REKLAMA

Test: KIa Ceed

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-10-29 19:40
Czas trwania:
14:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny w życiu codziennym magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dzisiaj testujemy samochód, który być może, pod którego maską napęd być może będzie przyszłością motoryzacji, ale tak jak wczoraj na zakończenie audycji wspomnieliśmy przyszłość motoryzacji jest coraz bardziej enigmatyczna jednak będzie wg mnie z elektryfikacją ana ale w jakiej formie zobaczymy bohater dzisiejszej audycji to jest samochód Rozwiń » klasy kompaktowej samochód koreański, który nazywa się Kia CEED i którego od 2 lat już znamy trzecią generację zresztą od razu powiem bardzo udaną, bo bardzo się podobała ta trzecia generacja od początku w odstępie 1 miesiąca przedstawiono nam 2 lata temu Kia CEED forda Fokusa powiem ci 1 drugi uważam, że bardzo udany model pasji tak, żeby teraz nie być gołosłownym nie rzucać słów na wiatr to bardzo długo produkowany samochód klasy kompaktowej produkowano 2006 roku rzeczywiście wtedy namieszał i nie tylko w Polsce, ale i w Europie bardzo podgryzać konkurencję niesamowicie na początku cenami, a potem już w przypadku drugiej generacji cenami jakością wyposażeniem właściwościami jezdnymi itd. tak dalej było coraz lepiej pewnie się zgodzić mam nadzieję w trzeciej generacji było najlepiej właśnie tą trzecią generację mieliśmy w testach samochód co ciekawe na razie ten napęd, który będziemy mówić jest oferowany tylko w wersji kombi oprócz tego ski w przypadku kim mamy jeszcze pięciodrzwiowego hatchbacka prawda tak mamy jeszcze wiście Rosji do, ale to ważny model inna historia tak Kia cee w wersji Kia cee w wersji kombi czy prawa muszą sobie okno krzyknąć, bo mi zimno robi w wersji kombi jednocześnie jednocześnie w z napędem ten jest także 8 hybrydowym doładowanym wnioskach ja jednak, że trochę się sprowokuje wydają się, że pół roku temu byłem entuzjastą napędów takich jak hybrydy ładowane wnioskach 2 tygodnie temu czy tydzień temu była, więc ja, a której z kolei do od sądzę wśród Silvia również, że to jest ślepa uliczka, że jednak zwykłe hybrydy ja z kolei krytykowałem hybrydy tzw. miękkie zdanie zmienią natomiast uważam, że hybrydy ładowane z wniosku to jednak jest nie najgorszy pomysł widzisz ja nie uważam, żeby to był najgorszy pomysł, ale uważam to, żeby to było jakieś rozwiązania jakichkolwiek problemów to samochody są zresztą krytykowany nie tylko przez nas przeze mnie, ale właśnie zmieniło się trochę postrzeganie tego, a tych tego rodzaju aut, kiedy parę razy trafiły do nas na testy więcej niż parę razy rekordowy rok rekordowy, ale wiosną tak w tym stronę to wszystko zauważa okazuje się, że tych samochodów nie lubi ładować wkurza mnie to, że zajmuje mi mnóstwo bagażnika ten kabel do ładowania z tą ładowarkę z naprawdę wielkie ciężkie niewygodne i gdzieś ten samochód traktują samochód hybrydowy mam z tego mnóstwo mnóstwo, bo przyjemności, ale ja wożę też zupełnie niepotrzebnie akumulatory, które jak nie są w tym samochodzie aż takie duże potrzebna brak były na 4 km, czyli 33 czy gdyby to była taka hybryda wstydu na toyotę prius po prostu to też było bułkę no dobrze poczekaj zaraz napędu to może ten wygląd może to zaczynamy zwykle od wyglądu i od tego jak ten samochód się obsługuje wśród, ale podejmowania prób musiał odpowiedzieć na pytanie wraz też 8 tygodni chyba przytoczyliśmy wyniki badań, które przeprowadził niemiecki Instytut przemysłowy pobrał dane ze 100 000 samochodów typu plug-in z Europy Stanów i Chin okazuje się, że ludzie tego nie nie wyładowują, że jeżdżą tym tak jak zwykłymi samochodami traktują samochody w większości auta jak auta, ale to wiąże się to gdzie tu nastąpił błąd no klient popełnił błąd, bo jeżeli on nie doładowuje nie potrzebuje to co wydał te dodatkowe 301020, bo nie miał wyboru nie noszących imię tak często nie miał wyboru, a to będziemy mówić o tym np. popatrz na ofertę forda mondeo coś kupić forda mondeo bardzo proszę jest tylko wyłącznie hybryda no tak, ale hybryda to co w niej złego zwykła hybryda tak, ale nie tylko mówię, że czasem nie ma wyboru rozumiano wiem, ale miłości są wydawanie kilkudziesięciu tysięcy na rozwiązanie, z którego korzysta uważam, że klient popełnił błąd to jest moja ja widzę, że to jest widzę, że to jest, bo to są drogie samochody, bo to są drogie te hybrydy dodawany jest, ale dobrze szło jak bożonarodzeniowa, rozwijając trzeba kombi, czyli 460 długości w porównaniu z hatchbackiem 30cm więcej tak to jest spory samochód bagażnik też nie byle jaki 625l powiem ci to spokojnie rekordzistami niemiecki może tutaj być porównywany choćby tylko 400 siadamy do środka to jest powiem szczerze to jest jedno z najlepiej zaprojektowanych wnętrz takich samochodach, które nie zaliczyłbym do klasy premium nie dość, że po prostu wszystko wiadomo, gdzie jest to po prostu to jest eleganckie nie razi niezwłoczną nie ma tam jakiś dysonans no nie wiem jak jak oceniać, bo wydaje się, że z tą KIO to po prostu, żeby tutaj może nie nie robić z tego też wzoru, ale jest jeden z najlepszych najlepiej takich ergonomiczny może zaprojektowanych wnętrz wtyki jak oceniasz w ogóle Tusk Ceeda nowego bardzo mi się podoba na zewnątrz jest taki fajny ładne zgrabne przyjemne dla oka natomiast bardzo doceniam to, że jest samochodem bardzo prostym, jeżeli chodzi o obsługę z zewnątrz w kabinie, że wszystkie cechy takie logiczne już ma normalne pokrętła normalne przyciski to co trzeba obsługiwać panelem dotykowym obsługuje panelem dotykowym to, czego nie trzeba nie to spoko i rasizmu tak jak inne troszkę niepokojące są te sygnały tych nowszych modeli faceliftingu moni trochę komplikują, ale na szczęście nie tak jak niektórych innych firm to raczej tu się tutaj już wiemy jak to jest czym to się je tutaj przez 2 lata nic nie zmieniło na szczęście ja bym tylko jeszcze, bo dokładnie nie powiedzieliśmy co jest pod maską jest silnik benzynowy 16 turbo 140 koni w sumie łączna moc systemowa moment obrotowy 260 teoretycznie przecież 60 km po doładowaniu akumulator ma mieć niecałe 9 kilowatogodziny pojemności silnik elektryczny moc o mocy 60 koni ostatnio jeździliśmy Kia Sorento hybrydową nowe ławki nie mieszajmy, bo to wszystko nie mówię, że to samo ten sam silnik elektryczny no dobrze, bo deklarowany czas jeśli chodzi o przyspieszenie ostatki z tak bardzo przyzwoicie to 1080 sekund do setki gabinetowe broń taki opinii, że samochód tego typu to co na stoki niezłą tutaj automatyczną skrzynię ich Bryda jeszcze w dodatku akumulatory, czyli tego na tę wersję doładowany z gniazdka to wszystko takie jest naprawdę jest naprawdę sensowne samo jedni są już zresztą kombi, za które też dopłat tak jeszcze kombi, więc za to wszystko to 130 000zł chyba nie całe także ja mam sięga 127990 exit też jest, ale do tego też 2000 więcej exit tak jest jeszcze lepiej lepiej wyposażona wersja wszelka taką zresztą jeździliśmy, która kosztuje 145 000zł, a i to jest to jest cena, którą jak tak nowoczesny samochód uważam za dość przyzwoitą i najważniejsze dla mnie jest to tym samochodem się po prostu bardzo przyjemnie jeździło myśmy naprawdę bardzo dużo jeździli w 21000km byśmy zrobili tak się złożyło też takie auto, którego już wsiadasz i tak jak w przypadku mercedesa mówiliśmy chyba tydzień temu było parę takich drobiazgów, które nie drażliwe, że skrzynia biegów kiepsko współpracowała z napędem hybrydowym są napęd hybrydowy okazał się taki niezbyt fajne od czasu do czasu kopnął place, a na wyłączając silnik spalinowy albo, trafiając do łączenia na moment zmiany biegów, a tak tutaj to wszystko działa po prostu SB, a że jest to bardzo się, że silnik czasem hałasował tutaj praca tego silnika to jest chyba nieco głośniejsza niż zwykłym albo bardziej słychać silnik może to dlatego, że ma jednak jest jest jest nieco inny niż takie zwykłe 16 GDI z wtryskiem bezpośrednim, więc jego praca jest tak charakterystycznej może nie jest tak przyjemna jak zwykłego silnika benzynowego, a wszystko jak najbardziej strawne samochód jest naprawdę po prostu przyjemne wjeździe i takie już snuje się to robi, bo tak bardzo nie jestem w stanie wymyślić jakiś duży poważnych wad tego samochodu nie wiem czy Tomasz poważnie nie refleksja, że są generalnie cóż tutaj nie ma nawet refleksji na raty jeśli chodzi o napęd hybrydowy to znaczenie nic mnie w nim nie uwiera patrzę tylko np. co tutaj można by dobrać jeszcze w ogóle ski w przypadku com wielka może benzyna 10100 turbo ma benzynę do wzrostu 20 może benzyna 1440 wtedy już ta cena tutaj jest skrzynia, a tu jest automat właśnie tutaj nie dwusprzęgłowa tylko ani jest 2 sprzęgów wcale sześcio stopniową w przypadku benzyny siedmiostopniowa tu mamy ceny benzyny no jednak widzisz kurcze sporo dołożyć za te za ten napęd hybrydowy, bo jak byś sobie kupił benzynowe 16 turbo to jesteś fajny samochód zapłacił 102 000 zalety pamiętasz ten napęd no cóż tak jak wspomniałem dzisiaj na początku audycji po prostu dopłacanie to naprawdę musi być rozsądny wybór, jeżeli oczywiście pewnie są ludzie, dla których 2030 000 więcej czy nawet 40 w tym przypadku to, bo nie jest istotne, bo może kiedyś będzie doładowywać albo tyle mu wystarcza mu się wyładowuje jako twarz słuchała zdobywanie tutaj w ogóle w czasie jazdy, bo różne marki z różną odzyskiwanie energii no uważam dobra, choć nie tak dobre jak np. Hyundai kona, ale jest w porządku taki zarzut jak czuje, że to wszystko działa działa tak jak trzeba mam wrażenie, że Toyota jest w stanie więcej wycisnąć podczas hamowania z energii może to wiele mogą te wieloletnie doświadczenie wydaje się działać tutaj dobrze wydaje mi się działa lepiej niż Mercedes, bo tak lepiej działań w mercedesie na pewno lepiej też odzyskuje energię niż te samochody koncernu Pesa natomiast uważam, że równie dobrze jak to o tej porównywalnie doki, a może nawet lepiej małe mini Countryman i mały małe BMW mówi chociażby Jedynka czy zdrowia to jest Toyota tam jest odzyskiwanie energii bardzo to jest tak, ale to przecież Toyota maczała palce jak tutaj się w tym jak bardzo bardzo to bardzo mnie to nie dziwi coś chciał powiedzieć jak byśmy myśl utknęła, a już wiem, bo to Apropos tego, że mówi, że to bardzo, że to musi być bardzo świadome wybór słuchaj taka taka refleksja tej mojej SS z tego mojego czterdziesto kilkuletniego życia może się trochę wydać dziwne ale, ale proszę posłuchać z góry przepraszam Otóż dziś ludzie mają różne wyobrażenia swój własny temat czy niektórzy uważają za mniej niż uważają za więcej niektórzy myślą sobie, że są inni niż są w rzeczywistości w rzeczywistości są Chiny jak normalne sprawy wszyscy wiemy np. już są tacy ludzie, którzy zawsze mają w łazience papier toaletowy założony na nowym uchwyt i nie mogą żyć, jeżeli tak nie jest są cudzoziemcy, którzy mają papier toaletowy na pracę albo ona po prostu gdzieś tam sobie Jaś stoi tak i to jest samochód dla tych pierwszych ten samochód dla tych pierwszych dla tych, którzy będą go podłączali do ładowania codziennie, żeby wykorzystywać po prostu jego potencjał dla tych, którzy są leniwi, którym się nie chce, którzy mają gdzieś, bo mają 1 000 000 innych rzeczy na głowie to ten samochód jest po prostu zwykłą hybrydą zapłacono 1520 000 za to akumulatory, bo mówię aż tyle akumulatorów bądź, gdy się z nich nie korzysta nie ładuje tego samochodu codziennie jest po prostu niepotrzebne i Terra no ale tutaj jest bardzo dobry silnik dla tych, którzy jak mówi gdzieś tam papier luzem rzucają tak 1440 bez słuchania uważam cena to się patrzy 72 000 to nic tylko brać, ale swoje coś na koniec jeszcze 1 rzecz cennik mówiliśmy pół minuty jeszcze Zobacz, jaka to jest w tej chwili konkurencja w segmencie samochodów kompaktowych hatchbacków kombi czy mamy nową octavię mamy nową toyotę corollę nową, bo zaledwie rok mają gorsze mamy z banku pokaż mi farsa pokaż mi drugie takie pokaż mi tak mówić konkurencja przypominam, że mówimy dzisiaj w samochodzie wyładowanym gniazdka tylko wyłącznie o nim pokaż mi drugi samochód kompaktowy doładowana jednostka no nie no to, jeżeli mówimy tylko doładowań natomiast na to rzeczywiście to niema konkurencji, ale jeżeli chodzi o kombi kompaktowe to ona, ale to wieś to wszyscy wiedzą warunku drugiego samochodu wyładowanego gniazdka w segmencie aut kompaktowych nie ma zobaczy Koreańczycy bez wielkich słów typu mamy nowego garbusa, a zamiatają ale zanim zrozumie nie będziemy mieli właśnie renomę gan wkrótce doładowany wniosku, ale te starczy Press premiera wprost nie wiem to ważne mam no właśnie właśnie widziałem to taki samochód jest w najbliżej ucha to wtedy to wtedy zobaczymy czy to nie jest właśnie już kolejny konkurs na polskim rynku przyznał, że naganka kombi to też byłoby coś chyba ciekawego takim napędem zobaczyć piękny Sławek Olszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA