REKLAMA

Test: Kia Sorento

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-10-15 19:40
Czas trwania:
14:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór nie wiem czy zapowiadane czy nie zapowiadany model, ale testowane omawiany dzisiaj będzie Kia Sorento czwarta generacja, która już sporo mówiliśmy jeszcze nie jeżdżą, bo jednak dość wcześnie Kia zaczęła ogłaszać tą czwartą generację, która ma się pojawić pandemia od premiery trochę opóźniła sporo jest też przecież mówiło Rozwiń » porównywała się tą Sorento do Sorento bez powodu hyundaia Santa efektu już od 2 lat ma przecież nową generację, ale zacznijmy od początku krótko Kia Sorento to może nie jest najbardziej popularny model w Polsce też ze względu pewnie na cenę, bo to nie jest tani samochód rozliczne każdemu jest tak duża, a właśnie, bo to jest największy największy SUV z 480 konkurentów długości mniej więcej, kiedy konkurentów tutaj widzimy jakich chociażby hyundaia Santa widzimy też chyba Skoda kodiaq trochę krótsza czy Ford czy np. rozmiarowi jest bardzo zbliżone mniejsze Tiguan Allspace Skoda kodiaq widzieć coś na horyzoncie jeszcze oprócz oprócz segmentu premium, kto co mogłoby konkurować z Sorrento, bo to jest samochód nie ma zbyt wielu takich bezpośrednich konkurentów są trochę mniejszy SUV sporo większe chociażby Ford Explorer nowość, ale to już ponad 5m przecież prawda pamiętasz pierwszą Sorento pamiętam pamiętam słuchaj nawet, gdybyśmy jeździli no jeździ pan do siebie pan poczekać i to żyć pan pamięta pierwsze renta żeśmy jeździli po Bielanach gdzieś tam po śniegu nie pobierano po prostu jeździliśmy, bo odebraliśmy ją dziś nawet nie nie to żeśmy odebraliśmy pożyczyli od kija była tam Toyota chyba Rosa już wiem, gdzie oczywiście tak jest nadal tam solą dali na taką odbyliśmy pokrywanie streszczając, ale to było druga generacja chyba pierwsza pierwsza pierwsza 2007 rok stażu 1 miliard i tak tak z tego samego siebie znaliśmy tego samego dnia jeździliśmy i który zrobił na nas bardzo dobre wrażenie to w Solidarności zrobił dla nas takie mieszane wrażenia jako auto takie bardzo specyficzna tak bardzo archaiczna za miękkie za miękkie zawieszenie mówią o zmianę, jakby to była terenówka nie słów to było auto to było auto no wtedy wiele osób kupowało, żeby np. wciągnąć przyczepa, więc to był nasz pierwszy kontakt z Kia Sorento jonów pana Piotra drugi kontakt z miasta doskonale euro 2010 i jechałem po auto takie włoskiej szybkie, które mam zresztą do tej pory i właśnie jechałem tą Kia Sorento i ona już było słuchać tak doskonale jeżdżąca tak doskonale zrobiona tak fajnie zaprojektowana w środku taka fajna fajna fajną zawsze zastanawiałem się po co ludziom banki po co ludziom audi skoro wiesz możesz mieć takiego to możesz mieć takiego Super ZTE Super koreański samochód, który jest szybki fajny mało pali jeszcze w dodatku drogich pasz minęło 5 lat trzecia generacja 2014 rok teraz przypominam sobie zdjęcia ktoś większy samochód już widzę wtedy miał ile miał 480 po faceliftingu no toczyły się mniej podobał, ale przód był fajniejszy Zobacz zresztą na te zdjęcia przypomni sobie środek wojny już obsługa przyjemna bardzo prosta tak jak się to obsługa parę lat temu tak taka jest niemal idealna w tych koreańskich samochodach hyundaia i kij jak bardzo łatwo bardzo intuicyjna to jest ergonomiczne i to w kii Sorento trzeciej generacji się podobało tak widzisz jak Acta tak krzyczą oceniały to dobrze wiesz i nie każda kolejna czy może inaczej pierwsza była pachniała mi archaizm mam druga zachwyciła mnie, a każda kolejna jest jak porównuję, bo do zachwycający każda kolej nawet już po prostu brudne albo brzydka albo nie taka no tak to już jest nie jak się raz zakocha to potem już to potem już ciężko tutaj do tego mówi dwójka absolutnie tutaj trafiła w moje moje oczekiwania, chociaż jeździłem w tym roku wiele razy za 4 albo 5 jazdach testowych, sprawdzając używki, a ich już tak dobrze wypadła już tak wiesz już żeśmy się tak nie lubili z tym samochodem po 10 latach to jednak, a to jednak trochę zestarzała no i teraz ma do nadszedł czas na kolejną generację po 6 latach mamy Kia Sorento czwartej generacji nie wiem czy wy, bo przypomniano nam przy okazji tych miast, że ten samochód był wzorowany trochę jeśli chodzi o stylizację na bardzo popularnym w stanach Zjednoczonych szczególnie w Korei modelu celu rajd, który jest samochodem dużo większy, bo ma ponad 5m w Europie niedostępny jak się dowiedziałem nie będzie dostępny w oficjalnej sprzedaży przynajmniej w przewidywalnej przyszłości no i zacząłem oglądać pąki Zobacz siódma taki grill plaster miodu zupełnie inne niż w trzeciej generacji tył to już w ogóle nie do pomylenia o ten łączy na pierwszego dnia myśli niespecjalnie podoba jeździłem dieslem drugiego dnia jeździłem hybrydą jest taki sam hybrydzie, ale inny kolor już jakoś ten tył zaakceptowałem dużo szybciej niż krótki sporty to propoz. Liza tiki, więc się nawet nawet pogodziłem z tym tyłem on jest dość ciekawy czy każdemu się podoba to rzecz gustu ty jak ocenia wygląd tej nowej czwartej generacji patrząc albo nawet nie, porównując go w ogóle jak oceniasz Panie Ministrze Panie Pośle, popatrzeć obejrzy ją ze wszystkich stron, bo ona naprawdę jest bardzo ciekawa jest zupełnie inna niż trzecia mniej chętnych to już jakoś nie do pomylenia złe ona ona jest bardzo kontrowersyjna z tyłu no to jest taki miał wrażenie tak to jest coś do czego jeszcze się nie potrafię przyzwyczaić ten cud przypomina mi trochę Mitsubishi po, a ten tamten ich po nowy pomysł na to żeby, żeby była taka tarcza z przodu tutaj tą tarczą widzę też ich jak takie zabiegi stylistyczne podobno pan słuchać, a teraz dynamiczna tarcza tu tygrysie nos tak, ale są ten tygrysi nos ma pod spodem coś takiego dziwnego co mi trochę nie pasuje, zwłaszcza w kolorze białym a, czyli Belga gdzieś tutaj te proporcje są takie wiesz takie ma może to jest specjalnie po to, żeby nam się tam samochód zbyt szybko nie opatrzył, żeby zatrzeć za 5 lat nadal pachnie mieszanką taką nowością w oczy są tak no i patrzy tak mi przypomina ten plaster miodu z kolei hyundaia Santa nową generację taki jest podobny przy zresztą trudno się dziwić, bo to są bliźniacze samochody tym hyundaia Santa to jest spokojniejszy łatwiejszy do zaakceptowania nie dziwię się w ogóle nie może się pogodzić z czystym byłaby w kij w kii Sorento natomiast wsiadamy do środka myślę, że to każdemu się to spodoba albo przynajmniej zacznie się podobać jeśli zacznie obsługiwać ten samochód, bo nie dojdzie też ładne, bo takie 2 ekrany prostokątne właściwie w 1 linii trochę jak w mercedesach deskach przed paru lat to po prostu jest jak to ostatnio bywa Koreańczyka bardzo proste w obsłudze i jak widzisz to jest taka też ciekawostka, która chyba była już jaguara i Fordach dźwignia zmiany biegów jest takim pokrętłem prawda to jest to od razu można zauważyć też ciekawą rzeczą jest to, że w dieslu jest 88 stopniowa nowa dwusprzęgłowa natomiast w hybrydzie sześcio stopniowy automat, czyli zupełnie inne skrzynie biegów w zależności od napędu i teraz od razu powiem zamiast, zanim przejdę do wrażeń zjazdy diesel mniej hybryda taki zdaje się, że są bazy kraje do diesel mniejszymi podoba hybryda bardziej po pierwsze, powiem, dlaczego cena wyższa o ponad 30 000 więcej pali jest mniej dynamiczny co ciekawe przynajmniej przy przyspieszaniu to nawet danych technicznych, skąd znamy tego i dlatego dziś znamy nawet hyundaia Santa Fed wiadomo, ale znamy też Kissinger, bo tam też jestem diesel 22200 koni to nie jest złe połączenie z tym nowym dwusprzęgłową automatem bardzo dobrze to działa, ale równie świetnym połączeniem jest napęd hybrydowy 16 turbo benzynowy z silnikiem elektrycznym co daje w sumie 230 koni, więc tutaj oczywiście każdy może sobie wygrać wybrać tylko 30 parę tysięcy też istotne, bo zastanawiałbym się co mogło jeszcze przemawiać za diesla skoro jest taki dobry napęd hybrydowy, bo często w dużych samochodach polecamy diesle prawda no ziemię również dobrze policzmy ile paliła się hybrydę powiedz proszę wiesz co w dieslu najpierw zdziwiła, bo to raczej było po przez noc zbieraliśmy go w mieście między 80 na trasie to bardziej 8 natomiast w hybrydzie to bywało między 78 to tak takie było mniej więcej służyć przede wszystkim no i zdecydowanie w każdych warunkach hybrydami paliła, czego nie byłem pewien jednymi drugim przyjechał mniej więcej podobny dystans, bo 200 kilkadziesiąt w sumie km z 1 jedno jest 16 turbo samochód bezpośrednim wtryskiem paliwa 230 Konin to z napędem na 1 oś kosztuje 157 z napędem na 2 oś i 166 000 no, a każdy lot, a diesel kosztuje 180 pan rękę Boga na stronie następną jak nie widzę po prostu widzę zdecydowanie droższy zdecydowanie droższy, ale znamy tego diesla Hyundai Santa ma jeszcze diesle 20150180 być może wtedy jest na pewno jest lepsza ocena być może to byłby dobry wybór dobra, ale teraz tak rozumiem, że wygląd wnętrza z zewnątrz kontrowersyjny wnętrze akceptuje to ładne brzydkie jak dziś to podoba się podoba mi się, bo zresztą dla mnie jest wygląd, owszem, ale ważna też łatwość w obsłudze i tutaj rzeczywiście tu się nic na szczęście nie zmieniło na gorsze rozmiary tej czwartej generacji są niewiele zmieniły wygląd bardzo rozmiary prawie w ogóle to tam centymetr dłuższy trochę szerszy wyższy to są kilkanaście milimetrów różnicy natomiast duży ekran 12 calowy to rzeczywiście robi wrażenie to wszystko sprawnie działa prześwit 17,5 różne tryby są też dojazdy terenowej lepsze świetnie regulowany no bo to jest zwykłe zawieszenie 17,5cm jest wersja siedmio osobowa wieś wersja 5 osobowa ja w tej chwili tejże siedmioosobowej cennika nie ma, ale jeżeli widma scenie przed sobą tak mam Zobacz to dużo droższe jest to siedmioosobowa jeszcze opatrzy masa własna 17001700 kg, żeby to było też łatwo to jest na pewno to będzie na pewno w tym segmencie istotnej i grać taki Sorento, bo to jest udany samochód to niema wątpliwości przynajmniej tych pierwszych jazdach napęd hybrydowy tutaj się udało z pewnością, toteż rząd siedzeń mam tak naprawdę standard, że wersja MLI cel po prostu jest a, czyli po prostu nie ma różnicy w cenie tylko masz w zależności od tego, którą wersję wybiera tak czy Emka, czyli salkę określa także wersja 7 miejscowa w wyposażeniu standardowym aż w wersji 7 miejscu tak no tylko taki miłosny Gary ma ekran multimedialne na miasto świetnie wyposażony samochód ostatnio znajomi kupowali seat Tarraco bardzo bardzo pewne na początku myśleli, że chcą wersję manualną skrzynią z tym silnikiem 15, ale wybiłem to skutecznie go wykupili diesla kupili automat za silnik 1550 koni już tam wiesz fajne wyposażenie wymiary w miarę zapłacili 130 000zł tutaj za naprawdę niewiele więcej dostajesz kurde, hybryda i samochód też z na samochód siedmioosobowy największe na jej tutaj naprawdę to fajnie wyposażono w i czeka nas jeszcze czeka nas jeszcze w wkrótce hybryda ładowana z Miastka do 60 km teoretyczny zasięg ma wtedy być moc ponad 260 koni jeszcze tak patrzy dużo różnych systemów elektronicznych niektóre na szczęście można wyłączyć, bo trochę rozpraszają uwagę np. chociażby taki taki system wyobraź sobie martwe pole no ale to martwe pole polega na tym że, włączając się na przed sobą na zegarach polowej po prawej stronie kamerki pokazują co jest w tym martwym polu to Niewiem czy aż tak daleko, iż to od monitorowania martwego pola, ale ty, ale z już na prezentacji dowiedziałem, że jak na szczęście w wiele wiele systemów może włączyć wiele systemów może wyłączyć, więc duża dowolność monitorowanie martwego pola inteligentny tempomat stop and go, ale system utrzymywania pasa ruchu to akurat dobrze działa jazda autonomiczna na poziomie drugim układ zapobiega kolizjom z funkcją wykrywania pieszych na sporo tego jest mam nadzieję, bo wiesz no to owszem, były 2 dni stale jednak nie jest jeszcze trochę mało będziemy musieli wziąć do testów na na tydzień wtedy będziemy dokładnie badać te wszystkie o dokładne wszystkie te wszystkie systemy kończyły wywrotką tak uważam, że dobry debiut ciekawy model myślę, że w tym przy tych rozmiarach w tym segmencie to rzeczywiście może sporo wywalczyć plany są takie, że chcą sprzedać kilkaset sztuk poniżej 500 myślę, że jest duża szansa skoro Ford Explorer ma się sprzedać kilkudziesięciu sztukach wg pewnie planów forda to tu tutaj myślę, że spokojnie da się da się osiągnąć kolejny zaczął się nie dziwi nas i to będzie sprzedawał wściekły już nowa wieś też ciekawa ciekawa stylizacja bardzo dobry bardzo dobry układ napędowy hybrydowy poczekamy zobaczymy jeszcze dłuższy test nas czeka wtedy wtedy będziemy więcej wiedzieć mówi smoki Sorento nowa Kia Sorento czwartej generacji kończyły się Sławek warszawska walka do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA