REKLAMA

Teatr LGBT: "Familia" Teraz Poliż i "Koniec z Eddym" Anny Smolar

Lepiej Późno Niż Wcale
Data emisji:
2020-10-25 21:00
Czas trwania:
47:45 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
lepiej późno niż wcale dobry wieczór państwu, aby lepiej późno niż 4 Katarzyna Szustow będzie wydanie teatralnym audycje podzieliliśmy na 2 części w pierwszej części spotkamy się z grupą teatralną teraz Polish stratą pracy i Martą Janowską, które przygotowały nowy projekt nowe działanie, a mianowicie serial pod kasowym oni hetero normatywne rodzinie pt. Familia dostępne za darmo na różnych nośnikach różnych platformach internetowych można wpisać Familia teraz Rozwiń » połącz się pojawi TUI tam fragmentu życia państwo audycji druga część naszej audycji to rozmowa z Anną Smolar reżyserką wg mnie najciekawsze oraz reżyserką średniego pokolenia, które w teatrze studio przygotowała wczoraj w sobotę premiera pt. koniec Eddiem porozmawiamy z Anną w jaki sposób pracuje się teraz w teatrze żywym teatrze w jaki sposób się też pokazuje niestety 25% widowni tylko dostępna dla widzów zachęcam państwa dochodzenia do teatru, zwłaszcza teraz wyzwanie, ale zdecydowanie większe wyzwanie dla aktorów, którzy są po drugiej stronie nie widzą was widzą puste miejsca na widowni zapraszam pierwsza część teraz Polish lepiej późno niż wcale dobry wieczór państwu audycja lepiej późno niż wcale się rozmawiamy o działaniach performatywnych teatralne, które znajdują nowe oblicze, ale sprzedają mega siłę moc moim zdaniem młodszym starciem z ziemią w studiu reprezentantki fenomenalnej grupy, po którym teraz po Dorota plac Matejki dobry wieczór dobry wieczór odwiedź naszą artystki nasze państwo z poprzednich edycji można znaleźć podcast np. audycje związane z akcjami informatykami grupy czarne szmaty i dziś spotykam się z innego powodu mianowicie powstał pierwszy w Polsce seria spotkań stopy oni hetero normatywne rodzinie pt. Familia o tej godzinie złamał i nieheteronormatywnych las bliskiej rodzinie o to tym bardziej tym bardziej, że bardzo cieszymy, że w naszej audycji w coraz więcej widocznych kobiet nieheteronormatywnych poparliśmy to cieszy to zapomnieć, dlaczego podcast, zwłaszcza teraz pandemia możemy się domyślić ale kiedy się po zrodził sam pomysł, żeby zrobić słuchowisko o tym myślę, że my w ogóle po tym co się wydarzy zaczęło wydarza i po tych reakcjach na ogłoszenie karty w Warszawie LGBT postanowiłyśmy zrozumiał, że trzeba wesprzeć działaniami artystycznymi to działania, że jest potrzeba ludzi oswajać by uświadamiać takiej w wydarzeniach kulturalnych po prostu trzeba wprowadzić do domu do ministra MON nigdy sprawić, żeby nie byty Matysiaków tak powiem funk de odświeżyć i uaktualnić my też robi bardzo duży słuchowisk i mieliśmy taką myśl, że chciał byśmy się w przyczyniamy się też do widzialności kobiet w ogóle i też myślimy dużo o tym, że kobiety nie hetero normatywne są też widoczny jest też to praca, którą ja wykonuję też żadnych mapach, ale tak samo jest przestrzeń teraz policzmy bardzo myślimy o kobietach dziewczynach i myślimy o dziewczynach kobietach z różnych grup, a i to jest jedna z tych grup, które naszym zdaniem są niedobre prezentowana zresztą w myśleniu o osobach, które chcemy zaprosić do serialu pojawi się np. bardzo duży problem, że w świecie aktorskim nie ma ba notowanych dziewczyn za bardzo znaczy my to wszystko wiemy, kto jest kim, którzy im spotyka, którzy jak i identyfikuję, ale prawda jest taka, że też wiemy, dlaczego aktor dziś nie kupują ale, ale dziewczyna skutek nie robią reżyserki też nie za bardzo na to odwieczne tutaj takie zaproszenie, które ja mam i wysyłam za każdym razem jest taki temat drogi koleżanek kolegów Jerzy Maciek się buntować, bo może czasami to zrobi spektakularnie z przytupem i właśnie dziś mamy czytać tylko od razu media uwaga tu zapraszam to jest przestrzeń dla was nie wyższym do kamyka tutaj są robione w sposób delikatny zabawny i np. cyklu dziewczyny bessa na nowo się pan Tomaszewski myślą o rozmowę, która na tym wyszło na 800 i na uzależnienia co bardzo zajmującą się sytuacji trudno się do prowadzenia, ale żona się odbyła szerokim echem cent do obywateli naszego pomysłu pamięć czy też ta koncepcja samego podcastów pojawia się wcześniej, zanim dopadł nas LOK dało, bo też jest mawiał najlepszy nasz eksperyment taką nową formą sprawdzanie, gdzie ten teatr może teraz chce mieć przestrzeń do funkcjonowania nie wiesz co my tak naprawdę partię na łowiskach o 2017 roku teatr czeka, bo za późno współpracę z teatrem polskiego radia, a ta współpraca trwa, mimo że ich jest nieoficjalna i a i tak naprawdę zaczęliśmy się rozgłasza w tej przestrzeni najpierw robiliśmy realizacje oparte na dramatach polskiej dramatu Pisarek naprawdę zaczęliśmy rozciągać media i wymarzyliśmy sobie, żeby zrobić serial i a i tak też to się wydarzyło znaczy po włączyliśmy ten pomysł na zrobienie serialu z naszym doświadczeniem słuchowisko owym i też rozwijającym się pod kasami, bo teraz to jest bardzo prężnie rozwinięte gałąź działań artystycznych nie tylko z politycznych też nawet ja też myślę, że to wynika bardzo mocno ograniczeń finansowych, bo my też jako grupa, która nie ma stałej siedziby nie mam swojej przestrzeni co wybory też z miejscem, gdzie wystawiać nikogo, kto nas przyjmie za ile, więc jednak ta przestrzeń wirtualna i audio jest o wiele dla nas bardziej dostępna i możemy trochę po swojemu, a działać i też jest o wiele tańsze w ich wykonaniu twarz zostaje w eterze, a jest dostępne a, a przekazuje treści tam nawet Super ciekawe nowości przygotowały, bo obserwujemy totalnym główna podcast każdy chce coś mówić o karze stoczą opowiada SLD chce siebie powiedzieć jesteś normalna, ale czy taki zalew w tej formy jak ja jakoś nie wyższa, bo tak słucham Radia i bardzo wybiórczo różnych propozycji ale gdy znajomy sam się zacząć produkować każdy ma właśnie PiS Polska komentarz niestety przeważnie też jakość jest bardzo słaba ze względu na granie na jakość dźwięku i za totalną przyjemność słuchania waszego 16 i właśnie na wojnę słuchowiskiem nie pod miastem od skarżą się, że są bardzo lekkim mafii brudny i robią na szybko, gdyż po prostu bardzo dobrze zrobione spektakle do słuchania seria wręcz dyskusja się należy w tej tym w tej układance czy też Weronika Murek Reja Skrzywanek jak się poznaliście i kto przez pomysły mogły na pomysł jest nasz teraz odzieżowe i on się z rodzin już w zeszłym roku właśnie, kiedy pisaliśmy o tym co nas interesują chciałyśmy opowiadać i zaprosiliśmy do współpracy Kuba znając jego realizację i taką trochę lat no polityczną drogę, którą on idzie i zapisz rolnika ja muszę przyznać, że prywatnie jest pusto absolutną fanką warunki książek dramatów, więc marzą o tym, żeby pracować i z tego co, więc w tym też bardzo chciały, więc tak z tego rozdania postanowiliśmy zaprosić RM do współpracy czy my też staramy się zawsze i butą dramaturgię, gdy konsultować z reżyserem, bo tam musi być przemian, a i to jest bardzo ważne dla nas jednak UE to osoby dowiadywały no tak Kuba też położyć tak pan się znają języków bardzo chciały tak dalej, więc wszystko wszystkie znaki na niebie tak powiem tak wypytuję, bo zmienia obsadę to jest jedno reżyseria łowiska zrzeczenie się ze spektaklu noc w teatrze, kiedy będziemy stać się z wojną zbudować te zawsze są media wyzwaniem dla mnie sama postać córki, czyli swoją postać ma taką też tutaj Graś mówi 1 świetny sposób napisana łączy się państwo ponosi audycji trudno dostępne za darmo oczywiście tt ten serial na Spotify czy na innych nośnikach serwisy Familia pewnie dziś wyskoczy teraz społecznie i dziś, a spotkań po te odcinki te postaci są pełnokrwiste, jaki był pomysł, kto wymyślił ten nie był na rynek podziału genderowe, czyli te postaci, które chłopaki grają dziewczyny osoby nad sceną totalną kikuju, aby nikt sam podatek osobom z René Pollescha, który uwielbiam ich bardzo szybko znajdują swoje na początku trudno się łapać dyski tym, że estetyka też taka tradycja, że się tremy łamać te tradycyjne struktury właśnie takie atrakcyjne obsadzanie ich już od, a więc tam dzisiaj tak wciskamy właśnie podział taki jak czujemy ani jak wypada, czyli odpowiednio stare głosem i PiS takie no, więc my tak po prostu działamy, że odchodzimy od tego na tutaj też mogliby przestrzeń na to, żeby się tymi tym zabawić też nad tym tekstem razem z Weroniką i z Kubą razem to była długa praca nad tekstem co było też bar ba co też wspaniała, bo myśmy zaczęli na początku roku i pracowaliśmy nad kolejnymi wersjami tekstu pracowaliśmy czasem set tylko Baron skład albo wspólnie razem i no nie nowość w czasie pracować razem dziękuję, ale chodzi o to, że też mieć taką przestrzeń, że mogliśmy tak naprawdę mogłyśmy po prostu wiesz jak skupić się też tych postaci jak najbardziej rozciągać ten świat pomysł to co jest ważne w tym, dlaczego też, dlaczego taka forma jak stało to jest też to, że nam zależało na tym, żeby w zamian oprócz tego, że jest darmowy i jak najszerzej dostępne to, żeby on też był był właśnie bardzo przystępną formą to znaczy, żeby duch humorystyczne, a jednak bardzo mocno polityczny bardzo rozwijający przyzwyczajenia dotyczące myślenia o rodzinie w tym kraju znaczy żeby, żeby pokazywać jak zbudowane są więksi i zbudowane są relacje i czym do rodzin, a tak naprawdę w moim przekonaniu mogę powiedzieć osobiście w dzień dla rodziny tak naprawdę jest to znaczy, gdzie buduje więzi i jaką niesie ze sobą spotykają i jak właśnie też koncepcja płci działa w tych relacjach i poziomach rodzinny, a tak mimo badań i będą państwu możliwość posłuchania fragmentu najbardziej się początek drugiego odcinka nie będziemy zdradzać to były przeciw nie będziemy tylko fragment pierwszego odcinka wypuszcza dzisiaj podjąć rozmowy i propagandy to są SA w postaci zasad i matki od długu, choć stać państwo z nami teraz Polish podcast o nich też normatywnej bliskiej rodzinie pod Familia co ja mam wypełniać imię ojca imię matki jak ja mam 2 martwe termin człowiekowi Airways były 3 matka w Polsce tylko je mam nic nie wypełnia tak prawdę w PIT i które ale no tak to będziemy rozmawiać na szafy jak do mnie mówi niewiele, a więc nie widzę uważa pokolenie przede wszystkim ukrywało no chłopy się zgadzało Szcze i myśli teraz musimy z tymi chłopami w tej sza ja się, że w tej chwili odwiedzi 10 lat w szafie nic nie załatwi, a tak trzeba być źle bo, że nawet 3 wzięła sobie dziecko zrobiło wiele nie było, gdybym kłamstwie nie żyła jak ma, a każdy naturalnym etapem rozwoju jest proces zamknięcia to już wiadomo PiS doktorskich i doświadczenia też świadomym takie mądrości, ale na Uniwersytecie ani ludzi normalnych, a nie nie może już wykładać na Uniwersytecie, gdzie katedrę Tender zlikwidowali wraca po przerwie teraz policz z nami w studiu Dorota lat Marta Janowska rozmawiamy o serialu po testowym pt. Familia dostępne m.in. napraw na profilach streamingowe daniem będzie lekko nie będzie znajdziecie państwo wiecie, o co chodzi wystarczy wpisać Familia teraz choć za nami tra fragmenty drugiego odcinka bardzo bardzo śmieszne czy możemy powiedzieć czy to w ogóle relacja eksportu jest kim jest mało, kto jest tatą i odwoływać są 2 mamy ja jestem jedną z matek moją partnerką ćma barowa intelektualista, czyli Ada Kornacka mamy córkę, bo Marta ja mam matkę na czym warto też babcie w sumie, więc jest babcia, którą gra twoja stara no też jak chciał dodać właśnie od nas, bo bardzo ważne, żebyśmy miały pełną reprezentację, żeby ten serial ani hetero normatywne rodzinie jednak nie był grany przez hetero normatywne albo jej not nam może nie dystrykty, ale jednak, żeby doprosić osoby o różnej orientacji i żeby była jak najszersza reprezentacja a bo też pytań głosy były dla nas ważne jak przy budowaniu scenariusza czy podzielona jest grana przez Piotra, bo trwa bardzo niskiej męski głos tak, który jest brakuje im i które jest swoją starą, że jest naprawdę Matko wszystkich i babką, a z wszystkich chwilowych dzieciaków potem mamy postać jeszcze pt. Magda gotuje, kto to jest kilka postaci jest Polska miała robione żadne grupy oraz jest pracownicą, gdy kawiarnia jest członkiem też rodzinę taki nie UE nikt nie kryje, że tak powiem tylko 1 jest w kawiarni restauracji od początku z nami czy długo znam już jest i nie jest tak naprawdę na jest jest członkinią rodzina jest taką w sumie moją siostrą taką właśnie w tym modelu patchworkowej rodziny taką przyszywaną no, a krzyż ma zniknąć gdzieś tak o sobie mówimy ale, ale tak jest, a oprócz tego są też goście, którzy nas odwiedzają i złą postaci, które pojawiają się w knajpie pierwszych 2 odcinkach jest to Maciej Pesta pasz, którego gra Maciej Pesta i jest to reporter telewizji publicznej w kolejnym 2 odwiedza nas prezes organizacji Orzeł i gniazdo, którzy Michał Piróg, więc nie będziemy zdradzać proszę państwa Słuchajcie i w jaki sposób pisał pisał, bo już pracować razem nad tekstem z broni komórek jak przed przebiegała ta praca, bo z tego co jest słyszeć jak wsłuchuję kontekst to jest masę sytuacji, którzy po prostu wydarzyły nie rozumiem trochę tnt np. scena pt. reporter telewizji polskiej ma nakręcić jedną z matek przed knajpą restauracją i jest dialog podciąć może pani inaczej chodzić pochodzi pani ze sztywno to jednak takie pewne wygrane one też nie jestem po obiecał także podrażnienia i takiej sytuacji są trochę życia wzięte z tego co widzę czy wtedy też płace też bez spotkało to są one historię na takim na pewno do dokładał myśmy tam, gdyby to co bierzemy bez życia publicznego i no trochę tak, ale jednak w tym i w tej sytuacji nie było chyba taka sytuacja, a totalnie od nas, ale jakiś tam jakiś taka metafora tego doświadczamy no, a myśmy tak myśmy myśmy tak jak dokładały każdy dokładał, jakby rzucała, gdy swoje doświadczenia do tego, a scenariusza i myślę, że to jest tak, że akurat Apropos tej sytuacji, w której tego momentu, w którym mieszka się to jest także, że to jest ciekawe, że on powstał tak naprawdę chyba to był pomysł Very i Kuby natomiast wydaje się, że to jest historia, którą w skład, gdzie spotkała już kilka razy niestety nie w stosunku do oczywiście drżą o wizji publicznej, ale to to są takie historie, które po prostu są myślę, że ze względu na to, że wszystkich doświadczamy, bo one pojawiają w tej i wspólnej murze myślenia, kiedy pracuje nad tekstem, ale np. jest historia wchodzenia w szeregi Legii i to jest historia, bo moja bohaterka, którą gram ma takie IS on od jakiegoś czasu rozpracowuje rozpracowuje szeregi Legii i czystą ujawnia trochę w kolejnych odcinkach i dodaje historia którą, która jest inspirowana historią, którą opowiedziała nam Dominika EIT członkini teraz policzyć nieczynna, ale Dominika opowiadała o tym właśnie, bo ona swoją żoną mają dziecko teraz i mieszkań w Polsce i opowiadała nam właśnie, który o tym jak właśnie spotkała swoją sąsiadkę, która była, która jest fanką Legii to jest w tej ministra, który właśnie inspirowana tą prawdziwą historią od czego zaczyna się historia za państwo dowiecie zrobimy przerwę wypuściła fragment wobec macie państwo o od nastu odtwarzanie babcie nasze dla niej najważniejsze było pojęcie równości tego, żeby stworzyć miejsce dla różnych środowisk miejsce, które nikogo nie wykluczało, a więc bywali tutaj nie tylko przedstawiciele państwa podziemnego jak wcześniej rozmawialiśmy potem także opozycjoniści babka była w kości tych przestępstw także to miejsce było od zawsze miejscem spotkań mniejszości wykluczonych gejów lesbijek matce była radykalna to był wizę rewolucji babcie jasne jasne jasne, ale nie o to pytał ta data urządzenia ja bym od razu jednak, bo to jest piękna taka data za nas Polaków bo jaka to jest data proszę pana już powiedziała dokładnie to jest 15 sierpnia 1920 roku czyli przez wiele lat to miejsce istniało i mam nadzieję, że ten cud się będzie nadal wydarza, że będziemy miejscem ekskluzywnym miejscem nie wykluczając miejscem spotkań i równości i miejscem, w którym pracują świadomi ludzie i dieslem społecznej rewolucji grupa teraz Polish rozmawiano spotka się pod 2 kamieniami, które jest dostępny w internecie użyć by posłać Świętego słuchowiska całości, bo taki jak taka baza gdzieś całe sytuacja zaczyna wydawać na wasze knajpa jak mamy coś za miejsce adres miejsca to jest akcja, która istnieje w Warszawie od wielu wielu lat i ma bardzo taką wolnościową intensywną tradycja jest założycielką jest babcią dla Sącza, która urodziła się dzień cudu nad Wisłą, czyli tych 15 sierpnia 1920 roku córka kontynuuje, a jej córka czy matka, gdy moja postać kontynuuje prowadzenie restauracji tylko ładna i starają się zrobić miejsce i Kluzy wnętrze pytające miejsce, w którym właśnie może się poczuć jak w domu jak u siebie może być kim chcesz, a przy tym prawda jest taka, że jest to po prostu restauracją bardzo chwilowych tradycja odbywały się, gdzie odbywały się przez lata też spotkania osób nie normatywnych i jak możemy dumnie ma z tego co opowiadają bohaterki odbywały się też rewiowy kabaretowy, gdzie widzielibyśmy drogowe, ale wiadomo, że to jest język współczesny Ania język czasów, w których powstała restauracja odbywały słyszą o chciałam słyszeć na Mazowieckiej w miejscu legendarnym też, że chodzi o dr Sadowską ostatnia muszą być 2 tygodnie temu świetna książka Wojtka Szota warto posłuchać z tym warto przeczytać te historie rodzinne, które są wplecione w biznes to jesteś w tekście bardzo fajny pomysł bardzo zabawne, bo córka czy postać Marty ma obsesję na temat porządku faktura i porządku w excelu interesy to połączenie różnych takich cech charakteru nie są jej radykalność i wojującej no anarchista może trzeba powiedzieć, a 2 strony tego porządku Nisko powinno się byłoby tak ani inaczej są takie były wielki staw skokowy od szczebla jest wizualny, ale są takie bardzo zabawnych sytuacji gali, które dają dużą frajdę można słuchać, bo tego podcast ale, żeby odejść za wiązała się dramaturgia pewne wydarzenia dniu możemy zdać opowiedzą się dzieje, że pojawi się Report, który nagrywa reportaż o tym miejscu się potem jest drugim odcinku, a ja właśnie nie wiem czy tak dobre zdradzać no i odruchowo graliśmy zachęcimy zależą państwa co mu się, że także podcast samotne wszyscy nie ma może powiedzmy troszeczkę niezwiązane z dużą część nowo oni oczywiście z telewizji publicznej, więc można się spodziewać się, gdy jakich on treści poszukuje na to, bo on od tej knajpy ME z takim pozytywnym absolutnie nastawieniem, a i nie, bo inaczej odczytać misję tę knajpę i mówili o cel działania i on tam znajduje swoje treści tutaj rodzina głównie chyba matka ma po myśli, że zrobiła z życia i bo kraj pań by coraz gorzej funkcjonuje znaczy to też chyba bierze stąd, że Echa miasto zabiera dotacje na, a może tego właśnie powinna mówić pewne jest w zarobimy spojlery Drodzy Państwo za dużo, ale groźniej było zaczynają się pewne perturbacje finansowe dla tej dla tego miejsca i a no im matka szuka, jakby sposobu na przetrwanie jak i jak na rozreklamowanie tego miejsca i zabezpieczeń, bo na przyszłość naj Arka zajmuje raczej i ideami, więc nie jest szczególnie pomocna w biznesowym zarządzaniu knajpą jak mamy dzień radziły, więc pewności, że została jak planowany jest dalszy obrót spraw jak i produkcji seriali ma do siebie, że mają sezony jakiś pomysł na waszą na waszą pamięć o pomysł jest taki i tak jest na umorzenie właściwie na ten moment, żeby zrealizować kolejną gwiazdą on, bo to jest tak naprawdę nasz czteroodcinkowy pierwszy sezon, a ale, żeby się udało musimy pozostać finansowany tak naprawdę to jest cały czas przed nami nowe czasy są, jakie są miasto obcina też pieniądze na kulturę, bo odcina w ogóle budżet miejski no i ten by u nas się teraz odbywa się trochę walka o to, żeby przetrwać, żeby robić dalej mam dalej działania wybrałem się, że o tyle jest to możliwe, że no i podcast słuchowisko jest działaniem, które nie jest to nie musi być dostępne dla widzów na żywo będą to jest o tyle łatwiej niż drogi panie, a pytanie o same słuchowisk próbą wszyscy podczas postu rozmowa tylko jest na słuchowisko i spektakl do słuchania muzyka dźwięk pełni tutaj mniej ciekawą rolę funkcję co to za pomysł, kto za tym stoi BMC także to jest wspólna robota znaczy, że w ogóle za muzeum stoją przede wszystkim Julek troski i Natalia Szczepańska nasza wspaniała para, która przygotowała całą muzykę słuchowisko kontakty z Kubą i we współpracy ścisłe skup, bo tak no no, gdyby u nas no u nas tak ta praca wygląda, że każdy dorzucał swą cegiełkę także w parlamencie mieszają w to co jakby co konkretnie zostało wszystko wymyślone ucha tak, ale myślę, że to co jest ważne też tej może to, że przy całej tej tak naprawdę takie i en serialowej konwencji humorystycznej tej rzeczywistości, w której żyją bohaterki naszego serialu to o muzeach jest takim jedynym elementem, który ściąga nas trochę do rzeczywistości, w której tylko nie chcemy od razu nie chcą gadać, bo wszyscy wiemy, jaka jest, ale też nie możemy unikać ni stąd takim otwierającym też kawałkiem jest tu robią z tymi, które wiemy wszystkie wszyscy na jaki kojarzy się i myślę, że większość z nas z faszyzmem po prostu, a i to jest to ta przestrzeń muzyczna te kawałki są zmiksowane rzeczywista ami niż z rzeczywistymi wypowiedziami polskich faszystów nacjonalistów i osób, które są jawnie przeciwko społeczności Selvity pionu plus to to jest coś co tak naprawdę umiejscawia też naszą pracę świecie i czasu przestrzeni, w której jesteśmy teraz Drodzy Państwo podcast o wysłuchania w internecie wystarczy, że piszecie teraz Polish Familia pierwszy w Polsce sfera potraktowała oni też normatywnej rodzinie zamiast wróciła ta relacja Marta Janowska dziękuję bardzo, dziękuję bardzo ważną robotę za ten pokaz został za darmo i problemach kraju również dziękujemy życzymy miłego słuchania dziękuję i do usłyszenia do służenia lepiej późno niż wcale wraca po przerwie audycji lepiej późno niż wcale kontynuujemy dalej temat teatru, ale teatru, który możemy spotkać na żywo, czyli jest z nami premiera Anny Smolar w teatrze studio warszawskim teatrze studio wczoraj sobotę na deskach teatru pojawi się aktorzy jak publiczność niestety 25% widowni tylko zapełniona znamy dziś studia na Zwoleń opowie nam swoim spektaklu pt. koniec dopiero dobry wieczór, a skąd pomysł by zabrać za powieść przede wszystkim z drugiej strony powyższe debiutanta chłopaka, który wraz z 28 lat pisał tę książkę parę lat temu zaczął przeciekać na 18 książka była tak naprawdę powstała ponoć takie plotki są, pod jaką przed pierwszym po życiu czy można powiedzieć, że przesłanek ABT książka napisana, dlaczego taki temat coś w tym zafascynował tak z tym analfabetyzm myślę, że to są takie mity, które obrastają trochę pewniej wolą się dokłada do tych mitów, bo on bardzo lubi używać anegdoty jako sposobu budowania bardzo określonej narracji i to to są takie pewnie troszkę skróty jednak, ale faktycznie jest to człowiek zupełnie wyjątkowy można powiedzieć to jest jeden z powodów, dla których się nam po książkę, bo jego trajektoria sama w sobie jest jakoś tak bardzo wielowarstwowy złożoną historią zresztą myśmy osadzili opowieść, która jest zawarta w tej książce koniec z Eddiem, a jednak szerszym kontekście tego co wiemy o sobie pisarzu, bo od początku wydawało mi się to dosyć kluczowe to znaczy nie da się w tej chwili czy też tej powieści nie zauważając tego, kto ją napisał kim się stało, a do, czego ten koniec dzieje, zanim doprowadził, bo siedzi Belgia, ale i tak jest tytuł w oryginale tam jest koniec za nim Bel Gas, czyli metek piękna gęba można by przetłumaczyć te prawdziwe czy wyjściowe imię nazwisko i dłoni, który postanowił w pewnym momencie w jaki sposób skończyć z Eddiem właśnie zmienić swoje życie, zaczynając od zmiany imienia i aspektach właściwie wychodzi od tego bardzo się skupia wokół tej kwestii, a tego kim jesteś, kiedy się rodzić w jakiej rodzinie w jakim środowisku kulturowym klasowym się rodzisz co na ciebie czeka w pewnym momencie to znaczy podejmujemy bardzo mocno kwestię determinizmu społecznego, a tutaj, jakby to opowieść o tożsamości bardzo się łączy też kwestię normatywną w Szczecinie normatywną ości i i głowie bardzo dobrze pokazuje to, że w pewnym sensie jego normatywną z 1 strony była źródłem trzeba ogromnego cierpienia toczyły się do niego nie normatywnych, bo źródłem cierpienia tylko to jak świat na to reagował bardzo brutalnie ze świata jego jego książka opisuje dzieciństwo potworna i on się nie wahał użyć mocnych środków, żeby opisywać i nie mniej subtelności rzeczy cała książka jest oparta na tym pierwszym zdaniu, a cierpienie ustrojem totalitarnym wymazuje wszystko co się w nim nie mieści on wykazuje dobre wspomnienia mówi i zapowiada od początku bardzo konsekwentnie robią pokazuje dzieciństwo strasznie brutalne trudne, które polega na tym, że wszędzie właściwie odrzucany, a nawet przemocą traktowanej bez przemocy psychicznej fizycznie sam, ale pokazuje paradoksalnie, że na, jakim etapie jego życia to dyskryminacja bardzo wielowymiarowa stała się jedyną dla niego szansa, żeby się wyrwać z miejsca, które było dla niego źródłem tego cierpienia i on po prostu będzie nie miał wyjścia tak bardzo walczył o to, żeby się dopasować i zadowolić wszystkich i wyjść naprzeciw oczekiwań stać się tym prawdziwym twardzielem prawdziwym facetem tzw. i spełnić się normy świata, w którym funkcjonuje, które światem twardości właśnie takiej do kwadratu, który też polega na tym, że właściwie ktoś, kto interesuje szkołą mówi się uczyć się traktowany jako ktoś się gorszy miękki, który można wyśmiewać, który wypada ze wspólnoty mężczyzn, więc od początku próbował się również do tego dopasować się być po prostu kiepskiej szkole jesieni uczyć pokazywać, że jest w właśnie twarde również w stosunku do to do takiego obszaru rzeczywistości to się wydaje przeznaczony dla dziewczyn, aczkolwiek dziewczyny też po prostu bardzo szybko w tym świecie wypadają, bo nie dostają szansę to znaczy są Ponte, a od możliwości rozwoju, a także część już kończyć dzień przysługą mówi ale, ale w pewnym momencie po prostu podejmuje decyzję bardzo wiadomo, że nie będzie walczył, żeby ta walka z przegraną nigdy nie dopasuje i uciekł i wymagał historii fenomenalna jego na jego wzrost taniec okresie Robotniczej w domu w tym nie było książek i do niego mamy rząd zdaje dostaje się do Kolna ma powie, która jest główną kandydatką szkołą tematycznym Węgrom od edukacji we Francji podglądałem jak miejsce do po to jest taka jedna z lepszych szkół taką bardzo prestiżowo jakąś umożliwiające, jaki dokonał to znaczy ja myślę, że on bardzo ciężko pracował też ma bardzo mocne predyspozycje myślę nawet na początku naszej pracy się zastanawiali nad taką postać nauczyciela, żeby jednak jakieś światło postawić w tej opowieści pokazać, że tak jak albo kami na jego drodze musiał stanąć jakiś nauczyciel, który w niego wierzył i wpakował w niego bardzo dużo dziś jestem na siebie przekonanie, że coś takiego musiał się stać jeszcze przed pojawieniem się dzielić, bo w życiu mówi do bólu opowiada o tym, że właśnie on poszedł do tego lepszego liceum do tego większego miasta, a potem się dostał na studia i był świadkiem wykładu widzieli, bo przeczytał jego książkę i często co wyzwoliło tak bardzo mocno, bo przeczytał właściwie własną historię i wcześniej nie czytał bardzo książek może Harrego Pottera jest prosta jego opowieść, ale trudno tak naprawdę uwierzyć, że nie rozwijał się w międzyczasie i że nie nie było przynajmniej troszkę osób wokół, które angażowały swoje siły w tej Republikańskiej laickiej szkole francuskiej, który taką instytucją jedne są bardzo przymusowo z drugiej strony takim, które cały czas pokazuje, że w sposób bardzo demokratyczny każdy może dostać swoją szansę zajść tam, gdzie chce zajść i prawdopodobnie zresztą ja wzięłam też otoczona w momencie, kiedy się kończą liceum poszła na studia ludźmi, którzy też w jaki sposób się wyrywali ze swojej strony środowiska, bo też osiągali więcej niż niż po poprzednie pokolenia ich rodzina en co się dzieje, ale dobrze pokazuje, że to są jednostkowe historie zaczęli jednak systemowo ten determinizm jest potwornie silny, a już, zwłaszcza w tych mniejszych miejscowościach, a zwłaszcza Francję za taką zagadką dla będę miał wysoką przyjaciółkę, która mówiła tłumaczyć na Polski na maszynką trafił oba w Londynie na mówią ci za krótki, żeby się spotykać z Francuzkami no chyba normatywną i raczej stawała się nie francuska, w której czasu jest przepiękna, że nie ma na to czasu wstrząsem wydawać w jest też prezesem jest ciekawego jak wygląda praca w teatrze studio teraz jak jak pracujecie jak temat nie hetero normatywność tego bohatera, bo z Guyem, chociaż coraz to do bycia gejem bardzo są na to, że rodzimy, jakimi będziemy się nade wszystko na to brak tak samo pojedzie też rodzin bez konieczności otworzymy po prostu naszą były nasze obiekty typu tworzymy pożądania tak jakby co nas interesuje, więc tym trudniej jest w takim ekosystemie tym się wzrastała z odkryć nowy Homo erotyczne fantazje w ma taki sposób pracujecie także studia jak wygląda praca z 1 strony może być komitet istnieje, choć na ten temat to może zaczną od tematu na myśl od początku wiedzieli, że nie będziemy ilustrować książki to niema sensu książka jest świetna i czytanie sobie czyta, ale będziemy przepuszczać przez nasze doświadczenia nasze ciała naszą pamięć naszej tożsamości wielorakie to, skąd pochodzimy jak i jaką mamy każdy z nas mówimy, bo to jest jednak bardzo zbiorowa praca orientację seksualną czy schemat budowania swojego życia swoich biegłych jakiś taki kondycji w społeczeństwie i myślę, że spektakl dziś stał się jakąś taką opowieścią osobistą z 1 strony trochę po wyciągamy jakieś się tematycznie czy wątki książki, ale z drugiej pokazujemy jak tematy pracują w nas one się jakoś tak przenikają to myśliwy pokazujemy taki świat fabryki betonu, który zaczyna w pewnym momencie się kurować za pośrednictwem wyobraźni w pewnym sensie teatr jest narzędziem, które pozwala w segmencie wyzwalać się z betonu, gdy ten beton jest 10 beton fabryki tego miasteczka tego przeznaczenia i terminy determinizmu obciążające do tego człowiek od początku, a my się przyglądamy tym lustrze to kolidować z jego rozmiękczania tej rzeczywistości to jest też nabierania świadomości panuje bardzo pięknie pokazuje jak on zaczął widzieć zaczął widzieć kontury swojego losu jakiegoś ucisku tej przemocy systemowej i w pewnym sensie zaczął zabierać głos w imieniu tych, który porzucił albo, który próbował wymazać pory paradoksalnie uwieczniający ta praca była bardzo oparte na improwizacjach na rozmowach apotem potem improwizacja, które pozwoliły na to, żeby ND pon naszemu opowiadać o tym i przyglądać się tym mechanizmom przemocy, a w sposób dosyć autentycznie to znaczy przez pryzmat tego kim jesteśmy konkretem było, że to bardzo ważne, żeby aktor wychodzi na scenę mówił w jaki sposób we własnym imieniu nie oszukiwał tego kim zamierza, skąd pochodzi kogo pożąda co czuje itd. ani gdzie Zagłębia się też takie prywatne życie prywatne bez gorączki osoby aktorów, choć trener zresztą myślę, że on pracuje w spektaklu, a nie wypowiadany wprost może z wyjątkiem 1 przypadku, gdy nie chce zdradzać jest troszkę bardziej może takich osobistych co jakiś refleksji natomiast to nie jest także, że aktorzy opowiadają o swej biografii tak tak ma bezpośredni natomiast ona wydaje się pulsuje czysto jak budują stosunek do tych postaci, które reprezentują, jakie emocje się pojawiają, ale też, jakie słowa padają, które co wprost wzięte czasami improwizacji co znaczy, że też one wyrażają w jaki sposób pozycję danego aktora i to i to myślę, że widz odczuwa w jaki sposób to znaczy, że ten, kto mówi mówi we własnym imieniu również, że to się przenika z wypowiedzią autora też odpowiadać za adaptację tekstu długo nad pracowała na inną powstało w trakcie prób Naidoo był wcześniej gotowym dramatem skróci się na pierwszą próbę aktor pracowałem długo, bo zaczęliśmy w styczniu w ogóle takiego spotkania tego zespołu i wtedy się zaczął taki proces budowania jakiejś idei w ogóle tej adaptacji jak się do tego dobrać się wtedy też podjąć decyzję, żeby właśnie rozłożyć postać Eduarda Ediego na 2 aktorów też dosyć kluczowa figura w tym spektaklu w programie biorą nasze słowa książek tylko 2 twarze, które wszystko osiągnąłem cel i bydła lub przez Sonię rozciął łuk, a i Belgii przez Daniela Dobosza natomiast potem też dzięki Bogdanowi mogłam długo myśleć dłużej niż to było zaplanowane co też nie ukrywa myślę było z korzyścią znaczy jakiś taki wydaje się ciekawy proces nastąpił też wymian realizatorami przez kilka miesięcy taką odległość dalej jak ruszyliśmy z próbami tutaj materia zaczął naprawdę bardzo konkretnie powstawać przeznaczy na bazie tych improwizacji zaczął budować precyzyjnie i co strukturę i widzieć po prostu coś zaczyna opowiadać, bo faktycznie jest także to aktorzy i często tak mam w pracy aktorzy zaczynają definiować jak granice wypowiedzi to znaczy, gdzie akcenty zaczynają bardziej przyciągać uwagę Maciej no tak jak tematy zaczynają pracować w tym wszystkim, a na potem, żeby odpowiedzieć na swój pierwszy pytanie czy ten kontekst powiatowy chyba najbardziej dał nam w kość w tych 2 ostatnich tygodniach, które są absolutnie kluczowe, bo też praca scenografa, kiedy wszystko zaczyna naprawdę się jak z lepiej postawić bardzo bardzo precyzyjnie, a wtedy zaczęły się schody, bo wielu zaczął się niesamowicie zbliżać muszę powiedzieć, że mógł to była jakaś ogromna próba na na jakość taką Solidarność zespołu i im jakoś taka nauka utrzymywania napięcia, bo właściwie codziennie padały jakieś niepokojące informacje musi bardzo szybko reagować i pracować regularnie w okrojonym składzie albo przyhamować prace nad scenografią itd. co wywoła jakiś gigantyczny stres, ale na szczęście wydaje się, że to jest najważniejsze w kontekście tego wszystkiego co obecnie musi przeżywać na różnych poziomach również związane z tą decyzją Trybunału Konstytucyjnego to znaczy to jest to poczucie winy wzajemnego wsparcia Solidarności przypadkiem to nie nie doprowadziło do tego, że rozpada się na kawałki i nie jesteśmy w stanie pracować jako grupy kolektywy wspólnoty itd. i tutaj muszę powiedzieć, że zespół teatru studio w ogóle cała nasza grupa zdały próby to znaczy daliśmy radę do samego końca pracować ciężko mimo ogromnych przeszkód naprawdę to jest jakieś surrealistyczne czasami przychodzi do pracy i wstrzymywać się przez 2 godziny, bo nie wiadomo czy można wpuścić aktora dotację trzeba nie wpuścić wysyłać na kolejny tydzień samo izolacji czy nie, a to zło są trudne chwile, kiedy się ta presja, że nie zbliża się próba medialna coś kompletnie niegotowe możemy oczywiście opóźnić premierę tylko wtedy to oznacza, że jeszcze większe ryzyko 2 tygodnie później może być jeszcze gorzej tak, ale nie podjęto również zmianę pracy w teatrze pracuje od w teatrze od 15 Panie Premierze 20 lat może nas kończyły się spektakl w Polsce za granicą jak czy też obserwuje zmiany języka i atmosfery pracy w kasie były bardzo panie i zajmującej się działo wspólnotę Groupe spełniła się jak spełniła pewno oczekiwania jak i ma też taką, jaką etykietką siłę moc wspierania nawzajem się kojarzy często bardzo praca w teatrze na dużym poziomem napięć i niechęć i przebaczenia czegoś podnoszenia poprzeczki oczywiście to tu na więcej na rozmowę też, ale czuję, że kobieta zmienia sposób pracy reżyserów reżyserek to znaczy myślę, że to jest są doskonałe warunki ogromne nadużycia i zresztą samego początku tego pierwszego od dawna bardzo, jakby Gildia m.in. ale różne podmioty obserwują to na ile, jaki się umowy podstawowej są łamane, ale też 3 i twórcy m.in. freelancerzy dostać jakiekolwiek wsparcie jesteśmy w sytuacji no i ogromnej niestabilności braku systemowych rozwiązań jakichkolwiek i myślę, że w tych relacjach też między artystami instytucjami jest przestrzeń na ogromne nadużycia ja mam dosyć pozytywne doświadczenia właśnie przede wszystkim z teatrem studio, gdzie miałam zacząć prace się w marcu w momencie, kiedy jesteśmy zamknięci dostałam od razu wsparcie w tym sensie, że bardzo precyzyjnie by komunikowali to jak działamy, ale dostaliśmy pierwsze raty, które potrafiłyby pozwoliły przetrwać ten okres ich to są bardzo ważne gesty natomiast na przemoc w teatrze to jest ogromny temat, którym się bardzo dziś rozmawiać teraz przy okazji też niesamowitych świadectwa różnych osób, które pracowały w Gardzienicach widać jak bardzo ta dyskusja jest potrzebna cały czas w jaki sposób MO dreptał w kółko i dopiero teraz chyba będziemy mogli się dobierać za bardziej nie były uczciwe rozmowy na temat nie tylko takich zespołów trochę niezależnych Gardzienice, ale też w ogóle instytucji takich bardziej klasycznych, ale myślę, że to się zmienia to znaczy faktycznie ja obserwuje to, że coraz wyraźniej określone granice tej przemocy i zauważa się myślę, że najmłodsze osoby też w naszym środowisku zaczęto bardzo precyzyjnie zauważyć ze zmian do czynienia ze studentkami i studentami Akademii teatralnej w szkołach widać, że ta świadomość zupełnie inna niż jeszcze kilka lat temu na pewno duża zmiana czeka na razie wojna przed nami co począć się wydarzy i decydować tematu nie poruszam, bo uważam, że mamy 1 godzinę nasze audycje na temat związany ze społecznościowej zbiegł z trans i osób biseksualnych Anna dziękuję bardzo, za wizytę w studiu naszym państwa zapraszamy na spektakle w przyszłym tygodniu są brane, czyli piątek sobota niedziela jak i 18 listopada bilety są dostępne proszę się nie bać to zapewnia na pewno bezpieczeństwo jesteście państwo maska jest 60% jest wolnych co oznacza dla aktorów potężne wyzwanie, żeby po prostu zasadzić trwa od tygodnia i puścić na tematyczne, które sam SOR Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: LEPIEJ PÓŹNO NIŻ WCALE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA