REKLAMA

Warszawa ostro tnie inwestycje. Kto straci najwięcej?

Audycja internetowa tokfm.pl
Data emisji:
2020-09-27 14:50
Czas trwania:
35:28 min.
Udostępnij:

Tramwaj na Gocław, budowa kładki przez Wisłę czy obiecywana od wielu lat obwodnica Śródmieścia - to tylko kilka z długiej listy inwestycji, które Warszawa przesuwa by łatać budżet. Prezydent Rafał Trzaskowski przekonuje, że tak źle - jeśli chodzi o stołeczne finanse - nie było jeszcze nigdy. Co to oznacza dla mieszkańców Warszawy? Czy inwestycje rzeczywiście są jedynie "przesuwane"? A może można było plan tych cięć poukładać lepiej? Rozmowa Karoliny Wiśniewskiej.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
tramwaj na Gocław tramwaj na Wilanów budowa kładki przez PiS czy obiecywana od wielu wielu lat obwodnicy Śródmieścia to tylko kilka długiej listy inwestycji, które Warszawa przesuwa była też budynek prezydent Rafał Trzaskowski przekonuje, że taki plan jeśli chodzi o stołeczne finanse nie było jeszcze nigdy co to wszystko oznacza dla mieszkańców Warszawy czy inwestycja rzeczywiście są jedynie przesłane, a może można było plan cięć pokładać lepiej o to będą pytać Rozwiń » moich kości Karolina Wiśniewska zaprasza na rozmowę tokfm PL poleca audycja internetowa portalu Radia TOK FM moimi gośćmi są dzisiaj Jarosław Osowski dziennikarz gazety stołecznej, który od lat śledzi stołecznej MO ze szczególnym uwzględnieniem ich dotyczących właśnie transportu komunikacji, które chyba dzisiaj przewagą najwięcej dzień dobry jako dzień dobre państwo i Jacek Grzesiak ekonomista stowarzyszenia miast nasza zajmujący się szczególnie tematyką transportu publicznego i bezpieczeństwa w ruchu drogowym Witaj Jacku bardzo dziękuję, że przyjście moje zaproszenie porozmawiamy o zmianach, jakie w budżecie miasta przedstawił pan prezes i jakie przyjęli radni RM zapowiedział, że piekielnie trudno jest sytuacja budżetowa miasta stołecznego Warszawy opartej na trudności z innym zgodzić, bo tylko bieżącym roku dochody miasta spadną o 1,5 miliarda w porównaniu do założeń, a przyszłych latach wcale nie będzie lepiej i 1 ze sposobów na łatanie tego budżetu jest też ścięcia PE inwestycja niestety lista tych cięć jest też piekielnie długa jak powiedział pan pan prezydent mamy m.in. tramwaj na Gocław obwodnicy Śródmieścia budowę kładki przez PiS i wiele wiele innych, a i tak się zastanawiam redaktorzy zwracam się do ciebie Janku czy kiedyś działać na środowej Compu i przesłuchiwała sytemu wszystkiego co mówi pan prezydent to pomyślałem sobie Łaz to jest naprawdę trzęsienie ziemi w miejskich inwestycjach czy jednak mogło być gorzej tak niewątpliwie te cięcia są bardzo duża natomiast pomyślałem sobie za najbardziej ucierpiały inwestycja dotycząca transportu publicznego dzięki inwestycjom, a dotycząca uli i budowę poszerzania i tutaj prezydent miasta radni mogli się wykazać się, że większym wyczuciem i wycinać bardziej skarbniczka Opalenicy z Arką ma bardzo żałuję, że nie będzie tych 2 linii tramwajowych te bardziej ratusz jest winnego winni przez ochotę do dworca Zachodniego, a program mówi Asia dwudziestego odkładanie w czasie tych inwestycji natomiast pan nie ma pewności, że Unia Europejska z nowego budżetu przyzna pieniądze w Warszawie pani popatrzyła i wykorzystacie w tym budżecie chyba największa wtopa największą udawania i Gocław ma 80 000 mieszkańców AK od teraz 40 lat na strony połączenie centrum ma siedzibę bloków re zabudowa gęstnieje, a mieszkańcy Michelina pojazd prawnej mogą nie do pomocy ani OC Redłowo zachodni wielka inwestycja kolejowa było ostać miał powstać węzeł przesiadkowy, a więc się na tym, że UE będzie podziemny przystanek tramwajowy i bez bojaźni inwestorów inaczej to po prostu będzie to się odbyła zamiast tego kuriozalnego jeszcze przygotować się tej rozmowy są tak artykuł na jakimś takim lokalnym plotkarskim portalu, którego tytuł brzmiał tam jednak o co będzie może 3 kropki kiedyś inne naprawdę szkoda jest tych mieszkańców, bo domyślam się, że wielu z nich też jakieś decyzje mieszkaniowe podejmowało myślał, że ten tam jednak w najbliższym okresie czasu powstanie, bo przypomnijmy, kiedy mają być gotowe no to już jest zapowiadana od kilkunastu lat, a ostatnio takie pewne zapowiedzi było 2015 roku, gdy Hanna Gronkiewicz-Waltz jest prezydent Warszawy ustaliła listę priorytetowych inwestycji tramwajowych, która jak widać trafne coraz bardziej topnieje już wcześniej mieszkańcy także innych nowych osiedli dzielnice i musieli się pożegnać z myślą o sprawnym dojeździe sądowym przypomnę tylko obiecywane prace tramwajowe na zieloną Białołękę osiedle Darwin wzdłuż Modlińskiej między staraniem Tarchomin mam także na Służewiec miała powstać trasa od metra Wilanowska dzisiaj stacji i 2 PL na Odolanach więcej inwestycji już wcześniej przesunięto na koniec lat dwudziestych natomiast teraz dołączają kolejne odcinki jest bardzo niepokojące, że podczas, gdy inne miasto w Polsce mimo wniosku o europejskie rozwijają sieć tramwajową jako najtańszy środek transportu szynowego wniosek najbardziej wydajne i Warszawa Ochota radzi jednak i tak naprawdę wypocząć właściwie teraz trwa tylko budowa najmniej potrzebnego odcinka, gdzie się zapominam, bo winnice w dodatku wielką arterią dwujezdniową ulicą Światowida będzie się od tak, bo nie uda się podłączyć do skrzyżowania z zachodnich, a także ono w państwie przykład wielkiego nieudacznictwa urzędników warszawskich, a no i do tego dołączyły kredyt związany z pandemią z działaniami rządu nie panowie samorządy mają dotyczącej dochodu, a zwiększają wydatki o Jacku czy twoim zdaniem ratusz mógł ta inwestycja przeznaczona do przesunięcia wybrać jakoś inaczej myślę, że nie zgadzam z taką ogólną ocenę z elektorem Saskim to znaczy PS obserwacja z tych deklaracji i z tego co by głosować rada miasta jest taka, że żebrak finansowane inwestycje w zrównoważony transport obcy element tramwaje, a ani słowa różnych inwestycji drogowych jest ewidentnie jakiś problem z tymi inwestycjami drogowymi które, które są dla planowane i miał być wykup zbudowanych w ramach tej kończącej się właśnie perspektywy unijnej, a w zasadzie efektu zmieni decyzję, ale 1 trasę z zbudowana na Tarchomin, która będzie kończona tu akurat uważam, że to jest bardzo dobrze skończą oczywiście żywe wątpliwe jest pytanie o to drugie trasy winnicy pana ministra spraw wobec bębniarze z prawdziwego zdarzenia chcemy winnicy, a więc odsunąć od rozwiązań, które jest na Żeraniu, żeby z nich trzeba było tak głęboko mieszać się miasto, żeby państwo się także to oczywiście po pierwsze, inwestycja ale, ale faktycznie MR jest inwestycją w porównaniu z planowanym przede wszystkim z la Clusaz mówiła trwają negocjacje bowiem norma bardziej tym temacie jako mieszkańca dolnego Mokotowa, czyli tych regionów, które też bardzo pana planowano już Senses sprzyja temu słyszeliśmy, że w zasadzie zaraz skorzysta, które już konsultacje społeczne dotyczące wykładni tego ma wyglądać przystanki mamy zlokalizowane z 3 lata, a jesteśmy na etapie postawę projektu i odsuwania w czasie bessy z tego seksu, ale sytuację bo kiedy protektorem z taką, która zwykle instytucja dba, żeby teraz interes można powetować sobie pandemii skoro taki bardzo dobre wytłumaczenie bardzo wygodne prócz przerzucić winę na nasz rząd na nic na to, że nie dostał od maja w Warszawie PiS za dochody skoro wzrost natomiast wrażenie powstawały wcześniej lub ustawa zdecydowanie za cesję na rzecz różnych chciałbym zwrócić uwagę to jest często, że mamy z 1 strony uszczuplenie dochodów samorządów i kryzys związany z komisją Senatu z drugiej strony mamy wielkie plany Unii Europejskiej, która po raz pierwszy zaciąga wspólnota wg pot fundusz odbudowy z tego funduszu będą Polska ma dostać jedną z największych największą część tego tego funduszu na rzecz inwestycji bardzo się, więc z ministerstwa słyszy się jako ewentualnie inwestycje wiele gospodarkę, ale też, żeby skończyć izba nie dało się za inwestycję w sieci tramwajowej są absolutnie zgodne z podmiotami unijnymi, które tych pieniędzy którymi będą przeznaczane skoro znów to jest na tyle świeży temat na razie przywódcy Unii bardzo bardzo długi gorących negocjacji, które ktoś miał wakacje zgodzili się jako taki klub zostanie teraz jesteśmy takim etapie rząd tworzy taki prosty kraju są zabudowy, które będzie postawa Brukseli Bruksela już dokładnie analizować niewiele jest czy Bruksela zmusi w jaki sposób rozdzielania tych funduszy samorządu tego było tutaj pan, bo rusza pełną minister w tworzeniu perspektyw tu część rodzin nawet rozumieć przez samorządy wojewódzkie jest, więc nie wiem czy to będzie decydował o tym marszałek województwa będzie w całości za w Polskim rządzie będzie, więc duża jednostka wydania, a więc zakładać, że już jeszcze wszystko się gdzieś tam w zakresie dziękuję panu kształtował się wszystko to jest bardzo szybka sprawa, bo typu pierwszy plan mówił 34 latach perspektywy tego funduszu budowy jest w zasadzie sobie ósme widzimy tych państw strefy euro wszystkie pracujące w tej inwestycji ustawa latarni inwestycja na obraz wykonany szłam z dniem 5 lat, a w zasadzie cały czas funkcjonuje działająca w budowie z zasady czasu bardzo rozumiem uznała wchodzi w obszar konfliktu urząd samorząd i tutaj dotykamy samej polityki, a tak wracających do stricte zawarcia, dlaczego pan panie akurat komunikacja w pierwszej kolejności na tym cierpi ten transporcie tę inwestycję w jaki sposób nie wiem łatwiejsze do przesunięcia jest to kwestia priorytetów miasta, jaką niesie wydaje, że część tej inwestycji jest źle przygotowana jest przygotowywana bardzo wolno ciągle słyszymy o takiej nieudolności czy przewlekaniu sprawy na poziomie biura mobilność bronią nie potrafi miesiącami uzgodnić idziemy do akcji ulic i tutaj mogę pana Jacka niestety zmartwić wał, który czeka nas spełnienia i tramwajową Mokotów do Wilanowa, bo na początku tygodnia pisaliśmy w Gazecie stołecznej, że ta trasa też ma być robiona etapami, bo właśnie tramwaje warszawskie pytają ciągle na uzgodnienia biuro mobilności jak tamte tory wpasować jako przebudować skrzyżowania bardzo ważne z Puławskiej Goworka Belwederska Gagarina spacerową także na to wszystko bardzo wolno, więc myślę, że tutaj KOV był też pretekstem, żeby te inwestycje i popracować i tutaj ten sam powód to metro po prostu bardzo się czasem pomoże i 9 naszych słuchaczy, ale decyzja o tym, żeby opóźnić budowę metra na fanów w sytuacji kryzysowej moim zdaniem słuszna i tutaj chciałem pochwalić i prezydenta Trzaskowskiego i radnych Warszawy, którzy taką decyzję podjęli krytykował ich za to, gdy je tam budowę przez to słabością zurbanizowane rejony miasta przyspieszali i tego przyspieszenia okazało się, że nie być jak nas jest dla mnie taką jedną z bardziej zaskakujących decyzji jest ciągle ciągle odkładana obwodnica Śródmieścia wiele stron można było spodziewać tego, że ten projekt zostanie zawieszone, bo jeszcze przed kongresem pojawiały się takie informacje to jednak by obietnica budowy tej trasy pojawi się w środę, odkąd pamiętam i nic tutaj zabrzmieć jak radni PiS, którzy powtarzają, ale nie bez okrycia Hannę Gronkiewicz-Waltz obiecywała chyba każdy w swojej kampanii wyborczej hakową tysięcznego szóstego roku, a gminą, a kończy jak wykończyć pamiętam jak w swój tekst chyba z listopada nawołujący TPN nie ma zatem moc, żeby z niej zrezygnować, gdyż albo ją ograniczyć jakiś projekt albo budować w częściach, ale może ale, żeby nie odkładać tego inwestycji na święta nikt, dlaczego jest tak ważna jest by jeszcze na jak po chyba większe, więc wcisnąłem tu wyjątkiem będących wrażenie, że zawsze przecież w sprawach inwestycyjnych spojrzy na to co się dzieje w Warszawie, bo zawsze trzeba z asystą granicy Wisły to znaczy te inwestycje prawą stronę prawdę, że mocno rzeczywiście z mniejszych chętnie odkładane na rzekę mniejsze przedsiębiorstwa oczyszczania ścieków, która ma emocjonalnym, żeby móc służyć przykładem decyzji, że władze Warszawy zazwyczaj pochodzą z niego brzegu Wisły z myślą bardziej różnicują, proponując więcej mieszkań mieszkańcy syna ludzie mają lepsze wyniki PiS, więc nie jest niestety może z tego, wyjaśniając ale, ale z akcji inwestorzy wzrostu inwestycji, lecz póki jest mi się składa naprawdę się też zwoływane kwestiami politycznymi też części tym, że po prawej stronie Wisły więcej wyborców PiS myślę, że to jest spowodowane po prostu wiekową z niestety statusem prawego brzegu Wisły i jest z takiego jak scenę sprawia, że jest bardzo wczesne leżaki oraz funkcjonuje duże, że raz się z rzeki spojrzy na różne będą już obecnie obwodnica chociażby braki łączące dzielnice na spełnienie sporządza protokół, więc postawić kilkanaście lat kolejne połączenia ze strony kolejarze, które łączą te będą rozbuchane ukazuje sosem masażu w związku z liczby połączeń północ-południe korzystaliśmy z różnych stron rocznie praktycznie nie znaczy nadzorująca śródmiejska zaś wprost jako 16 wykonaliśmy ją taką fantastyczną skale, które spowoduje, że to bardzo bardzo kosztowny obowiązek szerokiej drogi, którą minister z informacją estradowym w zasadzie faktycznie poza tym momencie po nim sprawa jest kilka dzielnica była minister są też zabytkowe dzielnice typowo Śląski z czego więc i inwestycyjnych faktycznie jest liczenie dzisiaj koszt kilkudziesięciu lat, więc zostać w mordę od ucha śródmiejską tylko mówimy o tym brakującym odcinku rondo Wiatraczna Targówek Fabryczny rozgorzała tak naprawdę ta obwodnica wypadła z planu inwestycyjnego ana początku rządów Rafała Trzaskowskiego mówi o władzę ma 2011 roku no fatalnie zaczął prezydenturę to jest właściwie jedyna inwestycja drogowa w tej tak naprawdę żałuję, że powstanie jest oburzona z powodu kryzysu, a także decyzja sprzed ponad 1,5 roku natomiast, dlaczego żałuję, bo jest to oczywiście bardzo ważne pragnę domy kał rikszy miejski pozwoli odciążyć targową pozwolił urządzić nową Grochowską, gdzie potrzebna jest dzielenie, która mogłaby być taką aleją gminę miejską, a nie jak cały ruch prawobrzeżnej Warszawie natomiast te bardzo ubolewam nad inwestycjami drogowymi, którego bronili radni prezydent proponował, żeby opóźnić o budowę połączenia miasteczka Wilanów z Ursynowem od osi królewskiej, bo ulica Ciszewskiego też nazywane Ciszewskiego PiS, a radni wprowadzili w państwie panią co jest absurdem w sytuacji, gdy kawałek dalej powstaje Południowa obwodnica Warszawy, która takie połączenie zachodni w obu dzielnicom podobnie jest ulicą Bałtycką to rolnictwo chciałbym, bo przez niego kierunku Siekierek, a która posadzona do jedno przesadzone parametru w 2 jezdnie z VAT ani ruch w projekcie ustawy o rozwiązaniu zakłada ona też niewygodne w kodeksie drogi rowerowej, a przecież w tym roku czarno koncert zespół, ale Polski walczącej z 3 pasami rynku ogromną arteria skierowaną, którą mam wrażenie, że ktoś nie panuje w ratuszu nad listą takich inwestycji projektowe, których realizację opóźniona, które wracają teraz ma jednak będą realizowane tak dająca artystka rzeczywiście chyba takim najdziwniejszym przykładem spośród tych wszystkich które, które zostały, a starałem się jak waszym zdaniem Unii bardziej długofalowo na rozwój też transportu i takie zachęcanie mieszkańców do tego, żeby wybierali komunikację w komunikację miejską, bo z 1 strony słychać apele, że tak dbają o klimat rezygnujemy z samochodu, a z drugiej strony podejmowane są działania, która nie zachęcają mieszkańców to tego, żeby takie kroki czyni domyślam się, że te cięcia w inwestycjach to też niczego dobrego w tym względzie nie zmienią Jacku takie jeszcze dużo do Bałtyckiej Dytko na rzecz powiem tak, bo jesteśmy okolica aż z artystką jest problem taki, że tam już dawno były starania, żeby tę ulicę remontować niż do Polski realizację pod nią też mówimy o tereny, które radykalnie zmieniła swoją funkcję ostatnich kilkunastu latach z terenu Sowiński z cyklu Siekierki SA łaciński charakter trzymały do niedawna mas ma bardzo bardzo blisko centrum miasta zastępuje kina MED Edward sławne muzea są u nas dzięki 3 miejsca okresie bardzo zmieniło w ostatnim dziesięcioleciu za sprawą dyrektorów finansowych i Jakuba weź, więc trzydziesta już potrzebne mając tylko niektóre o tym czy w razie gdyby budowę poszerzania tej ulicy zgodnie z koncesjami wielu lat misji wg planu redukcji długu przejmowanej i w koncepcji urbanistycznych to był szok i dziewięćdziesiątych ministerstwa czy taki przykład 5 ministra spraw trzyma się remontowane, ale nic instytucja która, która zdobi inwestycji, lecz coś z inwestycji drogowych niestety myśli bardzo takimi kategoriami 390 takimi kategoriami poszerzania powiększania utrudniania ruchu pieszego dziecko przez likwidowanie przejść dla pieszych obok lub mężem samochodem bez w tym samym czasie, kiedy już od kilku ładnych lat zarząd dróg miejskich innemu z inwestycji zajmujący się większe uznanie ministra z elementami z kolei bardziej stara się nadążać za trendami współczesnej urbanistyki czy właśnie wprowadzają bezpieczeństwa ruchu drogowym usprawnienia ruchu budowanie przez wieś występowania oraz układy czy rzeczy, które mamy też absurdalne sytuacje, które dziś instytucje unijne na szczeblu miejskim, które tworzą siedziby okrążyć żadnej polityki transportowej oraz z 1 strony publice taki jak niemogąca, które w ostatnich dniach zrozumie pakowanie usługę bez chodników albo też nic takiego np. zaraz po prostu bardzo różnie bezpieczniejsze przyjaźniejsze dla pieszych ostatnio Pete, a z drugiej strony mamy właśnie w tym samym czasie planowane realizowane rzeczy osadnicy starczy nam nic z tym przykład tego, że w ratuszu można poszukać szczęścia, czyli Tuska w tej inwestycji w rodzinach, ale poprzez czynności także bardzo rozdęte głos z i administracji i skomplikowane i administracji tego różne biurami jednostki, które nakładają kompetencje, które też nie wiadomo co co robią to jest tutaj żyć, a na trasie wiodącej do 11 w takim stopniu uważam, że jest niebezpieczny trend, bo ma z 1 strony pandemii, która przestraszyła zniechęci wiele osób od transportu publicznego też dają dostęp dosyć mocno ami specyficznie Polska sytuacja spółki na to co się działo w krajach zachodnich może nastąpić nie zyski oczywiście regularności, ale w ślad za oddało nam za wniosek tak jak Paryż np. byłego wdrażane z dla rynku tymczasowego aresztowania celem zmiany organizacji lub miał na celu zniechęcenie ludzi skorzystała z samochodu główny czynnik na nas ważna chwila tymczasem w Warszawie mimo ze stacji bandami wyraźnie wzrósł o wzrost ruchu prace jest bardzo duże w tym roku nie ma tam mama okolicznych lasach mniejszych inwestycji, które miałyby biec czy rozwiązań, które się żarty mówi o inwestycjach ratusz cały czas mówiła o stanowisko kilkuletnich inwestycjach grubsza zaplanować biznesplanu finansować małe czyste mówiła o tym, że być może trzeci pas ruchu dla od dawna piszących wnioski można przeznaczyć odmawianie 3 pasy ruchu samochodów, więc miasto zrobiło sesji cena co przez bardzo zielony transport z Panthers mam taki, że wróciliśmy do roku przed panem niż zasadny proces jest znaczącym większego sensu, bo niszczy natomiast najwięcej inwestycji berlińskiego tylko temu sprzyja EURES i na pewno nie będą strzelać możemy zachęcać do korzystania ze stosunku sam oczywiście odkładanie odraczanie inwestycji ważnych i Echa, jaką chyba trudno mi się jeszcze chciałem odnieść do artysty, bo nasze przewija i przypomnieć panu Jackowi za pan Roman już się odbył dosyć niedawno i właśnie w wydaniu zarządu dróg miejskich, które ten poprawił odwodnienie poprawiona wyjaśnia wprowadził bezpieczniejsze przejścia dla pieszych, więc tym bardziej, że budowa kolei na tej ulice mimo kryzysu jest bezsensowna jak chciałem zwrócić uwagę bardziej na to właśnie co robi zarząd dróg miejskich jego działania tegorocznym bandami bardzo dobrze radzi mimo ograniczeń finansowych zarówno wydaje się, że w takim ciężkim sezonie w czasie potrzebne są mniejsze przedsięwzięcia, które trzynastką w bardzo widoczne efekty czasami weźmy przykład rozwiązania burta w na woli nad kawałkiem metra na rok pałkę, a paniom udało się niestety w całości, ale ten kawałek uważamy, że wygląda doskonale jest bezpieczniej jest na jezdni samochody nie będą tak szybko są przejścia dodatkowe dla pieszych więcej zieleni ma miejsca parkingowe droga rowerowa jesteśmy aleje Jana Pawła II wreszcie zaczęła się przebudowa wielkiej zostały w Śródmieściu, a efektem widzimy z tygodnia na ten dzień tak liga jesteśmy świadkami kilku bardzo udanych przedsięwzięć przed nami jest wraz z umowy budowa przebudowa placu 5 rogów zbiegów lojalność realnej zgoda i proszę zwrócić uwagę, że to są wszystko przedsięwzięcia stosunkowo tanie, bo to jest rząd kilkunastu milionów złotych, a kilkudziesięciu setek lat pana akurat ta obwodnica śródmiejska następna para to byłby wydatek ponad miliardowe, a tutaj właśnie takimi autami działaniami punktowym jest szansa na bardzo dużą poprawę jakości życia też ze sztabem w tym tygodniu otworzył oferty na oświetlenie uliczne energooszczędne i mam informację, że to co prawda wydana po 40 000 000zł, ale roczne oszczędności z, a wynikające z zastosowania nowoczesnych rozwiązań będą na poziomie 16 000 000 w tej, czyli absolutnie popieramy tego typu działania tego typu wydatki, które się, która po pierwsza są mniej kosztowne, a po drugie, przynoszą duże oszczędności wtedy może uda się wygospodarować fundusze na zachętę do dodatku do transportu publicznego czy dla panów ma, żeby jak najmniej samochodów wjeżdżało docent niepotrzebnie oczywiście następny temat duże to będą podwyżki parkowania pewnie pani redaktor będzie chciała, choć temat poruszyć też się duża, ale do popisu dla rządzących Warszawą tak przed podwyżkami, a propos parkowania chciałam zapytać jeszcze w warsztacie stan nie dotyczy inwestycja dotyczy niewątpliwie transportu i z drugiej strony oszczędzania, a propos odważne, które biletów komunikacji miejskiej co pan prezydent nazwał weryfikacją taryfę and go czasami na sesji wczoraj jednego z drugiego klubu zapewnienie, że będą przeciwko takiemu rozwiązaniu to jest, a może pan media jakoś tak najmocniej głównie właśnie poprzez akcję mówi pan prezydent też popiera podkreślam bardzo często, że inne miasta już zdecydowały się na taki krok i ceny biletu o kilkadziesiąt procent nawet UR pod podniosły czy waszym zdaniem internet czy powinno się tę stronę czy jednak szukać inwestycji gdzieś w innych miejscach redaktorze no dobrze, że radni tutaj się zreflektowali i zapędy prezydenta Trzaskowskiego potrzyma powstrzymali dotycząca planu podważać biletów ten biletów ja przypomnę, że ostatnia na początku dekady w tym czasie ogromną awanturą doprowadziła tak naprawdę do referendum w sprawie odwołania prezydent Gronkiewicz Waltz na czym wypłynęła pana jako organizacja Stowarzyszenie miasto zna osoby, aby było, aby działalność, a zaczęło się od fatalnej decyzji, bo wtedy radni uchwalili to jest niewyobrażalne 3 podwyżki rzędu w kolejnych latach, które miało chodzić w końcu pasażerowie się zbuntowali, owszem, był to czas kryzysowe i po bankructwa banków w 2008 roku i miasto szukało oszczędności próbowało ścinać nocną na metro, ale dla pasażerów to była dla mieszkańców zadłużały i zaczął się błąd, który doprowadził do referendum nieudanego wprawdzie, ale tutaj ogromny kłopot i od tej pory radni unikają tematu podwyżek, jakbym widział tutaj pole manewru w szerzeniu przywilejów biletowych ja od początku było sceptyczne przyznawania darmowych przejazdów darmowych obiadów uczniom ja uważam, że coś takiego jest blisko 5 nie wiem w jakim stopniu zachęca do darmowej dał do komunikacji trudno powiedzieć, bo ciągle słyszymy, że rodzice radni domagają się do pana miejsc parkingowych przed szkołami, żeby tam swoje dzieci pozostali badacze wprowadzać do szkół ja uważam, że lepiej, żeby było też dodają nie wiem rocznego biletu dla uczniów ale, żeby od nowego człowiek wiedział, że transport jednak maskująca męża ma jednak jego utrzymanie kosztuje i uważam, że to jest pole do przejrzenia tych ulg takie, bo jest bardzo duża i moim zdaniem nie wszystkim one należą podobnie darmowe bilety dla seniorów aż nie wszystkim powinno przysługiwać automatycznie, bo jest różna sytuacja finansowa, ale ten wiek, od którego zaczyna się darmowej jazdy zostały obniżone moim zdaniem SZ byłem drastycznie także lepiej przejrzyjmy ulgi ścinają rozkłady jazdy, czego się najbardziej boję, że po prostu po cichu będą cięcia metodą salami tak jak mieliśmy następnym roku takie próby wydania czytamy, że autobus oznaczały tramwaje miały wyjeżdżać napraw jedenastej w południe w sobotę tak jak wtedy nie ma cham takiego argumentu za tym albo oto okazuje się, że jeździ autobus to przykład 17 w Polskiej kadrze co 20 minut aut, kto kogo to zachęta do komunikacji miejskiej popełni największy niepokój jako aktor musiał się weryfikacji taryfy biletowej to sobie pomyślałeś to stanowisko jest w sprawie tych biletów estetyczny także duże społecznych ma różnego rodzaju przywilej zniżki na darmowe przejazdy to prawda ja w zeszłym roku organizowałem z pomocy z tytułu szkód poza kontekstem by się okazało te mecze, które trudno było to że, że bardzo opłacalne zniszczonym ubraniu ze stacji myślę, więc pokazywałem, że kas jest osoba 30% tego było, że tam 30% celnicy wydatków na komunikację publiczną przechodziła z biletów, a pozostała część przypadała z budżetu była taka teza udowadniała, że w związku z tym skoro płacimy 4zł za zawsze jest miasto musi dołożyć jeszcze 2× tyle to znaczy znajomym przyjazd na krótki autobusem kosztuje kilkanaście złotych to jest absurdalne urzędnika złotym znajdujących się to osobny tekst, bo udowodniłem dni to, że do komunikacji publicznej miasto dokłada wynika z tego, że koszt biletu 4zł to wszystko za niski jak na przychody z kamerą busem w średnim koszcie przejazdu ulicą sprawa bardzo kilometrach dzisiaj w złotych, tyle że ZBiLK firmy oraz wykorzystał już turyści z obecną kilkanaście procent warszawiaków liczących sporadycznych komunikację miejską natomiast duża część kilkaset tysięcy rodzin waszych Jakucji oraz spoza miasta korzysta złoty długoterminowych, które koszty zdecydowanie niższe pozycje przed przejazdem i kolejna grupa Kornas korzystanie przez radę mogą oczywiście są faktycznie jest także rzecznik żeglugi musi z powyższym koszty biletów jednorazowych to nie będzie z tego miasto miało dużo więcej środków represji profesje już nie mieli też wykorzystanie transportu jest, więc problem miałaby szansę zrobić własnej bazy, gdzie koszty przejdą na turystów albo na rozprawę służące jego najważniejsze jest pilnowanie niskich cen biletów w obu terminach, które normalnie na większości osób stale dziwię się z resortem zbiorowemu ważniejsze jak mówi korzysta bowiem wraz z ciasno jest wszystko jest 1 szkodę patyczki są ważne do pewnych spraw zbliżamy się najmniej czasu jeśli czasu akcje tej tragedii Sokratesa z widowiskowego wypadku w wypadku śmierci na drogach mamy masę minister nie był taki przypadek to w lutym trzeba było wstrząsnąć opinią publiczną z premierem, który postępował, więc zawsze jednak poznać mamy taką sytuację, w której także Adam g, planując zmiany Sokrates spotyka się pan mieszkańców że, żeby zwężać ulice, mimo że rok temu mieszkańcy sami wymagają zmiany były protesty czemu zadanie ograniczył dochody z innej sytuacji, w której właśnie mieszkańcy Bałtyckiej my mówimy, że wszystkie strony tego, że to są wydatki suchą hut każda uczelnia nasze pieniądze to też jest tu znaleźć to jest niegospodarne strony tego, że to jest niepokojące rzeczy to jest bardzo bezpieczna strony oraz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, bo artystka do projektu, który zaproponował mi to jest droga gorsza od Sokratesa długa prosta z rolniczej przejściami dla pieszych ze sprawozdań ze światłami zaraziłem się można pędzić mógł badać sprawę z tego ile spokojnie mieszkańcy właśnie te nasze to nie jest byłem z tego, że nikt z miastem w Europie jest treść mają życie swoich dzieci jest żyć to jest jakiś problem nasza broń żeby, żeby z dnia faktycznie robi dużo wspólnych działań lokalnych, które cały czas ile polityki Warszawy lekko jako urzędu jako antyki obłości konsekwentnej polityki bezpieczeństwa, gdy z konserwatorem bierna agendę ONZ dając służba bezpieczeństwa w Policach ZMID w tym czasie projektują ulice autostrady ani w długą moglibyśmy rozmawiać o inwestycjach o działaniach zarządu dróg miejskich i o tym parkowaniu, które już są dzisiaj nie zdążyliśmy, ale mam nadzieję, że jeszcze przy okazji, że jeszcze w przyszłości będzie będzie okazja bardzo dziękuję moim głosem pędzić Jarosław Osowski zapytała Jacek Błaszczak ze miasto jest nasz dziękuję za zaproszenie dziękuję bardzo, jasno one Karolina Wiśniewska i mam nadzieję, że do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUDYCJA INTERNETOWA TOKFM.PL

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA