REKLAMA

Planszówkowe nowości - Paryż Miasto Świateł, Pracownia Snów i Obrazy Paryża

Wszystkie Moje Pionki
Data emisji:
2020-09-25 23:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:55 min.
Udostępnij:

Sezon wakacyjny obrodził w piękne graficznie planszówki, sprawdzamy jak się gra w Paryż Miasto Świateł i Pracownie snów od wydawnictwa Lacerta oraz Obrazy Paryża od Czacha Games.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór jest nazywany Martyna Lisiecka, a to jest audycja wszystkie moje piątki ze mną jest już nasz kolejny dość Tomasz Zawadzki dobry wieczór tam tu dobry wieczór Martyna bronić wszystkimi Tomek jest właścicielem pubu planów nowego draft, a te firmy w poprzednich rozmowach raczej trzymaliśmy się przeszłości i planszowe z ery wikingów ze średniowiecza tak teraz nowością w naszej teraźniejszości i przyjrzymy się planszą z nowym nowością i pierwszą placówką, Rozwiń » której się przyjrzymy będą obrazy Paryża od wydawnictwa Ciacha James, gdzie wcielamy się wy i paryskich impresjonistów naszym zadaniem jest namalowanie obrazu, a 1 oczywiście wiadomo do namalowania obrazu potrzebny nam są farby potrzebne są pędzle no i farby trwa miesiąc, żeby uzyskać dobre kolory i tutaj to jest fajne to, że nasza rozrywka zmienia nasza plaża jest bardzo plastyczna dosłownie, ponieważ ona się obraca to jest takie koło, które nakładamy na główną plansze jest też na naszą rozrywką obracamy tym kołem wraz z tym zmieniają się nasze ruchy i tym projektem się to grało na przyznam szczerze, że to jedno z największych odkryć moich ostatnich tygodni, a może nawet miesięcy ogrze wcześniej prawie nic nie słyszałem i po pierwszej rozgrywce byłem zachwycony jest bardzo fajnym podejściem do rozgrywki typu fitness, czyli miejsca, gdzie układane swoich robotników, żeby wykonać konkretne akcje jest fajne to jest system obracanie do tej puli akcji, które sprawiają, że za, które mamy tak naprawdę różne opcje do wyboru, ale rozważmy tutaj też możemy, a w Łodzi wdroży w naszym przeciwnikom, ponieważ możemy się zablokować obraca nie tylko, więc inni pomoc właśnie pomocnicy naszych miast raczej nie mogą w tym momencie wykonać takie działania by chcieli, więc automatycznie mamy fajną interakcję negatywną tutaj to jest świetna, zwłaszcza że jest jeszcze 1 taki dosyć oryginalny pomysł, czyli że jednego z naszych robotników zostawiamy na polu, które były w poprzedniej turze to pole jest de facto blokowane na kolejną, które co prawda akcja na tym polu się zmienia, ale jesteśmy w stanie zaplanować Pesy, więc interakcja pomiędzy graczami jest bardzo bardzo duża i przyznam szczerze, że jeżeli gra trwa 20 minut na gracza tak deklaruje producent i tak rzeczywiście jest to jest bardzo dużą grę bardzo krótkim czasie tak i tutaj też czym to co się podoba jest to, że możemy sobie stopniować trudności z naszej gry, bo w tej dołączenie do niej są malarza jest, więc Bando jest Edward Manet jest August reguła i wraz z nimi możemy sobie dodatkowo startami Trybunał nowymi możemy sobie po prostu zwiększyć tę trudność, więc najpierw możemy się rozeznać się, że i zacząć planować różne taktyki, bo tutaj fajne jest to, że kończymy re były są 2 różne warunki, które pozwalają łączyć grę, więc możemy iść taktyką zupełnie 2 różnych stron były 2 różne stronę i wraz z kolejnymi grami sobie zaplanować i rozwijać myślę, że dzięki temu w zależności od tego, jaką nasi przeciwnicy mają Greta brat też będzie różna za każdym razem noc zdecydowanie tak haseł jest jeszcze warte zauważenia to, że po ci autorzy, o których wspominała malarze sami taki fajny grubych płaszczach ani się wpasowują w naszym klasy gracza, który da razem tworzą 1 taką piękną w sumie to trzeba podkreślić adresy wydane bardzo się nadaje na prezent moim zdaniem, ponieważ jest ładna ma świetne sztalugi ma obrazy, na które kładziemy na tych sztalugi, które plastyka malarza jest bardzo kolorowa po prostu Jerzy Janowi budować kontra jakiś prezent NATO to był jeden z moich pierwszych wyborów, choć ja mam 1 mały zarzut do tej gry to znaczy naszym zadaniem jest malowanie obrazów im faktycznie mamy te karty z obrazami i te obrazy niestety się powtarzają, gdzie myślę, że można było wykorzystać parę dodatkowych może mniej znanych obrazów naszych artystów, których wcielamy, ale jednak w momencie tak brzmi po prostu brakuje cały czas obrazy powtarzają i jesteśmy w stanie namalować taki sam obraz z kimś innym, a nawet oraz liny ten zarzut, że tak naprawdę nigdy tych obrazów w trakcie gry, a ponieważ, gdy stoją one na sztalugach to widzimy tylko awers karty na wersje są symboliczne takie kwadraty, czyli elementy, które musimy wypełnić naszymi barwnikami i wówczas obrazy nie widzimy, ponieważ są z tyłu, a w momencie, kiedy pobieramy obraz samego malować również 17 przed sobą również stroną, które są nowe kwadraty na górze i de facto przez całą rozgrywkę widzimy obrazy, które malujemy dobra to my teraz to była były obrazy Pereza od czasu James, a my teraz przejdziemy do pracowni snów o dla Herthy i tutaj jak sama zamówimy wcielamy takich twórca snu i to co jest świetne w tej grze i to co automatycznie po prostu jest zakochana w tym mechanizmie to my musimy układać na naszej pracowni takie 3 de puzzle, które po prostu zdobywamy w trakcie gry i układamy je odpowiednio wzorki w zależności od tego jaki sens akurat układamy, więc Super, że będą to nie wychodzimy ponad plan, że w tym momencie tak wykorzystano właśnie drewnianych elementów jest też ważne są takie drewniane Chojnacki są drewniane dyski i za pomocą odwzorowuje my tak naprawdę sen, który wcześniej obronił na karty jest bardzo fajne, że rzeczywiście to co stworzymy z tych drewnianych dysków, a przypominam ilustracje, która jest na kartce taki moment, kiedy np. mamy zbudować drzewo, które stoi na wyspie to jednak sensu chcę odwiedzić to drzewo to wówczas oczywiście odbudowujemy nie jest dysków jedną z zieloną jedno zielone wzgórze nad ustawami drzewo i po prostu tematyka mechaniką gry bardzo się wiąże w tym wszystkim tak i graffiti też jest taka utrzymana w takich dość pastelowych kolorach delikatnych, ale też właśnie Super, że praktycznie każda karta jest inna mamy leśny trzęsawisko mamy błękitną lagunę tajemniczą jaskinie i i to co mamy na tych kartach i potem odwrót od Ziobry odwzorowuje na naszej pracowni znów rzeczywiście jeśli użyjemy trochę wyobraźni to możemy sobie dopasować to co wkładamy do naszych kart jest bardzo fajne i mnie zachwyca też pan koszmar, czyli nasza utrudnienie gry, który wchodzi rozsiewa sama nazwa wskazuje koszmar tak pan coś jest w ogóle bardzo ciekawym elementem również drewniany 7 pionkiem, który po prostu zostaje na długo pamięci w momencie, w którym wystawiamy tego pana też Chmara artystycznie przekonanie, że żaden grafik długo nie zapomni i po rozgrywce będziemy o nim opowiadali i przyznam szczerze, że jest to element, który wprowadza negatywną interakcję, ponieważ sama podstawa wersja gry bez pana koszmarach praktycznie pracujemy naszego istnienia nie ma tak negatywnych interakcji, więc możemy zagrywać zagrać w grę na 2 sposoby tak, jeżeli ktoś lubi sobie po prostu budować u siebie na klasówce, ale to również na taką możliwość, wprowadzając pana koszmarach wprowadzamy więcej tego właśnie interakcji pomiędzy graczami więcej więcej walki pomiędzy nimi na jego każdy gracz może sobie dobrać co bardziej odpowiada tutaj procedura niestety potrafi wygenerować takie zastoje trochę to znaczy jeśli mamy więcej graczy to są takie będą też argument chcemy po prostu czekamy aż dane raz wykonasz swoje ruchy się w sposobie myśli i tutaj chyba warto zacząć od 2 osób, a żeby się po prostu na początek prawie nie zrazić moim zdaniem, bo faktycznie potrafią przez większość rzeczy którymi są momenty, że proces czeka i tutaj czekała aż pozostaje czy państwo, a jest taki to przy określonych warunkach moim zdaniem to zachodzi ich już co ja bym powiedział, że zgodzi się stało, że to jest największy zarzut mój do tej gry, ale to też troszkę mój problem, ponieważ ja kompletnie wyobraźni przestrzennej, a Ano właśnie ten dla osób z wyobraźnią ochrony albo raczej trochę douczyć CE staram się staram się natomiast zdecydowanie wszystkie osoby, które mają problem z wyobraźnią przestrzenną mogąc zastopować odrobinę tego także rzeczywiście będziemy czekali dosyć długo na swój ruch, zwłaszcza że wyobrażenie sobie niektórych kart pod różnymi kontami, gdy wprowadzamy jeszcze element trzeba, że musimy patrzeć w górę, bo na boki UE może być odrobinkę przytłaczające, ale tego warte myślałem dlatego paradowanie w to była pracownia snów od lat Herthy, a my znowu wracamy do Paryża również dla cer to tym razem jest to Paryż miasto świateł zresztą te same czytamy w instrukcji mi się przenosimy do Paryża do 1800 osiemdziesiątego dziewiąty roku, gdzie mamy wystawę światową do euro, która oczarowuje świat potęgą energii elektrycznej i tutaj fajne może zwrócić uwagę to, że nasze plansza znajduje się w środku opakowania dobry i mniej budujemy sobie nasze miasto to jest wg osób jest fajne, bo one typowo zbudowana w ten sposób, że dasz z przeciwnikiem i rzeczywiście to jest bardzo bardzo dużą interakcję negatywnej możemy brać dosyć agresywnie i możemy właśnie też tutaj w zależności od tego, jaką taktykę wybierzemy w różny sposób naszego przeciwnika traktować, ale tutaj muszę od razu zacząć drożej ja jako pocztówkowy jedz i manier wysyłania pocztówek byłam absolutnie zachwycona właśnie kartami, które są stylizowane na pocztówki, które przedstawiają czynności estetykę czy restauracji Servier ma miejsce, które kojarzymy z Paryża one są tak pięknie zrobione, że ja naprawdę musiał się posłowie, żeby wypisać z pocztówek i nie wysłać tak naprawdę umorzone, ponieważ ma miejsce na wypisanie tych pocztówek i na znacznie więcej najbardziej są stylizowane na epokę no to kolejna trzecia już gra, która rzeczywiście bardzo ładnie wygląda tak to jest gra, która przyciąga wzrok od pudełka poprzez elementy tak jak wspominała o tym pudełku, które jednocześnie planszą czy też nie często wykorzystywane jest bardzo fajnym motywem również mamy te elementy trzeba, czyli takie wpisowe budynek i które układamy, tworząc siatkę ulic, które następnie będzie oświetlać no powiem, że polscy wydawcy zdecydowanie ostatnio wybierają gry które, które wyglądają bardzo dobrze, ale jak mam chciałbym zauważyć tylko 1 taki dysonans w tej grze, bo tak jak wspominasz rzeczywiście bardzo dużo negatywnej reakcji na wielu etapach od momentu budowania ulic ustawiania latarni poprzez wybieranie spoczywa, które są jednocześnie kartami akcji i budowanie budynków, a z drugiej strony jest to gra, która ocieka klimatem rzeczywiście nikt tych pocztówek to 5 Maciej wszędzie byle mapie latarnie oświetlające nasze budynki o pełnym kolory kary kolory kart tak powiem tak byli były u nas panie pary, które przychodziły na randkę stawiały sobie grę pomiędzy 2 kieliszkami wina i rzeczywiście spędzały ze sobą swój romantyczny wieczór tak, a z drugiej strony ma negatywną interakcje gdzie, żeby wygrać potrzebuje szkodzić drugiej osobie należy zatem potem już wyjścia albo już sobie odbiją odpowiednim poziomie, lecz wojennymi nadzieje tak, ale rzeczywiste, jeżeli miałbym wybrać grę na randkę no to no to Paryż miasto świata zdecydowali się nadaje od tej czy mamy jeszcze jak ostatnio 2 pary miast świata dla Herthy to są 3 nasze plastikowe nowości, które wyszły w ostatnich miesiącach, które wszyscy 3 bardzo polecam się zdaje się nie tylko tak tak zdecydowanie tak no no i najbardziej obrazy Paryża do mnie trafiają zdecydowanie tymi elementami, które są nowe odświeżające gatunek natomiast każda z tych gier wprowadziła coś nowego coś co sprawia, że będę chciał zagrać po prostu Tomasz Zawadzki właściciel pubu placów brat bardzo dziękuję za rozmowę bardzo dziękuję państwu życzę dobrej nocy Martyna asysta Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WSZYSTKIE MOJE PIONKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA