REKLAMA

Sprzedaż zelektryfikowanych aut w Polsce oraz Dacia Spring

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-10-21 19:40
Czas trwania:
13:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny w radiu TOK FM to jest Sławek warszawskie walka witamy pięknem witamy dzień dobry przyszłość motoryzacji to się przeważnie kojarzy z napędami elektrycznymi samochodami zelektryfikowanej mi samochodami hybrydowymi samochodami wodorowymi, gdzie na końcu jednak w szkołach zawsze są silniki elektryczne, ale w związku z tym, zanim przejdziemy do konkretów, bo dziś dać nowej dacie elektrycznej toyocie mirai Rozwiń » drugiej generacji parę słów o tym jak w Polsce przez 9 miesięcy sprzedawały się samochody zelektryfikowane czyli, czyli elektryczne i hybrydowe obraz, że przez 9 miesięcy aż 60% więcej tych samochodów zarejestrowano w ciągu 3 kwartałów w porównaniu z rokiem ubiegłym to już nie są takie małe liczby po, a także zastanawiam, że to nadal jest wzrost z małego poziomu niskiego poziomu nie jest tak już 46 000 takich samochodów przez 9 miesięcy, owszem, większość to są hybrydy 22 000 te tradycyjne hybrydy 18 000 miękkiej hybrydy 2000 hybrydy ładowane z wnioskami ponad 2000 elektryk, ale w każdym przypadku jest duży wzrost w sumie mówi 60% hybryd ładowanych z gniazdka 230% miękkich hybryd 180% wzrost hybryd zwykłych 13 elektryków 80% liderzy jeśli chodzi o samochody elektryczne nie są Skoda Reno jeśli chodzi o model Leaf Citigo zła jeśli chodzi o swoje hybrydy to BMW jest liderem wyobraź sobie za drugim miejscu volvo na trzecim Skoda Skoda octavia Superb wyszli bardzo dynamicznie Superb jest liderem sprzedaży zadziwia mnie toaletowe to rok cięć, ale słuchaj Jacku ładowanych z Miastka wieś mówią BMW wiem, ale to wszystko no ale Super uważam, że świetny wynik zresztą wyobraź sobie, że jeśli, choć elektryki na drugim miejscu Citigo już go nie może w tym roku kupić APA będziemy mieli za parę dni, więc bliźniak będziemy mieć to były hybrydy z gniazdka elektryk jeśli chodzi o zwykłe hybrydy to niekwestionowany lider Toyota na drugim miejscu Lexus na trzecim Kia modele corolla Toyota corolla C-HR corolla RAV 4 pierwszy spoza tej paczki na siódmym miejscu, gdy Kia Rio ostatni hybrydy miękkie to co do tego jestem najbardziej sceptyczny, ale jednak trzeba podać dane audi suzuki volvo przypomnę hybrydy miękkie to przeważnie silnik elektryczny to jest mając tzw. łagodny miękki kilkanaście koni tylko mają audi suzuki volvo jeśli chodzi o modele volvo XC 60 Ford Puma mazda CX 30 miękka poparcie w liście tak sporo sprzedało 1700 sztuk prawie tyle co wolno to, że to tyle jeśli chodzi o elektryfikacji w Polsce coraz częściej widać samochody coraz więcej ludzi kupuje, mimo że są drogie no nie ma się co czarować to są drogie, że narody opłat firmy no pewnie firmy i pewnie tak mądrze to była po prostu firmy to ja mam teraz coś się trochę w końcu do tego wszystkiego co się dzieje, a te samochody ładowane z gniazdka zwana też angielska plug-in hybryd z czego będziemy starali obiecujemy używać jak najmniej, bo mamy przecież swój własny Polski odpowiednik, czyli hybryda ładowana z gniazdka wcale nie są takie zielone jak to się niektórym może wydawać skończy to samochody pojawiło się pojawi, dlatego że Unia Europejska przyszłego roku ba drakońskie kary przewidziała dla producentów samochodów którzy, których średnia emisja będzie wynosiła powyżej 55 g na każdy przejechany kilometr tylko 5% samochodów sprzedawanych w ramach całej puli może wykraczać znacznie poza Mattem pułap, więc tutaj interesy niemieckich po niemieckich producentów premium wydają się zabezpieczona w postaci jakiś tam audi RS 6 ba byłem 5, ale mimo wszystko jakby 95g to naprawdę dużo tutaj trzeba stawać na głowie, żeby jednak mieć coś co temu sprostam, bo taki zwykły samochód z silnikiem benzynowym wysokoprężną tutaj misja części zdrowo ponad stówę i te hybrydy ładowane z wniosku mają tę wielką zaleta, że jeżeli to liczy tak jak się liczyć na 100 km pierwszych niestety na to wychodzi po prostu rewelacyjna zużycie paliwa 15117 km co absolutnym absurdem, bo tak domyślnie do DD mówimy państwo trochę tak jest mniejsze np. tych samochodów nie chcą doładowywać niczym się brudzić rąk nie chcę się szarpać z tym tak jakby miał gotową infrastrukturę pewnie będę miał niedługo taką Warkę wystawioną na zewnątrz ma pod domem to wtedy będzie to trochę ułatwia też nie gwarantuje, że to będzie za każdym razem chciał podłączać to jest jednak do tych samochód droga do tych samochodów Czesław byśmy powiedzieli jeszcze bardzo się, że nie ma bagażnika 300l bagażnik zespół taki żart nieba mówimy o mercedesie c tak, o którego chcieliśmy to testowali tras, jeżeli chodzi o te samochody typu plug-in mamy coś takiego jak rada czystego transportu to taka międzynarodowa organizacja oraz Towarzystwo Fraunhofera to jest niemiecki przemysłowy Instytut badawczy jest renomowany Bono lat czterdziestych działa to nie jest jakiś lobby, które pojawiło się rok 2 lata temu no właśnie Instytutem i obywatel oby obydwie te instytucje przeprowadziły szeroko zakrojone badania 100 000 samochodów 100 000 hybryd ładowanych z gniazdka przebadali, jakby ściągnęli z nich dane 66 różnych modeli sprzedawanych w Europie Stanach w Chinach i trasach wynika z tych danych zebranych z tych 100 000 samochodów, że emisja dwutlenku węgla jest 2× wyższa niż ta, która jest zadeklarowana w teście WLTP czy wcześniejszym tym nadal chce, a w niektórych przypadkach te samochody dają 4× większą emisję co 2 niż jest deklarowana z czego wynika prawo najczęściej z tego, że samochody są w największej części kupowane samochody służbowe i one są kupowane, bo tak wynika z filozofii firmy albo, bo jest taka moda, bo diesle no to już nie wiadomo co samochody jeżdżą sław, gdyby więc, jeżeli mamy trzyletniego diesla, który robi w ciągu 3 lat 200 000 km albo 150 000 km, czyli robi 50 000 km rocznie no to, jeżeli są to policja ratą ten samochód średnio każdego jak każdego dnia robi to tam 200300 km rzek nie ma możliwości, żeby go za chwilę doładowywać mało tego ludziom się tego nie chce robić ze względu na to, że to bezsensowne, nawet jeżeli jest taki zysk, a na wymierne w postaci ekipie z pieniędzy, które zostają w kieszeni natomiast zostaną w kieszeni, jeżeli wyładowuje na samochód po pierwsze, ultra regularnie po drugie, wyłącznie własnym prądem, a ne, a nie takim zdechła 2 ogólnodostępne, które potrafią być toruńską drogi tak naprawdę na prąd robi się ekwiwalent robi się ekwiwalent paliwa podsumowanie całej historii takie samochody typu hybryda dowodów doładowana jednostka to jest świetny sposób na to, żeby się wywinąć w tym roku w przyszłym roku tych norm emisji spalin, ale to jest coś co prawdopodobnie prędzej czy później raczej prędzej, ale pożegnamy od wielu lat powtarzamy, że prawdziwą przyszłością motoryzacji powinny być zwykłe hybrydy, a one takie jak Toyota prius np. tak, że to jest wszystko działa tak jak trzeba, a te lawinę to jest coś jest moim zdaniem to szybko wyginie, bo to jest wyjątkowo sztuczny twór jak się okazuje wcale nie wcale nie taki ekologiczny aktów jak to się mogły mogłoby wydawać to na pewno co do tego nie ma wątpliwości, bo często jest tak rzeczywiście jak przy nie mam garażu nie mam domu, że liczę liczę tylko na to, że się będzie skutecznie doładowywać to jest dla mnie jedyny ratunek są modele, które rzeczywiście skutecznie wyładowują i do nich należą chociażby właśnie modele BMW, które potrafią się bardzo, ale też nie wszystkie mniejszy układ napędowy mimo mniejszej mocy tym lepiej żyć doładowywania, ale w niektórych Pesa np. słabo wyładowują i jego wyczerpie, bo prawie zupełnie ich odzyskiwaniu taką ośrodki zajmą w czasie jazdy tak no i tak jak wspomniałem to w Polsce to BMW volvo Skoda głównie mają też hybryd, ale Soja jeszcze mniejszą jeszcze mniej świetlaną przyszłość widzę przed miękkimi hybrydami dla mnie to sens tych miękkich Hybrydach jest w ogóle wątpliwy to już wolę technologii co do zdarzenia, ale jeszcze powiedzieć no ja chciałem ściągać i tak bo dlaczego udać, dlatego że dać bardzo się stara oczywiście starają się, żeby klienci byli przekonani, że kupują za małe pieniądze dobry samochód różnie to wychodzi jednak ta jakość wykończenia pozostawia sporo do życzenia dlatego czekam z utęsknieniem na te zupełnie nowe modele Dacii pojawił się zupełnie nowy model Dacii pierwsze elektryczne Dacia nazywa się dalsze Spring teoretyczny zasięg, którzy nikt nie wysilają mam nadzieję, że praktyczny będzie niewiele niższy, chociaż to na razie tylko nadzieja ma być 220 km mówią o teoretycznym nie są duże akumulator pojemność 27 kilowatogodziny 44 konie mechaniczne niewiarygodne tylko 125 niutonometrów samochód, jakie ma rozmiary napatrzył na zdjęcia suszoną przypomina chyba Dustera najbardziej 30373m 73cm długości może go ładować albo oczywiście jak zwykle ze stacji jednostek albo garażu albo albo ze stacji nawet prądem stałym ogląda zdjęcia widziałeś ten samochód tak no wiesz co na zewnątrz to nawet fajnie wygląda podoba mi, żebym się podoba Duster może po prostu tak natomiast wnętrze jestem trochę zaniepokojony, bo widziałem nowe generacje Dacii już zdjęcia i one wyglądają dużo lepiej niż nowy model Dacii w środku, jakby dokładnie przyjrzał, ale to tylko zdjęcia uprzedzam, żeby nikt tutaj na konsole środowej kolacji naprawdę myślenia nic do roboty tylko będę wieczorem oglądał zdjęcia danie, ale w tej chwili oglądam przypominam sobie ochronią przed pokazali, że niestety to trochę wygląda jak obecnej generacji Aster, a nie da starczy Sandero nowej generacji w środku to jest uważamy minus tego pomysłu, bo samochód ma być przy sprzedaży najwcześniej na początku ubiegłego roku pewnie w Polsce natomiast no dobra jest fajny pomysł jest nowy elektryk i trzymam za niego kciuki może tak i tyle natomiast wnętrza uważam, że nie wygląda apetycznie nowy na pierwszy rzut oko ja teraz szybciutko na sam koniec o pomyśle Francuzów, a to jest w tym momencie rozważane to nie jest tak, że to już się ma przyjęło, ale prawdopodobnie parlament to przegłosuje w 2021 roku, czyli w przyszłym roku za każdy nowy samochód, który emituje więcej niż 225 g dwutlenku węgla na kilometr będzie dodatkowo taryfa 40 000EUR, a w 2022 roku będzie 50 000EUR czyli, jeżeli będzie chciał kupić auto la, bo Ferrari Porsche Betleja Rosa albo jakiegoś Super wypasionego mercedesa AMG albo BMK piątkę, która 280 chyba emisji albo audi RS 6 też około 280 no to taki samochód będzie 4050 000EUR we Francji droższe tak szybciutko uważa, że to jest dobry pomysł UE dlaczego, bo ja wszystko jak coś jest droższe to nie, a ty, ale nie uważa, że to jest trochę, że to jest trochę niesprawiedliwe, że ci, którzy rozbijają się tymi drogimi furami oni przecież zabierają nasze wspólne powietrza zatruwają nasze wspólne powietrze, więc może dobrze by było, żebyśmy troszeczkę opamiętali być może tutaj podniesienie cen trochę sprawi, że się trochę pamiętają, że nie, czyli myślę, że dobra, ale myślę, że skutek tego będzie jak inaczej jak jest pomysł na to znaczenia pojęcia chodziło, żeby po prostu co zmniejszy się liczba samochodów nowych samochodów pojawiających się na rynku samochodów, które emitują dużo co 2 to dobry pomysł to nie jest dobry pomysł oczywiście trochę wie to było takie prowokacyjne nowo bez przesady sam sam mówi, że jednak mocne samochody spalinowe zużywające dużo prądu duże SUV-y to uważam, że to ślepa uliczka chciałbym, żeby były zastępowane jednak przez chociażby udane i niezbyt drogie samochody elektryczne, więc dobry pomysł tak dobry pomysł Sławek Paruszewski na tym kończymy Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! Teraz w grudniowej promocji aż 40% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA