REKLAMA

Tęczowy piątek - nauczyciele też muszą się doedukować

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2020-10-30 15:00
Prowadzący:
Czas trwania:
09:18 min.
Udostępnij:

Dziś kolejna edycja Tęczowego piątku, tym razem wyjątkowa, bo w formie online. Jak wygląda sytuacja dzieci LGBT w polskich szkołach i "Dość sporo nauczycieli do nas się zgłasza, pytając jak można by pomóc? Jak mamy rozmawiać z dyrektorem szkoły, żeby pomóc dziecku" - mówiła Ewelina Słowińska z Fundacji Transfuzja oraz My Rodzice zrzeszającej osoby które mają za sobą coming outy swoich dzieci i innych członków rodziny, przyjaciół.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
6 minut po godzinie piętnastej Mikołaj Lizut witam państwa ponownie pierwszym gościem popołudnia Radia TOK FM jest Ewelina Słowińska z fundacji transfuzja dzień dobry dzień dobry dziś odbył się już po raz piąty Tęczowy piątek akcja zainicjowana zainicjowana przez kampanie przeciw Homofobii, ale po raz pierwszy, odkąd ministrem edukacji został słynący z homofobicznych wypowiedzi Przemysław Czarnek jak co co właściwie dzisiejsze działa to znaczy tak dzisiaj w Grecji w Rozwiń » sytuacji dosyć szczególne, ponieważ no i po raz pierwszy są to Tęczowy piątek jest online przede wszystkim, więc trochę inaczej od sytuacji w zeszłych latach natomiast sytuacja, gdy dzisiaj uczniowie się znajdują, która już dzisiaj doszło do poziomu szczytowego no jest taki moment przełomowy, bo trochę tak nawiążę do tego strajku kobiet, które się teraz dzieje nikt 2 tygodnie temu nie wierzył strajk kobiet, że wyjdą na ulice mamy sytuację taką, że nikt nie wierzy, że uczniowie zamienią Tęczowy piątek, czyli chęć rozmowy na temat swoich praw praw uczniów praw człowieka praw dziecka czy Czyż to się zamienić strajk uczniów do nowo gdzieś zmierzamy w tę stronę cały czas nad rozumiem, że Tęczowy piątek tym razem w wersji online nowe no bo większość szkół jednak prowadzi edukację zdalną jak to wygląda dzisiaj przede wszystkim lekcje lekcje tolerancji, ale też no gdzie uczniowie tak naprawdę jedno forma manifestowania, którą mają to jest no nakładanie nakładek na nas swoje profile czy rozmowa z nauczycielami tak naprawdę co się dzieje bardzo oddolnie z 1 strony w tym sensie, że szkoła, gdzie Tęczowy piątek jest zakazany, chociaż nie powinno tak być oni nie mają takiego odgórnego prawa uczniowie no i częściowo mogą uczestniczyć częściowo nie ma częściowo w ogóle nie nie nie odbywają się żadne żadne akcje z tym związane no i jest to znaczy jest na pewno willowa akcja, która mam nadzieję, że też z rozkręci się trochę bardziej na co nie będzie tylko 1 taką jednorazową doroczną akcję, bo na razie to w ten sposób się po prostu odbywa właśnie te się śpiące Tęczowy piątek i właściwie od początku tej akcji, chociaż akcja równościowa spotyka się z licznymi atakami no straszą oczywiście fundament fundament realistycznej organizacje typu ordo iuris że, że to jest zgorszenie dzieci może przypomnijmy jeszcze raz co na celu mają te tęczowe piątki na dość powiedzieć, że 70% młodzieży LGBT doznaje przemocy to naprawdę poważny problem to jest ogromny problem, ponieważ o ile, jakby Tęczowy piątek kojarzy nam się wszystkim z LGBT tak naprawdę mówimy o prawach człowieka, czyli to nie jest nic, jakby coś takiego nadzwyczajnego jak nie mówimy o przywilejach uczniów tylko mówimy o tym, że chcemy by uczeń uczniowie się czuć bezpiecznie w szkole to jest przede wszystkim już nie mówimy dzisiaj o tym, że uczniowie chcą być tolerowani w szkole akceptowani oni chcą się czuć bezpiecznie, bo dzisiaj tego podstawowego brakuje tej podstawowej rzeczy bezpieczeństwa uczniów fizycznego w szkole czy bezpieczeństwa takiego powiedzmy teraz w dobie pandemii to może jest to też trochę z dzieci są w domach mówiąc wprost w związku z tym to już nie jest taka przemoc, gdzie dziejące się na korytarzach, ale jest przemoc np. w sieci czy na ulicy, więc dzisiaj mówimy już tylko LGBT mówimy o prawach człowieka to jest absurd pewien, że szkoła miejsce, w którym powinniśmy się edukować nauczyciele powinni się edukować dziś uczniowie walczą bardziej edukację niż nauczyciele z była dość absurdalny list wystosowała także toruńska Solidarność właśnie w sprawie deprawacji uczniów tak jakby w przeciwni tej akcji nie rozumieli, że ma ona przede wszystkim właśnie na celu prawa człowieka to znaczy nikt i ze względu na cokolwiek nie ma prawa prześladować krzywdzić dzieci dokładnie taki, jakby u podstaw przede wszystkim tego wszystkiego leży nigdy no bo mamy taką sytuację, że szkoła ta zamieniła dzisiaj w miejsce ideologii, a w domach dzieci edukują no chcielibyśmy rodzice, żeby dzieci szły do szkoły i w szkole się drukowały ja np. dzisiaj jestem specjalistą do spraw trans płciowości, ale jeszcze 2 lata temu miałem o tym pojęcia i chciałabym, żeby moje dzieci w szkole mogły się dowiedzieć czegokolwiek na ten temat, ale wiedzy ani opinii powtarzanych, która jest ono gdzieś już po raz pięćdziesiąty od osoby te osoby przekazywana nikt nie ma żadnych podstaw merytorycznych to jest dramat nawet Rzecznik Praw Dziecka niestety wytoczył ciężkie działa przeciw tęczowym piątkową noc chciałby się powiedzieć, że to jest już kompletne niezrozumienie na czym polega ta inicjatywa no i ogromna szkoda, że instytucja, która powinna być sojusznikiem równości absolutnie tarła tutaj przeciwnie absolutnie tak to jest myślę sobie, że w wielu szkołach kurator jak nie wiem nawet w biurze Rzecznika Praw Dziecka są osoby, które po prostu nie zdają sobie najzwyczajniej na świecie sprawy, jaką krzywdę tak naprawdę wyrządzają, traktując w ogóle temat LGBT temat praw dzieci jako jakąś ideologię, bo to co pan powiedział za tym stoi właśnie 70% prób samobójczych czy oczy czy w ogóle samo okaleczeń i tego typu sytuacji, który ma miejsce w szkołach, a jednocześnie no brawo jednak gwarantuję, że dziecko w szkole ma być bezpieczna, a w dalszym do domu wrócić całe no właśnie 70% młodzieży doświadcza przemocy właśnie w szkole młodzieży LGBT to jest to rzeczywiście zatrważające dane jak pani sądzi z czego wynika, bo ten problem narasta prawda to znaczy, że tutaj, kto ponosi winę za to że, że tak się właśnie dzieje w polskich szkołach u może tak nie wiem czy wszystko tak nie zwalał wszystkiego na szkołę w tym sensie, że jednak ogromną wagę tutaj rodzice mogą raczej, jakby wspierający rodzic jest absolutnie czynnikiem, który ogranicza ten wskaźnik prób samobójczych czy w ogóle samookaleczenia dzieci mnóstwo dzieci nie ma tego wsparcia wśród rodziców, ale za tym wszystkim stoi brak edukacji przede wszystkim zarówno wśród rodziców, którzy no umówmy się mogą się nie znaczy na tym czym jest trans płciowość czym jest Homo seksualność nas czekać oczekiwalibyśmy, że w szkołach jednak nauczyciele nawet jeśli nie wiedzą co stanie się to dowiedzieć do edukować, bo w końcu, jaka placówka się zna najlepiej za edukację jak szkoła rozumiem, że dzisiaj nauczyciel nie ma pojęcia co znaczy uczeń trans płciowe, ale powinien się edukować w tym kierunku no temat już dzieje od jakiegoś czasu i narasta z nauczycielem często mieli czas, żeby się nauczyć nazwanie stanowi orzeczenia z nagonką prowadzoną przez kościół katolicki no niestety przez władze oczywiście tak natomiast reszta sytuacja trochę pokazuje nam miałoby tak w imieniu rodziców dzieci trans płciowych, że jednak do z powodu nas nauczycieli zgłasza, pytając jak możemy pomóc jak pan rozmawiać z dyrektorem szkoły, żeby pomóc dziecku, więc jak zawsze no ja tutaj tak porównuje, że w stanie wojennym ludzie sobie pomagali to teraz mamy też taką sytuację na tym poziomie takim podstawowym na wielu ludzi sobie nawzajem pomagać, ale jakieś światełko rzeczywiście bardzo serdecznie dziękuję za tę rozmowę na swój wdzięk pensja z fundacji transfuzja aktywistka fundacji my rodzice była państwa Małgosię teraz zapraszam na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA