REKLAMA

Szkoła ministra Czarnka: Wszystkie kontrolki palą się na czerwono

Połączenie
Data emisji:
2020-11-04 13:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
łączenie 1342 Jakub Janiszewski przy mikrofonie znam jest Iga Kazimierczyk z fundacji przestrzeń dla edukacji dzień dobre w dzień dobre minister Czarnek minister Przemysław Czarnek minister edukacji narodowej i szkolnictwa wyższego mówi np. tak mamy sygnały, że niektórzy nauczyciele namawiali uczniów do udziału w protestach naszym obowiązkiem jest natychmiastowa reakcja na takie informacje to jest 2listopada co na to by powiedziała powiedziałem na to, że może minister jest Rozwiń » już nowym ministrem to powinien chyba to może zabrzmi dość ostro, ale powinien już znać swoje obowiązki i powinien wiedzieć doskonale i dokładnie co ministerstwo powinno w tej chwili robić, jakie są zadania ministra i toczy mówi pan minister w mediach od 2 tygodni, bo to nie jest nowa sytuacja, która teraz się pojawiła, czyli takie szukanie wątków światopoglądowych i tropienie nauczycieli, którzy mają określony światopogląd inny niż światopogląd pana ministra o czystość minister zajmuje się od początku swojego urzędowania, ale no niestety wszystkie kontrolki palą się na czerwono niektóre zdążyły wybuchnąć mamy gigantyczny kryzys w oświacie i od 2 tygodni od początku, kiedy pan minister pojawił się na giełdzie nazwisk od kiedy jest ministrem nie wiemy, jaki minister ma pomysł na to jak pomóc szkole teraz chyba nie ma, bo zamiast tego zajmuje się to znaczy w swoich wypowiedziach zajmuje się chętnie tzw. dyktaturę lewicowo-liberalnych lewacką, zwłaszcza na uczelniach wyższych, czyli na uniwersytetach i tam chyba chciał zaznaczyć swoją obecność na stanowisku tak rzeczywiście to jest taki po bardzo dużej aktywności pana ministra pan minister też to jest zdumiewające, ale wydaje się, że jest takim ministrem, który osiągnął mistrzostwo w kreowaniu problemów potem w rozwiązywaniu problemów które, które sam wykreował o te sytuacje, w których o, których mówimy czy, których na, które zwraca uwagę minister Czarnek to naprawdę nie jest nie jest to co powinno w tej chwili się w dyskusji oświecić mamy gigantyczny problem jeśli chodzi o kadry mamy cały czas przedziwne przepisy, które cały czas działają przypomnijmy szkoły podstawowe 13 przedszkola cały czas jest także to Senat decyduje o tym, że te placówki zamknąć jak swego doświadczenia prowadzą placówki żłobkowe to co prawda nie Ministerstwo Edukacji Narodowej, ale problem ten sam sanepid nie oddzwania nie odpisuje nie ma istnieje jesteśmy rzeczywiście zostawieni sami sobie mamy problemy gigantyczne problemy związane z finansowaniem oświaty, którego zaczyna, ale jak to wygląda z tym sanepidem, czyli zwolnić teczkę z jakim pytaniem jak oni z informacją, że mamy stwierdzone przypadki musimy zamknąć placówkę i co dalej i telefon, który mamy do dyspozycji po prostu nie działa sanepid też nie odpowiada na maj to oczywiście, żeby było jasne bez żadnej pretensji do sanepidu u, ale przynajmniej ministerstwo powinno opracować takie procedury, które nauczycielom tych placówek, które działają pozwalają swobodnie placówki po prostu zamykać na razie tak na razie tak niestety nie jest nie wiemy co z testami dla nauczycieli cały czas tak naprawdę Drodzy Państwo zwracamy zgodnie z obowiązującym prawem wracamy do szkół 9listopada to jest myślę dość ciekawa sytuacja bo to by pokazywało, że właśnie cała ta dyskusja wokół tożsamości ideologicznej polskiej szkoły, którą czarnych wywołuje właśnie tylko zasłoną dymną to jest zasłona Dymna to jest dramatyczna próba od od od takiego odsunięcia w czasie dyskusji na temat tego, że dyskusji czy zaproponowanie jakiejś formy problemów scenariuszy pomocy czy realnego wsparcia dla szkół, bo wydaje się, że ministerstwo tego scenariusza nie ma jako Fundacja kilkanaście dni temu zwróciliśmy się do ministerstwa z pytaniem o to czy ministerstwo ma jakiś zespół, który pomaga opracowywać strategie to co pomaga wdrażać te wytyczne, które opracowuje i okazało się to jego zespół nie ma on został powołany w zeszłym tygodniu dopiero w momencie, w którym już rzeczywiście wszystko się waliło, w którym szkoły już funkcjonowały w modelu zdalnym, czyli wszystko to co słyszeliśmy od sierpnia we wrześniu i przez prawie cały październik czy dziś jest plan okazało się kompletną nieprawdą czy rzeczywiście w tym w tym samolocie nie leci pilot tego tego pilota w tym samolocie w ogóle nie było, więc oczywiście tutaj chylę czoła przed kreatywnością pana ministra jeśli chodzi o stwarzanie problemów którymi w tej chwili się zajmuje, żeby tylko zająć się tym czym powinien jak to jest tym pojęciem nadzoru pedagogicznego w tym momencie taka awantur między Czarkiem, a ZNP, czyli związku Nauczycielstwa polskiego jedni twierdzą czarne oczywiście wyjechał z tym dyscyplinowanie nauczycieli czy konsekwencjami wobec nauczycieli, którzy ewentualnie mieć coś wspominać o protestach ZNP jak zareagowała teraz mamy Zrzeszenie zastraszyć rzecz jasna, a teraz mamy taką odpowiedź ze strony MEN-U nadzór pedagogiczny wykonywane na podstawie prawa oświatowego to nie zastraszanie to jest rywal, ale nic nadzór pedagogiczny jest nadzór funkcjonowania placówek nad tym czy placówki wykonują zadania związane z przepisami prawa oświatowego, czyli działają na oględnie mówiąc zgodnie z prawem oraz takich konkretach czy realizowana jest podstawa programowa z takim w takim stopniu w jakim ona powinna być realizowana czy kuratorium sprawdza czy czy szkoły rzeczywiście funkcjonują tak jak powinny funkcjonować natomiast cała ta sytuacja która, która wynikała z protestów z tych z tych piorunów które, która się pojawiały no tutaj podstaw prawnych żadnych nie ma do tego, żeby te sprawy kontrolować zresztą też rzeczniczka MEN po tym, jak ten wpis na mediach społecznościowych pojawił się tuż przed północą sama wyjaśniała, że ono chcemy tylko sprawdzić, ale nikt nie będzie żadnych danych zbierał w w tej sprawie do zdąży się opowiedzieć Rzecznik Praw Obywatelskich w tej sprawie zdarzył się wypowiedzieć też pan dyrektor liceum Śniadeckiego, które opisują akcję szkoła to dziewczyna mu do pani kurator przywołał wszystkie możliwe akty prawa, na podstawie których te działania są legalne są elementem edukacji Obywatelskiej to naprawdę nie ma czego się do czegoś przyczepić, więc no to jest to jest naprawdę kreowanie problemów to jest naprawdę w tej sytuacji, w której szkoły powinny otrzymywać wszelkie wsparcie jest to jeszcze bardziej granie na podziały jeszcze bardziej granie na konflikt jeszcze większe osłabienie społeczności szkolnych także do niestety nie nie tędy droga też już wiemy, że nauczyciel Arkadiusz chodzenie z Gdyni już ma zapowiedziana postępowanie przed komisją kuratorium oświaty za to, że w takim proteście wziął udział nie tędy droga, a teraz próbujemy tak na moment się odsunąć od tego co się dzieje wiąże też bardzo trudne i to będzie trochę sztuczna dyskusja co teraz wspólnie do czego się próbuje namówić, ale zastanówmy się nad tym czy to jest dobrze, żebyśmy rozmawiali o polityce w szkołach to jest źle jak odpowiedzieć to jest dobrze też podoba to jest pożądane to jest tak naprawdę mamy w szkole jak, przed którą nazywa się WOS mamy w szkole zresztą jest napisane zapisane w preambule do podstawy programowej szkoła ma wychowywać obywateli jak możemy rozmawiać o obywatelstwie czy o zaangażowaniu społecznym bez dyskusji o światopoglądzie tak to znaczy my prowadziliśmy sprawę do absurdu światopogląd jest od razu utożsamiany przez przez pana ministra przez poprzednich ministrów także z realizacją partyjną tak nie jest to znaczy jeśli ktoś ma światopogląd nie znaczy, że jest zwolennikiem jakiś partii rzeczywiście działalność partii szkołach zakazana taką agitację szkołach zakazana ale w jaki sposób prowadzić lekcje WOS-u w jaki sposób rozmawiać o konfliktach o jakiś sposób rozmawiać o wojnach w jaki sposób rozmawiać o historii nie, poruszając kwestię światopoglądów i kwestii politycznej to znaczy tak sobie pan minister obraża Okaj na to w takim razie usuńmy ze szkoły historię usuńmy ZUS usunie Mickiewicza przecież też była twórcza, która była bardzo mocno nacechowane politycznie zostaw matematyka fizyka angielski też nie bardzo, bo tam też kwestie światopoglądowe czasem mogą wjechać, więc ciężko tutaj znaleźć jakikolwiek sens pomysł, czyli no tak, ale właściwy, jeżeli mamy taką sytuację to jeszcze jeszcze raz, że mamy taką sytuację, że trwają uliczne demonstracje jak powinni zachowywać nauczyciele w tym kontekście jak powinni ze swoimi uczniami o nich rozmawiać nauczyciele mają prawo rozmawiać ze swoimi uczniami na każdy temat, które zgłaszają uczniowi i to wynika oczywiście z przepisów prawa oświatowego wynika też ten dokument już się pojawią dyskusji na ten temat z konwencji oprawach dziecka to art. 1213 czternasty dzieci mają prawo do swobody myśli sumienia wyznania dzieci mają prawo jest art. 13 do swobodnej wypowiedzi mają prawo te mają prawo też poszukiwać informacji mają prawo też pytać to wynika wprost wprost tego to wynika wprost konstytucji, czyli jeśli pojawi się taki temat nauczyciel bez problemu może go albo zrealizować mówiąc już tak po nauczycielską przy okazji swojego swojego przedmiotu jeśli takowe prowadzi, ale także wchodzi to bardzo pojemne obszar to może być lekcję wychowawczą to jest coś co bardzo pojemnym obszarze może się też zmieścić funkcji wychowawczej szkoły uczniowie mają jakiś problem do omówienia to nauczyciele są w szkole m.in. o to, żeby też reagować na to, czego uczniowie potrzebują dziękuję bardzo, Iga Kaźmierczyk fundacji przestrzeń dla edukacji była z nami 1353 za chwilę informację o łączenie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA