją, jakie za pierwszym razem, ale rzeczywiście przyglądam się bardzo dokładnie formie i to ten jazdy to jest tylko części dosyć skomplikowanego języka formalnego, jakim posługuje ten film oprócz oprócz tych właśnie nie wiem jak to właśnie na rzeczy to jest protest rzeczywiście techniczny użycie transformatora z sumowania nie wiem tak to jakoś przybliżania to co są czasem bardzo długie odległości czasem tylko kroczenie tą skoro asem są czasem to jest bardzo odległe czasem bliziutko je, ale to nie jest jedyny środek formalny, który przeżywa bardzo często mamy takie uczucie podglądania przez przez to, że ktoś nam zasłania kadr albo widzimy w kadrze to jesteś też zasługa montażu czasem widzimy w kadrze coś co nie jest dla nas takie oczywiste znaczy spodziewalibyśmy się, że rozmowy będziemy widzieć jest taka zasada ujęcia przeciw ujęcia czy pokazywania osoby, która mówi i reakcji drugiej osoby, którą ona rozmawia tutaj bardzo często jest tak, że ktoś mówi i nagle widzimy osobę trzecią albo wręcz czwartą, ale to nie jest takie nachalne tak proste takie naturalne tak, jakbyśmy byli założenie tam w środku to jest 1 rzecz, a z drugiej strony są piękne jazdy bohaterowi idą i podejmują decyzje i robią to idąc przez IT wtedy tak teraz używane bardzo klasycznie i to powoduje, że cały czas jesteśmy zanurzeni w środek tej historii, bo jednak wielkim bracie cały czas mamy wrażenie, że podglądamy tutaj jesteśmy z nimi w środku i to powoduje, że jesteśmy straszliwie głęboko w tej historii i ja miałem takie uczucia szczęście, że tam patrzeć parafii i coś usłyszeć także i w pod podgląda i razem z nim, ale przecież pan się o to o tym wie lepiej niż realnie, że ten środek, jakim jest transformacja nie jest środkiem właśnie akceptowanym dzisiaj ani w telewizji ani w kinie jego używa tylko przy filmowaniu z ukrycia, kiedy nie ma gospodarz obiektu, więc to jest właśnie to konsekwencja tego założenia, że jesteśmy podglądam jesteśmy tam po to, żeby podejrzeć ich z ukrycia miałam wręcz takie wrażenie rzeczywiście siedzi po operacji i osób ma ma aparat fotograficzny i wyostrza sobie coś zauważył ciekawego i wyostrza, żeby to zdjęcie, które potem gdzieś tam w tabloidzie sprzeda z jako śmieciowe zdjęcie, żebyśmy dostali i przez taką formę myślę my jesteśmy tak głęboko zanurzeni w tym serialu, bo ja byłam zafascynowana tym, że znając tak jak powiedziałem znając treść w dalszym ciągu ogląda się to równo fascynacją i właściwie no dla mnie to jest to było fascynujące podano, że nie zdarzyło żebym, żebym kolejny oglądając serial kolejny raz miała wrażenie jakiegoś znudzenia jest cały czas czułam to samo podniecenie myślę, że to forma jest tutaj bardzo bardzo ważnym i to nie tylko zdjęcia chciałbym podkreślić to też jest montaż tak ta forma w ogóle nie jest oczywiście przypadkowa to, o czym mówimy nie jest tylko naszą jakość obiektywną oceną, bo mam wrażenie, że to jest forma, którą wcześniej austro twórca tego serialu wypracowuje sumiennie od lat, bo w poprzednich projektach tego używał, kiedy na Wyspach robił sitcom niebędących jego tytułu nawet już pamiętaj nie chcę przez 9, ale on wykorzystał właśnie tą taką pseudo dokumentalną obserwację to co widzieliśmy w tych popularnych reakcji ludzi Office park którejś z taka dokumentalna doku ramowa forma tutaj zostaje jeszcze doprawione może taką stronę właśnie aparat strony tabloidu, a tabloidy, które właśnie ca będzie przypominało mówimy o tym, że tam cały czas słychać takie wysokie tony jednocześnie przy całej zgnilizny, które obserwujemy wszystkie serdecznie ubrany w taki kostium właśnie kotów nowo Szekspirowski tak klasyczna muzyka od czasu do czasu pojawia się postać, która mówi piękną angielszczyzną czasem mamy do czynienia z kadrami, które są Super wysmakowanej właśnie są dokładnie jak już takiego kina nie wiem no naprawdę z lat sześćdziesiątych świetnie wymyślone, więc to jest przemieszanie gatunkowe to jest przemieszanie językowe jeśli chodzi o stylistyka jest jeszcze 1 sposób przemieszczania wymienia takiego Miksa w tym serialu mianowicie nasze interpretacje jako widzów tego co robią postaci jak myślą jak działają co jakiś czas są potwierdzane przez diagnoza samych bohaterów, czyli oni są, jakby z nami my jesteśmy to jest 1 świat jesteśmy absolutnie, jakby między nimi to jest rzeczywiście to co wygaszane podglądanie i bycie blisko nasza refleksja na temat Niewiem siwą roi, czyli jednej z bohaterek tutaj któryś będzie inna postać wygłasza opinie na jej temat dokładnie to co myślimy to co najbardziej w nich wnikliwy obserwator mógłby wysnuć z działań pada pusty ojca za moment to wszystko się tak dzieje, jakbyśmy byli właśnie wprowadzani na miękko świat, który w żaden sposób nie ma ma nie pozostawać w zasadzie obcy, ale ma w pewnym sensie wydawać atrakcyjny, bo są pieniądze, bo jest władza wydaje się, że to właśnie takie bardzo ciekawe jak też oni świadkom między sobą, a tymczasem okazuje się, że to jest potwornie bliskie no takiemu żyć ku zwykłemu nie ma jeszcze jedno słowo tylko o tej formie, że ta różnorodność też jest dostosowana do Stanów psychicznych emocjonalny naszych bohaterów w zależności od tego co się dzieje jest wykorzystywana są wykorzystywane różne formy filmowe, ale to nie jest nachalne, bo był bardzo często w tych serialach, które właśnie tak jak mówię jakąś mogą mentalną forma wykorzystują my czujemy, że to jest nieznośne, bo to jest takie nienaturalne, a tutaj ta naturalność nie wiem czujemy niepokój kamera jest pokazuje no trudno powiedzieć, że zachowuje w sposób niepokojący, ale ten niepokój jesteś w obrazie czujemy spokój mamy właśnie te piękne przez zdecydowane czasem kadry itd. tak dalej i to zanurzenia w rynku mówi myślę, że to jest również, kiedy jeden z takich być może nawet na granicy pewnej manipulacji nami widzami, ale mnie to ogromnie podoba, bo nie mogę sobie tak przypomnieć serialu, który tak tak bardzo twór formy w świadomy sposób wykorzystywał reformy, a jednocześnie mam wrażenie, że te wytwórcze tego serialu dają też nie tyle nam jako widzą, ale krytykom dawno prztyczka w nas jak wyglądają teraz po raz kolejny właśnie ten serial już po lekturze kilku dogłębnych analiz pisanych z perspektywy ludzi bardzo ciekawy interesujący krytyków filmowych też próbujących widzieć tam jakieś głębokie treści Kuba moje Murek czy deklarację kosz, którzy naprawdę są wybitnymi interpretatora mi popkulturowych treści również ten serial oszukuje on kłamie, że jest czymś więcej niż jest, że tak jak mówi o tym, że obserwujemy są pieniądze jest władza sobie grę o władzę pieniądze wrażenie, że to to wystarczy jak i anturaż, którego nawet nie ma, którą on tylko jakoś tak umowną czymś umownym, a tak naprawdę cała istota tego co nas pociąga to jest pasywną agresywna walka, kto się toczy między nimi ilość brutalnych pan Schlein tego jak oni mówią sobie twarz rzeczy, które normalnie ludzie boją się pomyśleć, że te same ze sobą zbiór opowiadać o wykreślenie bliższego ci ludzie cały czas przekraczałem granicę to chyba w ogóle nie było jesteś oni zachowują właśnie psychopatyczne nie wysoka cenę w drugim sezonie, kiedy jeden z bohaterów ma rozmawiać ze swoimi niedoszłym spiskowcy zdający mieli razem przejmować biznesy ojca i kiedy przychodzi właśnie wychodzi z tego gniazda, które ci wszyscy są opłaty, jeżeli przychodzi tego człowieka mówi, że jestem istotą ludzką może się ze mną może porozmawiać to jednak takie jakim, choć wyjątkowe tym wczoraj po raz pierwszy naprawdę mógł porozmawiać, a nie przerzucać się brutalnymi szpitalami ktoś wbija wręcz ten teatr wbijania szpil jest bardzo sumiennie odrabiane i fotografowany w tym serialu to tak naprawdę to ta brutalna walka trochę niczemu nie służy tylko jest sama dla siebie zabawą sportem takich rozwydrzonych ludzi wydaje mi to jest też część prawdy ona samych i że te opowieści, że ten sukces jest stawia diagnozę współczesnego kapitalizmu dajmy się jakoś tak daleko na wyrost nie chodzi o kapitalizm nie chodzi o tą konkretną rodzinę i nie chodzi o bogatych ludzi, choć pewnie można by też tak na to patrzeć nie to jest opowieść o no nie wiem o Robercie Murdoch taki jego imperium albo jakimś innym tam działacz, który też ma wstrętne telewizji beznadziejną gazetę synów, którzy chcą senną, którzy też jakimś potworami na pewno można tak przenieść na konkret nic sobie, ale myślę, że rzeczywiście, ponieważ to co powiedziałeś ani w zasadzie nie wiadomo, o co walczą, bo no dobrze ktoś będzie szefem tego koncernu Legia się nie zmieni zasadniczo nie ubożeją nie będą nagle musieli chodzić do roboty i czekać w kolejce do dentysty przez 2 lata tutaj, kiedy jeden z nich chce się wycofać mówi, że weźmie tylko testowały Banik tam pojedzie i pójdzie, więc bardzo rozbawione mówi, że zbankrutował i teraz jest goły no niestety te miliony, które leżą na końce, ale to umówmy się na życie to nie wystarcza, ale ja ja myślę jeszcze w proces dotyka co ty Kuba mówiła, że oni się właściwie nie wy to jest to jest kluczowe pytanie, o co się to ta walka, bo na pewno nie toczy się o pieniądze myślę, że wbrew pozorom to będzie najważniejszy w tym układzie, ale właśnie właśnie myślę, że nawet oni się nie piją władze, bo bardzo często interpretatora chcesz tak pojawia się ten element władzy tak oni się biją o prestiż i o miejsce w rodzinie to jest chyba właśnie niezwykle oryginalne nie chciał być może bardzo naiwny, ale on też wrażenie, że paradoksalnie w tej całej układance właśnie takich mocno dorosłych ludzi, którzy są samodzielni poranieni oczywiście, bo są tak jak inne rodziny jednak stawką w tej grze zdobyć uznanie w oczach tego socjalistycznego ojca ta figura ojca, który tutaj to co mówiłeś o obsadzie, że ta obsada od czasu ciężkie nagrody i nieprzypadkowo połowa tych nominacji to są nominacje aktorskie w tych samych kategoriach często po 2, bo po prostu tam jest taki tłok znakomitych aktorów, ale rzeczywiście sposób, jakie są dobrani jest bardzo członkowi tej bieżącej rachityczne posturze tego przyszłego dziedzica, który jednocześnie ma ojca, który jest, jakby pewną postać brałem koks wiekowy aktor, który tego potężna postura jest takim właśnie wszystkim niedźwiedziem niezniszczalny jestem facetem, który zostanie w lewo, ale 2 tygodnie później wraca z generała, ale właśnie na niego patrzeć to nie wyższego trzyma, czego trzeba przeżyć jakoś witalność, żeby nienawiść jakiś taki kurs, którego po prostu cały czas podnosi jest z tego łóżka z jakichkolwiek przypadł przypadłości jest też osoba właściwie jest tym te postacie skonstruowano po prostu naprawdę coś coś niesamowitego znowu, bo wybrana koks, który kojarzy z automatu z rolami szekspirowskim po prostu by zagrać tych wszystkich królu zmarł solidni nikomu nie przeszkadzało Hamletem włącznie nawet w tym wieku, bo nie jest taki równocześnie równocześnie jest obsadzony w roli chama skrajnego chama ten facet jest po prostu Hamit złem nie wykształconym burę Kamińskiemu, który reaguje wściekłością na to, że ktoś powiedział przy nim Koriolan to co tata coś do jedzenia jest od doby są takie reakcje nie to jest po prostu coś naprawdę niezwykłego jak ta rodzina też pokazany jako nowobogaccy prawda Ziani kompletnie nie mają narzędzi, żeby w ogóle z tą władzą jakoś tak bardziej cywili w bardziej cywilizowany sposób obchodzić sprawozdań ma być kontra w postaci rodziny pirsów, która też okropna, ale inny sposób zupełnie nie to jest tak jakby taki awers Rewers tego samego tam oni też są na pokaz wszystko jestem na pokaz, ale tam się cenie edukację tam się ceni jakieś niby to wartości tam się ceni kulturę aż do przesady pewnie łącznie, z jaką przed komisją scenę, gdzie zamiast modlitwy przy stole wręcza się komuś Chochlę do zupy ktoś wygłasza cytat z Szekspira jest doprawdy po prostu tak, że jakaś taka ornamenty każda Brach rewizji sławy, ale rzeczywiście w zestawieniu z tymi krajami no panie Boże w ogóle to co tam się dzieje z postaciami z rodziny dalszej kuzyn kuzyna Greg Sachs co jest za postać co to jest za postać po prostu, kto taką postać wymyślił napisał ja mam wrażenie, że to, o czym nie powiedzieliśmy do tej pory rzeczywiście takim zabiegiem z tych nut wysokich z tej tradycji takiej filmowej dramaturgicznej i powieściowej są pierwsze sceny prawda, czyli ojciec, który wstaje w środku nocy odlewa się pośrodku salonu czy gdzieś tam skończcie, który właśnie jest takim rzeczywiście jak z Szekspira takim sygnałem szaleństwa już dziś utraty kontroli, ale za chwilę mamy kuzyna Grega Rega, który zaczyna swoją karierę w wesołym miasteczku pali jointa zakładane głowę łeb takiego psa tam tam witać gości Hyla itd. no niestety w mur biegł będąc w dostaję zawrotów głowy przewraca się wymiotuje dzieci wszystkie obowiązki życia przez oczy efekt jest właściwie 2 Szwed 1 po drugie, obecnie taką zapowiedział w między, jakimi nacjami czy to będzie wyciąć następne dowiadujemy się, że mamy do czynienia z niezwykle bogatymi ludźmi z wielką korporacją z wielkimi pieniędzmi wielką władzą i ten kontrast jest siłą tego serialu, ale też rzemiosło to co zachwyca 1000 jako człowiek, który sam pisze zaś chcemy, aby Rzemieślnicza sprawność, jaką jest zrobione też na poziomie pełnego wytwarzania metafory sensów to, że to zaczyna sceną w nasz właściciel tej wielkiej fortuny właśnie sika gdzieś na środku korytarza w środku nocy jako projekty traci orientację, gdzie się znajduje kim jest jakby tracił też władza z drugiej strony zaraz potem następuje ujęcie jego syna, który jedzie samochodem na spotkanie w ważnej biznesowej sprawie, a śpiewa piosenkę mały chłopczyk jak potem na szybko próbuje dorosnąć do tej roli są 2 takie obrazki, które od razu jeszcze przed czołówką pierwszego odcinka ustawionym, o czym to będzie zdobędzie próbie wyrośnięcia do roli i próbie pogodzenia się własną już własnym odchodzeniem albo mamy w drugim sezonie jest znakomity motyw sporu sądowego, w którym wielkie wielka korporacja pozwana o różne seksualne nadużycia ktoś odbywały na rejsach wycieczkowych i kiedy docieramy do finału tego sezonu pewnie w przypadku tam się mówi o wydarzeniach bez udziału prawdziwych osób tak się próbuje nazywać rzeczy nie nazwać po imieniu, czyli że ktoś poniósł śmierć albo ktoś został zgwałcony i nieprzypadkowo w finalne odcinki, gdzie rozgrywają się na wielkim wielkim jachcie należącym do rodziny, żeby pewne takie znajdowanie pale i metaforycznych różnych sensów wydobywanie połączone z tą właśnie taką prosto z kością często tego jak jest napisane jak to jest opowiadane jakie, jakie one są wrzucane tą Szekspir właśnie idzie z limitowania przez oczy, że w parze to co stanowi niezwykły miks, jakby zupełnie niespotykane w współczesnej telewizji no i też wydaje się, że takie najważniejsze punkty takie na najistotniejsze punkty każdego odcinka przypadają na bardzo oczywiste stany psychiczne emocjonalne to jest myślę wielka zaleta to jest wielki wielkie osiągnięcia aktorskie całej obsady prawda dzielnica chwilę doprowadzają cała cały zespół scenarzyści reżyser doprowadzają sytuację do takich momentów zawieszeń, kiedy nie wiadomo co powiedzieć, kiedy nie wiadomo jak się zachować, kiedy dokładnie wiadomo co się dzieje z tym człowiekiem, który właśnie został upokorzony, kiedy on widać, że spada samopoczucia takiego całkiem Ukraina jest po prostu Niziny totalne właśnie został zdeptany ziemie te są momenty kiedyś to pokazuje kiedyś to wytrzymuje kiedyś tego nie ucieka kiedyś bardzo bardzo eksponowane i właściwie są najważniejsze punkty nie nawet nie moment, kiedy musisz sobie prawdę tylko kiedy do głosu dochodzi to prawda psychiczna co prawda emocjonalna prawda tej sytuacji w interakcji międzyludzkiej, a nie to co sobie powiemy powiemy zadeklarujemy wyznam to w ogóle nie jest istotne to jest też widocznie grze aktorskiej ten ostatni odcinek, którym drugiego sezonu, którym opowiadasz, kiedy najpierw odpoczywamy kąpiąc i bawiąc potem siadają bohaterowie przy stole i następuje w przy śniadaniu jakiejś normalnej rozmowie właściwie rozszarpał wanie się wzajemnie i ta scena doprowadza do finału, w którym mam mogę powiedzieć jak ten finał wygląda, bo chciał, bo do, czego zmierzam w finale 0 zostaje w Miami w finale Kendall zostaje wysłany jako ofiara, która ma się przyznać, która ma zostać kozłem ofiarnym i jakoś w jaki sposób odkupić winy rodziny i między czasie w podejmuję decyzje, że jednak oskarży ojca, czyli Roya i mamy scenę kto, kiedy Roy ogląda w telewizji i patrzy na tego Kendall, który nagle staje się mężczyzną postanawia powiedzieć wprost weźcie i nagle się uśmiecha, ale tak, jakby nie do końca to jest tylko mgnienie to jest jakaś chwila to jest taki coś, czego można nie zauważyć, jeżeli się nie ogląda dokładnie tego serialu i nagle ten 1 właściwie to nawet nie jest mina to jest tylko taki taki przebłysk miny nagle wszystko zmienia ten grymas powoduje, że możemy zupełnie inaczej interpretować tę scenę powiedzieć, że tak postanowił zmanipulować cały cały świat być może on wymyślił albo jest dumny z syna, który dokonał takiego nie ani innego wyboru i o to chodziło, żeby pchnąć do jakiegoś takiego czynu albo tutaj tych imprez interpretacji pojawia się bardzo dużo i wniesie bardzo podoba to, że w tym serialu jest więcej takich momentów, gdzie drobna rzecz właśnie grymas gest może 2 słowa nagle zupełnie może zmieniać interpretacje całości uważam, że to jest absolutnie wybitna, a i to jest nie tylko kwestia, że nie tylko kwestia aktorów, ale również w reżyserii tego tej świadomości, że takie drobiazgi budują historie budują opowieść narracji to oczywiście za tym cała ta powieść jest właściwie cały czas takim pytaniem na ile my mamy do czynienia z wypadkami przypadkiem z tym co się po prostu no tak zadziało, że ktoś się starzeje zaczyna robić głupoty trzeba na to reagować i różnie to potem idzie na ile to wszystko jest jak będą to no tak się rzeczy dzieją rzeczywiście bardzo często firmach rodzinnych sukcesja jest szalenie trudnym momentem Jana jest faktem jest właśnie z języka biznesu to nie jest nic Szekspira to się dzieje, jakby na co dzień rzeczywiście duże firmy prowadzone przez głowę rodziny bardzo często mają ten kłopot w tym momencie musi przyjść nowe pokolenie, które zupełnie inny pomysł inną wizję rzeczywistości następuje jakiś plac pojawiają się konflikty tak dalej ze bardzo dobrze wygrana, ale rzeczywiście to jest takie pytanie czy ten ojciec ich wszystkich nie wypuszcza przypadkiem, że to nie jest jakiś jego liście plan takie przekonanie, że biznes jest brutalnej też życie być brutalnie jeśli chcesz naprawdę coś osiągnąć to po trupach do celu, więc po moim trupie jeśli naprawdę tego chce ja tak interpretuje ten serial, aczkolwiek jest to przerażające interpretację, ale właśnie to bardzo się piracka taki ojciec, którzy jest dumny syn ojcobójca jak dumny z tego, że on dojrzał do tego pozwolenia swojego władcy przejęcia tronu poza tym wszystkim nie czy to jest tylko moja specyfika właśnie osobnicza, ale mimo wszystko wrażenie, zwłaszcza przy kolejnej lekturze pierwszy, kiedy woda dostała po raz pierwszy widziałem go raczej jako dramat Czechy dramat rodzinny każde kolejne obniżenie ujawnia nowe pokłady komedię kości zatem jest, która jest bardzo absurdalna, która jest często właśnie taka lekko socjalistycznej czy sam czuje się socjal płacą, kiedy śmieje się tych bardzo brutalnych żartów jedność nie sposób będzie nie komplementować ilości tego tego dobrego dowcipu tych bardzo ostrych ironicznych płyt tam padają myślę, że niejeden serial komediowy mógłby się tutaj po wstydzić jeśli chodzi o ilość tych komediowych gagów, które tak naprawdę występujące w każdej z tej to są 2 postaci, które właśnie cały całą tę komediową ość może nie tylko one, bo i innych też to jest, ale takie 2 klasyczne no można powiedzieć tych takich klasycznych łupów, których się wpuszcza do dramatu, który właśnie dramacie elżbietańskim zawsze taki głód musiał być przynajmniej 1 rodzaj to jest ten tom nieszczęsne, czyli mąż jednej z Best można dziedziczyć potencjalnych fortuny rojów naszych dzieci także dziś rzeczywistych, ale potencjalnej szefowej koncernu, która się zostaje spalony bez tekstu głupia gęś nie wszyscy, ale one naprawdę głupia znaczy to co wygaduje to jest to wcześniej niebywałe, ale też taka postać skonstruowana ciekawie jego, poświęcając wszystko w imię wizerunku, czyli wizerunku i kontroli i tutaj nasza niechęć wobec niej idzie właśnie, dlatego że nawet nie potrafi skorzystać z tego świata niech przynajmniej na dziwki pójdzie tak jak jej bracia chodzą niech przynajmniej się znać paczek osiedli przez moment będzie przyjemnie tak jak to robi Kendall niech przynajmniej nie wiem głupoty gada przy stole tak jak robi to dramat ona nie robi nic one jakby przeżywa swoje życie, udając panienka, która wszystko ma pod kontrolą nic nie rozumie nic nie ma pod kontrolą po prostu przerażająca wprost pusta to jest coś naprawdę ta postać rzeczy napisano też na takich bardzo mocnych nutach bardzo dobrze zagrana tu w ogóle nie ma nie ma wątpliwości natomiast jej partner życiowy, który naprawdę takim głodem jakieś PIT w jakiś po prostu bigbitowy przyjechał do stolicy tak nie jestem bogaty jest ważne wszyscy jego cały 2 komunikat nic więcej tam nie ma plus kuzyn grajek, który też jest i chce też śmiesznych oni tworzą parę zegarek jest wysoki Chudy ma taką minę cały czas dziwaczną, a ten jest niskie też gminy dziwaczną, ale nie były coś tam próbuje bardziej porządzić to jest taki takie było po prostu to esencja tego czy mówi, że scenę jak idą do restauracji, bo to postanawia kuzynowi Gregory ego i pokazać jak wygląda bogactwo jak siedzą i zjadają już nie pamięta, jakie małe ptaszki Trznadla 3 nagle schodkami regułami na głowie udając, że oto doświadczają niezwykle mistycznego w Gniewie rytuału no to jest kwintesencja wszystkiego tego co powiedziały tak myślę, że ten poczucie humoru, które prezentują twórcy sukcesji jest dla nas zniesienia właśnie do tego żona znieczulone w nas samych przez portrety bohaterów jeśli dotrwają sobie ludzie, którzy są tak głupi próżni i tak nienawistny względem siebie Sokoła podtrzymała, że są takie sceny, w których ja miałem problem wiem że, gdyby ten serial to strony się przez dłuższy czas to prawdopodobnie nie wytrzymał jednak ciśnienia jest w pierwszym odcinku pierwszego sezonu scena, w której rodzina przebywa dziś w terenie i syn ogrodników zostaje zaproszony ogrodników imigrantów zostaje zaproszony do gry w bejsbol jeden z synów wobec pierwszy 1 000 000USD ze strasznego za trafienie w Home run piłkę baseballową jest takie poczucie jak i zabawy ludzką istotę z ich strony się tak nieludzkie tak głęboko raniące człowiek przez moment odwraca wzrok, jakby był na dziecko oglądającym chory po prostu nie jesteśmy w stanie wytrzymać tego takiego upokorzenia tego poczucia takiego poniżenia ktoś tam odbywano naszych oczach jest więcej takich scen jak zostaje wysadzona rakieta i wielki dylemat czy ktoś umarł czy nie no na szczęście nie tylko kilka osób straciło kciuki jednak straciła akcję rękę, kto wygrał ja jak art, więc hurra hurra jestem jestem królem balu no te są tak tak, ale ze sobą zgadzam, że te są coraz autorytet przez władze dziękowali też trzeba pamiętać też ceny są rozegrana obie z nich są zresztą jak wykreowane przez niejakiego Romana, który bierze w tym serialu tak jak Benecki i rozwoju takim naj naj najsłabszym ogniwem całej tej rodzinie jego można zawsze natury wszyscy gotówkę i brat go czy i siostra stary nie wspomniała wsie o właściwe w tym momencie, że to zaczyna podobać się go dłuższa chcę, żeby ratusz też wysoka pozycja wrzeszczy czworo, gdzie jak ja go tłum jak ja wg Romana o panie Boże, ale ja sobie jak sobie w naprawdę to zabrzmi okrutnie, ale ze ego ogląda ten serial pomyślałem sobie mój Boże, gdybym miała czwórkę takich dzieci czy naprawdę wiedziałaby komu oddać 2 oczywiście mają firmy już zapomniane opracowano i to wiem, że to brzmi straszliwie, ale naprawdę w jakim sensie nie rozumiem Roya to tak to jest to jest bardzo by to oczywiście tam się, że to jest taka rzecz, która w, którą on mówi chcę się wszyscy zgadzamy to właśnie to, o czym będzie wcześniej, że te diagnozy, które niosą jakiś czas wypowiadane są diagnozy już na ugruntowany w dużych miast tak jest faktycznie stary masz kłopot nie ma komu zostawić tego biznesu włosy trudny czas nie wiadomo co będzie media się słabo sprzedają ktoś naprawdę wiedzieć co z tym zrobić, a tu można po prostu same po krainą niestety jednocześnie, zwracając z naszych Romana, czyli tego rodzinnego własne oczy świetnie skonstruowana postać, bo ona jednocześnie ma w sobie jakąś mądrość będziemy przenikliwość czasami objawia intuicję to oni nawet wiedzą rząd ma intuicję, ale mądrości trwania jest taka, że tak jest taka właśnie scena, w której ojciec mówi do niego słuchaj teraz musi powiedzieć co naprawdę myśli, że wiem, że udaje idiotę się czy to wychodzi teraz powiedz co myślisz i znakomity jest też to, że są tacy bardzo sformalizowanie, że tych rozmowy ten sam mówi, że nie będzie odpowiadał równie niczego publicznie potem zostanie mu wyciągnięte jak nazywanie pewnych rzeczy zamiast ukrywania, jakie intencje nie ukrywają intencji nie wypowiadają wprost o tym jak granie w takim znacznymi kartami, a mimo to oszukiwanie, mimo że odsłaniamy karty jest to nabył na poziomie dramaturgii, bo też trzeba też to jest długi serial są 210 odcinków owe sezony, w których dzięki czemu prawie godzinę, więc nie są jakieś krótkie opowiastki, a tam się cały czas coś dzieje tam w Gdyni ani nie ma 1 chwili, gdy ta opowieść staje w miejscu, gdzie zwalnia czujemy, że jeśliby jakiś bieliźnie cały czas jakby te tryby pracują mimo tych bohaterów niż wypluwa ni za chwilę wrócić znowu zostać zasysanie przez ten silnik rodzinnej historii, ale sceną niezwykłe robota taka warsztatowe przypowieść o tym przez 20 godzin, pozostając właśnie w tym 1 przestrzeni de facto na tym dworze można opowiadać można opowiadać tak zajmującą historię ludzie, którzy nas obrażają, którzy są wstrętne ze strony ciekawe prawda, że jak to jest to od razu, bo oni są tak grani są takie emocje, które rzadko, kiedy widzimy w kinie czy takie np. strach przemieszane z przychylnością z chęcią przypodobania się co postaci coś się głównie taka ona się staje ludzka tylko chwilami jak rozszczelnienia, jaki ten pancerz spuszcza albo jak się okazuje, że coś strasznie raniło nie ma siły udawać nie ma siły się dalej stara takie symptomy prawda, że się cały czas jest takim przy silnym pieskiem albo kimś, kto pokaże kogoś słabszego od siebie chwilami tak jak widać po prostu przegrywa już tak obrywa już tak wprost mówią, że nie liczy, że jest to dług idą po prostu rodzinną to to czasem przez moment przejrzeli jakaś taka ludzka istota to jest coś niezwykłego fakt tak napisać postać ja myślę znajdą się zwrócić uwagę, że bardzo często w takich klasycznych rozwiązaniach czy może może inaczej takie, kiedy rozmawiamy o bohaterach zawsze musi być taka postać, z którą trzeba się utożsamić książki filmoznawca mówią, że bez takiego bohatera, którego lubi staram się może utożsamić, którego rozumiesz to właściwie nigdy nie będzie dobrej opowieści, a tutaj nie ma ani osoby, którą my możemy utożsamić, które do nas podobna, nawet jeżeli miejscami coś gdzieś wydaje nam się, że być może to ja to w ogóle nie jest z natychmiast staje odrzuconej złamane i to to jest też dla mnie bardzo nowoczesne czysto narracyjne, że bez tego bez tego bez tej zasady utożsamiania się bohaterem można zbudować taką opowieść, która naprawdę chce się oglądać, bo tak jak już bardzo, że to jest gigantyczne straszne długi serial tam naprawdę nie ma chwil, które można by przewinąć w cudzysłowie oczywiście to traktuje i to wciągnięcie w ten racja to wszyscy myślę bardzo nowoczesne, że język, którym w, którym ten ten serial mówi taki narracyjny język jest to ta pewna sinusoida postaci chce też wspominał jest bardzo interesujące jak oni się jak nie potrafią zarządzać naszymi emocjami w bohatera czasem w 1 scenie, odrzucając wektory po 2× nie pamiętać ze scenek nasz bohater zostaje delegowany zająć się z spółką, którą kupili co firma kupiła, w której się rozłożą związki zawodowe jak wydaje się właśnie przegrywa sprawę szczytnym szkoda tego 1 niedoszłego dziedzica, który jednocześnie w tej samej scenie wykonuje woltę taką, że oszukuje wszystkich pracowników podane w ska 2 jadącym wszystkie pomysły i właśnie, gdyby to zobrazować, jakie powolne poddanych gardeł wszystko nie powolną to robi 1 ruchem to właśnie niesamowite, że on nie bez tej z tego pokonanego sieroty z tego dobre już do śmieci takiego przeznaczonego nieudanego dziedzica nagle się wykazuje jakiś morderczym instynktom zbierane w sekundę wszystkich położył trupem coś takiego to właśnie taka no tak taki taki chłód jakiś morderczy, który w tej postaci dziś bije chwilami Kosowską trop vany z tym, że nie upokorzony właściwie wypatroszyć Sony przez przez sytuację przez starego i też częściowo przez las, bo tam przypadki nie bardzo nie będzie bardzo przypadek sprzyja można by tak powiedzieć, że właśnie może z nim najbardziej możemy się jakoś tam utożsamił myślę, że one w ogóle główną postacią to jest, chociaż to jest też trudne, bo tam brak takich proporcji w, kiedy oglądam pierwsza myślałem, że w ogóle nie ma głównego bohatera, że oni, że to jest bohater zbiorowy, czyli rodzina, ale teraz myślę, że to on jest główną postacią, chociaż też miejscami ciężarnej opowieść jest przenoszony gdzieś na na bardzo, ale jest to jedyna osoba, która rzeczywiście ma takie przełamanie, które można by nazwać ludzkich, choć z drugiej strony jak czytam patrzę na tę biedną siwą biega po piętrach między świętym spokojem drugi taki szczur w klatce etyki chomik po prostu, któremu gorączkową, czyli zależały na czym nie wiadomo to też w pewnym sensie budzą się nas tak jak ludzkie uczucie, że aż szkoda na to patrzeć generalnie to aż szkoda prawdy wniosek Mahatmy płynący z oglądania tego okropnego jednak dość są jest taki czy to warto prawda czy to warto od, jakby przepowiedziała Fargo te parę marnych dolarów aż tak się po prostu w tym błocie na pieprz stacja tak się tam dawać podtapiać czy to warto tę stronę takie takie pytanie, z którym zostajemy na końcu każdego odcinka jeszcze 1 rzecz, która chce bym chętnie też uwagę to się to klamrą spina to od czego zaczęły się, że ten serial jest jako luźno inspirowany jest ciekawa formuła sekcja stron jak to goście po raz kolejny znak stop jest inspirowana markami i Robertem marszałkiem jego synami, którzy próbują przejąć jego imperium medialne, ale właściwie dzieci Astro traktujecie w sposób bardzo instrumentalnie do Trzebieży pewien motyw pewien schemat jakiś personalny dalej i uzupełni swoją stronę właśnie mieszając tablic z Szekspirem i sperma innymi rzeczami i też bardzo interesujące sam program to jest kolejny jego seria, którą tworzy na tej zasadzie wcześniej stworzył VIP, czyli opowieść wiceprezydent, która pierwotnie była inspirowana i postaw figurant ta figura Antka chcą inspirowane postacią Sarpei lin i kiedy powstawała w 2012 ich podczas gdy serowej została zapomniana tamtego czasu figurant ma się dobrze po 7 sezonach, bo poszła się zupełnie inną stronę strony satyry politycznej też równie okrutne i równie ironicznej jak sukcesja w przypadku jej multi miliarderów i warunki bardzo ciekawe też pewien patent rycerstwa Rosjan strona na tworzenie własnej historii czegoś co jesteśmy w stanie poskładać jakich klocki elementy, które dziś zainspirowały jedność odbija się od tego gdzie swoją zupełnie autorską stronę i być niesamowite obserwatorem ludzkich zachowań, bo okropnym człowiekiem złem albo łączy w sobie kobiety w swych drogach dobrym scenarzystą sukcesja zobaczymy ile na grupę mi myślę, że z tych 18 nominacji całkiem sporo może przypaść właśnie temu tytułowi, a ze mną studia byli Jan Malicki Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA