REKLAMA

Hybrydowe BMW i elektryczne Mercedesy

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-09-30 19:40
Czas trwania:
13:07 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Olszewski Jacek Balkan radio TOK FM środa w środę zaczynamy zawsze co zawsze staram się w środę spojrzeć nieco w przyszłości w przyszłość motoryzacji zastanowić nad tym jak to wszystko będzie za jakiś czas wyglądało i czy będzie się różniło od tak co mamy w tym momencie czy też czy też nie w związku z tym środa często mówimy o samochodach dziś przyjdą dziś na pewno BMW Rozwiń » i na pewno Mercedes zobaczymy coś jeszcze więcej nam się zmieści BMW już od paru lat konsekwentnie zapowiada elektryfikacji swoich modeli i wolno to szło najpierw, bo pojawiła się tylko trójkach 7 lat temu potem trójka US był tam była też taka wersja z rozszerzonym zasięgu już niema dostępnych trzycylindrowy silnik spalinowy, który po prostu pozwolić dojechać jeszcze dalej gdzieś tam jak nie miał prądu w tej chwili mają 3 elektryki już dostępne na świecie w Polsce 1 jeszcze niema mają to trójkę mają minie elektrycznego i mają i trójkę, która już jest wyceniona w Polsce pierwsze egzemplarze rocznik 2021 stycznia pojawią się w sprzedaży właśnie na początku przyszłego roku, ale też koncentrują się i to chyba na razie liczba modeli jest tutaj kilkanaście co najmniej prawie 20 hybrydy ładowane z wniosku mój ulubiony chyba też go lubisz, który już niestety wyszedł z produkcji w tym roku, ale być może za 2 lata będzie miał następcę i 8 wersji coupé roadster przecież to też była hybryda ładowana z miasta no to jak piękny samochód bardzo udane no i pojawiają się większość modeli już BMW ma hybrydy ładowane z Miastka napęd parę lat temu pamiętam, że mini Cooper Countryman ME to jeden z pierwszych swoistych cech z tych nowych modeli będzie facelifting na jesieni będziemy nim też jeździć, ale wróćmy do samych BMW miałem okazji dziś ostatnia kilkoma mieliśmy taką takie spotkanie przedstawienie tych hybrydowych BMW ty jeździłeś miesiąc temu i trójką prawda tam były 2l 290 koni wspólnie razem z silnikiem spalinowym chyba nie najgorszy mieliśmy wrażenie jeśli chodzi o tą przypomni mi trójkę to chyba samo w ogóle ich strój to mamy pozytywne, ale z tym napędem hybrydowym jak tego oceniał wtedy wydaje mi się, że nie najgorzej nie najgorzej polubiliśmy się działa wszystko tak jak w lexusie, więc działa także lepiej dobrany może nie absolutnie tutaj tak kolejny samo bardzo wydajny system ma kolejny samochód, który miałem do czynienia jeszcze parę lat temu to trójka doładowana z Miastka wtedy mówiłem bardzo bym chciał ją mieć, gdyby nie kosztował 160 000, ale tym razem mieliśmy nowości po raz pierwszy jeździłem wzeszłym roku jeżdżę siódemką hybrydową doładowań wnioski, ale teraz zupełnie dla mnie nowości to była piątka ładowana z Miastka tym samym napędem co co ta nasza trójka no i było BMW x 1 i tam ciekawostka wyobraź sobie jest nie 290 tylko 220 koni w tej jedynce jest silnik trzycylindrowy, który znamy przez już od paru lat od co najmniej 5615 i powiem ci, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, bo tym razem dużo jeździłem i z jedynką piątką bardzo byłem pozytywnie zaskoczony niskim zużyciem paliwa i 3, czyli druki i niesamowicie skutecznym doładowywania się tego silnika ja powinienem od razu chyba włączyć napęd elektryczny i przejechać 30 km, a nie zastanawiać co się będzie działo dalej, dlaczego rząd się non stop doładowywać ja ciągle miałam jak kilkanaście 20 parę kilometrów i wreszcie jakaś dojeżdżałem do celu stwierdził ostatnio 30 przyjadę na prądzie oczywiście to się spokojnie udało trochę gorzej jest z tym silnikiem w piątce ja już nie pamiętam, jakie były nasze wyniki w trójce to jest ten sam układ napędowy, ale w piątce jednak bardzo szybko się rozładował ten akumulator i dość słabo się doładowywać to jest samochód z lepszymi osiągami, bo tam miał chyba Pińska wałkiem do setki może troszkę bardziej dynamicznie nim jeździłem, ale odniosłem wrażenie, że jednak tutaj to ten cały układ napędowy to jest jednak trochę nas nastawiony bardziej na osiągi wynikające jednak z połączenia tych 2 silników nić na samą jazdę elektryczną, ale może, gdyby były jakieś zawody, bo przy przypomnę nie, chwaląc szerzej trójką doładowane z Miastka parę lat temu udało mi się świetne wyniki osiągnąć zresztą chyba potem też nie jeździły, więc mat mat BW dużą dużą paletę samochodów hybrydowych ma też w ofercie swoje ładowarki naścienne o możliwości są takie, że patrzy tu, żeby teraz nie szukać to tak jak konkurencji zdaje się 11 albo 22 kilowatogodziny do instalacji trójfazowe to jest maksimum jeszcze przypomnę 1 rzecz zeszłego roku teraz jeździłem, ale też tutaj była przedstawiana 740 piątka i zdrajcy doładowana wnioskach słuchaj tu teoretycznie jest zasięg 8080 parę kilometrów wg RPP to się rzadko zdarza tak duży zasięg teoretyczny prawda raczej ma zatrzymać czas Mercedes klasy LO w 580100 km zasięgu w trybie plagi tak to prawda żeśmy nawet wspominali o tym całkiem niedawno, że to chyba rekord notowań ma między 7788 i osiągają tutaj zużycie prądu w tych samochodach w 2, czyli w piątce i i i x jedynce x 722 w piątce raczej 26 kilowatogodzina setkę w trybie elektrycznym standard wydaje się, że to, że to tak tak tak to w tych samochodach trochę większych bywa no to w oczekiwaniu na na jazdy kontry Menem po faceliftingu doładowanym z Miastka to tyle jeśli chodzi o hybrydy hybrydy BMW jest ich naprawdę bardzo dużo pewnie wkrótce będziemy mieć w testach prawda Jacku narodowi tak to teraz ja się szybciutko prześlizgnęła PAP po motoryzacji, którą coraz nam próbuje przedstawić jako przyszłość motoryzacji i ta elektryczną elektryczna wizja mercedesa zaczyna się literek EKUZ mamy QE, który musi dziś mieliśmy w grudniu i czy samochód sprawne, chociaż mam wrażenie, że marnują ogromne ilości prądu jest to tylko wrażenie tak ale, ale miał miał właśnie to wrażenie, że wasza jeździliśmy nim w grudniu jak wiadomo 100 000zł oburza 1 uwagę jeszcze przerwać, bo jeździłem na początku października mieliśmy konkurs, żeby jak najmniej spalić prądów w cudzysłowie i udało mi się tak między 2022, ale byli lepsi kilowatogodzina setkę w grudniu było utrudnienie domyślam się jak wspominasz było trudniej mamy mamy tego mercedesa EKUZ EKUZ, który swoim młodym samochodem natomiast tak trochę jak ja jak choinka oświetlonym trochę przeszkadzało, ale jeździ się tym fajnie takie fajne sprężysta dostojne auto słabo się sprzedaje i mam wrażenie, że będziemy się to po prostu słabo sprzedawały się to chyba nie dostała powinno iść mamy mercedesa uchwałą właśnie oni chciał powiedzieć mam nawet ceny mercedesa auto jest ciekawostka dlatego, że to jest auto, która to jest auto, które jest vanem jest na tym czym klasa VU bardzo doświadczyli jest samochodem dużym cenę 340 000zł zaczynają test co na to taka wydaje się dość atrakcyjna jak weźmiemy pod uwagę to jak wielki i ogromny samochód auto jest dostępna w 2 wersjach nadwozia jako długi albo ekstra długie silnik 200 elektrycznych koni zaś 5m 5m 37 cm długości 2600 kg masa własna dopuszczalna masa całkowita 3 utonąć jak tutaj obawy, że to będzie ważyło zdobędzie ważyło, tyle że trzeba będzie mieć prawo jazdy kategorii c na szczęście nie znalazły potwierdzenia jeszcze 4 konie no i prędkość maksymalna 160zł na godzinę zasięg nie widzę tutaj zasięgu tak nie ma tutaj nie mam tutaj dokładnie podanego zasięgu, ale podejrzewam, że ktoś będzie około 300km i będziemy i jeździli też niedługo tym co do samych uchwał szczerze mówiąc doczekać się doczekać się nie mogę natomiast, bo to taka świadczyć każda korporacja taksówkowa powinno się tak naprawdę tego samochodu jakoś próbować przestawić mnóstwo miejsca i jest auto elektryczne, więc naprawdę można jeździć cały czas to jest przyszłość motoryzacji wymyślona przez mercedesa jeszcze jedno auto jest ktoś zbliża się wielkimi krokami jest to bardzo do Eco SA, którego poznamy prawdopodobnie poznamy prawdopodobnie w tym, aby w przyszłym roku to będzie no jak tutaj się nieduże nietrudno domyślić skoro Mercedes EKUZ ca jest odpowiednikiem mercedesa glc natomiast do EKUZ będzie odpowiednikiem zaciekłe właśnie mercedesa QE będzie odpowiedni kask będzie odpowiednikiem nie mercedesa GLS tylko będzie odpowiednikiem mercedesa SL, czyli będzie po prostu limuzyną podobnie forsowaną jak jakaś klasa no ale elektryczną 400 koni w wersji podstawowej ma być więcej nawet 600 w wersji traktowane przez AMG, choć trochę głupia 700 km zasięgu na 1 ładowaniu no cóż w przyszłym roku się z tym samochodem zapoznamy też nie wydaje mi się, żeby to było morze samochody elektryczne z segmentu premium może na nich jest taka przycinka, a i tak może one są tak rentowne tak zyskowna, że nie potrzeba nań rzecz, że nie trzeba sprzedawać tego nie wiem dziś liczącym się w Polsce się sprzedaje po kilkadziesiąt sztuk rocznie strona jaguara I-pace SA i mercedesa c w zależności od od modelu różnie to nie są oszałamiające wyniki, ale nie wiem czy powiedzieć, że początki są trudne czy to po prostu zawsze tak będzie trudno pozwolić jeszcze przez 23 minuty szybciutko, bo była informacja tak soku z narażeniem co miałam dzisiaj coś z Japonii w zeszłym tygodniu miał o tym mówić pojawił się Lexus ich wersji elektrycznej ten ten samochód w ogóle to jest mały SUV Lexusa od 2 lat produkowany zresztą bardzo przeze mnie lubiany może bardziej to raczej crossovera nie słów bardzo przeze mnie lubiany podobnie jak lubiany konkurent volvo XC 40 uważam, że to są udane samochody coś jakiś powiew świeżości w tej też w tym niemieckim monopolu i samochód zaprezentowano pod koniec ubiegłego roku natomiast ta wersja elektryczna natomiast wiemy już będzie, że będzie w Europie wiemy o nim już sporo więcej to znaczy patrzą, żeby tutaj teraz nie szukać cenników poszczególnych krajów nie mam, ale to tak 4050 000EUR będzie, czyli to będzie no to sporo po 200 000 natomiast mamy tak akumulator pojemność 55 kilowatogodzin prawie zasięg teoretyczny 360 km przyspieszenie do setki właśnie na szczęście nie oszałamiająca, ale wystarczające, bo 8 sekund to myślę, że każdemu wystarczy 8 sekund do setki momentem obrotowym 300 niutonometrów i prędkość maksymalna 160 km na godzinę patrzy na wnętrze no trochę się różni od tych wersji spalinowych, ale tak na pierwszy rzut oka na szczęście nie za bardzo, bo tam jest bardzo bardzo fajna bardzo prosta obsługa w tym w tym susze u x co tu jeszcze trochę zmodernizowane siedzenia akustyczne szkła chroniące przed zewnętrznym hałasem oto ciekawy pomóc, bo w sumie układ napędowy nie nie generuje hałasu w związku z tym może przeszkadzać ruch uliczny szum tak jak toczą jak to często jak to często bywa silnik elektryczny w sumie ma moc 204 konie czekamy na na polskie ceny na polską ofertę mam nadzieję, że to już wkrótce, że to wkrótce będzie ogłoszone coś jeszcze ma się ku czy na dzisiaj kończymy wystarczą kłaniamy się pięknie zapraszamy już jutro to był codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA