REKLAMA

Test: Porsche Cayenne

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-22 19:40
Czas trwania:
14:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór to codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witamy pięknie serdecznie codziennie dzień dobry dobry wieczór proszę państwa audycja testowa omawiamy samochód, który był w naszych testach rok temu, ale z tym silnikiem jeszcze go nie testowaliśmy wersja GTS, ale z silnikiem 40 turbo aż 460 koni ciekawe ilu słuchaczy już wie, o czym mówimy KN kupa co czeka, a zakaz lekarz ciekawa słyszę słuchaczy Rozwiń » Jacka Jaskóły Jacek Balkan Sławek Paruszewski ową no i kajaków Peter zupełna nowość samochód, który pojawił się w zeszłym roku, ale pozwoli, że 2 słowa tylko powiem od Osama chodził, na którym jest jednak oparty nie da się ukryć, że Porsche Kaję to jest pierwszy SUV tej marki on się pojawił chyba 1718 lat temu my go widzieliśmy lat temu 16 już po raz en ty chyba przynajmniej tutaj się na 100% zgadzamy, że wtedy nie zrobił na nas zbyt dobrego wrażenia chyba w roku 2004 pamiętasz tę historię ruchu w banku państwa tak zacznijmy zacznijmy może czegoś innego, że Porsche cayenne to oczywiście SUV produkowany już od kilkunastu lat zresztą hit sprzedaży auto, ale które na początku mówiło się, że piekło zamarzło skoro Porsche zaczyna produkować auta typu SUV potem okazało że, gdyby nie te auta typu SUV Porsche cały czas byłby takim producentem niszowym, który produkuje te 121518 000 samochodów rocznie, a teraz jest producentem już takim pełną gębą za państwo powiemy czy jakość i smak tych samochodów pozostał w niezmienionej formie natomiast zacznijmy od tego, że mieliśmy polskie jen mieliśmy dość długą dyskusję, kiedy wymienialiśmy się na ten na te samochody czy to jest krajem to jest jak kupa, mimo że wiedzieliśmy właśnie teoretycznie, że te samochody się czym różnią, ale szukaliśmy rozpaczliwie napisu coupé nigdzie nie było, więc mówię kurcze Czyżby Kaja nie było takie ładne wiem, że już od 2 lat jest lokajem i wyobraź sobie, że tak tym nie raczej przekonała, że to jest kupa spojrzeliśmy z boku potem jako dawałem to Porsche no to tak oglądam Makalu Kaję znikają coupé różnią się trochę nie da się ukryć, ale mieliśmy Kaję coupé tak, czyli to nowość tylko w wersji jaka, więc proszę państwa sporą mieliśmy sporą zagadkę te samochody do słupka AB, czyli do połowy od początku do połowy są identyczne natomiast różna jest oczywiście ich tylna część i nieco inne nieco niżej czy im nieco niżej poprowadzona jest linia okien, jeżeli chodzi o tę tylną część różnica jest to taka, że w momencie, kiedy mamy zwykłe KN to ma pokrywie bagażnika nic nie postawimy natomiast kiedy mamy takie jen coupé to ona tam jest taki mały coś dla zadań taki malutki taki z 10 jest ranking metrowe taki co beczek tak na tym możemy coś postawić, więc jeżeli próbują państwo coś postawić na Porsche i to spada to jest Kaja, jeżeli nie spadnie to znaczy, że to jest, ale na rynku zobaczyć czy teraz przeszli z nimi się na szybko pierwsza pierwsze Kaja 2002 to był samochód, który po prostu nie da się ukryć mniejsze nie podoba te wielkie światła z tyłu i to nie był w moim guście zresztą pierwsze duże SUV-y to generalnie miał duży problem, żeby się do nich przyzwyczaić pojawiła się druga generacja po 8 latach była trochę ładniejsza, ale nadal to jeszcze chyba nie było to na co czekałem powiem ci rzek trzecia generacja krajem, która nie tylko zmieniła się trochę na zewnątrz bardzo się zmieniła w środku tamy jest taka sama obsługa, który z, którą tutaj mieliśmy do czynienia z krajem coupé Kaję coupé trzeciej generacji wreszcie było dla mnie samochodem co najmniej akceptowalnym spodobał się AKM kupę się jeszcze bardziej spodobał, bo samochód miał premierę w zeszłym roku ty tobie się podobały Kalinki od początku pierwsza generacja nie druga generacja jeszcze bardziej nie trzecia generacja też nie za bardzo wiesz ja ja mam do tego od bardzo podoba się zwykłe auto bardzo podoba mi się BMW x 5 bardziej bardziej Lexus bardziej wszystko co się w tym samochodzie takiego co mój gust nie trafia też oczywiście tylko wyłącznie moja wina, żeby sprawa była jasna, ale nie jestem entuzjastą tego w jaki sposób ten samochód niezależnie od generacji został narysowany, a uważam, że jest trochę pokraczny, ale z 2 porcje proporce, ale tak no oka tylko atrakcyjne zauważyć, że ja tak narzekają, że nie lubię dużych SUV-ów patrzy na rozmiar nie jest bardzo dużym SUV-em ma 490 to już nie jest w dzisiejszych czasach przyszło ponad pięciometrowe Uwe i to chyba nie jest też kwestia rozmiaru tylko może rzeczywiście wcześniej to była kwestia proporcji natomiast tutaj jednak dla mnie trzecia generacja 1 samochodem już ładnych w porównaniu z poprzednikami i co najmniej fajnym ogólnie, ale jak wejść wejdźmy do środka, a w ogóle Kaję coupé czekając wyglądu dla siebie krajem kupa to jest to jest coś co trochę po porcję jakieś takie czy też nadal sprzed dziwny samochód, chociaż im dłużej stała u mnie pod domem ten z większym zaciekawieniem musi przyglądałem i odkrywałem, że to jest jednak wierzę jednak taki bardziej zgrabne auto mu się zaczyna przyglądać, bo na pierwszy rzut oka tak nie bardzo nas okienku tak wygląda ono wyglądają wygląda dużo bardziej atrakcyjnie tej wersji normy te bardziej zwykłej wsiadamy do środka, a jeszcze 1 dobra najpierw do środka potem technologia pod maską wsiadamy do środka to jest coś co dla mnie jest już znane od 3 lat, czyli obsługa, która zmieniła Kaję w roku 2017 wraz z wejściem do tej nowej trzeciej generacji jest pytanie czy żałujemy tego ogromnego kredensu między siedzeniami z dużą liczbą przycisków, bo ich było bardzo dużo były duże było łatwo nie trafić i obsługa wydawała się prosta, chociaż wyglądało to wszystko dla mnie niestety tak jak w pierwszej pana mierzono niestety gdy zbyt przygniatające zbyt przytłaczające nie podobało mi się to konsola środkowa nie ukrywam, ale też od razu zaznaczam, że nie od razu nauczyłem się obsługi nowej kawiarenki 3 lata temu, a ta obsługa jest w tym Kaję coupé, którą żeśmy teraz jeździli wsiadasz do środka, jakie są twoje pierwsze wrażenia w ogóle ładnie to tam przyjemnie wszystko jest pod ręką to jest bardzo estetyczne samochód jest bardzo schludne tak na ten projekt jest czyste czy to jest pod ręką niż tor pod ręką są rzeczy, których nie ma nigdzie indziej pod ręką i ten samochód na pierwszy na pierwszy kontakt nie jest przyjazny na 0203. zresztą też nie de to jest taka wysoka niemiecka moda ostatnio, żeby żeby, żeby żeby, żeby trzeba się było przyzwyczajać do samochodu ani, żeby samochód był tak tak przystępny, że po prostu nie musisz nie wiem z czego wynika z większą chęcią oni tak komplikują obsługa tego nam no ten samochód też jest by nieco przesadnie skomplikowane jest pewnych miejscach nielogiczne i te całe to całe dni to wszystko oczywiście nie jest takim koszmarem w nowym salonie, ale tam np. masz tylko do końca roku ma masz małe guziczek na konsoli i na tunelu tak na budowie tunelu maszynę mały przycisk z lewej mały przycisk z prawej pogrupowane w 21 służy do temperatury drugi służby nawiewu, ale jednocześnie to wszystko pojawiać się na ekranie masz ochotę klikać na ekranie jest taki domyślnej ja mam trochę z tym Porsche taką historię z volvo, że najpierw dość długo się uczyłem tej obsługi ale, ponieważ to już ta obsługa jest już i pana na rzecz drugiej generacji i Kaję not 3 lat no to jak tutaj nie sprawiały problemu, bo pod paroma Porsche przez 3 ostatnie lata jeździłem z tą obsługą w tej kanie trochę inaczej, ale też podobnie to znaczy w tym sensie podobnie, że dużo płaszczyzn dużo dotykowych elementów mniej guzików no tak to jest w Polsce tak to jest audi i musimy się tego nauczyć tak jak volvo, bo po prostu albo nie jeździmy volvo Porsche dobra teraz technologia te wszystkie Porsche mają skrzy 8 stopniową skrzynię prawda nasza też nasza GTS, bo GTS to jest niema jest w ogóle w kajdankach Goethe się tu jest 40 turbo 460 koni w Porsche cayenne coupé turbo 40550 koni 2 turbosprężarki ruszamy samochodem od razu szukać ósemka nie ma chyba 2 zdań prawda cena od 590 000zł, chociaż nasz samochód pięknie doposażone rodzicami ceramika i taką dobrą sprawę, bo wszystko możliwe dodatki, więc podejrzewam, że cena około 950 0001 000 000 no być może tak no być może tak, bo najtańszym krajem kup kupił za 400 000 najtańszym krajem kupić aż 360 też nie byle co, ale jednak mimo wszystko no to to jest pewna różnica najtańszym krajem coupé to jest po prostu 30340 koni za 411 000 wszystkie tak jak w sumie miał 8 stopni ruszamy słychać już słychać w ósemkę uczy ja sam chciałem od razu podobać się ten dźwięk wiesz co powiem ci rzecz, która w, które jeszcze 5 lat temu nie powinni powiedział, że miałem większą frajdę zjazdy Cichy tutaj Kane elektrycznym, w którym po prostu nie słyszałem ani ósemki ani szóstki ani dwunastki czy czwórki po prostu ostatnio jazda elektrykami u nas jest dość często i zaczynam doceniać ciszę na pokładzie, więc nie powiem, żeby nie drażnił natomiast no po prostu zapewnia świetne osiągi tyle aktów ósemka ale, żeby koniecznie muszą mieć ósemka to już nie ma około 4 sekund setki prawdę 41,54 po to jest szybki to jest szybki samochód natomiast powiem, że jeździło się to oczywiście fajnie aktor to jest auto, które dostarcza sporo radości i jest samochód, które ten projekt jest dyskusyjny, ale wykonanie jest świetna i klimat tego samochodu jest faktycznie jest tak czy płacić przepłaca za markę mnóstwo, ale dostaje trochę klimatu to coś, czego już marką nie zmierzy nawet trudno fotografować ale, ale jak się wsiada jak się jedzie to to dotyka tego doświadczą tego tylko raz pytanie o właściwości jezdne czy to się tym samochodem dobrze jeździło jak dodaje podłoga trzeba wciskać pedał gazu jak samochód zaczyna przyspieszać oczywiście zaczyna hałasować czy on twoim zdaniem jeździ wzorcowo wzwyż są tu jest ja nawet wiem, jaką jeździ, dlatego że kiedyś mieliśmy jazdy różnymi Porsche na torze i wiem, czego można spodziewać wiem, że on jest za ciężki do takiej dynamicznej jest jazdy po ostrych zakrętach wiem, że do tego to się świetnie nadają Macan i po prostu no tutaj Thomasa robi swoje, bo masa jest słuchają 2102500, więc chyba to też z tego wynika na pewno nie jest to samochód, ale połączy się podobnie jak mocnej piątki też miałem takiej jazdy na torze też uważam, że te są to są samochody raczej do jeżdżenia między miastami nad morze góry, że tak się wyrażę niż niż jakiś tam sportowych wyczynów i chyba tutaj zdania prędko nie zmienia natomiast tak generalnie na co dzień nie miałem z tym żadnego problemu natomiast chciałem mu dać jakiś wycisk Noto to rzeczywiście ma oczywiście problemu nie ma, ale właśnie to sobie tutaj na koniec musimy uciekać miałem podobne wrażenia czy ten samochód, które moim zdaniem trochę się nie nadaje do takiego mocnego silnika i on więcej wygląda bardziej wygląda niż jedzie Niemcy zwrócili na to uwagę wziąć, gdy ma długą prostą i dodaje że, gdy dodać gazu to ten samochód stanie się tak wzorcowo prowadzić szansę jak tutaj przeniesienie napędu na tę masę nie jest wzorcowe i daleko nie, szukając mieliśmy taki samochód, który do tej pory jest wzorem sportowego SUV-a, mimo że jest mniejszy, bo to jest art. 5, mimo że miał diesla pod maską to było audi skupię tamten samochód prowadził się wzorcowo dostarczał niewyobrażalnych pokładów frajdę ten samochód prowadzi wzorcowo w momencie, kiedy wydaje się mocno gazu czuję, że ten układ kierowniczy nie jest tak bystry tak dopracowany mało tego możesz sobie tam różne rzeczy w tym samochodzie pozmieniać, ale siła wspomagania zostaje zawsze taka sama nie musi regulować to jest dla mnie trochę rozczarowani wie, że to niby Porsche niby GTS co też sporo powinno obiecywał ETA co też sporo obiecuje, ale ten samochód on jest taki wyższy cel to jest taki Gostek nie siłowni tylko taki Gostek spod sił, ale co przychodzą głównie z najmodniejszych ciuchach, ale tak naprawdę słówka opanowałem emocje tak było skoro tak było od początku dlatego ja się cieszy to jest bardziej samochód do pokazania się niż do właśnie takich dynamicznych wyczynów natomiast tutaj wzorem jest i przewija to dla mnie każdą piątkę skupione jest Porsche Macan, więc jeżeli ktoś koniecznie chce mieć SUV-a Porsche oraz fakt nie powinien w ogóle się zastanawiać i mieć jeszcze większą część z niego SUV-a Porsche tak to po prostu wziąć mniejszego SUV-a Porsche myślę, że tam silników jest, tyle że tylko tam ostrzegamy jeszcze inna obsługa pozostało trochę guzików z tej starszych generacji Porsche jest zupełnie inaczej trzeba przyzwyczaić kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny w radiu TOK FM mówiliśmy Porsche cayenne kupa, gdzie te słowa warszawskiej za walkę do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA