REKLAMA

Jak trenować podczas lockdownu?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2020-10-25 11:40
Prowadzący:
Czas trwania:
16:10 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rusza na zdrowie niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu naszym gościem jest trener personalny bardzo się paluch dzień dobry dzień dobry witam państwa, które goszczą przecież masy wody już kilkukrotnie, ale dziś się bardzo chciałbym zapytać czy znowu znajdujecie się jako trenerzy personalni trenerzy fitness dbającą o zdrowie amatorów nowej sytuacji jak jak wielkim trudem wam to przychodzi to już taka to taki drugi czas, który na was Rozwiń » spada w związku z pandemią Korona wirusa takie sytuacja jest naprawdę tak jak mówi się to szczególna wszyscy musimy się w tym odnaleźć nawet nie tylko my trenerzy, ale przede wszystkim również nasi podopieczni, ponieważ systematyczny trening często są to również dodatkowe działania usprawniające bądź nawet, które pomagają w zachowaniu pełni zdrowia sprawności po prostu tego tego typu obostrzenia, które utrudniają nam prace wzajemną powodują to, że musimy szukać różnych rozwiązań, żeby to sprawność proces treningowy procesy usprawniające często naprawczy zachować ciągłość tego działania, ponieważ tak naprawdę to systematyczne działania ma naj naj istotniejszy znaczenia powiedz proszę czy to ton do czego odwołuje się cała branża mianowicie dbałością o zdrowie Polaków o nie wiem też poprzez ćwiczenia gdzieś zwiększanie swojej odporności na wirusy chociażby to jest taki argument potrzebny tylko w tej dyskusji czy zamykać siłowni czy nie czy rzeczywiście twoim zdaniem na przestrzeni lat swoich doświadczeń ma to kolosalny wpływ na to jak funkcjonujemy czy regularnie uprawia sport amatorski cały czas zatem mocno i jak jak najbardziej sporty ogólnie ruchy nie ma nie ma takiego lekarstwa jak ruch ogólnie rzecz biorąc, więc bez szczerze wydają się, że możemy nawet powiedzieć, że bez względu na dolegliwości choroby czy problem zdrowotny, jakim mamy do czynienia z tą świadomością i pewnością tego co mówię, bo można stwierdzić, że ruch jest tym co nam pomaga ruch jest tym co pozwala nam utrzymać zdrowie i dzięki czemu możemy sobie poradzić z wieloma problemami nie tylko ciała, ale również również głowę, więc naprawdę utrudnianie tego typu działanie wydają się nie na miejscu, tym bardziej, że to jest na to ile jednak niewielu rzeczy, czyli transport i aktywność fizyczna którą, aplikując sami sobie możemy możemy sobie dzięki temu pomoc na tę chwilę nie mamy zbyt wielu takich ogólnodostępnych rozwiązań, które by nas przed obecną sytuacją mamy uodporniły i pomogłyby w walce o lepsze zdrowie nie chodzi o to by omijać rozporządzenia, ale powiedz proszę radzić sobie w tej chwili tutaj pytam o to w interesie tych, którzy regularnie starają się ćwiczyć dochodzi do zdrowia poprzez ruch aktywność fizyczną słuchaj radzimy sobie nad nadzwyczaj dobrze wydaje mi się, że akurat zawód trenera zawód osoby, która też pomaga ile się poprzez ruchy wymaga od tej osoby dużej kreatywności, więc podobny sposób tutaj staramy się wykorzystać narzędzia takie jak trening online do tego, żeby współpracować dalej kontynuować naszą pracę tak naprawdę nie wiemy jak długo te obostrzenia będą trwały na najważniejsze w tym wszystkim jest właśnie zachowanie ciągłości działań i naprawdę poprzez trening online można bardzo wiele rzeczy nie tylko podtrzymać trening jego ciągłość, ale również pozbyć wielu kontuzji już podczas tego dawno letniego no man ma taką w swojej historii rozwiązanie problemu bolącego akcja problem z odcinkiem lędźwiowym biodrami łokieć tenisisty, który teraz powstaje u moich podopiecznych skóry w związku z tym, że muszą nie grają w tenisa co prawda, ale poprzez pracę w domu i dużą część czasu spędzanego przy biurku nie zawsze odpowiednie pozycje ręce ułożone przy komputerze i tego typu przypadłości mogą się przyglądać, ale na szczęście również dzięki pomocy tej technologii możemy również rozwiązać właśnie takim treningiem online także nocą dla wszystkich nowa sytuacja również nas pewien sposób rozwija, starając się szukać plusów w tym co się obecnie dzieje także okazuje się, że można bardzo wiele również zrobić poprzez tego typu trend dobrze tacie, żeby zapytam wobec tego oszacuje pewnie ilu Polaków wybiera się aktywność fizyczną, ale chciałbym, żeby też opisał nam z nim personalnie rzecz jasna to kim trenuje, bo praca z trenerem personalnym stereotypowo kojarzy się z umieszczonymi ludźmi, którzy tylko celują swoją sylwetkę dziś dopieszczają, żeby tutaj mniejsze ładnie wygląda, żeby nie było fałdki tłuszczu ale, ale to chyba nie jest właściwie z tym pewien, że to nie jest prawda tylko przychodzą ludzie z problemami poważnymi tak by trener personalny wykwalifikowane ten personalny wyciągną ich założy z tych kłopotów jak najbardziej swoje czasem czasem jest także motywacją jest właśnie poprawa poprawa sylwetki wyglądu i toteż jest jak najbardziej jak najbardziej oka, ponieważ każdy ruch jest zdrowy po prostu sport zdrowie także, jeżeli to jest motywacją, która w niektórych kieruje do tego, żeby zacząć ruszać to to Super po prostu, ale takie właśnie wspomniałem jest bardzo dużo osób, które trafiają z pewnymi problemami cała, które mają pewne ograniczenia i poprzez nie mogą w sposób normalny funkcjonować na ogólnie przed pandemią wszyscy byliśmy zaznajomieni z określeniem, że spędzamy bardzo wiele czasu pozycji siedzącej ten siedzący tryb życia wpływa na wszystkie obszary naszego organizmu już nie mówię tylko tutaj o bolących plecach karku łopatkach biodrach Cetera, ale również o możliwościach krążeniowo oddechowy także po prostu nasze ciało potrzebuje ruchu nie tylko tego ruchu naszych mięśni kości stawów, ale również tego, żeby ten nasz silnik to kres przepompować podobnie podobnie jak autem, które zbyt długo stoi w garażu czy na mrozie on musi być on musi być używany czy też silnik to serce musi być używane, ale również komputer pokładowy, czyli nasza głowa nasz mózg je potrzebuje tego ruchu chociażby po to, żeby niemieć problemów z codziennym funkcjonowaniem, żeby endorfiny również do nas z spadały i dawały nam poczucie radości, żebyśmy się odnajdowali w tej sytuacji lepiej ile lat ma najstarszy uczestnik twoich zajęć najstarszy uczestnik moich zajęć nie chcę skłamać na pewno powyżej siedemdziesiątego roku życia 173 bądź siedemdziesiątce 5 lat także na pewno jest to osoba grupy ryzyka, a właśnie ten sport i technologia, dzięki której możemy się łączyć i wykonywać ćwiczenia z pewnością pomagają w utrzymaniu ogólnej sprawności zdrowia i na 100% podnoszą odporność ćwiczący dobrze wbrew pozorom takich osób nie jest nie jest nie jest tak masowo mogę sobie od razu sobie przypomnieć 3 podopiecznych, którzy już w takim wieku dojść dojrzałem i nawet na przestrzeni kilku miesięcy ćwiczenie jedna z moich podopiecznych pani Krystyna, którą serdecznie ostra pozdrawiamy może akurat będzie nas słuchać poprawiła gęstość kości także gdzieś tam ochrona przed chorobą osteoporozą również ćwiczenia fizyczne i ruch dociążenie tego układu pomagają nam w tym powiedz proszę jak wyglądają takie zajęcia online i w jaki sposób ma wpływ na to prowadzący, czyli trener takie zajęcia NATO czy czy poprawnie wykonuje to ten, który jest po drugiej stronie ekranu są tutaj już wchodzimy w detale, żeby wiedzieć co osoba to poprawnie wykonuje co przede wszystkim chcemy musimy wiedzieć konkretnie co chcemy zrobić powinniśmy potrafić za pomocą dość prostych komend i użycia z większych monitorów np. wykorzystania telewizora plany budowy połączenia poprzez łącze HDMI, żeby to jako śmieć jak najlepszą i wykorzystać te rzeczy które, które widzimy naszych ćwiczących naprawdę powiem ci przy pierwszych treningach czy po pierwszych treningach się lato sam byłem zdziwiony jak wiele można zrobić będąc tak tak duże odległości od osoby, z którą z, którą ćwiczymy także naprawdę jest to możliwe co działa na samym początku tak jak mówię sam byłem bardzo zdziwiony, że można nawet poszczególne pojedyncze tematy bólowe, które są związane stricte gdzieś tam z kontuzją i problemem zdrowotnym rozwiązywać to nie jest także wymaga to korekcji ze strony prowadzącego zajęcia, czyli mówiąc wprost do tego by dotknąć by zobaczyć jak napięty jest dany mięsień tak itd. nawet tych prozaicznych ćwiczenia, które mają na celu aktywizowanie tak nie nie mówię cały czas o tych ćwiczenia, które budują sylwetkę tak jak najbardziej ten ruch ta praca manualna jest na co dzień nam ogromnie pomaga w normalnych warunkach pracy z podopiecznymi, ale nie wiem czy to kwestia doświadczeń też kwestia tego, że Sammy wcześniej intensywnie uprawiając sport miałem kilka dość poważnych kontuzji przewodzi ten proces wizję dochodzenia do zdrowia rehabilitacji później chodzenia z powrotem trening może spowodowała, że oni jakoś nawet przez przez takie połączenie wideo potrafią się wczuć się w w to co w danym momencie czuje osoba ćwicząca bądź to co widzę właśnie na na monitorze i za pomocą takie tempo z próbą takiej chirurgicznej precyzji słownymi określeniami staram się rozwiązywać ten problem, aczkolwiek na pewno łatwo łatwo jest zrobić, jeżeli już działamy konkretnie 1jeden z po z podopiecznym co być, ale możemy przekonać do tego wykorzystać do tego różnego rodzaju również rządy pozycję rozciągającą mobilizacyjne, dzięki którym patrząc na naszego podopiecznego przez przez ekran i korygujące odpowiednimi komendami tutaj właśnie wydaje się, że te mógłby być tego typu zadaniach mistrzem, ponieważ słowo, którego używamy i sposób, jakim się jak i średnim posługujemy jest staje się tym jednym z głównych narzędzi oczywiście pokaz, ale druga druga rzecz to jest to jest właśnie to narzędzie słowo, które w odpowiedni sposób możemy przekazać podopiecznemu powiedz proszę na koniec w jaki sposób ci, którzy zostali w domach nie mają trenerów personalnych mogą domu właśnie próbować aktywizować siebie samego Suwaj ze najważniejszych rzeczy jest to, żeby starać się, jakbyśmy chcieli taką pigułkę taką wskazówkę tę receptę dla osób przekazać co powinny zrobić, chcąc wykonać samemu trening to na pewno warto by było, żeby znalazło znalazło się w tym schemacie treningowym czy czy jest w schemacie ruchu danego dnia, żeby się znalazły ćwiczenia rozciągające i mobilizacyjne ćwiczenia wzmacniające ćwiczenia cardio, które spowodują to, że to właśnie nasze serce będzie musiało tej krwi przepompować trochę więcej, żebyśmy weszli na wyższe ten, ponieważ teraz tego spontanicznego ruchu do pracy pobiegnie do autobusu czy chodzenia po schodach jest znacznie mniej żeby, żeby to serce to silnik też pracowało także nie bójmy się dodać w miejscu jakiegoś biegu bokserskiego szybko, że w pałacyku czy rzeczy, które po prostu znamy, dzięki którym to ten również wejdzie na znacznie wyższy poziom i na sam koniec rozciąganie na koniec już po treningu szły w celu rozróżnienia regeneracji ciepła kąpiel tego typu o zabieg z pewnością pomogą zachować w miarę możliwości kompleksową sprawność, a inspiracji oczywiście możemy szukać bardzo wiele również również w internecie ja osobiście mogę polecić kanał liczba Agaty na YouTubie, gdzie jest, gdzie są bardzo profesjonalne treningi ze dokładnym instruktażem, dzięki którym każdy nawet każdy, które każda osoba, która nie ma trenera personalnego i nie współpracuje z nim na stałe może wykonać bardzo porządny trening i dowiedzieć jak wykonać poszczególne ćwiczenia, żeby było to zrobiono wszystko tak jak trzeba my sami często z często korzystamy z Agatą z tego jest z filmów, bo to jest po prostu już już jest gotowe i czasem nie trzeba niczego wymyślać po prostu powtórzyć to co się widzi Bartosz paluch z nami dziękuję bardzo, dziękuję bardzo życzę wszystkim zdrowia i ruchu ruchu zdrowia sportu mam nadzieję, że niebawem wszyscy będziemy mogli wrócić do takiego pełnego treningu w komfortowych warunkach, ponieważ nadwozie coraz chłodniej także pozytywne myślenie ruch to zdrowie sport zdrowie trzymane za wszystkich kciuki za ćwiczących za trenerów za rządzących, aby wszystkim udało się w tej sytuacji wejść z obronną ręką dziękuję bardzo, państwa zapraszam raz na informacje Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! Teraz w grudniowej promocji aż 40% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA