REKLAMA

Z Damaszku do Krakowa, czyli syryjski punkt widzenia

Los Polandos
Data emisji:
2020-10-20 22:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
42:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
los Polandos, czyli niepolski punkt widzenia słuchamy Radia TOK FM wieczór Radia TOK FM jeszcze raz dobry wieczór mówi Paweł Sulik, a skoro minęła godzina dwudziesta druga to przyszedł czas na program los Polandos, czyli niepolski punkt widzenia dziś naszym gościem jest pan łaskim Brazil dobry wieczór dobry wieczór, gdzie się panu rodzin gdzie, gdzie rodzą się w Damaszku Syrii w 1970 ósmy i tam w Damaszku chodził pan do szkoły tak w Damaszku mieszkało 35 lat i o co Rozwiń » przyjechał do Polski i 8 laty tak jak wyglądała pana szkoła jak pan pamięta podstawowa w Damaszku co pan tam robił co panu się najbardziej podobało, czego pan nie lubił w szkole w Damaszku nie lubią pamiętam, bo od dawna, kiedy ją dziecko był muzykiem dlatego to był dla mnie bardzo trudne, kiedy muszę znać coś na pamięć np. nie lubię tych przedmioty, które ja muszę się na pamięć nam geografia lub historii coś takiego zawsze bowiem muzykę lub malarstwo, ale też pamiętam teraz miało bardzo dobre dobrą relacją z matematyką to był fajny czas, jaki dawno jest już teraz jeszcze 5 lat coś takiego topią podstawą w Damaszku teraz pan na jaki bardzo piękna pytanie, bo nie nie myślało o jak było mu jest c w Damaszku podczas jaki, kiedy ją dziecko w szkole do to był piękne relacja z znajomi znajomymi i z mamą rano, kiedy ona robi dla mnie lekko i kanapki to był piękny czas byłem dobrym uczynnym szkole, ale nie bardzo lubiłem kiedy, kiedy na pamięć muszę znać, jakie informacje itd. jakie w, jaki sposób pan czy pana koledzy nie wiem koleżanki spędzaliście w szkole podstawowej wolny czas, jakie były gry, jakie były zabawy faktyczne mnie był dużo grałem w piłce nożne kocham sport dużo sportu było u nas oraz dużo grałem gram na instrumencie ograł na flet, kiedy miałem 5 lat około 5 lat i dużo dużo muzyki było w moim życiu, kiedy ją dziecko tak dużo sport, a skąd się wzięła muzyka pana życiu pan w tak młodym wieku zaczął grać na instrumencie, dlaczego faktycznych moim rodzinne tata on gra też na lód nie moja mama ma piękny głos mój brat grana perkusji mój wujek grana skrzypcach, jakiej w Syrii faktyczne jeśli mogę mówić to jest zwyczaj figuruje w Damaszku mimo 1 osoba o jedno osoba rodzina grane na jakiś instrument szczególnie moment tradycyjnej lutni lub Anu, jakie sępa tutaj w Polsce jak zwyczaj u nas dużo ludzi oni grają na instrumentach tak jest to pan mnie w domu o mnie w domu, jakim zawsze to było muzykę to zawsze było muzykę w moim życiu tak domu czy pan grał na różnych instrumentach zamiast biegać za piłką razem inny na tak tak tak tak tak to był piękny czas tak jest w, kiedy pan chodził do szkoły czy to było także przepraszam, że to pytam, ale w Polsce jest bardzo niewielka wiedza dotycząca Syrii czy klasy były w podstawówce koedukacyjne chłopcy dziewczynki razem chodzili do klas czy osobno jak to wyglądało nie to zależne od regionu aktywne u mnie moim robiono to było przed jak 2 lata przed jak i około 1970 to było chłopaki sami dziewczynę sami i krok po kroku zaczyna wycieki razem ja miałem 2 lata, kiedy nie miało 4 na tę, kiedy było obce sami i potem były jak eksperyment 1 rok i kiedy było na gimnazjum pamiętam robiliśmy razem dziewczynę i upadł a kto pamięta pan ten moment jak najlepsze dziewczyny pojawiły jak o tym rozmach, a tak a jakie były komentarza było było u nas szczególnie w moim regionie mu, kiedy relacja z dziewczynami albo jakie kopie kobieta mężczyzna lub chłopak dziś cenę to o mieliśmy normalnie relację nie było żaden problem jeśli nawet kiedy byliśmy graliśmy np. biegamy lub graliśmy coś na ulica o zawsze to było dziewczyna ich paki razem graliśmy też powodu mój region jest mieszany między chrześcijaństwo mostu Manu drugi dzień był dużo dużo ludzi to ten region w Damaszku dlatego do razem byliśmy graliśmy razem i oczywiście, kiedy zaczynaliśmy mieć lekcje razem, bo inne uczucie było od początku to było jak tydzień potem nawet to bardzo przyjemny czas i Super było, a czy pamięta pan w szkole czy to było ważne albo zwracano uwagę na to czy jak ludzie wiedzieli, że ktoś jest chrześcijaninem ktoś jest muzułmaninem czy to było widać w sposobie w jaki ktoś ubiera czy proszę tak u nas u nas faktyczne w Syrii przed wojną ten temat w ogóle nie było niestety teraz jest wojna i wojna zniszczyła dużo o życie w Syrii, ale przed wojną w ogóle nie było żaden nie był żaden różnica między ludźmi nawet pił jeśli np. ja zapytam pan chce pan jestem muzułmaninem przestrzennym to nieprzyjemne niegrzeczne pytanie to dla nas to było, kiedy ją w Syrii w ogóle nie było różnica nawet dla mnie jako osoba jestem religii religię i też moja rodzina nie jesteśmy religijni rodzina religijną ale nie było w ogóle nie było ten en pytanie czy ogólnie na ulicach np. u mnie ud w ten sam budynek to różnych religii to było w tym samym budynek nie ma różnica między ludźmi miło teraz też niestety 8 lat temu pojechał z Syrii dlatego też nie znam teraz jak sytuacja, ale moja moi znajomi oni mówili niestety jak trudną sytuację troszeczkę wojna granie bardzo dobre role w tym kierunku tak jest a kiedy dokładnie wyjechał pan w Syrii taktyczne wjechało do Polski i 2013 już za miesiąc w styczniu 2008 lat będzie będę już mieszkam w Krakowie od 8 latach jest on, zanim wyjechał pan z serii jeszcze pan tam był na studiach muzycznych prawda tak od początku skończyły w 1998 pamiętam pierwsze studia inżynierskie wielu jest chęć minie, bo państwo i pod tym studiowałem w Akademii rzecznych w Damaszku teorii kompozycję i kiedy skończyłem w 2010 potem uczyłem na Akademii muzycznej w Syrii 3 lata i potem, kiedy skończyłam studia w Syrii i ale nie miało możliwości kontynuować studiów tam szukałem na zewnątrz jak i gdzie Francji lub Niemczech i moja koleżanka zwróciła uwagę na to, że w Krakowie jest bardzo fajna szkoła już w Syrii miało jak i kilka nagrań i nut Lutosławskiego lub genewskiego Chopin też wysłałem dokumenty do tutaj do Akademii zacznie w Krakowie zostało akceptowane i pojechałem z powodu całą kontynuować moje studia, które nie mogą Syrii dlatego skąpią tutaj w Polsce magisterium potem doktorat, ale panu nic pan wyjechał jak rozumiem z Syrii, zanim się zaczęła wojna tak a kto miał 2 lata 2 lata to było rybą wojna zaczyna 2011 ja wyjechałem tzw 2013, a jak to na początku wyglądało czy pan miał wrażenie, że dzieje się coś strasznego czy jak też czy jak to się pogląd biało na pana życiu ta wojna w Syrii, kiedy zaczyna faktyczny po zaczyna demonstracje na ulicach, o co bić się to o tobie bardzo trudny czas, ale jeszcze np. kiedy było w Syrii jest wolna nie było tak mocno jak np. 2015 albo szesnasty to było było bardzo trudny czas, kiedy np. piliśmy w domach 20 dni, bo to było niebezpieczne na ulicach np. dużo było od początku pierwszy część miesiąca nie było w ogóle nie było broni strony demonstracja, ale krok po kroku, kiedy zaczyna wojna i objął w jakiej broni na ulicach, kiedy pamiętam kiedy spacerowała np. Damaszku i ja nie wiem jeśli w ramach domu lub nie to jest bardzo, kiedy rano mówią do mamy i do widzenia i nie wiem jeśli wieczorem wracam nie to było niebezpieczne z powodu dużo, a sam nie wiem po polsku, ale Morten np. dużo na ulicach tamten czas w Damaszku szczególnie w jakiej ostatnio 67 szans to był bardzo bardzo trudny czas oczywiście to było niespokojne i dużo spraw było w strachu, ale pana pan wyjechał do Polski do Krakowa na studia, a pana rodzina została w Damaszku tak tak tak teraz moja ta mój tata moja mama 2 braci mam w Damaszku tak teraz coś co Polacy tak również tam się z nimi w ogóle pani nie spotkał nie spotkało, kiedy było tutaj w Krakowie wróciło do Damaszku u po chyba było 8 myśląc różdżką w Krakowie potem pojechał tylko 4 dni i od września 2013 teraz jestem w Krakowie tak nie nie pojechał do Syrii i nie spotkam się z rodzicami mój brat był tutaj mnie 5 lat temu na 10 dni i potem on wrócił do Damaszku i te ostatnie spotkamy się na mama tata od już prawie 7 lat nie spotkam się z nim z nimi, jaka jest ich sytuacja nie chcieli wyjechać z Syrii on nie chce elita wyszli ja mogę mówić bardzo też szereg, bo mój to ona 83 lata moja mama też 756 lat i to bardzo trudne z powodu widz jest trudne pracy jest trudne nowej wiedzy i mam traci co, że oni też mają bądź inne dzieci itd. i jezdni nie bardzo łatwej jeśli jesteśmy tam, jaki tata mama pracy i ich rodziny oni jak i około 10 albo 11 osób to nie bardzo łatwe i 11 osób 11 bilet samolot to np. to jest nie to jest bardzo trudne tutaj 23 mieszkanie szkołę dla dzieci i po prostu mój tato powiedział mi do ja nie chcę zacząć nowe życie od zera np. tutaj w Polsce lub Austrii myślenie on on całą został Tomasz oparty tu w Warszawie otrzymał pan tytuł magistra studiów kompozytorskich w rozmowie w Krakowie przepraszam w Polsce w Krakowie później stopień doktora też w Krakowie na kierunku kompozytorskim niesamowita kariera zaczął pan komponować w zasadzie można powiedzieć, że całe twórcze życie takie profesjonalne to pan związek z Krakowem z polską tak jest ja jestem bardzo to jest zaszczyt dla mnie jestem dumny co skąpią tutaj w Krakowie piękne piękne szkoła muzyczna i kiedy byłem w Damaszku pan mam np. całe całe pracy Chopina mam w domu w domu już znam Lutosławski Penderecki, kiedy ją w Syrii nawet nie tutaj moim zdaniem szkoła muzyczna w Krakowie jest bardzo bogaty bardzo profesjonalne dało mi dużą otwierała drzwi tam nie dla przyszłości jestem wdzięczny mam nadzieję 11 dnia mogę oddać Kraków Kraków dała mi dało mi dużą dało mi moje życie po prostu bardzo dziękuję muszę pana zapytać o 1 rzecz pan pochodzi z takiego rejonu świata, gdzie jeśli chodzi o wpływy muzyczne jest niesamowity skarb różne kultury różne trendy style to jest niesamowite i przyjeżdża pan do Polski pan mówi, że słuchał pan wcześniej kompozytorów polskich Chopina, ale też Lutosławskiego Pendereckiego ach, czy pan mógłby opisać jako na czym polega różnica pomiędzy tą muzyką, którą tworzono komponowano w Polsce, a to muzyką, a z serii albo w ogóle tamtej części świata czy jeśli chodzi o emocje to się różni jakoś faktyczne moim zdaniem muzyka jest muzyka to niema innej emocji moim zdaniem jest inne mentalności muzyczne troszeczkę z powodu tutaj w Polsce mamy inne system i system muzycznej co mamy Syrię np. która u nas w Syrii jest mamy muzyka orientalna, która ma ma relacja z muzyką Europejską faktyczna muzyka Europejska to jest nasze źródło tam tam tam regionu cała ta muzyka było co płacami potem podczas realizacji Europejskiej robiła najważniejsze rozwój i mamy kilka kilo elementów, które są inne niż tutaj w Polsce np. nie mamy muzykę instrumentalne dopiero do jakiej pierwsze połowy dwudziestego wieku nie mamy skrzypce jak i instrument tradycyjne mamy tylko czwarte gramy na instrumenty nazywa się naj oraz Nakano Unia Cempa tutaj w Polsce na letnie i Dariusz c WK skarbu jest instrument perkusyjny i to jest 1 najważniejsze rzecz, która jest troszeczkę inne cała nasza muzyka jest Maryla akcja śpiewem z powodu Maryla jest tekstem i dopiero jak i dwudziestego wieku, kiedy zaczynamy mieć kilka formę, a więc instrumentalne tutaj w Polsce Europie oczywiście rozwój muzyki i zaczyna dawno macie w ogóle inny kierunek np. tutaj mamy muzyka Symfoniczna, którą mamy cała orkiestra, która macie w systemie coś no właśnie harmonii harmonia, która nie mamy u nas np. u nas np. w muzyce orientalnej nie mamy harmonii nie mamy systemu harmoniczne mamy system tylko melodyczne, która Melody jest najważniejsze nasz najważniejsze ile element w ogóle z powodu mamy małe interwały, który zgłasza mi Crotone ten system jeszcze nie mamy możliwości robić harmonii i my akordy do tego melodii z powodu tnt trwały, które są niezwykłe oczywiście tutaj w Polsce nawet teraz Zakopane np. w muzyce tradycyjnej dużą kartonów macie, ale w ogóle jak system Europejski macie harmonii macie oczywiście melodii okres streszczenia instrumentalne macie formy muzyczne zupełnie inne rozwój muzykę i inne kierunków w ogóle z powodu jest różnica mentalności muzyczne mamy zupełne inne podejście do muzyki w sprawie MOL melodyczne tradycyjne i też jeszcze jak po jak mówiłem jeszcze w rozwój np. w stronę harmoniczne nie mamy troszeczkę w Turcji lub w Iranie Persji też oni mają troszeczkę kilka eksperymentów, ale jeszcze niema systemu jak tutaj w Polsce, która mówimy na 100% robimy ten kort, o co ten jako mamy rodzaj muzyki lub mamy formę Sonata lub mamy formę koncertu o lub jeszcze nie mamy zupełnie inne inne podejście do muzyki tak czy zróżnicowana, ale w emocjach czy to znaczy emocjonalnie, że ta emocjonalna oczywiście nie ma powodu zawsze muzyka jest muzyka u nas jest miło tutaj jest miłość jest coś pięknego jest np. coś bardzo romantyczne, która jest u nas też smutne sam uczucie to oczywiście to samo nawet tutaj w Polsce w Krakowie, kiedy ja gram mam koncert np. i g kilka utworów Syrię np. i pani było miło było zachwycone w jaki sposób ludzi oni traktują jak oni kochają muzykę orientalnych rada bardzo i piękną emocję, która sami ja osoba jak i dużo znalazłem te same emocje muzyka Chopina np. a aż czy coś na studiach czy podczas pana kariery kompozytorskiej sprawiło sprawiała panu problem czy patrzył pan coś tutaj jako na za bardzo matematyczne za bardzo racjonalne takie skonstruowane, że już nie ma w tej muzyce emocji właśnie, a jest za dużo matematyki za dużo jakiś konstrukcji miał pan czasami takie wrażenie nie można mówić to z powodu też jestem kompozytorem, który skończył doktorat w Polsce w takim razie moje technik, kiedy ja piszę muzykę moje myślenie jest teraz, jaki duże bogate z i mam duże wpływy z polskiej oczywiście ma tylko jak powiedział pan mamy tylko inne podejście do muzyki tylko inne mentalności ja moim zdaniem każdy system w Europie lub w Syrii każdy system on ma swój, jaki on ma swój piękną mogę mówić moim zdaniem bardzo ważnej to jest mój doktorat, kiedy ja kupowałem znaleźć w jakiej tylko punkt, który oni są podobne siebie nawzajem między muzyką orientalną, a między muzyką orientalną i Europejską, którą możemy troszeczkę damy więcej emocji więcej elementów z powodu nie z powodu jest system w Syrii dużo mocy niż w celu w Polsce więcej nie z powodu każdy system on ma swój piękną moim zdaniem musimy chronić ten piękno każdego systemu i z nim musimy spróbować znaleźć, jaki jest po angielsku mówimy komuś pomóc między między muzyką w Syrii lub w Polsce i idziemy dalej może np. w Polsce nie mamy protonów i ja z kupowało ożywa w tym ten trwały, którą można daje troszeczkę inne uczucie tutaj tylko nie więcej z powodu w jaki sposób może dołączyć może znaleźć te punkty, które razem możemy próbować coś pięknego coś innego nowego nie więcej, ale nie z powodu mamy inne niż tutaj mamy coś pięknego, ale też mamy coś nie piękne do końca też troszeczkę nie ma tematyka, ale też ja nie podoba mi się dużo np. tutaj w Polsce oczywiście szczególnie teraz w muzyce współczesnej 7 mówimy o dużo techniki dużo efektów itd. oczywiście tak jest, ale moim zdaniem to zależy od kompozytor postu, kto wie i ożywa kto ożywa elementów, które oni pomagają muzyki nie tylko matematyka tylko używał 1000 z efektów np. 1 utwór o, że tylko z powodu on chce pokazywać, bo ja znam dużo nie moim zdaniem to zależy od kompozytor które, którą on może znaleźć i używać 1 efekt współczesnej daj dużej mocy do muzyki i dużo mówią o wrocławskiej np. kompozytor, które Witold Lutosławski, którą on żywą Crotone moim zdaniem on jest bardzo blisko do muzyki w Syrii ta kompozycja widzą żony posła Witolda Lutosławskiego są podobnie w jaki sposób nie o to w jaki sposób on myślę o metro tona my muzycy orientalny dużo dużo dużo rzeczy są podobno jest sposób lub łaskę ożywa ten skrócono ten bili sądu, którą on jest przepiękne, kiedy wracamy do muzykę orientalny dawnej jedziemy do jak coś bardzo podobne bo kiedy widzimy np. w 1 utwór przepiękny utwór lub włoskiego-li PUR orkiestr, którą ożywa pierwszy tak tam jest lekki i on używał Crotone ten sposób w jaki sposób Lutosławskiego ożywa tutaj Crotone on ma funkcję dokładnie w jaki sposób używamy w muzyce orientalnej należące tak jest bardzo ciekawe zdanie dlatego powiedziałem pan to jest zależne od kompozytor, kto to wie jak państwo ma Strojek Witold Lutosławski jeden z najważniejszych kompozytorzy na świecie on wie w jaki sposób ożywa automat to nie z powodu on chce mówić ja używam tylko z powodu jawi nie on wie, dlaczego on używał mikro tony w tym miejscu to jest moim zdaniem role kompozytor jak Lutosławski, którą on będzie moim zdaniem moim zdaniem jeden z najważniejszych kompozytorów na świecie chciałem pana zapytać o wymiar religijny bardzo wielu kompozytorów w Polsce w pewnym momencie swojej twórczości tych największych najbardziej znanych sięgali po motywy religijne w pewnym momencie Penderecki zaczął tak robić na pewno Henryk Mikołaj Górecki na pewno, a Wojciech Kilar jest taki czas, kiedy jest wrażenie, że właśnie te motywy religijne staje się ważne czy kawa, a pan też tak to zaczyna postrzegać czy pan myślał w ogóle takim wymiarze religijnym czerpaniu albo odnoszenie się go do symboliki religijnej duchowej przy komponowaniu te faktyczne jeśli mogę mówić świat troszeczkę mam na relacje z muzyką Europejską, ale nie z powodu jak i nie jest z powodu boja chcę pisarz są religijnie też nie jestem chcę się Ninę, ale śpiewałam około 12 lat kościele w Syrii między nimi to było jak 23 lata kościele aramejski w Damaszku i dlatego znam dużo o liturgii w kościele ja znam i ile ta muzyka oraz miejska ile ile dała nas podczas historii dlatego moim kompozycji zawsze nawet mój doktorat o tego o muzykę Europejskiej o muzyce Europejskiej zawsze ożywa kilka jak i elementów zgłoszą Arama są lub może mówić cywilizacji aramejskiego u nas cywilizacji Europejskiej była przed chrześcijaństwo dlatego ja ożywa co religijne, ale nie podejście ja chcę coś religijnym z powodu całym ożywiać nie tylko z powodu szukam szukam nasze źródło jak w muzyce orientalnej, gdzie można znaleźć te elementy, która oni pomagają nas rozumieć ta muzyka więcej i w jaki sposób można iść dalej i w jaki sposób może robić ten połączony między muzykę Europejskiej i orientalny dywan, ale jeśli pan słucha euro i słuchał Europejskiej muzyki w trakcie robienia magister magisterium albo doktoratu to się czy słyszał pan jakoś odczuwał taki element, który w historii muzyki Europejskiej właśnie religijny no którymi przesyconych bardzo wiele utworów tak dużo jest oczywiście tak jest tak tak tak dużo jest i czego nie jak powiedziałem pani moja też, kiedy śpiewałem śpiewam urzędu 12 lat między nimi był w kościele i w Operze Damaszku 8 lat jestem tenorem też w górze np. kiedyś pytaliśmy, kiedy leje moc karta lub śpiewamy handel lub śpiewamy albo teraz, kiedy słuchamy muzyki współczesnej dużo kompozytorów oni używali tej tej tematy religijne moim zdaniem ja nie jestem przeciwko moim zdaniem kompozytor on ma prawo ma rację szukać piękna, gdzie jestem piękną jest jego jego pomysł to dlaczego nie ja szukam tę muzykę w kościele Europejskiej ta i ja jestem dolne do jestem w Syrii, który ja znam do jestem w Syrii, ale jestem Rami czekiem to z powodu ta muzyka w kościele, a miejska to jest przepiękna muzyka i ja jestem za, dlaczego nie kompozytorzy on może ożywa coś innego też musimy pokazywać tę piękną no pan wraca też jeszcze 1 jedno jedno, lecz np. jeśli wracamy do do rolę, kiedy np. muzyka Bacha, która było pisanie dla kościoła lub moc ca lub u nas w Syrii dużo kompozytor oni pisali na szczyt np. w kościele i i muzykę robiła dużo rozwój rozwój się Koszela albo masy i moim zdaniem to jest, dlaczego nie założył pan taki współtworzył taki chór, który się nazywa chór w kontakcie proszę opowiedzieć o tej inicjatywie faktycznych w kontakcie to zresztą było dokładnie co teraz, jakie kontynuację rozmowa do jakiej kompozytor pojechał do Krakowa i zaczynałem moją rzecz jak i kompozytor i dr Muzy itd. już mam moje życie emocjonalne można mówić zawsze miało ten motywację nawet może być obsesja jak całą zawsze robić coś dla ludzi nie tylko nie tylko jestem kompozytorem pisze muzykę muzykę i siadam w domu ja bardzo lubię kontakty z ludźmi i sery miało też doświadczenie miało pracowałam z chórem i miał 5 chorób faktyczne i dlatego ta ten pomysł zaczyna 5 lat, bo 6 lat temu już 5 około 5 lat temu, kiedy chciałbym robić coś dla ludzi, którą oni nie mieli możliwości śpiewać wcześniej lub oni nie mieli możliwości już do szkoły muzycznej oni są amatorami co jak i całą organizować przestrzeń dla do osób, która chodzą do szkoły muzycznej np. nie mieli możliwości śpiewać i dlatego robiłem tutaj chór w kontakcie w Krakowie chór dla Motoru zaczynaliśmy jako grupa 7 amatorów teraz jesteśmy około 50 osób faktyczne jeden z najważniejszych rzeczy w moim życiu nKUP nie tylko jak i chór albo, jakim jest do śpiewania też bardzo fajna grupa kochani oni są oni kochają muzykę nawet jeśli oni oni śpiewają życiu, ale oni chcą robić coś pięknego dlatego WHO w kontakcie, jaki jest do wszystkich kochających muzyki bez względu na wiek oczywiście nie nie dziecko, ale już otwierałem też chór dla dzieci tutaj Fanta w Krakowie, ale to oceni je czy je między śpiewamy dużo otwieramy 17 językach np. dużo miłości między nami krok po kroku robimy piękny program śpiewamy program na świąteczne do wielkanocne i Boże Narodzenie żywa muzyka świata śpiewamy coś z Syrii coś z Polski coś z Hiszpanii między nami tylko jest miłość i ta miłość daje dużo dla ludzi nawet w jakiej nasz poziom jest ich do przodu i ostatni chór dostaliśmy tytuł, a krakowskiego ambasadora wielokulturowości nad rok 2019 i to nie było nasz cel niepełna celu, ale chyba miłość daje dużo w tej sprawie to od razu teraz powiem słuchaczom słuchaczką, że napar na na serwisie YouTube można znaleźć nagrania chórów kontra topola polecam wszystkim słuchaczom słuchaczką, żeby posłuchali pana chcę zapytać czy kiedy pan mieszka tyle czasu w Polsce to i ma pan już znajomych i wrósł pan w to środowisko i nagle przyszła pandemia Korona wirusa to jak to zmieniło pana życie co, czego pan nie może zrobić czy co dotychczas pan robił jak zmieniło pan za oczywiście jest Korona Ros przeszkadzał oczywiście już od 78 lat jestem w Krakowie mam dużo znajomych tutaj chór np. bywamy cały czas teraz podczas epidemii nie możemy śpiewać robimy troszeczkę próbę online na każdego każdy głos sam o z powodu online nie damy radę śpiewać razem ze szkołą z Koroną wyrósł, ale też pani ja ja mogę ja muszę nawet mówić jesteśmy część tego świata które dostaliśmy ten problem, jaki wyrósł, którą on jest moim zdaniem poważna sprawa i możemy spać siebie nawzajem nie tylko tak jest choroba grypa to nie tylko grupa i jak pan widzi to sytuacja i gorzej dlatego oczywiście przeszkadza, ale też musimy być optymistami dlatego chór np. w kontakcie kontrolujemy spotkanie nawet online z powodu kierują ekipę ta grupa to muszę cały czas kontynuować śpiewacy porozmawiać musimy dbać o siebie nawzajem nawet jeśli jesteśmy jesteśmy razem w tym samym pokoju np. to jest nie żart jako osoba jestem dyrygentem i mogę mówić dyrektor tego chóru dla mnie to jest ważne jak czuje jak jestem ojcem tego kur dlatego boję i muszę dbać o dbać o wszystkie, jakie np. mieliśmy miesiąc temu 1 osoba bił chore naukowi i nagle o musimy zostać w domu na kwarantannę np. to robił łatwy dla mniej łatwiej niż zdrowo tego tego człowieka, który dla mnie to jest on jest jak mój brat Edward w Krakowie albo Adam albo będę, bo dużo ludzi, które oni mają rodziny oni mają tak mamy, które ja muszę dbać o innych jakoś nie bardzo łatwe pani ja mogę mówić nie bardzo łatwy dla mnie jak i dyrygent, któremu chronić i dbać o całą sytuację to do nich łatwy i Korona wyrósł oprócz tego też nie ma koncertów oczywiście teraz nie możemy robić, owszem, problem tylko online zostaje w domu czytam dużo pisze muzykę dużo już zaczynam mieć kilka książek po polsku też to jest chyba pozytywne dużo czytam po polsku w przepraszam dużo robią dużo błędów jeszcze mam, ale rozumiem wszystko pisze bardzo dobrze, ale wie pan, kiedy mówimy czasami też robimy błędów jestem jeszcze potrzebujemy czasu to jest często ma często pan myśli serio o tym co się dzieje w Syrii o swojej rodzinie czy często z nimi da rozmawiały formalnie tak coś nie faktyczny, kiedy jest możliwość, bo one nie zawsze mają prąd takim marzeniem zawsze mają internetu ja bardzo dużo myślę o nich, bo oni są biedni teraz z sytuacjami ma wojna jak normalnie wojna na ulicach nie ma tylko problem ma sytuacja finansowa jest bardzo trudna nie ma benzyna nie ma ostatnio nawet chleba nie ma nie ma chyba jak i jak było dawną niema pracę i system zdrowia też nie do końca dobrze i kraju miała miała 10 lat wojnę to nie bardzo łatwy organizować się Korona z Rus i problemy finansowe jak dalej tak dużo myślę oni coś nie mam kontakt z nimi przez władca lub masaże oni są zdrowi domach, ale sytuacja bardzo bardzo trudno czas skończyć naszą rozmowę bardzo chciałem panu za nią podziękować życzyć wszystkiego dobrego, żeby jak najszybciej świat muzyczny wrócił do życia przypomnę naszym słuchaczom z nami był pan własnym Ibrahim bardzo panu dziękuję za rozmowy dziękuję bardzo, pan bardzo dziękuję to był zaszczyt dla mnie do umowami dziękuję dziękujemy do widzenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: LOS POLANDOS

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA