REKLAMA

Volkswagen ID.3

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-10-07 19:40
Czas trwania:
13:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski figurkę przy mikrofonach dzień dobry ja nie ukrywam jestem podekscytowany zdarza mi się co pewien czas Och, redaktorze, ale koniecznie muszę trochę się ogarnąć uspokoić co prawda parę dni minęło, ale jednak powiem, że wrażenia miał pozytywne zjazdy tym samochodem zaskakująco pozytywne byłem zdziwiony zdradza tajemnice, jaki samochód pierwsze jazdy takie Rozwiń » podchody na razie, bo one trwały dłużej niż aktora jest jak premierowych czasami nie trwały dłużej niż 2 godziny przejechałem samochodem zwanym volkswagen audi 3 sam sobie robiłem trasę to była taka mała prywatna prezentacja miała taką swobodę autostradę miasto drogi wiejskie no itd. itd. pierwsze elektryki volkswagena nowej modułowej Platformie MLB nie jest to ta wersja najtańsza, na którą czekaliśmy ona będzie w przyszłym roku pamięta jak mówisz ocenia, że będzie poniżej 130 000 ona będzie w przyszłym roku będzie miała moc 146 koni to mamy 204 konie pod maską, ale zacznijmy od tego wyglądu mnie ten samochód przypomina trochę minivana i nawet jak siedziałem z tyłu z przodu miałem sporo czasu tylko dla siebie, żeby się z tym samochodem zapoznać ten samochód się bardzo spodobał mi trochę zaczął przypominać tak patrzy 200 koni podobna podobny symbol i trójka BMW tutaj 3 do końca tych miast miałem wrażenie, że to najbardziej elektryków to przypomina trójkę, którą mamy już przecież byłem 7 lat prawda chyba 2013 roku, ale powiem, że w tej chwili tośmy się ten bardziej podoba niż trójka chłopie przecież mamy do czynienia z samochodem myśląc 0 ładnych parę lat wcześniej dopasowanym do naszych aktualnych gustów potrzeb jest trudno mieć do pionierów elektrycznej motoryzacji torbami wójt się pani zarażać by zaraz pretensje, że mają 7 lat obawę wyłonienia zresztą bardzo cenię bardzo lubię trójkę tej za te osiągi przy 7 do setki w Elektryku to parę lat temu jak jeździliśmy byłbym zachwycony tym samochodem przeżyłem też fabryce BMW też widziane, kto produkują już dajmy spokój temu wątkowi wróćmy do volkswagena jak ocenia wygląd wygląd możesz ocenić nawet, jeżdżąc czy to jest w ogóle coś co trafi w gusty klientów nawet w ogóle na świecie w Polsce, tym bardziej suchej popatrz na niego dokładnie jak czarnego czuję wiem wiem przecież z 1 strony ten samochód fajne jest to, że to jest samochód wymyślony na nowo nie fajne jest to, że towarzyszy temu tak wiele czasu kampanii promocja one są mniej drażniące bardzo drażniące tutaj odwoływanie się do garbusa gdzieś ostatnio jakiś reklamy wiedziałam, że to maluch to nawet na naszych nowych czasów w momencie, kiedy kosztuje prawie 200 klocków jest jedną z droższych samochodów elektrycznych, a ani państwo 155 najtańszy no dobra, ale wiosną ma tam corsy elektryczne to poziom 2008 elektryczna ma trochę na rynku i jest jakby przede wszystkim tutaj ten moment by się by się teraz wywyższać się coś zrobiło tak Super to taka rewolucja już trochę został przez latami, ale tutaj Francuzi dawno, ale ludzi nie wrócą do chciał zwrócić uwagę, że to jest oczywiście od zera to nie jest elektryczna wersja tak jak corsa czy też 208 samochód nowa Platforma nowy samochód fakt, że rozdmuchane to było przez ostatni rok do do niewiarygodnych rozmiarów taką platformą sami żeśmy sami złożono sami, ale słucha tego się przyłożyli mu też spekulując natomiast no dobra wyglądającą nie rozczarował mnie ten samochód wyglądem zarówno w kabinie, jaki na zewnątrz nie rozczarował mnie aranżacją, a rozczarował mnie trochę tym, że trzeba było na niego tak długo czekać oraz tym, że jest tak bardzo drogi, ale sam będzie tak jakby to już zupełnie nowe dobra siadamy do orędzie będzie siadamy do środka i przede wszystkim fajnie wykończone fajne jakoś znowu nawiąże do BMW to niczym się nie różni się naprawdę jakości wykończenia jest to bardzo estetyczne bardzo schludne nie ma takich jakich elementów, które wyraziły wg mnie no pewnie, jakbym tam 3 dni miał to może coś znalazł, ale nie o to chodziło w czasie tych miast i powiem ci, że jak tak patrzy na ten samochód przypomina go to coś mi się nasunęło wie, że tu jest obsługa szła albo taka sama łatwiejsza niż w volkswagenie golfie i w tej chwili potwierdza swoją opinię, że z tej trójki nowej golf octavia i Leon golf jest najłatwiejszy nowy w obsłudze i ten Fort uwagę, a jest w Elektryku to pasuje też powiem ci te ta stylizacja to obsługa pasuje elektryków i ona nie jest wcale taka trudna trzeba się tego nauczyć myśleć co będzie przypadek volvo, którego się nauczyliśmy dość szybko też kręciliśmy nosem ja oczywiście staram się też dużo na parkingu najpierw zapoznać się z tym samochodem i jest HOKEJ jest 1 rzecz w ogóle kuriozalna otwieranie przednich tylnych szyb wybrać się, że nie ma do tego oddzielnych takich przycisków, ale tak to wygląda musisz ja mówi aktor 30 zamknąć tam na drugi raz nacisnąć pewien guziki przy zmienić się front na Rio i dopiero wtedy może się za nie wiem co to tak, ale wiesz, bo to jest 20 centów tańsze pamięta, że kiedyś było tak w oplu uważa, iż nie wiem czy nie insignii, bo nie pamiętam tego to zraża, że coś takiego wymyślił wino po prostu bez sensu, ale to takie drobiazgi tylko, że jednak, ponieważ najpierw otworzyłem wszystkie okna to potem się zastanawiam szybko jak je zamknąć i dlatego doszedł po lewej stronie jest taki właśnie panel dotykowy cały oświatę, toteż jest nowy element tych nowych volkswagenach, ale ruszymy tobie wnętrza jakość akceptowalne powiedział, że na niezłe no fajny ten ekran na środku to wszystko biało jasny nie ma takich kolorów jak w seacie Leonie, ale Sojusz taki, a funt trochę niosła taki, a fundatorów biało biało, więc iPhone i to i to pozytywnie bardzo może może za bardzo się przestraszyły nas nowe nowe rozwiązania w innych spalinowych samochodach dobra, więc przez ekran przed kierowcą jest wg mnie ciekawsza ładniejsza niż w skodzie jak większy czytelniejszy, ale niejakiemu od razu mówi jeździłem z nim siedział no dobra ruszyliśmy to jest rakieta 7 do setki czytam 73 bardzo przyjemnie nie żyje sprawnie jeździ słuchaj za aktorkami to różnie bywa czasami ten układ kierowniczy jest taki gumowa ty tutaj tego nie zauważyłem to tutaj np. wrażenia zjazdy niecałych 2 godzin i niecałych 100km były pozytywne tylko pozytywne negatywne co było zużycia energii średnio miało być 15,517 ja jechałem wszędzie, gdzie się do obok red recytowałem na końcu między 1819 kilowatogodzina setkę nie miałem naładowany do pełna miał na 270 km wróciłam 3 zostało miałem potem zasięg pewnie 200 nieważne w każdym razie pali więcej prądu, że tak się wyrażę było 200 budowali łapali no pali więcej prądu niż słuchaj niż niż niż żywą nowie żartuje mówiąc spowiedź zużywa więcej prądu niż niż powinien wg danych i to i to i to nie tak jak w hyundaiu, bo w hyundaiu zużywa tyle trzeba fajnie zawraca wieś, bo to jest napęd na tył chyba nie myślą mam nadzieję tylko 1010m średnica zawracania no to konkurs fajny zadbany samochód tak bym określiła na koniec ceny i co tam mamy pod maską słuchaj 204 konie to zawsze będzie w tym roku w przyszłym roku 146 koni różne pojemności akumulatora ja miał 7058 kilowatogodzina jest dostępny 78 kilowatogodzin jeśli chodzi o jakie jaką moc przyjmuje od 100 w zależności od wersji do 125 koni zasięg to też różnie w zależności od wersji tam od 300 kilkudziesięciu niecałe 400 to ponad 400 w praktyce trochę mniej jednak nawet dość sporo mniej cena 155 tak jak mówiłem to ona na najtańszą najdroższa wersja projektu 214 000 to nie jest tani samochód, ale nie ma właściwie jak jeśli chodzi o elektryka naprawdę, bo przecież traktujemy jako elektryk siano, więc ma jak można traktować mogę Rosjan uważa za prosię złe, bo 8 minut poświęciliśmy na to uwagę Edi 3 i to nie był stracony czas proszę państwa, dlatego że są takie miejsca na świecie, gdzie całkiem poważnie rozważa się nawet dochodzi się do wniosku, że trzeba samochody spalinowa jednak zlikwidować w wielkiej Brytanii mówiło się o tym, że w roku 2040 sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi, ale również samochodów hybrydowych ma zostać zakazane ostatnio ta data została zmieniona na rok 2030 piąte, a teraz dyskutuje się roku 2030 jako takim możliwym do wprowadzenia, jeżeli chodzi o zakaz sprzedaży samochodów samochodów spalinowych mamy tutaj też taką ciekawostkę z rynku brytyjskiego ona jest powiązana z tym rokiem 2030, ale też pamiętajmy o tym, że mamy oraz dziwne czasy tak do końca ten przykład reprezentatywny nie będzie, ale oczywiście ci, którzy chcą chwalić Bamber będą będą mieli tutaj dodatkowe paliwo Otóż w sierpniu w wielkiej Brytanii sprzedano więcej samochodów elektrycznych hybrydowych dokładnie 33 000 niż samochodów silnikami diesla, których było 29 700, a to już dla niektórych znak czasów kolejne np. tego, że samochody elektryczne mogą nam trochę pozmieniać naszą rzeczywistość to Kalifornia Kalifornia zawsze stan amerykański stan, który zawsze był na czele takich proekologicznych zmian to oni pierwsi wymusili na wprowadzenie katalizatorów do sprzedawanych tam samochodów i te normy emisji spalin zawsze w Kaliforni był bardzo bardzo rygorystyczne i to od lat siedemdziesiątych to tak działało natomiast 2030 piąte roku to jest ten moment, w którym samochody elektryczne mają być czy samochody bezemisyjne mają być jedynym dostępnym środkiem transportu, ale oczywiście samochody spalinowe nie zostaną zakazane to nie jest tak, że nie będzie można nimi jeździć będzie można mieć ale jakby ich dostępność będzie będzie wyższy co ja mam wrażenie, że wreszcie chodzi o jak rok temu jeszcze mówią, że 2 lata temu, że nie widzę efektu kuli śniegowej to w tej chwili zaczynam dostrzegać jeśli chodzi o samochody elektryczne jest jeszcze 1 ciekawostka zwanej to znaczy, że zobaczą mamy 100 Mb mamy rok był przełom dziewiętnastego dwudziestego wieku mamy połowę samochodów mamy 13 samochodów elektrycznych 13 spalinowych 13 parowych parowe wyginęły pewnie wrócą, chyba że od będzie tutaj ich na bezpośrednim następcą, ale wraz wtedy były setki firm tras operujemy tak naprawdę kilkunastoma potężnymi koncernami motoryzacyjnymi, które mają w swoich rękach kilka czy po kilkanaście Marek, czyli mamy volkswagen, który ma seata audi i zgodę mamy mamy toyotę mamy Reno same mamy różne sojusze, ale pan do tego wszystkiego tylko kilkanaście, jeżeli chodzi o samochody spalinowe i na to, że my nigdy przenigdy nie dawali żadnych najmniejszych szans, gdyby tamto i nie dawaliśmy nigdy najmniejszych szans marką chińskim na to, żeby w Europie cokolwiek działa zawsze mówiliśmy, że to nie przyjmie to nawet nie ma mowy, bo kupując samochód kupujemy coś więcej tylko samochód tak zawsze było w Europie w stanach natomiast Zobacz, jaką łatwością można to jest oczywiście gruba przesada ale o ile łatwiej jest zacząć produkcję samochodów elektrycznych nawet w formie start-upu mówię tutaj o Tesli czy innych tego typu przedsięwzięcia jest taka firma amerykańska również, która nazywa się lord Town to jest start-up założony w ubiegłym roku kupili od koncernu General Motors słuchaj fabrykę w kraju m.in. Chevrolet Cruz produkowanej w tym w tej fabryce w przyszłym roku mają zacząć produkcję auta na waszą Marka loft Town to będzie pick-up elektryczny pierwszy na świecie jeszcze przed Teslą 600 koni 5,5 setki zasięg 400 km wygląda naprawdę Super 50 parę tysięcy dolarów będzie to kosztowało jak się okazuje 40 000 zamówień zabrano jak się okazuje wiesz możesz tak samo jeśli chodzi o chińskie marki w piątek powiem państwu takim pomyśle Marka Andrzej Marka brytyjska, ale samochód produkowany w Chinach jak się okazuje też tutaj jest jakaś ja też jeszcze przypomnę, że łamane są takie szaleńcze, ale jednak pomysły, które będą realizowane, o których mówiliśmy firma losy Motors plus TR mówiłem parę tygodni temu moc 1080 koni zasięg na 1 ładowaniu 830 km to Tesla i pan, że kraj prawie konkurencji to widzieć tutaj to się rozwijano wszędzie od najtańszej najdroższa najmocniejsza najsłabsze elektryka rządzi przeważa elektryka rządzi kłaniamy się to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan by jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA