REKLAMA

Test: Ford Explorer i Opel Grandland X

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-17 19:40
Czas trwania:
14:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniam się pięknie dobry wieczór proszę państwa dzisiaj dzisiaj nie byle jaki samochód czy więcej powiemy o tym dla mnie nie byle jakim ale też na zakończeniu audycji opel Grandland x również z napędem hybrydowym a jaki jest nie byle jaki samochód Jacku no na pewno wiesz proszę państwa to jest Ford Explorer tak się zastanawiam ja, skąd ja mogłem Rozwiń » znacznego forda Explorera i czyja niż kiedykolwiek jeździłem, bo samochód to jest tak, żeby uporządkować, bo to na pewno nie jest model bardzo znany w Polsce samochód słów od produkowane przez forda 1990 roku szósta generacja koniec ubiegłego roku w stanach Zjednoczonych wylądował w Europie oficjalnie gdzieś się dogrzebać do informacji, że Ford Explorer drugiej generacji był dostępny w Europie w salonach oficjalnie czy ty pamiętasz to co musiałby być lata po połowa druga druga połowa lat dziewięćdziesiątych było ich Europa spełnia była tak, ale my go nie mniej w testach nie mogliśmy mieć go w audycji, ale jak patrzę na zdjęcia w ogóle nie poznaje tego samochodu słuchaj tego nie komentuje natomiast był ten samochód i mało tego w ogłoszeniach, które oczywiście nie przegląda się, jakby to nałogowi objaśnia i namiętnością może tak pojawiają się egzemplarze sprowadzone ze Szwajcarii pojawiają się samochody sprowadzane z Niemiec z Niemiec to są też często ma samochody z baz wojskowych, czyli Amerykanie stacjonujące w Niemczech sobie po prostu takie samochody przyciągali potem zostawiali na rynku niemieckim, ale są też samochody w wersji tzw. Europejski, czyli co to już drugi już mówiłem także to druga połowa lat dziewięćdziesiątych to są te samochody czy jeszcze jakiś taki jest ta druga druga generacja Explorera jak było trzecią szczerze mówiąc nie pamiętam a, ale ale, ale druga, ale i one rozrosły, bo te pierwsze miały tam jakieś 46470 długości auto, które dziś będzie mówić, o którą jeździliśmy 467 widzów pierwsze generacje swoje to się ogromny samochód tak jak wspomniałem ubiegły rok premiera w stanach Zjednoczonych już możemy go kupić w Europie słuchaj to jest smog 5 met to nie jest już możemy kupić w Europie tylko jakimś co wyrażone kupić w Europie, bo przecież jest samochód, który Sławek to jest najdroższy, ale dobra cenie za prawie w sprawach o ryzyku koszmarne rozda Patty ale, ale jest mówię podstawowa wersja Europejska, bo w Europie tylko ta wersja hybrydowa, ale długość 5m 5 cm szerokość 2m wysokość prawie metr 80 rozstaw osi 3m i właściwie oczywiście w klasie premium są tak duże samochody są SUV-y, ale jak tak popatrzeć czy są jacyś konkurenci tutaj dostępni na rynku polskim już nie pomija w tej chwili napęd podobnych rozmiarów to chyba dopiero będzie Toyota Highlander, która się pojawi oficjalnie też sprzedaży w końcu roku, a Grand Cherokee i ile on ma no może mieć to ma znaczenia, gdy ponad 5m nie ma jest trochę jest trochę krótszy na pewno, ale może rzeczywiście może rzeczywiście rozmiarowi by tutaj na najbliższy był, ale Zobacz je o patrząc na ten samochód nawet w porównaniu z poprzednią generacją, którą znam tylko ze zdjęć z piątą się nie nie tak bardzo zmieniła oczekiwań, ale sporo czwartą w ogóle niewiele wspólnego co co się zmieniło ono jest bardziej solidny agresywny to jest taki bardzo opowiem ci dość monumentalna konstrukcja bym powiedział patrzy też jest monumentalna jakich słów zaczynamy i jakich tych sformułowań Sławku zaczynamy zaczynamy używać, a 482 miała poprzednia generacja jeepa Grand Cherokee to tylko tak w uzupełnieniu, ale zapomnieliśmy jeszcze jedno bardzo ważne konkurencji tak naprawdę mamy mercedesa GLE stawia mówiły one od klasy premium zostawią na boku, że te rozmiary naszego, ale ceny docelowe oraz ocena ocena cena ma przebijając, ale właśnie, ale pracował i niemożliwe obrad może właśnie to jest premium, bo ponoć 1 rzecz teraz samochód jest bardzo się podoba z zewnątrz się podoba Forte czy też, który ma 480 tam parę podoba mi się wzrostu Forte czy fajnie się nim jeździ to jest też samochód dużo tańszy i z silnikiem diesla 20200 kilkadziesiąt koni, ale wiesz co jest ważne na tym wyglądzie to możesz nie będę bardziej koncentrował, ale jak siadam do środka to byś powiedział, że powinienem zemdleć, dlatego że tam jest słuchaj na konsoli środkowej jak widzisz postawiony laptop na tym takim krótszym boku, czyli zupełnie inaczej nie dotyczy dotychczasowych forda ach to się tak, aby bez was tak bez prawa flanka mniejsza Tesla prawda i chyba nowe mercedesy jest też coś podobnego ma tylko niżej do brata oraz mimo to przeciwko znaczenie Atu jest nie tylko tabletami no tak mnóstwo czasu jak jak oceniasz ten wygląd to w ogóle czy to w ogóle da da da się jeść ani nie przeszkadza mi jakoś nie ważne głosy, że to było czytelne i łatwo obsługiwało i to wszystko jest dobre jakościowo wieś, ale ta cena jak już może nie będę trzymał w niepewności 370 000 czegoś, czego należy się spodziewać na szczęście tutaj przynajmniej oszczędzono na materiałach i to wszystko bardzo jest tak dobrze wykończone spasowane nie mam do tego co do tego zastrzeżeń jak jak ty oceniasz przynajmniej na tych zdjęciach w samochód myślę, że to jest w ogóle dobry pomysł swoje nie bardzo rozumiem po co ten samochód pojawił się w ofercie, jeżeli to pojawiło się w ofercie, żeby konkurować z no właśnie SA z volvo XC 90 volvo XC 90 jest trochę może mniejsza jest tańsze, jeżeli to pojawiło się w ofercie żeby, żeby konkurować z re z 5 zebrał ich sąsiadami z mercedesem GLE audi 7 nadużycia powodzenia dajcie mi popcorn będę patrzył, jeżeli to się pojawiło a jakie Toma powiedz mi do opozycji coś technolog już można się technologią myślę, że tutaj też trochę jednak nota cena nie wzięła się sufitu, dlatego że wiesz to jest samochód, który ma napęd hybrydowy, ale też hybryda ładowana z Miastka umożliwia u silnik 30 sześciocylindrowy w sumie aż 457 koni z czego silnik elektryczny ma 100 koni 50 km przez czas na 1 doładowaniu, ale technologia jeszcze taka jest skrzynia 10 stopniowa automatyczna, którą znamy już z mustanga forda będzie narratora napęd na obie osie prześwit 20cm to daje 6 sekund do setki prędkość maksymalną 230 km na godzinę to wszystko się tak ładnie układa wiesz co i powiem, że coś ładnie układa na papierze to fajnie wygląda w czasie jazdy to znaczy czujesz tą moc czujesz tą elastyczność samochód jest jednak mimo wszystko, bo jeździliśmy dużo po górach jeździliśmy też na drodze szybkiego ruchu miał, gdzie się sprawdzić mało się nie za niestety żeśmy wyjechali jakiś podmokłe pole tam nie było teraz terenowych, ale do zdjęć ludzie robili różne tam już eksperymenty trwałość nie zakopała się zakopał to znaczy nie podtopił się na tym polu dał radę nie wiem Suite czy te czyta cena jest Warta tej technologii, której powiedziałem przyznał, że to są same nowości no jeszcze raz, choć to jest chyba doładowana jednostka, o ile to może przyjechać na euro rocznie jak to w każdym około 50 km jak jest w takim razie mierzone przez WLTP średnie zużycie paliwa, jakie mniej więcej patrzy, jakie mamy no Nieee no wiesz to jest nie to ile tomów ile to paliłem poniżej 10 to raczej nie da rady paliło, ale pewnie, ale tkane, ale pierwsza setka 3l no bo połowę przyjedziesz no ale nie nie rozumiesz Sławku to jest samochód, który paradoksalnie pozwala obniżyć średnią nowinę emisja co może dlatego jest w Europie mamy odpowiedź na to pytanie no własne, ale czy to jest samochód, który ma jakąś taką realną, ale taką realną szansę na to by choć w 50 osób rocznie no pewnie, ale słuchaj jest to też pytania były jak sprzedaż nie nie planowano nie zdradzą, ale jak się dowiedziałem, że jeżdżący lexusem RX samochodem za 600 000zł w ubiegłym roku, że ich sprzedano rocznik 24360 sztuk wiem, że Lexus wiem, że premium, ale taką ceną byli klienci nie wiem czy logo forda będzie, ale to jest właśnie mówię, więc nie ma logo forda będzie występujące, żeby zachęcić ludzi do wydania 370 000, ale z kolei logo forda mustanga zachęcanie odstrasza nie wiem co jest samochód zrobił na mnie dobre wrażenie, dlaczego dlatego, że niema nie za często jest, że takimi samochodami, a skoro, a skoro jest to, czego wymagam i ten samochód nie zawiódł po prostu miałby tutaj jakieś jeszcze np. uwagi takie pozytywne do tego samochodu pojemność zbiornika paliwa 70 czy to jest dobry pomysł ładować całą technologię, którą w tej chwili dostępne Ford pod maskę tego samochodu widać wysoką cenę, bo chyba oni tak zrobili swoje ja nie naprawdę jak to jest rzecznikiem prawną forda nie zostanę ja tutaj nie mam zielonego pojęcia co z tym samochodem, choć jedno jest sucha dowiemy się pewne, że samochód robi dobre wrażenie przyjemnie się nim jeździ nie jest za miękki co jest ważne wiesz, bo takie samochody z rynku amerykańskiego wiesz o tym jak z nimi często bywa, że to są kanapy tapczany tu tego nie było i na zużycie paliwa niestety wysokie i tutaj nikt nie będzie czarował, że pierwsza setka też 3l, dlatego że w praktyce to raczej było między 820 to jest słuchaj to jest szybciutko w takim razie chcę powiedzieć o o program, dla którego mieliśmy okazję trasę po przez chwilę ujawniać to samochód o tyle ciekawe, że była to wersja hybrydowa z czwórką, czyli z napędem na 4 koła, czyli napędzanymi 4 kołami i mocna 4300 koni łączna moc hybrydy 450 niutonometrów 7 sekund do setki i tak, żeby tutaj tego coś już nieraz lekarz, bo przecież jeździliśmy samochodem nieraz bardzo byśmy już o tym samochodzie opowiadali też hybryda ładowana z gniazdka to jest auto, które też może te kilkadziesiąt kilometrów przejechać na nas na samym prądzie jak to się jak to się jak ten prąd akumulator się wyczerpie auto zmienia się po prostu w hybrydę, która odzyskuje prąd przy każdym przy każdym za każdym razem, kiedy puszczamy pedał pedał gazu i tu jest kolejny kolejny raz tak się jakoś ostatnio z składasz mamy bardzo dużo w redakcji i elektrycznych albo hybrydowych opli elektrycznych aut spalinowych albo hybrydowych peugeotów i opowiadamy państwo o nich i 508 maja 2008 i ja tak z tygodnia na tydzień coraz bardziej przekonują się do do tej technologii, która może nie działa tak Super idealnie płynnie jak Lexus się nawet szumów myślenie jest dużo chyba łatwiej dostępna przede wszystkim jest, bo to też trzeba powiedzieć, że daliśmy się trochę zwieść volkswagenowi 1,5 roku temu, który zapowiadał elektryczną rewolucję na miarę nowego garbusa przynajmniej 3 jak audi 4 minęło 1,5 roku samochodów nie ma ceny są, ale są bardzo wysokie natomiast po i opel citroen to tak naprawdę już zamiatają tyle samo ile właściciel na rzecz ładnych paru parunastu miesięcy uzupełnia, że jeździliśmy tym napędem 300 koni napęd 44, a właściwie napęd dzielny naprzód na tylną oś już pod maską Głodek 7 Crossback było peugeota 3008, czyli bezpośredniego konkurenta tam jest też możliwość kupienia napędu na przednią oś za 200225 koni tu mieliśmy 300 tak jak mówi 6 sekund do setki cena to samochód to są samochody właśnie, żebyśmy nie pomylili to nie są takie ogromne samochody mają niecałe 4,5m wszystkie te 2, których kochaliśmy czy cena jest 200 ponad 200 000 to jest 230 pamiętasz scenę tego tak to nie jest tanie auto natomiast natomiast tutaj to tam cena bardzo trudno jest sposób bronić uwolniła się tego nie ma co do tego 2 zdanie najtańsze gra najczęściej określany najcięższego Grandland zostanie chyba gdzieś w okolicach 100 000 maszyn w ścianie może popatrzeć tutaj Grandland x cena wybranej kont w 89 000 najtańsze, ale widzę najtańsze 88 zdarzają 1, ale patrzy też nasza hybryda 300 koni 185 000 możliwe tak wersja inwersja oldtimer 195 000 mam przynajmniej w tym cenniku 200 000 się zdarzają tak to jest to jest taka cena samochód widzę w ubiegły roczniki są wyprzedawane 180 dzień notowań z automatów słuchaj 8 stopniowi c wersja z napędem na przód 225 koni kosztuje 155 000, czyli ten napęd napęd i 75 koni więcej dopłacać do 30 000 na tym kończymy dzisiejszy programu przez państwo dziękujemy opowiadaliśmy o fordzie Explorerze i paru słowach oplu Grant będzie w wersji hybrydowej z napędem na napędzany 4 kołami czyli, czyli wersji plug-in Hybrid kłaniamy się pięknie do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA