REKLAMA

Des, czyli dlaczego fascynują nas psychopaci?

Po sezonie
Data emisji:
2020-10-22 22:00
Audycja:
Czas trwania:
54:00 min.
Udostępnij:

Brytyjski serial "Des" wydaje się potwierdzać, że psychopata Rozwiń »
jest ulubionym bohaterem współczesnego kina. Ale jeśli przyjrzeć mu
się uważniej, okaże się, że jest tej tezy zaprzeczeniem. Czy to koniec
trendu trwającego od dobrych trzech dekad? Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to jest audycja poseł Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn dzisiaj będziemy rozmawiali o krótkim zaledwie 3 odcinków złożonym z serialu kryminalnym des brytyjskim serialu tak ten serial produkcji stacji ITV des historia zaś może tak nieco mniej oczywiście z sektora Pitera Jamesa policjanta anielskiego w poprzednim wieku od pewnego dnia dostaje wezwanie na jedną z posesji, gdzie znaleziono zwłoki ludzkie zwłoki w rurach odpływowych także ludzkie zwłoki bardzo szybko Rozwiń » okazuje się, że winowajcą tym, który przyznaje się do do zabójstwa jest Dennis Nilsen to jest zwyczajna rywalizacja były policjant zwyczajny obywatel, który od razu bez żadnego unikania jakiejkolwiek lawirowania tutaj przyznaje policji popełnionych zbrodni co więcej mówi, że było ich kilkanaście podczas kiedy dowody wskazane w tym kilka, a i tak zaczyna się serial właśnie od samego początku wiemy, że doszło do morderstwa, kto zabił wiemy, kto będzie walczył w tej sprawie, ale sprawa polega na tym, żeby odkryć kto, kto zabił, dlaczego tego, że to morderstwo udowodnić, że przywrócić tożsamość ofiar, które chcę tutaj został bezimienny są zazwyczaj, bo sam morderca nie pamięta jak nazywały, a tylko przywrócenie odzyskanie ich świadomą uświadomienie sobie kim były ofiary pozwoli na udowodnienie tych zbrodni postawienie go przed sądem za wszystkie te morderstwa także historia, którą autorzy serialu wydają 3 niemal godzinnych odcinkach każdy trwa po niemal godzinie, a jednocześnie tak zaczyna się aktorski koncert, który tutaj wyrządzają 2 panowie, gdzie należy bowiem może o tym, który z bardziej związane z tą produkcją, czyli widzieć Senacie, który wciela się w mordercę serialowego mordercę do czego zresztą jest niepokojąco podobny i który który pokazuje tutaj jakąś absolutną władzę nad warsztatem aktorskim, które zostały 1 spojrzeniem nawet w jakim brakiem miny potrafi oddawać stany emocjonalne wielu aktorów po prostu nie stać na jej taki to jest ten cel chce właśnie mielibyśmy dzisiaj na warsztat przy czym serial, który jest trochę nie tylko jako samodzielne dzieło chciałby traktować, bo to ja wymyśliłem, że się zajęli też się rozmawiali o tym może o tym znajdą one się dzisiaj jest aktualna i czy nie zjadła przypadkiem własnej organa modzie na opowieści seryjnych mordercach po prostu zaludniają ekrany w stopniu absolutnie nieproporcjonalnym no właśnie się wydaje, że ta co powiedział w ostatnim zdaniu jest jako przypuszczalnie jako pewną tezę absolutnie słuszna moim zdaniem jest to potwierdza nawet tego dowodzi nie wiem czy nie robią tutaj żadnego bardzo wnikliwej analizy całej historii seryjnych morderców na ekranie kina i telewizji, ale tak pomyślałem, że jeżeli ktoś robi taki serial jak des to raczej już dowodzi końca pewnego cyklu niż szczytowego zainteresowania, bo co, choć wiadomo, że psychopaci zawsze byli ciekawi i seryjni mordercy mordercy zawsze będą jakoś tam pociągające dla twórców kina od Hitchcocka począwszy może nawet wcześniej nie wiem natomiast wydaje się, że ten sposób obrazowania, gdzie psychopata, żeby wchodzimy w w jego umysł śledzimy jego fascynację, czyli takie szczytową formę pod postacią serialu Hannibal chociażby to już za nami aż tak się wydaje, że jeżeli teraz robimy serial trzyodcinkowy, który rzeczywiście prawdziwym seryjnym mordercy o prawdziwym psychopaci pokazujemy go tak jak to zrobili twórcy czy jako kompletnie pusta osoby, które nic się nie wyciągnie on jest manipulacyjnych oczywiście on faktycznie próbuje uniknąć sprawiedliwości rzeczywiście na samym początku się w pewnym sensie szczyci tymi trupami, który ma pod podłogą, ale potem zaczyna przed sądem zeznawać, że jest niewinny i to jest ten prawdziwy to jest fabularny to jest ten problem prawda żona pytamy kogoś, kto sam naprowadził policję czeka patrzy się pochwalić najprawdopodobniej tymi zbrodniami, a potem nie ma ochoty żaden sposób by już zeznawać nawet wiadomo czy można z niego wyciągnąć w ogóle wie, dlaczego zabija mam wrażenie, że to jest najciekawsze, a zarazem to pewnie się kończy temat znaczy to, że psychopata seryjny morderca w pewnym sensie czarną skrzynką natomiast tak płytko tak pusto, że to już nie jest to nie może być wejście w jego umysł tak jak to proponował Thomas Harris liczne organizacje rozmaitych powieści miały potwierdzać tym wymyślonym Hannibalem po prostu nie jest możliwe najnormalniej w świecie też chyba już wiemy na temat psychopaty, że to nie jest możliwe, bo te osoby nie są empatyczne ona nie budują relacji z ludźmi nie mają ta fantazja psychopaci, który buduje relacje tak w wodzie na końcu ci zjada wysoka tak bardzo specyficzne metafora tego się nie przyniesie 11 do rzeczywistości to, że film pt. milczenie owiec się udał to chyba coś w ogóle jeszcze bardziej złożonego i metafora Ameryki tamtych czasów raczej niż konkretne zabawa tematem psychopaci czy seryjnego mordercy tak sobie wyobrażam wydaje mi się, że ten serial, gdyby go traktować jako przejaw jakiegoś ciągu historycznego raczej dowodził, że jesteśmy tak bliżej tak opadającej krzywej o, ale jest w tym serialu coś magnetycznego przyciągającego i myślę, że to jest zdecydowanie zasługa Davida cena ta, które tutaj moim zdaniem naprawdę przechodzi sam siebie Jan właściwie może, że jeśli tak na chłodno zastanowić nad fabułą tego tego krótkiego serialu jest dosyć prosty jest przewidywalnym właściwie możemy być może to wynika z tego, o czym mówi, że już wszystkie tropy już wszystkie ścieżki przeszliśmy, więc już nas tutaj nic nie zaskakuje, ale wszystkim myślę, że nas zaskakuje, dlatego że my wiemy jak się skończy, bo ta historia wydarzyła, bo trafił do więzienia, jakby od odsiadywał wiele lat zmarł w tym więzieniu tak, ale nawet znając te historie, traktując to wyłącznie jako jako, chociaż to jest oczywiście oparte na faktach oparte na książce oparte na mam wrażenie dosyć wnikliwej analizie tego tego przypadku to to jest serial, który wykorzystuje pewne tropy fabularne, które nam są doskonale znane, które wielokrotnie widzieliśmy, ale dla mnie ten tutaj robić coś naprawdę mistrzowskiego to jest bardzo ciekawe aktor w ogóle, który ma za sobą wiele przedziwnych ról, bo przypomnijmy dla Brytyjczyków jego twarz jest twarz doktora WHO, czyli już niema, gdzie mniejszego nie chcę używać słowa tandetnie niższego, bo na pewno są fani tego serialu, ale to jest to jest dziwaczne serial brytyjski opowiadające o podróżach w czasie on został którymś z kolei doktorem WHO, a jest taki serial kresy konieczne dla dla brytyjskiej telewizji przez lata kolejni aktorzy wcielali w jego rolę w ten był tam już nas z tym doktorem WHO i właściwie to moim zdaniem nie była jakoś Super interesująca rola w on później robił różne rzeczy się pojawiał w wielu miejscach ostatnio w przedziwnym serialu, który mnie się podoba, a założę się, że one na pewno by się nie podobał, czyli ekranizacji tego raczej te dobrem o mnie, gdzie gra jakiegoś takiego dziwnego diabła psychopatę trochę, ale raczej to jest krzywe zwierciadło i bardzo ironiczna postać się po prostu spodziewam, że aktor, który tak płytko tak lekko ślizga się po swoich rolach, które się wciela nagle jest w stanie zbudować postać, która jest magnetyczną to, o czym mówi rząd, że w seryjny morderca to czarna skrzynka on tę pustkę doskonale wygrywa w nieco to nie jest tylko kwestia tego, że jego rząd bardzo oszczędnie używa mimiki w prawie w ogóle nie gestykuluje jest nim jest oczywiście to tych tam jako smart ma problem, ale one martwe wewnątrz to się to się i to jest taki wyczuwalne jest także patrzeć na tego człowieka i nie wie czemu współczuć czy na pewno nie chcę go rozumieć nie chcesz go przybywać, a nie nie chcę się z nim przebywać ale w jakim stopniu chcę się do niego zbliżyć i dla mnie to było uważam, że to jest naprawdę bardzo ciekawa kreacja i wykorzystujące taki środki aktorskie, których dawno albo raczej rzadko przewiduje w kinie i telewizji, ale też bardzo ciekawą parę dla niego jest o co to odtwórca roli detektywa prawa, które pojawia się mają oni bardziej zafascynował Daniel miejsc głównie, dlatego że widzieliśmy go potem podczas tych naszych oczu, kiedy wybieraliśmy seriale kolejnych rozmów bodajże piątym sezonie albo czwartym sezonie raz czwarty Life o tym się pojawi w pierwszym odcinku, bo tak odpychające grał tak straszną postać tak potwornie się tam nie cierpiało tymi tyczy się Samowi tak to znowu, jakby ta to fascynujące pytanie o to czym jest aktorstwo prawda, że ta sama osoba z tą samą twarzą z tymi samymi środkami, bo bardzo podobną ekspresją mimiką może zagrać tak zupełnie inną postać tak zupełnie inną jakość to zupełnie innego z siebie wydobyć zupełnie inny tom one rzeczywiście świetny i nawet bardziej zrobił na mnie wrażenie niż ten to zresztą gra taką antytezą w pewnym sensie, bo jest empatyczny sympatycznym, ale są taką osobą się kieruje partią, która próbuje dojść prawdy, ale też widzi kłopoty rodzin widzi kłopoty krewnych cierpienie krewnych ma świadomość tego daje, z jaką z, jakiego rodzaju zbrodnia się styka niewiele z tego rozumieją właśnie tą osobą, z którą jako widzowie możemy patrolować możemy też nawiązać, jakby tak, jakby nie oczami na to spojrzeć prawda, jakiego rodzaju doświadczeniem jest zetknięcie się z taką historią to bardzo dobrze robi to jest to jest jakiś fenomenalny aktor też to ciekawe, bo nie za ładne jest takie baby Waits to jest taka dziwna burza nie nie działa naprawdę, a równocześnie gdzieś ma taką skalę tych emocji to jest coś fascynująco jest bardzo dziwne rzeczywiście się na moich ulubionych aktorów brytyjskich nie ukrywam, że nie rozumiem też tego fenomenu, ale bardzo się podoba, tym bardziej nie fascynuje, bo może się twarz takiego przerośniętego ciemnowłosa z Lublinka Lech poddaną powiedział myślę, że elek tak to jest taki trochę myślę, że legwany te włosy bardzo specyficznie musi układają loczki ma takie bloczki niekoniecznie robią dobrze jeśli chodzi o ekranową radę natomiast on rzeczywiście poprawi się wydobywać kompletnie różne rejestry postaci nie, zmieniając w ogóle narzędzi, których używa tak jakby facet ma też bardzo bardzo szerokie spektrum aktorskie, a jednocześnie wie, że nie trzeba wcale tych stron trąca bardzo wysoko, żeby zagrać to, czego szuka i do tak jak mówiłem, że mają dzieci grał z takiego policjanta byłego wojskowego służby te, które jednocześnie był dyktatorem swojej drużyny takiej antyterrorystycznej, który był właśnie psychoza skorumpowanym obrzydliwe w Niechcę kończyć to było coś nie niesamowitego, bo on bardzo w tym wiarygodny bardzo zaczynała się wrażenie, jakby się takiego Kalisza spotkała na ulicy to lepiej do niego nie podchodzić prawda, a to z kolei taki, że my z nim szans już na piwo test nieprawdopodobne jak te jego emocje przenikają przez ekran jak bardzo on jest rzeczywiście spójne jako posad i tutaj jeszcze to jest dla mnie coś jakoś budujące, że twórcy i te są aktor pozwoli sobie pewien luksus, którego dzisiejsze rzadko korzysta w telewizji na pokazanie dobrej postaci, które zniesieniu ją co nie próbują nadać już cynizmu ono osób szlachetną naiwność sobie ta postać on jest naszymi oczami jest ona też sobie coś takiego bardzo ludzkiego nie próbują go żaden sposób uczynić go superbohaterem tak dzisiaj robi praktycznie każdą postacią każda wiodąca postać prowadząca serial musi mieć jakąś Super moc niech będzie co inteligentniejsi Super szybki ktoś będzie bardzo przenikliwy ktoś manipuluje ludźmi on tego nie ma on jest po prostu facetem, który wykonuje swoją robotę i stara się być w niej bardzo uczciwy no właśnie, ale moim zdaniem co się dzieje, dlatego że tą postacią, której się przyglądamy jest psychopata psychopata w pewnym sensie ma Super moc przez to, że nie nie epatuje nie wchodzi w relacje jego układ wegetatywny najprawdopodobniej reaguje inaczej na rzeczywistość tak pokazywały badania to znaczy tam, gdzie nam się w mózgu zapalają te ośrodki odpowiedzialne za empatię tam jest pusta osoby psychopatyczne i w związku z tym, jakby jej reakcje fizyczne są też inne niż nasze to są naprawdę inaczej, jakby skonstruowanie ludzie najprawdopodobniej psychopaci się rodzą osad i opłatach mówi, że społeczeństwo ich twarzy popkultura to oczywiście wymieszała np. nie wiemy czy Hannibala psychopata czy socjopata właściwie jak w ogóle do niego podejść do postaci, gdybyśmy chcieli go naprawdę jakoś tak przeanalizować pewnie dzisiejszymi narzędziami natomiast tutaj to jest bardzo istotna to znaczy, że w pewnym sensie można powiedzieć, że opowieść filmowe opowieści zaczerpnięte z komiksów o czasach Cuper bohaterów, czyli te z lat pięćdziesiątych czterdziestych w pewnym sensie zostały poddane takiej krytyce współczesności właśnie włączmy, o których rozmawialiśmy jak oni zostali też są w pewnym sensie podejrzani czy to nie są właśnie tacy psychopaci stanie są bardzo zadłużeni ludzie prawda czasy się tutaj dzieje, że one taką pozytywną empatyczna postacią moim zdaniem kontrą właśnie dla, żeby ostrzec to, że ta to ta te Super cechy są bardzo podejrzane tak dobrą sprawę osoba, która jest Super sprawna nie traci wątku nie gubi się wyprowadza wszystkich w pole bardzo dba o swój interes czy właściwie takie cechy, które premiuje współczesny świat czas powiedzieć ponoszą najwięcej psychopatów jest wśród prezesów rozmaitych korporacji to, jeżeli tak na to spojrzymy to wiadomo dlaczego jest tak skonstruowany postacią w pewnym sensie nie jest luksus tylko konieczność scenariusza ażeby pokazać właśnie tę pustkę, której byliśmy tak w ogóle mam takie wrażenie, że twórcy serialu bardzo dużo energii wkładają w to, żeby swoją historię odróżnić na poziomie formalnym i na porządnego filozoficznego wręcz konceptu od większości nawet po stole tak jak nie mamy śledztwa, którego celem jest pojmania morderców pojmujemy goście w pierwszej sekwencji tak jak nie musimy ustalać, kto jest winny, dlaczego zabił tak samo wrzucę parę innych schematów te bardzo ciekawe rozwiązanie pewnych dramaturgiczny, że nasz psychopatyczny morderca współpracuje z policją do czasu, kiedy przysparza mu to sławy i właściwie jest takim człowiek chce podrzuca kolejne tropy tylko po to, budować siebie swoją legendę medialną głównie natomiast w połowie sezonu dokładnie w połowie drugiego odcinka on nagle milknie one odmawia współpracy zostawia policjantów samymi sobie, więc budynek jest pewne wektory to zarzut znamy z historii kryminalnych, że zazwyczaj tego bohatera zmiękcza i dopiero w połowie serialu zaczyna współpracować w połowie kończy, więc sporo takich małych rzeczy, które premier ma drugi odwracają tutaj wektory obowiązujące cię w telewizji, ale tylko po właśnie w tym czasie uderzą formalnie nie jest aż tak przezroczysty jak mógłby się wydawać ten serial to jest tak jest dość sumiennie wymyślona i dość spójna forma dla tej opowieści jak mieście w przypomniała trzeciego bohatera tej historii, które stoi co prawda trochę w cieniu, ale bez niego nie byłoby tej historii tak naprawdę, czyli albo byłaby trochę inna inaczej byśmy rozumieli 12 postać mianowicie pisarza, który trochę podobny do Trumana Capote jego rzuca się nagle na historie i w pewnym momencie i z 1 strony w sam chce manipulować układać te historie się w wpisywać wniosły w pewnym momencie sam staje się ofiarą, która tak naprawdę zmanipulowana i w jego bezradność wobec wobec tej manipulacji i takie tak on jest takim i taką konieczną postacią człowieka, który jest rozdarty przez jakąś tam moralność, która w nim jest jednocześnie jednak jak odczytuje jest taką ofiarą tej tej manipulacji, a z drugiej strony jest postać prawdziwa zresztą jest autorem książki na pot, która stała się wielkim tę część kanwą tej tej historii i myślę, że bez tej postaci w ogóle nie byłoby tej historii, bo on zresztą aktor który, którego gra też wygląda trochę jak Truman Capote i jesteś tak prowadzony jest takim nie chcę używać słowa oślizgły, ale takie takie takie wrażenie sprawia osoby, która jest z jakiej jakiej takiej przestrzeni 2 kombinat trochę kombinuje trochę trochę próbuje się wślizgnąć historię nagle staje się ofiarą mniejszej niż ta postać ofiarą manipulacji obawiano manipulacji tak tak tak, bo nie jest ofiarą oczywiście to mam namyśli jednocześnie osoby trochę zdaje sprawę z tego trochę nie zdaje sobie z tego sprawy trochę ulega pewnej fascynacji tym zabójcą bardzo to jest ciekawie wplecione w całą narrację i też wydają się dosyć oczywiste właśnie też myślę, że tutaj jeszcze 1 zabieg, który bardzo istotne mianowicie musimy pamiętać o tym, że to były zabójstwa na prawdę prawdopodobnie na tle seksualnym to były zabójstwa można by powiedzieć o takim charakterze gejowskim tak to był najprawdopodobniej mężczyzna, który by wybierał sobie ofiary wśród chłopców, którzy liczba rozliczne kłopoty z bezdomnością włącznie, ale po takiej linii właśnie homoseksualnej i to jak ten wątek jestem serialu pokazane, a właściwie jak on jest nie pokazany to znaczy nie jest wydobyty jako sensacja tylko kompletnie gdzieś zneutralizowane tym się wydaje bardzo współczesne to jest taka próba, jakby podejścia nie homofobiczne do tej historii, czyli nie nie ekscytujemy się tym, że Jezus fakt fakt facet ściągną faceta do domu jego zadźgał to jest takie takie dziwne i trochę jak jakiegoś kiepskiego kryminału tylko właśnie traktujemy to bardzo neutralny sposób, a zarazem ita postać Brada Masterchef, który mówi się bardzo istotna tutaj, bo on jest gejem prawda jest gejem ma faceta z nim mieszkać jak był taki Truman Capote trochę bliżej nas pokazał to wybierał ten już nie musi on już może sobie mieć tego chłopaka, ale Zobacz, ale ulega fascynacji uległ, ale nie nie chodzi tylko o to, że on jest właśnie dlatego moim zdaniem jest pokazany jako postać ambiwalentne albo wręcz sportretowany z niechęcią, ponieważ on w żaden sposób nie stoi po stronie ofiar on tylko myśli o swoim własnym interesie, ale myślę, że jest też zafascynowany tak często jak na nawet powiedziała, że gdzieś ten podskórnie w jakiś bardzo bardzo głębokie wersy taka fascynacja erotyczna tym zabójcą jest w nim i myślę, że to jest jeden z tych elementów, które napędzają ich wzajemną relację, ale zgadzam się z tym, że im, bo dodajmy, że cała sprawa miała miejsce w latach 708080 jest także trzeci rok co co jest dosyć istotne, bo tam wręcz jest jest są odwołania do wydarzeń konkretnych historii Wielkiej Brytanii tak w i ten trop, którym mówisz mogły gdzieś tam wypłynąć natomiast rzeczywiście tego tego nie ma gdzieś tam podskórnie moim zdaniem jest wyczuwalny jeszcze poseł Anna Oster jest kluczowa dla całych seriali mam wrażenie żona też dla samych twórców jest najważniejszą postacią tej opowieści takie mam wrażenie, bo Master jest ten prawdziwy Master, który napisał książkę na podstawie rozmów psychopatycznym mordercą jest bardzo specyficzną postacią on, kiedy zaczynał swoją karierę pisarską pisał głównie biografie pisarzy francuskich szermując mało szanowany biografie w Anglii jest jakimś małym przełom, bo to, że zaproponowano mu napisanie książki o dworach rezydencjach Królewskich na Wyspach i później, kiedy dostał nagle do ręki się to dyrektor sam z wypłatą możliwość skontaktowania się z osobą ten nagle jest trafiona okładki gazet i fascynowała MAK nazwała całą Anglię dla niego stało się to szansa i on szansę wykorzystał oczywiście on szansę wykorzystał tę książkę bestsellerem i myślę, że tutaj dotykamy czegoś zezwala samych twórców tak jak mówimy, że oni w pewnym sensie unikają sensację chodzi właśnie wątek gejowski tak jak próbują unikać sensacji, jakiej rozumianym sensie gatunkowym wręcz jako ściganie mordercy i dowartościowanie tych psychopaty ani tego bardzo się starają pilnować, żeby nie robić z niego jakiegoś takiego znacznika licznych w postaci większej niż w rzeczywistości tak samo myślę, że ta automatyzm czy pokazania artysty, który również pisarza artysty rzemieślnika musi opisać jak taką postać jest trochę o nich samych, bo nasz główny morderca to sprawca tego całego serialu to było coś bardzo specyficzna postać, bo on był człowiekiem żądnym atencji uznania ze strony mediów i on tak naprawdę przez każdą kolejną publikację książkową każdą serialową filmową czuł się, tym bardziej dowartościowane i twórcy des mówi w wywiadach wyraźnie, że oni zrobili serial dzisiaj w 2018 ten facet umarł i że nim nie byliby w stanie w zakresie tych seriali za jego życia poczuliby, że grają w jego grze, że występuje wiele teatrzyku, który ma go z domu wynieść na pierwsze strony gazet są tylko narzędziem tego uniknąć ta świadomość obecna w tym jak opowiadają, a ta druga bardzo interesujące, że ten właśnie morderca psychopata swych włości celebrytą, bo sama stacja ITV, która stoi za DSM zamawia 3 produkcje poświęcone temu człowiekowi dokumentalne fabularne serialowe, więc on bohaterem fabularnego filmu dziesiątego roku tam chłodny chłodne światło poranka czy światło dnia i rzeczywiście to jest taka jest też seria próbuje chodzić jakąś taką większą polemiki, jakby trochę z lotu ptaka w polemikę z tą kulturą wynoszenia na piedestał bohaterów tych nie powinniśmy wnosić na piedestał wydają się jest to bardzo o legnicką przeprowadzone absolutnie tak mogę tak powiedziałbym serią głęboko etyczny jeśli tak powiedzieć moralny sens takiej taki takiego podejścia do tematu i pokazania go w sposób pokazania tego co się naprawdę chcę pokazać PSL by tworzenia, jakby jakiś dodatkowych ornamentów niekoniecznie niekoniecznie czarnych niekoniecznie cennych w tym wypadku zresztą to nie bardzo zastanowiło, żeby wrócę jeszcze moment tego wątku homoseksualnego boi się wydaje bardzo istotne, bo to było bardzo łatwo wpaść w taką pułapkę Niemcewicz jeśli taki z filmy dokumentalne celu Lloyds Klauza zrobiony jeszcze podać, że na początku lat dwutysięcznych, który pokazywał o tym jak pokazywano homoseksualizm pilnie od początku IW co się działo z postaciami, które miały tendencje homoseksualne co się działo z postaciami, które były homoseksualne oto one zawsze ginęły w katastrofę w płomieniach w pożarze zastrzelony zabite w sytuacji, kiedy były ofiarami psychopatów, bo tak się zdarzało były bardzo mamy taki sposób absolutnie nie możemy współczucia i właściwie zrobienie serialu, które sprawia, że myślimy o tym co się działo z tymi chłopcami mimo wszystko czy myślimy o tym gdzie to były tak potworne to co Toszka co zrobił, że to jednak nasza wyobraźnia pracuje w taką stronę bardzo współczując nie wiem może tylko moja nie wydaje mi się w myśl, że to jest tak napisane i tak zagramy tak opowiedziane, żebyśmy się zastanowili nad tym co oni czuli to jest, że bardzo istotny zostaw określa zaś mamy do czynienia też z bohaterami, którzy od rzeczywistości występowali w tej sprawie, którzy uniknęli temu mordercy to ich zeznania są bardzo, choć tak przekonujący sposób tutaj od odkrywane pokazywane na ekranie może nie budzą bardzo dużo empatii i takiego naszego odruchu współczucia odchodzi, więc myślę, że tutaj wśród jest to, że to, o czym mówi podbija też wątek tak jak 1 chłopaka, którego on wypuścił i który jest osobą to tym człowiekiem, który przychodzi i przypomina sobie od grze buduje swoją traumę mówi przed sądem to jest bardzo wątek który, który zostaje wyciągnięty w pewnym momencie na pierwszy plan i to jak ten jak jak ta postać skonstruowana wręcz jak wygląda jak mówi jak jest delikatna subtelna to pokaz i w zestawieniu z tym dziwnym człowiekiem, który nie ma żadnych skrupułów i nagle nagle, kiedy widzimy w kadrze razem do uświadamiamy sobie co tak naprawdę siedziało i zresztą takich formalnych chwytów, które budują całą atmosferę tego filmu jest bardzo wiele i to, o czym mówi już myślę, że wynika również z tego jak w jaki sposób ten film zapowiadany zobaczy tam pracuje kamera tam są niesamowite ujęcia bardzo myślałam o tym w kontekście też w serialu, który już rozmawialiśmy Czechom komin, gdzie ten przerost formy nad nad treścią był taki strasznie dominujący tutaj kamera pracuje w równie niezwykły sposób tam są przepiękne ujęcia, kiedy właściwie 2× w jest takie straszne widoczne, kiedy kamera niemal jest nieruchoma mamy w kadrze po 1 stronie i po drugiej stronie 2 osoby, które ze sobą się kłócą i nagle delikatnie kamera się rusza też wręcz no nie do nie właściwe wydaje się, że to jest niemożliwe, że ta kamera jest nieruchoma ona się przybliża przybliża przybliża i coraz głośniej, a w drugiej scenie, kiedy bohaterowie idą korytarzem kłócą się o to czy czy czy mają ma dojść do czy trzymają dopuszcza dopuścić jeszcze 1 ofiarę czy szukać dalej czy zamknąć śledztwo jest dokładnie taka sama sytuacja kamera się oddala, gdzie ta kłótnia zostaje w tle i takie chwyty czysto techniczne, ale taka świadomość kamery świadomość tego, że opowiadanie jest nie tylko to nie tylko są wypadki, że film każdy film również serial to oprócz samej fabuły jest również forma ta świadomość w tym serialu jest ogromna i właśnie to, o czym mówicie wybór aktorów casting właśnie właśnie pokazanie tych ofiar, które wyglądają jak zwykli ludzie sposób budowania, ale również pokazywania fizyczności to powoduje, że my tak strasznie tożsame utożsamiamy i ma to taki rys szlachetności mam wrażenie jeszcze tylko wrócił do postaci ministerstwa i nic do tego, o czym już wspomniałem, czyli do tej automatyczną ości, którą to twórcy zapraszają na ekran w trakcie jako swoje alter ego, bo to się wiąże poniekąd z tym wątkiem gejowskim, że sam Masters w momencie mówi to robi dlatego, żeby to dla środowiska gejowskiego rządowi imię czy jako wspólnoty wydają się bardzo, że nie wierzymy nie wierzyłem mu, ale właśnie bardzo ciekawe, że wróci twórcy też by samym sobą rozmawiają mam wrażenie o tym czy na pewno nasze intencje są tak czyste jak byśmy chcieli czy nie szukamy jesteśmy hipokrytami nie szukamy tych autor Zrzeszenia dzięki poczcie 14 z taką postacią, którą oni bardzo świadomie wprowadzają pielęgnują na ekranie dając tyle czasu ekranowego i tak ważne wątki, bo ona rzeczywiście mówi coś więcej mówić o kulturze w tej uczestniczymy nie tylko o tym 1 przypadku od 1 mordercy z lat osiemdziesiątych, ale to co ja mówię wydają się bardzo ważny to znaczy, żeby zauważyć czym jest język współczesnych produkcji telewizyjnych takich lepszych tych bardziej premium to znaczy jak on jest tworzony z czego się składa, bo to są bardzo subtelne, ale szalenie istotne dla samej narracji filmowej gest i działania, które często można psioczyć pod wydawałoby się, że ten serial jest bardzo bożemu kręcony co nie jest prawdą to znaczy do czasu pewnej pewnego okazji zauważyć, kto jest skonstruowane jak są te i kiedy kadrę są symetryczne prawda, kiedy to jest ewidentny zabieg, który ma estetycznie, ale też jakby, odnosząc się do samej treści coś zrobić to jest ciekawe dlatego, że to pokazuje, zwłaszcza kiedy się na moment cofniemy w czasie obejrzymy coś sprzed 20 lat to pokazuje, jaki skok technologiczny nastąpił w kinie i jak to się przykładowa treść jak subtelnie dzisiaj można pokazywać pewne sytuacje międzyludzkie jak do tego potrafi przyłożyć montaż montaż to zawsze prawda, ale ruch kamery nie wiem to to jak się operuje dźwiękiem to niesamowite to znaczy naprawdę nawet nie produkcja, której mówiliśmy tydzień temu iluminacja już traciła lekko mecha w niektórych miejscach czasem było widać jakieś brutalnie wyświetlane zdjęcia czegoś się prawie nie ma też niesamowite ja na to bym chciał, żebyśmy przez moment, że o jeszcze 1 rzecz przecież to jest kręcone wszystko bardzo takich powiedziałbym ciemnych barwach nie to też jest, toteż zabieg, który już dzisiaj można sobie pozwać oczywiście działa tandemy też próbował uzyskać na czym polega jego geniusz myślę już tego filmu, czyli milczenie owiec one też były takie w takiej tonacji ciemnej ewidentnie, ale tutaj to jest dużo subtelniej to prawda to się wydaje, że bardzo one takie po prostu są tam się wydaje fascynujące co się dzieje ze sposobem opowiadania jak on jest dzisiaj wsparte całą technologią, która stoi w tle, ale to jest też kwestia tego, że widz przestał tolerować takie toporne produkcje nie wiem czy pamiętasz sam mówił, że kiedy oglądał Schlein w dniu to się wydawało, chociaż to jest serial sprzed wypadku poprawienie la 7 lat, że już on jest taki strasznie toporne dla nas widz, który dostaje coraz bardziej wyszukane wysublimowane, ale też formalnie odważne produkcje przyzwyczają się do tego, że może, że grze wręcz chce, żeby opowiadać historie, które też są świetnie zrealizowane coraz więcej tych seriali takich współczesnych są seriale, które właśnie tak jak mówisz operują formą pod każdym względem różnie są nie tylko montaż zdjęcia kolor tego właśnie dźwięk, bo my też w to, bo zawsze mówi że, bo technologia poszła do przodu i to się zrobiło tak, ale to znaczy, ale też to trochę jest drugą stronę znaczy widz wyrobił się na cele, że chce w telewizji środków filmowych chcę dokładnie takiej samej jakości jak ma kiedy idzie do kina i to wynika również z tego, że np. mamy lepszy sprzęt w domu ja wiem, że to brzmieć straszliwie banalnie, ale te to są takie naczynia połączone technologia jakiś tak w cudzysłowie wykształcenie kompetencja widza i jednocześnie takie też takiej możliwości odbioru tego na każdym poziomie i powiem więcej wydaje mi się, że seriale, które pomijają te warstw czy zapominają o tym, które są oparte tylko wyłącznie na na fabule już przystają straszliwie de Mode to już też przestaje być coś co my jesteśmy w stanie w ogóle nawet tolerować my chcemy i wyrobiliśmy się wszyscy w tym, że historia jest opowiadana również obrazem dźwiękiem w tym wszystkim co jest co jest nad daną nad danym elementem historii, ale tutaj już, odnosząc się kolejne rzuty mam wrażenie, że tamto był pewien wybór estetyczny i takie konserwatywne trzymanie się telewizyjnej formy właśnie być może po to, żeby przetestować moc scenariusza tak sądzę natomiast tam tak przypuszczam, że to była świadoma jak zabawa z tym co możemy zrobić jeszcze tak wąskimi kadrami skromnymi środkami, żeby przetrzymać ludzi przed ekranem właśnie nie, wprowadzając tego wszystkiego co z tą taką magią współczesnego obrazu co mi np. psuło zabawę, ale rozumiem, iż taką taką intencję natomiast faktycznie to co mówisz to absolutnie prawda, że widz się wyrabia i zaczyna oczekiwać domaga się też rozumie to częściej nie trafia w pustkę chodzi chodzi mi o to, że widz nie tylko chce przeszła w życiu wyszłam słowo, ale nic nie tylko chcę chcę takiej formy, ale też rozumie co twórca chcę powiedzieć to znaczy tt nad dane sensy, gdyż pojawiają się w tej tej przestrzeni wizualnej czy oczywiście to na pewno to to jest to jest jasne, że to, że kamera dzisiaj takie możliwości ruchu, jakie ma wpływ bardzo mocno na to jak pokazujemy świat i to nie ma co do tego w ogóle wątpliwości znacie, ponieważ właśnie w momencie, kiedy tutaj znacznie momencie jedno w mniej więcej w tym czasie, kiedy nagrywamy tą rozmowę ja już przygotowuje do naszego następnego spotkania i oglądam film, który za serial, który został nakręcony 20 lat temu, bo mi kazali iście no i mamy nieustanne poczucie, że to jest tak ciężkie znaczy inaczej było to dla mnie zabawa formą jak na owe czasy zupełnie niesłychana to kamera jest ciężka ruch kamery są po prostu jakiś ospałe i mam wrażenie, że to w ogóle nie odpowiada moim dzisiejszym oczekiwaniom samo to takie toporne właśnie nieustannie mnie to pytanie, kto tylko 20 lat wiem, że ktoś ma 20 lat myślę, że to wielkie, ale mamy 40 wiemy, że to jest tylko 20 latach od stóp ale, toteż pokazuje niekoniecznie na naszym przykładzie myślę, że tutaj nawet naszego życia już tej ewolucji było tak wiele jak szybko zaktualizuje się język kina, jaką się szybko jak rozwija w sensie takim, że po paru latach on już jest on trąci myszką jeśli dodamy iluminację co jest nowym serialem stosunkowo można powiedzieć przynoszą w naszym wieku to widzimy, że to już nie jest, opowiadając tak jak dziś opowiada to pokazuje jak szybko zmieniają się różne bardzo drobne zmiany, które następują są dzisiaj dobrą serię dzisiaj ktoś używa klasycznej translokacji takiego zbliżenia z tyłu co wiem, że robi to wyłącznie dla żartu to żart formalnej jeszcze 20 ponad tę tak się robiło, jakbyśmy się oglądali ekstradycję do dziewięćdziesiątych naprawdę chcielibyśmy ten serial za żart był świetny cenią w swoim czasie, więc haka to w ogóle jest to zaś zabawne jak niektóre przystanki stare programy telewizyjne o kinie wiele przykład omawiano nie wiem takie ujęcie tzw. kółko o Boże Ależ w prosty eksperyment filmowy niemalże Bacha w zyskach tych, gdyż ekscytacji takiego patrzy czy to w ogóle śmiechu warte tak, ale z drugiej strony jest skoro już wpływamy na rozmowy formy filmowej to z drugiej strony w kinie też w jakim sensie następuje odwrót od tego wszystkiego bo cały w nurt ślą Cinema czy takiego toporne jego kina, które przepraszam za słowo może nie pamiętam tak mówić od 7 nowych aut nowych horyzontów, ale takiego takie takie odejście od tych wszystkich gadżetów w filmowcy wybierają taką formę bardzo świadomy właśnie po to, żeby jakiś sposób odróżnić, żeby przesunąć ten punkt ciężkości co też Super ciekawe, a tam trzeciej czy piątej strony takie filmy jak jak kino publika, które całe jest oparte na różnych wizualnych wręcz użyłem słowa gadżetach w ogóle się nie starzeje, więc ta nasza wyspa, snując w ogóle temat percepcji widza i umiejętności patrzenia czasem tak czasem tak, ale tyle w telewizji wydaje mi się jak tak jak w soczewce skupiają wszystkie ruchy nagłe nasze zmiany też naszej naszej umiejętności patrzenia na pewność na pewno w ostatnich latach, kiedy te seriale przejął rzeczywiście pałeczkę w tej sztafecie popkulturowej i wyrwał do przodu zdecydowany jeśli chodzi o ilość produkcji też agresywność walki na tym rynku, bo kino jednak jakoś zawsze było przez nią rywalizacji to chyba nie nie było wielu dziesięcioleci w każdym razie bądź aż tak wielkiej rywalizację dzisiejszy rozgrywana w Polsce wizyjnym i to widać każdy też lekarz na poziomie tak naprawdę jesteś z tego dobrym przykładem, bo DSS serialem, który ma swój bardzo wyrazisty koncept bardzo wyrazistą były egzekucje tego czy wykorzystanie wykonanie potem tego czy pokazanie na ekranie wykorzystanie wszystkich detali czy mówimy tej świadomość formy widać tam nie ma ujęć zostały nakręcone w ustawieniu takim się, że stanowi już weszło do pomieszczenia hali nakręciło tylko każdy z nich jest przemyślany każdy z nich w sposób, jaki na początku obserwujemy seryjnego mordercy z jakiej ogniskowej nawet używamy, jakie to są obiektywy stosowany, że oddalamy się od niego, żeby widzimy go sprawnej za szybą jakąś to wszystko są świadome zabiegi czy ktoś musiał wymyślić nie ma miejsca przypadek obraz znaczy, a wydaje mi się, że wyszliśmy z takiego momentu, że w telewizji nie to się liczyło teraz to jest bardzo ważny element w ogóle narracji to niewątpliwie, ale też trzeba zwrócić uwagę na to, że to nie jest film przez zdecydowane czy to nie jest serio przez te stosowane tutaj nie ma nadmiaru środków przeciwnie w czasie tak jak trzeba mieć wyrobione oko tak jak ty masz, żeby to wychwycić trzeba się nauczyć takiego patrzenia na produkcję filmową, żeby zauważyć co tam zrobiono także to nie jest tak do końca, że to powiedzieć no nie ma na to dobrego określenia jak ja jeśli, iż jeśli mogę wnieść wydaje, że to nie jest tak, że musimy nazywać te środki, które się tam pojawiają ale jakie one zaś zrobiony, ale on myślisz, że coś się że, że to się to mam ważny jasno powiedzieć mówi, ale obraz coś znaczy oczywiście, ale przewożone są nachalne to nam się może wydawać, że to jest skręcone po bożemu tak jak to ja nawet znają się tu poczytałem trochę recenzji tego serialu w tym decyzji polskich niestety i i właśnie były tam bardzo często taki zarzut jest taki grzeczny kino czy jeśli coś nie jest Hongkong czy kamera po prostu fruwa na jakiś tych z rękawa takich wynikach 360 stopni generalnie nie robi tam piruetów to tak jakby nie było formy, a tutaj forma jest jest oczywiście PiS bardzo dużo takich mówimy tam każdy z tych by się przyjrzeć temu strony realizacyjnej jest absolutnie samo świadome dzieło dzieło ludzi, którzy doskonale wiedzą, gdzie ustawić kamerę jak i po co, ale właśnie nie robią tego wtedy, kiedy wiedzą co mam wrażenie, że wszystko jest dostosowane do opowieści to co nam sprzedacie zbyt pewnego jednak głęboko humanistycznego przekazu, który ten serial ma i nie wiem czy to nie jest bardziej rewolucyjny niż ta forma, którą jest bardzo dojrzała, a jednocześnie właśnie na tle skromna, że wielu krytyków potrafią przegapić w swoich recenzjach, ale też w ogóle mam takie tak się zastanawiam nad tym, o czym ten serial nam opowiada to znaczy chcesz wrócić na moment tego wątku psychopatów i tego, dlaczego oni się wydaje mi się, że zanikają chwyta kultura, że kultura już nie nie jest tak mocno nimi zainteresowana to będzie oczywiście chodziło coraz gorszych produkcji jestem przekonany, że u nas czeka masa seriali Super mordercach, ale coś zmienia to znaczy jakoś ten temat już nie jest taki to już nie ma nowego Bretta z tą Lisa, który opowie o amerykańskim psychopaci, bo to już zostało nazwane żadnej strony tak z drugiej mam to już nie zgadzam z tym jeśli chodzi o o po prostu ilość tych produkcji jak przed naszym spotkaniem fruwa sobie podsumować i dlatego w tych na ekranie gości tych różnych historii seryjnych morderców lub przed chwilą gościło Czechy są dziesiątki tytułów to przy okazji des jedna z gazet brytyjskich przygotował listę 33 ulubionych psychopatów ekranowych morderców to wszystko są tytuły z już po 2010 roku to pokazuje, jaka skala zainteresowania tymi bohaterami myśleniem Aquariusa mieliśmy 510 lat, jaka kinowego myśmy Dextera oczywiście chcę, żeby seryjnym mordercą napędzającym w ogóle serial Netflixa 2 seriale poświęca tak, ale lista jest my hand, który miał pokazywać co, gdzie się jednak pokazuje co jest zadaje kłam temu co byśmy chcieli może mówić wierzyć, bo handel miał być opowieścią o otwieraniu puszki, jaką są przez opozycję mordercy o wzywaniu klucza do ich do ich pacyfikacji w pewnym sensie mam wrażenie stał się kolejnym tę klęskę budujący pomnik psychopaty filmowego, bo to co się stało po tym, serialu prawie wszyscy komentował tam największa gwiazda ustalić, którzy wcielali się w serialowych psychopatów łącznie z tym takimi bardzo masywny duży panem włoski urodzie i w pełni się zadaje kłam temu czemu co my mówimy co na to mówi jednak też poniekąd się przychylał do tego nadaje się, że to jest moja koncepcja Niewiem czy ma rację, ale mam wrażenie, że to nie im mogę bronić to znaczy uważam, że Dexter wyszedł trzeba było sobie ułożyć chronologicznie jak doszło i to nam trochę pokaże, że od postaci Dextera podzieli etaty to też jest bardzo stary serial czas, proszę bardzo, ale będzie nowy sezon żartują, że naprawdę jeszcze coś co najgorsze najgorsze finale stoi ten znany z kim był finał Dextera nagle Zbaraża taniec przez rechot, ale nie tam finał gorszy nawet niż wychowane przez wilki konkurencja ostra, ale chodzi o to, że jeżeli to sobie ułożyć to się ewidentnie zmienia ja nim nie jestem przekonany, że ma handel jest udanym serialem przede wszystkim to tutaj serial ciekawy, ale nie jest do końca, żeby tam coś nie wyszło bardzo poważnie moim zdaniem też chyba, dlatego że w końcu po 2 sezonach myślę, że co jest rzecz, że tu się coś dzieje ciekawego i że jednak od pewnego sposobu pokazywania tych strasznych ludzi się odchodzi i że oni się zwyczajnie mają znaczenie takiego są coraz bardziej po prostu raczej powiedziałbym czyszczenie właśnie to jest to się co obce zostało powiedziane przecież Killing i faktury zaczęliśmy prawda, że mówi się psychopata jest też mniej przez lata mówiło się też coś więcej niż norma absolutnie nie w sumie chodzi o sposób procedowania jak taką głębokość portretów dawno jesteśmy o wiele dalej niż jeszcze parę lat temu ta taka mistyfikacja w uchwale tego mitu ekranowego już już udaje już nie przychodzi łatwo, bo zbyt wiele widzieliśmy ja też jak oglądałem i myślałem sobie dzisiejszej audycji myślę o tym, jakim zjawiskiem było, kiedy się oczywiście nie wiem Kuba Rozpruwacz jeszcze za czasów powieści tej w odcinkach, że on jednak straszyli, ale że czy ojcami tychże wpłat wniesionych Boni Clyde, którzy Stali się pierwszymi takimi mordercami, które powinny być właściwie wyrzuceni poza nawiasem społeczne się o tym pomyśli, a w tamtej epoce Stali się stąd, którego naruszenie zostanie jednak zrozumieć wyrazicielami pewnej pewnego złość bunt po czasach wielkiego kryzysu myślę, że to można zrozumieć znaczy to co się wtedy działo w stanach ta chęć by nie zgody na pewno pewne relacje społeczne, bo tak ogromna, że to nie jest dziwne ja myślę, że to jest trochę taka opowieść o tym być może jak się zmienia w ogóle społeczeństwo jak my choćby przez los dawnych czarne, w których tkwimy zaczynamy jednak myśleć o tym, że są takie grupy, które nie mogą płacić za dobrobyt całej reszty my musimy jakoś bardziej jako spójna grupa teraz wygłaszam być może herezję, bo przecież to nie jest do końca jest także te nierówności są w tym momencie zamykane te nożyce rozwarstwienia ekonomicznego zamykają na całym świecie pewnie nie, ale chodzi jakiś inny sposób myślenia, że całym tym narcyzm mnie, w którym tkwimy dzisiaj przez media społecznościowe tak dalej być może jednak coraz bardziej negatywnie postrzegane takie myślenie, w którym możesz kogoś lekceważyć tak zupełnie ktoś coś takiego się zaczęło pojawiać może jednak jako społeczeństwo stajemy się bardziej empatyczni niemniej, choć pewnie mnóstwo można by tu mnóstwo przytoczyć argumentów przeciwko temu co teraz powiedziałem chodzi o to, że być może by portretowania nie buntownika skała Chem portretowanych często się liczy lekceważy reguły myśli tylko o sobie nie jest dzisiaj metodą na pozyskiwanie wielkich publiczności, choć pewnie dalej się to może udać w szeregu produkcji kiepskiej jakości tak powiedział, ale w tej chwili myślę raczej o tym kto tutaj awangardzie się pojawiać na jakiego rodzaju nuty się w tych takich bardziej doprecyzowanych bardziej premium produkcjach pojawiają myślę, że des jest taką produkcją Otóż jak inaczej o tym temacie myśli, że to już nie jest nie wiem krytyka społeczna przez pokazanie wszyscy jesteśmy psychopata ami tak jak w Amerykance kopa prawda to nie jest to nie jest też taka zabawa jak w milczeniu owiec to nie jest już znajdował się zastanowić czym był Hannibal jako serial prawda znam taki sposób interpretacji, że to jest właściwie seria prozwierzęce tam zdzieranie ludzi też coś takiego jak zbieranie zwierząt takie nadawanie się przyjemnością jakaś cudowna Kurka zaraz zjemy tutaj prawda mówi to kulturalna sympatyczna pani Ali złote, a tam mamy Hannibala, który mówi, jaki miły człowiek zarazem grafice, żeby może to jest coś takiego, że też już nie coś się wydarzy się dzieje z tym tematem psychopaty seryjnego mordercy bardzo ciekawego i że on jednak przestaje być nośne będę tego jak byli aktorzy to jest tego mnóstwo to niczym świat u jeszcze tylko powiem tak w ramach może nie nie sprostają podziały mają handel, jakby o tym, że nie jest do końca udany świadczącego 2 sezony Ciećko powiem, że to jest miało być taka nie wchodzi też o to, że to bardzo ciekawy zmienia to ważna jest interesujące jak zmienia sposobu dystrybucji dla finansów i innych typów platform większe serial nie będzie miało 2 sezony, bo to co sprzedaje Platformy to jest premiera drugi sezon trzeci sezon się dla zaawansowanych widzów i owszem na stacji zmiany w telewizji byłby świetnym pomysłem, bo przyciąga tych którzy, którzy są klientami natomiast dla ich za innych tego typu firm notowanych na tym modelu substytucyjnym, gdyż tylko premiera nowe tytuły i zalew nowych niekoniecznie dobrych tytułów to może nawet dobrze się, że takie rozbudowanie 15 sezonów to też niekoniecznie jakoś służy pewnej dyscyplinie twórczej wiele seriali w dość szczęśliwa, gdyby skończyło się wcześniej, gdyby tego pewnie musiał wyjechać do Kanady dom drzewo w ostatnim odcinku były zresztą LSE, a za tydzień opowiemy o serialu tak jak już był dniem zdradziłem, ale chyba nie powinna serialu, który pochodzi już co najmniej sprzed 2 dekad tak czy 2 tak jest na 13 lat 15 lat więc, czyli o serialu tam, gdzie rosną tam, gdzie rosną stokrotki zawsze chcę powiedzieć, że tam, gdzie pachną poziomki sexy Dance pachną stokrotki pachną stokrotki, gdzie pachną później Daisy po angielsku to niema nic wspólnego z pamięcią ani za zgodne ze stokrotkami ma le zupełnie inny wydźwięk po mówimy o tym za tydzień Jan Malicki Bartosz Staszczyszyn Jakub Janiszewski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! Teraz w grudniowej promocji aż 40% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA