REKLAMA

Cudowne lata Adama Nowaka z zespołu "Raz, Dwa, Trzy"

Cudowne Lata
Data emisji:
2020-10-18 13:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
30:07 min.
Udostępnij:

O historii zespołu "Raz, dwa, trzy" i swoich nowych projektach mówi muzyk Artur Nowak.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo jest niezwykle miło przywitać naszego gościa z nim Adam Nowak dzień dobry dzień dobry jestem Adam Nowak witam państwa właściwie powinienem powiedzieć raz 23 Adam Nowak nas zna słyszy i widzi też mamy taką możliwość cudownych latach chciałbym, żebyśmy opowiedzieli o swojej muzycznej historii o historii całej grupy, a także o tym co nas czeka może rozpoczniemy od tego co czeka Rozwiń » fanów zespołu już niebawem fanów zespołu, ale trochę innego zespołu bo by rozmawiamy o wydawnictwie, które ma się m.in. rozmawiamy o tym, które ma się ukazać 30października, czyli Adam Nowak i akustyk Amigos taki twór z twórcą, który powstał ze spotkania Karima Matusewicza zespół Voo Jarka Kaczyńskiego zespół z 23 i mnie Adama Nowaka zespół pracy jako jako podstawowy trzon tego ugrupowania, ale mamy też sporo innych kolegów znajomych Pawła Dobrowolskiego Tomka Nowaka Mariusza, a jego i Melissa de la Rosę oraz cały szereg innych muzykantów, którzy być może z nami, gdy zagrają świetne jest takie ugrupowanie, które ktoś dochodzi też odchodzi albo jak będzie jakiś odświętny koncert wszyscy zagramy naraz i wtedy będzie, gdzie większe ugrupowanie akustyczne trudno wychodzi się z taką premierę w dobie pandemii to szalejącej wręcz biorąc pod uwagę to co dzieje się obecnie nie tylko na świecie, ale w Polsce jeszcze tego nie wiem, dlatego że nie wiem, jakie będą reperkusje by skutków tej premiery czy te piosenki będą pracowały do czasu, w którym jesteśmy czy być może warto było po prostu nagrać, czego nie nie wiem czy potrafię płytę, przy którym dziś świetnie bawią klaszczą wspólnie śpiewają refreny, bo takie piosenki są bardzo potrzebne ja akurat funkcjonuje takiej polityce czy obligacji w takiej estetyce jestem przeciwnikiem terminu poezja śpiewana ponieważ, jeżeli mamy do czynienia z piosenką to nawet najcięższe wieś przestaje być wierszem zaczyna być tekst piosenki traci swoją naturalną wagę i gęstość w związku z tym ja śpiewam po prostu piosenki one się być może różnią od innych, które mają za mają inne zadania nie zawsze twórca potrafi przewidzieć, jakie w konsekwencji będzie miała zadanie piosenka, którą stworzył, bo czasem musi wydaje nam się coś poważnego, a nie jest traktowany tak poważnie jest czasem napisze coś wolnego, a ktoś odczuwa przy tym głębsze uczucia, więc trudno tutaj cokolwiek precyzować rozumiem, że taką takim największym komplementem dla artysty dla muzyka jest to by go zaszufladkować nie powiedzieć, jaką muzykę tak naprawdę uprawianie i wkładać pewien katalog segment który, którego profilu jak jest twoim przypadku i w przypadku też raz 23, bo w kontekście swojej działalności i grupy rozmawiamy dzisiaj czy pusta czy podejrzewam, że nie przepisywali na jakikolwiek estetyki powinna wynikać z naturalnego brzmienia, jakie wydobywa z siebie wykonawca, jeżeli zaczyna intelektualistą rwać po to, żeby odróżnić czy innych to z tymi, jakie jakaś premedytacji natomiast, jeżeli ma taki ani inny wrodzony sposób myślenia o muzyce taką wrażliwość i jaką postawę życiową jakieś swoje przekonania to wtedy to jest naturalne natomiast można oczywiście stylizowany jakiś sposób i wtedy, gdy nie wiem mnie się nie myli się wydaje, że to wtedy słychać w muzyce w piosence, że coś wystylizowane zamiast zamiast być naturalnym, więc charakterystyczne jest fajna, bo jest charakterystycznym, ale ona z dnia na dzień lata z roku na rok jest coraz częstsza do wędrowania z nią jako obciążenie i naprawdę naprawdę wtedy warto nie nie tyle walczyć z tym, żeby zmienić te charakterystyczne, jakie odcienie tylko bardziej zrozumieć to, że się jest z charakterystycznymi zaakceptować to jako nie zawsze jako zaletę grupa raz 23 definiowana była rozmaicie to, jaką muzykę pisze też, jakie teksty można przy tej okazji wysłuchać też były szufladkowania od bandy do bandy posłużę się takim kolonializmem, bo nawet dzisiaj przepisowe przepisowa nową rolę artystów piosenki religijnej prawda to za sprawą pewnego utworu ale, ale tak było no tak żyjemy w takim kraju, w którym użycie słowa użycie słowa Bóg albo Jezus albo modlitwa sugeruje czy jest odbierane jako utwór, który jest pisany z pozycji teologicznych, a ja nigdy takiego z takich intencji opinii napisałem żadnej piosenki to są te piosenki, które trudno wierzyć nic powstały z inspiracji w zrozumieniu własnych wątpliwości one nie mają nic wspólnego z postępowaniem oraz zachęcanie ludzi, żeby chodzić do kościoła czy modlili tylko, żeby zajrzeli w głąb siebie czy wszystko to, czego są pewni na temat swojej wiary ma jakieś solidne podstawy i czy transcendencja, którą wierzą jednostka transcendentny jest dla nich tak samo ważna jak uczucie, którym ją darzą, bo tutaj bardzo często rozdźwięk między między odpowiedzią na pytanie czy bardziej kochamy naszą miłość do bogaczy samego Boga, więc się tutaj zastanawiałem nad tym czy ja jestem najwyraźniej godny spełnienia wszelkich war stawianych warunków, żeby przyciągnąć kiedyś do jednostki transcendentny niż zachęcałbym kogokolwiek do wejścia w ramy by religijności to każdy musi wybrać sami każdy jest jedni twierdzą, że otrzymują łaskę, a inni twierdzą, że robią to w sposób świadomy jeszcze inni mówią, że nie chcą mieć z tym wspólnego jeżeli, a bis wierzę, że Stwórca istnieje przypatruje się tym wszystkim naszym postawą i tym wszystkim wierzenia i naszemu przekonaniu i naszym wyobrażeniom na 1 na jego temat być może pewnym delikatnym uśmiechem na twarzy ani miałeś obaw, że idące w tę stronę gdzieś zostawić zapisani do do tego równo podzielonego świata po 1 ze stron, bo przecież ta dychotomia jest nader wyraźna, zwłaszcza teraz to pierwsza druga sprawa, że też kryterium tego podziału stanowi stosunek do do wiary do własnych wątpliwości do własnego światopoglądu Stobba bardzo miły bardzo pouczające było dla mnie to, że po ukazaniu płyty trudno nie wierzyć nic dostawałem maile od ludzi, którzy byli zupełnie niezwiązani z kościołem katolickim, a mianowicie od buddystów od szeregu rodzaju różnych ludzkich wynalazków nie przynależących do religii katolickiej, którzy dziękowali i mogę tak ludzie dziękowali za to, że posługuje się również ich sposobem myślenia patrzenia na świat pomimo tego, że by wywodzę się z religii chrześcijańskiej odbierają by piosenki, które gdy, które prezentowaliśmy wtedy jako utwory, które łączą pewien sposób myślenia i religii chrześcijańskiej i np. buddyzmu i trochę trochę tak nie podejrzewali o to, że jestem takim de Melo, ale ja nie jestem melon jestem Adamem Nowakiem, który wyłącznie osobiście napisał piosenki, które my, które miały być również użytkowe by one to jest małe dzieło sztuki czy piosenka sztuką mniejszą, ale dla mnie najważniejsza była użytkować i rozeznanie się pewnym problemie, jeżeli byłem świadkiem rozmowy kogoś, kto całe życie postanowił poszukiwać prawdy to tak sobie pomyślę w domu pod o tej rozmowie ze, że przecież, jeżeli ktoś całe życie będzie poszukiwał prawdy to może może nigdy nie znaleźć, więc jego praca idzie na marne i po i 4 pomyślałem, że napisze o tym tekst go napisałem musi bardzo szybko na bardzo szybko się napisał i tak krótki krótki zwrotki tam się łączą w sensie w każdym sensie sobą i na szczęście myślę, że to płyta jest spójna opowiada właśnie o tym, że jesteśmy tylko elementem jest też ja jestem tylko przechodniem i że zdaje sprawę z tego, że jestem tu na chwilę, a byłoby miło, gdyby przy przez jakiś czas swą, bo moim odejściu kilka słów przetrwał ludzkiej pamięci to by było bardzo sympatyczne wychodzi na to może jesteś jednym z najbardziej ekumenicznych artystów jakich ma Polska scena muzycznych nie wiem jeszcze nigdy nie angażowałem ani jakieś takie egzaltowane ruch religijny oka dokumentalne i nie nie byłoby mi nie było z tym po drodze, bo bardzo szanuję ludzką autonomię, która została nam przez twórcę dana im wspólna gimnastyka religijna w okazywaniu by i przekazywanie znaków nie ale jakby nigdy nie nie działała na mnie ja wiem, że jesteśmy przekonani, że im większa rzesza ludzi wykonuje ten sam samą czynność tak ten sam sposób myślenia i kieruje nim czasem myli wiarę w napiętym aktem woli i że, że to ma przynieść jakąś większą im nas więcej tym przyniesie większą korzyść ósmy to jak jednak nie by mnie tutaj tony Halik w Łodzi by zdecydowanie jako ja jako o Tomasz Tomasz Halik przepraszam jako człowiek, który jest wyznawcą tzw. wiary kameralnej, która gra musi się odbywać na stadionach, ale jest strukturalna i równo pomiędzy jakimś środowiskiem zgrupowaniem ludzi to, które wcale nie musi być rzeszą, a propos łączenia nurtów też wydaje się, że to weszliście na bardzo wysoki poziom tego by mówić o ożyciu w piosenkach bardzo poważnie, ale też traktować życie z dużą ironią bądź też pisać ironiczny do utworu chyba, że jeżeli czytam kilka takich w swoim dorobku macie tak jest to jednak jestem zwolennikiem takiego takiej taki sposób takiego sposobu narracji, w której zajmując się za ósmy czymś poważnym, bo to może być tylko w moim mniemaniu, że się zajmuję czymś poważnym, bo ktoś inny może powstać zapis, ale to był zupełnie niepoważne co zrobić, że przyjmując, że zajmuje się jakimiś dla mnie poważnym problemem piosence jednak manto w naturze być może ten rodzaj przekory, który nie powinien mieć powinien te w poważnych wejść do samego końca ze, żeby znaleźć w tej po opowieści akcenty, które trochę spuszczają powietrze z tego z tej tej głębi poszukiwań tego napięcia poszukiwania, żeby się też samemu nie dać zwariować nie za finansować na mniej na tzw. poważne problemy, bo ja nie jestem Bardem, jeżeli wykonujemy piosenki, które jest rytmiczna dynamiczna i ma w sobie element podejrzenia pewną rozrywkową ość to trudno w nich zawrzeć by takie jednoznacznie ciężkie głębokie egzystencjalne treści on tam są tylko jest dla nich znaleziona taka forma, żeby mogły się połączyć zasymilować z warstwą organizacyjną muzyczną to może właśnie ta strona instrumentalne wskazuje na to, że właśnie dostrzega się w tobie twojej twórczości tak bardzo gość użyje takiego słowa tak, ale ja nie jestem z natury bardzo mi nie miałem w sobie nigdy takiej chęci bycia trąbą nad światem i mówienia com i mówienia tłumom jedni czerpie satysfakcji z tego, że słucha mnie większa grupa ludzi nie jest nigdzie nie było moją ambicją i wyznaje zasadę, że dobrze jest się spotkać z publicznością, która jest zaciekawiona opowieścią którą, która do niej nie trafiła przymusowo to znaczy, że nie zawsze przebój przyciąga publiczność tylko przyciąga widownię również przekaz kogoś, kto był na koncercie ktoś, kto przypadkowo posłuchał naszych piosenek i i to go zaciekawiło jak ja zawsze bierzemy taki rozchodzenie się nie nawet informacji o piosenkach, ale tego co piosenka opowiada tutaj, żeby tam było możliwe musi być autonomiczny brzmienie zespołu w moim mniemaniu oczywiście cały szereg wykonawców, którzy brzmiał podobnie też są popularni podobnie do kogoś i też są popularni sobie świetnie radzą przychodzą ludzie na ich im bardziej, bo mam wrażenie teraz tym bardziej że im bardziej się kogoś naśladuje tym szybciej zdobywać rozgłos ja jestem pochodzę z czasów, w których jak się kogoś naśladował to był albo pastisz albo by to było w złym tonie, a teraz to jest najlepszym tonie Adam Nowak raz 23 Adam Nowak jako też współautor innych projektów jest dziś naszym gościem cudownych latach w niedzielnym magazynie Radia TOK FM pozwolą państwo, że zaprosimy trasę wspólnie na informacje naszego Radia zachód wracamy ciąg dalszy naszej rozmowy zostańcie z nami dzięki cudowne lata cudowne lata w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kończą się państwo w towarzystwie Adama Nowaka dzień dobry dzień dobry witam państwa serdecznie witam ciebie, a właściwie należeć do do grupy tych ludzi, których przedstawiać nie należy, bo wystarczy, że wypowiedzą 2 zdania ten charakterystyczny głos natychmiast zdradzić kim słuchacze mają do czynienia to też pewnie potwierdzi, że ilekroć podnosisz słuchawkę, bo ktoś do ciebie telefonuje to właściwie nie ma wątpliwości ktoś po drugiej stronie potwierdzam, ale pole rozpoznał rozpoznawalności stanowczo się zaczyna zawężać ze względu na maski, które nosimy od jakiegoś czasu, bo przedtem było tak, że są maski przepraszam w sensie ścisłym nie te które, które dziś mają pokazać nas innymi niż jesteśmy no mamy maski na maskach teraz mamy maski na maskach maski na twarzach, więc jesteśmy kilkakrotnie zasłonięcie przedtem bywało także ktoś rozpoznał oraz 23, bo rzadko ktoś do mnie mówi o Adam Nowak idzie albo dzień dobry panie Adamie najczęściej to jest oraz 2 przyjdzie potem przyszedł taki moment, że rozpoznawano mnie chodziłem jak pani ekspedientka w sklepie stała tyłem jak mówię dzień dobrych parę słów ona nie, odwracając mówi pan wraz z 23 Indie, skąd pani wie rozpoznał pana głosie mówi Okaj teraz poleci za zadanie miło i ktoś ostatnio przypatrując się mówi pan gra w tym zespole byłem pod maską i w kapturze mówi nie odezwałem się ani słowem mówi pan gra w tym zespole oraz pracy jest wie, a jak pan to rozpoznał po oczach, więc dom pachnie to nie bardzo zaskoczyła, a skąd w ogóle się nazwa grupy, bo i nie wiem nie znam nie zgłębiałem natomiast intuicja podpowiada mi, że mógł być to taki pomysł nie wiem pochodzący z takiej burzy mózgów bardzo wyrafinowane w swojej opowieści równie dobrze bardzo prozaiczny nie mieliście pomysłu nazwy grupy mieliśmy rozmowy na ten temat, ale trwała przez jakiś czas niedługi, ale były na części podzielona, bo jakoś musieliśmy się nazwać było nas 3 i i próbowaliśmy na początku nazywać się 3, ale to jak ustawa nie do końca nam leżało w sensie takim właśnie wychodził przed państwem zespół 3 no tak, aby przed końcem zespół 2 to już była, gdyby trochę to było tak za widzisz, bo była kolejna grupa w historii polskiej muzyki nie chciałbym gatunkowo zbliżać wraz z tym poradziła nazwała się ich troje to atak na wschód dlatego myśmy je ustalić wcześniej, ale nie poszliśmy tą drogą i poszliśmy sobie, że tak, że wszyscy zaś żaden z nas nie ma takiego etosu bankowca i buntownika lat osiemdziesiątych, a te zespoły miały swój albo oba miały bardzo swojej przekornej nazwie typu sedes itd. ale dziś defekt mózgu i to wszystko miało ręce nogi, bo do tej to są nazwy, które pochodziły, jakby od nich to był to była polityka, ale myśmy byli ani nie chcieliśmy, żeby nasza nazwa niosło jakąś ideologię taką, żeby się odbiorca zachodził w głowę jakież to jest głębokie, że ta nazwa ma taką ideę za sobą, że teraz ten zespół nie wiadomo, o co nam pokaże nie doszliśmy do tego, że będziemy stanowić liczebnie dziki, bo one nie są sobą żadnej ideologii i to bardzo przepracowały i myślę, że to nie jest wyrafinowany specjalnie natomiast wynika z pewnej prostoty myślenia o tym, że jeżeli coś ma być prosto przez przedstawione to powinno mieć proste słowa i zostały nam liczba, skąd w ogóle jesteście przypominam sobie pierwsze spotkanie z wami po waszym debiucie telewizyjnym, bo tam można było zobaczyć was większości przypadków po raz pierwszy później zobaczymy was w Krakowie nieopodal rynków kurcze karnie i tam tam rzeczywiście pomyślałem sobie cha oni, czyli raz 23 są z Krakowa była to połowa lat dziewięćdziesiątych Atomic to mit oczywiście myśmy powstali jako zespół oraz 23 zostaliśmy w Zielonej Górze tam studiowaliśmy wszyscy razem i pojechaliśmy byliśmy kojarzeni nie wiem, dlaczego z Krakowa po pierwsze, dlatego, że wygraliśmy tam studencki festiwal dzień dziesiątym roku, ale jakoś być może asów daliśmy do jakiś ja wiem, że miejscowi w Krakowie mogą mnie tutaj trochę porzucać inwektywami jakich krakowską ości także plasowaliśmy tą polityką do do tej historii Krakowa do śpiewanej historii Krakowa, ale my my jesteśmy przynależnej do żadnego środowiska jesteśmy zespołem który by stanowisko własną politykę oprócz tego oczywiście cenimy i niby jesteśmy zawsze pod wrażeniem wielu piosenek, które wykonywali artyści z Krakowa i dziękuję i kojarzeni z Krakowem to jednak my z tym Krakowem jako wielkiej sympatii do miasta ludzi jest to całościowo nie mamy wiele spółek zastanawia mnie do, do której grupy wam jest najbliżej jeśli chodzi o muzyczny o muzyczną stylistykę, bo dziś tak, próbując tej szufladki rozpoczęliśmy w miejscowym w tym katalogu tego co ważne dla polskiej muzyki dziś widzę jak waszych sąsiadów elektryczne gitary też do pewnej ironii dość podobnym podobną warstwą muzyczną, a może nawet pod Budą, a może nawet biorąc pod uwagę historię późniejszych grupy Strachy na Lachy zresztą jest z Poznania tak tak urodzony w Poznaniu no właśnie, więc ma dość bliskiej związek do kogo, do której grupy mam najbliżej mentalnie, bo wy byliście przecież pierwsza jednymi z pierwszych razem z faktycznym liderem tak pamiętam jak elektryczne gitary by zaczęły miały swoje by jest bardzo zaskoczył jakiś piasek piosenka to już koniec w bardzo się to spodobało po pierwsze jako utwór na koniec koncertu, a drugi taki w ogóle Kopy kończymy imprezę pt. nie ma dalej po co funkcjonować, bo to już koniec, ale tak oczywiście bardzo przewrotne teksty Kuba tutaj świetnie to świetnie to napisał jest co nie ja nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie, bo zakład każdorazowo kiedy i kiedy miałbym mówić jakimś podobieństwie to właściwie w wielu wypadkach i pobrzmiewa w każdym z FK w każdym zespole też pobrzmiewa innych zespołów tego nie by izba jest bardzo trudno znaleźć, choć dzisiaj Gruper, które nic, której nie pobrzmiewa nic, czego się wcześniej słyszało, bo 1 jednak wszyscy jesteśmy pewnym procesie rozwoju muzyki popularnej i każdy każdy na każdym gdzieś wędruje Czyżby wchodzi najpierw w jego ślady, a potem usiłuje skręcić w ścieżkę której, którą podąża całkowicie sam po dziewiczym piasku, na którym nie ma żadnych innych śladów to tutaj nie wiem są elementy podobne by poetyckie satyryczne do morza niby jestem satyrykiem, ale takie przewroty przewrotnością owe do elektrycznych gitar dobrze prezentują chciałbym operować na kongresie tutaj akurat, skąd oskarżenie elektrycznymi gitarami, gdyby dać Kubie Sienkiewiczowi do zaśpiewania piosenkę nie pal papierosów no to uznalibyśmy, że to jest znika kawałek absolutnie prawda tak tylko, żebyśmy napisali jako dowcip muzyczny, a powstał dlatego, że to szansa, że rozwinę temat, ponieważ 80 latach usłyszałem taką reklamę w jednym z jednym z audycji radiowych z bardzo znane osoby wtedy była duża moda na niepalenie bardzo znane osoby Nowym Jorku nagrywały takie króciutkie wypowiedzi, dlaczego nie należy palić wielkiej znanego pisarza, który nie śpiewać i podstawił mu mikrofony ze śpiewu idącą idącą godzącą w Łącku to było całe jego wypowiedź i mity zostało to byłoby dziś połowa lat osiemdziesiątych i dziesiąty został w pamięci mówi może być tak spróbować trochę opisać tak ten także to nie jest takie proste po prostu nie pal tylko ludzie palą jakiegoś powodu i problem w tym krytyk środki piosence opisać, dlaczego młody młody ca pali bo, bo jak Palin to to wtedy inni zazdroszczą, bo się popisuje przed innymi on już wiara oni nie on jest taki dorosły itd. więc nową to było dość muzyczny zupełnie zrobił jakąś tam swoją karierę, ale jeszcze większą zrobił u mojej mamy graliśmy dziś na Cytadeli w Poznaniu i zrobiliśmy z tego taką wersję bardzo cię ciężką rockową co jest wydaje się niewiarygodne u nas, ale jednak i moja mama zrobiła na koncert gra się piosenka napisy moja mama już taka dojrzała osoba podeszła po koncercie mówi najbardziej mi się podobała ta ostatnia piosenka ja mówię mamo, ale ta o tym, że widzenie pan mówi nie chodzi o to, że to było takie mocne jest Stoch tak jak wcześniej mówiliśmy życzeń czasem chcę coś mocno pokazać, a potem ktoś czy cele lżej, a ktoś odbiera zupełnie inna, ale ta piosenka musi odpowiedzieć miała swój efekty edukacyjne terapeutycznym kiedyś na jednej z imprez zaproponowany jest utwór dość powszechny by jubilatce, która kończyła właśnie równy wiek zadedykować właśnie i przejęła się na tyle przestała palić, czyli jako tutaj postrzelony hipokryta osiągają pozytywne sukces była jednak jestem palaczem i napisałem piosenkę również na podstawie własnego doświadczenia, bo będzie kasa będzie źle, więc to jest moje jedyne wytłumaczenie w stosunku do hipokryzji, która jest zawarta między mną, a tym utworem, ponieważ zachęcam do niepalenia są, paląc artyści muzycy, zwłaszcza ci, którzy do tworzą na przełomie wieków i robią od kilkunastu kilkudziesięciu lat bardzo często ten Czub buta im tempie troszeczkę już nie są tak lub agresywni w swoim przekazie raczej przybierają stonowane formę, ale na ogół byliście spokojnie refleksyjnie i co teraz będzie zmieniał się charakter twojej twórczości, ale także całej grupy no bo rozumiem, że każdy artysta ewoluuje tak, ale myślę, że większym zagrożeniem jest narastająca Piskorz 6 z powodów z powodu wiary we własne doświadczenie zdobyte na przestrzeni kilkudziesięciu lat i najczęściej tak by ważne te u nas też to się przydarza czasem ze, że ta epicka wkrada nam się utwory czasem o tym rozmawiałem z kolegami by tak delikatnie bardzo, bo skoro już uwierzyliśmy tak bardzo siebie i jeżeli mamy takie możliwości, że można grać cztero minutowy utwór, gdy 10 minut, bo są solówki zmiany, które wchodzą na bieżąco są spontaniczne to jest bardzo przyjemne i to też buduje świetnie atmosferę na koncercie, ale jednak studia sprawdza się najbardziej forma to 330 do 4 w zależności od tego czym jak opowiada utwór i tego się należy trzymać, bo to jest tylko ich piosenka to jest, gdy zjawisko, które w sumie nie wiem, dlaczego tak wiele znaczy ludzkim życiu, bo oba bardzo piosenki znaczą dla niektórych bardzo wiele zmieniają im życiorysy podejmują decyzję było wysłanie piosenek czy wsłuchiwania się piosenek dobrze, bo szlachetny piosenki mają szansę zmiany czasem świata odrobinę lepsze, ale to są tylko aż piosenki, więc ja bym jednocześnie twórca piosenki mówi mówił także warto się słuchać absolutnie całą strukturę jakiegoś utworu, żeby dokopać się do intencji twórcy, bo one gdzieś tam wszystkie są zawarte czy to jest czy to słabości, jakim jest doskonałość nagrania czy w pewnej stylizacji tekstowej, która mówi, że autor mógłby powiedzieć znacznie prościej, ale postanowił wszystko tak zagmatwane, żeby słuchać uznał za inteligentnego itd. itd. mówi o tym, że jeżeli by twórcami nie rozpozna sam swoich słabości to będzie epatował zakłóceniami, które są niedobre dla słuchacza dlatego 2 tak ważne są poszukiwania w środku samym sobie ich rozsypywania się jak cebula, żeby dotrzeć tam do samego końca okazuje się, że cebula jest gruba, ale ten ten środek jest taki malutki tam to jest takie takie coś z tego to jest cebula to jest coś najważniejszego tak dziękuję za rozmowę dziękuję za poświęcony czas przy okazji też taka refleksja wasza interpretacja utworu małej absolutnie powinna być takim fundamentem właściwie takim testamentem przekazywanym młodym ludziom, którzy idą jak dorośli świat fantastyczny wykonanie mówi, ale to Młynarski tutaj prawda bo to by to jest jego tłumaczenie to jest to jest perełka, jeżeli chodzi o opisanie w tak niewielu sylaba w 1 wersie to naprawdę tam po mistrzowsku zresztą w wielu utworach, ale rzeczywiście to jest to jest piosenka drogowskaz ona może służyć każdemu w każdym wieku, bo każdorazowo gdzieś wyruszamy w jakąś podróż i podejmujemy jakieś wybory, jakie decyzje, więc to jest utwór, który jest utworem użytkowym jak najbardziej Adam Nowak był z nami teraz obiecany kawałek przed premierowo na naszej antenie, o czym mówiliśmy w pierwszej części naszej rozmowy były cudowne lata z Adamem Nowakiem dziękuję bardzo, dzięki serdeczna rozmowa Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CUDOWNE LATA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA