REKLAMA

"Wychowane przez wilki" czyli esencja sci-fi według Ridleya Scotta, ale czy na pewno udana?

Po sezonie
Data emisji:
2020-10-08 22:00
Audycja:
Czas trwania:
52:56 min.
Udostępnij:

Choć "Wychowane przez wilki" w potocznym mniemaniu są serialem Ridleya Scotta, tak naprawdę są produkcją nadzorowaną przez Aarona Guzikowskiego. Mają być jednak hołdem dla słynnego reżysera i rozwinięciem jego wizji. Pytanie jednak: której? Tej znanej z filmów "Obcy: 8 pasażer Nostromo" oraz "Łowcy Androidów", czy tej, zdecydowanie mniej interesującej, znanej z późniejszego "Prometeusza" i "Przymierza"?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn Jakub Janiszewski to jest audycja po sezonie, a dzień będziemy mówili o serialu, które wzbudza dość spore emocje spory dyskusje, chociaż nie wiem czy ostatnio od tych dyskusji udział mianowicie chodzi seria wychowane przez wielki serial reklamowany bardzo specyficzny sposób, bo tutaj za wabi posłużyło nazwisko Ridleya Scotta czy absolutnej supergwiazdy jeśli chodzi o science-fiction filmowe to ambitniejsze science-fiction, choć na dobrą sprawę Rozwiń » by się zastanowić tak spojrzeć uważnie listę płac to jednak twórcą tego serialu jest niejaki Aaron Goździkowski nie Ridley Scott, choć wydaje się, że jest być może trochę taki zabieg jak dziewiętnastowiecznej pracowni, gdzie ten miejsc do składu stawia swój podpis na dziele swojego ucznia po to, żeby w pewnym sensie za firmować zaznaczyć, że tak tutaj próbuje niniejszym ten utwór, bo samo wojska zdaje się mocno się angażuje w promowanie tego serialu bardzo broni upiera się przy tej wizji, która tam została zawarta, a wizja jest taka powiedziałbym trochę pokłosie z początku na pewno tak nam się wydawało, że to jest może nawet polemika może rozwinięcie tego co się wydarzyło Blaugrany, że 2049 niestety jak się okazuje również wmiesza się to obcy, czyli to drugie wielkie dzieło Ridleya Scotta, ale to może za moment do momentu kiedy, kiedy mieliśmy do czynienia w samym samym wyprowadzeniem tej sytuacji z z tego świata druidów wydawało się, że rzeczy bardzo ciekawa mianowicie tak jak w tym drugim było grane, że mamy do czynienia jak występ w tym podstawowym pytaniem czy androidy są rzeczywiście twórcze czy ten największy akt twórczy człowieka czy płodzenia potomstwa jest tylko przypisany ludziom trochę banalnie tam wyszło nie będziemy się chyba dlatego wspierali ten film nie jest szczególnie udanych, choć w płaszczyźnie wizualnej oczywiście bardzo wiernym przedłużeniem tego świata, które Wileńska nam zaproponował na początku lat osiemdziesiątych pierwszą dla grane, że to jest tutaj się wydawało, że serial ma szansę w pewnym sensie poszerzyć tę wizję może nawet wejść z nią pewną polemikę zgłębić ten temat mamy do czynienia z parą Androidów 1 Android one właśnie matka drugi ojciec, które wychowują dzieci, ale wychowują bardzo specyficzny sposób one są niejako hodowane takich pudełek, w których znajdzie znajdują się jako zarodki ogrzewane chciałem tej matki Androida walne funkcjonuje ta para jak para rodzicielska absolutnie oddana tym dzieciom właściwie w rzeczywistości pozbawionej technologii to jak taka pierwsza rodzina jak się potem zresztą dowiadujemy to jest bardzo słuszne skojarzenie to jest pierwsza rodzina to ma być pierwsza rodzina na dobrą sprawę można byłoby sobie zadać pytanie i to pytanie, gdzie w tym serialu jest być może ono jest najciekawsze, kto to jest ten rodzic sprawdza czy jestem od kogo pochodzi komórka, która zostaje zapłodniona czy system, który dostarcza tej drugiej komórki plemnika to jest ten, który wychowuje, który się zajmuje, który wchodzi w relacje, które pokazuje świat, którego poświęca się codziennie i wówczas to pytanie, które miało taki charakter ostateczny w przypadku dla trenera filmu brat jej rany tak drugiego filmu natury trochę, jakby traci zasadność prawda to już nie jest rozmowa o tym czy androidy mogą mieć jeszcze więcej mogą wychowywać to właściwie dyskusja staje się trochę bezzasadne tak by można było sądzić myślę, że to te strony powiedział no ale potem się zacięło i wiemy, że to też tej pierwszej części, które zgadzam się stopą jest dużo ciekawsza niż ta druga sięgało też gdzieś do źródła takiego intelektualnego, żeby rano nie mówię mówię o o pierwszej części czy tak nie więcej do szóstego odcinka tego serialu myślę, że tam te odcinki sięgały też do źródeł takich filozoficznych intelektualnych pierwszego trenera tego klasycznego najbardziej klasycznego, ponieważ tam padały pytania zgadzam się również z tym, o czym mówi, że to jest w duchu Ridleya Scotta i też to jest serial, który pochodzi z takiej szkoły, gdy Ridleya Scotta, bo im pierwszą ble ble i trenerze nie powiedzieliśmy tylko do powiedzmy teraz oczywiście Ridley Scott czy przyłożył wyreżyserował 2 pierwsze odcinki był też z producentami bardzo oczywiście widać to jego metodę w tych pierwszych w Chinach są zresztą szczerze powiedziawszy najlepsze całej serii i te pierwsze odcinki moim zdaniem sięgają do tych fundamentalnych pytań, które najbardziej interesowały Ridleya Scotta gdzieś na początku jego kariery tak naprawdę naprawdę ma on pytał oczywiście o to czy sztuczna inteligencja może być człowiekiem, gdzie są granice człowieczeństwa co to znaczy być człowiekiem tutaj tt tt kilka pierwszych odcinków jak gdyby nawiązując do tego, o czym mówi pogłębiały te pytania to znaczy ja widziałam widziałam tych Android dach, jakby następne pokolenie Androidów czy jak gdyby nie te, które jeszcze zastanawiały się czy są sztuczne czy nie mają uczucia czy nie tylko te, które już potrafiły myśleć by już zadawały sobie pytania co znaczy czuć jak człowiek wiem, że jest tam sztuczne, ale czy to znaczy, że jest mniej ludzki człowiek i to były pytania, które gdzieś tam cały czas Ridleya Scotta się pojawiały, zwłaszcza w tej pierwszej części w tym tej płyty IT w tym pierwszym łowca Androidów, które Ridley Scott wyreżyserował i miał myślałam, że następne odcinki pójdą dalej to znaczy, że ta refleksja, która z dzisiejszej perspektywy, kiedy wyszły każdy z nas obcuje ze sztuczną inteligencję, że zostanie zawarte pytania zostaną pogłębione, że zostaną zadane jeszcze dalej i jeszcze jeszcze głębiej natomiast po kilku następnych odcinkach i po absolutnie uważam kuriozalnym finale, który właśnie odebrał całą przyjemność oglądania tego serialu długo muszę tutaj właściwie przyznać mam absolutnie zafascynowana i stronę wizualną i pomysłami i właśnie intelektualnym intelektualnymi pytaniami taką grą zwiedzą widza i pewnie ten koniec, który absolutnie odbiera całą taką powiedziałbym nawet głębia tego co co na początku ten serial obiecywał to nie jest serial, który potępiam w czambuł to znaczy to nie jest także ja jestem absolutnie przeciwniczką tego natomiast on mnie ogromnie rozczarował na bardzo wielu płaszczyznach przede wszystkim na tym, że zatrzymał się w pewnym momencie i nie wiem nawet w warstwie tych rozważań ryk religijności wydaje się płaski banalny właśnie przez to, że się osunął jakiś taki taką pustkę jak już oddaje głos Bartek tylko jeszcze dopowiem 1 rzecz, która mniej chodziła po głowie, kiedy oglądałem ten serial żony niestety złożony z takiego błędu, że to co było najlepsze w brzuch ranę, że pierwszy zostało porzucone to co było nieudane blaszane drugim zostały pociągnięte dalej, a to co jest naprawdę fatalne Prometeusza i przymierzu zostało tutaj właściwie wprowadzone jako treść główna czy dobrze Otóż muszę się już zamyka, mimo że potem jeszcze dodamy dokładnie tym samym chyba chcę powiedzieć, bo właśnie to co jest pani rozczarowujące serial jest na pozorność filozoficznych tematu, że tak naprawdę Ridley Scott pozoruje właśnie Goździkowski sięga do takiego do takiego kosza tematami w filozoficzne fantastycznymi, do których przyzwyczailiśmy od czasu właśnie dzięki zjawisko to i tak naprawdę dzięki jego obcemu dzięki pierwszemu trenerowi dzięki paru innym tego typu firm, ale mam wrażenie, że oni biorą bezrefleksyjnie te wyjmują osoby te elementy nie pogłębiają zupełnie tych pytań, które były tam, kiedy postawionej brzmiały interesująco, a tutaj zaczęły na powierzchni bardzo płytko, próbując udawać takiego dochodzi coś więcej i gdyby to był, chociaż 1 temat tej mówiliśmy nie ma on czy androidy do budynku bankowy temat czyli gdzie jest jest istota człowieczeństwa człowiek maszyna miejsce, gdzie to się przecinać inteligencja już jest wyłącznie z rezerwą dla człowieka co przesądza o tym, że jesteśmy ludźmi to byłoby już byłoby, o czym opowiadać, a może już ten temat nie został wyczerpany natomiast rzeczywiście głównym tematem przez większość sezonu okazuje się religia religia, bo para głównych bohaterów, czyli na androidy mają założyć nową cywilizację na nowej planecie mają wolną od roli wolną od religii to, a z drugiej strony obserwujemy trochę nie do końca rozumiem, dlaczego śledzących ich próbujących odnaleźć wyznawców religii są son mit realizmu całej drodze i tak modlący się do sola właśnie taki można by powiedzieć, jakie taki radykalny odłam kościoła katolickiego właściwie Sol ma wszystko załatwić i na wszystko pozwolić liczyć tylko hierarchia religijna takie rafinerie religijna tak jak w tym najbardziej fatalnych odsłonach kościoła katolickiego wprowadzić jakiś tam straszliwych wypatrzy właściwe obserwujemy taką zdegenerowany kast na tych wybrańców religijnych także to naprawdę nie jest przyjemny obrazek mam też Czechy pocieszeniem czemu służy tak naprawdę, bo tam nie pada żart teza dotycząca ligi co miał ręce nogi stawowy konsekwentnie rozwijana przedstawiana widzimy, że też jest zła, ale religia jest zła tylko przedstawiciele są zdeklarowani mamy natomiast religijny przebudzenia bohaterów, którzy tych religijnych przebudzenie nie mieli wcześniej, ale zostaje wyjaśnione, dlaczego następują czemu służą skończy wszystko bierze takie poczucie, że jest jakiś humbug filozoficzny, który próbują nam tutaj sprzedawać twórcy twórcy trochę za dużo no Kalisz właśnie tej klasyki science-fiction i jednocześnie nie mają w sobie takiej ciekawości tego świata stworzyli, który na powierzchni w bardzo bardzo interesujący, a to mi nie przeszkadzała akurat na studia takie poczucie, że z tych napięć religijnych to myślę może coś ciekawego wyjdzie to znaczy, że to nie jest taki zły zamysł pokazanie świata pt. ziemia, które trzeba porzucić, bo właśnie gry religię wojny religijne wyniszczyła doprowadziły do właśnie zjedzenie wszystkich zasobów to porzucenie ziemi przez bardzo rozwiniętych technologicznie, ale za to bardzo Nosek Czarski jednak przedstawicieli mit realizmu też się wydał bardzo ciekawe również ciekawe mi się wydało to, że kiedy już uzyskujemy tą nową ziemię no właśnie taka może być przeróbka Biblii, kiedy uzyskujemy tą nową ziemię nagle się okazuje, że prawdziwy głos Boga słyszą ci niewierzący ci, którzy się wyparli wszelkiego myślenia religijnego, że to właśnie do nich jak przychodzi ten głos, który z głosem być może zwykłej moralności, bo tam, gdzie właśnie jedyne co mówi to jest nie zabijaj to jest moim zdaniem interesujący tam jeszcze coś dało z tego wyciągnąć natomiast moment, w którym ten serial Damian właśnie padł, ale tak kompletnie pan przewrócił się pod swym ciężarem to jest moment, kiedy tam się zaczęło być już za dużo wszystkiego łączyć i to ja mam takie obawy co do Ridleya Scotta zjednoczony jak wszyscy pewnie tutaj wszyscy którzy, choć trochę było science-fiction bardzo szanuje i ma oczywiście takie poczucie, że tak to wszak to geniusz te 3 filmy najważniejsze, czyli blade runner obcy pierwszy, czyli ten ósmy pasażer Nostromo no i tak ma Luis prawda czy takie właśnie można powiedzieć punkty zwrotne współczesnego kina i zarazem potem długo długo nic i kolejne wielkie dzieła jednak strasznie napuszone strasznie przeładowany i właśnie popełniający non stop te same błędy te same błędy, które popełnia też ten serial, czyli za dużo treści za dużo takiej rezerwy rozgrywki Piskiej za dużo tego traum to ta to znaczy tak jakby nagle to rząd dostał duże budżety dużo środków mu potwornie po prostu zaszkodziło to ja powiem coś w obronie tego serialu bo mnie się naprawdę tak jak powiedziałem do pewnego momentu ten serial bardzo podobał i uważam, że on po prostu nie wykorzystuje swoich szans, ale świat, który stworzy został stworzony i myślę tutaj o różnych jego elementach takiej z to jest to jest świat, który jest ogromnie wciągający i opowiadanie historii powoduje, że my chcemy oglądać ten serial bardziej bardziej chcemy dowiadywać myślę, że rozczarowanie wynika z tego, że obietnice, które są nam dane na początku nie zostają spełnione ale kiedy oglądam, zwłaszcza w pierwsze odcinki, gdzie poznajemy ten świat, kiedy patrzyłam na wizualną stronę tego wydawało mi się, że to jest świat ogromnie jednak świeży w takim po okazaniu obcej planety poprzez kolory też z zielenią wyblakłe błękity wyblakłe zimną przestrzeń ale gdzie nie ma śniegu ani takich elementów, które do, których nas bardzo często science-fiction bardzo często science fiction przez przeszkadza, że to są takie planety, które jak gdzieś widziałam albo światy, które jak dziś widziałam tutaj połączenie technologii tych przedziwnych Androidów ubranych lateksowe kostiumy z taką siermiężną ością takiego taką prymitywną kością wręcz świata w jakim się znajdują i sposobu życia prostotą tego świata takim najlepszym znaczeniu, jakim się znajdują bardzo długo miałam ochotę poznawać ten świat głębiej no problem polega na tym że jak by poza tym światem nie widzę nic nic mają oczekiwania zostały spełnione, ale sam za czym sam samo zbudowanie tego dziwnego świata pokazania apokalipsy, która odbyła się na ziemi wydaje się, że to było bardzo interesujące i bez wątpienia to był jeden z tych elementów które, które są dla widza, wciągając myślę tutaj nie tylko tej stronie czysto wizualnej, ale również samej konstrukcji tej tej przestrzeni tego dziwacznego miejsca z dziurami w środku jakimiś potworami właściwie takim szkieletami potwora, który niestety późniejsze możemy podejrzewać cóż to za szkielet takim takimi przestrzeniami, które nie są do końca oczywiste i uważam, że to jest jedna z tych rzeczy, które należy docenić, bo to nie jest tylko także w warstwie intelektualnej ten serial zawodził wie, ale w warstwie wizualnej jest coś oryginalnego ciekawego coś co mnie wciąga tak w ogóle tak jak mówiliście o tym ile Ridley Scott jest twórcą tego serialu samo Goździkowski przyznawał, że kiedy przyniósł ten pomysł do Scotta jego firmy produkcyjnej to skok stał się współautorem całej tej wizji pewnej plastycznej, ale też filozoficznej wizji, więc ten serial gdzieś uciera pomiędzy tymi 2 twórcami, mimo że Arek Dzikowski jest były odpowiedzialne za scenariusz, niemniej mam wrażenie, że ta wizyjne koszt ten cały świat stworzono jest bardzo ze ducha już poprzedni twórczości Scotta połączy się monochromatyczna ten ponury egzystencjalizm tam jest widoczny w tym jak pokazujemy ten świat jest bardzo źle Scotta, ale też to plastyczność musimy wspomnieć, że za tę stronę odpowiada Dariusz Wolski Polski operator, który od czasów Prometeusza pracuje się stale jest liderem Scottem mają na koncie już 9 produkcji z czego 2 dopiero osoby w tej chwili realizowane są co pokazuje jak jak jest to bliska współpraca jak jak ważnym stał się członkiem tej ekipy Scotta, ale jeszcze mam wrażenie, że ten świat, który widzimy wychowany przez wilki jest bardzo podobny świat, który oglądaliśmy Prometeusz i obcym odsetek i świat, który jednocześnie są bardzo widowiskowe też to jest coś co nie zachwyca w tym filmie tak od strony warsztatowej znaczy takie połączenie widowiskowości tej Areny z jednoczesną skromnością, bo jak rozmawiać, ale to jest coś co co na to jak chciał zwrócić uwagę moim zdaniem to jest coś co bardzo cechuje Ridleya Scotta równocześnie coś z czego on nie do końca tak, aby miał pewien talent, który nie, którego nie umie użyć ostatnimi czasy tak powiem czy ma niezwykłą zdolność budowania można by nazwać taką jak to się mówi psychoanalizy zdolnością negatywną, czyli na taką taki talent do budowania stron sporu dosłownie zdań bardzo dużej ilości z taką ilość jeśli można tak powiedzieć ciszy z bardzo dużego takiego wydarzenia się takiego dojrzewania scen dojrzewania tej sytuacji dla mnie takim absolutnie przykładem tego jest scena z pierwszego obcego, w której Android atakuje wyślij to jest bardzo taka silna scena, w której właściwie dzieje się coś bardzo szybkiego, ale mnie do końca nadąża my nie wiemy co to jest tak samo jak ona tego nie wie też mu za wielki talent dramaturgiczny wielki talent taki powiedział performatywne i właśnie reżyserski, żeby to tego użyć, żeby nie spłaszcza z tej sceny nie zrobić z tego czegoś oczywistego od początku tylko pokazać się jako pewien dramat, który rozgrywa w sposób, jakby niejasne dla wszystkich tak do końca nie wiemy ani ani jakie są motywacje niczym to się skończy to jest taki duży i jest wiele takich sytuacji Ridleya Scotta wiele takich scen tak samo się dzieje w celnie Luis finalnej scenie chcemy właśnie jesteśmy totalnie zaskoczeni tym co się wydarza prawda wydaje się, że to zupełnie inną stronę idzie, gdzie pewne rzeczy nie są powiedziane, mimo że one są treścią tego bardzo dużo w jego najlepszych filmach natomiast mam wrażenie i tutaj też w tym serialu też to się pojawi natomiast on któregoś momentu odkrył jakieś takie przebijanie płyty deską to znaczy jakieś takie wielkie sceny, gdzie ktoś musi dokonać jakiegoś czynu i czasem to jest po prostu auto parodia to jest to, czego już się ludzie śmieją w rozmaitych komentarzach pod adresem tego serialu to jest trochę ta scena z Prometeusza, w którym statek kosmiczny obcych cywilizacji wyglądające jak wielki Donat spada na szali strony zaczynają gonić one zamiast czekać w bok biegnie prosto to są takie jest takie rzeczy, że patrzy na te listy czemu to tak tylko po to, żeby uzyskać w skale, która właśnie nie wiadomo czemu służy tak jakby się zakochał się tych rzeczy takich potężnych gestach i cała ta skromność cały ten rodzaj właśnie taki przestrzenną ości tej reżyser znikną może właśnie dlatego, że to nie do końca jest jego seria może tutaj jestem, ale mówi o pewnej ewolucji jako reżysera czym wydaje się, że państwo skończyło w latach dziewięćdziesiątych do niego, ale są zaczął robić film ten serial podąża taką to to wszystko, o czym mówisz jest wyciągnięcie tych takich najgorszych cech jego twórczości, ale też być może dlatego, że to jest takie zapatrzenie mistrza natomiast ta ciekawość nie znaczy uroda tego świata czy niezwykłość tego świata dla mnie jeszcze wraca do to tego, o czym Bartek mówi nie odbywa się wyłącznie na poziomie zdjęć to jest jakaś taka wizja i to się trochę z wami nie zgadza, że to jest powielanie już takich miejsc, w których byliśmy i wizji, których doświadczaliśmy ja miałam jednak uczucie, że to jest coś dziwnego świeżego to poczucie takiego miejsca, w którym nigdy nie byłam oczywiście cudzych ogromne co posłowie było dla mnie bardzo było we mnie bardzo silne i sądzę, że to jest osiągnięte nie tylko, że to jest wyraz pewnej oryginalności tutaj no ale właśnie powielania powielania swojej własnej wyobraźni, ale wszystkie błędy, które działa w tym serialu są tak naprawdę pokłosiem być może podejrzewam jednak scenariusza, który no nie nie nie wypełnia tej wizji tego ogromu wrażenia, że ten serial oczywiście pada pod ciężarem patrona, że Ridley Scott, który groźnie znam ten świat jest jednak jest trochę więcej tego lidera, który w obcym maczał palce widzimy też te motywy od ceny pojedynczej kontroli dniami, które są prawie jak jak cytat dla trenera natomiast mam poczucie, że to co ty mówiłeś, że pierwsze 2 odcinki reżyserowane przez lidera Scotta są najlepsze właśnie, dlatego że potrafi spuścić powietrze potrafi przeczekać wie, że ta cisza służy czemuś potrafi ukryć pewne rzeczy to jest to co było tą siłą obcego pierwszego, że nie widać tego obcego tam przez moment na lata w kosmosie duży nieistotne to może być tak gumowa lala to nie jest to nie jest ważne ważne jest to, że ten strach, który tam jest obecny nie jest po prostu postacie związane prawda czy to jest takie jest to istotne w horrorze bardzo podobne rzeczy dzieją się Black ranę, że pierwszym tam jest przecież tyle ujęć jest jakby budujących takie napięcie między martwym waży między lalką człowiekiem między pewnymi elementami jakieś takiego sztafażu cena graficznego scenografię, która zaczyna się ruszać bardzo to jest mocne i potem nie miałem takie wrażenie, jakby trochę jako reżyser właśnie padł w momencie, kiedy dostał z dużo możliwości technicznych dużo możliwości dużo, jakby środków efektów specjalnych duże budżet 1 cała ta machina po prostu zjadła od momentu, kiedy musiał się trzymać scenariusza właśnie bardziej historii opowiadania i w pewnym sensie sztuką obrazem to znaczy kombinować także uzyskiwać pewne fakty to naprawdę dobrze szło natomiast ostatnie filmy są po prostu straszne tak to jeszcze tutaj to też jest straszne co się stało z tym serialem jest po prostu straszne nawet, że trochę to samo nasza klasa stosowanie tej drogi też mam poczucie, że dla Scotta, którego ja mimo wszystko nawet mimo tych niedobrych filmów wielu ostatnich zawsze będę cenił jakoś podziwiał absolutnie wszyscy będziemy oceniani przez dzieci wchodzą słowo, bo myślę też chcę podkreślić, że to taki reżyser, który myślę że, zwłaszcza dla naszego pokolenia jest bardzo istotne, bo on wprowadzał takie elementy, które potem pod podejmowała kultura i które potem też cywilizacji, jakby czytała to to nie są rzeczy istotne tylko dla kin to są rzeczy istotne dla kultury to są mówi absolutnie się wpraw w dodatku wprowadził pewne gatunki na salony absolutnie w nich wartościowe, a kino artystyczne to ten początek jego kariery, kiedy rzeczywiście był taki bezbłędny właściwie, bo tego pierwsze filmy dorzuca dziennego pierwsze pierwszy film, czyli pojedynek wg Konrada znakomity, który był to też taki moment, bo może warto o tym powiedzieć skoro mówimy o całej twórczości Scotta Scott był trochę niechcianym dzieckiem Hollywood, że członków takim chłopakiem, który ogromny talent nie mógł przebić i nie mógł w depresji ścieżek wydeptał sobie w sposób taki, że po prostu zaczął robić reklamy po kilku latach stał się legendą brytyjskiej amerykańskiej reklamy i kiedy już zadebiutować wykład 40 przez rząd opowiadanie Konrada zrobił to za własne pieniądze wydał 700 000USD za ten film i stworzył jedną z perełek kina i później życie wśród wielkie tytuły, bo goście od razu zrobił łowca Androidów obcego celne Luis i jakoś się napędziła może to pierwsze filmy były też tak dobre został wszystkim udowodnić, że jest wystarczający bardzo możliwe, ale też wielki talent do bycia progresywnym wyczuwanie tematów to jest rzadka cecha prawda, żeby tak dobrze wyłapywać co za chwilę zaś era zrobienie obcego w siedemdziesiątym dziewiątym roku jej czy dla brane są też takie firmy re politycznie bardzo dobrze wyłapią to co co już w tym w tym czasie zaczynało być obecność i ludzie czuli prawda dziewięćdziesiąty rok ten ma ilu jest właściwie koniec ba lasów w kinie prawda to jest ten to dostrzeżenie, że teraz tematem będzie właśnie obecność kobiet jako bohaterek kobiecych postaci racji kobiecej w ogóle to takiego wyparte go zupełnie kultury przecież tematy jak gwałt prawda przemoc seksualna, która tam pokazana bezbłędnie, bo właśnie jest w pewnym sensie nieobecna zasugerowana u wiesz, że wyborcy znowu wrócę do strony wizualny jest też autor takich obrazów, które każdy ma pod powiekami wiem nawet użyła słowa i koniecznych no nie wiem czy jest ktoś, kto nie nie przypomina sobie ostatnie sceny Stemm Luis czy jest jakikolwiek twórca jakiegokolwiek obrazu science-fiction, który mniej lub bardziej nie nawiązał do łowcy Androidów, gdzie właściwie wszystko od tego, że noc spadać, gdy pada zimno pada jakieś wielkie neony i takie psie przy przełożenie na język nowoczesności kina dual właściwie każdy w mniejszym lub większym stopniu odwołuje się do do tych wirtualnych elementów w jego twórczości, więc to jest również pod tym kątem niezwykle ważne ważne reżyser nie mam ważny właśnie, że ci wszyscy twórcy, który tym razem pracowali z nim partii pod ciężarem nie mają jego talent mojego doświadczenia 80 dwuletniego Ridleya Scotta, który wie, kiedy należy po prostu pomilczeć na ekrany to będzie świetne a, opowiadając tę samą historię ten sam reżim ten sam scenariusz spadek jakości między odcinkami pierwszymi 2 pozostałymi poprzeć po pozostaje od 0306. jest drastyczny to się robi własną nudnym filozofowania, które z kolei później scenarzysta próbuje ratować ten scenarzysta właśnie zachowuje się trochę ze świetlicy korzysta się w Jasną zrobił bardzo dobre firmy dlatego nie mogę zrozumieć jak na jakich łatwych trikach próbuje budować chcę z historii biją się podnieść trochę tego chce byle jakości, którą popada w on się już takich chwytów trochę tanich chwytów z horroru, gdy wypływają jakieś dziwne istoty, których nie wyjaśniamy właściwie, dlaczego pewien czy bohaterowie widzą co one czemu służącą w takim strażakami do Ząbka to, żeby mogli szybko odwrócić kamerę trochę zgłosić muzykę ten widz się wybudził po potem 15 ich przyrządzania natomiast macie takie poczucie, że on bardzo często sięga po takie no pierwotnie winy kina jeśli chodzi o sposób opowiadania nawet pierwsza scena tego serialu w tej ląduje statek na na planecie i znajduje się nad kraterem szósty, jakim tego jest kliszą klisz, gdyby tego nie rejestrował dziecko to była tragedia to jest tak, że ten ich pojazd Android zatrzymuje się na krawędzi tej wielkiej jamy akcję może wpaść no właśnie się znają czy zdolną wyszło czy nie zdążą zresztą jest takie klasowe świecę ostro totalnie dotyczą również jest bardzo świadomy początek jest bardzo bardzo prawda jest takie użycie właśnie tych rozwiązań klasowych, ale Zobacz jak wysiadają ceny zaczynają ze sobą gadać to w ogóle wygląda jak auto parafia natomiast później same rozwiązania przestają się w ogóle dokładnie tak jest coś coś co się bardzo psuje, ale mówi o tym, że w pewnym sensie cała ta ekipa, która tworzyła ten serial padła pod ciężarem jego autorytetu Ridleya Scotta miał się, bo rząd sam padł pod ciężarem, bo jak sobie przypomnimy królestwo niebieskie, bo jak sobie przypomni przywołanego przeze mnie Gladiatora weksel przywoła przypomnimy Przymierze z tym biednym Fassbender grający na fujarce ja środa nieszczęsna przy ognisku, ale negocjatora to siano i ceny są Gardzienice zatem w ogóle być to jest jakaś lipa to cena zaczęła stawiać na pewno można pewna to logiczną tego kina na poziomie intelektualnym stała się oczywista, bo od kilku kilku filmów science-fiction to proteza to co interesujące rząd robi film sesji czy 2 na początku to bardzo długo nie robił i dobrze, bo kiedyś wrócił zaczął powtarzać obsesyjnie te same tematy nie, pogłębiając ani trochę, bo partia nie tego nie pogłębią ani obcym 3 marca niektórzy w ogóle Pragę ma się przenieść, bo jakoś humorem, ale tak jak kolorem jak czy mogę naprawdę jest na terytorium Eliza, że zakwalifikowali złotych globach komedie Bóg wie, dlaczego tak, ale tak tak było natomiast rzeczywiście jedno on absolutnie się powtarza też nie rozwija tych samych myśli, które sam podrzuca to są bardzo ciekawe tropy bo kiedy się pytanie mimo to Utex powtarza niczym tym powtarza to ukrywanie się otwarte po okresie ciebie wszystko fajne bardzo chwytliwe motywy tylko się powtarza po raz szósty i zgodzi się dokładnie w tym samym miejscu zdanie nie mają ani odrobinę więcej dopowiedzenia zostaje się w tournée prze Jeż nie ma w tym miejscu stoi za tym jakaś Super widowiskowa historia to niestety nie ma filmu to jest ciekawe prawda, że przecież ten ten tego ta seria pierwotna filmów obcym przejęta przez innych reżyserów, bo właśnie być może przez to bardzo ciekawa wszyscy się rozwijała zdobyli inni twórcy prawda, że kto inny co chwilę brał się za ten temat uzyskiwał inne efekty, bo inne pytania dla niego liczyły chodzili ze sobą w pewnym oczywiście Mikę mniej lub bardziej udaną oczywiście i jedna z tych firm są ciekawsze inne niestety trochę bardziej nieudane, ale jak jakaś tam dyskusja między nimi była i to co co mówisz o innych pytaniach i o takim unikaniu za pętlę Enia to rzeczy no tutaj też teoretycznie właściwie można by zapytać, dlaczego autor nie wchodzi w polemikę z Ridleya Scotta, dlaczego nie chce zburzyć tej mitologii, dlaczego tak ulega temu tej sile tych banalnych w sumie na pocztę kilka wywiadów walnym dzikowskim i w wynika z nich po prostu, że żony tak pod ciężarem absolutnie świadomie się ugiął się trochę chciał złożyć hołd, ale też jak oglądam ten serial mam poczucie bezradności scenariuszowej jednak mimo wielu potencjalnych świetnych elementów w tym świecie, że kiedy oglądamy pierwszy odcinek i tam pojawia się scena to jest też talent właśnie inscenizacyjny Scotta, kiedy mamy scenę, w której bohaterka Android realne karmi karmi dziecko i to dziecko się już wiemy, że raczej nie żyje i z jej oka spadał za stanowić ożywia absurd kiczowaty obraz, który powinien być jak zły żenujący Scotta staje się mistyczne nagle na NATO ułamek sekundy tam się co wydarza ponad ponad tymi w ekranowym zdarzeniami natomiast oczywiście Arek Dzikowski przyznaje żony zafascynowany no klasykami takiego horroru jak egzorcysta czy ciśnienie, które przywołuje jako bezpośrednie nawiązanie to jest interesujące jakoś się tłumaczy trochę tą taką figurę chłopca zostaje uwięziony jakimś obcym świecie z ludźmi właśnie tutaj z drożdżami, które zmieniają się coś, czego nie rozpoznaje to mogą być interesujące, ale rzeczywiście to to jak on później przepisuje je ubiera to taką Story fabułę tutaj już niestety no odpada trochę od ściany to sam zresztą sam chciał wejść na trochę lipa, jeżeli rzeczywiście miało być to o tym, dlatego że ta postać kompletnie nie pogłębiona my tego dramatu nie czujemy ten chłopiec wszystko mini to znaczy wszystko Coma wszystkie zmiany nie są dla niego oczywiste, ale on przeżywa niby płacze, ale takie, żeby takie płacze reaktywne opłacie opłacie mu przejdzie tak tak tak wszyscy bohaterowie godzą się natychmiast sytuacją, w której się znajdują to jest też straszliwie niewygodny, bo nie są przez to ogromnie niewiarygodnie, bo jak długo możemy wierzyć w to, że każdy nieszczęście zwrot akcji, który następuje powoduje bohaterów właściwie bierne zrozumienie rzeczywistości, w której się znajdują je też nie do końca widzę z całym szacunkiem tym porównaniu nie widzę tej paraleli pomiędzy ciśnieniem, a tym seriale Czyżby to do głowy, ponieważ ten chłopiec czuje się tak naprawdę dosyć bezpiecznie nawet kiedy jego rodzice ci Androida dzielni w jaki sposób popadają w szaleństwo, którego on nie rozpoznają dosyć szybko znajduje do nich drogę i nawet jak i w jakim sensie w ogóle godzi się sytuacja, w której się znajduje i dosyć szybko zaczyna rozdawać karty nowy w nowym układzie i tam, gdzie w wyjaśnieniu był strach niepokój przerażenie i przesuwanie się do takiej krawędzie emocjonalnego napięcia tutaj tego w ogóle nie ma my się nie boimy w ogóle też dyskretny dyskusyjne jest to jest pytanie, które też wystawę, kto jest bohaterem tej tej historii czy są androidy czy są dzieci to jest chłopczyk czy to może jest i ten drugi chłopczyk czy w ogóle dzieci jako zbiorowość, kto jest bohaterem i ponieważ nie jesteśmy w stanie tego tak naprawdę dosyć jasno określić być może ta trójka ona jest tutaj taką centralną postacią, ale nie jestem pewna czy nasza podróż funkcjonalna przebiega w jej towarzystwie no więc, ponieważ nie jesteśmy w stanie się utożsamić z żadnym bohaterem albo nawet nie utożsamia go po prostu postawić się w 1 ze stron po 1 ze stron no to oznacza, że nie jak jesteśmy cały czas wyrzucanie z z tej historii z 1 strony tak jak powiedziałem na początku bardzo mnie fascynuje ten świat, ale z drugiej strony tak fabularnie i tak, trzymając się litery napięcia fabularnego ja w ogóle nie podążam za żadnym bohaterem właściwie czeka mnie nie obchodzi co tam się z nimi stanie i tarza oni umierają potem wracają do żywych to pozostawia mnie o takim takiej obojętności myślę, że to też powoduje, że nie jesteśmy w stanie być w tej historii właśnie nie macie wrażenia, że to cały serial, ale też tak jak te późniejsze sens ich nowe firmy Scotta one są wszystkim strasznie zimne, bo tutaj oczywiście da się tłumaczyć tym, że mamy bohaterów, czyli Androidzie, które nie mają uczuć, ale jest trochę paradoksalne, że łyka żadna z tych postaci założeniem przepraszam, że wchodzenie w słowo, ale moim zdaniem założeniem tego przed takim pierwotnym jest pokazanie tego, że właśnie tę androidy mają uczucia i są empatyczne zostały zaprojektowane zaprojektowane w ten sposób, że strona uczuciowo emocjonalna jest bardzo ważnym elementem konstrukcji, ale zgadzam się stresowi, że to są zimne filmy i myślę, że natomiast adres nie nie jestem pewna czy wynika to same, ale ja, żeby akurat androidy nie jest miłość jakieś, ale wysłali panują takie poczucie, że te pierwsze też były chłodne on w ogóle z chłodnym reżyserem raczej to znaczy to nie jest one były melancholijne może bardziej, zwłaszcza jeżeli chodzi o pierwszego ble ble trenera natomiast nie mają poczucia, żeby być cieplejsze bardziej gorące może ten ma Luis strach trochę bardziej taka natomiast tam też jest bardzo dużo takiego powiedziałbym zaduma Ania o tak takiego bym użył słowa natomiast ja myślę, że ten zamysł, który tutaj tam, który przyświecał temu serialowi on się w dużej zbyt dużym stopniu wykolei przez ten finał beznadziejny w moim odczuciu to ten zamysł mówiącego o tym co tworzy religia jest otworzy wspólnoty nową wspólnota co tworzy rodziny to to są ciekawe pytania w moim odczuciu ten serial próbuje jakoś tam ciekawy podejmować znaczy to jest trochę gra właśnie ze Starym testamentem genezy i z eks sądu, jakby z tymi takimi mitami ludzkości prowadzili opowieść o plemieniu, ale plemieniu właściwie wszyscy są trochę lewymi dziećmi to jest pewna umowa, że należymy do 1 plemienia, a tak dobrą sprawę to Niewiem ten ten był bezpłodny jego dziecko urodziła niewolnica tamten coś dawnej pobyt albo dzieci zostały porwane każdy, więc możemy powiedzieć, że właściwie trochę przerabiamy te tematy biblijne w tym serialu właśnie po to, żeby po opowiedzieć sobie, że to pewna umowa ta ta te więzy krwi ta czystość ta jednoznaczność religijna, która też mitra i mamy tutaj pokazywać na dobrą sprawę właśnie zawsze się sypie to jest pewna fasada za ten cała masa różnicy to się wydawało ciekawe myślałem, że to będzie bardziej tę stronę szło natomiast momencie, kiedy uderzył to wszystko węgorz elektryczny to trochę mniej łapy upadły nowych nie wiem właściwie co chcę powiedzieć, dlaczego tam zmierzyć może zmierzać może to rzeczywiście się okaże w drugim sezonie, ale już teraz jakoś tak zadłuża się zrobiło tego wszystkiego jak oni tylko że, a propos tej tego chłodu pewnego tej nie emocjonalnej opowieści, że na mnie paradoksalnie najmocniejszą postacie 2 najbardziej mnie poruszającą jednak okazuje się postać ojca tego posturze świetnie zagrany, który połączy odkrywać żyć to uczucie FT uczucia wierzę, bo przecież nie są tak zaprogramowane są takiej jak już 100× w sensie widziałem tylko są jednak jakieś odkrycie w sobie pełnym naiwności jak i takich uczyć się spodziewał to poruszające nawet momentami, zwłaszcza w brzegach tam świetny świetny brytyjski aktor, aby kary Salim rzeczywiście wyciąga z tej postaci bardzo wiele, mimo że teoretycznie ma grać człowieka, który jest absurd martwym robotem, a groźnie wyciąga właśnie postaci dużo więcej niż tam było tak uważam poszerzanie od początku są właśnie pomyślany jako postaci, które są pełne uczuć pełne uczuć to znaczy to jest opowieść też o tym dlatego to pytanie rodzice wydają się tak istotne tutaj, że oni są w pewnym sensie tam jestem takie opozycja budowane prawda mamy z 1 strony androidy, które okazują bardziej ludzkie od ludzi bardziej empatyczne bardziej oddane bardziej spokojny, bo zawsze potrafią się wycofać z właśnie pewną nie mają się całe są oddane właśnie tym dzieciom tak jak rodzic być niestety powinien co znaczy musi siebie przesunąć na plan dalszy najważniejsze to dziecko prawda to jest jakiś zamysł tutaj dramat dramaturgiczne, ale też ta druga para rodzicielska ta para religijne jest bardzo ciekawa, bo to jest para, która na samym wstępie w pierwszym odcinku dokonuje zamiany twarzy to tak naprawdę nie są tra ci to są ci ateiści, którzy podszywają się pod Detroit, żeby zwijać z tej ziemi, którą za chwilę szlag trafi i jak się okazuje pechowo dowiadują się nikt chyba trochę późno, że ta para religijna, którą wyeliminowali z gry właśnie na ich miejsce ma syna teraz oni muszą wejść na miejsce rodziców znowu nagle się okazuje, że to wchodzenie w role to być może kluczowa sprawa jest być może ta treść ludzkiego życia tego losu ludzkiego wchodzić w jakąś rolę lidera, lecz już określają ją przyjmujesz jeśli jest rola rodzica to albo tak to się poważnie wtedy jest w tym rodzice proszeni sta jest wszystko jedno czy urodziłeś czy nie czy są twoje komórki czy twoje komórki to jest twoja krew czy nie twoja krew to w ogóle nie ma znaczenia albo dzisiaj to nie udaje, jeżeli w tej w tej roli nie będziesz tkwił tam jest też taka ciekawa scena, kiedy chłopiec wychowywany właśnie przez to fałszywą parę rodzicielską mówi, ale nikt ze mną moich nigdy ze mną rozmawiali o istnieniu trawki ani się nie zajmowali dzieli się okazuje właśnie liczby paradoksalnie nie chcą z tej roli może być lepszym rodzicem tam się wydaje ciekawe właśnie to to co tu się dzieje rodzinność to jak on też wpisuje w pewnym sensie taką trwającą dyskusję o tym co to jest rodzina to jest rodzicielstwa na ile możemy się NATO umówić na ile możemy się NATO w pewnym sensie zgodzić a gdzie jest ta warstwa geologiczna, która tak lubimy absolutyzować mówi matka to matka matka zawsze kocha chyba tylko jedno itd. tak da mówi może nie jest 1, a może może być matka zupełnie przebrany albo matka wręcz niemalże mechaniczna, która jednakowoż jest otwarta, bo to co jest niezwykłe w tej postaci Androida matki jest to, że wznosi się z matką staje taką matką walczącą o te dzieci to też bardzo biblijne prawda, że ona nie nie zamierza się godzić na to, że dzieci umierają zamierza się godzić na to, że może się okazać, że nie będzie tą matką kiepsko nie on po prostu została matką będzie do końca to jest także linie takie scenariusze tego zamysłu takie ideowe o macierzyństwie ojcostwie rodzicielstwie rodzinie religijność wydają się bardzo ciekawe poza Węgorze elektrycznym to wszystko z klastra też mam poczucie, że były bardzo podobają się te wątki się rodzicielskiej Gorzkowski też o tym mówi w wywiadach, że kiedy pisałem inspiracją było to rząd ma 3 synów i próbował sobie pewne role, które nie spełniają pokazywać to było czymś co zainspirowało i tak powstał pomysł musiał demoniczną matkę ruchy idealną, ale moje poczucie, że te pytanie kodeksem ciekawy one podają w serialu oraz firmowany przez Scotta w momencie chcę też pierwsi muszą coś więcej, kiedy one zostaną zsumowane zaczynamy konsumować w pewnym sensie tak historię czy kiedy ci fałszywi rodzice spotykają tego swojego fałszywego syna, kiedy powinien zacząć obserwować dopiero działanie się m.in. pewnej historii może nie tutaj zapada szlabany szklanka przez scenarzystę zostajesz puszczona w osadzie no dobra zadałem pytanie czy słusznie będą, więc tych rozwija, bo mnie bardzo jak, kiedy czekamy na ten moment aż twórcy serialu pokażą nam działanie się tej sytuacji rozwój tej sytuacji między rodzicami dzieckiem między osobami, które wchodzą swoje role muszą się nauczyć nową to tutaj kończy ta historia na tym polu i reżyserek wpuszczone tam przez scenarzystę przede wszystkim taki zestaw takich danych atrakcji, które są trochę innych filmów nagle pojawiają się elementy kina grozy właśnie takie klasyczne trochę niepasujące do tej opowieści na później rzeczywiście skręca w stronę jakiegoś Fantazy i czego chcesz się w paradę teatralną wrażenie, że w tym właśnie też węgorzem wchodzącym na świat i wyznaczający nową cywilizację, a też ta filozofia, którą skoro od początku swojego swojej twórczości fantastycznej uprawiano zawsze była dosyć taka pozorowana mam poczucie, że tym razem się, jako że bardziej dosadnie wypowiada kwestię takich zbliżone, że była był taki dialog między komitecie jednak replika Antek żartowała sobie, cytując Kartezjusza myślę, więc jestem to było zabawne rzeczywiście bohater łowca Androidów rozważ de kart więcej tych jest filozoficzne nawiązanie puszczanie oka widza tak mam również tym razem w tej historii też o tych inteligentnie dzieciach o tym z mega błyskotliwym dzieciak który, jakby w imieniu inteligencji posuwa się zła Ridley Scott i Goździkowski zaś widz czuje, więc jestem dopiero kiedy się zaczyna czuć to te wszystkie nasze postaci odczłowiecza łącznie z drożdżami dziś jest to dość banalnej dość siły konsekwencja tych wszystkich wcześniejszych jego opowieści nigdy nie mów tego co tak tak dosłownej tak wprost na siebie te pytania padały w latach siedemdziesiątych one też trochę inaczej brzmienie co się z nami nie zgadzam uważam, że są inne pytania to znaczy, że jednak to co mówił na początku swojej kariery to było pytanie o wolność jednostki to były pytania w ogóle o to, jakie są twoje prawa, kiedy jesteś podwładnym, jakie są twoje prawa względem tej przysłowiowej korporacji to co jest momentem kluczowym dla ostro modlą ósmego pasażera Nostromo jest moment, kiedy Lipali odkrywa ten słynny rozkaz prawda rozkaz, który mówi Kruse ekspert, bo uczyli załogę można poświęcić nam się liczy dla nas, czyli coś innego bardzo podobny motyw jest właśnie motywem w ranę raczej to, że sprzedaje się do pewnego momentu potem można wyłączyć wysyła się lżej ranne raj do widzenia prawda natomiast w pewnym sensie taką opowieścią o przegranych bohaterka, które walczą z siebie jest też opowieść Terma ilu spraw także one są właściwie przedstawione były też takie badaczki, które uważały, że kobiety w pewnym sensie są takimi Android Androida współczesności, które mają tylko jakby po prostu nosić z w sobie te te nowe biuro bokserskich i tyle prawda natomiast natomiast na dobrą sprawę to co dzisiaj oni próbują robić w tym serialu uważam, że próbują gra współcześni, zadając pytania tożsamościowe te pytania są tylko tylko znowu właśnie taka kwestia się pojawiać one są należycie rozbudowanej pogłębione czy są jedynakiem główna utykają na pewnych mielizn mi się wydaje, że to były szanse na to, żeby pogłębić to są budowane takiej opozycji, które mają pokazywać, że właśnie tożsamość jest jednak coś na co się decydujemy też pewna rola, którą odgrywamy to nie jest coś co wynika z naszej biologii to nie jest właśnie ten fundamentalistyczny nurt w myśleniu, że tusze urodziły, więc jesteś jakiś rząd stoi po stronie, jakby tej takich komunistycznej tej jednostki, która ma prawo się konstruować, która ma prawo wybierać swój los, że ten los nie jest jednak z góry napisany nawet jeśli się słyszy głosy tak nawet jeśli Szaweł stał się Pawłem to i tak to była jego decyzja w pewnym sensie, więc on to nie jest głupie co się dzieje tylko to jest moim zdaniem zepsute znaczy jak naprawdę nie wiem po jakie ich oczach zawsze łączyć, z czym nie zawsze do tych ostatnich, jakby próbach bawienia się tematem obcego systemem Android, dlaczego te 2 tematy połączyć w 1 filmie to co zrobił przemierza nie wiem co naprawdę nie wiem co też nie wiem chyba też nie wiem jest dla mnie wyjątkowe poczucie jeszcze się może nie podziela też może to jest bardzo na wyrost, ale tak, przygotowując się teraz rodzice przypomniałem po pierwsze, te stare filmy, a po drugie to co teraz łowisko mam poczucie, że on sam w wieku 82 próbuje jakoś spina hałasują twórczość pewną klamrą jest taki smutny wniosek, ale dosyć oczywisty, bo z 1 strony właśnie od lat próbuje zamknąć obcego od lat próbuje zamknąć swoje fantastyczne światy to nie wychodzi wiązką musi zdawać sprawę z tego, że to jest nie są firmy na miarę zamknięcia tej tego rozdziału w jego życiu, a też w tej chwili pracuje nad filmem ostatni pojedynek, który jest właściwie w wersji fabularnej jest trochę takim lustrzanym odbiciem pojedynku Kolonowskiego wyjątek potwierdza on próbuje zamknąć 2 rozdziały jak technik klamrami i ile podejrzewam pojedynek mówi, że nieco lepiej to możliwe, że ta w sensie nowa seria zostanie jednak zamknięta w sposób mało satysfakcjonujący także dla niego no warto samemu sprawdzić wychowane przez wielki, czyli serial firmowany nazwiskiem Ridleya Scotta widowisko jego duch jego twórczości bardzo obecny warto sprawdzić samemu na ile udanie na ile nie Jan Malicka Bartosz Staszczyszyn Jakub Janiszewski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA