REKLAMA

Koniec dorabiania "na Uberze". Dlaczego?

Połączenie
Data emisji:
2020-10-01 13:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie trzynasta 41 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest dr Rafał Kowalski ze szkoły głównej handlowej dzień dobry dzień dobry będziemy mówili o no w pewnym sensie można powiedzieć o klęsce Ubera w Polsce to się dokonuje, która właśnie dzisiaj wchodzi w życie 1października każdy kierowca, który przewoził zarobkowo pasażerów musi posiadać licencję taksówkarską co oznacza, że jednak tanie Przewozy to dorabianie sobie za sprawą Ubera nie będzie takie proste, Rozwiń » a właściwie dla wielu jeśli rzeczywiście tacy byli no w dzisiejszym dniem się ostatecznie kończy, o czym to nam opowiadał jak i czy to jest sukces, jakby tych uregulowanych zawodów czy to jest rzeczywiście klęska Platformy jak pan widzi nie ma jak tutaj jednak daleki od tak radykalnego spełnia okładka Platforma raczej jest o sytuacja, w której propos okazuje się, że nawet dobre pomysły być może dobry pomysł tak jak aplikacje służące do pośredniczenia w transporcie pasażerów przy dobrych chęciach mogą okazać pokazać pewne zawodności pewnej gospodarki, bo gospodarczego polegającego na tym, że konkurencja nie można ich zasadach ważne żeby, żeby klient zadowolony okazję na nie da nie do końca funkcjonuje dobrze, ponieważ cały ten odpowiada cała ta forma działalności usługowej, jaką byłaby aplikację odpowiadały pewnego rodzaju patologii ani to jest tak wykorzystywane często winni są w związku z tym ci, którzy model tradycyjny funkcjonowali zaczęli wnosić swoje roszczenia swoje uwagi, że jest to nieuczciwa konkurencja, że oni są tutaj stroną która, która przegrywa w tym w tym wyścigu, a państwo w pewnym sensie zmuszone do działania coś musiało zareagować moi mali wprowadziło tego roku nadchodzącego roku regulacje no to jest taki był roczny koszt Polnej wolnego rynku realiami, które okazji pokazało to pewne ułomności, ale też szansy, jaką jak to ma funkcjonować moim zdaniem jest to taka gra, której można byłoby wskazać wiele wiele pozytywnych efektów wprowadzenia tej regulacji, o czym już pewnie powiedzą, że niemądra no powiedzmy tych pozytywnych efektach pozytywny efekt jest taki rzut pokazuje w jaki sposób regulować nimi nowe formy funkcjonowania gospodarki jak i w jaki sposób aplikacja mają działać oczywiście musimy pamiętać o tym, że to wprowadzanie tego tej regulacji biegłość w czasie niefortunne wydarzenie jak nie pandemia tu też ona została poddana regulacji pewnym bawimy nowym nowym okolicznościom nowym determinantą, ale o tym może za chwilę trafią do upraw okazuje się, że Platforma też czy też aplikacja musi podlegać regulacji, że szansę, że rynek sam nie tego nie ureguluje musi być tutaj ingerencja pewnego pewnego rodzaju instytucji, które będą w stanie nad tym panować zresztą, gdyby też państwu to nam pokazuje to że, owszem, byśmy chcieli, żeby głos panie zrobiło wszystko co dostępne ale gdy strony w sytuacji, gdyby dochodzi do złamania pewnych pewnych reguł w myśl odwołującego państwa dodał uświadamia, że ten wymiar instytucjonalny jest dosyć istotne nawet jeśli chcielibyśmy, żeby wszystko funkcjonowało to w takiej wolnej ręki, żeby się nie dobrą takim wyda taki wydaje dlatego też powiedzmy od zmieniających się okolicznościach, bo to też myślę, że jest istotne znaczenie, jakiego stopnia to w ogóle można przekładać na szersze procesy, które się też zachodzą w tej chwili w gospodarce czy też to, że udało w transporcie w jakimś ewenementem jest ewenementem no to trudno powiedzieć, dlatego że w pewnym sensie tak, dlatego że mamy do czynienia gdzieś jest w tej chwili z Uber czy tego typu tego typu innego innego typu aplikacja funkcjonują również w innych sektorach i tam takich regulacji specjalne nie doszło tutaj widać ewidentnie działa kilka czynników po pierwsze, była dosyć silna grupa interesu w stojącą w opozycji do nowych form świadczenia tego typu usług usług po drugie jest dosyć wrażliwa branża w tym sensie, że nie jest tak pasażer klient dochodzi do sytuacji państwo mocniej poczuwał do regulacji tego rynku i dlatego to działało w ten sposób ani zresztą mieliśmy przykłady krajów stąd też autorska też była taka, że mimo wszystko innych krajach regulowało walczyło jak czasami mam też się musi jakiś sposób odbyć i dotrzeć, a nie nie rozciąga się na chociażby dowożenia żywności czy też dowożeniu zakupu robienie zakupów od nowego musimy się nie da uchwycić tak od razu może tam się dzieje tak dużo dziwnych rzeczy jak działo w transporcie i pasażerskiej i w związku z tym nie podlegało aż takiej regulacji może nie są one też branże tak istotne i tam będzie dochodzić docierało się zupełnie inne ręcznie zupełnie inny sposób bardziej naturalne, ale tego nie jesteś w stanie coś przez się natomiast jeśli mówimy o nowej sytuacji, jaką no 1100 pandę no to on wpłynął bardzo wieloznaczność nie robią raczej sposób na na NATO co swoje tak regulacja była wprowadzona, bo oprócz tego za późno i w pewnym sensie wydłużył firmom świadczącym usługi dla usługi transportowe poprzez aplikację na dopasowanie się do tych reguł to też miało swoje złe strony się określa chociażby to, że odejście od tak 100m nie udało się do końca, ponieważ urząd tak długo przygotowane specjalnie przygotował okazuje się, że wszyscy muszą sobie demontować tego co się orientuję stare taksometry po drugie, ten proces licencjonowania, który został zmieniony plan jest lex Uber, a on zakłada, że chciał zrobić badania wiadomo że, aby utrudnił dostęp do lekarzy przeprowadzenie badań w tym może część tych osób po prostu tego nie zrobiła po trzecie być może te marginalne zjawisko zresztą pan wspomniał na początku są tacy, którzy dorabiali sobie na tego typu aplikacjach w tej chwili prawdopodobnie w ogóle zrezygnują z tej Formuły do tego, że no spełnienie wszystkich wymogów będzie dla nich zbyt kosztowne itd. tak dalej, więc tych plus minus poziom, pomijając pozostałe obecny, bo dosyć duży dołek wpadł jeśli chodzi o ostatnie miesiące to duże straty notuje nocami świecie i to branża zresztą nie jest najlepszej kondycji, bo Przewozy spadły to w niektórych niektóre oceny 88 są to właśnie czy to w ogóle jest kiepski moment dla tzw. branży, ale należy się zastanowić chyba trochę nad samym Uberem prawda, które w ogóle przestrzelił ze swoimi koncepcjami rozmaitymi biznesowymi wydaje się, że ten model może się przez to wspinać za moment, że to jest jednak przedsiębiorstw, które w ogóle nie przynosiło do tej pory dochodów teraz przynosi coraz większe straty właśnie ten ta koncepcja Ubera pomyślana w krótkiej perspektywie jednak na to, żeby licząca się z tym, że będą chodziły pojazdy autonomiczne też coraz wyraźniej widać, że to jest jednak pieśń przyszłości to nie tak zaraz to jednak wydaje się, że ten model ten ta koncepcja, którą Uber karmił swoich inwestorów, że ona może się posypać dość brutalnie wierzę panu zgadzamy to tutaj byliśmy optymistami wspomóc nasze pierwsze rozmowy jak rozdzielić 2 sprawy autonomicznych i to w ogóle coś nowego czy to będzie rozwijało przyspieszenie technologiczne rewolucja kolejna rewolucja przemysłowa będzie nabierała tempa teraz widać, że są pewnego rodzaju mają mocne ograniczenia mimo wszystko zderzenie się rzeczywistością mimo wszystko pokazuje, że tutaj są różnego rodzaju okresie interesy po drugie, są pewne ograniczenia wynikające z ram prawnych i że nie wszystko można tak po swobodny sposób rozwija do tego został pan jak wspominał mówiąc prawdę Towarzystwa, a teraz widzę jak w 2 miało funkcjonować podkreśla pan nic co każdy przejaw wchodzi kobieta czy mężczyzna i często te samochody oczekują, żeby mógł jechać dalej, bo w ogóle to Bóg to sytuacja pracy, które zostałyby rozmawiamy ona zawiesza wszystkie rozmowy na temat przyszłości rozwoju branż, dlatego że będziemy bardzo niepewnym otoczeniu, które bardzo gwałtownie zmienia sposób zupełnie nieprzewidywalne i nie wiemy jak to się tak naprawdę do końca w końcu na czym mam nadzieję, że skończy tym, że wysokość musi wynieść się z nią nic bez historii konserwatystą troski jeśli chodzi o rzeczy natomiast no ciężko ciężko jeśli to jest prognozować w sposób jednoznaczny 100% mam myślę sobie jednak, że ekonomia platform tak ale, ale pewnego pewnych obszarach w pewnym zakresie i nie każdy z każdej branży także im także to tak mojego punktu widzenia wygląda to jest chyba taki też zastanawiający ciekawy moment, kiedy właśnie z 1 strony mamy tę narrację ten od centrum to przekonanie o tym, że Platforma kompletnie zmieniają zmieniają charakter charakter no właściwie relacji biznesowych atomu wychodzi na to, że pewnie zmieniają, ale może jednak najbardziej w samym handlu już w sferze usług nie będzie tak prosto nowo szczytów to dokładnie z panem zgadzam są pewne obszary, gdzie Platformy na pewno nie stracą takim impetem jak chociażby do ducha słusznie wspomniał i oni muszą za to, że media, acz gdzie, gdzie są szanse rozwoju, gdzie tę szansę szansę wzrostu, ale jeśli pan tutaj sytuacja jak psu na 200 pół roku rok wcześniej, kiedy o pracy zdalnej mówiło się mało albo niewiele mówiła Hall w kontekście to może być jakaś rewolucja na lata w tej chwili to zaczyna być widoczna była głęboka transformacja wielu branżach także, jakbym był ostrożny tymczasowa być może one będą musiały trochę przedefiniować swoją formułę, żeby znowu na rynek wkroczyć i jeszcze raz spróbować na nowo ukształtować reguły pewne zasady pewne pewne pewne formy działalności tego nie wiemy nic nie nią nie podejrzewał, że łatwo poddać, bo jednak składać obaw i inną ideologię, która została stworzona ona dosyć daleko zaawansowana, więc takie łatwe wycofanie się moim zdaniem nie nastąpi dziękuję bardzo, dr Rafał Kowalski ze szkoły głównej handlowej był państwa moim gościem 1354 za chwilę informacje o łączenie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA