Kamperem przez Europę. Fantastic Mr. Van w Portugalii

Podróże duże i małe
2020-11-08 11:20

O swoich podróżach mówili Monika Maciejewska i Michał Gaszyński z grupy projekt Fantastic Mr. Van.

podróże mały podróże małe duże w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo ponownie w towarzystwie naszych gości pani Moniki Maciejewskiej oraz pana Michała Waszyńskiego dzień dobry państwo dzień dobry, żeby pana reprezentują państwo projekt taki autorski fantasty minister one i nie ukrywa od razu naszym słuchaczom zdradza, że mam podgląd na to co państwo w tej chwili robią, gdzie jesteście na pewno jest piękne piękne Rozwiń » charakterystyczne dla południa Europy słońce na pewno jesteście w jakimś takim ciasna w pomieszczeniu i też gdzieś, nawiązując do profilu waszego naszej działalności w mediach społecznościowych mniemam, że jest to np. wam czy czy to jest trafna odpowiedź tak jesteśmy w 30 letnim kandydowanie jest Mercedes-Benz Mb 100 i żyjemy nie ma już od 4 miesięcy jesteśmy obecnie w Portugalii NATO jesteście szczęściarzami państwo, bo chyba uciekł jeszcze przed pandemią, chociaż ona i Portugali jest obecna jak tak jak donoszą media tak rzeczywiście planowaliśmy ten wyjazd już od stycznia, kiedy kupiliśmy karta na oczywiście jak się pojawiały pojawiały pierwsze pierwsze oznaki pandemii znaleźliśmy się czy uda się wyjechać jak to będzie na szczęścia tuż po otwarciu granic w lipcu czmychnęli ósmy przez Włochy Francję Hiszpanię do Portugali, a teraz jesteśmy tutaj słoneczku, a rzeczywiście ta pandemia jest dookoła nas tak samo jak w całej Europie, ale nie odczuwa się tego aż tak bardzo gdzie jesteś konkretnie chodzi o Portugalię jest około 100 km poniżej Lizbonę na Wybrzeżu na twarzy nie rozumiem, że jest to kolejny etap waszej portugalskiej podróż, bo chciał, żebyście też naszym słuchaczom określili w ogóle cel, jaki sobie wyznaczyli chciano nawet jeśli jest to tzw. tułania się to jednak on jest opracowano jakiś punkt czy to czy to na mapie czy czy też Niewiem wasze takie ideologiczne, które zamierza zrealizować znaczy nasza podróż miała miała większy na Krymie bardziej nakreślony plan do zeszłego miesiąca nie wyjechaliśmy w lipcu i wiedzieliśmy, że w październiku będziemy RSA ratują takiemu małemu miasto na północy z Lizbony i tam spędzimy miesiąc przez to, że miałam w tym już wcześniej zorganizowane kursy jogi, które do, na którym uczestniczyłam, które uczestniczą i tak naprawdę da się skończył to wiedzieliśmy, że chce jechać na pół dnia jest cieplej teraz do jeszcze nie wiemy, gdzie i, kiedy będziemy zmierzamy w stronę Hiszpanii południa Hiszpanii albo też nie wiemy do końca, kiedy tam wjedziemy właśnie przez koronawirusa tak naprawdę sporo w Portugali jeszcze się tego tak nie odczuwa, ale dlatego chcemy tu zostać jak najdłużej i bardzo nam się podoba, a w Hiszpanii wydaje nam się, że już troszeczkę bardziej można odczuć 7 pewno będą na podróżach na podróżnych się odbija odbija ten wirus także, żeby jeszcze, kiedy dokładnie pojedziemy dalej, ale na razie zjeżdżamy dalej na południe, gdzie cieplej i gdzieś na południe spędzimy zimę naszym pierwotnym planem było spędzić zima w Afryce północnej Afryce Maroko, ale właśnie przez przez LOK lockdowny tak boimy się opuszczać Unię europejską i rozumiem, że z pandemią też może jeśli szukać w niej pozytywów przyczyni się do tego, że np. miejsca, które przebywać jest jest luźniej i z tego co wiem od znajomych, którzy w Portugali byli kilka dni temu choćby to to sama Lizbona niektóre takie popularne miejsca turystycznie no to są całkowicie wyludnione teraz dopiero jest okazja, żeby w spokoju zwiedzić tak rzeczywiście, kiedy pierwsza zdaliśmy sobie z tego sprawę byśmy z Francji nicejski dziś w lokalnej kawiarence i właściciel kawiarenki powiedział, że jesteśmy wielkimi szczęściarzami bo, bo normalnie jest tutaj Nicewicz więcej osób nie da się tego miasta zwiedzać tak także na pewno na pewno jest mniej ludzi po drodze mniej osób podróżuje jest miejsca, które odwiedzamy, jeżeli chodzi o te noclegi naszym kamperem dziś na plaży też są luźniejsze jest mniej kamperów innych tak naprawdę najwięcej to widzimy kamperów z Niemiec tak re także zdecydowanie ta nasza podróż jest inna przez pandemię jest z tego względu również drobne, a bardzo proszę panie Michale, ale niestety tłok na falach na surfingu jest taki sam jak każdego roku także tutaj nadal jest ciężko złapać pana nie chcę mówić o subkulturze, ale czy istnieje coś takiego kamperów społeczności, bo państwo wspominali przed chwilą tych kampera z Niemiec i istnieje zna tak często się spotyka ludzi, którzy też podróżując kamperem i np. zaczyna się podróżować przez parę dni razem później ktoś przyspiesza zwalnia zmienia kierunek się rozstajemy także nowo w obecnej chwili mamy wokół siebie 4 kamper jest czego 1 jest np. Polski zgodziliśmy się dzisiaj przed nami stoi kamper mniej więcej podobnego rozmiaru do naszego jest właśnie z tablicą warszawską także też też się niespodzianki tego typu się wydarzają ja dodam, że stosowany, bo my Monika mówi Kampa, ale stosowany to jest ten ruch ten popularny wanna ich jest zresztą bardzo obecne w internecie i tak się zakochaliśmy trochę takim życiu oglądając filmiki na YouTubie właśnie takich podróży małymi fanami starymi zazwyczaj Europy po świecie młodzi ludzie resortu młodzi ludzie z regionu poseł potrzebują przestrzeni, ale tak patrzy państwo też ulokowanie w tym swoim wanie Kamp erze jak zwał tak zwał mam wrażenie, że tam raczej zatańczyć nie można i tak jesteśmy szczęściarzami, że mamy takiego vana, który można sobie swobodnie stanąć w kuchni oraz, że mamy taką malutką łazienkę, w której można się zamknąć tak tak mamy 2 łóżka jednak rozstawione na stałe nie chce nam się go składać mamy kuchnię, w której można swobodnie stanąć, ponieważ nasz kamper jest podwyższony na, tyle że nie trzeba by podnosić tak tylko tylko jest na stałe rozbudowane ten dach przestrzeń którą, której szukamy tak naprawdę one dookoła nas nie komputerze, ale przecież można dostrzec wszędzie dookoła i ten kamper one nasz cham pozwolił nam tak naprawdę prowadzić minimalistyczny styl życia nie, ograniczając tej przestrzeni wbrew pozorom jak bezpieczne jest podróżowanie najmniejszym stopniu mam tutaj na myśli bezpieczeństwo na drogach tylko chodzi mi same noclegi pani przed chwilą wychyliła głowę by zobaczyć co jest w sąsiedztwie, bo cały czas państwa podgląda no tak, ale nie zawsze bywa przyjemnie chciałbym życzyć państwu samych bezpiecznych dni nocy zawsze tak bywa przy przyznamy, że nie mieliśmy jakichkolwiek problemów i myśmy żadnych niemiłych sytuacji a, chociaż trochę się troszeczkę się obejrzeliśmy takich takich takich rzeczy przed wyjazdem i ale dodam, że mamy ukryty przy przy drzwiach malutki realizacji, że czego, gdy ryby jakieś problemy, ale tak jest tak jak mówię jest czymś absolutnie bezpiecznie tak nie mieliśmy żadnej nieprzyjemnej sytuacji 2× zdarzyło się, że ktoś nam prosił, żebyśmy opuścili miejsce, które chcieliśmy przenocować, ale nie było też się w żaden sposób nieprzyjemne tylko po prostu musieliśmy się spakować i odjechać zapomnieliśmy o tym, że nam przecież włamali do vana, kiedy byliśmy Sparta tak tak zostawiliśmy samochód na cały dzień na parkingu zwiedzaliśmy miasto portal zaczęliśmy drzwi były otwarte cały środek wszystko przewrócone do góry nogami, ale na szczęście wszystkie najcenniejsze rzeczy myśmy schowany w sejmie tak, a ale, toteż jest winą trochę naszą, bo jest taka aplikacja właśnie pozwalająca na sprawdzenie wszystkich miejsc oznaczonych przez inne osoby podróżujące kamerami panami i ten parking był tak daleko od centrum trochę w takim zaciszu INI sprawdziliśmy komentarze okazało się, że to jest częsta często się dzieje, że tam właśnie okradają kampery były 3 komentarze, które o tym wspominały także podróżujemy też, używając aplikacji, która pozwala nam wybrać odpowiednie miejsca i upewnić, że one są bezpieczne i że można przymocować co zdjęcia i ta aplikacja bardzo ułatwia podróżowanie też właśnie czujemy się spokojniejsi wiedzą, że ktoś tam był na spokojnie przenocował nic się nie stało itd. także są inne miejsce pani Moniko niż te, które wybierają np. transportowcy kierowcy samochodów ciężarowych transportowych rozumiem, że te są też takie parkingi dla kamperów po prostu zdecydowania są inne i my akurat spaliśmy na wszelkiego rodzaju miejsca do spania od takich parkingów przy autostradzie dla właśnie tirowców po piękne dzikie zagajniki tutaj albo skrawki ziemi schowane gdzieś na klifach trudna tuż nad oceanem także zdawało się też spać pod supermarketem, a na parkingu, ale zawsze są to fajne miejsce cicha czasami głośniejsza wtedy używano zatyczek do uszu, ale ogólnie ogólnie śpimy w naturze najczęściej staramy się Portugalia też jest o tyle fajne na południu, że jest dużo miejsc, do których można dojechać kamperem tuż nad morzem, więc i są to legalne miejsce do nocowania kamperem, że nie obawiamy się, że przyjedzie policja wlepi mandat właśnie taki miejsc jesteśmy teraz dookoła nas natura z 1 osób będą pola, a my my siedzimy patrzymy za pana na morze ocean Kasi ile można kilometrów dziennie pokonać kamperem z myśli jeździć bardzo mało dziennie godzinkę maksimum 2, ale zdarzało nam się chyba jechać maksymalnie przez 6 godzin, a przyznam, że nasz kampus jest bardzo głośno, więc po kilku godzinach jazdy postara się nieprzyjemnie może nawet lekko głowę zaboleć jeździmy też bardzo wolno, ponieważ no tak 90km/h autostradą naprawdę, ale mamy to szczęście, że nigdzie nie śpieszymy biedy jedynym takim miejscem, do którego się spieszyliśmy był Mediolan na początku naszej podróży, bo spieszyliśmy się, żeby zagłosować korespondencyjnie właśnie tam atak poza tym ta powolutku po kontrach pół godziny dziennie przejechać przez tygodnie i to nam wystarczy, żeby załadować też, że akumulator, bo jak jedziemy po się trochę do ładuje nam wystarczy na naładowanie komputerów telefonów tak dalej także dach woli i wiemy dobrze to jeszcze teraz zapytam państwa być może unikam waszą prywatności proszę wybaczyć ale, ale podejrzewam, że takich słuchaczy, którzy mają być może podobny plan jest wielu natomiast też wielu z nich zastanawia się jak to pogodzić z taką codzienną egzystencją w prozaicznym aspekcie mianowicie utrzymania państwo żyjecie z oszczędności czy też zarabiać sobie po drodze mamy to szczęście, że mieliśmy mieszkanie, która wynajęliśmy i mamy z tego stały dochód co miesiąc oprócz tego udaje nam się tutaj może czasem dorobić po drodze ja ja ale w jaki sposób rozumiem to w takiej działalności długoterminowy nie nie dorywczej, niemniej nie mieliśmy na początku takie pomysły, żeby pracować na farmach i sobie dorabiać, ale niestety zauważyliśmy, że przez epidemie lokalni farmerzy nie za bardzo skłonny przyjmować takich podróżujących ludzi, którzy przemieszczają się z miejsca na miejsce, a także dni pozostaje prowadzeniem działalności jestem grafikiem i autorem książek Monia uczy jogi oraz zaczęła prowadzić swego bloga bloga odżywianiu tak nie jest może dochodowe, ale obecnie no prowadził jakieś swoje małe projekty oprócz tego właśnie mamy taki dochód pasywny i nie wydajemy za dużo wydajemy bardzo mam ile masz, bo proszę właśnie chodzi mówię to być może są pytania zbyt prywatne natomiast też są wskazówką dla innych jak jest wasz dzienny budżet mamy miesięczny budżet na naszą dwójkę tak praktycznie ze wszystkim jest 1000EUR no i około 4 tysiące złotych na starcie bez problemu czasami coś kupimy jakieś ubranie na matę do Jagi nową i jest to jest tak sami gotujemy unikamy bardzo unikamy jedzenia w restauracjach tak rzadko chodzimy do jakichkolwiek restauracji i głównie na na tym oszczędza brak na tym dużo oszczędzamy nie płacimy za kempingi też tak cały czas śpimy w naturze samochód spala całkiem mało benzyny, bo około 10 lat 16 km, o czym nie mam nie płaci i nie płacimy nigdy za autostrady, bo jeździ bezpłatnymi drogami to musi pan bardzo lekką nogę w takim razie dziękuję państwu bardzo pani Moniko proszę podać adres tego bloga odżywianie być może zachęcimy w ten sposób innych tych, którzy nie wiedzieliby by zaglądali zapraszam mojego bloga start będzie dzisiaj jego tak naprawdę Odrze się kropkę PL dobrze od zawsze kropkę PL państwo bardzo dziękuję za te rozmowy pani Monika Maciejewska pan Michał Gaszyński byli naszymi gośćmi autorzy projektu fantasty miejscowa szerokiej drogi w takim razie bezpiecznego podróżowania dziękuję do jamy państwa zapraszam na informację Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!