REKLAMA

Emisja CO2 w Europie oraz Mercedes V

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2020-11-09 19:40
Czas trwania:
12:45 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór państwu codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek warszawskiej Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór zaczynamy nowy tydzień od informacji trochę zaskakującej, ale uważam, że bardzo interesujący Jacek naprawdę myślisz, że już, że jest jeszcze jakiś grono ludzi słuchaczy wśród naszych słuchaczy którzy, których jesteśmy w stanie czymś zaskoczyć naczelnych wszystkich zaskoczenia tego roku ducha ja cię zaskoczy Rozwiń » zupełnie czym innym mamy coraz więcej nowych słuchaczy w związku z tym spróbujmy też do nich przemówić, ale tak serio teraz naprawdę wiadomo, która mnie zaskoczyła czy słuchaczy zaskoczy to chyba się tak od wszystkich nie nie będziemy wszystkich się nie dowiemy, ale wydaje mi się, że warto o tym wspomnieć kraj no dość często mówimy o tych normach ustalonych przez Unię europejską emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody sprzedawane w krajach Unii Europejskiej właściwie tak słuchamy słuchamy tego wydaje się, że rzeczywiście te poziomy będą obniżane tak tam 95g na dwutlenku węgla nas przejechany tak średnia ta średnia na kilometrze bagaż średnia dla całych dla całych dla całej branży, czyli mogą być samochody mniej emisyjne bardziej misyjna natomiast, jeżeli średnia będzie powyżej będą bardzo wysokich kar Ano właśnie, dlatego że są tutaj tak oczywiście na was na producentów jest najważniejsze, jakie te teoretyczne emisję dwutlenku węgla, bo przypomnę to wszystko jest teoretyczne pełnienie praktycznego zużycia paliwa koszt tego co mamy podawane przez producentów wg np. jeszcze to było mierzone przy wg tych tego standardu NEDC tak trzeba to zwrócić na to uwagę, a nie WLTP natomiast dla producentów jest ważne jakich modele będą emitowały dwutlenek węgla natomiast też są oczywiście statystyki dotyczące krajów, w których te nowe modele są sprzedawane, ale skoncentrujmy się na samych producentach natomiast tych 23 krajach bardziej to daje nam taka firma analityczna co roku na wiosnę za cały rok poprzedzający robi takie statystyki podsumowanie mamy za pełny rok 2019 to już zapewne rok 2020 to pewnie będzie w kwietniu dopiero dostępne, więc ja przekażę te informacje dotyczące roku ubiegłego i mam taki wykres przeciętnej średniej emisji dwutlenku węgla w tych nowych samochodach sprzedawanych w 23 krajach Europy od roku 2007 wyobraź sobie w 2007 było to 159g dwutlenku węgla na przejechany kilometr bardzo dużo tak prawda, bo ciągle słyszymy ostatnio tych 120 i teraz średnia emisja spadała do roku 2016 to tak dość znacznie jak widać na tym wykresie spadła do 2016, kiedy było niecałe 117 g, ale potem zaczęły się schody przecieram oczy ze zdumienia okazuje się, że mimo wprowadzenia wielu modeli elektrycznych zelektryfikowanych sprzedaż jest tak znikoma, że ta emisja przeciętna dwutlenku węgla dla samochodów osobowych w Europie zaczęła wzrastać od roku 2016 wzrosła do roku w roku ubiegłym słuchaj 117,8 do 121,8g, czyli kilka gramów dwutlenku węgla na ten przejechany kilometr, ale są tutaj prymusi są marki które, które muszą jeszcze się bardzo postarać, żeby się udało to cel osiągnąć wyobraź sobie mam taką tabelkę 20 najlepiej sprzedających się Marek w roku ubiegłym, które miały najmniejszą emisję dwutlenku węgla na przejechany kilometr g w ramach, której największą pierwsza trójka Toyota citroen Peugeot to jest 97 pół Toyota do 108 Peugeot i tylko 2 z tych 2 z tych Marek zanotowały spadek rok do roku Toyota -2 proc 2% sprzeciw z, a cytra niecałe 2% natomiast dwudziestkę zamykają 3 firmy, które mają takie emisje jak 13033514018 miejscu volvo na dziewiętnastym miejscu mazda i na dwudziestym miejscu Mercedes w tej dwudziestce najlepiej sprzedających się Marek i one każda z nich miała też minimalny wzrost w stosunku do roku 2 tysiące siedemnastego roku, jakie to są wartości przywozu przy maszcie no tak jak mówią od 133 do 140 oraz mi jak to jest wszystko możliwe no jak to jest wszystko możliwa także, a może inaczej, bo to ten wątek, który poruszył jeszcze się on idzie przyzwoite to idzie w ogóle innym torem niż co wszystko to co słyszymy, o czym mówimy przez ostatnie lata czy po po pierwsze, wytłumaczyć czemu tak jest, bo odeszli modeli złamać słuchaczom, bo tam obrany odeszliśmy od wizji przypomnę, że diesla, jakby emitował jednak mniej tej mniej dwutlenku węgla emitowały więcej innych substancji, ale emitowały mniej dwutlenku węgla łatwiej było wyprasować nic tak, żeby był, ale ważne ale, ale zakon został tak, ale mniej spadały polowano 100 km na proste i mamy tutaj całą masę przykładów to znaczy dwulitrowy diesel to tam powiedzmy 50190 koni 57l oleju napędowego na 100 km dwulitrowa benzyna albo 16 turbo benzyna, a 150200 koni zużycie paliwa między 812l na setkę cudów nie ma tak jak spalać to produkują, a to jest 1 została druga jest taka myśmy to mówili, chyba że Ford nie mówiliśmy o tym autor jak powiem w takim razie firma volvo dzięki elektryfikacji tak fajnie się zrobiła norma z normami emisjami tak dalej tak dalej jest poniżej diewięćdziesięciu 5 g przygotowana na przyszły rok w związku z tym sprzedaje prawa do emisji co 2 fordowi, który oczywiście nie wyrobił z przygotowaniami na rok 2021 Unii Europejskiej jak to jest do diabła możliwa, że volvo, którym mówi, że ma 130 rano staże nagle tak, że Warta rok będzie miało dzień dzisiejszy to co się okaże, bo to są dane za cały ubiegły rok, aby poczekamy za cały 2020, a poza tym tym mówić o tych planach nadwzroczność wykopie zrobili, ale to wieś to rzeczywiście jest intrygujące, bo policzyć z tej pierwszej dwudziestki np. opel, który jest dwunasty co prawda miał 125 g dwutlenku NASA na kilometr, ale jednak miał spadek w stosunku do roku 2018 i BMW z tej pierwszej dwudziestki czy miał spadek, a wiesz, jakie firmy miały największy wzrost wzrosty co prawda suzuki +6%, ale że Rosji to jest dobrze czy źle po zimno źle, bo więcej, a dwutlenku węgla dobra wzrosty emisji dwutlenku węgla i Dacia +47 Ford +49, czyli nic dziwnego, że ten no dobra tylko jeszcze, bo tutaj faktycznie modelami jeszcze w kolejnym w kolejnych audycjach kiedyś do tego wrócimy, bo są kraje też, w których jest duży spadek na szczęście takie jak np. Holandia Szwecja czy Portugalia, gdzie coraz więcej czy Norwegia, gdzie coraz więcej nowych samochodów emituje coraz mniej dwutlenku węgla to tyle jeśli chodzi o to statystyki przypomnę, że to liderzy Toyota citroen i też w ubiegłym roku bieli 97 i pusto 6104100108 g dwutlenku węgla na przejechany kilometr, a zamykający pierwszą dwudziestkę bestsellerów mówi Marek najlepiej sprzedaje się Europie volvo mazda Mercedes to było 1338135449 to jest duża różnica złoto jak my szybciutko ta część prac gigantyczna różnica, ale istotną jest to i to w jawnej sprzeczności z tym co idzie świat, ale wiesz co nie chciałbym tutaj być złym prorokiem, ale mamy teraz volvo 60, która ma średnie spalanie 2l benzyna 250 koni jest tzw. miękka hybryda jeździmy tym od tygodnia tylko jeszcze mafia już miałem swój samochód pali między 9, a 12l benzyny na 100 kilo za dochód zauważyłem, bo to było 98, ale ale, ale fakty było już po takiej jeździe podmiejskiej bardzo delikatnej złym samochodem w Rzeszowie zrobiłem im łącznie 1000 km oraz co chwilę tankowałem, czyli nam na na trasie tak mówić przyjdzie, wołając zauważa na trasie to samochód po prostu dużo palił nie mówią o jeździe na dana 120340 autostradzie to słuchaj samochód nie ma mowy, żeby palił 6 wysokie ma średnie spalanie 67 wg UE w prasie mówię tak wysokich prędkościach ma słuchać spalanie 6 moja młodzież 12, a podkreślałem, że to są wszystko przecież nie nie nie z naszych elit jazd testowych te wyniki tylko są tylko raz podawanych przez producenta jak tylko raz słuchaj tylko raz słuchaj dalej volvo tak ładnie się zrobiło z tymi emisjami co 2, czyli spalaniem, że sprzedaje fordowi swoje prawa, lecz co roku tak zrobi tak dokładnie, bo torze, bo chciał powiedzieć, żeby się świat zrobił z tymi normami kupuje prawa do emisji co 2 swoją drogą to jest dziwne chora od Tesli natomiast od Tesli, która sprzedaje w Europie dużo samochodów elektrycznych związku z tym ani ani 1 spalinowego związku z tym, że ma sprzedawać, a świetnie na tym zarobi od Tesli kupuje też Honda z kolejną niespodzianką, więc aż dziwne to wszystko jest szczerze mówiąc trzeba się będzie temu słuchaj przyjrzeć, bo coś tutaj stoi w sprzeczności z 1 strony no tak tak masz rację, że to rzeczywiście mnie jednak trochę zaskoczył, ale to w końcu, ponieważ już zbliżamy się do końca audycji to pozwoli żyją nie będę zmieniał tematu, bo tylko wspomniał ja, w jakich krajach jest dobrze, w jakich źle to nie jest żadna nie różniła źle jest w krajach na południe Europy jeśli chodzi o wzrost emisji przypominał w stosunku do roku 2018 z tych 23 krajów spadek emisji dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych było tylko 3467 krajach to są kraje na Finlandię dania Norwegia Szwecja Holandia i Francja w krajach, które rzeczywiście dużo elektryków jest 1 wyjątek duże zaskoczenie, ale to wynika z tego, że tam jest dużo samochodów małych sprzedawanych w małej pojemności i małym zużyciu paliwa Portugalii natomiast kraje jak Grecja Włochy Hiszpania mają wzrost swoich Chorwacja po 43% tam jest mało nadal ma elektryki są mało popularnych hybryd ładowanych z wniosku są mało popularne no nie ma cudów po prostu nie będzie tych samochodów na rynku to ta teoretyczna emisji dwutlenku węgla nowych samochodów nie będzie w tych statystykach niższa to tyle po prostu po chyba dążeń to chyba dzisiaj już na temat tego dwutlenek węgla natomiast dwutlenku węgla tak nas jeszcze chciałbym dokończyć dzisiejszy program taką informację, która mnie niesamowicie ucieszyło jak pewnie państwo pamiętają, że ostatnio jeździli mercedesem klasy faktury zrobił na mnie fantastyczne wrażenie bardzo samochód polubiłem i na pewno usłyszeli państwo z moich ustach to do potwierdzenia w podcastach to chyba miesiąc temu było za jedyną rzeczą, która w tym samochodzie brakuje tak, żeby ta pełnia szczęścia ma mojej twarzy była też pneumatyczne zawieszenia był to armaty, żeby to było jeszcze taki bardziej ciche rozkołysane kojąca i bardzo proszę doczekałem się długo nie musiałem czekać na zawieszenie pneumatyczne, choć jako opcja do mercedesa klasy FAU, ale również chodzi do mercedesa vito, które raczyli dobito wersji wersji osobowej będzie można też pneumatyka zamówić do Eco uchwała, czyli elektrycznej wersji mercedesa klasy VC oraz do elit, czyli elektrycznych wersji mercedesa vito oraz do Marco polo, czyli do kempingu owej wyprawą w wersji mercedesa 1 rzecz powie, że strasznie mnie to się zebrać strasznie zaprasza swoich samochód poprzez jeździliśmy nim chyba miesiąc temu to dobrze mówi fałd tak ja jeździłem też było tak nie ma jak Rolls-Royce się czuła i to nie są żarty, bo przecież też jeździliśmy ostatnio Mirosława Sobik powiem ci, że to jest samochód naprawdę komfortowy luksusowy Super sprawa Mercedes mówi o nim mówi tak jak bardzo bardzo lubię kończymy bardzo państwu przemyt dziękujemy jutro opowiemy państwu najnowszej generacji Isuzu D-max Sławek warszawskiej jak walka jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA